Gordon Willis: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Gordon Willis: Filmy a seriály

  • 1
  • Kmotr
    Kmotr (1972)
    Film
    • Netflix
    • SkyShowtime
    • O2 TV
    • +4
    90%
    2
  • Kmotr II
    Kmotr II (1974)
    Film
    • SkyShowtime
    • Google Play
    • iTunes
    • +2
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    90%
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    3
  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    Film
    • O2 TV
    • Google Play
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    4
  • Annie Hallová
    Annie Hallová (1977)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    V tomto filmu svým pečlivým scénářem a režií rozbíjí Woody Allen všechna pravidla a podsouvá divákovi pocit, že se může stát cokoli. Allen z nás dělá účastníky svého filmu tím, že mluví do kamery, vypráví nám vtipy a diskutuje s námi o svém názoru. Používá animace, fantasii, titulky, vysvětlující, co si postavy myslí Neurotický a romantický Alvy Singer se zamiluje do venkovské dívky ze středozápadu Annie Hall, která touží po tom, aby se stala zpěvačkou. Tak jednoduchý a prostý příběh rozehrál Woody Allen do neuvěřitelné série svých poťouchlých vtipů a postřehů ze života, které se můžou týkat každého z nás. ANNIE HALL získala Oskara za najlepší film, ženský herecký výkon, režii, scénář a byla nominována za mužský herecký výkon.

    77%

    V tomto filmu svým pečlivým scénářem a režií rozbíjí Woody Allen všechna pravidla a podsouvá divákovi pocit, že se může stát cokoli. Allen z nás dělá účastníky svého filmu tím, že mluví do kamery, vypráví nám vtipy a diskutuje s námi o svém názoru. Používá animace, fantasii, titulky, vysvětlující, co si postavy myslí Neurotický a romantický Alvy Singer se zamiluje do venkovské dívky ze středozápadu Annie Hall, která touží po tom, aby se stala zpěvačkou. Tak jednoduchý a prostý příběh rozehrál Woody Allen do neuvěřitelné série svých poťouchlých vtipů a postřehů ze života, které se můžou týkat každého z nás. ANNIE HALL získala Oskara za najlepší film, ženský herecký výkon, režii, scénář a byla nominována za mužský herecký výkon.

    5
  • Všichni prezidentovi muži
    Všichni prezidentovi muži (1976)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    V budově Watergate se rozsvěcují světla a čtyři lupiči jsou dopadeni při činu. Té noci začla vlna odhalení, která stála amerického prezidenta úřad. Příběhu se chopili washingtonští reportéři Bob Woodward (Robert Redford) a Carl Bernstein (Dustin Hoffman) a nevzdali se ho ani tváří v tvář pochybnostem, odmítání a zastrašování. Všichni prezidentovi muži jsou jejich příběhem. Film, který natočil Alan J. Pakula podle knihy Woodwarda s Bernsteinem, získal v roce 1976 čtyři Oscary: Za nejlepší mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Jason Robards), adaptovaný scénář, výpravu a zvuk. Film je také obrazem novinářské praxe, jejímž cílem je získat příběh – a udělat to dobře. (Oficiální text distributora) Rekapitulace aféry Watergate, která začala v roce 1972 a v roce 1974 vyvrcholila rezignací tehdejšího prezidenta Richarda Nixona. Ve zveřejnění skandálu kolem tajných fondů a diskreditace politických oponentů se angažovali reportéři Robert Woodward a Carl Bernstein, kteří působili v novinách Washington Post. Paradokumentární drama, v němž slavný tandem ztělesnili Robert Redford a Dustin Hoffman, vypráví o novinářské odvaze, trpělivosti a důslednosti. Reportéři skládají svá odhalení z desítek faktů a svědeckých výpovědí. Narážejí na neochotu svědků, jejich strach z eventuálních následků i na tlaky z nejvyšších sfér. Woodward využívá tajemného informátora (Hal Halbrook) z vládních kruhů, který se ním setkává v podzemních garážích. Další důležitou figurou příběhu je šéfredaktor Bradlee (Jason Robards získal za jeho ztvárnění Oscara), který oběma novinářům fandí a dokáže čelit politickým výhrůžkám. Průhled do jedné z klíčových etap novodobých amerických dějin těží z autentického líčení redakčního zákulisí. Je příkladem vynalézavé práce s napětím, která se obešla bez standardních honiček, přestřelek a nadlidsky disponovaných supermanů.

    77%

    V budově Watergate se rozsvěcují světla a čtyři lupiči jsou dopadeni při činu. Té noci začla vlna odhalení, která stála amerického prezidenta úřad. Příběhu se chopili washingtonští reportéři Bob Woodward (Robert Redford) a Carl Bernstein (Dustin Hoffman) a nevzdali se ho ani tváří v tvář pochybnostem, odmítání a zastrašování. Všichni prezidentovi muži jsou jejich příběhem. Film, který natočil Alan J. Pakula podle knihy Woodwarda s Bernsteinem, získal v roce 1976 čtyři Oscary: Za nejlepší mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Jason Robards), adaptovaný scénář, výpravu a zvuk. Film je také obrazem novinářské praxe, jejímž cílem je získat příběh – a udělat to dobře. (Oficiální text distributora) Rekapitulace aféry Watergate, která začala v roce 1972 a v roce 1974 vyvrcholila rezignací tehdejšího prezidenta Richarda Nixona. Ve zveřejnění skandálu kolem tajných fondů a diskreditace politických oponentů se angažovali reportéři Robert Woodward a Carl Bernstein, kteří působili v novinách Washington Post. Paradokumentární drama, v němž slavný tandem ztělesnili Robert Redford a Dustin Hoffman, vypráví o novinářské odvaze, trpělivosti a důslednosti. Reportéři skládají svá odhalení z desítek faktů a svědeckých výpovědí. Narážejí na neochotu svědků, jejich strach z eventuálních následků i na tlaky z nejvyšších sfér. Woodward využívá tajemného informátora (Hal Halbrook) z vládních kruhů, který se ním setkává v podzemních garážích. Další důležitou figurou příběhu je šéfredaktor Bradlee (Jason Robards získal za jeho ztvárnění Oscara), který oběma novinářům fandí a dokáže čelit politickým výhrůžkám. Průhled do jedné z klíčových etap novodobých amerických dějin těží z autentického líčení redakčního zákulisí. Je příkladem vynalézavé práce s napětím, která se obešla bez standardních honiček, přestřelek a nadlidsky disponovaných supermanů.

    6
  • Manhattan
    Manhattan (1979)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    Vypráví lehce zamotaný příběh milostného víceúhelníku, kde v popředí stojí dvaačtyřicetiletý scenárista Isaac Davis, dále jeho nejlepší dlouholetý přítel Yale s půvabnou partnerkou Mary a sedmnáctiletá studentka Tracy. Jde o komediálně nadsazený portrét obyčejných lidí i poněkud přemoudřelých intelektuálů s jejich slabostmi, zaujetím pro drobné "velké" věci, láskami, iluzemi a rozčarováním. Asi nejvíce ztělesňuje osamocenost a vnitřní rozporuplnost ústřední hrdina Isaac Davis, z jehož úst zaznívají často trefné úvahy.

    76%

    Vypráví lehce zamotaný příběh milostného víceúhelníku, kde v popředí stojí dvaačtyřicetiletý scenárista Isaac Davis, dále jeho nejlepší dlouholetý přítel Yale s půvabnou partnerkou Mary a sedmnáctiletá studentka Tracy. Jde o komediálně nadsazený portrét obyčejných lidí i poněkud přemoudřelých intelektuálů s jejich slabostmi, zaujetím pro drobné "velké" věci, láskami, iluzemi a rozčarováním. Asi nejvíce ztělesňuje osamocenost a vnitřní rozporuplnost ústřední hrdina Isaac Davis, z jehož úst zaznívají často trefné úvahy.

    7
  • Zelig
    Zelig (1983)
    Film

    Poněkud výjimečné místo ve filmové tvorbě amerického spisovatele, herce, scenáristy a režiséra Woodyho Allena zaujímá snímek Zelig. Hlavním hrdinou je jistý Leonard Zelig, jehož životní příběh údajně ve 30. a 40. letech dvacátého století vzrušoval celou severní Ameriku. Je to v podstatě nešťastná osobnost, jejíž hlavní touhou bylo zařadit se, patřit do lidské společnosti. Tato touha se projevuje postupně zcela jedinečným způsobem, nazvaným chameleonství. Leonard Zelig je totiž ve snaze sounáležet, schopen potlačit svoji identitu a přijmout na sebe podobu jiných lidí. Již v řadě předchozích titulů Woody Allen prokázal širokou mnohotvárnost a plasticitu své představivosti a tvůrčí fantazie, tentokrát příběh smyšlené postavy vytváří s jakýmsi důrazem na věcnost a historickou objektivitu. Tomuto záměru přitom působivě napomáhají fiktivní archivní záběry a výpovědi těch, kteří se se Zeligem někdy setkali: psychiatrů, filozofů, celebrit té doby (takže jej vidíme se skutečnými americkými prezidenty Coolidgem a Hooverem či slavným dramatikem Eugenem O´Neilem). Film ale nabízí více, než pouhé zachycení ojedinělého a senzaci slibujícího jevu, dotýká se ošidnosti popularity a někdy také nepříliš pozitivní role sdělovacích prostředků v osudu jedince.

    76%

    Poněkud výjimečné místo ve filmové tvorbě amerického spisovatele, herce, scenáristy a režiséra Woodyho Allena zaujímá snímek Zelig. Hlavním hrdinou je jistý Leonard Zelig, jehož životní příběh údajně ve 30. a 40. letech dvacátého století vzrušoval celou severní Ameriku. Je to v podstatě nešťastná osobnost, jejíž hlavní touhou bylo zařadit se, patřit do lidské společnosti. Tato touha se projevuje postupně zcela jedinečným způsobem, nazvaným chameleonství. Leonard Zelig je totiž ve snaze sounáležet, schopen potlačit svoji identitu a přijmout na sebe podobu jiných lidí. Již v řadě předchozích titulů Woody Allen prokázal širokou mnohotvárnost a plasticitu své představivosti a tvůrčí fantazie, tentokrát příběh smyšlené postavy vytváří s jakýmsi důrazem na věcnost a historickou objektivitu. Tomuto záměru přitom působivě napomáhají fiktivní archivní záběry a výpovědi těch, kteří se se Zeligem někdy setkali: psychiatrů, filozofů, celebrit té doby (takže jej vidíme se skutečnými americkými prezidenty Coolidgem a Hooverem či slavným dramatikem Eugenem O´Neilem). Film ale nabízí více, než pouhé zachycení ojedinělého a senzaci slibujícího jevu, dotýká se ošidnosti popularity a někdy také nepříliš pozitivní role sdělovacích prostředků v osudu jedince.

    8
  • Purpurová růže z Káhiry
    Purpurová růže z Káhiry (1985)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    Skromná a nenápadná Cecílie pracuje jako servírka v bistru, její jedinou radostí v životě je pravidelná návštěva kina. Právě zde alespoň na chvíli zapomene na nelehkou dobu krize a na svého poněkud omezeného manžela Monka, jenž od doby, co ztratil práci, jen hraje hazardní hry a občas ji doma bezdůvodně zmlátí. Cecílie se již po několikáté jde podívat na svůj oblíbený film Purpurová růže z Káhiry, když ji najednou z filmového plátna nečekaně osloví obdivovaná postava cestovatele a dobrodruha Toma Baxtera. Ten je unaven neustálým opakováním prostoduchých banalit. Neznámou a lákavou skutečnost poznává právě po boku ušlápnuté Cecílie... Scenárista a režisér Woody Allen děj své hořce laděné komedie situoval do New Jersey, přitom působivě prolíná reálný svět hospodářské krize třicátých let a svět vymyšlený filmovými tvůrci. Z jednoduchého nápadu těží maximum, pro příběh našel příjemný "tón" vyprávění: vyvážené romantické prvky a nostalgii, postavy jsou viděny jakoby lehce satirickým odstupem a jejich dialogy zaujmou vtipem a nadsázkou. Roli Cecílie citlivě ztvárnila Mia Farrowová, jejího manžela Monka vytváří Danny Aiello (Ruby, Jednej správně, Zlaté časy rádia). Vděčný herecký úkol dostal Jeff Daniels (Cena za něžnost, Něco divokého, Dům na Carroll Street), jenž v dvojroli hraje "papírového hrdinu "Toma Baxtera i jeho poněkud nemístně nafoukaného hollywoodského představitele Gila Shepherda.

    73%

    Skromná a nenápadná Cecílie pracuje jako servírka v bistru, její jedinou radostí v životě je pravidelná návštěva kina. Právě zde alespoň na chvíli zapomene na nelehkou dobu krize a na svého poněkud omezeného manžela Monka, jenž od doby, co ztratil práci, jen hraje hazardní hry a občas ji doma bezdůvodně zmlátí. Cecílie se již po několikáté jde podívat na svůj oblíbený film Purpurová růže z Káhiry, když ji najednou z filmového plátna nečekaně osloví obdivovaná postava cestovatele a dobrodruha Toma Baxtera. Ten je unaven neustálým opakováním prostoduchých banalit. Neznámou a lákavou skutečnost poznává právě po boku ušlápnuté Cecílie... Scenárista a režisér Woody Allen děj své hořce laděné komedie situoval do New Jersey, přitom působivě prolíná reálný svět hospodářské krize třicátých let a svět vymyšlený filmovými tvůrci. Z jednoduchého nápadu těží maximum, pro příběh našel příjemný "tón" vyprávění: vyvážené romantické prvky a nostalgii, postavy jsou viděny jakoby lehce satirickým odstupem a jejich dialogy zaujmou vtipem a nadsázkou. Roli Cecílie citlivě ztvárnila Mia Farrowová, jejího manžela Monka vytváří Danny Aiello (Ruby, Jednej správně, Zlaté časy rádia). Vděčný herecký úkol dostal Jeff Daniels (Cena za něžnost, Něco divokého, Dům na Carroll Street), jenž v dvojroli hraje "papírového hrdinu "Toma Baxtera i jeho poněkud nemístně nafoukaného hollywoodského představitele Gila Shepherda.

    9
  • Vzpomínky na Hvězdný prach
    Vzpomínky na Hvězdný prach (1980)
    Film
    • iTunes

    Populární komik Sandy Bates (Woody Allen), z něhož se stal úspěšný filmař, se ocitl v okamžiku velké tvůrčí a osobní krize. Nesnáší své ctitelky, ale popularity se vzdát nedokáže. Nechce žít sám, a přitom se nemůže rozhodnout pro trvalou partnerku. Váhá zda má spojit svůj život s Dorrií (Charlotte Ramplingová) či Isobel (Charlotte Ramplingová). Obě ženy, mající zcela odlišné povahy, ztvárnily postavy v jeho filmech. Sandy také není schopen dokončit svůj poslední film, odmítá slevit z vlastních uměleckých nároků a přizpůsobit se producentům, kteří chtějí, aby své dílo dokončil podle jejich představ. Nehodlá už dál natáčet komedie, protože k tomu nenachází žádný důvod? Woody Allen tentokrát natočil jakýsi "několikanásobný" film ve filmu, přitom vytvořil postavu, jež mu je v mnohém velmi podobná. Některé autobiografické prvky jsou tu ale součástí jeho záměrné divácké mystifikace. Důležité místo ve vážněji pojatém příběhu má hotel Hvězdný prach, jehož název je odvozen od stejnojmenné skladby Hoagyho Carmichaela, kterou proslavil Louis Armstrong (ta ve filmu také zazní). Na tomto místě hlavní hrdina v průběhu víkendového filmového festivalu potkává své neodbytné obdivovatelky a fanoušky, řeší soukromé vztahy a znovu prožívá některé tvůrčí problémy.

    71%

    Populární komik Sandy Bates (Woody Allen), z něhož se stal úspěšný filmař, se ocitl v okamžiku velké tvůrčí a osobní krize. Nesnáší své ctitelky, ale popularity se vzdát nedokáže. Nechce žít sám, a přitom se nemůže rozhodnout pro trvalou partnerku. Váhá zda má spojit svůj život s Dorrií (Charlotte Ramplingová) či Isobel (Charlotte Ramplingová). Obě ženy, mající zcela odlišné povahy, ztvárnily postavy v jeho filmech. Sandy také není schopen dokončit svůj poslední film, odmítá slevit z vlastních uměleckých nároků a přizpůsobit se producentům, kteří chtějí, aby své dílo dokončil podle jejich představ. Nehodlá už dál natáčet komedie, protože k tomu nenachází žádný důvod? Woody Allen tentokrát natočil jakýsi "několikanásobný" film ve filmu, přitom vytvořil postavu, jež mu je v mnohém velmi podobná. Některé autobiografické prvky jsou tu ale součástí jeho záměrné divácké mystifikace. Důležité místo ve vážněji pojatém příběhu má hotel Hvězdný prach, jehož název je odvozen od stejnojmenné skladby Hoagyho Carmichaela, kterou proslavil Louis Armstrong (ta ve filmu také zazní). Na tomto místě hlavní hrdina v průběhu víkendového filmového festivalu potkává své neodbytné obdivovatelky a fanoušky, řeší soukromé vztahy a znovu prožívá některé tvůrčí problémy.

    10
  • Podezření
    Podezření (1990)
    Film
    71%
    11
  • Pohled společnosti Parallax
    Pohled společnosti Parallax (1974)
    Film
    • Google Play

    Film odráža psychózu násilia a teroru, ktorá ovláda americkú spoločnosť od čias atentátu na prezidenta Kennedyho. Vo fiktívnom, ale nie nepravdepodobnom príbehu sa novinár Joe Frady stane svedkom zavraždenia jedného senátora. Keď sa ostatní svedkovia atentátu stávajú obeťami podozrivých náhod, Frady si uvedomí, že aj on je v nebezpečenstve. Rozhodne sa konať na vlastnú päsť, lebo oprávnene nedôveruje policajnému aparátu. (popis k filmu z časopisu Film a divadlo 1977)

    71%

    Film odráža psychózu násilia a teroru, ktorá ovláda americkú spoločnosť od čias atentátu na prezidenta Kennedyho. Vo fiktívnom, ale nie nepravdepodobnom príbehu sa novinár Joe Frady stane svedkom zavraždenia jedného senátora. Keď sa ostatní svedkovia atentátu stávajú obeťami podozrivých náhod, Frady si uvedomí, že aj on je v nebezpečenstve. Rozhodne sa konať na vlastnú päsť, lebo oprávnene nedôveruje policajnému aparátu. (popis k filmu z časopisu Film a divadlo 1977)

    12
  • Danny Rose z Broadwaye
    Danny Rose z Broadwaye (1984)
    Film
    V newyorské restauraci sedí šest komiků, kteří si vypráví zábavné historky ze svého profesionálního života a soustředí se na známou postavu agenta show businessu. Danny Rose v sobě jaksi ztělesňuje neúspěchy a prohry doby. Dobrosrdečný, obětavý a ve své klienty neúnavně věřící manažer totiž prožívá stále stejná zklamání. Pravidelně jej opouštějí všichni, kterým nějak napomohl k úspěchu a sebevědomí. Danny nakonec zastupuje jen beznadějná "čísla" varieté, jako je jednonohý stepař, slepý xylofonista, mizerný břichomluvec a virtuoska ve hře na skleničky. Nejvíce o něm vypovídá historka, v níž se nechtěně zapletá do vztahu ztroskotajícího zpěváka Lou Canovy k dekoratérce Tině Vitaleové...

    Smutkem a nostalgií prodchnutou komedii podle vlastního scénáře natočil režisér Woody Allen. Přesvědčivosti příběhu napomáhá černobílý filmový materiál, na nějž byl nasnímán známým kameramanem Gordonem Willisem. Titulní roli si s chutí zahrál Woody Allen, úlohu Tiny Vitaleové ztvárnila Mia Farrowová.
    Žánry:Komedie
    71%
    V newyorské restauraci sedí šest komiků, kteří si vypráví zábavné historky ze svého profesionálního života a soustředí se na známou postavu agenta show businessu. Danny Rose v sobě jaksi ztělesňuje neúspěchy a prohry doby. Dobrosrdečný, obětavý a ve své klienty neúnavně věřící manažer totiž prožívá stále stejná zklamání. Pravidelně jej opouštějí všichni, kterým nějak napomohl k úspěchu a sebevědomí. Danny nakonec zastupuje jen beznadějná "čísla" varieté, jako je jednonohý stepař, slepý xylofonista, mizerný břichomluvec a virtuoska ve hře na skleničky. Nejvíce o něm vypovídá historka, v níž se nechtěně zapletá do vztahu ztroskotajícího zpěváka Lou Canovy k dekoratérce Tině Vitaleové...

    Smutkem a nostalgií prodchnutou komedii podle vlastního scénáře natočil režisér Woody Allen. Přesvědčivosti příběhu napomáhá černobílý filmový materiál, na nějž byl nasnímán známým kameramanem Gordonem Willisem. Titulní roli si s chutí zahrál Woody Allen, úlohu Tiny Vitaleové ztvárnila Mia Farrowová.
    Žánry:Komedie
    13
  • Dům za všechny peníze
    Dům za všechny peníze (1986)
    Film
    • iTunes
    Water Fielding je úspěšný právník a daňový poradce. Veškeré jeho výdělky ale stačí rozházet jeho rozmařilý tatík. A tak Walter žije s čerstvě rozvedenou houslistkou Annou Crowleyovou v domě jejího bývalého manžela - dirigenta Maxe Belssarta. Max se však vrací a Walterovi s Annou nezbude, než hledat si nový domov. Díky "výhodné" koupi, zprostředkované přítelem Jackem, koupí na první pohled krásný, prostorný dům. Zde je však čeká peklo. Na cokoli sáhnou, to exploduje, zřítí se, v nejlepším případě nefunguje (tato část překypuje velmi zdařilými gagy). Původně zamýšlené drobné úpravy se mění ve větší, až nakonec nezbývá než zadat generální rekonstrukci. Po čtyřech měsících je parta budovatelů _ dohozená ze známosti _ v nejlepším. Oběma hrdinům tečou nervy. Jejich původně něžný vztah se mění v utrpení a situace se ještě komplikuje ve chvíli, kdy Anna hledá útěchu u svého exmanžela, který se ji vší silou snaží přivést zpět...
    70%
    Water Fielding je úspěšný právník a daňový poradce. Veškeré jeho výdělky ale stačí rozházet jeho rozmařilý tatík. A tak Walter žije s čerstvě rozvedenou houslistkou Annou Crowleyovou v domě jejího bývalého manžela - dirigenta Maxe Belssarta. Max se však vrací a Walterovi s Annou nezbude, než hledat si nový domov. Díky "výhodné" koupi, zprostředkované přítelem Jackem, koupí na první pohled krásný, prostorný dům. Zde je však čeká peklo. Na cokoli sáhnou, to exploduje, zřítí se, v nejlepším případě nefunguje (tato část překypuje velmi zdařilými gagy). Původně zamýšlené drobné úpravy se mění ve větší, až nakonec nezbývá než zadat generální rekonstrukci. Po čtyřech měsících je parta budovatelů _ dohozená ze známosti _ v nejlepším. Oběma hrdinům tečou nervy. Jejich původně něžný vztah se mění v utrpení a situace se ještě komplikuje ve chvíli, kdy Anna hledá útěchu u svého exmanžela, který se ji vší silou snaží přivést zpět...
    14
  • Klute
    Klute (1971)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    70%
    15
  • Interiéry
    Interiéry (1978)
    Film

    Stárnoucí Arthur nečekaně oznámí své ženě Evě, že ji opouští. Je to rozhodnutí, o němž tajně uvažoval již delší dobu. Nechce prozradit, jaké k tomu má důvody. Již dávno ale necítí sílu, ba ani potřebu přizpůsobovat se jejím náladám či depresím, a také si ještě chce něco užít a najít téměř ztracený optimismus. Pro jeho manželku zůstává rozchod příliš velký šokem. Neumí se vyrovnat s realitou a stále myslí jen na možnost návratu k Arthurovi. Problémy s partnerskými vztahy ale mají i jejich tři dospělé dcery, úspěšná spisovatelka a básnířka Renata, přitažlivá herečka Flynn a netalentovaná, vnitřně nevyrovnaná Joey.
    Psychologicky laděný příběh o rozpadu jedné rodiny, je způsobem ztvárnění zcela odlišný od většiny snímků Woodyho Allena. Ten přitom vzdává hold režijnímu mistrovství Ingmara Bergmana, mezi jehož obdivovatele léta patří (zejména nezapře inspiraci snímkem Šepoty a výkřiky). Promyšleně využívá dlouhé záběry, úseky děje jen minimálně podkresluje hudbou, velký prostor dává hereckému gestu, mimice a textu. Jak název předem prozrazuje, film vypovídá o uzavřených prostorech, v doslovném i obrazném slova smyslu. Proto řadu scén tvoří pohledy na hlavní hrdiny, stojící a bezmocně sledující okolo plynoucí svět, na který nemají sebemenší vliv. Pocity jejich neúspěchu, deprese, stejně jako myšlenky na smrt pomáhá navodit kamera Gordona Willise, jež se omezuje na odstíny černé, bílé a šedé. Kostýmy, stejně jako k filmu Spáč, připravil Joel Schumacher, který později více zaujal jako režisér například snímky Hráči se smrtí, Nebezpečný klient a Čas zabíjet. Vynikající herecký výkon podala Geraldine Pageová jako rozporuplná architektka Eva.

    Žánry:Drama
    70%

    Stárnoucí Arthur nečekaně oznámí své ženě Evě, že ji opouští. Je to rozhodnutí, o němž tajně uvažoval již delší dobu. Nechce prozradit, jaké k tomu má důvody. Již dávno ale necítí sílu, ba ani potřebu přizpůsobovat se jejím náladám či depresím, a také si ještě chce něco užít a najít téměř ztracený optimismus. Pro jeho manželku zůstává rozchod příliš velký šokem. Neumí se vyrovnat s realitou a stále myslí jen na možnost návratu k Arthurovi. Problémy s partnerskými vztahy ale mají i jejich tři dospělé dcery, úspěšná spisovatelka a básnířka Renata, přitažlivá herečka Flynn a netalentovaná, vnitřně nevyrovnaná Joey.
    Psychologicky laděný příběh o rozpadu jedné rodiny, je způsobem ztvárnění zcela odlišný od většiny snímků Woodyho Allena. Ten přitom vzdává hold režijnímu mistrovství Ingmara Bergmana, mezi jehož obdivovatele léta patří (zejména nezapře inspiraci snímkem Šepoty a výkřiky). Promyšleně využívá dlouhé záběry, úseky děje jen minimálně podkresluje hudbou, velký prostor dává hereckému gestu, mimice a textu. Jak název předem prozrazuje, film vypovídá o uzavřených prostorech, v doslovném i obrazném slova smyslu. Proto řadu scén tvoří pohledy na hlavní hrdiny, stojící a bezmocně sledující okolo plynoucí svět, na který nemají sebemenší vliv. Pocity jejich neúspěchu, deprese, stejně jako myšlenky na smrt pomáhá navodit kamera Gordona Willise, jež se omezuje na odstíny černé, bílé a šedé. Kostýmy, stejně jako k filmu Spáč, připravil Joel Schumacher, který později více zaujal jako režisér například snímky Hráči se smrtí, Nebezpečný klient a Čas zabíjet. Vynikající herecký výkon podala Geraldine Pageová jako rozporuplná architektka Eva.

    Žánry:Drama
    16
  • Sex noci svatojánské
    Sex noci svatojánské (1982)
    Film
    Na osamělé farmě mají strávit společný víkend tři páry: excentrický vynálezce Andrew Hobbs s manželkou Adrian, jeho přítel doktor Maxwell Jordan s milenkou a ošetřovatelkou Dulcy a renomovaný stárnoucí filozof Dr. Leopold Sturgis se snoubenkou Ariel. Každý z nich má o odpočinku v následujícíh hodinách odlišné představy. Po prvním společném setkání se jejich plány pozvolna mění. Najednou začíná hra, která vypráví o nejistých partnerských vztazích, o lásce, sexu, vášni a nevěře... Film scenáristy a režiséra Woodyho Allena se vyznačuje výraznou lehkostí a hravostí, nezapírá přitom inspiraci jak slavnou hrou Sen noci svatojánské Williama Shakespearovou, Úsměvy letní noci švédského tvůrce Ingmara Bergmana, tak slavnými impresionistickými obrazy Výlet do přírody či Snídaně v trávě. Pozadí křehkého příběhu vytváří barvami a životem překypující krajina, v níž se občas "objeví" mytologické a magické prvky (kouzelná světelná koule). Na okouzlující atmosféře přelomu století se nemalou měrou podílí romantická hudba skladatelů Felixe Mendelssohna-Bartholdyho a Roberta Schumanna.
    68%
    Na osamělé farmě mají strávit společný víkend tři páry: excentrický vynálezce Andrew Hobbs s manželkou Adrian, jeho přítel doktor Maxwell Jordan s milenkou a ošetřovatelkou Dulcy a renomovaný stárnoucí filozof Dr. Leopold Sturgis se snoubenkou Ariel. Každý z nich má o odpočinku v následujícíh hodinách odlišné představy. Po prvním společném setkání se jejich plány pozvolna mění. Najednou začíná hra, která vypráví o nejistých partnerských vztazích, o lásce, sexu, vášni a nevěře... Film scenáristy a režiséra Woodyho Allena se vyznačuje výraznou lehkostí a hravostí, nezapírá přitom inspiraci jak slavnou hrou Sen noci svatojánské Williama Shakespearovou, Úsměvy letní noci švédského tvůrce Ingmara Bergmana, tak slavnými impresionistickými obrazy Výlet do přírody či Snídaně v trávě. Pozadí křehkého příběhu vytváří barvami a životem překypující krajina, v níž se občas "objeví" mytologické a magické prvky (kouzelná světelná koule). Na okouzlující atmosféře přelomu století se nemalou měrou podílí romantická hudba skladatelů Felixe Mendelssohna-Bartholdyho a Roberta Schumanna.
    17
  • 18
  • Mizerná banda
    Mizerná banda (1972)
    Film

    Během občanské války opustí Drew Dixon svůj domov na severu a ve snaze vyhnout se náboru do armády se vydá na západ. Tam se seznámí s podvodníkem Jakem Rumseym a přidá se k jeho bandě banditů...

    Tento příběh se odehrává během občanské války. Mladý muž ze severu, Drew Dixon (Barry Brown) se vydává na západ ve snaze vyhnout se náboru do armády. Padne však do spárů Jakea Rumseyho (Jeff Bridges), bezstarostného mladého podvodníka. Drew se připojí k Jakeově partě mladých banditů, kteří žijí podle vlastních pravidel a snaží se vyhnout konfrontaci s dospělými zločinci a především s tím, co si říká Big Joe (David Huddleston). Právě Drew nakonec musí zachránit Jakea před pověšením, přestože sám riskuje svou vlastní popravu.

    Žánry:Western
    66%

    Během občanské války opustí Drew Dixon svůj domov na severu a ve snaze vyhnout se náboru do armády se vydá na západ. Tam se seznámí s podvodníkem Jakem Rumseym a přidá se k jeho bandě banditů...

    Tento příběh se odehrává během občanské války. Mladý muž ze severu, Drew Dixon (Barry Brown) se vydává na západ ve snaze vyhnout se náboru do armády. Padne však do spárů Jakea Rumseyho (Jeff Bridges), bezstarostného mladého podvodníka. Drew se připojí k Jakeově partě mladých banditů, kteří žijí podle vlastních pravidel a snaží se vyhnout konfrontaci s dospělými zločinci a především s tím, co si říká Big Joe (David Huddleston). Právě Drew nakonec musí zachránit Jakea před pověšením, přestože sám riskuje svou vlastní popravu.

    Žánry:Western
    19
  • Návrat Lew Harpera
    Návrat Lew Harpera (1975)
    Film
    65%
    20
  • Pan domácí
    Pan domácí (1970)
    Film

    V této sociální satiře ztvárnil Beau Bridges bohatého mladého muže, který opustí rodinnou usedlost a hledá lásku v brooklynském ghettu. Zámožný a krutý mladík Elgar Enders (Beau Bridges) ve dvaceti devíti letech "utíká" z dobře zaopatřeného domova na rodinném sídle na Long Islandu. Jeho útěk však spočívá v tom, že si koupí dům v černošském ghettu v Brooklynu a plánuje, že současné obyvatele vystěhuje a vybuduje si v něm luxusní bydlení. Když se však vypraví do domu podívat, kupodivu si jeho chudé nájemníky nejrůznější barvy pleti oblíbí. Dokonce dokáže odhodit své bělošské předsudky a oblíbí si zdejší dívky, zvláště pak Fanny (Diana Sands), manželku černošského radikála, a také se zamiluje do mulatky Lanie (Marki Bey), v každém případě však ztratí zájem o renovaci domu. Jeho matka Joyce (Lee Grant) se ale tohoto cíle nevzdává... Film představuje v prvé řadě komedii, avšak také odhaluje základní kruté pravdy o životě v ghettu. Elgar Enders pak funguje jako "pohled diváka", s ním se učíme a s ním se také vyvíjíme. Ve snímku oslavil svůj režisérský debut držitel Oscara za střih Hal Ashby.

    Režie:Hal Ashby
    64%

    V této sociální satiře ztvárnil Beau Bridges bohatého mladého muže, který opustí rodinnou usedlost a hledá lásku v brooklynském ghettu. Zámožný a krutý mladík Elgar Enders (Beau Bridges) ve dvaceti devíti letech "utíká" z dobře zaopatřeného domova na rodinném sídle na Long Islandu. Jeho útěk však spočívá v tom, že si koupí dům v černošském ghettu v Brooklynu a plánuje, že současné obyvatele vystěhuje a vybuduje si v něm luxusní bydlení. Když se však vypraví do domu podívat, kupodivu si jeho chudé nájemníky nejrůznější barvy pleti oblíbí. Dokonce dokáže odhodit své bělošské předsudky a oblíbí si zdejší dívky, zvláště pak Fanny (Diana Sands), manželku černošského radikála, a také se zamiluje do mulatky Lanie (Marki Bey), v každém případě však ztratí zájem o renovaci domu. Jeho matka Joyce (Lee Grant) se ale tohoto cíle nevzdává... Film představuje v prvé řadě komedii, avšak také odhaluje základní kruté pravdy o životě v ghettu. Elgar Enders pak funguje jako "pohled diváka", s ním se učíme a s ním se také vyvíjíme. Ve snímku oslavil svůj režisérský debut držitel Oscara za střih Hal Ashby.

    Režie:Hal Ashby
    21
  • Přijíždí jezdec
    Přijíždí jezdec (1978)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Jacob Ewing je bohatým vlastníkem ranče a touží získat i další okolní pozemky. Jedním z nich je i ranč zatrpklé Elly Connorsové, krásné a osamělé ženy s temným tajemstvím z minulosti. Když do jejího života vstoupí vojenský veterán Frank Athearn, rozhodne se, že ji spolu s místním stopařem Dodgerem pomohou ubránit majetek nejen před Ewingem, ale i před nenasytnou ropnou společností, která tu chce začít s těžbou ropy.
    62%
    Jacob Ewing je bohatým vlastníkem ranče a touží získat i další okolní pozemky. Jedním z nich je i ranč zatrpklé Elly Connorsové, krásné a osamělé ženy s temným tajemstvím z minulosti. Když do jejího života vstoupí vojenský veterán Frank Athearn, rozhodne se, že ji spolu s místním stopařem Dodgerem pomohou ubránit majetek nejen před Ewingem, ale i před nenasytnou ropnou společností, která tu chce začít s těžbou ropy.
    22
  • 23
  • Tichý nepřítel
    Tichý nepřítel (1997)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten

    Newyorský policista irského původu Tom O´Meara ve svém domě ubytuje na doporučení přítele mladého emigranta za Severního Irska Roryho Devaneye. Sympatický mladík si brzy získává srdce všech členů rodiny. Nikdo z nich přitom netuší, že Rory je brutální terorista, který má na svědomí přes dvě desítky lidských životů. Před vlastním osudem se člověk neschová ani v New Yorku. Po Rorym jdou brzy nejen agenti Britské tajné služby. Podaří se mu však uprchnout a při útěku je donucen zabít Tomova kolegu. Rozzuřený O´Meara odmítá pomoc FBI i Britské tajné služby a sám se vydává po Roryho stopě...

    Žánry:AkčníDramaKrimiThrillerRetro
    61%

    Newyorský policista irského původu Tom O´Meara ve svém domě ubytuje na doporučení přítele mladého emigranta za Severního Irska Roryho Devaneye. Sympatický mladík si brzy získává srdce všech členů rodiny. Nikdo z nich přitom netuší, že Rory je brutální terorista, který má na svědomí přes dvě desítky lidských životů. Před vlastním osudem se člověk neschová ani v New Yorku. Po Rorym jdou brzy nejen agenti Britské tajné služby. Podaří se mu však uprchnout a při útěku je donucen zabít Tomova kolegu. Rozzuřený O´Meara odmítá pomoc FBI i Britské tajné služby a sám se vydává po Roryho stopě...

    Žánry:AkčníDramaKrimiThrillerRetro
    24
  • 25
  • 26
  • 27
  • Zářivá světla velkoměsta
    Zářivá světla velkoměsta (1988)
    Film
    60%
    28
  • V moci posedlosti
    V moci posedlosti (1993)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Mladý chirurg Jed Hill nedávno nastoupil do nemocnice v městečku Westerly. Úspěšně zvládne operaci dívky, těžce zraněné neznámým násilníkem. Není to první případ, kdy se obětí stala studentka a policie není schopna zajistit dívkám bezpečnost, čímž je mladý děkan fakulty Andy Safian znepokojen. Jeho manželka Tracy pracuje v nemocnici jako dobrovolná ošetřovatelka dětí, a tak Andy zjistí, že Jad je jeho spolužákem ze střední školy. Nabídne mu pronájem pokoje v jejich nově pořízeném domku. Jenže nový nájemník vede poněkud hlučšný noční život s častými dámskými návštěvami. Jendoho dne najde Andy na své zahradě mrtvou další ze svých studentek - je zřejmě novou obětí úchylného vraha. Detektivka Harrisová mu naznačí, že i on sám je mezi podezřelými
    58%
    Mladý chirurg Jed Hill nedávno nastoupil do nemocnice v městečku Westerly. Úspěšně zvládne operaci dívky, těžce zraněné neznámým násilníkem. Není to první případ, kdy se obětí stala studentka a policie není schopna zajistit dívkám bezpečnost, čímž je mladý děkan fakulty Andy Safian znepokojen. Jeho manželka Tracy pracuje v nemocnici jako dobrovolná ošetřovatelka dětí, a tak Andy zjistí, že Jad je jeho spolužákem ze střední školy. Nabídne mu pronájem pokoje v jejich nově pořízeném domku. Jenže nový nájemník vede poněkud hlučšný noční život s častými dámskými návštěvami. Jendoho dne najde Andy na své zahradě mrtvou další ze svých studentek - je zřejmě novou obětí úchylného vraha. Detektivka Harrisová mu naznačí, že i on sám je mezi podezřelými
    29
  • 30
  • Sukničkář
    Sukničkář (1987)
    Film
    56%
    31
  • Dokonalí
    Dokonalí (1985)
    Film
    • iTunes
    53%
    32
  • 33