Nelly Gaierová: Nejlepší filmy
a seriály

6.4

Nelly Gaierová: Filmy a seriály

  • Dobrodružství kriminalistiky
    Dobrodružství kriminalistiky (1989)
    Seriál
    • iVysílání
    84%
    1
  • Fešák Hubert
    Fešák Hubert (1984)
    FilmRole: baronka
    • Voyo
    • O2 TV
    • Filmbox+
    Hlavně se neživit prací! Komedie o žižkovském švihákovi, který práci nahrazoval vynalézavostí. Příběh z počátku třicátých let se odehrává v době hospodářské krize. Hubert Hrabě, přezdívaný Fešák Hubert, je svérázný žižkovský frajer, který se sice vyučil pokrývačem, ale je krize a tak by o práci nezavadil, ani kdyby chtěl. A to on zrovna moc nechce. Dává si však přitom dobrý pozor, aby se při svých vychytralých způsobech, jak přijít k penězům, nedostal do rozporu se zákonem. S chytrostí a šarmem si vyřizuje otevřené účty s policejním inspektorem Mourkem, který ho chce stůj co stůj dostat do kriminálu. Jenže Fešák Hubert unikne z každé nastražené pasti a nakonec připraví na zavilého policistu a jeho podřízené elegantní podraz. Z hledaných zločinců, které Mourek díky Hubertovi se slávou dopadne, se vyklubou nevinní lidé. (CS Film)
    Žánry:Komedie
    Režie:Ivo Novák
    75%
    Hlavně se neživit prací! Komedie o žižkovském švihákovi, který práci nahrazoval vynalézavostí. Příběh z počátku třicátých let se odehrává v době hospodářské krize. Hubert Hrabě, přezdívaný Fešák Hubert, je svérázný žižkovský frajer, který se sice vyučil pokrývačem, ale je krize a tak by o práci nezavadil, ani kdyby chtěl. A to on zrovna moc nechce. Dává si však přitom dobrý pozor, aby se při svých vychytralých způsobech, jak přijít k penězům, nedostal do rozporu se zákonem. S chytrostí a šarmem si vyřizuje otevřené účty s policejním inspektorem Mourkem, který ho chce stůj co stůj dostat do kriminálu. Jenže Fešák Hubert unikne z každé nastražené pasti a nakonec připraví na zavilého policistu a jeho podřízené elegantní podraz. Z hledaných zločinců, které Mourek díky Hubertovi se slávou dopadne, se vyklubou nevinní lidé. (CS Film)
    Žánry:Komedie
    Režie:Ivo Novák
    2
  • Létající Čestmír
    Létající Čestmír (1984)
    Seriál
    • iVysílání
    75%
    3
  • Šťastnou cestu
    Šťastnou cestu (1943)
    FilmRole: milenka Pepi Hodka
    Příběh filmu Šťastnou cestu se odehrává v prostředí velkého pražského obchodního domu a vypráví o osudech pěti prodavaček. I když všechny pracují v jedné firmě, každá jde vlastní cestou za svým životním cílem. Jde o poslední dokončený protektorátní film Otakara Vávry. Byl natočen v roce 1943 podle námětu literárně debutující novinářky Olgy Horákové. Ke spolupráci si Vávra přizval osvědčený tým, kameramana Ferdinanda Pečenku, hudebního skladatele Jiřího Srnku, architekta Jana Zázvorku a střihače Antonína Zelenku. Střihače tentokrát připomínáme záměrně, protože jeho podíl na výsledné podobě filmu je zásadní. Film vznikl většinou v reálu tehdy nového pražského obchodního domu Bílá labuť. Režisér jej pojal jako dynamickou výpověď, která zachycuje rytmus moderního života. Příběhy dívek tak dostaly punc pravdivosti a životnosti. Netradiční režie, kamera, střih i civilní herecké výkony nasvědčují, jak se už v roce 1943 Otakar Vávra a jeho spolupracovníci přiblížili pracovní i umělecké metodě italského neorealismu, který slavil úspěch v kinech až o několik let později. K osvědčeným a populárním herečkám Adině Mandlové, Jiřině Štěpničkové, Haně Vítové a Nataše Gollové se režisér nebál obsadit mladičkou Janu Dítětovou. (Česká televize)
    75%
    Příběh filmu Šťastnou cestu se odehrává v prostředí velkého pražského obchodního domu a vypráví o osudech pěti prodavaček. I když všechny pracují v jedné firmě, každá jde vlastní cestou za svým životním cílem. Jde o poslední dokončený protektorátní film Otakara Vávry. Byl natočen v roce 1943 podle námětu literárně debutující novinářky Olgy Horákové. Ke spolupráci si Vávra přizval osvědčený tým, kameramana Ferdinanda Pečenku, hudebního skladatele Jiřího Srnku, architekta Jana Zázvorku a střihače Antonína Zelenku. Střihače tentokrát připomínáme záměrně, protože jeho podíl na výsledné podobě filmu je zásadní. Film vznikl většinou v reálu tehdy nového pražského obchodního domu Bílá labuť. Režisér jej pojal jako dynamickou výpověď, která zachycuje rytmus moderního života. Příběhy dívek tak dostaly punc pravdivosti a životnosti. Netradiční režie, kamera, střih i civilní herecké výkony nasvědčují, jak se už v roce 1943 Otakar Vávra a jeho spolupracovníci přiblížili pracovní i umělecké metodě italského neorealismu, který slavil úspěch v kinech až o několik let později. K osvědčeným a populárním herečkám Adině Mandlové, Jiřině Štěpničkové, Haně Vítové a Nataše Gollové se režisér nebál obsadit mladičkou Janu Dítětovou. (Česká televize)
    4
  • „Já už budu hodný, dědečku!“
    „Já už budu hodný, dědečku!“ (1978)
    FilmRole: teta Dita
    • Voyo
    • Prima Plus
    • iVysílání
    • +1
    Stárnoucí herec Theodor Bergner se v profesi chová jako primadona, v soukromí jako dokonalý hrubián a cholerik. Všichni lidé bez výjimky ho rozčilují, v lepším případě pro ně má podrážděné odseknutí, častěji ale přímé urážky. Navíc je obdařen velice zvláštním druhem humoru, vyžívá se v tom, že přivádí druhé do rozpaků. Jednoho dne potkává ve vlaku jakéhosi starého pána, z něhož se vyklube kouzelný dědeček. A od té chvíle se Theodor veze na klouzačce nepříjemných situací. Přesně podle přísloví Co sám nechceš, nečiň jinému si může vychutnat všemožné trapasy, jaké doposud zlomyslně připravoval nešťastníkům ve svém okolí... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    74%
    Stárnoucí herec Theodor Bergner se v profesi chová jako primadona, v soukromí jako dokonalý hrubián a cholerik. Všichni lidé bez výjimky ho rozčilují, v lepším případě pro ně má podrážděné odseknutí, častěji ale přímé urážky. Navíc je obdařen velice zvláštním druhem humoru, vyžívá se v tom, že přivádí druhé do rozpaků. Jednoho dne potkává ve vlaku jakéhosi starého pána, z něhož se vyklube kouzelný dědeček. A od té chvíle se Theodor veze na klouzačce nepříjemných situací. Přesně podle přísloví Co sám nechceš, nečiň jinému si může vychutnat všemožné trapasy, jaké doposud zlomyslně připravoval nešťastníkům ve svém okolí... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    5
  • Stříbrný vítr
    Stříbrný vítr (1954)
    FilmRole: Staňkova matka
    Příběh zachycující psychologii dospívání mladého chlapce koncem minulého století. V malém jihočeském městě, mezí kamarády ze školy a v úzkoprsé společnosti dospělých, prožívá septimán Jan Ratkin zmatky prvních citových záchvěvů a střetává se s nepochopením i zlou vůlí okolního světa, který je tolik odlišný od jeho představ a přání. Citlivý chlapec se bouří proti krutosti a omezenosti dospělých a dává se unášet bohatstvím svých zážitků...
    73%
    Příběh zachycující psychologii dospívání mladého chlapce koncem minulého století. V malém jihočeském městě, mezí kamarády ze školy a v úzkoprsé společnosti dospělých, prožívá septimán Jan Ratkin zmatky prvních citových záchvěvů a střetává se s nepochopením i zlou vůlí okolního světa, který je tolik odlišný od jeho představ a přání. Citlivý chlapec se bouří proti krutosti a omezenosti dospělých a dává se unášet bohatstvím svých zážitků...
    6
  • U pěti veverek
    U pěti veverek (1944)
    FilmRole: přítelkyně
    Česká filmová komedie o trampotách pana domácího s pyšnou manželkou, o dvou malířích co ke štěstí přišli a nové mydlárně. Josef Houbička, majitel malostranského činžovního domu U pěti veverek, je laskavý a shovívavý dobrák, který se nechá bezohledně utlačovat svou pyšnou manželkou Filoménou a ještě potají napravuje její rozmíšky s nájemníky. Půjčuje peníze na činži dvěma chudým malířům a uplácí uražené služebné, jen aby byl v domě klid. Chtěl by v domě obnovit starou mydlárnu, Filoména však prosazuje výnosnější garáže. A protože ani jeden z nich nechce ustoupit, odejde nakonec Houbička po jedné z hádek z domu. Spřátelí se s hostinským Pulcem, který vede nepříliš prosperující hostinec U děravého džbánu. Zatímco mu svými penězi pomáhá přebudovat hostinec na úspěšnou vinárnu, nechá se Filoména oklamat podvodníkem Kozlem k pochybným investicím. Kozel zmizí s jejími penězi. Ale jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. Z pyšné Filomény se stává pracovitá žena a pan domácí se konečně dočká své vytoužené mydlárny.
    Žánry:Komedie
    72%
    Česká filmová komedie o trampotách pana domácího s pyšnou manželkou, o dvou malířích co ke štěstí přišli a nové mydlárně. Josef Houbička, majitel malostranského činžovního domu U pěti veverek, je laskavý a shovívavý dobrák, který se nechá bezohledně utlačovat svou pyšnou manželkou Filoménou a ještě potají napravuje její rozmíšky s nájemníky. Půjčuje peníze na činži dvěma chudým malířům a uplácí uražené služebné, jen aby byl v domě klid. Chtěl by v domě obnovit starou mydlárnu, Filoména však prosazuje výnosnější garáže. A protože ani jeden z nich nechce ustoupit, odejde nakonec Houbička po jedné z hádek z domu. Spřátelí se s hostinským Pulcem, který vede nepříliš prosperující hostinec U děravého džbánu. Zatímco mu svými penězi pomáhá přebudovat hostinec na úspěšnou vinárnu, nechá se Filoména oklamat podvodníkem Kozlem k pochybným investicím. Kozel zmizí s jejími penězi. Ale jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. Z pyšné Filomény se stává pracovitá žena a pan domácí se konečně dočká své vytoužené mydlárny.
    Žánry:Komedie
    7
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    70%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    8
  • Sanitka
    Sanitka (1984)
    Seriál
    • Voyo
    • Prima Plus
    • iVysílání

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    70%

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    9
  • Ošklivá slečna
    Ošklivá slečna (1959)
    FilmRole: barmanka
    Milostný příběh o ženě, která našla svou krásu, ale odmítla žít ve stínu podvodu... Dana Medřická a Karel Höger se před kamerou setkali v několika filmech, poprvé jako manželé Alšovi v Krškově životopisném filmu Mikoláš Aleš (1951). Dramatik a scenárista Oldřich Daněk jim ušil na tělo role v melodramatickém filmu režiséra Miroslava Hubáčka Ošklivá slečna. Dana Medřická zde ztvárnila zatrpklou staropanenskou revizní účetní Hanu Kalvodovou, která přichází prověřit účetnictví oblastního nakladatelství. Žena, která skrývá svou vnitřní nejistotu a svá životní zklamání pod nepřitažlivým zjevem, se nečekaně promění pod vlivem vznikajícího vztahu s vedoucím redaktorem Jiřím Šteflem (Karel Höger). Začínající milostné pouto však dostane trhlinu, když se ukáže, že Štefl je zapleten do zpronevěry. Právě interpretace hlavní herecké dvojice povýšila melodramatický příběh na nevšední drama lásky, intrik a zklamání. Dobová kritika označila výkon Dany Medřické za "herecký koncert, který snese nejvyšší měřítka". (Česká televize)
    70%
    Milostný příběh o ženě, která našla svou krásu, ale odmítla žít ve stínu podvodu... Dana Medřická a Karel Höger se před kamerou setkali v několika filmech, poprvé jako manželé Alšovi v Krškově životopisném filmu Mikoláš Aleš (1951). Dramatik a scenárista Oldřich Daněk jim ušil na tělo role v melodramatickém filmu režiséra Miroslava Hubáčka Ošklivá slečna. Dana Medřická zde ztvárnila zatrpklou staropanenskou revizní účetní Hanu Kalvodovou, která přichází prověřit účetnictví oblastního nakladatelství. Žena, která skrývá svou vnitřní nejistotu a svá životní zklamání pod nepřitažlivým zjevem, se nečekaně promění pod vlivem vznikajícího vztahu s vedoucím redaktorem Jiřím Šteflem (Karel Höger). Začínající milostné pouto však dostane trhlinu, když se ukáže, že Štefl je zapleten do zpronevěry. Právě interpretace hlavní herecké dvojice povýšila melodramatický příběh na nevšední drama lásky, intrik a zklamání. Dobová kritika označila výkon Dany Medřické za "herecký koncert, který snese nejvyšší měřítka". (Česká televize)
    10
  • Míša Kulička
    Míša Kulička (1973)
    SeriálRole: medvědice Barbora (mluví)
    69%
    11
  • Šašek a královna
    Šašek a královna (1987)
    FilmRole: dvořan
    • Voyo
    Hradní kastelán se ve svých divokých snech proměňuje v opovrhovaného, ponižovaného šaška, jehož deptá panovačná královna. Režisérka Věra Chytilová si tu pohrává s téměř dokumentárním vylíčením \"reality\" a divadelně stylizovanými vizemi, v nichž vládne červená barva. Námět poskytla stejnojmenná divadelní hra Bolka Polívky, jejíž podobu však režisérka často přesahuje, zvláště pak k satirickému vyhrocení, v němž nahlíží naši nedávnou minulost, ztrapněné pokonkováním před mocnými a bohatými tohoto světa.
    Žánry:Komedie
    68%
    Hradní kastelán se ve svých divokých snech proměňuje v opovrhovaného, ponižovaného šaška, jehož deptá panovačná královna. Režisérka Věra Chytilová si tu pohrává s téměř dokumentárním vylíčením \"reality\" a divadelně stylizovanými vizemi, v nichž vládne červená barva. Námět poskytla stejnojmenná divadelní hra Bolka Polívky, jejíž podobu však režisérka často přesahuje, zvláště pak k satirickému vyhrocení, v němž nahlíží naši nedávnou minulost, ztrapněné pokonkováním před mocnými a bohatými tohoto světa.
    Žánry:Komedie
    12
  • 13
  • Třetí patro
    Třetí patro (1986)
    Seriál
    • iVysílání
    Martin Brázda se vrací z vojny. Jeho dívka Hanka asi čekala, že se teď konečně vezmou, ale Martin se ženěním nijak nespěchá. Nastupuje jako mistr v Praze, v učilišti, kde se sám před lety vyučil. Začátek je trochu tvrdý, ředitel Beran mu svěří třeťáky, postrach učiliště. Martin se seznamuje s Vojtou, který už chodí na melouchy k atraktivní paní Mádlové, s Jakubem, který má konflikty s otcem, získá dokonce důvěru Mikyho Kadlece, vůdce party. Martin ho pustí na den domů, protože Miky tvrdí, že má problémy s rodiči. Místo toho však Miky jede za holkou a na Jakubově mopedu ho podnapilého chytí silniční kontrola. (oficiální text distributora)
    67%
    Martin Brázda se vrací z vojny. Jeho dívka Hanka asi čekala, že se teď konečně vezmou, ale Martin se ženěním nijak nespěchá. Nastupuje jako mistr v Praze, v učilišti, kde se sám před lety vyučil. Začátek je trochu tvrdý, ředitel Beran mu svěří třeťáky, postrach učiliště. Martin se seznamuje s Vojtou, který už chodí na melouchy k atraktivní paní Mádlové, s Jakubem, který má konflikty s otcem, získá dokonce důvěru Mikyho Kadlece, vůdce party. Martin ho pustí na den domů, protože Miky tvrdí, že má problémy s rodiči. Místo toho však Miky jede za holkou a na Jakubově mopedu ho podnapilého chytí silniční kontrola. (oficiální text distributora)
    14
  • Čtrnáctý u stolu
    Čtrnáctý u stolu (1943)
    FilmRole: Holá

    Společnost u starosty Bartoše oslavuje narozeniny jeho dcery Emy, když jedna z přítomných dam s hrůzou zjistí, že přítomných je třináct a ona jako poslední příchozí je podle pověry ohrožena na životě. Nečekaně přichází čtrnáctý - je to nový knihovník jménem Pavel Čtrnáctý. Sympatický mladík se však rázem stane obětí pomluv, neboť ještě na večírku podlehne kouzlu mladičké Emy.
    Pavlova přítomnost je opředena jakýmsi tajemnem - proč neustále pátrá po hesle, proč mizí a znovu se objevuje všude, kde je přítomná i Ema, proč je zapleten do zločinů na zámku?
    Jediná režie O. Nového, který byl v době vzniku filmu v nemilosti, kvůli své položidovské manželce. Komedie má vynikající obsazení, Karlem Högerem a Dagmar Frýbortovou počínaje a Ellou Nollovou v roli Eminy babičky konče. Správně namíchaný koktejl legrace a napětí je skvělou zábavou i dnes.

    Žánry:Komedie
    66%

    Společnost u starosty Bartoše oslavuje narozeniny jeho dcery Emy, když jedna z přítomných dam s hrůzou zjistí, že přítomných je třináct a ona jako poslední příchozí je podle pověry ohrožena na životě. Nečekaně přichází čtrnáctý - je to nový knihovník jménem Pavel Čtrnáctý. Sympatický mladík se však rázem stane obětí pomluv, neboť ještě na večírku podlehne kouzlu mladičké Emy.
    Pavlova přítomnost je opředena jakýmsi tajemnem - proč neustále pátrá po hesle, proč mizí a znovu se objevuje všude, kde je přítomná i Ema, proč je zapleten do zločinů na zámku?
    Jediná režie O. Nového, který byl v době vzniku filmu v nemilosti, kvůli své položidovské manželce. Komedie má vynikající obsazení, Karlem Högerem a Dagmar Frýbortovou počínaje a Ellou Nollovou v roli Eminy babičky konče. Správně namíchaný koktejl legrace a napětí je skvělou zábavou i dnes.

    Žánry:Komedie
    15
  • 16
  • Tanečnice
    Tanečnice (1943)
    FilmRole: Zpěvačka u Maxima v Paříži
    64%
    17
  • Z mého života
    Z mého života (1955)
    FilmRole: Taxisová
    64%
    18
  • Parohy
    Parohy (1947)
    FilmRole: věštkyně Sybila

    Novomanžel O. Nový se proti své vůli stane majitelem mohutného jeleního paroží.

    Oldřich Nový byl a navždy zůstane pro český film ztělesněním šarmu, elegance a osobního kouzla, kterému podléhaly všechny ženy bez rozdílu věku. Ve svých nezapomenutelných milovnických rolích byl nejen romantikem, který byl schopen se zamilovat do dívky z dávného obrazu, podlehnout čokoládově hnědým očím přítelkyně pana ministra, ale také svůdníkem, pro kterého byla nevěra pravidelně provozovaným sportem, nebo naopak novomanželem posedlým žárlivostí. Právě takový byl Viktorin, hlavní postava bláznivé secesní komedie, kde se vše točí kolem mohutného jeleního paroží. Jeho nedobrovolným majitelem se stane právě žárlivý Viktorin a tak jistě není těžké uhodnout, co všechno takový \"trefný\" dar může způsobit.
     

    Žánry:Komedie
    64%

    Novomanžel O. Nový se proti své vůli stane majitelem mohutného jeleního paroží.

    Oldřich Nový byl a navždy zůstane pro český film ztělesněním šarmu, elegance a osobního kouzla, kterému podléhaly všechny ženy bez rozdílu věku. Ve svých nezapomenutelných milovnických rolích byl nejen romantikem, který byl schopen se zamilovat do dívky z dávného obrazu, podlehnout čokoládově hnědým očím přítelkyně pana ministra, ale také svůdníkem, pro kterého byla nevěra pravidelně provozovaným sportem, nebo naopak novomanželem posedlým žárlivostí. Právě takový byl Viktorin, hlavní postava bláznivé secesní komedie, kde se vše točí kolem mohutného jeleního paroží. Jeho nedobrovolným majitelem se stane právě žárlivý Viktorin a tak jistě není těžké uhodnout, co všechno takový \"trefný\" dar může způsobit.
     

    Žánry:Komedie
    19
  • Nevíte o bytě?
    Nevíte o bytě? (1947)
    FilmRole: Rybová

    Tato dobře napsaná, zahraná i odvyprávěná veselohra byla dlouho vydávána za příklad tzv. konstruktivní satiry: měla dokládat, že i závažné problémy lze předestřít optimisticky. A nedlouho po válce byla takovým problémem bytová krize. Ale i společně sdílený byt může napomoci sblížení dvou mladých lidí, mladého českého herce a pohledné slovenské dívky, takže navíc zazněla idea česko-slovenské vzájemnosti. Nesympatický byrokrat se sice mihne i tady, ale žádné škody napáchat nestihne.

    Žánry:Komedie
    63%

    Tato dobře napsaná, zahraná i odvyprávěná veselohra byla dlouho vydávána za příklad tzv. konstruktivní satiry: měla dokládat, že i závažné problémy lze předestřít optimisticky. A nedlouho po válce byla takovým problémem bytová krize. Ale i společně sdílený byt může napomoci sblížení dvou mladých lidí, mladého českého herce a pohledné slovenské dívky, takže navíc zazněla idea česko-slovenské vzájemnosti. Nesympatický byrokrat se sice mihne i tady, ale žádné škody napáchat nestihne.

    Žánry:Komedie
    20
  • Dita Saxová
    Dita Saxová (1967)
    FilmRole: paní Werliová
    • Voyo
    • O2 TV

    Podle předlohy Arnošta Lustiga vznikl snímek, který se dotýká obtížného překonávání válečných traumat. Hrdinkou je židovská dívka, která přestála koncentrační tábory, ale zůstala na světě sama - nikdo z jejích příbuzných a blízkých nepřežil. Osmnáctiletá Dita, mlčenlivá a téměř úzkostně neprůbojná, se však jen stěží orientuje v poválečné společnosti, v níž opět raší bezohlednost a zištnost, kde na ni čekají jen opětovná zklamání, kde jejím pocitům nikdo nerozumí. Vznikla pozoruhodná psychologická studie, která má širší platnost.

    63%

    Podle předlohy Arnošta Lustiga vznikl snímek, který se dotýká obtížného překonávání válečných traumat. Hrdinkou je židovská dívka, která přestála koncentrační tábory, ale zůstala na světě sama - nikdo z jejích příbuzných a blízkých nepřežil. Osmnáctiletá Dita, mlčenlivá a téměř úzkostně neprůbojná, se však jen stěží orientuje v poválečné společnosti, v níž opět raší bezohlednost a zištnost, kde na ni čekají jen opětovná zklamání, kde jejím pocitům nikdo nerozumí. Vznikla pozoruhodná psychologická studie, která má širší platnost.

    21
  • Konečná stanice
    Konečná stanice (1981)
    FilmRole: Sandra
    Jaroslav Balík několikrát prokázal citlivost vůči příběhům starých lidí (viz Romeo a Julie na konci listopadu), avšak jeho ještě častější zaujatost ideologicky vhodnými látkami jej společensky znemožnila a posléze vedla i k úpadku jeho tvůrčích sil. Konečná stanice se odehrává v domově důchodců a sleduje vztahy mezi několika jeho obyvateli, jejich různé přístupy k životu i rozdílné osudy, kterými byli poznamenáni. Ve filmu natočeném dosti chladně a jakoby nezúčastněně se ovšem setkáme s řadou známých osobností.
    Žánry:Drama
    62%
    Jaroslav Balík několikrát prokázal citlivost vůči příběhům starých lidí (viz Romeo a Julie na konci listopadu), avšak jeho ještě častější zaujatost ideologicky vhodnými látkami jej společensky znemožnila a posléze vedla i k úpadku jeho tvůrčích sil. Konečná stanice se odehrává v domově důchodců a sleduje vztahy mezi několika jeho obyvateli, jejich různé přístupy k životu i rozdílné osudy, kterými byli poznamenáni. Ve filmu natočeném dosti chladně a jakoby nezúčastněně se ovšem setkáme s řadou známých osobností.
    Žánry:Drama
    22
  • 23
  • 30 případů majora Zemana
    30 případů majora Zemana (1976)
    Seriál
    60%
    24
  • Sarajevský atentát
    Sarajevský atentát (1975)
    FilmRole: Langusová
    Více jugoslávský než český film líčí v romantickém hávu proslulý atentát na následníka trůnu Ferdinanda a jeho choť, předcházející výbuchu první světové války. Režisér Veljko Bulajič své vyprávění pojednal jako širokou výpravnou fresku, v níž dosti popisně a ilustrativně zachytil vzrušené politické dění v rakousko-uherské monarchii od nejvyšších politických špiček až ke spiklencům, hledajícím národní svobodu i cestou individuálního násilí. Snad zaujme, že vznešený pár, jehož cesta tragicky skončila v Sarajevu, si zahrály tehdejší mezinárodní hvězdy Christopher Plummer a Florinda Bolkanová; zjednaly jim notnou dávku diváckých sympatií, ale méně již pronikly do jejich aristokratické mentality a státnických úvah. Nebylo ponecháno ani původní mnohačetné jazykové rozvrstvení, všechny postavy jsou dabovány do češtiny.
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    60%
    Více jugoslávský než český film líčí v romantickém hávu proslulý atentát na následníka trůnu Ferdinanda a jeho choť, předcházející výbuchu první světové války. Režisér Veljko Bulajič své vyprávění pojednal jako širokou výpravnou fresku, v níž dosti popisně a ilustrativně zachytil vzrušené politické dění v rakousko-uherské monarchii od nejvyšších politických špiček až ke spiklencům, hledajícím národní svobodu i cestou individuálního násilí. Snad zaujme, že vznešený pár, jehož cesta tragicky skončila v Sarajevu, si zahrály tehdejší mezinárodní hvězdy Christopher Plummer a Florinda Bolkanová; zjednaly jim notnou dávku diváckých sympatií, ale méně již pronikly do jejich aristokratické mentality a státnických úvah. Nebylo ponecháno ani původní mnohačetné jazykové rozvrstvení, všechny postavy jsou dabovány do češtiny.
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    25
  • 26
  • Z pohádky do pohádky
    Z pohádky do pohádky (1972)
    Film

    Zdá se až neuvěřitelné, že myšlenka komponovat svůj druhý balet - Z pohádky do pohádky - uzrála v Oskaru Nedbalovi ve vlaku, cestou z Plzně do Prahy. Bylo to v roce 1906 a pro tohoto neklidného tvůrce nic překvapujícího - většinu času totiž trávil na cestách ve shonu koncertů Českého kvarteta, jehož byl violistou a pilně již působil i jako dirigent. Ta Plzeň také nebyla náhodná - na nádraží se setkal s libretistou Ladislavem Novákem a dohodl se s ním o spolupráci na námětu několika pohádek, spojených v jeden celek. Jenže zapracovaly jiné povinnosti, měnil se i jeho soukromý život a tak se k plánované práci vrátil až více než o rok později. To už působil ve Vídni jako dirigent, ale svůj niterný baletní klenot věnoval Národnímu divadlu v Praze, které jeho premiéru zařadilo mezi události sezony. 25. ledna 1908 byla za Nedbalova řízení triumfálně přijata baletní báchorka (tak ji autor nazval) "Z pohádky do pohádky". Kritiky jednohlasně potvrdily, že šel... "vítězným krokem od obrazu k obrazu, který skladatelova hudba nesla na čarovných křídlech".
    Dodnes populární dílo hýří vtipem, kontrastními tématy, skvělou instrumentací i dramatickou charakteristikou jednání hlavních postav. Tak příběh Zlatovlásky, Šípkové Růženky, Krejčíka v začarovaném zámku i šarvátky zvířátek s petrovskými loupežníky znovu ožije ve filmovém pojetí choreografa Jiřího Němečka st. a režisérky Vlasty Janečkové se stejnou poezií, jako při televizním premiéře v roce 1972. (oficiální text České televize)

    Žánry:HudebníPohádka
    58%

    Zdá se až neuvěřitelné, že myšlenka komponovat svůj druhý balet - Z pohádky do pohádky - uzrála v Oskaru Nedbalovi ve vlaku, cestou z Plzně do Prahy. Bylo to v roce 1906 a pro tohoto neklidného tvůrce nic překvapujícího - většinu času totiž trávil na cestách ve shonu koncertů Českého kvarteta, jehož byl violistou a pilně již působil i jako dirigent. Ta Plzeň také nebyla náhodná - na nádraží se setkal s libretistou Ladislavem Novákem a dohodl se s ním o spolupráci na námětu několika pohádek, spojených v jeden celek. Jenže zapracovaly jiné povinnosti, měnil se i jeho soukromý život a tak se k plánované práci vrátil až více než o rok později. To už působil ve Vídni jako dirigent, ale svůj niterný baletní klenot věnoval Národnímu divadlu v Praze, které jeho premiéru zařadilo mezi události sezony. 25. ledna 1908 byla za Nedbalova řízení triumfálně přijata baletní báchorka (tak ji autor nazval) "Z pohádky do pohádky". Kritiky jednohlasně potvrdily, že šel... "vítězným krokem od obrazu k obrazu, který skladatelova hudba nesla na čarovných křídlech".
    Dodnes populární dílo hýří vtipem, kontrastními tématy, skvělou instrumentací i dramatickou charakteristikou jednání hlavních postav. Tak příběh Zlatovlásky, Šípkové Růženky, Krejčíka v začarovaném zámku i šarvátky zvířátek s petrovskými loupežníky znovu ožije ve filmovém pojetí choreografa Jiřího Němečka st. a režisérky Vlasty Janečkové se stejnou poezií, jako při televizním premiéře v roce 1972. (oficiální text České televize)

    Žánry:HudebníPohádka
    27
  • Zkrocení zlého muže
    Zkrocení zlého muže (1981)
    FilmRole: Nelly
    • Voyo

    Naivní, neobratně natočená komedie Marie Poledňákové předstírá jak atraktivitu svým hokejovým zakotvením, tak "světovost" mezinárodním děním. Vypráví totiž výrazně spekulativní příběh o pracovnici z podniku zahraničního obchodu, která zažije milostné dobrodružství s kanadským trenérem finského hokejového mužstva. Jenže přitažlivá žena odmítne smířit se s přechodností takového vztahu a rozhodne se zvítězit i ve zdánlivě prohraném zápase. Herci si se svými rolemi nevěděli rady a humor je tu notně trapný.

    56%

    Naivní, neobratně natočená komedie Marie Poledňákové předstírá jak atraktivitu svým hokejovým zakotvením, tak "světovost" mezinárodním děním. Vypráví totiž výrazně spekulativní příběh o pracovnici z podniku zahraničního obchodu, která zažije milostné dobrodružství s kanadským trenérem finského hokejového mužstva. Jenže přitažlivá žena odmítne smířit se s přechodností takového vztahu a rozhodne se zvítězit i ve zdánlivě prohraném zápase. Herci si se svými rolemi nevěděli rady a humor je tu notně trapný.

    28
  • Svatba upírů
    Svatba upírů (1993)
    FilmRole: stará šlechtična
    • Voyo
    • O2 TV
    Film se odehrává v Čechách v 18. století. Jeho hrdinou je mladý anglický šlechtic Richard Bancorft, který cestuje Evropou se svým strýcem Archibaldem. V zájezdním hostinci se připlete k požáru a z plamenů ho vynese neznámá, velmi krásná dívka jménem Olivie. Mladík se do ní na první pohled zamiluje. Když však v noci narazí na objekt svého citu, není schopen vyznání formulovat. V Praze se mladí lidé znovu setkají a Olivie se ochotně nechá odvést do Richardova pokojíku. Při milostných hrátkách je ale málem přistihne strýc. Tomu se také zdá, že hoch je nemocný, a přivolaný zkušený lékař objeví jasné stopy po upířím kousnutí. Jenže láska si nedá poroučet...
    54%
    Film se odehrává v Čechách v 18. století. Jeho hrdinou je mladý anglický šlechtic Richard Bancorft, který cestuje Evropou se svým strýcem Archibaldem. V zájezdním hostinci se připlete k požáru a z plamenů ho vynese neznámá, velmi krásná dívka jménem Olivie. Mladík se do ní na první pohled zamiluje. Když však v noci narazí na objekt svého citu, není schopen vyznání formulovat. V Praze se mladí lidé znovu setkají a Olivie se ochotně nechá odvést do Richardova pokojíku. Při milostných hrátkách je ale málem přistihne strýc. Tomu se také zdá, že hoch je nemocný, a přivolaný zkušený lékař objeví jasné stopy po upířím kousnutí. Jenže láska si nedá poroučet...
    29
  • Šílený kankán
    Šílený kankán (1982)
    FilmRole: hraběnka

    Skončila první světová válka, svět se potýká s hmotnou i duchovní krizí a někdejší elity se ocitají v nouzi. Přesně to postihlo bývalého důstojníka, jenž se v poválečné Vídni setkává se svým někdejším sluhou, jenž se nyní prosadil díky šmelinářským schopnostem. Sociálně akcentovaný snímek, který ilustrativně popisuje ztrátu svědomí i zábran honbě za pochybnou prosperitou, sice vznikal v koprodukci s Rakouskem, avšak nijak se vymyká z linie obvyklých vyprávěnek o prohnilosti kapitalismu. (oficiální text distributora)

    54%

    Skončila první světová válka, svět se potýká s hmotnou i duchovní krizí a někdejší elity se ocitají v nouzi. Přesně to postihlo bývalého důstojníka, jenž se v poválečné Vídni setkává se svým někdejším sluhou, jenž se nyní prosadil díky šmelinářským schopnostem. Sociálně akcentovaný snímek, který ilustrativně popisuje ztrátu svědomí i zábran honbě za pochybnou prosperitou, sice vznikal v koprodukci s Rakouskem, avšak nijak se vymyká z linie obvyklých vyprávěnek o prohnilosti kapitalismu. (oficiální text distributora)

    30
  • Křížová trojka
    Křížová trojka (1948)
    FilmRole: Rosa Lebedová
    54%
    31
  • Velká filmová loupež
    Velká filmová loupež (1986)
    FilmRole: herečka
    • Voyo
    • O2 TV
    • DaFilms
    53%
    32
  • Příliš hlučná samota
    Příliš hlučná samota (1994)
    FilmRole: dáma ve vlaku
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Stárnoucí Hanťa pracuje ve sběrně surovin. Miluje svůj lis, na kterém vytváří svérázná umělecká díla lisováním balíků starého papíru, v nichž se mísí vzácné knihy i krvavé papíry z místních jatek. Chystá se zanedlouho odejít do důchodu a lis, u kterého už dlouhá léta pracuje, hodlá odkoupit. Zatím však prožívá poklidné dny plné obyčejných i neobyčejných setkání s lidmi, kteří přivážejí papír do sběru i s imaginárními hosty, ať už to jsou svatí, literární postavy nebo autoři knih, které lisuje. Čte si, sní o krásné cikánce Ilonce a povídá si s myškami, které žijí v jeho sklepním bytě plném knih. Dává si pivo a rum v hospodě u kypré, přátelské hostinské, setkává se s přáteli, mezi nimiž je nejen profesor, kterému prodává vzácné knihy ze svozu papíru určeného k likvidaci, ale také cikáni pravidelně přivážející sběr nebo kostelník mezi jeho pracovní povinnosti patří rozřezávání soch svatých. Jeho poklidný život se však pomalu začíná hroutit. Zemře mu matka a do nové spalovny je nainstalován nový supermoderní lis, který ničí knihy způsobem, který ho vyděsí. Při jednom z opileckých setkání se vydá se zneuznaným básníkem ke své dávné lásce Mančince. Za několikadenní absenci je přeložen na balení čistého papíru. Jeho motlitby, aby se mohl vrátit k milované práci, však nejsou vyslyšeny a zklamaný muž, který ztratil smysl svého život, vidí jediné řešení, jak završit své celoživotní dílo...
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Věra Cais
    52%
    Stárnoucí Hanťa pracuje ve sběrně surovin. Miluje svůj lis, na kterém vytváří svérázná umělecká díla lisováním balíků starého papíru, v nichž se mísí vzácné knihy i krvavé papíry z místních jatek. Chystá se zanedlouho odejít do důchodu a lis, u kterého už dlouhá léta pracuje, hodlá odkoupit. Zatím však prožívá poklidné dny plné obyčejných i neobyčejných setkání s lidmi, kteří přivážejí papír do sběru i s imaginárními hosty, ať už to jsou svatí, literární postavy nebo autoři knih, které lisuje. Čte si, sní o krásné cikánce Ilonce a povídá si s myškami, které žijí v jeho sklepním bytě plném knih. Dává si pivo a rum v hospodě u kypré, přátelské hostinské, setkává se s přáteli, mezi nimiž je nejen profesor, kterému prodává vzácné knihy ze svozu papíru určeného k likvidaci, ale také cikáni pravidelně přivážející sběr nebo kostelník mezi jeho pracovní povinnosti patří rozřezávání soch svatých. Jeho poklidný život se však pomalu začíná hroutit. Zemře mu matka a do nové spalovny je nainstalován nový supermoderní lis, který ničí knihy způsobem, který ho vyděsí. Při jednom z opileckých setkání se vydá se zneuznaným básníkem ke své dávné lásce Mančince. Za několikadenní absenci je přeložen na balení čistého papíru. Jeho motlitby, aby se mohl vrátit k milované práci, však nejsou vyslyšeny a zklamaný muž, který ztratil smysl svého život, vidí jediné řešení, jak završit své celoživotní dílo...
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Věra Cais
    33
  • V hlavní roli Oldřich Nový
    V hlavní roli Oldřich Nový (1980)
    FilmRole: sebe
    Střihové vyprávění má vzdávat hold slavnému českému herci, ale výsledek dopadl dost neslavně. Výňatky z Nového filmů jsou pospojovány tak, že předválečná i poválečná filmová hvězda nedopřeje publiku svou tvář, slyšíme jen její hlas. Film měl původně režírovat Jiří Suchý, ale nesměl se toho ujmout, nakonec vyšuměl i vtipný nápad, že Semafor působil na stejné scéně jako kdysi Nový.
    Žánry:HudebníKomedie
    51%
    Střihové vyprávění má vzdávat hold slavnému českému herci, ale výsledek dopadl dost neslavně. Výňatky z Nového filmů jsou pospojovány tak, že předválečná i poválečná filmová hvězda nedopřeje publiku svou tvář, slyšíme jen její hlas. Film měl původně režírovat Jiří Suchý, ale nesměl se toho ujmout, nakonec vyšuměl i vtipný nápad, že Semafor působil na stejné scéně jako kdysi Nový.
    Žánry:HudebníKomedie
    34
  • Její hřích
    Její hřích (1939)
    FilmRole: Carmen

    Tklivé, realizačně však neobratně natočené melodrama na téma, že podvádět se nevyplácí - a zamilovat se do podvodníka už vůbec. V příběhu se vrství samé hrůzy: nejprve se zabije rozmařilý bankovní úředník, když byla odhalena jeho zpronevěra, a poté omdlí jeho milenka, která studuje lékařství. Uvědomí si totiž, že pitvané tělo, které označila za syfilitické, patří právě jemu. Až chápavý profesor pomůže mladé ženě opět nalézt životní rovnováhu.

    Žánry:DramaRomantický
    50%

    Tklivé, realizačně však neobratně natočené melodrama na téma, že podvádět se nevyplácí - a zamilovat se do podvodníka už vůbec. V příběhu se vrství samé hrůzy: nejprve se zabije rozmařilý bankovní úředník, když byla odhalena jeho zpronevěra, a poté omdlí jeho milenka, která studuje lékařství. Uvědomí si totiž, že pitvané tělo, které označila za syfilitické, patří právě jemu. Až chápavý profesor pomůže mladé ženě opět nalézt životní rovnováhu.

    Žánry:DramaRomantický
    35
  • Takmer ružový príbeh
    Takmer ružový príbeh (1990)
    FilmRole: Klára
    • SledovaniTV
    Rodinný, muzikálový příběh, ve kterém se realita střídá s pohádkou. Malá Darinka, které umřela maminka, strávila dětství u babičky v Praze. Každý večer spinká se svou nejoblíbenější pohádkou o Šípkové Růžence. Darinin neúspěšný a směšný strýček v ní objeví veliký hudební talent. Zničí dědičná nemoc děvčátka společné sny o hvězdném úspěchu a radosti? Smutek a trápení se střídá s pohádkovým štěstím. Mladá slečna se musí naučit žít se svou nemocí, nevzdávat se a bojovat i nadále o svůj vysněný cíl. (O2 TV)
    49%
    Rodinný, muzikálový příběh, ve kterém se realita střídá s pohádkou. Malá Darinka, které umřela maminka, strávila dětství u babičky v Praze. Každý večer spinká se svou nejoblíbenější pohádkou o Šípkové Růžence. Darinin neúspěšný a směšný strýček v ní objeví veliký hudební talent. Zničí dědičná nemoc děvčátka společné sny o hvězdném úspěchu a radosti? Smutek a trápení se střídá s pohádkovým štěstím. Mladá slečna se musí naučit žít se svou nemocí, nevzdávat se a bojovat i nadále o svůj vysněný cíl. (O2 TV)
    36
  • Poslední výstřel
    Poslední výstřel (1950)
    FilmRole: Apolénka
    49%
    37
  • Slovo dělá ženu
    Slovo dělá ženu (1952)
    FilmRole: Jakubcová
    48%
    38
  • Čas lásky a naděje
    Čas lásky a naděje (1976)
    FilmRole: Nosticová
    47%
    39
  • Co řekne žena
    Co řekne žena (1958)
    FilmRole: dáma s psíkem
    44%
    40
  • Zkouška paměti
    Zkouška paměti (1993)
    FilmRole: slepá stařena

    Koprodukční česko-italský snímek televizního režiséra Marcella Aiiprandiho Zkouška paměti Iičí melodramatický příběh s bizarní milostnou a špionážní zápletkou. Hrdinou je spisovatel a scenárista Paul Herzog, vracející se po patnácti letech do Prahy. Naraží na stopy, jež ho přimějí ke vzpomínání na jeho dávnou lásku, československou agentku Annelisu. Při pátrání po ní se zaplete do série podivných příhod, provázených vraždami,. nakonec ani on neunikne moci muže, který byl jeho nepoznaným sokem a který se stal prezidentem. Tvůrci se snažili pochytit atmosféru pseudokafkovského města v době totality, naznačit i politické souvislosti a zároveň natočit napínavý, dramatický film. Nepodařilo se jim to, protože uvízli ve spleti klišé, symbolů a melodramatických motivů.

    Žánry:DramaThriller
    41%

    Koprodukční česko-italský snímek televizního režiséra Marcella Aiiprandiho Zkouška paměti Iičí melodramatický příběh s bizarní milostnou a špionážní zápletkou. Hrdinou je spisovatel a scenárista Paul Herzog, vracející se po patnácti letech do Prahy. Naraží na stopy, jež ho přimějí ke vzpomínání na jeho dávnou lásku, československou agentku Annelisu. Při pátrání po ní se zaplete do série podivných příhod, provázených vraždami,. nakonec ani on neunikne moci muže, který byl jeho nepoznaným sokem a který se stal prezidentem. Tvůrci se snažili pochytit atmosféru pseudokafkovského města v době totality, naznačit i politické souvislosti a zároveň natočit napínavý, dramatický film. Nepodařilo se jim to, protože uvízli ve spleti klišé, symbolů a melodramatických motivů.

    Žánry:DramaThriller
    41
  • Anna proletářka
    Anna proletářka (1952)
    FilmRole: dáma ze společnosti

    Film se odehrává na rozhraní desátých a dvacátých let minulého století. Venkovská dívka Anna přijíždí sloužit do Prahy do rodiny bohatého stavitele Rubeše. Seznámí se zde mj. se svým budoucím manželem, slévačem Toníkem, pod jehož vedením postupně nabývá ?sociálního vědomí?. Jejich milostný vztah a samotný psychologický vývoj Anny je však poněkud upozaděný na úkor politické roviny vyprávění, týkající se rozkolu v sociální demokracii (ve filmu vystupují postavy jako Vlastimil Tusar, Karel Kramář, Alois Rašín aj.). Demokratické období První republiky je vykresleno nelichotivě chaoticky s uplatňováním schematického vyobrazování příslušníků jednotlivých tříd. Závěrečná mohutná pouliční demonstrace dělníků v čele s Annou a Toníkem přitom signalizuje budoucí vítězství pracujících.

    Žánry:Drama
    37%

    Film se odehrává na rozhraní desátých a dvacátých let minulého století. Venkovská dívka Anna přijíždí sloužit do Prahy do rodiny bohatého stavitele Rubeše. Seznámí se zde mj. se svým budoucím manželem, slévačem Toníkem, pod jehož vedením postupně nabývá ?sociálního vědomí?. Jejich milostný vztah a samotný psychologický vývoj Anny je však poněkud upozaděný na úkor politické roviny vyprávění, týkající se rozkolu v sociální demokracii (ve filmu vystupují postavy jako Vlastimil Tusar, Karel Kramář, Alois Rašín aj.). Demokratické období První republiky je vykresleno nelichotivě chaoticky s uplatňováním schematického vyobrazování příslušníků jednotlivých tříd. Závěrečná mohutná pouliční demonstrace dělníků v čele s Annou a Toníkem přitom signalizuje budoucí vítězství pracujících.

    Žánry:Drama
    42
  • Vstanou noví bojovníci
    Vstanou noví bojovníci (1950)
    FilmRole: manželka správce velkostatku
    36%
    43