Ljuba Hermanová: Nejlepší filmy
a seriály

5.9

Ljuba Hermanová: Filmy a seriály

  • Poslušně hlásím
    Poslušně hlásím (1958)
    FilmRole: prostitutka
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +1
    Poslušně hlásím: Tak se v úvodu druhého dílu filmové adaptace Haškova románu Dobrý voják Švějk představuje jeho hlavní postava Josef Švejk. Se svéráznou typicky českou postavičkou vojáka Švejka se tentokrát setkáte na cestě na frontu a nakonec přímo v bojové linii. Můžete se podívat na jeho slavné vlakové příhody a také zřejmě nejslavnější epizodu románu, Švejkovu budějovickou anabázi. Nechybí scéna s tajně koupeným koňakem, epizoda se Švejkem coby falešným ruským zajatcem, včetně soudu, ani scéna v níž je poručík Dub přistižen v bordelu. Přestože kritika nenechala po uvedení do kin, na filmu nit suchou, je dnes Steklého adaptace bezpochyby tou nejslavnější a nezapomenutelnou.
    82%
    Poslušně hlásím: Tak se v úvodu druhého dílu filmové adaptace Haškova románu Dobrý voják Švějk představuje jeho hlavní postava Josef Švejk. Se svéráznou typicky českou postavičkou vojáka Švejka se tentokrát setkáte na cestě na frontu a nakonec přímo v bojové linii. Můžete se podívat na jeho slavné vlakové příhody a také zřejmě nejslavnější epizodu románu, Švejkovu budějovickou anabázi. Nechybí scéna s tajně koupeným koňakem, epizoda se Švejkem coby falešným ruským zajatcem, včetně soudu, ani scéna v níž je poručík Dub přistižen v bordelu. Přestože kritika nenechala po uvedení do kin, na filmu nit suchou, je dnes Steklého adaptace bezpochyby tou nejslavnější a nezapomenutelnou.
    1
  • Nezlobte dědečka
    Nezlobte dědečka (1934)
    FilmRole: tanečnice Kaťa
    Přepis divadelní hry E. A. Longena V tlamě velryby (z repertoáru Divadla V. Buriana). Fraška plná zápletek, převleků a všelijakých taškařic včetně jazykových parodií, to vše jen pro to, aby se Burian před kamerou vyřádil stejně jako na jevišti. Vlasta Burian zde vytvořil postavu Emana Pípy, kterého z finanční tísně má zachránit příjezd strýčka Jonáše z Ameriky. Eman měl rád Lidušku (A. Mandlová), ta si však vzala jeho bratrance Adolfa (Č. Šlégl). Eman se opije a tropí výtržnost – je odveden na psychiatrii, kde potkal dalšího svého příbuzného strýce Hanibala (T. Pištěk). Ten se zase souží pro tetu Matyldu, která však čeká na příjezd Jonáše, aby si ho vzala. Adolf si potřebuje vyřídit záležitost s bývalou milenkou (L. Hermanová), proto přemluví Emana, aby se přestrojil za strýčka Jonáše a tím odlákal pozornost jeho ženy. A tak začíná bláznivá komedie – vše končí příjezdem pravého strýčka. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    72%
    Přepis divadelní hry E. A. Longena V tlamě velryby (z repertoáru Divadla V. Buriana). Fraška plná zápletek, převleků a všelijakých taškařic včetně jazykových parodií, to vše jen pro to, aby se Burian před kamerou vyřádil stejně jako na jevišti. Vlasta Burian zde vytvořil postavu Emana Pípy, kterého z finanční tísně má zachránit příjezd strýčka Jonáše z Ameriky. Eman měl rád Lidušku (A. Mandlová), ta si však vzala jeho bratrance Adolfa (Č. Šlégl). Eman se opije a tropí výtržnost – je odveden na psychiatrii, kde potkal dalšího svého příbuzného strýce Hanibala (T. Pištěk). Ten se zase souží pro tetu Matyldu, která však čeká na příjezd Jonáše, aby si ho vzala. Adolf si potřebuje vyřídit záležitost s bývalou milenkou (L. Hermanová), proto přemluví Emana, aby se přestrojil za strýčka Jonáše a tím odlákal pozornost jeho ženy. A tak začíná bláznivá komedie – vše končí příjezdem pravého strýčka. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    2
  • Peníze nebo život
    Peníze nebo život (1932)
    FilmRole: Tondova dívka
    Tonda, který byl bídou dohnán ke krádeži a Pepík, který se bohatě oženil, s penězi však vyženil také nepříliš věrnou manželku a hordu příbuzných, kteří jej málem dohnali k sebevraždě. Takže jsou na tom vlastně oba stejně. Kolem jejich vztahu je navíc rozehrána divoká honička za ukradeným šperkem, který neustále podstrkávají jeden druhému. V pořadí druhý film Voskovce a Wericha byl natočen v roce 1932, rok po uvedení jejich filmové prvotiny Pudr a benzín. Děj byl jednodušší než u prvního filmu a oba tvůrci se soustředili především na vytváření mnoha komických situací a gagů. Film natočil opět režisér Jindřich Honzl a jeho důležitou součástí byla opět hudba Jaroslava Ježka. Zazní tu nejen evergreen Život je jen náhoda v podání Hany Vítové a Ljuby Hermanové, ale také valčík Rej vážek, Beguine Hydroplan a Pochod stoprocentních mužů. Dodejme, že v roli Pepíkovy nevěrné ženy se představí bývalá modelka Eliška Pleyová, vlastním jménem Plachová. Stejně jako předchozí film i tento byl kritikou přijat poměrně rozpačitě, což však nemění nic na skutečnosti, že patří do zlatého fondu naší předválečné kinematografie. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    71%
    Tonda, který byl bídou dohnán ke krádeži a Pepík, který se bohatě oženil, s penězi však vyženil také nepříliš věrnou manželku a hordu příbuzných, kteří jej málem dohnali k sebevraždě. Takže jsou na tom vlastně oba stejně. Kolem jejich vztahu je navíc rozehrána divoká honička za ukradeným šperkem, který neustále podstrkávají jeden druhému. V pořadí druhý film Voskovce a Wericha byl natočen v roce 1932, rok po uvedení jejich filmové prvotiny Pudr a benzín. Děj byl jednodušší než u prvního filmu a oba tvůrci se soustředili především na vytváření mnoha komických situací a gagů. Film natočil opět režisér Jindřich Honzl a jeho důležitou součástí byla opět hudba Jaroslava Ježka. Zazní tu nejen evergreen Život je jen náhoda v podání Hany Vítové a Ljuby Hermanové, ale také valčík Rej vážek, Beguine Hydroplan a Pochod stoprocentních mužů. Dodejme, že v roli Pepíkovy nevěrné ženy se představí bývalá modelka Eliška Pleyová, vlastním jménem Plachová. Stejně jako předchozí film i tento byl kritikou přijat poměrně rozpačitě, což však nemění nic na skutečnosti, že patří do zlatého fondu naší předválečné kinematografie. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    3
  • Morálka paní Dulské
    Morálka paní Dulské (1958)
    FilmRole: zpěvačka
    Paní Dulská, ctihodná manželka vyššího úředníka a majitelka velkého činžáku, vládne despoticky celé rodině – od manžela až po služku. Jedině syn Zbyšek uniká její tyranii do pochybných nočních podniků. Aby jej připoutala více k domovu, najde si paní Dulská hezkou služebnou Hanku. S tajným uspokojením pak sleduje, jak pan syn chodí v noci místo na flámy za Hankou do kuchyně. Jenže Zbyškův a Hančin poměr nezůstane bez následků. Přísná paní matka chce proto dát Hance výpověď za nemravný život. Zbyškovi se celá tato pokrytecká komedie znechutí a navzdory matce se rozhodne oženit se s Hankou. Jeho pokus je však předem odsouzen k nezdaru... (Česká televize)
    71%
    Paní Dulská, ctihodná manželka vyššího úředníka a majitelka velkého činžáku, vládne despoticky celé rodině – od manžela až po služku. Jedině syn Zbyšek uniká její tyranii do pochybných nočních podniků. Aby jej připoutala více k domovu, najde si paní Dulská hezkou služebnou Hanku. S tajným uspokojením pak sleduje, jak pan syn chodí v noci místo na flámy za Hankou do kuchyně. Jenže Zbyškův a Hančin poměr nezůstane bez následků. Přísná paní matka chce proto dát Hance výpověď za nemravný život. Zbyškovi se celá tato pokrytecká komedie znechutí a navzdory matce se rozhodne oženit se s Hankou. Jeho pokus je však předem odsouzen k nezdaru... (Česká televize)
    4
  • Vražda ing. Čerta
    Vražda ing. Čerta (1970)
    FilmRole: přítelkyně Miriam
    • VOYO
    • Canal+
    • KVIFF TV
    • +1
    První a poslední režijní počin výtvarnice a scenáristky Ester Krumbachové je feministicky laděným pohledem na vztah muže a ženy. Feminismus razící snímek se soustředí na postavu ženy ve středním věku, která hledá partnera. Domu na večeři pozve známého Bohouše, kterého si pamatuje jako útlého šviháka. Na schůzku se však dostaví oplácaný chlapík s buranskou povahou a neukojitelnou touhou po jídle. Jeho všežravost vede ke spořádání několika chodů, což se opakuje na více schůzkách, a nakonec se postará i o nožičky od nebohého stolu. Na konci odhalí, že je samotný čert, načež jej žena nacpe do pytle a konečně se ho zbaví. Snímek se odehrává v jednom bytě a až manýristickým způsobem nechává vyniknout pestrobarevnou mizanscénu, v čele s pastelem nasáklou výtvarnou stránkou. Ústřední dvojice je záměrně karikaturovaná, Krumbachová se nesnaží o psychologizaci postav, jako spíš o satirický obraz obou pohlaví a jejich rozdíly, zabalený ve fantaskním kabátku.
    Žánry:FantasyKomedie
    69%
    První a poslední režijní počin výtvarnice a scenáristky Ester Krumbachové je feministicky laděným pohledem na vztah muže a ženy. Feminismus razící snímek se soustředí na postavu ženy ve středním věku, která hledá partnera. Domu na večeři pozve známého Bohouše, kterého si pamatuje jako útlého šviháka. Na schůzku se však dostaví oplácaný chlapík s buranskou povahou a neukojitelnou touhou po jídle. Jeho všežravost vede ke spořádání několika chodů, což se opakuje na více schůzkách, a nakonec se postará i o nožičky od nebohého stolu. Na konci odhalí, že je samotný čert, načež jej žena nacpe do pytle a konečně se ho zbaví. Snímek se odehrává v jednom bytě a až manýristickým způsobem nechává vyniknout pestrobarevnou mizanscénu, v čele s pastelem nasáklou výtvarnou stránkou. Ústřední dvojice je záměrně karikaturovaná, Krumbachová se nesnaží o psychologizaci postav, jako spíš o satirický obraz obou pohlaví a jejich rozdíly, zabalený ve fantaskním kabátku.
    Žánry:FantasyKomedie
    5
  • Otec Kondelík a ženich Vejvara
    Otec Kondelík a ženich Vejvara (1937)
    FilmRole: zpěvačka
    Rodina pražského měšťana a mistra malíře pokojů Václava Kondelíka žije ve svém domě v Ječné ulici spokojeně. Klid naruší pozvání na "zástěrkový večírek", kde se dcera Pepička seznámí s mladým magistrátním úředníkem Františkem Vejvarou. Oba mladí lidé se do sebe zamilují. Jejich vztah podporuje i paní Kondelíková, neboť Vejvara by se mohl stát pro dceru vítaným ženichem. Pepiččina známost však naruší ustálený pořádek Kondelíkova života.
    Žánry:Komedie
    69%
    Rodina pražského měšťana a mistra malíře pokojů Václava Kondelíka žije ve svém domě v Ječné ulici spokojeně. Klid naruší pozvání na "zástěrkový večírek", kde se dcera Pepička seznámí s mladým magistrátním úředníkem Františkem Vejvarou. Oba mladí lidé se do sebe zamilují. Jejich vztah podporuje i paní Kondelíková, neboť Vejvara by se mohl stát pro dceru vítaným ženichem. Pepiččina známost však naruší ustálený pořádek Kondelíkova života.
    Žánry:Komedie
    6
  • Vražda v Ostrovní ulici
    Vražda v Ostrovní ulici (1933)
    FilmRole: Irma
    61%
    7
  • Ta naše písnička česká
    Ta naše písnička česká (1967)
    FilmRole: Majolenka
    • VOYO

    Hašlerovské pražské písničky, tak oblíbené koncem devatenáctého a začátkem dvacátého století, nestárnou. Zpívají je stále v hospodách i na stavbách, zkrátka všude. Mají své místo i v milostných příbězích ze staré Prahy, které tak pěkně vypráví panna Veronika. Jejich hrdinkou je panna Stázi, která nejprve neměla štěstí v lásce se studentem Tadeášem. Ale potom se zamilovala do tří pánů najednou. Do nesmělého pana Aloise, do veselého pana France a do pana Johanese, který ji svedl za Koňskou branou. Nakonec však dala přednost starému, leč bohatému domácímu. Tři opuštění páni si pod Kamenným mostem málem vzali život. Ale smutek přebolel a pánové zakotvili v manželstvích, bohatě požehnaných roztomilými dítky. A panna Stázi? Ta utekla od starého muže a vrátila se k panu Francovi, když přišel domů z vojny. A to všechno se událo v malostranském domě v Praze, které Hašler vyznal lásku písní: "To je má krásná, princezna bílá. Jediná, kterou na světe znám. To je má láska, to je má milá, které už nikdy nezanechám." (oficiální text distributora)

    60%

    Hašlerovské pražské písničky, tak oblíbené koncem devatenáctého a začátkem dvacátého století, nestárnou. Zpívají je stále v hospodách i na stavbách, zkrátka všude. Mají své místo i v milostných příbězích ze staré Prahy, které tak pěkně vypráví panna Veronika. Jejich hrdinkou je panna Stázi, která nejprve neměla štěstí v lásce se studentem Tadeášem. Ale potom se zamilovala do tří pánů najednou. Do nesmělého pana Aloise, do veselého pana France a do pana Johanese, který ji svedl za Koňskou branou. Nakonec však dala přednost starému, leč bohatému domácímu. Tři opuštění páni si pod Kamenným mostem málem vzali život. Ale smutek přebolel a pánové zakotvili v manželstvích, bohatě požehnaných roztomilými dítky. A panna Stázi? Ta utekla od starého muže a vrátila se k panu Francovi, když přišel domů z vojny. A to všechno se událo v malostranském domě v Praze, které Hašler vyznal lásku písní: "To je má krásná, princezna bílá. Jediná, kterou na světe znám. To je má láska, to je má milá, které už nikdy nezanechám." (oficiální text distributora)

    8
  • Pán na roztrhání
    Pán na roztrhání (1934)
    FilmRole: Rita
    60%
    9
  • Bylo čtvrt a bude půl
    Bylo čtvrt a bude půl (1968)
    FilmRole: porotkyně
    59%
    10
  • Včera neděle byla
    Včera neděle byla (1938)
    FilmRole: Berta
    57%
    11
  • Až se vrátíš
    Až se vrátíš (1947)
    FilmRole: Mám srdce vyprahlé
    56%
    12
  • Panenka
    Panenka (1938)
    FilmRole: Hella
    Věra přijme nabídku kamaráda Kajetána, který jí zařídí místo v Dominikově továrně na loutky. Temperamentní dívka zaujme svého zaměstnavatele, Antonína Dominika, natolik, že se do ní zamiluje. Dominikova matka vypozoruje synův zájem o Věru a ihned ji propustí. Kajetán, který pracuje v ateliéru sochaře Výra, jenž se zabývá výrobou loutky mechanické, využitelné k reklamě zboží, požádá Věru o pomoc...
    Žánry:KomedieSci-fi
    55%
    Věra přijme nabídku kamaráda Kajetána, který jí zařídí místo v Dominikově továrně na loutky. Temperamentní dívka zaujme svého zaměstnavatele, Antonína Dominika, natolik, že se do ní zamiluje. Dominikova matka vypozoruje synův zájem o Věru a ihned ji propustí. Kajetán, který pracuje v ateliéru sochaře Výra, jenž se zabývá výrobou loutky mechanické, využitelné k reklamě zboží, požádá Věru o pomoc...
    Žánry:KomedieSci-fi
    13
  • Jsem děvče s čertem v těle
    Jsem děvče s čertem v těle (1933)
    FilmRole: Anna Marie Veselá
    Operetní komedie o záletném továrníkovi, jeho nevěrné manželce a rozverné komorné se vyznačuje větší dávkou frivolnosti a dvojsmyslů než bylo tehdy v kraji zvykem. Továrníkova žena Irena jde na tajnou schůzku se ctitelem. Její muž, v domnění, že paní jede ve vlaku s tetičkou, vyrazí na flám. Údajná nehoda vlaku, v němž by měla sedět také paní továrníková, rozpoutá komickou sérii omylů...
    Snímek JSEM DĚVČE S ČERTEM V TĚLE natočil Karel Anton po svém ročním pobytu ve francouzských ateliérech a pokusil se v něm o převod tamního žánru nevázané frašky do českého prostředí. Výsledek však zůstal na půli cesty. Nevázaný humor nevyšel, neboť jednoduchou dějovou zápletku, typickou pro tento žánr, se nepodařilo vyvážit vtipnými dialogy a přirozenou situační komikou.
    Žánry:HudebníKomedie
    55%
    Operetní komedie o záletném továrníkovi, jeho nevěrné manželce a rozverné komorné se vyznačuje větší dávkou frivolnosti a dvojsmyslů než bylo tehdy v kraji zvykem. Továrníkova žena Irena jde na tajnou schůzku se ctitelem. Její muž, v domnění, že paní jede ve vlaku s tetičkou, vyrazí na flám. Údajná nehoda vlaku, v němž by měla sedět také paní továrníková, rozpoutá komickou sérii omylů...
    Snímek JSEM DĚVČE S ČERTEM V TĚLE natočil Karel Anton po svém ročním pobytu ve francouzských ateliérech a pokusil se v něm o převod tamního žánru nevázané frašky do českého prostředí. Výsledek však zůstal na půli cesty. Nevázaný humor nevyšel, neboť jednoduchou dějovou zápletku, typickou pro tento žánr, se nepodařilo vyvážit vtipnými dialogy a přirozenou situační komikou.
    Žánry:HudebníKomedie
    14
  • S vyloučením veřejnosti
    S vyloučením veřejnosti (1933)
    FilmRole: Helena Králová-Marková
    54%
    15
  • Dialóg 20-40-60
    Dialóg 20-40-60 (1968)
    FilmRole: 3 - žena I.
    53%
    16
  • Pochodně
    Pochodně (1960)
    FilmRole: Já jsem ta chansonetta
    Praha v sedmdesátých letech 19. století. Práce ve Smolíkově sirkárně je těžká a zdraví nebezpečná. Špatně placení dělníci připomínají pochodně, protože jejich oděvy jsou nasáklé jedovatým fosforem. Mladý Josef Rezler také pracuje v sirkárně a ze svého výdělku živý matku i malé sestry. Věčně opilého otce vyhodí z domu. Starší dělník Brož přiměje Josefa, aby se naučil číst a psát. V Praze vypukne epidemie cholery a Josef jako jediný z rodiny přežije onemocnění...
    Žánry:DramaHistorický
    53%
    Praha v sedmdesátých letech 19. století. Práce ve Smolíkově sirkárně je těžká a zdraví nebezpečná. Špatně placení dělníci připomínají pochodně, protože jejich oděvy jsou nasáklé jedovatým fosforem. Mladý Josef Rezler také pracuje v sirkárně a ze svého výdělku živý matku i malé sestry. Věčně opilého otce vyhodí z domu. Starší dělník Brož přiměje Josefa, aby se naučil číst a psát. V Praze vypukne epidemie cholery a Josef jako jediný z rodiny přežije onemocnění...
    Žánry:DramaHistorický
    17
  • Bezdětná
    Bezdětná (1935)
    FilmRole: sekretářka Irma
    52%
    18
  • V hlavní roli Oldřich Nový
    V hlavní roli Oldřich Nový (1980)
    FilmRole: sebe
    Střihové vyprávění má vzdávat hold slavnému českému herci, ale výsledek dopadl dost neslavně. Výňatky z Nového filmů jsou pospojovány tak, že předválečná i poválečná filmová hvězda nedopřeje publiku svou tvář, slyšíme jen její hlas. Film měl původně režírovat Jiří Suchý, ale nesměl se toho ujmout, nakonec vyšuměl i vtipný nápad, že Semafor působil na stejné scéně jako kdysi Nový.
    Žánry:HudebníKomedie
    51%
    Střihové vyprávění má vzdávat hold slavnému českému herci, ale výsledek dopadl dost neslavně. Výňatky z Nového filmů jsou pospojovány tak, že předválečná i poválečná filmová hvězda nedopřeje publiku svou tvář, slyšíme jen její hlas. Film měl původně režírovat Jiří Suchý, ale nesměl se toho ujmout, nakonec vyšuměl i vtipný nápad, že Semafor působil na stejné scéně jako kdysi Nový.
    Žánry:HudebníKomedie
    19
  • Cácorka
    Cácorka (1935)
    FilmRole: Lidla
    Zedník Kutil to nemá lehké - osud mu nadělil tři dcery, momentálně tak akorát na vdávání. V případě nejstarší Betiny je dokonce skoro po dvanácté: dítě už má, jen jeho otec Franta Záruba, elektrikář, se jaksi do ženění nehrne. Vdávadlo posedlo také prostřední Lidlu, manekýnku jistého lepšího salonu. Jen nejmladší Viky, tátova "Cácorka" se zatím věnuje studiu na malířské akademii a domácím pracem. Lidla chce na svého nápadníka zapůsobit a tak se vydává za dceru architekta. Tím se však všechno pořádně zamotá, zvlášť když i její milý, malíř pokojů Lojza, před ní vystupuje jako slavný výtvarník. Nakonec je to právě Cácorka, kdo se rozhodne udělat té přetvářce konec...
    Žánry:Komedie
    48%
    Zedník Kutil to nemá lehké - osud mu nadělil tři dcery, momentálně tak akorát na vdávání. V případě nejstarší Betiny je dokonce skoro po dvanácté: dítě už má, jen jeho otec Franta Záruba, elektrikář, se jaksi do ženění nehrne. Vdávadlo posedlo také prostřední Lidlu, manekýnku jistého lepšího salonu. Jen nejmladší Viky, tátova "Cácorka" se zatím věnuje studiu na malířské akademii a domácím pracem. Lidla chce na svého nápadníka zapůsobit a tak se vydává za dceru architekta. Tím se však všechno pořádně zamotá, zvlášť když i její milý, malíř pokojů Lojza, před ní vystupuje jako slavný výtvarník. Nakonec je to právě Cácorka, kdo se rozhodne udělat té přetvářce konec...
    Žánry:Komedie
    20
  • Ledoví muži
    Ledoví muži (1960)
    FilmRole: žena na střelnici
    44%
    21
  • U svatého Antoníčka
    U svatého Antoníčka (1933)
    FilmRole: Marina
    41%
    22
  • Ze všech jediná
    Ze všech jediná (1937)
    FilmRole: Mabel
    38%
    23