Ester Krumbachová: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Ester Krumbachová: Filmy a seriály

  • Kladivo na čarodějnice
    Kladivo na čarodějnice (1970)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +2
    Film Otakara Vávry vznikl podle románu Václava Kaplického a dochovaných zápisů z čarodějnických procesů. V letech 1678 -1695 se na velkolosinském panství konalo několik soudních procesů s údajnými čarodějnicemi. Inkvizitor Boblik tu zkonstruuje proces, jehož metody zaručují doznání všech obžalovaných. Proti spořádaným občanům se náhle vynoří moc, která pod rouškou očišťování kraje od čarodějnic sleduje pouze vlastní obohacení a která neváhá pro tento cíl ničit všechny odpůrce a obětovat životy desítek nevinných lidí.
    84%
    Film Otakara Vávry vznikl podle románu Václava Kaplického a dochovaných zápisů z čarodějnických procesů. V letech 1678 -1695 se na velkolosinském panství konalo několik soudních procesů s údajnými čarodějnicemi. Inkvizitor Boblik tu zkonstruuje proces, jehož metody zaručují doznání všech obžalovaných. Proti spořádaným občanům se náhle vynoří moc, která pod rouškou očišťování kraje od čarodějnic sleduje pouze vlastní obohacení a která neváhá pro tento cíl ničit všechny odpůrce a obětovat životy desítek nevinných lidí.
    1
  • Ucho
    Ucho (1970)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    • +1
    Jeden z nejslavnějších tzv. trezorových filmů, který se na plátna kin dostal až dvě desetiletí po svém dokončení. Zobrazuje ničivý strach, který v éře vrcholného stalinismu ovládal i stranické špičky, ukazuje devastující podezírání, které nachází svůj výraz ve všudypřítomném odposlouchávání. A tyto vnější atributy režisér Karel Kachyňa, jenž se opírá o vynikající scénář Jana Procházky, rozehrál skrze bohaté předivo vztahů mezi ústřední manželskou dvojicí, která během jedné probdělé noci strávené v hádkách i usmiřování, si ujasňuje, zda i ona se neocitla v nemilosti. Předností filmu jsou nejen výtečně napsané dialogy, ale především mimořádně sugestivní herecké zvládnutí obou hlavních rolí Radkem Brzobohatým a Jiřinou Bohdalovou.
    81%
    Jeden z nejslavnějších tzv. trezorových filmů, který se na plátna kin dostal až dvě desetiletí po svém dokončení. Zobrazuje ničivý strach, který v éře vrcholného stalinismu ovládal i stranické špičky, ukazuje devastující podezírání, které nachází svůj výraz ve všudypřítomném odposlouchávání. A tyto vnější atributy režisér Karel Kachyňa, jenž se opírá o vynikající scénář Jana Procházky, rozehrál skrze bohaté předivo vztahů mezi ústřední manželskou dvojicí, která během jedné probdělé noci strávené v hádkách i usmiřování, si ujasňuje, zda i ona se neocitla v nemilosti. Předností filmu jsou nejen výtečně napsané dialogy, ale především mimořádně sugestivní herecké zvládnutí obou hlavních rolí Radkem Brzobohatým a Jiřinou Bohdalovou.
    2
  • Kočár do Vídně
    Kočár do Vídně (1966)
    Film
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    Psychologické drama režiséra Karla Kachyni a scenáristy Jana Procházky radikálně změnilo zobrazování nedávné československé historie. Nešlo o pouhé překlopení dosavadní optiky (zlý Němec, hodný partyzán), ale o celkovou relativizaci, budovanou díky soustředění na jednotlivce a na jeho individuální prožívání „velkých“ dějinných událostí. Komorní charakter příběhu podtrhuje sevřený vizuální koncept. Celý film se odehrává v hlubinách lesa. Dva prchající rakouští dezertéři donutí mladou venkovanku Kristu, aby je svým povozem dopravila přes Znojmo za hranice. Žena svolí s vidinou pomsty: Němci jí den předtím pro výstrahu oběsili manžela a těžce raněný voják a jeho naivní druh mají zemřít její rukou. Situace se však rozvíjí jinak, než žena naplánovala. Pro pětadvacetiletou Ivu Janžurovou byla postava mladé vdovy jednou z prvních velkých hereckých příležitostí. Za svůj výkon v Kočáru do Vídně, Svatbě jako řemen a Pensionu pro svobodné pány obdržela v roce 1968 cenu Trilobit. Kromě soustředěného herectví se na napjaté atmosféře filmu podílí kamera Josefa Illíka, proměňující opuštěný les v tísnivý prostor, z něhož není návratu. Nadčasový příběh o nemožnosti najít společnou řeč a dosáhnout spravedlnosti, se stejně jako jiné filmy Kachyni a Procházky po srpnu 1968 nemohl objevit v kinech. (NFA)
    77%
    Psychologické drama režiséra Karla Kachyni a scenáristy Jana Procházky radikálně změnilo zobrazování nedávné československé historie. Nešlo o pouhé překlopení dosavadní optiky (zlý Němec, hodný partyzán), ale o celkovou relativizaci, budovanou díky soustředění na jednotlivce a na jeho individuální prožívání „velkých“ dějinných událostí. Komorní charakter příběhu podtrhuje sevřený vizuální koncept. Celý film se odehrává v hlubinách lesa. Dva prchající rakouští dezertéři donutí mladou venkovanku Kristu, aby je svým povozem dopravila přes Znojmo za hranice. Žena svolí s vidinou pomsty: Němci jí den předtím pro výstrahu oběsili manžela a těžce raněný voják a jeho naivní druh mají zemřít její rukou. Situace se však rozvíjí jinak, než žena naplánovala. Pro pětadvacetiletou Ivu Janžurovou byla postava mladé vdovy jednou z prvních velkých hereckých příležitostí. Za svůj výkon v Kočáru do Vídně, Svatbě jako řemen a Pensionu pro svobodné pány obdržela v roce 1968 cenu Trilobit. Kromě soustředěného herectví se na napjaté atmosféře filmu podílí kamera Josefa Illíka, proměňující opuštěný les v tísnivý prostor, z něhož není návratu. Nadčasový příběh o nemožnosti najít společnou řeč a dosáhnout spravedlnosti, se stejně jako jiné filmy Kachyni a Procházky po srpnu 1968 nemohl objevit v kinech. (NFA)
    3
  • Sedmikrásky
    Sedmikrásky (1966)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    • +1
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě více katastrofálněji...
    75%
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě více katastrofálněji...
    4
  • Valerie a týden divů
    Valerie a týden divů (1970)
    Film
    • VOYO
    • KVIFF TV
    75%
    5
  • Už zase skáču přes kaluže
    Už zase skáču přes kaluže (1970)
    FilmRole: výtvarná
    • VOYO
    • O2 TV
    Český film režiséra Karla Kachyni je adaptací stejnojmenné knihy australského spisovatele Alana Marshalla. Film líčí příhody malého chlapce postiženého obrnou. Přes svůj velký handicap prožívá Adam šťastné dětství, učí se sám překonávat všechny překážky a svou pevnou vůlí dokáže, že může jezdit na koni. Vyrůstá v odvážného, laskavého a zdravě sebevědomého člověka. Režisér Karel Kachyňa obsadil do svého filmu známé herce. Podařilo se mu znamenitě zvládnout nejen projevy dospělých, ale i dětí, zejména představitele Adama, kterého si zahrál Vladimír Dlouhý. Pro film ho ve školní lavici objevila pomocná režisérka Milada Mikešová, která hledala dětské představitele. Film získal dlouhou řadu domácích i zahraničních ocenění. Představitel hlavní dětské role byl odměněn Zlatým dudkem na Přehlídce filmů pro děti v Ostrově nad Ohří a Uznáním dětské poroty na přehlídce filmů pro děti ve Zlíně. Po tomto zcela mimořádném úspěchu následovaly další dětské role a Vladimír Dlouhý se tak stal v sedmdesátých letech dětskou hvězdou. (Česká televize)
    Žánry:DramaRodinný
    75%
    Český film režiséra Karla Kachyni je adaptací stejnojmenné knihy australského spisovatele Alana Marshalla. Film líčí příhody malého chlapce postiženého obrnou. Přes svůj velký handicap prožívá Adam šťastné dětství, učí se sám překonávat všechny překážky a svou pevnou vůlí dokáže, že může jezdit na koni. Vyrůstá v odvážného, laskavého a zdravě sebevědomého člověka. Režisér Karel Kachyňa obsadil do svého filmu známé herce. Podařilo se mu znamenitě zvládnout nejen projevy dospělých, ale i dětí, zejména představitele Adama, kterého si zahrál Vladimír Dlouhý. Pro film ho ve školní lavici objevila pomocná režisérka Milada Mikešová, která hledala dětské představitele. Film získal dlouhou řadu domácích i zahraničních ocenění. Představitel hlavní dětské role byl odměněn Zlatým dudkem na Přehlídce filmů pro děti v Ostrově nad Ohří a Uznáním dětské poroty na přehlídce filmů pro děti ve Zlíně. Po tomto zcela mimořádném úspěchu následovaly další dětské role a Vladimír Dlouhý se tak stal v sedmdesátých letech dětskou hvězdou. (Česká televize)
    Žánry:DramaRodinný
    6
  • Vražda ing. Čerta
    Vražda ing. Čerta (1970)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    • KVIFF TV
    • +1
    První a poslední režijní počin výtvarnice a scenáristky Ester Krumbachové je feministicky laděným pohledem na vztah muže a ženy. Feminismus razící snímek se soustředí na postavu ženy ve středním věku, která hledá partnera. Domu na večeři pozve známého Bohouše, kterého si pamatuje jako útlého šviháka. Na schůzku se však dostaví oplácaný chlapík s buranskou povahou a neukojitelnou touhou po jídle. Jeho všežravost vede ke spořádání několika chodů, což se opakuje na více schůzkách, a nakonec se postará i o nožičky od nebohého stolu. Na konci odhalí, že je samotný čert, načež jej žena nacpe do pytle a konečně se ho zbaví. Snímek se odehrává v jednom bytě a až manýristickým způsobem nechává vyniknout pestrobarevnou mizanscénu, v čele s pastelem nasáklou výtvarnou stránkou. Ústřední dvojice je záměrně karikaturovaná, Krumbachová se nesnaží o psychologizaci postav, jako spíš o satirický obraz obou pohlaví a jejich rozdíly, zabalený ve fantaskním kabátku.
    Žánry:FantasyKomedie
    69%
    První a poslední režijní počin výtvarnice a scenáristky Ester Krumbachové je feministicky laděným pohledem na vztah muže a ženy. Feminismus razící snímek se soustředí na postavu ženy ve středním věku, která hledá partnera. Domu na večeři pozve známého Bohouše, kterého si pamatuje jako útlého šviháka. Na schůzku se však dostaví oplácaný chlapík s buranskou povahou a neukojitelnou touhou po jídle. Jeho všežravost vede ke spořádání několika chodů, což se opakuje na více schůzkách, a nakonec se postará i o nožičky od nebohého stolu. Na konci odhalí, že je samotný čert, načež jej žena nacpe do pytle a konečně se ho zbaví. Snímek se odehrává v jednom bytě a až manýristickým způsobem nechává vyniknout pestrobarevnou mizanscénu, v čele s pastelem nasáklou výtvarnou stránkou. Ústřední dvojice je záměrně karikaturovaná, Krumbachová se nesnaží o psychologizaci postav, jako spíš o satirický obraz obou pohlaví a jejich rozdíly, zabalený ve fantaskním kabátku.
    Žánry:FantasyKomedie
    7
  • O statečném kováři
    O statečném kováři (1983)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Google Play
    Kovářský učeň Mikeš (P. Kříž) by se mohl jevit jako docela obyčejný mladík se srdcem na dlani a s odvahou na rozdávání. Má ale také obrovskou sílu a může vrhat kyjem, jenž by jiní ani neuzvedli. Jednoho dne zatouží po dobrodružství, a tak se vydá do světa. Na své cestě potká nejprve mlynářského pomocníka Matěje (J. Knot), který sám roztáčí lopatky mlýna, a poté dalšího siláka Ondřeje (J. Kroner ml.), který zase vlastníma rukama poráží stromy. Tito tři noví kamarádi pak po světě cestují společně a dostávají se do smutného království, kde byly zdejšímu králi uneseny jeho dcery zlým Černým králem (P. Čepek). Mikeš neváhá a rozhodne se tyto tři princezny osvobodit. Ale na této výpravě se kromě samotného Černého krále a babizny bude muset vypořádat také se zlem, které se ukrývá v jeho kamarádech… (Česká televize)
    68%
    Kovářský učeň Mikeš (P. Kříž) by se mohl jevit jako docela obyčejný mladík se srdcem na dlani a s odvahou na rozdávání. Má ale také obrovskou sílu a může vrhat kyjem, jenž by jiní ani neuzvedli. Jednoho dne zatouží po dobrodružství, a tak se vydá do světa. Na své cestě potká nejprve mlynářského pomocníka Matěje (J. Knot), který sám roztáčí lopatky mlýna, a poté dalšího siláka Ondřeje (J. Kroner ml.), který zase vlastníma rukama poráží stromy. Tito tři noví kamarádi pak po světě cestují společně a dostávají se do smutného království, kde byly zdejšímu králi uneseny jeho dcery zlým Černým králem (P. Čepek). Mikeš neváhá a rozhodne se tyto tři princezny osvobodit. Ale na této výpravě se kromě samotného Černého krále a babizny bude muset vypořádat také se zlem, které se ukrývá v jeho kamarádech… (Česká televize)
    8
  • Psi a lidé
    Psi a lidé (1971)
    FilmRole: spolupráce
    • DaFilms

    Tři komediální povídky : 1. Nahý v trní: velký pes připraví koupajícího se muže o veškeré svršky. 2. Hry lásky: profesor na penzi a naivní malíř právě maluje biblický výjev Zuzana a starci. Zloděj psů Tonda se zajímá o profesorova knírače i o kypře vnadnou Zuzanu. 3. Věrnost: lovecký pes Argoš zahyne, když brání svého milovaného pána, který ho v opilosti daroval. Tři ly rické miniatury připravoval Vojtěch Jasný ještě před svým odchodem do emigrace. Rozpracovaný projekt narychlo (krátce před natáčením) převzal Evald Schorm. Jasného jméno už nebylo v titulcích uvedeno, přestože především on byl autorem námětu a scénáře.

    66%

    Tři komediální povídky : 1. Nahý v trní: velký pes připraví koupajícího se muže o veškeré svršky. 2. Hry lásky: profesor na penzi a naivní malíř právě maluje biblický výjev Zuzana a starci. Zloděj psů Tonda se zajímá o profesorova knírače i o kypře vnadnou Zuzanu. 3. Věrnost: lovecký pes Argoš zahyne, když brání svého milovaného pána, který ho v opilosti daroval. Tři ly rické miniatury připravoval Vojtěch Jasný ještě před svým odchodem do emigrace. Rozpracovaný projekt narychlo (krátce před natáčením) převzal Evald Schorm. Jasného jméno už nebylo v titulcích uvedeno, přestože především on byl autorem námětu a scénáře.

    9
  • Marian
    Marian (1996)
    Film
    65%
    10