Otomar Korbelář: Nejlepší filmy
a seriály

6.8

Otomar Korbelář: Filmy a seriály

  • Pyšná princezna
    Pyšná princezna (1952)
    FilmRole: hospodář
    • Voyo
    • Prima Plus
    • O2 TV
    80%
    1
  • Pytlákova schovanka aneb Šlechetný milionář
    Pytlákova schovanka aneb Šlechetný milionář (1949)
    FilmRole: Dubský
    • Voyo
    • Prima Plus
    • O2 TV
    Dívka Elén žijící se svou matkou a otčímem na lesní samotě má velký pěvecký talent. V den svých dvacátých prvých narozenin utíká z domova a už ve vlaku se do ní zamiluje milionář René. Jejich cesty se brzy rozcházejí, aby se brzy mohly opět spojit. Do Elén se zamiluje houslista Pavel Sedloň a ačkoliv ho Elén nemiluje, je odhodlaná se za něj provdat. V té době René umírá vyčerpán z práce na operetě Srdce v deliriu. Je však v poslední chvíli zachráněn a vše spěje k šťastnému konci, kdy Oldřich Nový vysvětlí, jak to všechno autoři vlastně mysleli.
    79%
    Dívka Elén žijící se svou matkou a otčímem na lesní samotě má velký pěvecký talent. V den svých dvacátých prvých narozenin utíká z domova a už ve vlaku se do ní zamiluje milionář René. Jejich cesty se brzy rozcházejí, aby se brzy mohly opět spojit. Do Elén se zamiluje houslista Pavel Sedloň a ačkoliv ho Elén nemiluje, je odhodlaná se za něj provdat. V té době René umírá vyčerpán z práce na operetě Srdce v deliriu. Je však v poslední chvíli zachráněn a vše spěje k šťastnému konci, kdy Oldřich Nový vysvětlí, jak to všechno autoři vlastně mysleli.
    2
  • Šťastnou cestu
    Šťastnou cestu (1943)
    FilmRole: Jan Klement, průmyslník
    Příběh filmu Šťastnou cestu se odehrává v prostředí velkého pražského obchodního domu a vypráví o osudech pěti prodavaček. I když všechny pracují v jedné firmě, každá jde vlastní cestou za svým životním cílem. Jde o poslední dokončený protektorátní film Otakara Vávry. Byl natočen v roce 1943 podle námětu literárně debutující novinářky Olgy Horákové. Ke spolupráci si Vávra přizval osvědčený tým, kameramana Ferdinanda Pečenku, hudebního skladatele Jiřího Srnku, architekta Jana Zázvorku a střihače Antonína Zelenku. Střihače tentokrát připomínáme záměrně, protože jeho podíl na výsledné podobě filmu je zásadní. Film vznikl většinou v reálu tehdy nového pražského obchodního domu Bílá labuť. Režisér jej pojal jako dynamickou výpověď, která zachycuje rytmus moderního života. Příběhy dívek tak dostaly punc pravdivosti a životnosti. Netradiční režie, kamera, střih i civilní herecké výkony nasvědčují, jak se už v roce 1943 Otakar Vávra a jeho spolupracovníci přiblížili pracovní i umělecké metodě italského neorealismu, který slavil úspěch v kinech až o několik let později. K osvědčeným a populárním herečkám Adině Mandlové, Jiřině Štěpničkové, Haně Vítové a Nataše Gollové se režisér nebál obsadit mladičkou Janu Dítětovou. (Česká televize)
    75%
    Příběh filmu Šťastnou cestu se odehrává v prostředí velkého pražského obchodního domu a vypráví o osudech pěti prodavaček. I když všechny pracují v jedné firmě, každá jde vlastní cestou za svým životním cílem. Jde o poslední dokončený protektorátní film Otakara Vávry. Byl natočen v roce 1943 podle námětu literárně debutující novinářky Olgy Horákové. Ke spolupráci si Vávra přizval osvědčený tým, kameramana Ferdinanda Pečenku, hudebního skladatele Jiřího Srnku, architekta Jana Zázvorku a střihače Antonína Zelenku. Střihače tentokrát připomínáme záměrně, protože jeho podíl na výsledné podobě filmu je zásadní. Film vznikl většinou v reálu tehdy nového pražského obchodního domu Bílá labuť. Režisér jej pojal jako dynamickou výpověď, která zachycuje rytmus moderního života. Příběhy dívek tak dostaly punc pravdivosti a životnosti. Netradiční režie, kamera, střih i civilní herecké výkony nasvědčují, jak se už v roce 1943 Otakar Vávra a jeho spolupracovníci přiblížili pracovní i umělecké metodě italského neorealismu, který slavil úspěch v kinech až o několik let později. K osvědčeným a populárním herečkám Adině Mandlové, Jiřině Štěpničkové, Haně Vítové a Nataše Gollové se režisér nebál obsadit mladičkou Janu Dítětovou. (Česká televize)
    3
  • Těžký život dobrodruha
    Těžký život dobrodruha (1941)
    FilmRole: Fred Flok alias konzul Binder alias Ing. Benda alias komisař Niklas
    Hlavním hrdinou zábavného příběhu je spisovatel Karel Kryšpín, autor brakových detektivních románů o zločinci gentlemanovi Fredu Flokovi. Ten se jednoho dne dočká neobvyklého překvapení, když se tváří v tvář setká s mužem, který tvrdí, že je jeho výtvorem, že je Fredem Flokem. A protože Flok nelení, je neprůbojný mladý spisovatel vzápětí i proti své vůli zatažen do skutečného světa zločinu. Navíc se objeví dívka Helena, která by ráda poznala podsvětí a k tomu, jak se zdá, jsou Kryšpín a Flok ideálními průvodci. A když je Helena Flokovou bandou unesena, podaří se ji sice spisovateli zachránit, čeká ho však ještě nejedno překvapení... (CS Film)
    72%
    Hlavním hrdinou zábavného příběhu je spisovatel Karel Kryšpín, autor brakových detektivních románů o zločinci gentlemanovi Fredu Flokovi. Ten se jednoho dne dočká neobvyklého překvapení, když se tváří v tvář setká s mužem, který tvrdí, že je jeho výtvorem, že je Fredem Flokem. A protože Flok nelení, je neprůbojný mladý spisovatel vzápětí i proti své vůli zatažen do skutečného světa zločinu. Navíc se objeví dívka Helena, která by ráda poznala podsvětí a k tomu, jak se zdá, jsou Kryšpín a Flok ideálními průvodci. A když je Helena Flokovou bandou unesena, podaří se ji sice spisovateli zachránit, čeká ho však ještě nejedno překvapení... (CS Film)
    4
  • Prstýnek
    Prstýnek (1944)
    FilmRole: Jan Sochor / Sochorův otec
    • Prima Plus
    Vyhlášený pytlák Jan Sochor se tvrdě staví proti tomu, aby si mladý kníže namlouval jeho dceru Barušku. Příliš dobře si pamatuje na dobu vlastního mládí a na své zásluhy o zachování knížecího rodu... Kostýmní komedii Prstýnek natočil režisér Martin Frič podle povídky Ivana Olbrachta Táta, otištěnou v jeho sbírce Devět veselých povídek z Rakouska i republiky. Scenáristé Josef Neuberg a Josef Hlaváč spolu s režisérem drobnou povídku podstatně rozvedli a domysleli. V jejich pojetí se předloha přetavila v romantický obrázek ze starých časů, vylehčený jemným ironickým nadhledem a spontánním humorem. I režijní pojetí bylo lehké, vtipné a svěží, se silným poetickým nábojem, dotvořeným exteriérovou kamerou Václava Hanuše a Julia Vegrichta. Hereckým výkonům dominoval oblíbený Otomar Korbelář ve vděčné dvojroli Jana Sochora mladšího i staršího, debutoval zde Zdeněk Dítě jako knížecí synek Robert, jeho nevlastní sestřičku ztělesnila půvabná Jana Dítětová. Vedle Otomara Korbeláře v tomto filmu největší prostor dostala Vlasta Fabianová, od jejíhož narození v těchto dnech uplyne 110 let, v roli kněžny Andresové. Po úspěšném debutu ve filmu Pohádka máje a výrazných rolích ve filmech Rukavička a Tanečnice i zde prokázala svůj nesporný talent a zaujala svým nevšedním zjevem a temperamentním projevem. Prstýnek byl posledním českým filmem, který byl před koncem války ještě uveden do kin. Premiéra se konala v polovině února 1945 ve třech největších pražských kinech a byla nadšeně přijata vděčným obecenstvem. Dodnes se snímek setkává u diváků s vlídným přijetím. (Česká televize)
    70%
    Vyhlášený pytlák Jan Sochor se tvrdě staví proti tomu, aby si mladý kníže namlouval jeho dceru Barušku. Příliš dobře si pamatuje na dobu vlastního mládí a na své zásluhy o zachování knížecího rodu... Kostýmní komedii Prstýnek natočil režisér Martin Frič podle povídky Ivana Olbrachta Táta, otištěnou v jeho sbírce Devět veselých povídek z Rakouska i republiky. Scenáristé Josef Neuberg a Josef Hlaváč spolu s režisérem drobnou povídku podstatně rozvedli a domysleli. V jejich pojetí se předloha přetavila v romantický obrázek ze starých časů, vylehčený jemným ironickým nadhledem a spontánním humorem. I režijní pojetí bylo lehké, vtipné a svěží, se silným poetickým nábojem, dotvořeným exteriérovou kamerou Václava Hanuše a Julia Vegrichta. Hereckým výkonům dominoval oblíbený Otomar Korbelář ve vděčné dvojroli Jana Sochora mladšího i staršího, debutoval zde Zdeněk Dítě jako knížecí synek Robert, jeho nevlastní sestřičku ztělesnila půvabná Jana Dítětová. Vedle Otomara Korbeláře v tomto filmu největší prostor dostala Vlasta Fabianová, od jejíhož narození v těchto dnech uplyne 110 let, v roli kněžny Andresové. Po úspěšném debutu ve filmu Pohádka máje a výrazných rolích ve filmech Rukavička a Tanečnice i zde prokázala svůj nesporný talent a zaujala svým nevšedním zjevem a temperamentním projevem. Prstýnek byl posledním českým filmem, který byl před koncem války ještě uveden do kin. Premiéra se konala v polovině února 1945 ve třech největších pražských kinech a byla nadšeně přijata vděčným obecenstvem. Dodnes se snímek setkává u diváků s vlídným přijetím. (Česká televize)
    5
  • Nezbedný bakalář
    Nezbedný bakalář (1946)
    FilmRole: Mikuláš
    69%
    6
  • Tajemství proutěného košíku
    Tajemství proutěného košíku (1978)
    Seriál
    • iVysílání
    68%
    7
  • To byl český muzikant
    To byl český muzikant (1940)
    FilmRole: František Kmoch
    Snímek sleduje Kmochovy osudy od chvíle, kdy musel pro svou muzikantskou vášeň opustit učitelské povolání, přestože mu byl pan řídící nakloněn. Přišli se s ním rozloučit všichni jeho žáci a žačky, a mezi nimi i jistá Andulka Šafářová. Poté co Kmoch opustil svou venkovskou jednotřídku, začal si hledat jiný způsob obživy. Nepřišel však jen o učitelské místo, přišel také o přízeň Cilinky, dcery pana řídícího, která dala přednost lesnímu adjunktovi. Naopak Kmochovi rodiče svého syna neupustili. Stáli při něm i v těch nejtěžších chvílích a pomáhali mu jak jen mohli. V Kolíně, na tanečních zábavách a na plese padl Kmoch do oka sestrám Kalašovým, Márince a Pepičce. Když Márinka zemřela, stala se Kmochovou manželkou Pepička. Kmoch, jehož srdce patřilo české lidové hudbě, zanesl její slávu do celého světa. Při brněnském hostování v Besedním domě došel uznání i u samotného Leoše Janáčka. Vděčný lid mu ještě zaživa postavil pomník ve svých srdcích.
    Žánry:Biografický
    68%
    Snímek sleduje Kmochovy osudy od chvíle, kdy musel pro svou muzikantskou vášeň opustit učitelské povolání, přestože mu byl pan řídící nakloněn. Přišli se s ním rozloučit všichni jeho žáci a žačky, a mezi nimi i jistá Andulka Šafářová. Poté co Kmoch opustil svou venkovskou jednotřídku, začal si hledat jiný způsob obživy. Nepřišel však jen o učitelské místo, přišel také o přízeň Cilinky, dcery pana řídícího, která dala přednost lesnímu adjunktovi. Naopak Kmochovi rodiče svého syna neupustili. Stáli při něm i v těch nejtěžších chvílích a pomáhali mu jak jen mohli. V Kolíně, na tanečních zábavách a na plese padl Kmoch do oka sestrám Kalašovým, Márince a Pepičce. Když Márinka zemřela, stala se Kmochovou manželkou Pepička. Kmoch, jehož srdce patřilo české lidové hudbě, zanesl její slávu do celého světa. Při brněnském hostování v Besedním domě došel uznání i u samotného Leoše Janáčka. Vděčný lid mu ještě zaživa postavil pomník ve svých srdcích.
    Žánry:Biografický
    8
  • Náš dědek Josef
    Náš dědek Josef (1976)
    FilmRole: Šantala
    • Voyo
    67%
    9
  • Děvčica z Beskyd
    Děvčica z Beskyd (1944)
    FilmRole: Cyril Hanulík
    Na samotě v beskydských horách žijí rodiny Vavruše Cagaly a Cyrila Hanulíka. Vavruš a Cyril jsou pracovití dřevaři a formani. Cagalova dcera Terezka má ráda Tomáše Hanulíka, ale kromě něho se líbí také Pavlu Zgabajovi, synu majitele hospodářských podniků v údolí. Cyril Hanulík žárlí na svou Hevu a neprávem ji podezřívá z nevěry. Francek, jehož Heva před sňatkem milovala, se Hanulíkovým pomstí: zapálí jejich včelín, od kterého chytne Cagalův seník. Od té doby stíhá Cagalovu rodinu neštěstí. Přijdou o koně i o dřevo a starý Zgabaj se domáhá peněz, které jim půjčil. Od svých nároků je ochoten ustoupit jen tehdy, když se Terezka provdá za jeho syna. Cagala nechce dovolit, aby se dcera obětovala, a tak se dívka vydá na statek tajně, aby zde pracovala jako pomocnice v hospodářství...
    Žánry:Drama
    67%
    Na samotě v beskydských horách žijí rodiny Vavruše Cagaly a Cyrila Hanulíka. Vavruš a Cyril jsou pracovití dřevaři a formani. Cagalova dcera Terezka má ráda Tomáše Hanulíka, ale kromě něho se líbí také Pavlu Zgabajovi, synu majitele hospodářských podniků v údolí. Cyril Hanulík žárlí na svou Hevu a neprávem ji podezřívá z nevěry. Francek, jehož Heva před sňatkem milovala, se Hanulíkovým pomstí: zapálí jejich včelín, od kterého chytne Cagalův seník. Od té doby stíhá Cagalovu rodinu neštěstí. Přijdou o koně i o dřevo a starý Zgabaj se domáhá peněz, které jim půjčil. Od svých nároků je ochoten ustoupit jen tehdy, když se Terezka provdá za jeho syna. Cagala nechce dovolit, aby se dcera obětovala, a tak se dívka vydá na statek tajně, aby zde pracovala jako pomocnice v hospodářství...
    Žánry:Drama
    10
  • Advokát chudých
    Advokát chudých (1941)
    FilmRole: Josef Kypr

    Režisér Vladimír Slavínský proslul jako obratný tvůrce nenáročných komedií a tklivých melodramat, za okupace se však vzepjal k umělecky hodnotnějším počinům. V tomto snímku zužitkoval jedno z Arbesových romanet. Vypráví zde o suspendovaném právníku, jenž u hospodského stolu pomáhá nezištně bědným a chudým, aby se domohli svých práv. Ale přesto jej provází tíživé tajemství, údajná dávná vina, která se opět vynoří jako zlověstná obžaloba morálních kvalit hlavního hrdiny. Otomar Korbelář v titulní roli předvedl jímavou studii zneuznalého člověka a režisér citlivě postihl staropražské prostředí.

    Žánry:Drama
    67%

    Režisér Vladimír Slavínský proslul jako obratný tvůrce nenáročných komedií a tklivých melodramat, za okupace se však vzepjal k umělecky hodnotnějším počinům. V tomto snímku zužitkoval jedno z Arbesových romanet. Vypráví zde o suspendovaném právníku, jenž u hospodského stolu pomáhá nezištně bědným a chudým, aby se domohli svých práv. Ale přesto jej provází tíživé tajemství, údajná dávná vina, která se opět vynoří jako zlověstná obžaloba morálních kvalit hlavního hrdiny. Otomar Korbelář v titulní roli předvedl jímavou studii zneuznalého člověka a režisér citlivě postihl staropražské prostředí.

    Žánry:Drama
    11
  • Soud boží
    Soud boží (1938)
    FilmRole: Jan Foltýn
    Lesník Foltýn je odsouzen na doživotí, protože podle výpovědi sedláka Vávry zastřelil pytláka Bártu. Foltýnova snoubenka Terezka se později provdá za Vávru. V nepříliš šťastném manželství se jim narodí jediná dcera Liduška. Vdova Bártová vychovává syna Antonína a Vávra jí finančně pomáhá. Uplyne dvacet let. Liduška a Antonín se do sebe zamilují a zasnoubí se. Do vsi se vrátí Foltýn, jemuž byl prominut zbytek trestu...
    Žánry:Drama
    67%
    Lesník Foltýn je odsouzen na doživotí, protože podle výpovědi sedláka Vávry zastřelil pytláka Bártu. Foltýnova snoubenka Terezka se později provdá za Vávru. V nepříliš šťastném manželství se jim narodí jediná dcera Liduška. Vdova Bártová vychovává syna Antonína a Vávra jí finančně pomáhá. Uplyne dvacet let. Liduška a Antonín se do sebe zamilují a zasnoubí se. Do vsi se vrátí Foltýn, jemuž byl prominut zbytek trestu...
    Žánry:Drama
    12
  • Honzíkova cesta
    Honzíkova cesta (1956)
    FilmRole: revizor
    66%
    13
  • Lucerna
    Lucerna (1938)
    FilmRole: mlynář
    66%
    14
  • Skalní plemeno
    Skalní plemeno (1943)
    FilmRole: Petr Pangrác
    Střelmistra Petra Pangráce si všichni lamači z panského žulového lomu váží pro jeho schopnosti. Jenom mistr Hurt jej nemá rád. Právě do Petra se zamilovala Anka Halíková, kterou jako kantýnskou do lomu doporučil Hurt a očekával za to její vděčnost. Po jedné hádce s Hurtem se hrdý Petr urazí a z lomu odejde. Koupí si místo zvané Borovičko na druhém břehu řeky a je jediný, kdo věří, že je tam žula. Nález stavebního materiálu v blízkosti řeky by umožnil stavbu kamenného mostu.
    Žánry:Drama
    66%
    Střelmistra Petra Pangráce si všichni lamači z panského žulového lomu váží pro jeho schopnosti. Jenom mistr Hurt jej nemá rád. Právě do Petra se zamilovala Anka Halíková, kterou jako kantýnskou do lomu doporučil Hurt a očekával za to její vděčnost. Po jedné hádce s Hurtem se hrdý Petr urazí a z lomu odejde. Koupí si místo zvané Borovičko na druhém břehu řeky a je jediný, kdo věří, že je tam žula. Nález stavebního materiálu v blízkosti řeky by umožnil stavbu kamenného mostu.
    Žánry:Drama
    15
  • Důvod k rozvodu
    Důvod k rozvodu (1937)
    FilmRole: Sheriadan alias Skála

    Tradiční česká filmová komedie plná lásky, omylů, nedorozumění a dobrých konců.

    Hrdinou je hudební skladatel Pavel Bertl, nenapravitelný opilec a karbaník, který sice dokázal během několika let prohýřit celý rodinný majetek, současně je však nešťastný, když vidí svou manželku Helenu jak trpí jeho zhýralým životem. Aby ji zachránil, rozhodne se jí poskytnout pádný důvod k rozvodu a na radu advokáta se na pár dní ubytuje v horském hotelu s cizí ženou. K tomu účelu advokát angažuje nezaměstnanou artistku Anny Plavcovou, které tím ovšem nemálo zkomplikuje život, protože se právě zakoukala do úspěšného kouzelníka Skály, který se chystá vystupovat ve stejném hotelu, kde má Anny s Bertlem sehrát milostný páreček na záletech.

    Žánry:Komedie
    65%

    Tradiční česká filmová komedie plná lásky, omylů, nedorozumění a dobrých konců.

    Hrdinou je hudební skladatel Pavel Bertl, nenapravitelný opilec a karbaník, který sice dokázal během několika let prohýřit celý rodinný majetek, současně je však nešťastný, když vidí svou manželku Helenu jak trpí jeho zhýralým životem. Aby ji zachránil, rozhodne se jí poskytnout pádný důvod k rozvodu a na radu advokáta se na pár dní ubytuje v horském hotelu s cizí ženou. K tomu účelu advokát angažuje nezaměstnanou artistku Anny Plavcovou, které tím ovšem nemálo zkomplikuje život, protože se právě zakoukala do úspěšného kouzelníka Skály, který se chystá vystupovat ve stejném hotelu, kde má Anny s Bertlem sehrát milostný páreček na záletech.

    Žánry:Komedie
    16
  • Eliška a její rod
    Eliška a její rod (1966)
    SeriálRole: otec Kaiser
    • iVysílání

    Šedesátá léta, malá pražská hospoda a v ní Eliška Rabasová, její rodina a lidé kolem ní. To je svět jednoho z prvních komediálních seriálů Jaroslava Dietla, významného tvůrce naší televizní seriálové tvorby. Jeho "Eliška a její rod" znamenala v šedesátých letech výrazné vykročení na cestě za původním českým seriálem. Sklidila divácké uznání i proto, že režisér František Filip vyzval ke spolupráci takové herecké osobnosti, jakou byla Olga Scheinpflugová, Josef Kemr, Jiří Sovák, Iva Janžurová a další.

    Jednotlivé díly:

    1) Dcera

    2) Podnájemník

    3) Syn

    4) Hostinský

    5) Monika

    6) Benjamínek

    7) Utopenec

    8) Živelní pohroma (nedochováno)

    9) Staročeši proti Mladočechům (nedochováno)

    Žánry:Komedie
    65%

    Šedesátá léta, malá pražská hospoda a v ní Eliška Rabasová, její rodina a lidé kolem ní. To je svět jednoho z prvních komediálních seriálů Jaroslava Dietla, významného tvůrce naší televizní seriálové tvorby. Jeho "Eliška a její rod" znamenala v šedesátých letech výrazné vykročení na cestě za původním českým seriálem. Sklidila divácké uznání i proto, že režisér František Filip vyzval ke spolupráci takové herecké osobnosti, jakou byla Olga Scheinpflugová, Josef Kemr, Jiří Sovák, Iva Janžurová a další.

    Jednotlivé díly:

    1) Dcera

    2) Podnájemník

    3) Syn

    4) Hostinský

    5) Monika

    6) Benjamínek

    7) Utopenec

    8) Živelní pohroma (nedochováno)

    9) Staročeši proti Mladočechům (nedochováno)

    Žánry:Komedie
    17
  • Tenkrát o Vánocích
    Tenkrát o Vánocích (1958)
    FilmRole: kapitán Hloušek

    Československý prapor, vedený kapitánem Hlouškem, dobude slovenskou podhorskou vesnici dva dny před Štědrým večerem roku 1944. Z nedalekých německých pozic se ozývá vánoční a klasická hudba. Vojáci získají od svých velitelů souhlas k vánočním oslavám. Proti je jen strohý podporučík Jílek, o jehož minulosti se vyprávějí různé fámy a kterému vojáci nedůvěřují. Kapitán Hloušek se rozhodne pro průzkum nepřátelských pozic, který navzdory menšímu incidentu proběhne v klidu. Svátky klidu a míru mohou začít jak u našich, tak u nepřátel. Jenže z německých reproduktorů se koledy ozývají s podezřelou hlasitostí...

    Žánry:DramaVálečnýRetro
    64%

    Československý prapor, vedený kapitánem Hlouškem, dobude slovenskou podhorskou vesnici dva dny před Štědrým večerem roku 1944. Z nedalekých německých pozic se ozývá vánoční a klasická hudba. Vojáci získají od svých velitelů souhlas k vánočním oslavám. Proti je jen strohý podporučík Jílek, o jehož minulosti se vyprávějí různé fámy a kterému vojáci nedůvěřují. Kapitán Hloušek se rozhodne pro průzkum nepřátelských pozic, který navzdory menšímu incidentu proběhne v klidu. Svátky klidu a míru mohou začít jak u našich, tak u nepřátel. Jenže z německých reproduktorů se koledy ozývají s podezřelou hlasitostí...

    Žánry:DramaVálečnýRetro
    18
  • Zlatá Kateřina
    Zlatá Kateřina (1934)
    FilmRole: John Sam
    62%
    19
  • Pět miliónů svědků
    Pět miliónů svědků (1965)
    FilmRole: Glanc

    Nyní spatříme naivní připomínku toho, že televize kdysi vysílala i inscenace živě, avšak v tomto případě získal přímý přenos překvapivě kriminální rozměr. Během vysílání byl totiž zabit jeden z herců - a vidělo to všech oněch pět miliónů lidí, kteří televizi sledovali. Vyšetřovatelé pak celou podezřelou událost znovu rekonstruují, aby se dopátrali, zda šlo o nešťastnou náhodu, nebo o promyšlený zločin.

    62%

    Nyní spatříme naivní připomínku toho, že televize kdysi vysílala i inscenace živě, avšak v tomto případě získal přímý přenos překvapivě kriminální rozměr. Během vysílání byl totiž zabit jeden z herců - a vidělo to všech oněch pět miliónů lidí, kteří televizi sledovali. Vyšetřovatelé pak celou podezřelou událost znovu rekonstruují, aby se dopátrali, zda šlo o nešťastnou náhodu, nebo o promyšlený zločin.

    20
  • Jan Roháč z Dubé
    Jan Roháč z Dubé (1947)
    FilmRole: Jan Roháč z Dubé
    62%
    21
  • Lavina
    Lavina (1946)
    FilmRole: dr. Heran
    61%
    22
  • Pacientka dr. Hegla
    Pacientka dr. Hegla (1940)
    FilmRole: dr. Jindřich Hegl
    61%
    23
  • Tulák Macoun
    Tulák Macoun (1939)
    FilmRole: František Macoun
    Souběh nepříznivých událostí svedl hlavního hrdinu na scestí: ani uzmutí cizích peněz nezachránilo jeho ženě život, zemřela při porodu. Po propuštění z vězení nenašel v sobě sílu, aby se ke dceři umístěné v sirotčinci přihlásil, po rvačce v hospodě z obav, aby nebyl znovu stíhán, dokonce prchnul do zahraničí. Ale zestárlý a nemocný přece jen zatouží znovu se vrátit do vlasti. Příběh je vyprávěn jako rozměrná retrospektiva, vybavující se protagonistovi, stiženému prudkou horečkou.
    Žánry:Drama
    61%
    Souběh nepříznivých událostí svedl hlavního hrdinu na scestí: ani uzmutí cizích peněz nezachránilo jeho ženě život, zemřela při porodu. Po propuštění z vězení nenašel v sobě sílu, aby se ke dceři umístěné v sirotčinci přihlásil, po rvačce v hospodě z obav, aby nebyl znovu stíhán, dokonce prchnul do zahraničí. Ale zestárlý a nemocný přece jen zatouží znovu se vrátit do vlasti. Příběh je vyprávěn jako rozměrná retrospektiva, vybavující se protagonistovi, stiženému prudkou horečkou.
    Žánry:Drama
    24
  • Pán si neželal nič
    Pán si neželal nič (1970)
    FilmRole: Mrázik
    61%
    25
  • Sarajevský atentát
    Sarajevský atentát (1975)
    FilmRole: císař František Josef
    Více jugoslávský než český film líčí v romantickém hávu proslulý atentát na následníka trůnu Ferdinanda a jeho choť, předcházející výbuchu první světové války. Režisér Veljko Bulajič své vyprávění pojednal jako širokou výpravnou fresku, v níž dosti popisně a ilustrativně zachytil vzrušené politické dění v rakousko-uherské monarchii od nejvyšších politických špiček až ke spiklencům, hledajícím národní svobodu i cestou individuálního násilí. Snad zaujme, že vznešený pár, jehož cesta tragicky skončila v Sarajevu, si zahrály tehdejší mezinárodní hvězdy Christopher Plummer a Florinda Bolkanová; zjednaly jim notnou dávku diváckých sympatií, ale méně již pronikly do jejich aristokratické mentality a státnických úvah. Nebylo ponecháno ani původní mnohačetné jazykové rozvrstvení, všechny postavy jsou dabovány do češtiny.
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    60%
    Více jugoslávský než český film líčí v romantickém hávu proslulý atentát na následníka trůnu Ferdinanda a jeho choť, předcházející výbuchu první světové války. Režisér Veljko Bulajič své vyprávění pojednal jako širokou výpravnou fresku, v níž dosti popisně a ilustrativně zachytil vzrušené politické dění v rakousko-uherské monarchii od nejvyšších politických špiček až ke spiklencům, hledajícím národní svobodu i cestou individuálního násilí. Snad zaujme, že vznešený pár, jehož cesta tragicky skončila v Sarajevu, si zahrály tehdejší mezinárodní hvězdy Christopher Plummer a Florinda Bolkanová; zjednaly jim notnou dávku diváckých sympatií, ale méně již pronikly do jejich aristokratické mentality a státnických úvah. Nebylo ponecháno ani původní mnohačetné jazykové rozvrstvení, všechny postavy jsou dabovány do češtiny.
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    26
  • Dokud máš maminku
    Dokud máš maminku (1934)
    FilmRole: ing. Karel Jaroš
    60%
    27
  • Brankář bydlí v naší ulici
    Brankář bydlí v naší ulici (1958)
    FilmRole: Šácha
    60%
    28
  • Experiment
    Experiment (1943)
    FilmRole: Karel Chodovský
    60%
    29
  • Letiště nepřijímá
    Letiště nepřijímá (1959)
    FilmRole: Široký
    59%
    30
  • Grandhotel Nevada
    Grandhotel Nevada (1934)
    FilmRole: Petr
    V přepychovém sanatoriu ve slovenských horách se léčí zámožní pacienti ze svých skutečných i domnělých chorob. Čtyři bohatí Čechoameričané, tři muži a nudící se dívka Lucy, přijmou pozvání sedláka Filipa k výletu do jeho srubu v horách uprostřed hlubokých lesů. Grandhotel Nevada, jak Filip svou chalupu nazývá, má být tím pravým místem, kde se všichni uzdraví.
    Žánry:Komedie
    59%
    V přepychovém sanatoriu ve slovenských horách se léčí zámožní pacienti ze svých skutečných i domnělých chorob. Čtyři bohatí Čechoameričané, tři muži a nudící se dívka Lucy, přijmou pozvání sedláka Filipa k výletu do jeho srubu v horách uprostřed hlubokých lesů. Grandhotel Nevada, jak Filip svou chalupu nazývá, má být tím pravým místem, kde se všichni uzdraví.
    Žánry:Komedie
    31
  • Komediantská princezna
    Komediantská princezna (1936)
    FilmRole: Dvorský
    I ovdovělý tatínek se vzorně stará o svého malého synka. Když chlapec onemocní, dokonce mu zařídí soukromé loutkové představení. Mezi kočovnými loutkaři se mu však zalíbí pohledná dívka. Jenže vystávají tu sociální protiklady: zatímco on je bohatým továrníkem, jí se přezdívá, jak již názve, naznačuje, \"komediantská princezna\". Muž ovšem musí odolat výhodnějším nabídkám k sňatku. Na snímku je zajímavé, že údajně byly použity autentické loutky Matěje Kopeckého.
    délka filmu: 88 min
    Žánry:Komedie
    59%
    I ovdovělý tatínek se vzorně stará o svého malého synka. Když chlapec onemocní, dokonce mu zařídí soukromé loutkové představení. Mezi kočovnými loutkaři se mu však zalíbí pohledná dívka. Jenže vystávají tu sociální protiklady: zatímco on je bohatým továrníkem, jí se přezdívá, jak již názve, naznačuje, \"komediantská princezna\". Muž ovšem musí odolat výhodnějším nabídkám k sňatku. Na snímku je zajímavé, že údajně byly použity autentické loutky Matěje Kopeckého.
    délka filmu: 88 min
    Žánry:Komedie
    32
  • Rukavička
    Rukavička (1941)
    FilmRole: Arne Brant
    58%
    33
  • Vzbouření na vsi
    Vzbouření na vsi (1949)
    FilmRole: Kubeš

    FIlm s budovatelským tématem - občané obce Čiré se na výstavě v Praze seznámí s vymoženostmi techniky. Pánové se nadchnou pro nákup nové traktorové oračky, zatímco dámy zaujme elektrická pračka. A začíná boj o to, kdo s koho. Ženy dojdou dokonce až ke stávce, odejdou z domova a díky nim dojde i k odhalení nepoctivého chamtivce, který se chtěl přiživit na úkor ostatních. Humornou složku příběhu mají na bedrech pánové František Filipovský a Eman Fiala, motiv milostný zase obstará Gustav Nezval a Běla Jurdová.

    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    57%

    FIlm s budovatelským tématem - občané obce Čiré se na výstavě v Praze seznámí s vymoženostmi techniky. Pánové se nadchnou pro nákup nové traktorové oračky, zatímco dámy zaujme elektrická pračka. A začíná boj o to, kdo s koho. Ženy dojdou dokonce až ke stávce, odejdou z domova a díky nim dojde i k odhalení nepoctivého chamtivce, který se chtěl přiživit na úkor ostatních. Humornou složku příběhu mají na bedrech pánové František Filipovský a Eman Fiala, motiv milostný zase obstará Gustav Nezval a Běla Jurdová.

    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    34
  • Včera neděle byla
    Včera neděle byla (1938)
    FilmRole: Jaroslav
    57%
    35
  • Bezdětná
    Bezdětná (1935)
    FilmRole: ředitel Hron
    52%
    36
  • 37
  • Zlatý člověk
    Zlatý člověk (1939)
    FilmRole: prof. MUDr. Petr Partyk
    Lidumilný lékař všem nezištně pomáhá, jen s nevěrou a lehkomyslností své ženy si neví rady - nechce si přiznat, že sám na tom nese vinu, protože kvůli pracovnímu zaneprázdnění ji ustavičně zanedbává. Jeho tajené strádání soucitně a z povzdálí sleduje jeho spolupracovnice, již sympatický doktor není lhostejný. Dojemná vyprávěnka, která je přesně rozpočítaná na vybuzení slz u přecitlivělého obecenstva se zálibou v tklivých kýčích, zaujme snad jen epizodní účastí teprve osmileté Jiřiny Bohdalové.
    Žánry:Drama
    50%
    Lidumilný lékař všem nezištně pomáhá, jen s nevěrou a lehkomyslností své ženy si neví rady - nechce si přiznat, že sám na tom nese vinu, protože kvůli pracovnímu zaneprázdnění ji ustavičně zanedbává. Jeho tajené strádání soucitně a z povzdálí sleduje jeho spolupracovnice, již sympatický doktor není lhostejný. Dojemná vyprávěnka, která je přesně rozpočítaná na vybuzení slz u přecitlivělého obecenstva se zálibou v tklivých kýčích, zaujme snad jen epizodní účastí teprve osmileté Jiřiny Bohdalové.
    Žánry:Drama
    38
  • 39
  • Slepice a kostelník
    Slepice a kostelník (1950)
    FilmRole: Dajme my si, kamarádi, hore hrát
    Asi nejostudnější film Vlasty Buriana vznikl jako poválečná propustka k jeho další filmové práci. V této obskurní, neumětelské taškařici ztělesnil prostoduchého moravského vesničana, kostelníka, jenž se nechá vesnickým kulakem přesvědčit, aby se podílel na záškodnické činnosti. Vinou svého zmatkářství je však odhalen, takže pracovití družstevníci mohou v klidu oslavit dožínky. S jihomoravským nářečím, v němž je celý film mluven, Burian těžce zápasí, nevzbuzuje ani tak smích jako soucit, vlastně se za něho stydíme.
    Žánry:Komedie
    43%
    Asi nejostudnější film Vlasty Buriana vznikl jako poválečná propustka k jeho další filmové práci. V této obskurní, neumětelské taškařici ztělesnil prostoduchého moravského vesničana, kostelníka, jenž se nechá vesnickým kulakem přesvědčit, aby se podílel na záškodnické činnosti. Vinou svého zmatkářství je však odhalen, takže pracovití družstevníci mohou v klidu oslavit dožínky. S jihomoravským nářečím, v němž je celý film mluven, Burian těžce zápasí, nevzbuzuje ani tak smích jako soucit, vlastně se za něho stydíme.
    Žánry:Komedie
    40
  • Nevinná
    Nevinná (1939)
    FilmRole: ing. Novák
    41%
    41
  • Karhanova parta
    Karhanova parta (1951)
    FilmRole: ředitel
    39%
    42
  • Vstanou noví bojovníci
    Vstanou noví bojovníci (1950)
    FilmRole: Švandrlík
    36%
    43