Viktor Růžička: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Viktor Růžička: Filmy a seriály

  • Tajemství hradu v Karpatech
    Tajemství hradu v Karpatech (1981)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • +1
    V Karpatském království stojí nad vesnicí Vyšné Vlkodlaky tajemný hrad, jehož majitelem je baron Gorc z Gorců. Na jeho objednávku sestrojil šílený vědec Orfanik zvláštní přístroj, který pomocí světelných paprsků vytváří iluzi skutečnosti. Tento "dálkovid", zrozený ve fantazii spisovatele Julesa Verna, předběhl o sto let vznik televize. Jak to bylo vlastně s prvním filmovým představením a s objevem televize, odhalí po mnoha dobrodružstvích při pátrání ve strašidelném hradním labyrintu hrabě Felix Teleke z Tölökö, hlavní postava filmového příběhu, který je třetí společnou prací scenáristy Jiřího Brdečky a režiséra Oldřicha Lipského. Parodie na verneovské vědecko-fantastické romány je inspirována pozapomenutým dílem slavného francouzského spisovatele Tajemný hrad v Karpatech a obohacena o nové prvky, například o "karpatský" folklór, pro nějž byl vytvořen i vlastní jazyk.
    Žánry:Komedie
    82%
    V Karpatském království stojí nad vesnicí Vyšné Vlkodlaky tajemný hrad, jehož majitelem je baron Gorc z Gorců. Na jeho objednávku sestrojil šílený vědec Orfanik zvláštní přístroj, který pomocí světelných paprsků vytváří iluzi skutečnosti. Tento "dálkovid", zrozený ve fantazii spisovatele Julesa Verna, předběhl o sto let vznik televize. Jak to bylo vlastně s prvním filmovým představením a s objevem televize, odhalí po mnoha dobrodružstvích při pátrání ve strašidelném hradním labyrintu hrabě Felix Teleke z Tölökö, hlavní postava filmového příběhu, který je třetí společnou prací scenáristy Jiřího Brdečky a režiséra Oldřicha Lipského. Parodie na verneovské vědecko-fantastické romány je inspirována pozapomenutým dílem slavného francouzského spisovatele Tajemný hrad v Karpatech a obohacena o nové prvky, například o "karpatský" folklór, pro nějž byl vytvořen i vlastní jazyk.
    Žánry:Komedie
    1
  • Gagman
    Gagman (1988)
    Seriál
    77%
    2
  • Deváté srdce
    Deváté srdce (1978)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    Potulný student Martin se dozví o podivném panovníkovi a jeho starostech: princezna Adriena trpí zvláštní nemocí, ve dne je duchem nepřítomná, v noci odchází neznámo kam. Martin se dostane do vězení, odkud mu však pomůže kouzelný plášť. Přihlásí se jako dobrovolník, který má osvobodit princeznu. Martin se od dvorního šaška dozví příčinu jejího strádání. Před časem ji astrolog hrabě Aldobrandini prostřednictvím hypnotického spánku a nápojem z krve lidských srdcí očaroval. Chce jejím prostřednictvím získat bohatství a moc. Martinovi se podaří princeznu osvobodit. Je oslavován jako její ženich. Ale jeho srdce ho vede k Toničce, kterou poznal na pouti. Adriena se zase zahledí do nového astrologa, který jakoby starému z oka vypadl. (Česká televize)
    Žánry:FantasyHororPohádka
    Režie:Juraj Herz
    73%
    Potulný student Martin se dozví o podivném panovníkovi a jeho starostech: princezna Adriena trpí zvláštní nemocí, ve dne je duchem nepřítomná, v noci odchází neznámo kam. Martin se dostane do vězení, odkud mu však pomůže kouzelný plášť. Přihlásí se jako dobrovolník, který má osvobodit princeznu. Martin se od dvorního šaška dozví příčinu jejího strádání. Před časem ji astrolog hrabě Aldobrandini prostřednictvím hypnotického spánku a nápojem z krve lidských srdcí očaroval. Chce jejím prostřednictvím získat bohatství a moc. Martinovi se podaří princeznu osvobodit. Je oslavován jako její ženich. Ale jeho srdce ho vede k Toničce, kterou poznal na pouti. Adriena se zase zahledí do nového astrologa, který jakoby starému z oka vypadl. (Česká televize)
    Žánry:FantasyHororPohádka
    Režie:Juraj Herz
    3
  • Balada pro banditu
    Balada pro banditu (1978)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    Miroslav Donutil jako loupežník Nikola Šuhaj bojuje kytarou a krásnými písničkami... Legendy a mýty Podkarpatské Rusi, překrásné části meziválečné Československé republiky, okouzlily spisovatele Ivana Olbrachta, který na jejich základě napsal knihu o velkém a slavném loupežníkovi Nikolu Šuhajovi. Kouzlo tohoto příběhu po několika desítkách let upoutalo prozaika a dramatika Milana Uhdeho, který napsal o Nikolovi divadelní hru Balada pro banditu. Písně, které jsou organickou součástí děje, a které vydržely nezávisle na hře a filmu, zkomponoval skladatel Miloš Štědroň. Některé z nich doslova zlidověly. Hru po několik sezón s velkým úspěchem a ohlasem uvádělo brněnské Divadlo na provázku. V roce 1978 se tento příběh o lásce, zradě, temných kouzlech, lidské závisti a o takřka nemožném boji za svobodu rozhodl natočit režisér Vladimír Sís. Tehdy zakázaného Milana Uhdeho "přikryl" svým jménem Zdeněk Pospíšil. Režisér ve značné míře zachoval divadelní formu muzikálu, kterou však zasadil do reálného prostředí malého lesního amfiteátru, kam přicházejí diváci, s kterými volně splývají aktéři příběhu. Vladimír Sís zachoval i herecké obsazeni, uvidíte Miroslava Donutila jako Nikolu Šuhaje, Ivu Bittovou jako Eržiku, z dalších postav jmenujme alespoň Jiřího Pechu jako velitele četníků a Bolka Polívku jako zbabělého a mazaného kupce Mageriho. Nevšední filmové dílo získalo řadu cen na domácích i zahraničních festivalech, samostatně byla oceněna Iva Bittová za ženský herecký výkon a Miloš Štědroň za hudbu. (Česká televize)
    73%
    Miroslav Donutil jako loupežník Nikola Šuhaj bojuje kytarou a krásnými písničkami... Legendy a mýty Podkarpatské Rusi, překrásné části meziválečné Československé republiky, okouzlily spisovatele Ivana Olbrachta, který na jejich základě napsal knihu o velkém a slavném loupežníkovi Nikolu Šuhajovi. Kouzlo tohoto příběhu po několika desítkách let upoutalo prozaika a dramatika Milana Uhdeho, který napsal o Nikolovi divadelní hru Balada pro banditu. Písně, které jsou organickou součástí děje, a které vydržely nezávisle na hře a filmu, zkomponoval skladatel Miloš Štědroň. Některé z nich doslova zlidověly. Hru po několik sezón s velkým úspěchem a ohlasem uvádělo brněnské Divadlo na provázku. V roce 1978 se tento příběh o lásce, zradě, temných kouzlech, lidské závisti a o takřka nemožném boji za svobodu rozhodl natočit režisér Vladimír Sís. Tehdy zakázaného Milana Uhdeho "přikryl" svým jménem Zdeněk Pospíšil. Režisér ve značné míře zachoval divadelní formu muzikálu, kterou však zasadil do reálného prostředí malého lesního amfiteátru, kam přicházejí diváci, s kterými volně splývají aktéři příběhu. Vladimír Sís zachoval i herecké obsazeni, uvidíte Miroslava Donutila jako Nikolu Šuhaje, Ivu Bittovou jako Eržiku, z dalších postav jmenujme alespoň Jiřího Pechu jako velitele četníků a Bolka Polívku jako zbabělého a mazaného kupce Mageriho. Nevšední filmové dílo získalo řadu cen na domácích i zahraničních festivalech, samostatně byla oceněna Iva Bittová za ženský herecký výkon a Miloš Štědroň za hudbu. (Česká televize)
    4
  • Den pro mou lásku
    Den pro mou lásku (1976)
    Film
    • VOYO
    Komorně laděný příběh mladých manželů, kterým se zhroutí svět po smrti čtyřleté dcerky... Mladí manželé Staškovi – fotografka Marie (M. Vančurová) a student stavební fakulty Petr (V. Harapes) – žijí v útulném podkrovním bytě se čtyřletou dcerkou Maruškou (S. Kamenická). Upovídanou okatou holčičku mají rádi všichni sousedé i dělnice z výrobny věnců, která sídlí ve dvoře. Jenže jednoho dne dostane Maruška prudký zánět mozkových blan, na který posléze zemře. Tragická událost těžce poznamená psychiku i soužití obou manželů. Zatímco Marie se utápí v bezbřehém smutku, zdrcený Petr odstraňuje z bytu všechno, co Marušku připomíná: fotografie, hračky, oblečení i sbírku starožitných hodin. Vymazat z paměti milované dítě však samozřejmě není možné. Cesta k vyrovnání se s tragédií a k nalezení nové naděje vede jinudy... (Česká televize)
    Režie:Juraj Herz
    73%
    Komorně laděný příběh mladých manželů, kterým se zhroutí svět po smrti čtyřleté dcerky... Mladí manželé Staškovi – fotografka Marie (M. Vančurová) a student stavební fakulty Petr (V. Harapes) – žijí v útulném podkrovním bytě se čtyřletou dcerkou Maruškou (S. Kamenická). Upovídanou okatou holčičku mají rádi všichni sousedé i dělnice z výrobny věnců, která sídlí ve dvoře. Jenže jednoho dne dostane Maruška prudký zánět mozkových blan, na který posléze zemře. Tragická událost těžce poznamená psychiku i soužití obou manželů. Zatímco Marie se utápí v bezbřehém smutku, zdrcený Petr odstraňuje z bytu všechno, co Marušku připomíná: fotografie, hračky, oblečení i sbírku starožitných hodin. Vymazat z paměti milované dítě však samozřejmě není možné. Cesta k vyrovnání se s tragédií a k nalezení nové naděje vede jinudy... (Česká televize)
    Režie:Juraj Herz
    5
  • Poslední leč
    Poslední leč (1981)
    Film
    • VOYO
    Jedinými protagonisty této nezvyklé podívané, v níž se dialogy prolínají s pantomimou, jsou revírník z románu Viléma Mrštíka Pohádka máje a doktor Zvonek Burke ze hry současného dramatika Ladislava Smočka Podivné odpoledne doktora Zvonka Burkeho. Děj je velmi jednoduchý: tak jako každý rok přichází doktor Burke navštívit stařičkého pana revírníka, o něhož se stará pečovatelka Dobruše. V malé, nepříliš útulné místnosti prožívají oba přátelé neuvěřitelná dobrodružství, v nichž díky jejich fantazii mění úplně všední věci svou funkci, představy se stávají skutečností a vzniká tak bláznivý svět, v němž je možné všechno. Experimentální film, kde jde v podstatě o hru na hru, se zcela vymyká běžnému standardu barrandovské produkce a oprávněně zaujal kritiku i zasvěcené diváky.
    72%
    Jedinými protagonisty této nezvyklé podívané, v níž se dialogy prolínají s pantomimou, jsou revírník z románu Viléma Mrštíka Pohádka máje a doktor Zvonek Burke ze hry současného dramatika Ladislava Smočka Podivné odpoledne doktora Zvonka Burkeho. Děj je velmi jednoduchý: tak jako každý rok přichází doktor Burke navštívit stařičkého pana revírníka, o něhož se stará pečovatelka Dobruše. V malé, nepříliš útulné místnosti prožívají oba přátelé neuvěřitelná dobrodružství, v nichž díky jejich fantazii mění úplně všední věci svou funkci, představy se stávají skutečností a vzniká tak bláznivý svět, v němž je možné všechno. Experimentální film, kde jde v podstatě o hru na hru, se zcela vymyká běžnému standardu barrandovské produkce a oprávněně zaujal kritiku i zasvěcené diváky.
    6
  • Drsná Planina
    Drsná Planina (1979)
    Film
    Začínající režisér Jaroslav Soukup se pokusil manévrovat v úzce vytyčených politických mantinelech. Na jedné straně se podřizuje režimním skazkám o nutné obraně státních hranic před pronikáním nepřátel, současně se však s téměř dokumentární hodnověrností snaží postihnout tvrdé podmínky, v nichž pohraničníci museli v těsně poválečném období žít... Záběry drsné přírody, ustavičně prověřující lidskou výdrž, vytvářejí vcelku důvěryhodné zakotvení celého příběhu. (oficiální text distributora)
    70%
    Začínající režisér Jaroslav Soukup se pokusil manévrovat v úzce vytyčených politických mantinelech. Na jedné straně se podřizuje režimním skazkám o nutné obraně státních hranic před pronikáním nepřátel, současně se však s téměř dokumentární hodnověrností snaží postihnout tvrdé podmínky, v nichž pohraničníci museli v těsně poválečném období žít... Záběry drsné přírody, ustavičně prověřující lidskou výdrž, vytvářejí vcelku důvěryhodné zakotvení celého příběhu. (oficiální text distributora)
    7
  • Zelená kobra
    Zelená kobra (1987)
    Film
    68%
    8
  • Jen si tak trochu písknout
    Jen si tak trochu písknout (1980)
    Film
    • VOYO
    Jeden týden života dvou pražských třináctiletých kluků ve filmu Karla Smyczka. Film Karla Smyczka Jen si tak trochu písknout je určen mládeži, ale má co říci i dospělým. Vypráví příběh jednoho týdne v životě dvou třináctiletých pražských kluků, spořádaného Petra z typické měšťácké rodiny a zkušenějšího Pavla, který žije sám se svým otcem, a jejich kamarádů a spolužáků. Chlapci při svých toulkách po Praze ukradnou v opravovaném kostele píšťaly z varhan a Pavel se kvůli tomu dostane do velkých problémů. Okolo hlavní zápletky se kupí řada úsměvných i mírně provokativních epizod citlivě odhalujících svět dospívajících dětí. (oficiální text distributora) Karel Smyczek sice natočil úsměvný dětský film, avšak včlenil do něho výpověď, která se se svým dosahem dotýká společenského klimatu ve společnosti. Počínání klukovské party, jakkoli žertovné a neposedné, totiž ledasco prozrazuje o světě dospělých, jejichž zásady, třeba i nevyřčené, děti přebírají. Mládež totiž přestává rozlišovat hranici mezi provokativní klukovinou a mravním selháním.
    Žánry:DramaRodinný
    67%
    Jeden týden života dvou pražských třináctiletých kluků ve filmu Karla Smyczka. Film Karla Smyczka Jen si tak trochu písknout je určen mládeži, ale má co říci i dospělým. Vypráví příběh jednoho týdne v životě dvou třináctiletých pražských kluků, spořádaného Petra z typické měšťácké rodiny a zkušenějšího Pavla, který žije sám se svým otcem, a jejich kamarádů a spolužáků. Chlapci při svých toulkách po Praze ukradnou v opravovaném kostele píšťaly z varhan a Pavel se kvůli tomu dostane do velkých problémů. Okolo hlavní zápletky se kupí řada úsměvných i mírně provokativních epizod citlivě odhalujících svět dospívajících dětí. (oficiální text distributora) Karel Smyczek sice natočil úsměvný dětský film, avšak včlenil do něho výpověď, která se se svým dosahem dotýká společenského klimatu ve společnosti. Počínání klukovské party, jakkoli žertovné a neposedné, totiž ledasco prozrazuje o světě dospělých, jejichž zásady, třeba i nevyřčené, děti přebírají. Mládež totiž přestává rozlišovat hranici mezi provokativní klukovinou a mravním selháním.
    Žánry:DramaRodinný
    9
  • Zastihla mě noc
    Zastihla mě noc (1985)
    Film
    Režisér Juraj Herz prokázal, že i oslavný životopis komunistické odbojářky, která zahynula v nacistickém koncentračním táboře, lze natočit bez obvyklé uctivé popisnosti. Naopak zvolil expresivní přístup, na diváka útočí emotivním přívalem roztočených obrazů, zvláště stísňujících vězeňských prostorů, v jejichž modelaci uspěl kameraman Viktor Růžička, a zadírající se hudby Michaela Kocába. Příběh je pojednán jako retrospektiva: hrdinka, novinářka Jožka Jabůrková, si na sklonku svých dnů vybavuje důležité okamžiky svého života, dovíme se, jak postupně dospěla ke svému nezlomnému přesvědčení.
    Režie:Juraj Herz
    67%
    Režisér Juraj Herz prokázal, že i oslavný životopis komunistické odbojářky, která zahynula v nacistickém koncentračním táboře, lze natočit bez obvyklé uctivé popisnosti. Naopak zvolil expresivní přístup, na diváka útočí emotivním přívalem roztočených obrazů, zvláště stísňujících vězeňských prostorů, v jejichž modelaci uspěl kameraman Viktor Růžička, a zadírající se hudby Michaela Kocába. Příběh je pojednán jako retrospektiva: hrdinka, novinářka Jožka Jabůrková, si na sklonku svých dnů vybavuje důležité okamžiky svého života, dovíme se, jak postupně dospěla ke svému nezlomnému přesvědčení.
    Režie:Juraj Herz
    10
  • Prodavač humoru
    Prodavač humoru (1984)
    Film

    Jiří Krejčík natočil hořce výsměšný pohled do zákulisí zábavního průmyslu, bez velké nadsázky vylíčil poměry, jaké panují v jedné agentuře nabízející " lidovou zábavu ". Snadno si všimneme až chytilovsky agresivního útoku na mravně zdevastované prostředí, které ponižuje každého, kdo se mu nehodlá zcela přizpůsobit. Július Satinský tu zpola dojemně, zpola v karikatuře vytvořil člověka, který ještě balancuje na hraně mezi svědomím a jeho zaprodáním.

    Žánry:Komedie
    66%

    Jiří Krejčík natočil hořce výsměšný pohled do zákulisí zábavního průmyslu, bez velké nadsázky vylíčil poměry, jaké panují v jedné agentuře nabízející " lidovou zábavu ". Snadno si všimneme až chytilovsky agresivního útoku na mravně zdevastované prostředí, které ponižuje každého, kdo se mu nehodlá zcela přizpůsobit. Július Satinský tu zpola dojemně, zpola v karikatuře vytvořil člověka, který ještě balancuje na hraně mezi svědomím a jeho zaprodáním.

    Žánry:Komedie
    11
  • Jako zajíci
    Jako zajíci (1981)
    Film
    • VOYO
    Film navazuje na předchozí Smyczkův film Jen si tak trochu písknout, se zamýšlí nad působením velkoměsta na dospívání dětí, které urychluje v kladném i negativním smyslu. Negativní rysy velkoměsta jsou přemístěny do rekračního prostoru. Kolem příběhu chlapeckého přátelství se rozvíjejí problémy maloměšťáctví, ohrožení a devastace přírody, sobectví dospělých a nekontrolované krutosti dětí.
    Žánry:Rodinný
    65%
    Film navazuje na předchozí Smyczkův film Jen si tak trochu písknout, se zamýšlí nad působením velkoměsta na dospívání dětí, které urychluje v kladném i negativním smyslu. Negativní rysy velkoměsta jsou přemístěny do rekračního prostoru. Kolem příběhu chlapeckého přátelství se rozvíjejí problémy maloměšťáctví, ohrožení a devastace přírody, sobectví dospělých a nekontrolované krutosti dětí.
    Žánry:Rodinný
    12
  • Nesmrtelná teta
    Nesmrtelná teta (1993)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Pohádka o tom, jak se Štěstí a Rozum přou, kdo je pro lidi potřebnější. Protože se nemohou dohodnout, rozhodnou se udělat moudrého z bláznivého Matěje. Rozumu není na světě dost a tak, když ho dali Matějovi, musí ho odebrat králi Ctiradovi, který je znám svojí moudrostí. Do jejich hry ale vstoupí další bytost, kterou je Závist. Ta se snaží Matějovi všechno překazit, nakonec je ale z království vyhnána. Závist se však nevzdává, protože je nesmrtelná. A jak to vlastně dopadlo s hádkou mezi Štěstím a Rozumem? Oba museli uznat, že jsou stejně důležití. A protože Rozum nechtěl brát moudrost Matějovi a zároveň jí chtěl vrátit králi Ctiradovi, tak mu dal svojí moudrost.
    Žánry:KomediePohádka
    63%
    Pohádka o tom, jak se Štěstí a Rozum přou, kdo je pro lidi potřebnější. Protože se nemohou dohodnout, rozhodnou se udělat moudrého z bláznivého Matěje. Rozumu není na světě dost a tak, když ho dali Matějovi, musí ho odebrat králi Ctiradovi, který je znám svojí moudrostí. Do jejich hry ale vstoupí další bytost, kterou je Závist. Ta se snaží Matějovi všechno překazit, nakonec je ale z království vyhnána. Závist se však nevzdává, protože je nesmrtelná. A jak to vlastně dopadlo s hádkou mezi Štěstím a Rozumem? Oba museli uznat, že jsou stejně důležití. A protože Rozum nechtěl brát moudrost Matějovi a zároveň jí chtěl vrátit králi Ctiradovi, tak mu dal svojí moudrost.
    Žánry:KomediePohádka
    13
  • Straka v hrsti
    Straka v hrsti (1983)
    Film
    Tento experimentální počin Juraje Herze, inspirovaný středověkými texty (Mastičkář), stíhaly od samého počátku nesnáze: policie vyšetřovala obvinění z pornografičnosti, pohodlní nebyli ani muzikanti ze zakázaného Pražského výběru - a výsledkem byl mnoholetý zákaz. Na plátna kin se Straka v hrsti dostala až počátkem 90. let. Snímek zdůrazňuje alegoričnost celého příběhu, režisér zvolil stylizované kostýmy, vyprávění vtiskl rozměr novodobé kramářské hry s rockovými zpěvy a tanci.
    Režie:Juraj Herz
    63%
    Tento experimentální počin Juraje Herze, inspirovaný středověkými texty (Mastičkář), stíhaly od samého počátku nesnáze: policie vyšetřovala obvinění z pornografičnosti, pohodlní nebyli ani muzikanti ze zakázaného Pražského výběru - a výsledkem byl mnoholetý zákaz. Na plátna kin se Straka v hrsti dostala až počátkem 90. let. Snímek zdůrazňuje alegoričnost celého příběhu, režisér zvolil stylizované kostýmy, vyprávění vtiskl rozměr novodobé kramářské hry s rockovými zpěvy a tanci.
    Režie:Juraj Herz
    14
  • Dva na koni, jeden na oslu
    Dva na koni, jeden na oslu (1986)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    Krutá romance z dávno zapomenutých čas s hudbou, se zpěvem a s tancem. Muzikálovou verzi úspěšné hry Oldřicha Daňka převedl v roce 1986 na filmové plátno režisér Jiří Sequens. Odehrává se ve 14. století v Čechách za panování krále Václava IV. Jejími hrdiny jsou tři žoldnéři, kteří bojují vždy na nesprávné straně a vždycky jsou biti. Také jejich účast ve sporu dvou místních šlechticů je málem stojí život , přesto jsou ale morálními vítězi všech bojů, konfliktů a šarvátek.
    63%
    Krutá romance z dávno zapomenutých čas s hudbou, se zpěvem a s tancem. Muzikálovou verzi úspěšné hry Oldřicha Daňka převedl v roce 1986 na filmové plátno režisér Jiří Sequens. Odehrává se ve 14. století v Čechách za panování krále Václava IV. Jejími hrdiny jsou tři žoldnéři, kteří bojují vždy na nesprávné straně a vždycky jsou biti. Také jejich účast ve sporu dvou místních šlechticů je málem stojí život , přesto jsou ale morálními vítězi všech bojů, konfliktů a šarvátek.
    15
  • Jeden z nich je vrah
    Jeden z nich je vrah (1970)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    Bývalý řidič dálkové dopravy Marek si odseděl trest za pašování uměleckých předmětů do ciziny a je propuštěn na svobodu. Na lavici obžalovaných však stanul sám, neboť vzal vinu na sebe namísto svých společníků výměnou za to, že se postarají o jeho rodinu. My se s ním setkáváme v okamžiku, kdy je po odpykání trestu propuštěn na svobodu a ihned nato kontaktuje jednoho z nich – Karla Hesse, jehož následně chladnokrevně zavraždí. Poté se vydá i za ostatními – Jelínkem, Krásou a Novákem, které postaví před hotovou věc, že Hesse zabil. Přinutí je o věci mlčet, poněvadž by je nyní u výslechu všechny potopil. Za vlastní mlčení si pak žádá finanční rentu. Po třech měsících se ale z Marka stává notorický opilec a pro své kumpány začne představovat nebezpečí. Policie také nalezne mrtvé tělo Hesse v potopeném autě. Případu se ujímá zkušený vyšetřovatel Hájek, který si brzy dá do souvislosti Hessovu smrt s propuštěným Markem.
    Žánry:DramaKrimi
    62%
    Bývalý řidič dálkové dopravy Marek si odseděl trest za pašování uměleckých předmětů do ciziny a je propuštěn na svobodu. Na lavici obžalovaných však stanul sám, neboť vzal vinu na sebe namísto svých společníků výměnou za to, že se postarají o jeho rodinu. My se s ním setkáváme v okamžiku, kdy je po odpykání trestu propuštěn na svobodu a ihned nato kontaktuje jednoho z nich – Karla Hesse, jehož následně chladnokrevně zavraždí. Poté se vydá i za ostatními – Jelínkem, Krásou a Novákem, které postaví před hotovou věc, že Hesse zabil. Přinutí je o věci mlčet, poněvadž by je nyní u výslechu všechny potopil. Za vlastní mlčení si pak žádá finanční rentu. Po třech měsících se ale z Marka stává notorický opilec a pro své kumpány začne představovat nebezpečí. Policie také nalezne mrtvé tělo Hesse v potopeném autě. Případu se ujímá zkušený vyšetřovatel Hájek, který si brzy dá do souvislosti Hessovu smrt s propuštěným Markem.
    Žánry:DramaKrimi
    16
  • Konečná stanice
    Konečná stanice (1981)
    Film
    Jaroslav Balík několikrát prokázal citlivost vůči příběhům starých lidí (viz Romeo a Julie na konci listopadu), avšak jeho ještě častější zaujatost ideologicky vhodnými látkami jej společensky znemožnila a posléze vedla i k úpadku jeho tvůrčích sil. Konečná stanice se odehrává v domově důchodců a sleduje vztahy mezi několika jeho obyvateli, jejich různé přístupy k životu i rozdílné osudy, kterými byli poznamenáni. Ve filmu natočeném dosti chladně a jakoby nezúčastněně se ovšem setkáme s řadou známých osobností.
    Žánry:Drama
    62%
    Jaroslav Balík několikrát prokázal citlivost vůči příběhům starých lidí (viz Romeo a Julie na konci listopadu), avšak jeho ještě častější zaujatost ideologicky vhodnými látkami jej společensky znemožnila a posléze vedla i k úpadku jeho tvůrčích sil. Konečná stanice se odehrává v domově důchodců a sleduje vztahy mezi několika jeho obyvateli, jejich různé přístupy k životu i rozdílné osudy, kterými byli poznamenáni. Ve filmu natočeném dosti chladně a jakoby nezúčastněně se ovšem setkáme s řadou známých osobností.
    Žánry:Drama
    17
  • Čarovné dědictví
    Čarovné dědictví (1985)
    Film
    • Canal+
    58%
    18
  • Království za kytaru
    Království za kytaru (1989)
    Film
    57%
    19
  • Vrak
    Vrak (1983)
    Film
    55%
    20
  • Má láska s Jakubem
    Má láska s Jakubem (1982)
    Film
    Začínající učitelka přichází z Prahy do jihočeského okresního města, kde žije i její snoubenec Jakub, mladý nadějný inženýr v místní papírně. Petra se sžívá s novými kolegy ve škole i s dětmi z nové třídy a pilně nacvičuje s hudební skupinou Komenium, s jejímiž členy se zná ještě ze studií. Seznamuje se i s Jakubovými spolupracovníky a s ředitelem papírny, na jehož místo by byl Jakub rád po jeho odchodu do důchodu jmenován. A právě touha po vysoké funkci vede Jakuba k chování a jednání, které Petra nemůže schvalovat.
    Žánry:DramaRomantický
    54%
    Začínající učitelka přichází z Prahy do jihočeského okresního města, kde žije i její snoubenec Jakub, mladý nadějný inženýr v místní papírně. Petra se sžívá s novými kolegy ve škole i s dětmi z nové třídy a pilně nacvičuje s hudební skupinou Komenium, s jejímiž členy se zná ještě ze studií. Seznamuje se i s Jakubovými spolupracovníky a s ředitelem papírny, na jehož místo by byl Jakub rád po jeho odchodu do důchodu jmenován. A právě touha po vysoké funkci vede Jakuba k chování a jednání, které Petra nemůže schvalovat.
    Žánry:DramaRomantický
    21
  • Stín létajícího ptáčka
    Stín létajícího ptáčka (1977)
    Film
    54%
    22
  • Šílený kankán
    Šílený kankán (1982)
    Film

    Skončila první světová válka, svět se potýká s hmotnou i duchovní krizí a někdejší elity se ocitají v nouzi. Přesně to postihlo bývalého důstojníka, jenž se v poválečné Vídni setkává se svým někdejším sluhou, jenž se nyní prosadil díky šmelinářským schopnostem. Sociálně akcentovaný snímek, který ilustrativně popisuje ztrátu svědomí i zábran honbě za pochybnou prosperitou, sice vznikal v koprodukci s Rakouskem, avšak nijak se vymyká z linie obvyklých vyprávěnek o prohnilosti kapitalismu. (oficiální text distributora)

    54%

    Skončila první světová válka, svět se potýká s hmotnou i duchovní krizí a někdejší elity se ocitají v nouzi. Přesně to postihlo bývalého důstojníka, jenž se v poválečné Vídni setkává se svým někdejším sluhou, jenž se nyní prosadil díky šmelinářským schopnostem. Sociálně akcentovaný snímek, který ilustrativně popisuje ztrátu svědomí i zábran honbě za pochybnou prosperitou, sice vznikal v koprodukci s Rakouskem, avšak nijak se vymyká z linie obvyklých vyprávěnek o prohnilosti kapitalismu. (oficiální text distributora)

    23
  • Lepší je být bohatý a zdravý než chudý a nemocný
    Lepší je být bohatý a zdravý než chudý a nemocný (1992)
    Film
    • SledovaniTV
    Děj filmu, sahající do dnešní reality, se začíná odvíjet od chvíle rušných listopadových událostí roku 1989. Dvě mladé ženy - Slovenka Nona (D. Horváthová) a Moravanka Ester (D. Veškrnová) se setkávají na jednom z veřejných mítinků. Zdánlivě protichůdné charaktery se postupně sblíží. Obě chtějí realizovat své ženství, vdát se a mít děti, což se v přepolitizované době zdá být takřka nemožné. V snaze zapomenout na svou minulost, poznamenanou politikou, ve strachu z bídy (hlavně Nona, která čeká dítě), se společně vrhnou na nejistou cestu podnikání. Jejich touha zbohatnout je dostává do různých komických i dramatických situací. A tak kupují a prodávají svaté i hříšné obrázky, videokamery, máslo, granáty a nakonec i své tělo. Mnohokrát padnou na úplné dno zoufalství, ale vždy v sobě najdou dost síly, aby začaly od začátku. Jejich cesty se rozšíří z Bratislavy i přes hranice do Vídně a do Prahy. Jsou okrádané, ale i samy kradou. Když se jim podaří získat první milion, objeví se v jejich bohatě zařízeném bytě emigrant Robert (J. Kukura), bývalý Nonin snoubenec. Dobrodružná cesta podnikání tak dostává složitější podobu, přítomnost muže destruktivně působí na nerozlučné přátelství obou žen... Jakubisko, věrný svému vidění světa, opět magicky spojuje fantazii se skutečností. A tak jeho nový film je plný horkého i bezstarostného humoru, erotických vzpomínek a bizarních příhod, které jsou neoddělitelným sledem tragikomické reality a fikce.
    Žánry:DramaKomedie
    52%
    Děj filmu, sahající do dnešní reality, se začíná odvíjet od chvíle rušných listopadových událostí roku 1989. Dvě mladé ženy - Slovenka Nona (D. Horváthová) a Moravanka Ester (D. Veškrnová) se setkávají na jednom z veřejných mítinků. Zdánlivě protichůdné charaktery se postupně sblíží. Obě chtějí realizovat své ženství, vdát se a mít děti, což se v přepolitizované době zdá být takřka nemožné. V snaze zapomenout na svou minulost, poznamenanou politikou, ve strachu z bídy (hlavně Nona, která čeká dítě), se společně vrhnou na nejistou cestu podnikání. Jejich touha zbohatnout je dostává do různých komických i dramatických situací. A tak kupují a prodávají svaté i hříšné obrázky, videokamery, máslo, granáty a nakonec i své tělo. Mnohokrát padnou na úplné dno zoufalství, ale vždy v sobě najdou dost síly, aby začaly od začátku. Jejich cesty se rozšíří z Bratislavy i přes hranice do Vídně a do Prahy. Jsou okrádané, ale i samy kradou. Když se jim podaří získat první milion, objeví se v jejich bohatě zařízeném bytě emigrant Robert (J. Kukura), bývalý Nonin snoubenec. Dobrodružná cesta podnikání tak dostává složitější podobu, přítomnost muže destruktivně působí na nerozlučné přátelství obou žen... Jakubisko, věrný svému vidění světa, opět magicky spojuje fantazii se skutečností. A tak jeho nový film je plný horkého i bezstarostného humoru, erotických vzpomínek a bizarních příhod, které jsou neoddělitelným sledem tragikomické reality a fikce.
    Žánry:DramaKomedie
    24
  • V každém pokoji žena
    V každém pokoji žena (1974)
    Film

    Plejádu hrdinek přebývajících v provizoriu někdejších Ženských domovů spojuje jeden rys - většinou se cítí osaměle. Některé si na tento stav zvykly a rezignovaly, jiné stále věří ve šťastnější budoucnost. Režisér Jaroslav Balík, opírající se o scénář Jana Otčenáška, načrtává různorodé osobnosti odlišující se věkem i povahami, avšak výsledek příliš strhující není. Film je zbytečně zatížen upovídaností a ani vypravěčská nápaditost nepatří k silným stránkám.

    Žánry:Drama
    52%

    Plejádu hrdinek přebývajících v provizoriu někdejších Ženských domovů spojuje jeden rys - většinou se cítí osaměle. Některé si na tento stav zvykly a rezignovaly, jiné stále věří ve šťastnější budoucnost. Režisér Jaroslav Balík, opírající se o scénář Jana Otčenáška, načrtává různorodé osobnosti odlišující se věkem i povahami, avšak výsledek příliš strhující není. Film je zbytečně zatížen upovídaností a ani vypravěčská nápaditost nepatří k silným stránkám.

    Žánry:Drama
    25
  • Hudba kolonád
    Hudba kolonád (1975)
    Film
    49%
    26
  • Atrakce švédského zájezdu
    Atrakce švédského zájezdu (1989)
    Film
    42%
    27
  • Případ pro dva
    Případ pro dva (1981)
    Seriál
    • O2 TV

    Takmer bez výnimky európske kriminálne seriály vychádzajú z tradičnej schémy ich hlavnými hrdinami sú policajní vyšetrovatelia, ktorí pátrajú po zločincoch. Tvorcovia obľúbeného nemeckého kriminálneho seriálu televízie ZDF si však zvolili odlišný model. V centre pozornosti totiž nestoja štátni zamestnanci, ale nezvyčajná dvojica súkromného detektíva a právnika. A možno aj preto si seriál získal vysokú sledovanosť najmä v nemecky hovoriacich krajinách. Aj keď detektív Josef Matula (CLAUS THEO GÄRTNER) a právnik dr. Johannes Voss (MATHIAS HERRMANN) sú veľmi rozdielne osobnosti, ich spolupráca je mimoriadne plodná, podnetná a pokojná. Vzájomne sa dopĺňajú, poháňajú vpred v záujme svojich klientov. Za každú cenu, často aj ohrozenia vlastnej bezpečnosti, sa chcú dopátrať pravdy. To ich v mnohých prípadoch stavia na opačnú stranu, ako je polícia, pretože ich klientmi sú vždy podozriví a obvinení.

    Žánry:KrimiThriller
    36%

    Takmer bez výnimky európske kriminálne seriály vychádzajú z tradičnej schémy ich hlavnými hrdinami sú policajní vyšetrovatelia, ktorí pátrajú po zločincoch. Tvorcovia obľúbeného nemeckého kriminálneho seriálu televízie ZDF si však zvolili odlišný model. V centre pozornosti totiž nestoja štátni zamestnanci, ale nezvyčajná dvojica súkromného detektíva a právnika. A možno aj preto si seriál získal vysokú sledovanosť najmä v nemecky hovoriacich krajinách. Aj keď detektív Josef Matula (CLAUS THEO GÄRTNER) a právnik dr. Johannes Voss (MATHIAS HERRMANN) sú veľmi rozdielne osobnosti, ich spolupráca je mimoriadne plodná, podnetná a pokojná. Vzájomne sa dopĺňajú, poháňajú vpred v záujme svojich klientov. Za každú cenu, často aj ohrozenia vlastnej bezpečnosti, sa chcú dopátrať pravdy. To ich v mnohých prípadoch stavia na opačnú stranu, ako je polícia, pretože ich klientmi sú vždy podozriví a obvinení.

    Žánry:KrimiThriller
    28
  • Zrcadlení
    Zrcadlení (1977)
    Film
    36%
    29
  • 30
  • Rytmus 1934
    Rytmus 1934 (1980)
    Film
    30%
    31
  • Atomová katedrála
    Atomová katedrála (1984)
    Film

    Pozdně normalizační film Jaroslava Balíka, ve své době pozitivně hodnocený jako příklad angažované tvorby, se pokouší navodit téma příkladné komunistické morálky, prohlašující práci na první potřebu člověka. Vznáší požadavek na osobní zodpovědnost každého člověka na kterémkoli článku řízení, plakátovitě odmítá kariéristické prospěchářství - proto hlavní hrdina inženýr Hlaváč (Jiří Krampol), tvrdohlavě prosazující poctivost v jednání i rozhodování, se stává, naštěstí jen dočasně, obětním beránkem, když svěřená velkostavba atomové elektrárny nepokračuje předpokládaným tempem. Film se vyznačuje krajním zjednodušováním pohnutek v zaměstnání i rodinném zázemí, postavy jsou posouvány k černobílému zobrazení, které je vymezuje ve veškerých činnostech

    Žánry:Drama
    29%

    Pozdně normalizační film Jaroslava Balíka, ve své době pozitivně hodnocený jako příklad angažované tvorby, se pokouší navodit téma příkladné komunistické morálky, prohlašující práci na první potřebu člověka. Vznáší požadavek na osobní zodpovědnost každého člověka na kterémkoli článku řízení, plakátovitě odmítá kariéristické prospěchářství - proto hlavní hrdina inženýr Hlaváč (Jiří Krampol), tvrdohlavě prosazující poctivost v jednání i rozhodování, se stává, naštěstí jen dočasně, obětním beránkem, když svěřená velkostavba atomové elektrárny nepokračuje předpokládaným tempem. Film se vyznačuje krajním zjednodušováním pohnutek v zaměstnání i rodinném zázemí, postavy jsou posouvány k černobílému zobrazení, které je vymezuje ve veškerých činnostech

    Žánry:Drama
    32
  • Vraždy v Kitzbühelu
    Vraždy v Kitzbühelu (2001)
    Seriál
    • VOYO
    25%
    33