?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Lajos Koltai: Filmy a seriály

  • 1
  • Legenda o "1900"
    Legenda o "1900" (1998)
    Film

    V jednom z prvních dnů nového století nalezl Danny Boodman, pomocník z kotelny, na palubě zámořské lodi Virginian, novorozeně chlapce a rozhodl se dítě skrýt v tajemných prostorách podpalubí. Posádka lodi malého vždy nazývala 1900. Chlapec rostl a již v prvni třídě v sobě objevil zázračný talent při hře na klavír.Dokázal hrát přirozeně procítěně, fascinoval všechny cestující. Kapitán se proto rozhodl ponechat chlapce na palubě lodi, aby bavil první třídu.O 30 let později se neúspěšný muzikant Max, setkává v jednom zaprášeném hudebním obchodě se starou nahrávkou překrásného jazzového piana. Dozvídá se, že to hraje 1900 na palubě lodi Virginian a je rozhodnut stůj co stůj zjistit, jaký byl jeho další osud. Dozvídá se však, že loď Virginian je určena k demolici. Max, jat zvláštní předtuchou, spěchá do přístavu a na poslední chvíli demolici zabrání. Než dojde ke konečnému zničení lodi chce Max jěště naposledy slyšet tu zázračnou hudbu a setkat se s legendou 1900...

    77%

    V jednom z prvních dnů nového století nalezl Danny Boodman, pomocník z kotelny, na palubě zámořské lodi Virginian, novorozeně chlapce a rozhodl se dítě skrýt v tajemných prostorách podpalubí. Posádka lodi malého vždy nazývala 1900. Chlapec rostl a již v prvni třídě v sobě objevil zázračný talent při hře na klavír.Dokázal hrát přirozeně procítěně, fascinoval všechny cestující. Kapitán se proto rozhodl ponechat chlapce na palubě lodi, aby bavil první třídu.O 30 let později se neúspěšný muzikant Max, setkává v jednom zaprášeném hudebním obchodě se starou nahrávkou překrásného jazzového piana. Dozvídá se, že to hraje 1900 na palubě lodi Virginian a je rozhodnut stůj co stůj zjistit, jaký byl jeho další osud. Dozvídá se však, že loď Virginian je určena k demolici. Max, jat zvláštní předtuchou, spěchá do přístavu a na poslední chvíli demolici zabrání. Než dojde ke konečnému zničení lodi chce Max jěště naposledy slyšet tu zázračnou hudbu a setkat se s legendou 1900...

    2
  • Mefisto
    Mefisto (1981)
    Film
    Filmem MEFISTO, natočeným podle stejnojmenného románu Klause Manna, dosáhl maďarský režisér István Szabó vrcholu své dosavadní tvorby. Je to příběh talentovaného herce Hendrika Hofgena, podléhajícího bezmezné ctižádosti, jíž obětuje své morální zásady, politické přesvědčení, umělecké ambice, osobní život. Přitom klame sám sebe iluzí, že ve zvráceném totalitním světě by mohl kolem sebe vytvořit klidný ostrov umění. Na vrcholu společenského vzestupu je Hofgen osamoceným a vnitřně rozpolceným mužem, vydaným na milost a nemilost nacistické moci, které sloužil. Jeho závěrečná slova ve filmu nejsou jen poznáním vlastní tragédie, ale i přiznáním zrady, beznaděje a viny. Snímek vykresluje především obraz kariéristického umělce, který je ochoten spojit svůj osud s nacisty, ale také zachycuje v širokém záběru politické události v Německu v třicátých letech. Z velkého počtu výborných interpretů vystupuje do popředí představitel titulní role, vídeňský herec Klasu Maria Brandauer, strhující svým vynikajícím a přesvědčivým výkonem. Na XXXIV. MFF v Cannes 1981 získal Mejisto Cenu za nejlepší scénář a Cenu FIPRESCI.
    Žánry:DramaOscarovýRetro
    77%
    Filmem MEFISTO, natočeným podle stejnojmenného románu Klause Manna, dosáhl maďarský režisér István Szabó vrcholu své dosavadní tvorby. Je to příběh talentovaného herce Hendrika Hofgena, podléhajícího bezmezné ctižádosti, jíž obětuje své morální zásady, politické přesvědčení, umělecké ambice, osobní život. Přitom klame sám sebe iluzí, že ve zvráceném totalitním světě by mohl kolem sebe vytvořit klidný ostrov umění. Na vrcholu společenského vzestupu je Hofgen osamoceným a vnitřně rozpolceným mužem, vydaným na milost a nemilost nacistické moci, které sloužil. Jeho závěrečná slova ve filmu nejsou jen poznáním vlastní tragédie, ale i přiznáním zrady, beznaděje a viny. Snímek vykresluje především obraz kariéristického umělce, který je ochoten spojit svůj osud s nacisty, ale také zachycuje v širokém záběru politické události v Německu v třicátých letech. Z velkého počtu výborných interpretů vystupuje do popředí představitel titulní role, vídeňský herec Klasu Maria Brandauer, strhující svým vynikajícím a přesvědčivým výkonem. Na XXXIV. MFF v Cannes 1981 získal Mejisto Cenu za nejlepší scénář a Cenu FIPRESCI.
    Žánry:DramaOscarovýRetro
    3
  • 4
  • Sluneční jas
    Sluneční jas (1999)
    Film

    Film nás postupně provází třemi generacemi maďarských Židů, vedle nichž se jakoby v "kostce" odkrývá složitá a rozporuplná historie Evropy dvacátého století. Hlavními hrdiny strhujícího příběhu jsou členové rodiny Sonnenscheinů-Sorsů, kteří nějakým způsobem poznamenají tři politické režimy: Rakousko-uherská monarchie a krátké demokracie, doba nacismu a období poválečného komunismu. Osudy soudce Ignatze Sonnenscheina, jeho syna - olympijského mistra v šermu Adama Sorse a posléze vnuka Ivana Sorse přitom ovlivňují jejich politická a náboženská příslušnost, ale také milostné vášně a vztahy...

    Žánry:Drama
    74%

    Film nás postupně provází třemi generacemi maďarských Židů, vedle nichž se jakoby v "kostce" odkrývá složitá a rozporuplná historie Evropy dvacátého století. Hlavními hrdiny strhujícího příběhu jsou členové rodiny Sonnenscheinů-Sorsů, kteří nějakým způsobem poznamenají tři politické režimy: Rakousko-uherská monarchie a krátké demokracie, doba nacismu a období poválečného komunismu. Osudy soudce Ignatze Sonnenscheina, jeho syna - olympijského mistra v šermu Adama Sorse a posléze vnuka Ivana Sorse přitom ovlivňují jejich politická a náboženská příslušnost, ale také milostné vášně a vztahy...

    Žánry:Drama
    5
  • Plukovník Redl
    Plukovník Redl (1985)
    Film

    V 80. letech minulého století se István Szabó proslavil volnou trilogií psychologicko-historických filmů, v nichž zkoumal vztah jedince a moci v soukolí zásadních dějinných událostí 20. století. Mezi snímky Mefisto a Hanussen (1988), které se dotýkají nástupu fašismu, nacistické ideologie a jejího vlivu na člověka a jeho ambice, pak natočil titul Plukovník Redl, v němž se vrací na počátek 20. století, do období doznívající slávy Rakousko-Uherska a sleduje jeho pád. Kromě zázemí velkých mezinárodních koprodukcí tyto snímky spojuje také osobnost rakouského herce Klause Marii Brandauera, pro kterého se stala spolupráce s Istvánem Szabóem výrazným mezníkem v jeho filmové kariéře. Brandauer bravurně ztvárnil všechny tři titulní hrdiny, jejichž předobrazem jsou většinou skutečné historické postavy. Každá z těchto rozporuplných osobností podřídila život kariéře a pro získání úspěchu byla ochotna obětovat téměř vše včetně morálky. Hrdinové zároveň mají i své temné stránky, které se jim stávají osudnými.
    Ukázkový portrét kariéristické touhy po moci a napínavé konspirační drama Plukovník Redl se v zásadě neopírá o historické dokumenty, ale inspiruje se především provokativní divadelní hrou britského dramatika Johna Osborna A Patriot for Me (Můj vlastenec, 1965). Ta sice vychází ze skutečného příběhu ambiciózního vojáka rakousko-uherské armády Alfréda Redla, ale více než historickým faktům věnuje pozornost proměně člověka, který touží po vzestupu a společenském uplatnění. Skandál, který se strhl, když bylo odhaleno, že tento přední vlastenec a vysoký vojenský činitel je zároveň ruským špehem, byl jednou z bezprostředních příčin vypuknutí 1. světové války.
    Scénář psal Szabó společně s Péterem Dobaiem přímo na tělo Brandauerovi: „Mefisto chtěl zůstat takový, jaký byl. Redl se snaží být jiný, než byl dřív. A mě zajímá dvojtvářnost lidí a změny, které se s nimi stanou během jejich života. Snad právě proto jsme psali scénář pro Klause Mariu Brandauera, který se přerodí z Mefista v Redla, aby vytvořil druhou podobu charakteru a lidského typu," komentuje volbu herce režisér. Na barvitém pozadí rakouského dvora, nevěstinců, kaváren a kasáren sledujeme Redlovu závratnou armádní kariéru i jeho soukromý život, plný milostných zklamání a frustrace. Redl je zde vykreslen jako nejednoznačná postava, neustále svádějící boj s nepřejícím světem i sebou samým. Zapírá svou chudou rodinu, tají svou - pro danou dobu nepřípustnou - homosexualitu, milostný poměr s vdanou ženou i částečný židovský původ. Ovšem vinou vlastních komplexů se nemůže stát ničím víc než obětí dějinných událostí.
    Nutno dodat, že Brandauer neměl lehkou úlohu: musel se vypořádat s omezením, které s sebou přinášela důstojnická uniforma a vojenské chování a převážnou část svého projevu soustředil do mimiky obličeje. (Letní filmová škola)

    Žánry:DramaLGBTQ+Retro
    74%

    V 80. letech minulého století se István Szabó proslavil volnou trilogií psychologicko-historických filmů, v nichž zkoumal vztah jedince a moci v soukolí zásadních dějinných událostí 20. století. Mezi snímky Mefisto a Hanussen (1988), které se dotýkají nástupu fašismu, nacistické ideologie a jejího vlivu na člověka a jeho ambice, pak natočil titul Plukovník Redl, v němž se vrací na počátek 20. století, do období doznívající slávy Rakousko-Uherska a sleduje jeho pád. Kromě zázemí velkých mezinárodních koprodukcí tyto snímky spojuje také osobnost rakouského herce Klause Marii Brandauera, pro kterého se stala spolupráce s Istvánem Szabóem výrazným mezníkem v jeho filmové kariéře. Brandauer bravurně ztvárnil všechny tři titulní hrdiny, jejichž předobrazem jsou většinou skutečné historické postavy. Každá z těchto rozporuplných osobností podřídila život kariéře a pro získání úspěchu byla ochotna obětovat téměř vše včetně morálky. Hrdinové zároveň mají i své temné stránky, které se jim stávají osudnými.
    Ukázkový portrét kariéristické touhy po moci a napínavé konspirační drama Plukovník Redl se v zásadě neopírá o historické dokumenty, ale inspiruje se především provokativní divadelní hrou britského dramatika Johna Osborna A Patriot for Me (Můj vlastenec, 1965). Ta sice vychází ze skutečného příběhu ambiciózního vojáka rakousko-uherské armády Alfréda Redla, ale více než historickým faktům věnuje pozornost proměně člověka, který touží po vzestupu a společenském uplatnění. Skandál, který se strhl, když bylo odhaleno, že tento přední vlastenec a vysoký vojenský činitel je zároveň ruským špehem, byl jednou z bezprostředních příčin vypuknutí 1. světové války.
    Scénář psal Szabó společně s Péterem Dobaiem přímo na tělo Brandauerovi: „Mefisto chtěl zůstat takový, jaký byl. Redl se snaží být jiný, než byl dřív. A mě zajímá dvojtvářnost lidí a změny, které se s nimi stanou během jejich života. Snad právě proto jsme psali scénář pro Klause Mariu Brandauera, který se přerodí z Mefista v Redla, aby vytvořil druhou podobu charakteru a lidského typu," komentuje volbu herce režisér. Na barvitém pozadí rakouského dvora, nevěstinců, kaváren a kasáren sledujeme Redlovu závratnou armádní kariéru i jeho soukromý život, plný milostných zklamání a frustrace. Redl je zde vykreslen jako nejednoznačná postava, neustále svádějící boj s nepřejícím světem i sebou samým. Zapírá svou chudou rodinu, tají svou - pro danou dobu nepřípustnou - homosexualitu, milostný poměr s vdanou ženou i částečný židovský původ. Ovšem vinou vlastních komplexů se nemůže stát ničím víc než obětí dějinných událostí.
    Nutno dodat, že Brandauer neměl lehkou úlohu: musel se vypořádat s omezením, které s sebou přinášela důstojnická uniforma a vojenské chování a převážnou část svého projevu soustředil do mimiky obličeje. (Letní filmová škola)

    Žánry:DramaLGBTQ+Retro
    6
  • Vypůjčený domov
    Vypůjčený domov (1979)
    Film
    Psychologické, komorně laděné drama, oceněné za režii Stříbrným medvědem na MFF v Berlíně 1980, líčí zvláštní nedobrovolný vztah dvou cizích lidí na sklonku 2. světové války. János a Kata se setkávají v pronajatém bytě a v zájmu podzemního hnutí předstírají, že jsou manželé, ačkoliv oba mají své vlastní rodiny. Kata netušila nic o manželově odbojové činnosti. Snímek postihuje vnitřní kolize a nejistoty muže a ženy, jejichž vzájemný vztah i citové vzplanutí byly podmíněny a ovlivňovány vyhrocenou situací válečného provizoria. Dramatizujícím momentem je ochromující strach mužského hrdiny, jehož bytostná nedůvěra je znásobena rizikem ilegální činnosti.
    Žánry:Drama
    74%
    Psychologické, komorně laděné drama, oceněné za režii Stříbrným medvědem na MFF v Berlíně 1980, líčí zvláštní nedobrovolný vztah dvou cizích lidí na sklonku 2. světové války. János a Kata se setkávají v pronajatém bytě a v zájmu podzemního hnutí předstírají, že jsou manželé, ačkoliv oba mají své vlastní rodiny. Kata netušila nic o manželově odbojové činnosti. Snímek postihuje vnitřní kolize a nejistoty muže a ženy, jejichž vzájemný vztah i citové vzplanutí byly podmíněny a ovlivňovány vyhrocenou situací válečného provizoria. Dramatizujícím momentem je ochromující strach mužského hrdiny, jehož bytostná nedůvěra je znásobena rizikem ilegální činnosti.
    Žánry:Drama
    7
  • 8
  • 9
  • Člověk bez osudu
    Člověk bez osudu (2005)
    Film
    Novela maďarského spisovatele Imreho Kertésze, původně vydaná bez povšimnutí v roce 1975 v kádárovském Maďarsku, byla čtenářskou obcí znovuobjevena v 90. letech a způsobila senzaci, na jejímž konci stála Nobelova cena za literaturu. Bylo tak jen otázkou času, kdy se tématu chopí i film. Citlivé a neobvykle pojaté vyprávění židovského chlapce Gyuriho, který se postupně propadá soukolím nacistické vyhlazovací mašinerie, staví na kontrastu děsivosti života v táborech a nezúčastněného, zdánlivě racionálně odtažitého vyprávění dospívajícího teenagera, který se snaží vyrovnat s nenormálními podmínkami tím, že se na ně snaží pohlížet očima normality. Po návratu zjišťuje, že jeho zkušenost je nesdělitelná a musí se s ní vyrovnat sám nepomůže mu ani jeho židovství, ke kterému postupně ztratil pouta, ani jeho příslušnost k maďarskému národu, mezi jehož příslušníky se setkává spíše s lhostejností až nepřátelstvím než s pochopením a empatií. Jaký je tedy jeho osud? A má vůbec nějaký?
    71%
    Novela maďarského spisovatele Imreho Kertésze, původně vydaná bez povšimnutí v roce 1975 v kádárovském Maďarsku, byla čtenářskou obcí znovuobjevena v 90. letech a způsobila senzaci, na jejímž konci stála Nobelova cena za literaturu. Bylo tak jen otázkou času, kdy se tématu chopí i film. Citlivé a neobvykle pojaté vyprávění židovského chlapce Gyuriho, který se postupně propadá soukolím nacistické vyhlazovací mašinerie, staví na kontrastu děsivosti života v táborech a nezúčastněného, zdánlivě racionálně odtažitého vyprávění dospívajícího teenagera, který se snaží vyrovnat s nenormálními podmínkami tím, že se na ně snaží pohlížet očima normality. Po návratu zjišťuje, že jeho zkušenost je nesdělitelná a musí se s ní vyrovnat sám nepomůže mu ani jeho židovství, ke kterému postupně ztratil pouta, ani jeho příslušnost k maďarskému národu, mezi jehož příslušníky se setkává spíše s lhostejností až nepřátelstvím než s pochopením a empatií. Jaký je tedy jeho osud? A má vůbec nějaký?
    10
  • Malena
    Malena (2000)
    Film
    • iTunes
    Malena je italský film režiséra Giuseppe Tornatoreho, který vypráví příběh mladého chlapce jménem Renato a jeho okouzlení kráskou Malenou. Snímek se odehrává během druhé světové války v malém sicilském městečku. Malena, jejíž manžel bojuje na frontě, čelí pomluvám, závisti a sexuálnímu obtěžování od místních obyvatel kvůli své kráse. Renato, který ji tajně obdivuje, sleduje její osamělý a trpký boj s nespravedlností a zlobou společnosti. Film je nejen o dospívání a první lásce, ale také o síle a odvaze jedné ženy čelit krutému osudu.
    70%
    Malena je italský film režiséra Giuseppe Tornatoreho, který vypráví příběh mladého chlapce jménem Renato a jeho okouzlení kráskou Malenou. Snímek se odehrává během druhé světové války v malém sicilském městečku. Malena, jejíž manžel bojuje na frontě, čelí pomluvám, závisti a sexuálnímu obtěžování od místních obyvatel kvůli své kráse. Renato, který ji tajně obdivuje, sleduje její osamělý a trpký boj s nespravedlností a zlobou společnosti. Film je nejen o dospívání a první lásce, ale také o síle a odvaze jedné ženy čelit krutému osudu.
    11
  • Klub vyvolených
    Klub vyvolených (2002)
    Film
    70%
    12
  • 13
  • Božská Julie
    Božská Julie (2004)
    Film

    Film natočený podle románu W. Somerset Maughama Theatre adaptoval držitel Oskara, Ronald Harwood (Pianista). Opojná kombinace rozpustilé komedie a bolestného drama, v hlavní roli Anette Bening jako půvabná a okouzlující herečka Julia Lambert. V Londýně 1938 je Julia Lambert na vrcholu - jak po fyzické stránce, tak i z hlediska kariéry. Její úspěšná divadelní kariéra a její manželství s pohledným impresáriem Michaelem Gosselynim (Jeremy Irons) pomalu zabředává do šedi běžných dnů a přestává ji naplňovat. Julia touží po změně, rozruchu a jiskření. Znenadání vstoupí do jejího života Tom Fennell (Shaun Evans), mladší muž, který je jejím velikým obdivovatelem. Tomova bezprostřednost a nadšení jsou pro Julii neodolatelné, a tak se rozhodne podat tomuto vášnivému dobrodružství, který je nejlepším lékem na krizi středního věku. Život se pro ni stane najednou zajímavější a vzrušující, dokud se ji mladý milenec nepokusí bezcitně degradovat do vedlejší role. Ale jednoho večera Julia všechny přesvědčí, že je daleko lepší herečka, než si mohou představit.

    69%

    Film natočený podle románu W. Somerset Maughama Theatre adaptoval držitel Oskara, Ronald Harwood (Pianista). Opojná kombinace rozpustilé komedie a bolestného drama, v hlavní roli Anette Bening jako půvabná a okouzlující herečka Julia Lambert. V Londýně 1938 je Julia Lambert na vrcholu - jak po fyzické stránce, tak i z hlediska kariéry. Její úspěšná divadelní kariéra a její manželství s pohledným impresáriem Michaelem Gosselynim (Jeremy Irons) pomalu zabředává do šedi běžných dnů a přestává ji naplňovat. Julia touží po změně, rozruchu a jiskření. Znenadání vstoupí do jejího života Tom Fennell (Shaun Evans), mladší muž, který je jejím velikým obdivovatelem. Tomova bezprostřednost a nadšení jsou pro Julii neodolatelné, a tak se rozhodne podat tomuto vášnivému dobrodružství, který je nejlepším lékem na krizi středního věku. Život se pro ni stane najednou zajímavější a vzrušující, dokud se ji mladý milenec nepokusí bezcitně degradovat do vedlejší role. Ale jednoho večera Julia všechny přesvědčí, že je daleko lepší herečka, než si mohou představit.

    14
  • Milá Emo, drahá Bětko
    Milá Emo, drahá Bětko (1992)
    Film
    Tragický příběh dvou vesnických dívek, které za bývalého režimu vyučovaly ruštinu na jedné základní škole. Zvrat dějin a změna režimu způsobily zrušení ruštiny jako povinného jazyka, a tak aby mohly dál vyučovat, navštěvují večerní kurzy angličtiny. Ze svého platu si nemohou dovolit vlastní byt či pronájem, a tak spolu žijí sedm let v ubytovně. Ema udržuje beznadějný milostný vztah s ženatým ředitelem školy a Bětka se dostává do potíží s policií kvůli prostituci. Zápas obou mladých žen o znovuzískání sociálního postavení, které si tvrdě vydobyly za předešlého režimu, vykreslil Szabó esejistickým, impresivně mozaikovitým stylem. Snímek získal Zvláštní cenu poroty a Stříbrného medvěda na MFF v Berlíně 1992. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    69%
    Tragický příběh dvou vesnických dívek, které za bývalého režimu vyučovaly ruštinu na jedné základní škole. Zvrat dějin a změna režimu způsobily zrušení ruštiny jako povinného jazyka, a tak aby mohly dál vyučovat, navštěvují večerní kurzy angličtiny. Ze svého platu si nemohou dovolit vlastní byt či pronájem, a tak spolu žijí sedm let v ubytovně. Ema udržuje beznadějný milostný vztah s ženatým ředitelem školy a Bětka se dostává do potíží s policií kvůli prostituci. Zápas obou mladých žen o znovuzískání sociálního postavení, které si tvrdě vydobyly za předešlého režimu, vykreslil Szabó esejistickým, impresivně mozaikovitým stylem. Snímek získal Zvláštní cenu poroty a Stříbrného medvěda na MFF v Berlíně 1992. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    15
  • 16
  • 17
  • Zápas s Hemingwayem
    Zápas s Hemingwayem (1993)
    Film
    Mezi povahově naprosto odllišnými chlapíky (Robert Duvall) a (Richard Harris) se vyvíjí přátelství, když se společně snaží zahnat stáří a samotu . Oba se usadí v tichém městečku na Floridě a žijí osamělé životy. Po jednom dopoledním setkání v místním parku se tyto dvě protikladné povahy spřátelí. Nádherný film, který ukazuje, jak přátelství dovede otevřít dvěma mužům bohatství života.
    Žánry:DramaRomantický
    68%
    Mezi povahově naprosto odllišnými chlapíky (Robert Duvall) a (Richard Harris) se vyvíjí přátelství, když se společně snaží zahnat stáří a samotu . Oba se usadí v tichém městečku na Floridě a žijí osamělé životy. Po jednom dopoledním setkání v místním parku se tyto dvě protikladné povahy spřátelí. Nádherný film, který ukazuje, jak přátelství dovede otevřít dvěma mužům bohatství života.
    Žánry:DramaRomantický
    18
  • Semmelweis
    Semmelweis (2023)
    Film
    V roce 1847 zuří ve vídeňské porodnici záhadná horečka omladnic a desítky žen denně umírají při porodu. Lékař Ignác Semmelweis se snaží najít příčinu epidemie a potajmu provádí pitvy zemřelých. To se ale nelíbí jeho šéfovi, který na něj nasadí „zvěda“ – mladou porodní asistentku Emmu. Místo špionáže však mezi těmi dvěma vzplane láska. Semmelweisovi se nakonec podaří zjistit příčinu epidemie. Vděku se ale nedočká… (3Kino film fest)
    67%
    V roce 1847 zuří ve vídeňské porodnici záhadná horečka omladnic a desítky žen denně umírají při porodu. Lékař Ignác Semmelweis se snaží najít příčinu epidemie a potajmu provádí pitvy zemřelých. To se ale nelíbí jeho šéfovi, který na něj nasadí „zvěda“ – mladou porodní asistentku Emmu. Místo špionáže však mezi těmi dvěma vzplane láska. Semmelweisovi se nakonec podaří zjistit příčinu epidemie. Vděku se ale nedočká… (3Kino film fest)
    19
  • 20
  • Bílý palác
    Bílý palác (1990)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    63%
    21
  • 22
  • Max
    Max (2002)
    Film

    Píše se rok 1918 a Německo se zmítá v křečích z prohrané války. Byly zveřejněny potupné podmínky versailleské smlouvy a každý správný Němec se stydí za to, že je Němec. A do tohoto všeobecného marasmu přichází do Mnichova desátník Adolf Hitler, mladý, opuštěný muž, člověk, který se po čtyřech letech v zákopech nemá ke komu a k čemu vrátit. Nemá rodinu ani přátele, nemá ani adresu. Má jen své malování, jemuž hodlá zasvětit celý život. A zdá se, že to není tak neuskutečnitelná představa. Protože galerista Max Rothman, který zanechal na válečném poli se svou pravou rukou i vlastní budoucnost malíře, jakoby v tom smutném, zahořklém muži rozeznal zvláštní, svébytný talent. Jenomže není sám, kdo se o tohohle člověka zajímá. A umělecký talent není jediný Hitlerův dar. Tenhle na první pohled nenápadný človíček má i schopnost zaujmout, přesvědčit, strhnout, zfanatizovat svým projevem dav. A tenhle talent v něm objevila armáda, která si dobře uvědomuje, že Německo balancuje na ostří nože. Že může stejně tak dobře padnout nalevo i napravo. A že je třeba využít každé možnosti k tomu, aby znovu jako Fénix povstalo z popela k árijské čistotě a velikosti. Scenáristu a debutujícího režiséra v jedné osobě Meyjese inspiroval k Maxovi výrok Hitlerova přítele Alberta Speera: "Chcete-li porozumět Hitlerovi, musíte si uvědomit, že původně byl umělcem." Meyjese zaujala představa, že dějiny lidstva mohly být úplně jiné, kdyby se bylo ambicióznímu Hitlerovi podařilo prosadit se na uměleckém poli. Že jeden z největších masových vrahů se v prvopočátcích své "kariéry" mohl stejně tak dobře stát umělcem jako politikem. A že k rozhodnutí věnovat se výhradně politice jej přivedlo zklamání, které zažil jako nepochopený, neuznaný malíř. Meyes o tom říká: "Koneckonců, kořeny fašismu jsou vždy stejné: strach, zlost, závist a frustrace." K mimořádně působivému vyznění filmu přispívají i vynikající výkony obou protagonistů snímku: Johna Cusacka v roli Maxe Rothmana a Noaha Taylora jako Hitlera.

    Žánry:DramaVálečnýRetro
    63%

    Píše se rok 1918 a Německo se zmítá v křečích z prohrané války. Byly zveřejněny potupné podmínky versailleské smlouvy a každý správný Němec se stydí za to, že je Němec. A do tohoto všeobecného marasmu přichází do Mnichova desátník Adolf Hitler, mladý, opuštěný muž, člověk, který se po čtyřech letech v zákopech nemá ke komu a k čemu vrátit. Nemá rodinu ani přátele, nemá ani adresu. Má jen své malování, jemuž hodlá zasvětit celý život. A zdá se, že to není tak neuskutečnitelná představa. Protože galerista Max Rothman, který zanechal na válečném poli se svou pravou rukou i vlastní budoucnost malíře, jakoby v tom smutném, zahořklém muži rozeznal zvláštní, svébytný talent. Jenomže není sám, kdo se o tohohle člověka zajímá. A umělecký talent není jediný Hitlerův dar. Tenhle na první pohled nenápadný človíček má i schopnost zaujmout, přesvědčit, strhnout, zfanatizovat svým projevem dav. A tenhle talent v něm objevila armáda, která si dobře uvědomuje, že Německo balancuje na ostří nože. Že může stejně tak dobře padnout nalevo i napravo. A že je třeba využít každé možnosti k tomu, aby znovu jako Fénix povstalo z popela k árijské čistotě a velikosti. Scenáristu a debutujícího režiséra v jedné osobě Meyjese inspiroval k Maxovi výrok Hitlerova přítele Alberta Speera: "Chcete-li porozumět Hitlerovi, musíte si uvědomit, že původně byl umělcem." Meyjese zaujala představa, že dějiny lidstva mohly být úplně jiné, kdyby se bylo ambicióznímu Hitlerovi podařilo prosadit se na uměleckém poli. Že jeden z největších masových vrahů se v prvopočátcích své "kariéry" mohl stejně tak dobře stát umělcem jako politikem. A že k rozhodnutí věnovat se výhradně politice jej přivedlo zklamání, které zažil jako nepochopený, neuznaný malíř. Meyes o tom říká: "Koneckonců, kořeny fašismu jsou vždy stejné: strach, zlost, závist a frustrace." K mimořádně působivému vyznění filmu přispívají i vynikající výkony obou protagonistů snímku: Johna Cusacka v roli Maxe Rothmana a Noaha Taylora jako Hitlera.

    Žánry:DramaVálečnýRetro
    23
  • Domů na svátky
    Domů na svátky (1995)
    Film

    Den díkuvzdání připadá v USA tradičně na poslední listopadový čtvrtek. Claudia Larsonová cestuje domů na svátky s nechutí, frustrována a předem nabroušená. Kdo zná její střelenou rodinu, složenou ze svérázných individualit, ten se nediví. Máma šmejdí po domě a obtěžuje všechny se svou opožděnou krizí středního věku. Tatík je dobromyslný podpantoflák a homosexuální bratr se najednou objevil v doprovodu přítele... Rodina se po roce znovu sešla, ale dříve než se na svátečně prostřeném stole ocitne pověstný nadívaný krocan, projdou všichni Larsonovi očistcem nedořešených vzájemných vztahů, traumat a neuróz z opuštěnosti, z nenaplněnosti života, z nadrženosti, ze sexuální orientace a bůhví z čeho ještě. Kvalita této dramtické komedie stojí a padá s hereckými výkony.

    62%

    Den díkuvzdání připadá v USA tradičně na poslední listopadový čtvrtek. Claudia Larsonová cestuje domů na svátky s nechutí, frustrována a předem nabroušená. Kdo zná její střelenou rodinu, složenou ze svérázných individualit, ten se nediví. Máma šmejdí po domě a obtěžuje všechny se svou opožděnou krizí středního věku. Tatík je dobromyslný podpantoflák a homosexuální bratr se najednou objevil v doprovodu přítele... Rodina se po roce znovu sešla, ale dříve než se na svátečně prostřeném stole ocitne pověstný nadívaný krocan, projdou všichni Larsonovi očistcem nedořešených vzájemných vztahů, traumat a neuróz z opuštěnosti, z nenaplněnosti života, z nadrženosti, ze sexuální orientace a bůhví z čeho ještě. Kvalita této dramtické komedie stojí a padá s hereckými výkony.

    24
  • Když muž miluje ženu
    Když muž miluje ženu (1994)
    Film

    Žijí v San Franciscu a je jim spolu dobře. I po několikaletém manželství hrají Michael a Alice své zamilované hry, nezapomínají oslavit kulaté svatební výročí a příkladně se starají o své malé dcery. Ale brzy se objevují i první temné stíny: Aliciny pozdní příchody domů, nevydařená dovolená ve dvou v Mexiku, její stále častěji nezvládnutá agresivita i prohraný noční boj s lahví, která měla původně skončit celá v popelnici. Dcery tuší, že něco není v pořádku, Michael se překonává. Alice se snaží - ale bez přísně řízené odvykací kůry v diskrétním sanatoriu to zřejmě nepůjde. Alice to dokázala a v izolaci protialkoholické léčebny navázala nová přátelství s těmi, kteří spřízněni společnou diagnózou hledají oporu a pomoc jeden u druhého. Zatímco snaživý, chápající a nadmíru tolerantní Michael vede se svými dcerami dočasně domácnost. A tak jsou opět všichni pohromadě, ale zaskočený Michael najednou zjišťuje, že je v té nově stmelené rodině přebytečný. Když muž ale opravdu miluje svoji ženu, jen tak se nevzdává... A tak z jeho plánovaného odchodu do Denveru nakonec snad přece jen sejde.

    Žánry:DramaRomantický
    61%

    Žijí v San Franciscu a je jim spolu dobře. I po několikaletém manželství hrají Michael a Alice své zamilované hry, nezapomínají oslavit kulaté svatební výročí a příkladně se starají o své malé dcery. Ale brzy se objevují i první temné stíny: Aliciny pozdní příchody domů, nevydařená dovolená ve dvou v Mexiku, její stále častěji nezvládnutá agresivita i prohraný noční boj s lahví, která měla původně skončit celá v popelnici. Dcery tuší, že něco není v pořádku, Michael se překonává. Alice se snaží - ale bez přísně řízené odvykací kůry v diskrétním sanatoriu to zřejmě nepůjde. Alice to dokázala a v izolaci protialkoholické léčebny navázala nová přátelství s těmi, kteří spřízněni společnou diagnózou hledají oporu a pomoc jeden u druhého. Zatímco snaživý, chápající a nadmíru tolerantní Michael vede se svými dcerami dočasně domácnost. A tak jsou opět všichni pohromadě, ale zaskočený Michael najednou zjišťuje, že je v té nově stmelené rodině přebytečný. Když muž ale opravdu miluje svoji ženu, jen tak se nevzdává... A tak z jeho plánovaného odchodu do Denveru nakonec snad přece jen sejde.

    Žánry:DramaRomantický
    25
  • Vražedné alibi
    Vražedné alibi (1995)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Renomovaný profesor práva Paul Armstrong (Sean Connery) se ujme případu mladého černocha Bobby Earl Fergusona (Blair Underwood) odsouzeného k trestu smrti za brutální vraždu a znásilnění bílé jedenáctileté dívky. Muž v cele smrti ale tvrdí, že je nevinen. Po složitém pátrání se Armstrongovi podaří v obnoveném procesu dosáhnout Bobbyho propuštění, aniž by tušil, že tím ohrozí život svůj i vlastní rodiny...
    61%
    Renomovaný profesor práva Paul Armstrong (Sean Connery) se ujme případu mladého černocha Bobby Earl Fergusona (Blair Underwood) odsouzeného k trestu smrti za brutální vraždu a znásilnění bílé jedenáctileté dívky. Muž v cele smrti ale tvrdí, že je nevinen. Po složitém pátrání se Armstrongovi podaří v obnoveném procesu dosáhnout Bobbyho propuštění, aniž by tušil, že tím ohrozí život svůj i vlastní rodiny...
    26
  • Tanec na vlnách
    Tanec na vlnách (1997)
    Film

    Charlie přemluvil svého přítele Herba, aby si spolu vyjeli na luxusní jachtě. Dokonce mu ten zadlužený notorický sázkař věnoval lodní lístek, který ho stál snad celé jmění. Zapomněl mu ale prozradit pár maličkosti. Jejich kajuty jsou hluboko v podpalubí, rozměry připomnají spíš pokojík pro panenky a na ten lístek zdrama si budou muset v průběhu plavby vydělat jako taneční instruktoři. Jejich šéf se až příliš podobá strašlivé noční můře a Charlie tančí jako kus špalku. Heslo dne ale zní: Ulov si nějákou hodně prachatou bábu!

    60%

    Charlie přemluvil svého přítele Herba, aby si spolu vyjeli na luxusní jachtě. Dokonce mu ten zadlužený notorický sázkař věnoval lodní lístek, který ho stál snad celé jmění. Zapomněl mu ale prozradit pár maličkosti. Jejich kajuty jsou hluboko v podpalubí, rozměry připomnají spíš pokojík pro panenky a na ten lístek zdrama si budou muset v průběhu plavby vydělat jako taneční instruktoři. Jejich šéf se až příliš podobá strašlivé noční můře a Charlie tančí jako kus špalku. Heslo dne ale zní: Ulov si nějákou hodně prachatou bábu!

    27
  • Gangsteři
    Gangsteři (1991)
    Film

    Nemohli vzít do svých rukou jen pořádek... museli vzít všechno. Charlie Lucky Luciano, Meyer Lansky, Benjamin Bugsy Siegel to všechno jsou jména známá z první poloviny 20-tého století, zlatého věku organizovaného zločinu. Děj filmu Gangsteři začíná v roce 1917 v italské čtvrti New Yorku a zobrazuje vývoj čtveřice mladých chlapců - Luciana, Lanského, Siegela a Frankieho Costella - od pouličních zlodějů až po obávané šéfy organizovaného zločinu. Aby se ale dostali na samý vrchol, musí se zbavit dvou nebezpečných protivníků, proti sobe stojících a věčně válku vyvolávajících donů Faranzana a Masseria.

    Žánry:DramaKrimiGangsterkaRetro
    59%

    Nemohli vzít do svých rukou jen pořádek... museli vzít všechno. Charlie Lucky Luciano, Meyer Lansky, Benjamin Bugsy Siegel to všechno jsou jména známá z první poloviny 20-tého století, zlatého věku organizovaného zločinu. Děj filmu Gangsteři začíná v roce 1917 v italské čtvrti New Yorku a zobrazuje vývoj čtveřice mladých chlapců - Luciana, Lanského, Siegela a Frankieho Costella - od pouličních zlodějů až po obávané šéfy organizovaného zločinu. Aby se ale dostali na samý vrchol, musí se zbavit dvou nebezpečných protivníků, proti sobe stojících a věčně válku vyvolávajících donů Faranzana a Masseria.

    Žánry:DramaKrimiGangsterkaRetro
    28
  • Ten večer
    Ten večer (2007)
    Film
    • Filmbox+

    Na sklonku svého života Ann Lordová rekapituluje svůj život, ve kterém vystává jedna silná vzpomínka, kterou nikdy nikomu neodhalila. Nyní se s ní však rozhodla svěřit svým dcerám – Constance a Nině. Obě bedlivě naslouchají, když jim matka začne vyprávět o muži, kterého milovala víc, než kohokoliv jiného. Kdo je však tento Harris, zajímají se dcery, a v jakém vztahu je k naší matce? Zatímco se Constance a Nina snaží poskládat střípky z matčina a zároveň svého vlastního života, matka cestuje ve své mysli zpět k letnímu víkendu před 50 lety, kdy byla ještě Ann Grantovou…

    …mladou ženou pocházející z New York City, která byla hlavní družičkou na svatbě své nejlepší kamarádky z vysoké školy, Lily Wittenbornové. Nastávající nevěsta je nervózní a raději se obrací s žádostí o pomoc na svoji první družičku než na svoji matku. Ann stojí po boku své přítelkyně, avšak je blízko i jejímu nespoutanému bratru Buddymu. V Ann se však probudí neočekávané city, když potká jednoho ze svatebních hostů – Harrise Ardena, dlouholetého a důvěrného přítele Wittenbornových. Láska k Harrisovi změní Ann celý její život a také životy jejích dcer… navždy.

    Snímek Ten večer spojuje hvězdné herecké obsazení a příběh založený na oblíbeném románu Susan Minotové, do filmové podoby upravené Susan Minotovou a držitelem Pulitzerovy ceny Michaelem Cunninghamem (Hodiny), pod režisérskou taktovkou Lajose Koltaie (Fateless). Evening je hluboce emocionálním filmem, který zobrazuje nekonečnou lásku, která pojí matku s dcerou – viděnou skrz spektrum matčina života, který vrcholí optimismem, směřuje k bodu zvratu, až postupně klesá ke svému závěru. Dva příběhy skutečných životních matek a dcer – Vanessa Redgraveová a Natasha Richardsonová, Meryl Streepová a Mamie Gummerová.

    Žánry:DramaRomantický
    59%

    Na sklonku svého života Ann Lordová rekapituluje svůj život, ve kterém vystává jedna silná vzpomínka, kterou nikdy nikomu neodhalila. Nyní se s ní však rozhodla svěřit svým dcerám – Constance a Nině. Obě bedlivě naslouchají, když jim matka začne vyprávět o muži, kterého milovala víc, než kohokoliv jiného. Kdo je však tento Harris, zajímají se dcery, a v jakém vztahu je k naší matce? Zatímco se Constance a Nina snaží poskládat střípky z matčina a zároveň svého vlastního života, matka cestuje ve své mysli zpět k letnímu víkendu před 50 lety, kdy byla ještě Ann Grantovou…

    …mladou ženou pocházející z New York City, která byla hlavní družičkou na svatbě své nejlepší kamarádky z vysoké školy, Lily Wittenbornové. Nastávající nevěsta je nervózní a raději se obrací s žádostí o pomoc na svoji první družičku než na svoji matku. Ann stojí po boku své přítelkyně, avšak je blízko i jejímu nespoutanému bratru Buddymu. V Ann se však probudí neočekávané city, když potká jednoho ze svatebních hostů – Harrise Ardena, dlouholetého a důvěrného přítele Wittenbornových. Láska k Harrisovi změní Ann celý její život a také životy jejích dcer… navždy.

    Snímek Ten večer spojuje hvězdné herecké obsazení a příběh založený na oblíbeném románu Susan Minotové, do filmové podoby upravené Susan Minotovou a držitelem Pulitzerovy ceny Michaelem Cunninghamem (Hodiny), pod režisérskou taktovkou Lajose Koltaie (Fateless). Evening je hluboce emocionálním filmem, který zobrazuje nekonečnou lásku, která pojí matku s dcerou – viděnou skrz spektrum matčina života, který vrcholí optimismem, směřuje k bodu zvratu, až postupně klesá ke svému závěru. Dva příběhy skutečných životních matek a dcer – Vanessa Redgraveová a Natasha Richardsonová, Meryl Streepová a Mamie Gummerová.

    Žánry:DramaRomantický
    29
  • 30
  • 31
  • Homer a Eddie
    Homer a Eddie (1989)
    Film

    Dojímavý příběh, ve kterém hlavní postavy ztvárnili Whoopi Goldbergová - hrá Edwina je pacientka s mozkovým nádorem, které zůstává jeden měsíc života a Homera opustili rodiče, ještě když byl dítě, protože úder baseballovou pálkou zapříčinil jeho retardaci. Homer odchází do Oregonu, aby navštívil své rodiče a vrátil zpět staré časy. Edwina souhlasí, že Homera odveze, aby získala zpět peníze, které ji ukradl. Při společném bloudění po amerických cestách se vytváří mezi nimi zvláštní pouto a Edwina připouští jiskřivou lásku k Homerovi v době, kdy upadá kvůli své chorobě do kómatu.

    53%

    Dojímavý příběh, ve kterém hlavní postavy ztvárnili Whoopi Goldbergová - hrá Edwina je pacientka s mozkovým nádorem, které zůstává jeden měsíc života a Homera opustili rodiče, ještě když byl dítě, protože úder baseballovou pálkou zapříčinil jeho retardaci. Homer odchází do Oregonu, aby navštívil své rodiče a vrátil zpět staré časy. Edwina souhlasí, že Homera odveze, aby získala zpět peníze, které ji ukradl. Při společném bloudění po amerických cestách se vytváří mezi nimi zvláštní pouto a Edwina připouští jiskřivou lásku k Homerovi v době, kdy upadá kvůli své chorobě do kómatu.

    32