Magda Vášáryová: Nejlepší filmy
a seriály

7.3

Magda Vášáryová: Filmy a seriály

  • Postřižiny
    Postřižiny (1981)
    FilmRole: Maryška, Francinova žena
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +2
    Lyrická komedie, natočená režisérem Jiřím Menzelem v roce 1980 podle proslulé stejnojmenné novely Bohumila Hrabala, těží především ze spisovatelovy bohaté poetické obrazotvornosti, která v tomto případě vyvěrá ze vzpomínek na poklidný život v městečku, kde byl jeho otec správcem pivovaru. Sled humorně laděných epizod spojených hlavními protagonisty – půvabnou paní správcovou, jejím milujícím manželem Francinem a jeho bratrem Pepinem – je protkán stále probíhajícím konfliktem snaživého Francina se správní radou, tvořenou představiteli města. Francinovu kariéru ohrožují především ztřeštěné kousky hlučného Pepina, ale též neodolatelné fluidum paní správcové, kterému podléhají všichni pánové. Snímek byl do kin uveden počátkem roku 1981 a vyvolal tehdy skutečně mimořádný zájem. Přestože námět filmu byl považován za typicky národní, měly Postřižiny nečekaně dobrý ohlas i v zahraničí – jako jeden z mála českých titulů z počátku osmdesátých let byl snímek zakoupen do řady evropských i zámořských distribučních sítí. Uplynulá léta přidala tomuto nestárnoucímu filmu navíc další, nostalgický půvab příjemné vzpomínky na časy a věci, které jsou nenávratně pryč. (Česká televize)
    83%
    Lyrická komedie, natočená režisérem Jiřím Menzelem v roce 1980 podle proslulé stejnojmenné novely Bohumila Hrabala, těží především ze spisovatelovy bohaté poetické obrazotvornosti, která v tomto případě vyvěrá ze vzpomínek na poklidný život v městečku, kde byl jeho otec správcem pivovaru. Sled humorně laděných epizod spojených hlavními protagonisty – půvabnou paní správcovou, jejím milujícím manželem Francinem a jeho bratrem Pepinem – je protkán stále probíhajícím konfliktem snaživého Francina se správní radou, tvořenou představiteli města. Francinovu kariéru ohrožují především ztřeštěné kousky hlučného Pepina, ale též neodolatelné fluidum paní správcové, kterému podléhají všichni pánové. Snímek byl do kin uveden počátkem roku 1981 a vyvolal tehdy skutečně mimořádný zájem. Přestože námět filmu byl považován za typicky národní, měly Postřižiny nečekaně dobrý ohlas i v zahraničí – jako jeden z mála českých titulů z počátku osmdesátých let byl snímek zakoupen do řady evropských i zámořských distribučních sítí. Uplynulá léta přidala tomuto nestárnoucímu filmu navíc další, nostalgický půvab příjemné vzpomínky na časy a věci, které jsou nenávratně pryč. (Česká televize)
    1
  • Marketa Lazarová
    Marketa Lazarová (1967)
    FilmRole: Marketa Lazarová
    • O2 TV
    • iTunes
    • KVIFF TV
    Proslulá historická balada Františka Vláčila dodnes fascinuje zemitostí, s jakou je postižen život ve středověku. Titulní hrdinkou je ctná dívka, předurčená klášteru, ale přinucená stát se milenkou násilnického mladíka. Brutální boje i bizarní postavičky ploužící se zdivočelou zemí jsou postiženy s mimořádnou výmluvností i obrazovou podmanivostí. Režisér chystal tento podmanivý projekt několik let, nachystal si podrobně rozkreslené koncepty záběrů, pečlivě studoval dobové reálie, oblečení a způsob bydlení. Snažil se co nejvěrohodněji postihnout mentalitu středověkého člověka (ale zase ne natolik, aby postavy nechal rozmlouvat staročeštinou). Ve snaze zachytit jakoby v průřezu celé společenské spektrum do příběhu ještě zařadil výjevy odehrávající se na královském dvoře, ale ty již nemohl realizovat. Jednak by výsledná délka příběhu kvůli tomu přesáhla únosnou projekční dobu, jednak by se ještě o mnoho zvýšily finanční náklady - ostatně i tak Markéta Lazarová zůstává nejdražším filmem 60. let.
    81%
    Proslulá historická balada Františka Vláčila dodnes fascinuje zemitostí, s jakou je postižen život ve středověku. Titulní hrdinkou je ctná dívka, předurčená klášteru, ale přinucená stát se milenkou násilnického mladíka. Brutální boje i bizarní postavičky ploužící se zdivočelou zemí jsou postiženy s mimořádnou výmluvností i obrazovou podmanivostí. Režisér chystal tento podmanivý projekt několik let, nachystal si podrobně rozkreslené koncepty záběrů, pečlivě studoval dobové reálie, oblečení a způsob bydlení. Snažil se co nejvěrohodněji postihnout mentalitu středověkého člověka (ale zase ne natolik, aby postavy nechal rozmlouvat staročeštinou). Ve snaze zachytit jakoby v průřezu celé společenské spektrum do příběhu ještě zařadil výjevy odehrávající se na královském dvoře, ale ty již nemohl realizovat. Jednak by výsledná délka příběhu kvůli tomu přesáhla únosnou projekční dobu, jednak by se ještě o mnoho zvýšily finanční náklady - ostatně i tak Markéta Lazarová zůstává nejdražším filmem 60. let.
    2
  • Final Cut - Dámy a pánové
    Final Cut - Dámy a pánové (2012)
    Film
    Co udělá náruživý režisér, když vyschne zdroj státní filmové dotace? Sedne na tři roky do střižny a z více než 450 klasických děl světové kinematografie vytvoří tisíc a jednu podobu lásky. Metapříběh vztahu mezi mužem a ženou zahrnující všechny nezbytné peripetie včetně namlouvání, zásnub, líbánek, nevěry, početí, rozluky či smrti představuje jak intelektuální výzvu pro cinefilní diváky, tak i čiré potěšení pro každého, komu téma lásky není cizí. Uznávaný maďarský režisér György Pálfi zručně experimentoval už ve svém festivalovém hitu Taxidermie (2006). Místo provokujícího syžetu se ovšem tentokrát pouští do rafinovaných kompozičních výbojů. (Febiofest)
    81%
    Co udělá náruživý režisér, když vyschne zdroj státní filmové dotace? Sedne na tři roky do střižny a z více než 450 klasických děl světové kinematografie vytvoří tisíc a jednu podobu lásky. Metapříběh vztahu mezi mužem a ženou zahrnující všechny nezbytné peripetie včetně namlouvání, zásnub, líbánek, nevěry, početí, rozluky či smrti představuje jak intelektuální výzvu pro cinefilní diváky, tak i čiré potěšení pro každého, komu téma lásky není cizí. Uznávaný maďarský režisér György Pálfi zručně experimentoval už ve svém festivalovém hitu Taxidermie (2006). Místo provokujícího syžetu se ovšem tentokrát pouští do rafinovaných kompozičních výbojů. (Febiofest)
    3
  • Na kometě
    Na kometě (1970)
    FilmRole: Angelika
    V roce 1970 Karel Zeman podnikl svou poslední výpravu do světa nespoutané fantazie Julesa Vernea. Snímek, inspirovaný stejnojmenným románem a jeho ilustracemi, završuje tvůrčí etapu, v níž kombinoval hranou a animovanou složku. Po srážce Země s kometou se část francouzské kolonie ocitne na povrchu tělesa putujícího vesmírem. Obyvatelé se setkávají s nebezpečím blížící se apokalypsy. Autor zde poukazuje na to, že největší hrozbou pro svět jsou lidé, malicherně bojující mezi sebou o moc. Film získal filmové ceny v Benátkách, Teheránu a Paříži. (Muzeum Karla Zemana)
    77%
    V roce 1970 Karel Zeman podnikl svou poslední výpravu do světa nespoutané fantazie Julesa Vernea. Snímek, inspirovaný stejnojmenným románem a jeho ilustracemi, završuje tvůrčí etapu, v níž kombinoval hranou a animovanou složku. Po srážce Země s kometou se část francouzské kolonie ocitne na povrchu tělesa putujícího vesmírem. Obyvatelé se setkávají s nebezpečím blížící se apokalypsy. Autor zde poukazuje na to, že největší hrozbou pro svět jsou lidé, malicherně bojující mezi sebou o moc. Film získal filmové ceny v Benátkách, Teheránu a Paříži. (Muzeum Karla Zemana)
    4
  • Sladký čas Kalimagdory
    Sladký čas Kalimagdory (1968)
    FilmRole: Kalimagdora
    Slovenský film natočený v koprodukci se západoněmeckou firmou podle románu Jana Weisse Spáč ve zvěrokruhu. Je to pitoreskní příběh člověka, který nežije podle času, jak si jej rozdělili lidé, ale podle ročního koloběhu přírody. Na jaře je téměř dítětem, v létě dospívá do největšího rozkvětu mužných sil, s podzimem se dostavuje ochabnutí a zimu prospává v zapadlé salaši.
    73%
    Slovenský film natočený v koprodukci se západoněmeckou firmou podle románu Jana Weisse Spáč ve zvěrokruhu. Je to pitoreskní příběh člověka, který nežije podle času, jak si jej rozdělili lidé, ale podle ročního koloběhu přírody. Na jaře je téměř dítětem, v létě dospívá do největšího rozkvětu mužných sil, s podzimem se dostavuje ochabnutí a zimu prospává v zapadlé salaši.
    5
  • Evžen Oněgin
    Evžen Oněgin (1988)
    FilmRole: Tatyana(as Magdalena Vasaryova)
    72%
    6
  • 7
  • Hry lásky šálivé
    Hry lásky šálivé (1971)
    FilmRole: Náušnice - služka
    Pro námět své odlehčené komedie o půvabech a úskalích nevěry sáhl režisér Jiří Krejčík až do doby renesance. Za podklad ke scénáři, který si napsal sám, mu posloužily povídky z pera Giovanniho Boccaccia a Markéty Navarrské. V příběhu Arabský kůň je úctyhodný měšťan Messer Francesco Vergellesi tak pevně přesvědčen o ctnosti své manželky, že ji neváhá vsadit proti vzácnému hřebci, na nějž má zálusk... Povídka Náušnice vám ukáže, kterak si může chudá dívka dopomoci ke vzácnému šperku a jakých intrik je třeba, aby se postarší šlechtický pár konečně dočkal dědice... (oficiální text distributora)
    71%
    Pro námět své odlehčené komedie o půvabech a úskalích nevěry sáhl režisér Jiří Krejčík až do doby renesance. Za podklad ke scénáři, který si napsal sám, mu posloužily povídky z pera Giovanniho Boccaccia a Markéty Navarrské. V příběhu Arabský kůň je úctyhodný měšťan Messer Francesco Vergellesi tak pevně přesvědčen o ctnosti své manželky, že ji neváhá vsadit proti vzácnému hřebci, na nějž má zálusk... Povídka Náušnice vám ukáže, kterak si může chudá dívka dopomoci ke vzácnému šperku a jakých intrik je třeba, aby se postarší šlechtický pár konečně dočkal dědice... (oficiální text distributora)
    8
  • Vtáčkovia, siroty a blázni
    Vtáčkovia, siroty a blázni (1969)
    FilmRole: Marta
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Pro Jakubiska typická autorská vize říznutá fantasmagorickou optikou, ve které dva přátelé Jorik a Andrej zbrojí proti světu a realitě cíleným bláznovstvím. To je totiž ten jediný způsob, jak získat pomyslnou volnost, která vede ke štěstí a zábavnému vzrušení. Bezstarostné bláznovství naruší až příchozí Marta, ve které Jorik najde zalíbení. I přesto, že Marta jeví stejný přístup k životu jako oni, se stupňující se láskou přibývají i problémy. Jorik začne žárlit a narušení bezstarostného života vrcholí vraždou Marty a Jorikovou sebevraždou. Snímek z hlediska stylistiky disponuje stejnou hravostí a bezstarostností jako rozpoložení hlavních protagonistů. Mizanscéna hýří pestrobarevnými pastelovými barvami a kamera často střídá objektivy s různorodým ohniskem. Jméno Jorika pak odkazuje k postavě mrtvého dvorního šaška v Shakespearově Hamletovi.
    Žánry:DramaKomedie
    71%
    Pro Jakubiska typická autorská vize říznutá fantasmagorickou optikou, ve které dva přátelé Jorik a Andrej zbrojí proti světu a realitě cíleným bláznovstvím. To je totiž ten jediný způsob, jak získat pomyslnou volnost, která vede ke štěstí a zábavnému vzrušení. Bezstarostné bláznovství naruší až příchozí Marta, ve které Jorik najde zalíbení. I přesto, že Marta jeví stejný přístup k životu jako oni, se stupňující se láskou přibývají i problémy. Jorik začne žárlit a narušení bezstarostného života vrcholí vraždou Marty a Jorikovou sebevraždou. Snímek z hlediska stylistiky disponuje stejnou hravostí a bezstarostností jako rozpoložení hlavních protagonistů. Mizanscéna hýří pestrobarevnými pastelovými barvami a kamera často střídá objektivy s různorodým ohniskem. Jméno Jorika pak odkazuje k postavě mrtvého dvorního šaška v Shakespearově Hamletovi.
    Žánry:DramaKomedie
    9
  • 10
  • Radúz a Mahulena
    Radúz a Mahulena (1970)
    FilmRole: Mahulena
    • iVysílání
    Syn magurského krále Radúz zabloudil při lovu na území tatranského krále Stojmíra. Od věrného sluhy Radovida se dozvídá důvod sporu mezi zeměmi. Radúzova matka Nyola se kdysi provdala za jeho otce a odmítnutý nápadník Stojmír se oženil se zlou kněžnou Runou. Ta ze žárlivosti neustále rozdmýchává nenávist k Maguře. Dříve než stačí Radúz s Radovidem překročit hranice, jsou zadrženi vojskem vedeným Runou. Bílý jelen, kterého Radúz zabil, patřil nejmladší ze tří Stojmírových dcer, krásné a něžné Mahuleně. Radovid je propuštěn a Radúz uvržen do věže a později přikován ve skalách.
    Režie:Petr Weigl
    67%
    Syn magurského krále Radúz zabloudil při lovu na území tatranského krále Stojmíra. Od věrného sluhy Radovida se dozvídá důvod sporu mezi zeměmi. Radúzova matka Nyola se kdysi provdala za jeho otce a odmítnutý nápadník Stojmír se oženil se zlou kněžnou Runou. Ta ze žárlivosti neustále rozdmýchává nenávist k Maguře. Dříve než stačí Radúz s Radovidem překročit hranice, jsou zadrženi vojskem vedeným Runou. Bílý jelen, kterého Radúz zabil, patřil nejmladší ze tří Stojmírových dcer, krásné a něžné Mahuleně. Radovid je propuštěn a Radúz uvržen do věže a později přikován ve skalách.
    Režie:Petr Weigl
    11
  • Krutá lúbost
    Krutá lúbost (1978)
    Film
    Film režiséra Martina Ťapáka natočený podle povídek Kazimierza Przerwy-Tetmajera Sivé oči a Mila Urbana Roztopené srdce vypráví milostný příběh dvou mladých žen. První (M. Mačáková) vzplane žárlivou láskou ke zbojníkovi Jaškovi (J. Kukura), druhá (M. Vášáryová) je proti své vůli přinucena si vzít místního rváče se studeným srdcem Paľa (J. Majerčík). Ve svém boji o lásku a pozornost mužů, kteří si je nezaslouží, dokáží být obě silné a nesmlouvavé. V projevování své náklonosti jsou však rozdílné – jedna je vášnivá a krutá, druhá pak dobrosrdečná a laskavá. Lyrickou poetiku snímku umocňují podmanivé záběry slovenské přírody a četné lidové písně, hudba a tanec.
    Žánry:Povídkový
    67%
    Film režiséra Martina Ťapáka natočený podle povídek Kazimierza Przerwy-Tetmajera Sivé oči a Mila Urbana Roztopené srdce vypráví milostný příběh dvou mladých žen. První (M. Mačáková) vzplane žárlivou láskou ke zbojníkovi Jaškovi (J. Kukura), druhá (M. Vášáryová) je proti své vůli přinucena si vzít místního rváče se studeným srdcem Paľa (J. Majerčík). Ve svém boji o lásku a pozornost mužů, kteří si je nezaslouží, dokáží být obě silné a nesmlouvavé. V projevování své náklonosti jsou však rozdílné – jedna je vášnivá a krutá, druhá pak dobrosrdečná a laskavá. Lyrickou poetiku snímku umocňují podmanivé záběry slovenské přírody a četné lidové písně, hudba a tanec.
    Žánry:Povídkový
    12
  • Rusalka
    Rusalka (1977)
    FilmRole: Rusalka
    • VOYO
    66%
    13
  • Skrytý prameň
    Skrytý prameň (1974)
    FilmRole: Mária
    66%
    14
  • Zbehovia a pútnici
    Zbehovia a pútnici (1968)
    FilmRole: Dominika - Dominika
    65%
    15
  • ...a pozdravuji vlaštovky
    ...a pozdravuji vlaštovky (1972)
    FilmRole: Maruška
    63%
    16
  • Lev s bílou hřívou
    Lev s bílou hřívou (1987)
    FilmRole: Calma Veselá
    • VOYO
    Ve filmu Lev s bílou hřívou nejde tolik o fakta ze skladatelova života, jako spíše o milostné a jiné inspirační zdroje jeho tvorby a jeho urputný a vášnivý zápas o pravdivost hudebního vyjádření. Zachycuje dvě podstatná období Janáčkova života: v první části je to boj za prosazení jeho stěžejního díla - Její pastorkyně - a tragické události skladatelova života. Druhá část čerpá z etapy posledního desetiletí jeho života a zachycuje horečnatou skladatelskou činnost, podnícenou milostným vztahem k mladé ženě. (oficiální text distributora)
    63%
    Ve filmu Lev s bílou hřívou nejde tolik o fakta ze skladatelova života, jako spíše o milostné a jiné inspirační zdroje jeho tvorby a jeho urputný a vášnivý zápas o pravdivost hudebního vyjádření. Zachycuje dvě podstatná období Janáčkova života: v první části je to boj za prosazení jeho stěžejního díla - Její pastorkyně - a tragické události skladatelova života. Druhá část čerpá z etapy posledního desetiletí jeho života a zachycuje horečnatou skladatelskou činnost, podnícenou milostným vztahem k mladé ženě. (oficiální text distributora)
    17
  • Tichá radosť
    Tichá radosť (1985)
    FilmRole: Soňa
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Psychologická studie Dušana Hanáka Tichá radost, na jejímž scénáři spolupracoval se scenáristou Ondřejem Šulajem, je průhledem do života současné mladé ženy. Soustřeďuje se na běžné problémy, vznikající v soukromí i v zaměstnání hlavní hrdinky, která reprezentuje svým typem obyčejný, nijak výjimečný průměr své generace. Dětská sestra Soňa dlouho váhá, než opustí svého manžela, s nímž si nerozumí. Jen postupně v sobě odkrývá sílu a schopnosti k poznání sebe sama, k samostatnému rozhodování a konečně i k nalezení smysluplného života. Dokáže překonat neúspěchy i trpké zklamání a dokáže se radovat z prostých, obyčejných věcí a událostí.
    63%
    Psychologická studie Dušana Hanáka Tichá radost, na jejímž scénáři spolupracoval se scenáristou Ondřejem Šulajem, je průhledem do života současné mladé ženy. Soustřeďuje se na běžné problémy, vznikající v soukromí i v zaměstnání hlavní hrdinky, která reprezentuje svým typem obyčejný, nijak výjimečný průměr své generace. Dětská sestra Soňa dlouho váhá, než opustí svého manžela, s nímž si nerozumí. Jen postupně v sobě odkrývá sílu a schopnosti k poznání sebe sama, k samostatnému rozhodování a konečně i k nalezení smysluplného života. Dokáže překonat neúspěchy i trpké zklamání a dokáže se radovat z prostých, obyčejných věcí a událostí.
    18
  • Južná pošta
    Južná pošta (1987)
    FilmRole: Mária Jurkovičová
    Prošedivělý muž kráčí travnatou krajinou, míjí železniční koleje, projde rozpadajícím se domem, až dojde k řece. Místo mu připadá známé, asi tady kdysi žil. Hrdina se v myšlenkách vrací o několik desítek let nazpátek, do doby, kdy byl plavovlasým chlapcem, jenž neustále někam běhal a něco hledal. Jedna vzpomínka vyvolává další. Vidíme v nich jisté městečko, jež obývají různorodé postavy se svými každodenními problémy. Někde v pozadí probíhají důležité děje, konec války, hranice, závazky, zrady. To se však nezdá být příliš důležité, vše se ztrácí v návalu událostí, ze kterých každá může být dobrodružstvím. V dětské mysli se skutečné situace mísí s těmi domnělými, vymyšlenými a vedle lidí z masa a kostí existují džinové. Skutečné je jen plynutí času, který nakonec způsobil, že se plavovlasý chlapec proměnil v prošedivělého muže.
    Žánry:Drama
    63%
    Prošedivělý muž kráčí travnatou krajinou, míjí železniční koleje, projde rozpadajícím se domem, až dojde k řece. Místo mu připadá známé, asi tady kdysi žil. Hrdina se v myšlenkách vrací o několik desítek let nazpátek, do doby, kdy byl plavovlasým chlapcem, jenž neustále někam běhal a něco hledal. Jedna vzpomínka vyvolává další. Vidíme v nich jisté městečko, jež obývají různorodé postavy se svými každodenními problémy. Někde v pozadí probíhají důležité děje, konec války, hranice, závazky, zrady. To se však nezdá být příliš důležité, vše se ztrácí v návalu událostí, ze kterých každá může být dobrodružstvím. V dětské mysli se skutečné situace mísí s těmi domnělými, vymyšlenými a vedle lidí z masa a kostí existují džinové. Skutečné je jen plynutí času, který nakonec způsobil, že se plavovlasý chlapec proměnil v prošedivělého muže.
    Žánry:Drama
    19
  • Svět nic neví
    Svět nic neví (1987)
    FilmRole: Jiřina
    62%
    20
  • 21
  • Senzi mama
    Senzi mama (1964)
    FilmRole: Eva
    Do vlny filmů o mládeži, která do značné míry ovládla českou a slovenskou tvorbu v první půli 60. let, se nepříliš výrazně zaklínil i příběh mladičkého studenta, který se marně pokouší zabránit manželské roztržce svých rodičů. A hlavně poznává, že údajně senzační matka až tak úžasná není. S podobnými problémy se potýká i hrdinova kamarádka, která odmítá přijmout otcovu novou ženu - dokud si neuvědomí, že předsudky by se neměla řídit. Senzi mama je film rozehraný dosti tezovitě a v neživotném modelu, avšak přece jen dosahuje autenticity v zachycení všedních dnů.
    Žánry:Drama
    60%
    Do vlny filmů o mládeži, která do značné míry ovládla českou a slovenskou tvorbu v první půli 60. let, se nepříliš výrazně zaklínil i příběh mladičkého studenta, který se marně pokouší zabránit manželské roztržce svých rodičů. A hlavně poznává, že údajně senzační matka až tak úžasná není. S podobnými problémy se potýká i hrdinova kamarádka, která odmítá přijmout otcovu novou ženu - dokud si neuvědomí, že předsudky by se neměla řídit. Senzi mama je film rozehraný dosti tezovitě a v neživotném modelu, avšak přece jen dosahuje autenticity v zachycení všedních dnů.
    Žánry:Drama
    22
  • Uzlíky nádeje
    Uzlíky nádeje (1979)
    Film
    60%
    23
  • Princ Bajaja
    Princ Bajaja (1971)
    FilmRole: Slavěna
    • VOYO
    • O2 TV
    • Google Play
    Hrdinou je mladý princ, který se po smrti rodičů vydává do světa. Při svém putování se seznámí s kouzelným mluvícím koněm a zamiluje se do krásné princezny Slavěny. Na radu svého koně si zaváže jedno oko, předstírá němotu a vstoupí do služeb zámeckého zahradníka. Podle zvuků, které vydává, mu začnou přezdívat Bajaja. Když se však objeví drak a žádá princeznu, jinak zničí celé království, oblékne Bajaja zbroj a na svém koni princeznu zachrání. Splní však slib, který koni dal a odjíždí z místa boje nepoznán. Toho využije podlý Černý rytíř a pod hrozbou si vynutí princezninu přísahu, že to byl on, kdo ji zachránil. Ale jak už to v pohádkách bývá, nakonec všechno dobře dopadne.
    59%
    Hrdinou je mladý princ, který se po smrti rodičů vydává do světa. Při svém putování se seznámí s kouzelným mluvícím koněm a zamiluje se do krásné princezny Slavěny. Na radu svého koně si zaváže jedno oko, předstírá němotu a vstoupí do služeb zámeckého zahradníka. Podle zvuků, které vydává, mu začnou přezdívat Bajaja. Když se však objeví drak a žádá princeznu, jinak zničí celé království, oblékne Bajaja zbroj a na svém koni princeznu zachrání. Splní však slib, který koni dal a odjíždí z místa boje nepoznán. Toho využije podlý Černý rytíř a pod hrozbou si vynutí princezninu přísahu, že to byl on, kdo ji zachránil. Ale jak už to v pohádkách bývá, nakonec všechno dobře dopadne.
    24
  • Zkrocení zlého muže
    Zkrocení zlého muže (1987)
    FilmRole: Tereza
    • VOYO
    Naivní, neobratně natočená komedie Marie Poledňákové předstírá jak atraktivitu svým hokejovým zakotvením, tak světovost mezinárodním děním. Vypráví totiž výrazně spekulativní příběh o pracovnici z podniku zahraničního obchodu, která zažije milostné dobrodružství s kanadským trenérem finského hokejového mužstva. Jenže přitažlivá žena odmítne smířit se s přechodností takového vztahu a rozhodne se zvítězit i ve zdánlivě prohraném zápase. Herci si se svými rolemi nevěděli rady a humor je tu notně trapný.
    55%
    Naivní, neobratně natočená komedie Marie Poledňákové předstírá jak atraktivitu svým hokejovým zakotvením, tak světovost mezinárodním děním. Vypráví totiž výrazně spekulativní příběh o pracovnici z podniku zahraničního obchodu, která zažije milostné dobrodružství s kanadským trenérem finského hokejového mužstva. Jenže přitažlivá žena odmítne smířit se s přechodností takového vztahu a rozhodne se zvítězit i ve zdánlivě prohraném zápase. Herci si se svými rolemi nevěděli rady a humor je tu notně trapný.
    25
  • Velká filmová loupež
    Velká filmová loupež (1987)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    54%
    26
  • Temné slunce
    Temné slunce (1980)
    FilmRole: Kris
    53%
    27
  • Noc smaragdového měsíce
    Noc smaragdového měsíce (1984)
    FilmRole: Slávka

    Teprve při matčině pohřbu se sejde trojice znesvářených bratrů, kteří si až při této smutné příležitosti vyjasňují vzájemné postoje a stanoviska. Důležitou položkou je už samotné profesní a sociální zařazení: jeden je váženým vědcem, druhý pracuje jako autobusový řidič a poslední krátkodobě vyvázl z vězení. Režisér Václav Matějka chtěl sice vytvořit téměř bergmanovské drama o složitých mezilidských vztazích, avšak zápolí jak s velice tezovitým a neživotným scenáristickým nárysem, tak loutkovitě neumělou inscenační rovinou a klopotným vypravěčstvím. Zejména herecké zvládnutí jednotlivých úloh sklouzává k bezradné pózovitosti, nepomáhají ani občasné retrospektivy do matčiných ranějších let.

    Žánry:Drama
    49%

    Teprve při matčině pohřbu se sejde trojice znesvářených bratrů, kteří si až při této smutné příležitosti vyjasňují vzájemné postoje a stanoviska. Důležitou položkou je už samotné profesní a sociální zařazení: jeden je váženým vědcem, druhý pracuje jako autobusový řidič a poslední krátkodobě vyvázl z vězení. Režisér Václav Matějka chtěl sice vytvořit téměř bergmanovské drama o složitých mezilidských vztazích, avšak zápolí jak s velice tezovitým a neživotným scenáristickým nárysem, tak loutkovitě neumělou inscenační rovinou a klopotným vypravěčstvím. Zejména herecké zvládnutí jednotlivých úloh sklouzává k bezradné pózovitosti, nepomáhají ani občasné retrospektivy do matčiných ranějších let.

    Žánry:Drama
    28