?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Svatava Sophová: Filmy a seriály

  • Jak dostat tatínka do polepšovny
    Jak dostat tatínka do polepšovny (1978)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • Canal+
    Pokračování příběhů malého Vaška zasazeného doprostřed krásného léta. Děj se odehrává na venkově, kam vezme tatínek Luboš svého Vaška a jeho maminku Annu na prázdniny. V prostředí skalního "města" je ošekává dědeček, který zpočátku není ze své nové snachy nadšen, ale chápe všechny nebezpečné víry v rozbouřené hladině obnovovaného vztahu tří nejbližších lidí. Vaškovi se splní i další přání - táta jej zaučuje do tajů horolezectví. Tato společná vášeň je však příčinou dalších konfliktů mezi oběma rodiči - k velkému žalu Vaška i dědečka.
    84%
    Pokračování příběhů malého Vaška zasazeného doprostřed krásného léta. Děj se odehrává na venkově, kam vezme tatínek Luboš svého Vaška a jeho maminku Annu na prázdniny. V prostředí skalního "města" je ošekává dědeček, který zpočátku není ze své nové snachy nadšen, ale chápe všechny nebezpečné víry v rozbouřené hladině obnovovaného vztahu tří nejbližších lidí. Vaškovi se splní i další přání - táta jej zaučuje do tajů horolezectví. Tato společná vášeň je však příčinou dalších konfliktů mezi oběma rodiči - k velkému žalu Vaška i dědečka.
    1
  • Jak vytrhnout velrybě stoličku
    Jak vytrhnout velrybě stoličku (1977)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • Canal+
    Vánoční příběh o malém rošťákovi Vaškovi, který žije jen se svojí maminkou, baletkou Annou. Vaškovi moc chybí táta, který podle maminčina vyprávění byl horolezec a zahynul při výstupu na Anapurnu. Vašek tedy aktivně shání náhradního tatínka. Touží také po tom být víc s maminkou, takže ji nakonec přemluví, aby ho vzala o vánočních prázdninách na hory. Hned, jak přijedou, už je malér. Vlítne přímo pod sněžný skůtr Luboše, náčelníka místní horské služby, bývalé lásky Vaškovi maminky, kdy spolu jednoho Silvestra přes 8 lety prožili romantickou noc...
    82%
    Vánoční příběh o malém rošťákovi Vaškovi, který žije jen se svojí maminkou, baletkou Annou. Vaškovi moc chybí táta, který podle maminčina vyprávění byl horolezec a zahynul při výstupu na Anapurnu. Vašek tedy aktivně shání náhradního tatínka. Touží také po tom být víc s maminkou, takže ji nakonec přemluví, aby ho vzala o vánočních prázdninách na hory. Hned, jak přijedou, už je malér. Vlítne přímo pod sněžný skůtr Luboše, náčelníka místní horské služby, bývalé lásky Vaškovi maminky, kdy spolu jednoho Silvestra přes 8 lety prožili romantickou noc...
    2
  • Lásky mezi kapkami deště
    Lásky mezi kapkami deště (1979)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Žižkov - město ve městě, jehož obyvatelé se vždy považovali spíše za „žižkováky“ než za „pražáky“ - inspiroval řadu režisérů k natočení, často autobiograficky laděných filmů, jmenujme např. povídkovou Žižkovskou romanci (1958) režiséra Zdeňka Brynycha. Lásky mezi kapkami deště režiséra Karla Kachyni patří mezi nejvýznamnější „žižkovské“ filmy, a současně i mezi nejlepší filmy sedmdesátých let české kinematografie. Děj, situovaný do 30. let minulého století, sleduje na pozadí vrcholící hospodářské krize osudy ševce Bursíka a jeho dvou synů. Film, kromě řady skvělých hereckých výkonů, zaujme dokonale ztvárněnou atmosférou místa. Do Žižkova se Karel Kachyňa po deseti letech vrátil také svým filmem Blázni a děvčátka (1988).
    80%
    Žižkov - město ve městě, jehož obyvatelé se vždy považovali spíše za „žižkováky“ než za „pražáky“ - inspiroval řadu režisérů k natočení, často autobiograficky laděných filmů, jmenujme např. povídkovou Žižkovskou romanci (1958) režiséra Zdeňka Brynycha. Lásky mezi kapkami deště režiséra Karla Kachyni patří mezi nejvýznamnější „žižkovské“ filmy, a současně i mezi nejlepší filmy sedmdesátých let české kinematografie. Děj, situovaný do 30. let minulého století, sleduje na pozadí vrcholící hospodářské krize osudy ševce Bursíka a jeho dvou synů. Film, kromě řady skvělých hereckých výkonů, zaujme dokonale ztvárněnou atmosférou místa. Do Žižkova se Karel Kachyňa po deseti letech vrátil také svým filmem Blázni a děvčátka (1988).
    3
  • Přítelkyně z domu smutku
    Přítelkyně z domu smutku (1992)
    Seriál
    • iVysílání
    Román Přítelkyně z domu smutku, jak ho počátkem osmdesátých let napsala Eva Kantůrková, byl inspirován jejími zážitky z roční vyšetřovací vazby v ruzyňské věznici. Bylo to místo, kde měl být člověk pomocí promyšleného systému zbaven své důstojnosti, ale byla to také příležitost k setkání s celou galerií lidských typů, z nichž mnohé lze potkat právě jen ve vězení. Ve své knize, kterou sama nazvala románem - pravdou, dosáhla autorka mimořádné působivosti. Tu neztratila ani jeho čtyřdílná televizní adaptace, jíž se vedle samotné Evy Kantůrkové chopili scenárista Václav Šašek a režisér Hynek Bočan a řada skvělých českých herců.
    Žánry:Drama
    78%
    Román Přítelkyně z domu smutku, jak ho počátkem osmdesátých let napsala Eva Kantůrková, byl inspirován jejími zážitky z roční vyšetřovací vazby v ruzyňské věznici. Bylo to místo, kde měl být člověk pomocí promyšleného systému zbaven své důstojnosti, ale byla to také příležitost k setkání s celou galerií lidských typů, z nichž mnohé lze potkat právě jen ve vězení. Ve své knize, kterou sama nazvala románem - pravdou, dosáhla autorka mimořádné působivosti. Tu neztratila ani jeho čtyřdílná televizní adaptace, jíž se vedle samotné Evy Kantůrkové chopili scenárista Václav Šašek a režisér Hynek Bočan a řada skvělých českých herců.
    Žánry:Drama
    4
  • Fešák Hubert
    Fešák Hubert (1984)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Filmbox+
    Hlavně se neživit prací! Komedie o žižkovském švihákovi, který práci nahrazoval vynalézavostí. Příběh z počátku třicátých let se odehrává v době hospodářské krize. Hubert Hrabě, přezdívaný Fešák Hubert, je svérázný žižkovský frajer, který se sice vyučil pokrývačem, ale je krize a tak by o práci nezavadil, ani kdyby chtěl. A to on zrovna moc nechce. Dává si však přitom dobrý pozor, aby se při svých vychytralých způsobech, jak přijít k penězům, nedostal do rozporu se zákonem. S chytrostí a šarmem si vyřizuje otevřené účty s policejním inspektorem Mourkem, který ho chce stůj co stůj dostat do kriminálu. Jenže Fešák Hubert unikne z každé nastražené pasti a nakonec připraví na zavilého policistu a jeho podřízené elegantní podraz. Z hledaných zločinců, které Mourek díky Hubertovi se slávou dopadne, se vyklubou nevinní lidé. (CS Film)
    Žánry:Komedie
    Režie:Ivo Novák
    75%
    Hlavně se neživit prací! Komedie o žižkovském švihákovi, který práci nahrazoval vynalézavostí. Příběh z počátku třicátých let se odehrává v době hospodářské krize. Hubert Hrabě, přezdívaný Fešák Hubert, je svérázný žižkovský frajer, který se sice vyučil pokrývačem, ale je krize a tak by o práci nezavadil, ani kdyby chtěl. A to on zrovna moc nechce. Dává si však přitom dobrý pozor, aby se při svých vychytralých způsobech, jak přijít k penězům, nedostal do rozporu se zákonem. S chytrostí a šarmem si vyřizuje otevřené účty s policejním inspektorem Mourkem, který ho chce stůj co stůj dostat do kriminálu. Jenže Fešák Hubert unikne z každé nastražené pasti a nakonec připraví na zavilého policistu a jeho podřízené elegantní podraz. Z hledaných zločinců, které Mourek díky Hubertovi se slávou dopadne, se vyklubou nevinní lidé. (CS Film)
    Žánry:Komedie
    Režie:Ivo Novák
    5
  • Cukrová bouda
    Cukrová bouda (1980)
    Film
    Novela spisovatele Vladimíra Körnera Zrození horského pramene se stala námětem psychologického filmu Cukrová bouda, který v barrandovském studiu natočil v roce 1980 režisér Karel Kachyňa. Tematicky se film vrací do období těsně po skončení druhé světové války, do doby, kdy řada lidí ve zcela nových podmínkách budovala svůj život od základů. Takový je i osud hlavní představitelky mladé vdovy Přibylové, která se krátce poté, co byl její manžel v posledních dnech války zastřelen, přestěhuje se svými dvěma syny do malé, téměř opuštěné severomoravské vesničky, aby se zde pokusila znovu začít žít. Ocitla se náhle v neznámém drsném kraji mezi neznámými lidmi. Doba byla složitá, v kraji ještě řádily zbytky fašistických band. V tento čas se Ondra, starší ze dvou synů, seznamuje s německým antifašistou Bartlem, který se nedávno vrátil z koncentračního tábora. Později mezi nimi vzniká silné pouto, které přeruší až tragická událost... (Česká televize)
    74%
    Novela spisovatele Vladimíra Körnera Zrození horského pramene se stala námětem psychologického filmu Cukrová bouda, který v barrandovském studiu natočil v roce 1980 režisér Karel Kachyňa. Tematicky se film vrací do období těsně po skončení druhé světové války, do doby, kdy řada lidí ve zcela nových podmínkách budovala svůj život od základů. Takový je i osud hlavní představitelky mladé vdovy Přibylové, která se krátce poté, co byl její manžel v posledních dnech války zastřelen, přestěhuje se svými dvěma syny do malé, téměř opuštěné severomoravské vesničky, aby se zde pokusila znovu začít žít. Ocitla se náhle v neznámém drsném kraji mezi neznámými lidmi. Doba byla složitá, v kraji ještě řádily zbytky fašistických band. V tento čas se Ondra, starší ze dvou synů, seznamuje s německým antifašistou Bartlem, který se nedávno vrátil z koncentračního tábora. Později mezi nimi vzniká silné pouto, které přeruší až tragická událost... (Česká televize)
    6
  • Akce Bororo
    Akce Bororo (1972)
    Film
    71%
    7
  • Ta chvíle, ten okamžik
    Ta chvíle, ten okamžik (1981)
    Film
    69%
    8
  • Pod Jezevčí skálou
    Pod Jezevčí skálou (1978)
    Film
    • VOYO
    68%
    9
  • Na pytlácké stezce
    Na pytlácké stezce (1979)
    Film
    • VOYO
    Hrdinou je opět malý Vašek, vnuk hajného Straky. Ten právě dostal dopis, že Vašek letos nepřijede, protože pojede s rodiči na dovolenou k moři. Je mu to líto, protože se na vnuka těšil. Netuší, že Vašek do Bulharska jet nechce, a proto tajně utekl z domu a vypravil se za ním, do útulné šumavské hájenky. Zatímco se Vašek seznamuje se změnami, ke kterým za ten rok došlo, Straka s kolegou Antošem se snaží odhalit pytláka, který začal v revíru řádit. Postupně podezírá lovce zmijí Pernikáře, kterému ovšem nikdo neřekně jinak než Zmiják, dva veselé trempíky i malého řidiče přezdívaného Čahoun. Když objeví čerstvě nastažené oko, rozhodne se na pytláka číhat. Vaška, který mu nese na číhanou zásoby jídla však překvapí bouře. Ukryje se v jednom krmelci, stejné místo k úkrytu si však vybral pytlák.
    67%
    Hrdinou je opět malý Vašek, vnuk hajného Straky. Ten právě dostal dopis, že Vašek letos nepřijede, protože pojede s rodiči na dovolenou k moři. Je mu to líto, protože se na vnuka těšil. Netuší, že Vašek do Bulharska jet nechce, a proto tajně utekl z domu a vypravil se za ním, do útulné šumavské hájenky. Zatímco se Vašek seznamuje se změnami, ke kterým za ten rok došlo, Straka s kolegou Antošem se snaží odhalit pytláka, který začal v revíru řádit. Postupně podezírá lovce zmijí Pernikáře, kterému ovšem nikdo neřekně jinak než Zmiják, dva veselé trempíky i malého řidiče přezdívaného Čahoun. Když objeví čerstvě nastažené oko, rozhodne se na pytláka číhat. Vaška, který mu nese na číhanou zásoby jídla však překvapí bouře. Ukryje se v jednom krmelci, stejné místo k úkrytu si však vybral pytlák.
    10
  • 11
  • Za trnkovým keřem
    Za trnkovým keřem (1980)
    Film
    • VOYO
    Krátký popis: I tentokrát přijíždí Véna k dědovi do krásných šumavských vrchů, aby tu prožil další nezapomenutelné prázdniny. Jeho naivně okouzlený pohled na přírodu už díky věku a dědovi, který jej učí porozumět životu a zákonům přírody, vystřídal chápavější pohled, kdy chlapec pochopil, že přírodu je třeba chránit a taky se o to svým dětským způsobem pokouší, což je příčinou řady komických situací, které však hajnému Strakovi na starostech spíš přidají, než naopak.
    Žánry:Rodinný
    66%
    Krátký popis: I tentokrát přijíždí Véna k dědovi do krásných šumavských vrchů, aby tu prožil další nezapomenutelné prázdniny. Jeho naivně okouzlený pohled na přírodu už díky věku a dědovi, který jej učí porozumět životu a zákonům přírody, vystřídal chápavější pohled, kdy chlapec pochopil, že přírodu je třeba chránit a taky se o to svým dětským způsobem pokouší, což je příčinou řady komických situací, které však hajnému Strakovi na starostech spíš přidají, než naopak.
    Žánry:Rodinný
    12
  • Zločin v šantánu
    Zločin v šantánu (1968)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    Zločin v šantánu * Jiří Menzel ve svém méně známém filmu oživil někdejší detektivní šarády, ale současně jim vtiskl hravou, poetickou nadsázku. Na scénáři totiž vedle Josefa Škvoreckého spolupracoval i Jiří Suchý, hudbu složil Jiří Šlitr. Trochu nesourodě jsou tu rozehrány motivy jak věčného studenta práv, tak politické pletky chránící dobrou pověst záletného ministra, ale především nástrahy zdánlivě jednoduchého kriminálního případu. Pátrání po zloději vzácného šperku a poté po pachateli vraždy se však stává jen záminkou pro rozehrání groteskních příhod a v neposlední řadě i písniček. Zdánlivá nezávaznost však prozrazuje i tragické podtexty, neboť nic není tak nevinné, jak to původně vypadalo. V herecké sestavě zaujmou zejména mistrovské miniatury Vlastimila Brodského, Jana Libíčka či Rudolfa Hrušínského.
    65%
    Zločin v šantánu * Jiří Menzel ve svém méně známém filmu oživil někdejší detektivní šarády, ale současně jim vtiskl hravou, poetickou nadsázku. Na scénáři totiž vedle Josefa Škvoreckého spolupracoval i Jiří Suchý, hudbu složil Jiří Šlitr. Trochu nesourodě jsou tu rozehrány motivy jak věčného studenta práv, tak politické pletky chránící dobrou pověst záletného ministra, ale především nástrahy zdánlivě jednoduchého kriminálního případu. Pátrání po zloději vzácného šperku a poté po pachateli vraždy se však stává jen záminkou pro rozehrání groteskních příhod a v neposlední řadě i písniček. Zdánlivá nezávaznost však prozrazuje i tragické podtexty, neboť nic není tak nevinné, jak to původně vypadalo. V herecké sestavě zaujmou zejména mistrovské miniatury Vlastimila Brodského, Jana Libíčka či Rudolfa Hrušínského.
    13
  • Mladý muž a bílá velryba
    Mladý muž a bílá velryba (1978)
    Film
    • VOYO
    65%
    14
  • Vinobraní
    Vinobraní (1982)
    Film
    • VOYO

    Ve snímku Vinobraní, natočeném podle stejnojmenné novely Jana Kostrhuna, je hlavní postavou starý venkovan - děda Dobeš, který si s trpkostí uvědomuje rozpory mezi tradicí a rychlou proměnou vinařské vesnice - rozpory, na něž často doplácejí mezilidské vztahy a především příroda. Právě proto se Dobeš snaží vštípit životní zásady, děděné z generace na generaci, svému vnukovi, o kterého se stará. Děj příběhu, složeného z několika epizod, v nichž se odráží realistický obraz jihomoravské vesnice, se odehrává na počátku 70. let minulého století. Hlavní roli přesvědčivě ztvárnil Josef Kemr, jeho dlouholetého přítele, starého mládence Huberta si zahrál Miroslav Macháček. (oficiální text distributora)

    62%

    Ve snímku Vinobraní, natočeném podle stejnojmenné novely Jana Kostrhuna, je hlavní postavou starý venkovan - děda Dobeš, který si s trpkostí uvědomuje rozpory mezi tradicí a rychlou proměnou vinařské vesnice - rozpory, na něž často doplácejí mezilidské vztahy a především příroda. Právě proto se Dobeš snaží vštípit životní zásady, děděné z generace na generaci, svému vnukovi, o kterého se stará. Děj příběhu, složeného z několika epizod, v nichž se odráží realistický obraz jihomoravské vesnice, se odehrává na počátku 70. let minulého století. Hlavní roli přesvědčivě ztvárnil Josef Kemr, jeho dlouholetého přítele, starého mládence Huberta si zahrál Miroslav Macháček. (oficiální text distributora)

    15
  • Zelené obzory
    Zelené obzory (1962)
    Film
    62%
    16
  • Půl domu bez ženicha
    Půl domu bez ženicha (1980)
    Film
    • VOYO
    Poněkud hořká komedie o tom, že sny rodičů a dětí jsou jen málokdy stejné. Hrdinou příběhu je Franc, otec Oliny a Jiřiny, který se rozhodl, že jim jako svatební dar postaví ohromnou a luxusní vilu. Názor jeho dcer na budoucí život ho ani v nejmenším nezajímá. Energický muž na stavbě zaměstná nejen celou rodinu, ale i Jiřinina snoubence a chlapce, s nímž Olina chodila do tanečních. Navíc o něm začne uvažovat jako o druhém potenciálním ženichovi. Dívky však nesdílejí otcovo nadšení a už vůbec se jim nelíbí, že se jich nikdo na nic neptá. Jak se blíží onen slavný den, kdy by si oba páry měly říci své ano a Franc by jim měl s velkou slávou předat klíče od domu, situace se stále více komplikuje. Franc odmítá pochopit, že dívky mají vlastní představu o životě, a tak není divu, že se mu situace začne vymykat z rukou právě v okamžiku, kdy se blíží naplnění jeho velkého snu...
    Žánry:Komedie
    61%
    Poněkud hořká komedie o tom, že sny rodičů a dětí jsou jen málokdy stejné. Hrdinou příběhu je Franc, otec Oliny a Jiřiny, který se rozhodl, že jim jako svatební dar postaví ohromnou a luxusní vilu. Názor jeho dcer na budoucí život ho ani v nejmenším nezajímá. Energický muž na stavbě zaměstná nejen celou rodinu, ale i Jiřinina snoubence a chlapce, s nímž Olina chodila do tanečních. Navíc o něm začne uvažovat jako o druhém potenciálním ženichovi. Dívky však nesdílejí otcovo nadšení a už vůbec se jim nelíbí, že se jich nikdo na nic neptá. Jak se blíží onen slavný den, kdy by si oba páry měly říci své ano a Franc by jim měl s velkou slávou předat klíče od domu, situace se stále více komplikuje. Franc odmítá pochopit, že dívky mají vlastní představu o životě, a tak není divu, že se mu situace začne vymykat z rukou právě v okamžiku, kdy se blíží naplnění jeho velkého snu...
    Žánry:Komedie
    17
  • Causa králík
    Causa králík (1979)
    Film
    • VOYO
    Známý pražský advokát JUDr. Oldřich Lukášek má byt s výhledem na Vltavu, a přátele v pražské kavárně Slavie. Přesto uposlechne svého lékaře, aby se přestěhoval z Prahy na venkov. Jeho novým působištěm se tak stává malé městečko Mezihoří a prvním případem stará venkovská babička Márová, které synovec dluží sedm a půl tisíce korun a odmítá je vrátit. Jako odměnu za pomoc obdaruje vděčná babička Lukáška králíkem. Přestože je brzy zavalen dalšími případy, od vykradače aut Pastyříka až po žárlivce Vránu, který v hádce bodl svou družku, jeho hlavním zájmem zůstává causa králík, tedy babička Márová...
    Žánry:Komedie
    61%
    Známý pražský advokát JUDr. Oldřich Lukášek má byt s výhledem na Vltavu, a přátele v pražské kavárně Slavie. Přesto uposlechne svého lékaře, aby se přestěhoval z Prahy na venkov. Jeho novým působištěm se tak stává malé městečko Mezihoří a prvním případem stará venkovská babička Márová, které synovec dluží sedm a půl tisíce korun a odmítá je vrátit. Jako odměnu za pomoc obdaruje vděčná babička Lukáška králíkem. Přestože je brzy zavalen dalšími případy, od vykradače aut Pastyříka až po žárlivce Vránu, který v hádce bodl svou družku, jeho hlavním zájmem zůstává causa králík, tedy babička Márová...
    Žánry:Komedie
    18
  • Na laně
    Na laně (1963)
    Film
    61%
    19
  • Samorost
    Samorost (1983)
    Film
    • VOYO
    60%
    20
  • Škaredá dedina
    Škaredá dedina (1975)
    Film
    Hospodářská krize dolehla počátkem 30. let také na obyvatele rázovitého moravskoslovenského venkova. Do rodné chalupy se z města vrací hlavní hrdina i se svou rodinou, protože nemohl nikde sehnat práci. Jenže mladší bratr jej nevítá s nijak otevřenou náručí... Režisér Karel Kachyňa se plně podřídil normalizačním požadavkům a natočil plochou ilustraci, která se zaklíná třídním bojem. Předlohu poskytl slovenský spisovatel Peter Jilemnický, ale dějiště bylo ve filmu pozměněno na folkloristicky vděčnější místo, aby režisér mohl vylíčit nejen místní kroje, ale také hudební zvyklosti.
    59%
    Hospodářská krize dolehla počátkem 30. let také na obyvatele rázovitého moravskoslovenského venkova. Do rodné chalupy se z města vrací hlavní hrdina i se svou rodinou, protože nemohl nikde sehnat práci. Jenže mladší bratr jej nevítá s nijak otevřenou náručí... Režisér Karel Kachyňa se plně podřídil normalizačním požadavkům a natočil plochou ilustraci, která se zaklíná třídním bojem. Předlohu poskytl slovenský spisovatel Peter Jilemnický, ale dějiště bylo ve filmu pozměněno na folkloristicky vděčnější místo, aby režisér mohl vylíčit nejen místní kroje, ale také hudební zvyklosti.
    21
  • Útěky domů
    Útěky domů (1980)
    Film
    • VOYO
    Módní návrhářce Marii se blíží čtyřicítka, je sice úspěšná ve své práci, ale nemá čas na nic jiného. Její mladší manžel Michal se více stará o jejich 12-ti letého syna Honzu. Během jedné noční hádky mezi rodiči se Honza dovídá, že byl jako kojenec adoptován. Rodiče neví, že jejich rozhovor uslyšel. Od této chvíle si přestává rozumět i s otcem a rozhodne se najít si své pravé rodiče, najít svůj domov, o kterém si myslí, že ho nemá. Když má Honza po úspěšném pátrání možnost zjistit svou pravou totožnost, najednou zaváhá a pochopí, že pravými rodiči nejsou ti, kteří jej přivedli na svět, ale Marie s Michalem, kteří jej vychovali.
    58%
    Módní návrhářce Marii se blíží čtyřicítka, je sice úspěšná ve své práci, ale nemá čas na nic jiného. Její mladší manžel Michal se více stará o jejich 12-ti letého syna Honzu. Během jedné noční hádky mezi rodiči se Honza dovídá, že byl jako kojenec adoptován. Rodiče neví, že jejich rozhovor uslyšel. Od této chvíle si přestává rozumět i s otcem a rozhodne se najít si své pravé rodiče, najít svůj domov, o kterém si myslí, že ho nemá. Když má Honza po úspěšném pátrání možnost zjistit svou pravou totožnost, najednou zaváhá a pochopí, že pravými rodiči nejsou ti, kteří jej přivedli na svět, ale Marie s Michalem, kteří jej vychovali.
    22
  • Na dvoře je kůn, šéfe!
    Na dvoře je kůn, šéfe! (1988)
    Film
    58%
    23
  • Pytláci
    Pytláci (1981)
    Film

    Emigrantům se v cizině málokdy daří dobře, a proto se často vracívají do vlasti. Aspoň to tvrdí film Pytláci. Jenže dlouhé roky odloučení i odlišné zkušenosti zaviňují odcizení, navrátilci si přestávají rozumět i se svými nejbližšími. Přesně to postihne hlavního hrdinu, jenž nedokáže porozumět změnám, kterými prošla česká vesnice. Ani se synem, ani s manželkou nenalezne společnou řeč. Přestože režisér Hynek Bočan vsadil na expresivní zobrazení, základním problémem příběhu zůstává jeho neživotnost. (oficiální text distributora)

    58%

    Emigrantům se v cizině málokdy daří dobře, a proto se často vracívají do vlasti. Aspoň to tvrdí film Pytláci. Jenže dlouhé roky odloučení i odlišné zkušenosti zaviňují odcizení, navrátilci si přestávají rozumět i se svými nejbližšími. Přesně to postihne hlavního hrdinu, jenž nedokáže porozumět změnám, kterými prošla česká vesnice. Ani se synem, ani s manželkou nenalezne společnou řeč. Přestože režisér Hynek Bočan vsadil na expresivní zobrazení, základním problémem příběhu zůstává jeho neživotnost. (oficiální text distributora)

    24
  • Žena pro tři muže
    Žena pro tři muže (1979)
    Film
    • VOYO

    Na počátku je sebevražedný pokus sochaře Jiřího Málka, který překazí v bytě ukrytý zloděj. Málkovi je pětatřicet, je rozvedený, stará se o pětiletého syna a důvodem, proč si v ateliéru pustil plyn, je samozřejmě žena. Chmurné nálady se jej pomocí alkoholu pokusí zbavit pan Karas, který se Málkovi stará o domácnost. Jenže poté, co Jiří starého muže urazí a ve zlém se rozejdou, rozhodne se Málkův starší bratr Oldřich najít ženu, která by byla Jiřímu dobrou ženou, malému Martinovi maminkou a jemu dobrou přítelkyní. Měla by být hezká, inteligentní, chápavá, měla by mít ráda děti a měla umět vařit, prát a uklízet. Aby nedošlo k omylu, vypracuje Oldřich test, jehož výsledky by měly rozhodnout. Aniž by tušily, že prochází důležitou zkouškou, ocitá se v ateliéru řada potenciálních švagrových - rozhlasová redaktorka Edita, zdravotní sestra Martina, studenka Pavla i další.

    57%

    Na počátku je sebevražedný pokus sochaře Jiřího Málka, který překazí v bytě ukrytý zloděj. Málkovi je pětatřicet, je rozvedený, stará se o pětiletého syna a důvodem, proč si v ateliéru pustil plyn, je samozřejmě žena. Chmurné nálady se jej pomocí alkoholu pokusí zbavit pan Karas, který se Málkovi stará o domácnost. Jenže poté, co Jiří starého muže urazí a ve zlém se rozejdou, rozhodne se Málkův starší bratr Oldřich najít ženu, která by byla Jiřímu dobrou ženou, malému Martinovi maminkou a jemu dobrou přítelkyní. Měla by být hezká, inteligentní, chápavá, měla by mít ráda děti a měla umět vařit, prát a uklízet. Aby nedošlo k omylu, vypracuje Oldřich test, jehož výsledky by měly rozhodnout. Aniž by tušily, že prochází důležitou zkouškou, ocitá se v ateliéru řada potenciálních švagrových - rozhlasová redaktorka Edita, zdravotní sestra Martina, studenka Pavla i další.

    25
  • Vlastně se nic nestalo
    Vlastně se nic nestalo (1988)
    Film

     Námět a scénář napsala lékařka z oddělení popálenin a plastické chirurgie MUDr. Jaroslava Moserová-Davidová přímo pro Janu Brejchovou a její dceru Terezu Brodskou. Jedná se o vztah poznamenaný přehnanou mateřskou péčí, ustavičně zdůvodňovanou pocitem viny za úraz dcery v dětství. Matka nedokáže připustit, že její dospělé dítě se se svým handicapem už dávno vyrovnalo a že chce - jí navzdory - žít vlastním životem. Problém intimních mezilidských vztahů je naznačen z mnoha úhlů, s citlivým přístupem. Odráží se v něm i morálka doby, různé přístupy k jejím hodnotám. Právě přístup člověka k člověku je jasně patrný zřejmě díky režisérovi Evaldu Schormovi. Tento vynikající umělec se vrátil k filmové režii po sedmnácti letech a i když tento film rozhodně není vrcholem jeho tvorby, je to snímek pro vnímavého diváka hodný zamyšlení. Evald Schorm se bohužel jeho premiéry nedožil, zemřel den před svými sedmapadesátými narozeninami (14.12.1988).

    Žánry:Drama
    57%

     Námět a scénář napsala lékařka z oddělení popálenin a plastické chirurgie MUDr. Jaroslava Moserová-Davidová přímo pro Janu Brejchovou a její dceru Terezu Brodskou. Jedná se o vztah poznamenaný přehnanou mateřskou péčí, ustavičně zdůvodňovanou pocitem viny za úraz dcery v dětství. Matka nedokáže připustit, že její dospělé dítě se se svým handicapem už dávno vyrovnalo a že chce - jí navzdory - žít vlastním životem. Problém intimních mezilidských vztahů je naznačen z mnoha úhlů, s citlivým přístupem. Odráží se v něm i morálka doby, různé přístupy k jejím hodnotám. Právě přístup člověka k člověku je jasně patrný zřejmě díky režisérovi Evaldu Schormovi. Tento vynikající umělec se vrátil k filmové režii po sedmnácti letech a i když tento film rozhodně není vrcholem jeho tvorby, je to snímek pro vnímavého diváka hodný zamyšlení. Evald Schorm se bohužel jeho premiéry nedožil, zemřel den před svými sedmapadesátými narozeninami (14.12.1988).

    Žánry:Drama
    26
  • Anna, sestra Jany
    Anna, sestra Jany (1975)
    Film
    57%
    27
  • Kdo přichází před půlnocí
    Kdo přichází před půlnocí (1979)
    Film
    • VOYO
    Při zaranžované autonehodě se srazí nákladní Tatra s autem, které převáží výplaty pro zaměstnance blízkého JZD. Vše mají na svědomí tři recidivisté Kratochvíl, Morávek a Zábojník, kteří se zmocní milionového lupu. Celou akci však vymyslel a naplánoval sebevědomý Oldřich Chot společně s pátým členem bandy, Jiřím Štěpánkem. Peníze, ukryté v rezervní pneumatice, se mají podle dohody ukrýt u Chota na chatě a poté, co bude zřejmé, že nejsou označené, se mají rozdělit. Mezitím se případu ujímá major Bárta s celým týmem specialistů. První nepatrná stopa, která kriminalisty vede přes majitele ukradené Tatry až Morávkovi. Ten je zatčen, ale nic neprozradí. Kriminalisté pokračujíc v pátrání a zatímco se Chot snaží odkoupit za 350 000,- sbírku známek (která by po doplnění jeho sbírkou získala hodnotu téměř půldruhého milionu), podaří se jim vypátrat Kratochvíla i Zábojníka, který s ním byl v jedné cele. Lupiči začnou podléhat panice a žádají po Chotovi urychlenou výplatu podílů. Ten se sice snaží společníky uklidnit, situace se mu však začíná vymykat z rukou. Rozhodne se proto riskovat a celou částku získat pro sebe dřív než se mu na stopu dostanou policisté.
    Žánry:Krimi
    56%
    Při zaranžované autonehodě se srazí nákladní Tatra s autem, které převáží výplaty pro zaměstnance blízkého JZD. Vše mají na svědomí tři recidivisté Kratochvíl, Morávek a Zábojník, kteří se zmocní milionového lupu. Celou akci však vymyslel a naplánoval sebevědomý Oldřich Chot společně s pátým členem bandy, Jiřím Štěpánkem. Peníze, ukryté v rezervní pneumatice, se mají podle dohody ukrýt u Chota na chatě a poté, co bude zřejmé, že nejsou označené, se mají rozdělit. Mezitím se případu ujímá major Bárta s celým týmem specialistů. První nepatrná stopa, která kriminalisty vede přes majitele ukradené Tatry až Morávkovi. Ten je zatčen, ale nic neprozradí. Kriminalisté pokračujíc v pátrání a zatímco se Chot snaží odkoupit za 350 000,- sbírku známek (která by po doplnění jeho sbírkou získala hodnotu téměř půldruhého milionu), podaří se jim vypátrat Kratochvíla i Zábojníka, který s ním byl v jedné cele. Lupiči začnou podléhat panice a žádají po Chotovi urychlenou výplatu podílů. Ten se sice snaží společníky uklidnit, situace se mu však začíná vymykat z rukou. Rozhodne se proto riskovat a celou částku získat pro sebe dřív než se mu na stopu dostanou policisté.
    Žánry:Krimi
    28
  • Řeknem si to příští léto
    Řeknem si to příští léto (1977)
    Film
    • VOYO
    55%
    29
  • Místo v houfu
    Místo v houfu (1964)
    Film

    Povídkový film podle námětu a scénáře debutujícího Antonína Máši se pokoušel o osobitější a nekonvenčnější přístup k námětům ze života mladých. V době vzniku byla kritikou nejlépe hodnocena Brynychova povídka. Povídky : 1. Šestnáctiletý student je pověřen agitační kampaní za včasné dokončení zemědělských prací. Tuto naplánovanou akci neberou vážně ani profesionální svazáčtí funkcionáři. 2. Pražští studenti na chmelu - první láska a místo v partě. 3. Rozporuplné zážitky a zkušenosti nesmělého a nešikovného studenta na žňové brigádě.

    Žánry:DramaPovídkový
    55%

    Povídkový film podle námětu a scénáře debutujícího Antonína Máši se pokoušel o osobitější a nekonvenčnější přístup k námětům ze života mladých. V době vzniku byla kritikou nejlépe hodnocena Brynychova povídka. Povídky : 1. Šestnáctiletý student je pověřen agitační kampaní za včasné dokončení zemědělských prací. Tuto naplánovanou akci neberou vážně ani profesionální svazáčtí funkcionáři. 2. Pražští studenti na chmelu - první láska a místo v partě. 3. Rozporuplné zážitky a zkušenosti nesmělého a nešikovného studenta na žňové brigádě.

    Žánry:DramaPovídkový
    30
  • 31
  • Stíhán a podezřelý
    Stíhán a podezřelý (1978)
    Film
    • VOYO
    54%
    32
  • Tvář za sklem
    53%
    33
  • Město nic neví
    Město nic neví (1975)
    Film
    Pokus vylíčit práci kriminalistů jako všední, avšak úmorné a nekončící potírání drobného zločinu se sice vyznačuje velkými ambicemi, avšak výsledek je nudný. Po dramatické stránce se rozpadá, nezvládnut ani inscenačně. Hrdinové jen ploše deklamují předepsaný text, dění samotné je natolik vyumělkované, že stěží postihuje cokoli z běžné reality 70. let. Ani z prostředí Ostravy autoři nevytěžili nic zajímavého.
    Žánry:Krimi
    51%
    Pokus vylíčit práci kriminalistů jako všední, avšak úmorné a nekončící potírání drobného zločinu se sice vyznačuje velkými ambicemi, avšak výsledek je nudný. Po dramatické stránce se rozpadá, nezvládnut ani inscenačně. Hrdinové jen ploše deklamují předepsaný text, dění samotné je natolik vyumělkované, že stěží postihuje cokoli z běžné reality 70. let. Ani z prostředí Ostravy autoři nevytěžili nic zajímavého.
    Žánry:Krimi
    34
  • 35
  • Případ mrtvého muže
    Případ mrtvého muže (1974)
    Film
    • VOYO
    51%
    36
  • Muž s orlem a slepicí
    Muž s orlem a slepicí (1978)
    Film

    Mladý frajírek, jenž se ani v životě nedokáže zodpovědně rozhodovat, si s partou zkušených dělníků, kde začal pracovat, dlouho nerozumí. Vadí mu výsměch kvůli ne zcela povedenému tetování, které on vydává za orla, ale okolí je považuje za slepici. Tvůrci ovšem zdůrazňují, že každý musí jednou dozrát a přijmout odpovědnost za své chování. Nabádavý a realizačně neobratný příběh s pracovní tematikou se však opírá o předem schválená schémata, není schopen uplatnit vlastní svébytný pohled.

    Režie:Ivo Novák
    49%

    Mladý frajírek, jenž se ani v životě nedokáže zodpovědně rozhodovat, si s partou zkušených dělníků, kde začal pracovat, dlouho nerozumí. Vadí mu výsměch kvůli ne zcela povedenému tetování, které on vydává za orla, ale okolí je považuje za slepici. Tvůrci ovšem zdůrazňují, že každý musí jednou dozrát a přijmout odpovědnost za své chování. Nabádavý a realizačně neobratný příběh s pracovní tematikou se však opírá o předem schválená schémata, není schopen uplatnit vlastní svébytný pohled.

    Režie:Ivo Novák
    37
  • Ostrov stříbrných volavek
    Ostrov stříbrných volavek (1976)
    Film
    48%
    38
  • 39
  • Modrá planeta
    Modrá planeta (1979)
    Film
    44%
    40
  • O moravské zemi
    O moravské zemi (1977)
    Film

    Důvod natočení tohoto filmu je jasný: měl zakrýt slavnou kroniku Vojtěcha Jasného Všichni dobří rodáci, výpověď o tragických důsledcích násilné kolektivizace. Prorežimní režisér Antonín Kachlík se též věnuje združstevňování moravské vesnice, provázenému omyly a donucováním, avšak ve svém optimistickém pohledu zdůrazňuje nadějné vyhlídky, vedoucí ke šťastné budoucnosti. Scelené vesnické lány se sice rodily v bolestech, avšak budou sloužit k užitku všemu dělnému lidu. Stejně jako u Jasného i tady ztělesnil Radek Brzobohatý tvrdohlavého sedláka, který si jen pozvolna přiznává výhody společného hospodaření. Narozdíl od poetické rozšafnosti i jadrnosti Jasného kroniky tu však narážíme na hlomozné pozérství.

    43%

    Důvod natočení tohoto filmu je jasný: měl zakrýt slavnou kroniku Vojtěcha Jasného Všichni dobří rodáci, výpověď o tragických důsledcích násilné kolektivizace. Prorežimní režisér Antonín Kachlík se též věnuje združstevňování moravské vesnice, provázenému omyly a donucováním, avšak ve svém optimistickém pohledu zdůrazňuje nadějné vyhlídky, vedoucí ke šťastné budoucnosti. Scelené vesnické lány se sice rodily v bolestech, avšak budou sloužit k užitku všemu dělnému lidu. Stejně jako u Jasného i tady ztělesnil Radek Brzobohatý tvrdohlavého sedláka, který si jen pozvolna přiznává výhody společného hospodaření. Narozdíl od poetické rozšafnosti i jadrnosti Jasného kroniky tu však narážíme na hlomozné pozérství.

    41
  • Všichni proti všem
    Všichni proti všem (1977)
    Film

    Vladimír Šmeral v jedné ze svých posledních rolí sehrál starého pána, jenž se celý život věnoval restaurování starožitností. Jako znalec umění se plánovitě obklopoval starými obrazy, které rozmyslně shromažďoval. Jenže jeho vášeň pro malířství jeho maloměšťácká rodina příliš nechápe, ve sbírce obrazů vidí jen neužitečně investované peníze. A už se těší, jak nabyté dědictví výnosně rozprodají. Režisér Karel Steklý vytvořil notně těžkopádnou, pramálo vtipnou satiru na konzumní způsob život, kterému jsou cizí jakékoli vznešenější, vyšší hodnoty.

    43%

    Vladimír Šmeral v jedné ze svých posledních rolí sehrál starého pána, jenž se celý život věnoval restaurování starožitností. Jako znalec umění se plánovitě obklopoval starými obrazy, které rozmyslně shromažďoval. Jenže jeho vášeň pro malířství jeho maloměšťácká rodina příliš nechápe, ve sbírce obrazů vidí jen neužitečně investované peníze. A už se těší, jak nabyté dědictví výnosně rozprodají. Režisér Karel Steklý vytvořil notně těžkopádnou, pramálo vtipnou satiru na konzumní způsob život, kterému jsou cizí jakékoli vznešenější, vyšší hodnoty.

    42
  • Čistá řeka
    Čistá řeka (1978)
    Film
    43%
    43
  • Talíře nad Velkým Malíkovem
    Talíře nad Velkým Malíkovem (1977)
    Film
    26%
    44
  • Za volantem nepřítel
    Za volantem nepřítel (1974)
    Film

    V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji nežli tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů. Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení museli být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii.

    24%

    V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji nežli tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů. Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení museli být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii.

    45