Jaroslav Heyduk: Nejlepší filmy
a seriály

6.9

Jaroslav Heyduk: Filmy a seriály

  • Hříšní lidé města pražského
    Hříšní lidé města pražského (1968)
    SeriálRole: 7 - role neurčena
    • iVysílání
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    86%
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    1
  • Což takhle dát si špenát
    Což takhle dát si špenát (1977)
    FilmRole: švarc
    • Voyo
    • iVysílání
    • O2 TV
    Hrdiny komedie plné krkolomných absurdních zápletek, záměn, zmatků a rozuzlení jsou meloucháři Jarda Zemánek a Franta Liška, kterým nic není svaté. Sotva se dostanou z vězení, kde se ocitli kvůli nepodařené krádeži lihu, už jedou v další levotě. Oba výtečníky si totiž najme majitel kosmetického salónu v hotelu Imperial, spolčený s docentem Mlejnkem z výzkumného ústavu, kde právě vynalezli přístroj k regeneraci starých dojnic. Chce, aby získali přesnou kopii přístroje, která však má bohatým paničkám vracet ztracené mládí. Má to ale háček. Kdo chce léčebnou kůru podstoupit, nesmí v kritické době jíst špenát, který účinky přístroje znásobuje...
    Žánry:KomedieSci-fi
    79%
    Hrdiny komedie plné krkolomných absurdních zápletek, záměn, zmatků a rozuzlení jsou meloucháři Jarda Zemánek a Franta Liška, kterým nic není svaté. Sotva se dostanou z vězení, kde se ocitli kvůli nepodařené krádeži lihu, už jedou v další levotě. Oba výtečníky si totiž najme majitel kosmetického salónu v hotelu Imperial, spolčený s docentem Mlejnkem z výzkumného ústavu, kde právě vynalezli přístroj k regeneraci starých dojnic. Chce, aby získali přesnou kopii přístroje, která však má bohatým paničkám vracet ztracené mládí. Má to ale háček. Kdo chce léčebnou kůru podstoupit, nesmí v kritické době jíst špenát, který účinky přístroje znásobuje...
    Žánry:KomedieSci-fi
    2
  • Fantom Morrisvillu
    Fantom Morrisvillu (1966)
    FilmRole: Drummond zvaný Růženka
    • Voyo
    • O2 TV
    Příběh se "odehrává" v pražském Smetanově divadle, kde si během představení Bizetovy Carmen málo vytížený hudebník čte šestákový román, který má ukrytý mezi notami a prožívá s jeho hrdinou, Sirem Hanibalem Morrisem, neuvěřitelné dobrodružství. Dobrodruh Manuel Diaz je těsně před popravou osvobozen z cely smrti svými kumpány, Dixim, Mikim a Drummondem. Vypraví se do zámku Morrisville, kde se chystá svatba Sira Hanibala s krásnou Clarence. Nikdo z přítomných netuší, že krásná nevěsta dosud je Diazovou manželkou...
    79%
    Příběh se "odehrává" v pražském Smetanově divadle, kde si během představení Bizetovy Carmen málo vytížený hudebník čte šestákový román, který má ukrytý mezi notami a prožívá s jeho hrdinou, Sirem Hanibalem Morrisem, neuvěřitelné dobrodružství. Dobrodruh Manuel Diaz je těsně před popravou osvobozen z cely smrti svými kumpány, Dixim, Mikim a Drummondem. Vypraví se do zámku Morrisville, kde se chystá svatba Sira Hanibala s krásnou Clarence. Nikdo z přítomných netuší, že krásná nevěsta dosud je Diazovou manželkou...
    3
  • Romance pro křídlovku
    Romance pro křídlovku (1966)
    FilmRole: pohřební agent
    • Voyo
    • O2 TV
    Otakar Vávra se v 60. letech vzepjal k mimořádným tvůrčím výkonům, zařadil mezi po bok svých žáků inovujících filmový jazyk i témata. Vávra se přiklonil k poetickému stylu, předurčenému už nostalgickým zacílením stejnojmenné básnické předlohy Františka Hrubína. Stárnoucí muž, zaposlouchavší se do zvuku křídlovky, si vybaví události, které zažil jako mladičký nezkušený student. Evokace venkovské pouti, láska k děvčeti od kolotoče, patina starobylých zábav, prvního setkání se smyslností i smrtí - to vše film promyšleně nabízí. Vynikající je režijní ztvárnění včetně herecké složky. V hlavní roli se blýskl začínající Jaromír Hanzlík, jeho popleteného dědečka ztvárnil Janusz Strachocki.
    79%
    Otakar Vávra se v 60. letech vzepjal k mimořádným tvůrčím výkonům, zařadil mezi po bok svých žáků inovujících filmový jazyk i témata. Vávra se přiklonil k poetickému stylu, předurčenému už nostalgickým zacílením stejnojmenné básnické předlohy Františka Hrubína. Stárnoucí muž, zaposlouchavší se do zvuku křídlovky, si vybaví události, které zažil jako mladičký nezkušený student. Evokace venkovské pouti, láska k děvčeti od kolotoče, patina starobylých zábav, prvního setkání se smyslností i smrtí - to vše film promyšleně nabízí. Vynikající je režijní ztvárnění včetně herecké složky. V hlavní roli se blýskl začínající Jaromír Hanzlík, jeho popleteného dědečka ztvárnil Janusz Strachocki.
    4
  • Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky
    Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky (1967)
    Film
    • Voyo
    • iVysílání
    Jednu z nejzdařilejších špionážních parodií sice nemohli diváci v druhé půli 60. let, kdy tento film vznikl, plně vychutnat, neboť žádnou bondovku tehdy neznali, avšak stejně se pobavili mimořádným mumrajem kolem zkázonosné přítomnosti všech možných agentů všech možných světových velmocí, kteří se zajímají o zdánlivě obyčejnou slánku. Teprve úplně obyčejný český účetní spolu se svým psem udělá všem velezkušeným profesionálům čáru přes rozpočet. Režisér Václav Vorlíček dospěl k důležitému rozhodnutí: směšní nejsou jednotliví protagonisté, nýbrž situace, v nichž se ocitají. Proto k sobě dokonale ladí i tak protikladné typy jako Jiří Sovák a Jan Kačer.
    78%
    Jednu z nejzdařilejších špionážních parodií sice nemohli diváci v druhé půli 60. let, kdy tento film vznikl, plně vychutnat, neboť žádnou bondovku tehdy neznali, avšak stejně se pobavili mimořádným mumrajem kolem zkázonosné přítomnosti všech možných agentů všech možných světových velmocí, kteří se zajímají o zdánlivě obyčejnou slánku. Teprve úplně obyčejný český účetní spolu se svým psem udělá všem velezkušeným profesionálům čáru přes rozpočet. Režisér Václav Vorlíček dospěl k důležitému rozhodnutí: směšní nejsou jednotliví protagonisté, nýbrž situace, v nichž se ocitají. Proto k sobě dokonale ladí i tak protikladné typy jako Jiří Sovák a Jan Kačer.
    5
  • Gagman
    Gagman (1988)
    Seriál
    77%
    6
  • Dobří holubi se vracejí
    Dobří holubi se vracejí (1988)
    Film
    • Voyo
    76%
    7
  • Smuteční slavnost
    Smuteční slavnost (1969)
    FilmRole: Vondra
    • Voyo
    Dlouho zakázaný snímek, natočený podle románu Evy Kantůrkové, se odvíjí ve dvou časových rovinách: jednak líčí vystěhování odbojného sedláka, jednak jeho pohřeb o několik let později ve vesnici, kam se nikdy nesměl vrátit - ani po smrti. Místní mocenská elita se smuteční slavnosti právem obává, průvod truchlících by se totiž snadno mohl změnit v mlčenlivý akt nesouhlasu. Režisér Zdenek Sirový, který baladicky laděný příběh rozložil do tří částí, postihl, jak údajný "socialismus s lidskou tváří" se s tím stalinským rozchází jen v otevřenosti represí, mocichtivost však zůstává stejná. Drama bezmála dosahující rozměru antické tragédie přivádí na scénu odhodlanou ženu, vdovu po zesnulém, která urputně, bez ohledu na ustrašeného služebníka božího a navzdory místním funkcionářům, prosazuje honosnou poslední cestu. Tvůrci se přitom vyhýbají heroizaci svých hrdinů.
    76%
    Dlouho zakázaný snímek, natočený podle románu Evy Kantůrkové, se odvíjí ve dvou časových rovinách: jednak líčí vystěhování odbojného sedláka, jednak jeho pohřeb o několik let později ve vesnici, kam se nikdy nesměl vrátit - ani po smrti. Místní mocenská elita se smuteční slavnosti právem obává, průvod truchlících by se totiž snadno mohl změnit v mlčenlivý akt nesouhlasu. Režisér Zdenek Sirový, který baladicky laděný příběh rozložil do tří částí, postihl, jak údajný "socialismus s lidskou tváří" se s tím stalinským rozchází jen v otevřenosti represí, mocichtivost však zůstává stejná. Drama bezmála dosahující rozměru antické tragédie přivádí na scénu odhodlanou ženu, vdovu po zesnulém, která urputně, bez ohledu na ustrašeného služebníka božího a navzdory místním funkcionářům, prosazuje honosnou poslední cestu. Tvůrci se přitom vyhýbají heroizaci svých hrdinů.
    8
  • „Já už budu hodný, dědečku!“
    „Já už budu hodný, dědečku!“ (1978)
    FilmRole: Pikl
    • Voyo
    • iVysílání
    • O2 TV
    Stárnoucí herec Theodor Bergner se v profesi chová jako primadona, v soukromí jako dokonalý hrubián a cholerik. Všichni lidé bez výjimky ho rozčilují, v lepším případě pro ně má podrážděné odseknutí, častěji ale přímé urážky. Navíc je obdařen velice zvláštním druhem humoru, vyžívá se v tom, že přivádí druhé do rozpaků. Jednoho dne potkává ve vlaku jakéhosi starého pána, z něhož se vyklube kouzelný dědeček. A od té chvíle se Theodor veze na klouzačce nepříjemných situací. Přesně podle přísloví Co sám nechceš, nečiň jinému si může vychutnat všemožné trapasy, jaké doposud zlomyslně připravoval nešťastníkům ve svém okolí... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    74%
    Stárnoucí herec Theodor Bergner se v profesi chová jako primadona, v soukromí jako dokonalý hrubián a cholerik. Všichni lidé bez výjimky ho rozčilují, v lepším případě pro ně má podrážděné odseknutí, častěji ale přímé urážky. Navíc je obdařen velice zvláštním druhem humoru, vyžívá se v tom, že přivádí druhé do rozpaků. Jednoho dne potkává ve vlaku jakéhosi starého pána, z něhož se vyklube kouzelný dědeček. A od té chvíle se Theodor veze na klouzačce nepříjemných situací. Přesně podle přísloví Co sám nechceš, nečiň jinému si může vychutnat všemožné trapasy, jaké doposud zlomyslně připravoval nešťastníkům ve svém okolí... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    9
  • O věcech nadpřirozených
    O věcech nadpřirozených (1958)
    FilmRole: 2. Tajemství písma - Karlík
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    74%
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    10
  • Den pro mou lásku
    Den pro mou lásku (1976)
    FilmRole: Bernard
    • Voyo
    Komorně laděný příběh mladých manželů, kterým se zhroutí svět po smrti čtyřleté dcerky... Mladí manželé Staškovi – fotografka Marie (M. Vančurová) a student stavební fakulty Petr (V. Harapes) – žijí v útulném podkrovním bytě se čtyřletou dcerkou Maruškou (S. Kamenická). Upovídanou okatou holčičku mají rádi všichni sousedé i dělnice z výrobny věnců, která sídlí ve dvoře. Jenže jednoho dne dostane Maruška prudký zánět mozkových blan, na který posléze zemře. Tragická událost těžce poznamená psychiku i soužití obou manželů. Zatímco Marie se utápí v bezbřehém smutku, zdrcený Petr odstraňuje z bytu všechno, co Marušku připomíná: fotografie, hračky, oblečení i sbírku starožitných hodin. Vymazat z paměti milované dítě však samozřejmě není možné. Cesta k vyrovnání se s tragédií a k nalezení nové naděje vede jinudy... (Česká televize)
    Režie:Juraj Herz
    73%
    Komorně laděný příběh mladých manželů, kterým se zhroutí svět po smrti čtyřleté dcerky... Mladí manželé Staškovi – fotografka Marie (M. Vančurová) a student stavební fakulty Petr (V. Harapes) – žijí v útulném podkrovním bytě se čtyřletou dcerkou Maruškou (S. Kamenická). Upovídanou okatou holčičku mají rádi všichni sousedé i dělnice z výrobny věnců, která sídlí ve dvoře. Jenže jednoho dne dostane Maruška prudký zánět mozkových blan, na který posléze zemře. Tragická událost těžce poznamená psychiku i soužití obou manželů. Zatímco Marie se utápí v bezbřehém smutku, zdrcený Petr odstraňuje z bytu všechno, co Marušku připomíná: fotografie, hračky, oblečení i sbírku starožitných hodin. Vymazat z paměti milované dítě však samozřejmě není možné. Cesta k vyrovnání se s tragédií a k nalezení nové naděje vede jinudy... (Česká televize)
    Režie:Juraj Herz
    11
  • Sestřičky
    Sestřičky (1983)
    FilmRole: hlídač v internátu
    • Voyo
    • O2 TV
    Hlavní postavou je mladá začínající zdravotní sestřička Marie Sahulová, která je po maléru v nemocnici - do internátu si přivedla tajně chlapce - přeložena do venkovského zdravotního střediska, kde společně se starým lékařem a svéráznou zdravotní sestrou musí v drsném prostředí zanedbaných vesnic padesátých let objíždět pětadvacet vesnic a řadu samot. Průvodkyní, která ji osobitým způsobem zasvěcuje do praxe i úskalí soukromého života, se stává zdravotní sestra, moudrá a zkušená žena, které nikdo neřekne jinak než babi. V mozaice každodenních starostí a více či méně vážných lékařských zákroků Marie dozrává a nachází smysl své práce a života.
    Žánry:DramaKomedie
    73%
    Hlavní postavou je mladá začínající zdravotní sestřička Marie Sahulová, která je po maléru v nemocnici - do internátu si přivedla tajně chlapce - přeložena do venkovského zdravotního střediska, kde společně se starým lékařem a svéráznou zdravotní sestrou musí v drsném prostředí zanedbaných vesnic padesátých let objíždět pětadvacet vesnic a řadu samot. Průvodkyní, která ji osobitým způsobem zasvěcuje do praxe i úskalí soukromého života, se stává zdravotní sestra, moudrá a zkušená žena, které nikdo neřekne jinak než babi. V mozaice každodenních starostí a více či méně vážných lékařských zákroků Marie dozrává a nachází smysl své práce a života.
    Žánry:DramaKomedie
    12
  • Vlak do stanice Nebe
    Vlak do stanice Nebe (1972)
    FilmRole: lékař
    • Voyo
    70%
    13
  • Ošklivá slečna
    Ošklivá slečna (1959)
    FilmRole: Karlíček
    Milostný příběh o ženě, která našla svou krásu, ale odmítla žít ve stínu podvodu... Dana Medřická a Karel Höger se před kamerou setkali v několika filmech, poprvé jako manželé Alšovi v Krškově životopisném filmu Mikoláš Aleš (1951). Dramatik a scenárista Oldřich Daněk jim ušil na tělo role v melodramatickém filmu režiséra Miroslava Hubáčka Ošklivá slečna. Dana Medřická zde ztvárnila zatrpklou staropanenskou revizní účetní Hanu Kalvodovou, která přichází prověřit účetnictví oblastního nakladatelství. Žena, která skrývá svou vnitřní nejistotu a svá životní zklamání pod nepřitažlivým zjevem, se nečekaně promění pod vlivem vznikajícího vztahu s vedoucím redaktorem Jiřím Šteflem (Karel Höger). Začínající milostné pouto však dostane trhlinu, když se ukáže, že Štefl je zapleten do zpronevěry. Právě interpretace hlavní herecké dvojice povýšila melodramatický příběh na nevšední drama lásky, intrik a zklamání. Dobová kritika označila výkon Dany Medřické za "herecký koncert, který snese nejvyšší měřítka". (Česká televize)
    70%
    Milostný příběh o ženě, která našla svou krásu, ale odmítla žít ve stínu podvodu... Dana Medřická a Karel Höger se před kamerou setkali v několika filmech, poprvé jako manželé Alšovi v Krškově životopisném filmu Mikoláš Aleš (1951). Dramatik a scenárista Oldřich Daněk jim ušil na tělo role v melodramatickém filmu režiséra Miroslava Hubáčka Ošklivá slečna. Dana Medřická zde ztvárnila zatrpklou staropanenskou revizní účetní Hanu Kalvodovou, která přichází prověřit účetnictví oblastního nakladatelství. Žena, která skrývá svou vnitřní nejistotu a svá životní zklamání pod nepřitažlivým zjevem, se nečekaně promění pod vlivem vznikajícího vztahu s vedoucím redaktorem Jiřím Šteflem (Karel Höger). Začínající milostné pouto však dostane trhlinu, když se ukáže, že Štefl je zapleten do zpronevěry. Právě interpretace hlavní herecké dvojice povýšila melodramatický příběh na nevšední drama lásky, intrik a zklamání. Dobová kritika označila výkon Dany Medřické za "herecký koncert, který snese nejvyšší měřítka". (Česká televize)
    14
  • Zde jsou lvi
    Zde jsou lvi (1958)
    FilmRole: účetní
    69%
    15
  • Malá mořská víla
    Malá mořská víla (1976)
    FilmRole: ceremoniář cizí říše
    • Voyo
    Vládce podmořské říše má spoustu dcer, ale tu nejmladší - malou mořskou vílu - miluje nejvíc ze všech. V den jejích narozenin jí přichystá překvapení - výlet k vodní hladině s potopením korábu. Vše, co je v něm, daruje dceři. Ta si však všimne, že na lodi je krásný princ a okamžitě se do něj zamiluje. Zachrání mu život a odnese ho na bezpečí mořského břehu. Od té chvíle však zamilovaná dívka nemyslí na nic jiného, než jak se s krásným princem ještě alespoň jednou setkat. Otec je pro to na ni rozezlen, navíc tuto bolestnou situaci už jednou musel prožít - s její matkou, kterou mu malá mořská víla silně připomíná...Ale dívka má tvrdou hlavu - neváhá požádat o pomoc strašnou mořskou čarodějnici. Ani s pomocí jejích kouzel to však nebude mít jednoduché. Čarodějnice od ní za poskytnuté služby žádá mnoho...
    Žánry:Pohádka
    68%
    Vládce podmořské říše má spoustu dcer, ale tu nejmladší - malou mořskou vílu - miluje nejvíc ze všech. V den jejích narozenin jí přichystá překvapení - výlet k vodní hladině s potopením korábu. Vše, co je v něm, daruje dceři. Ta si však všimne, že na lodi je krásný princ a okamžitě se do něj zamiluje. Zachrání mu život a odnese ho na bezpečí mořského břehu. Od té chvíle však zamilovaná dívka nemyslí na nic jiného, než jak se s krásným princem ještě alespoň jednou setkat. Otec je pro to na ni rozezlen, navíc tuto bolestnou situaci už jednou musel prožít - s její matkou, kterou mu malá mořská víla silně připomíná...Ale dívka má tvrdou hlavu - neváhá požádat o pomoc strašnou mořskou čarodějnici. Ani s pomocí jejích kouzel to však nebude mít jednoduché. Čarodějnice od ní za poskytnuté služby žádá mnoho...
    Žánry:Pohádka
    16
  • Příště budeme chytřejší, staroušku!
    Příště budeme chytřejší, staroušku! (1982)
    FilmRole: Vobořil
    • Voyo
    • O2 TV
    Gustav Makovec a Karel Vašátko jsou dva nerozluční podvodníčci, kteří nedokáží odolat vidině snadného zisku, a tak se ocitnou za mřížemi. Když opustí brány věznice, nastoupí v autodílně podniku Frigoterm, ale jejich předsevzetí o poctivém životě dostávají brzy první trhliny. Vystřídají několik zaměstnání, vymyslí řadu podvůdků, ale na jejich nápadech pokaždé vydělá někdo jiný.
    Žánry:Komedie
    66%
    Gustav Makovec a Karel Vašátko jsou dva nerozluční podvodníčci, kteří nedokáží odolat vidině snadného zisku, a tak se ocitnou za mřížemi. Když opustí brány věznice, nastoupí v autodílně podniku Frigoterm, ale jejich předsevzetí o poctivém životě dostávají brzy první trhliny. Vystřídají několik zaměstnání, vymyslí řadu podvůdků, ale na jejich nápadech pokaždé vydělá někdo jiný.
    Žánry:Komedie
    17
  • Robinsonka
    Robinsonka (1974)
    FilmRole: děda
    65%
    18
  • 19
  • Úplně vyřízený chlap
    Úplně vyřízený chlap (1965)
    FilmRole: muž
    61%
    20
  • 30 případů majora Zemana
    30 případů majora Zemana (1976)
    Seriál
    59%
    21
  • Boty plné vody
    Boty plné vody (1976)
    FilmRole: 1. Zelenáči - Uwe
    59%
    22
  • Bylo to v máji
    Bylo to v máji (1950)
    FilmRole: Gustav Režný

    Veselohra Bylo to v máji je nesporným přínosem našeho filmu. Film ukazuje Šebestův přerod vlivem okolí a vlastně vlivem celé dnešní společenské skutečnosti, v níž lidé typu Šebestova zůstávají stát stranou jako ztělesněné přežitky kapitalistické minulosti, a to v práci i v rodinném životě... Nedostatkem, jehož je nutno se pro příště vyvarovat, je to, že v celém ději není ukázána role, kterou při výrobních problémech i otázkách jednotlivců hraje dnes u nás strana. Není myslitelno, že by se boj o zvýšení výroby odehrál bez spoluúčasti závodní organizace KSČ. (oficiální text distributora)

    Žánry:Komedie
    56%

    Veselohra Bylo to v máji je nesporným přínosem našeho filmu. Film ukazuje Šebestův přerod vlivem okolí a vlastně vlivem celé dnešní společenské skutečnosti, v níž lidé typu Šebestova zůstávají stát stranou jako ztělesněné přežitky kapitalistické minulosti, a to v práci i v rodinném životě... Nedostatkem, jehož je nutno se pro příště vyvarovat, je to, že v celém ději není ukázána role, kterou při výrobních problémech i otázkách jednotlivců hraje dnes u nás strana. Není myslitelno, že by se boj o zvýšení výroby odehrál bez spoluúčasti závodní organizace KSČ. (oficiální text distributora)

    Žánry:Komedie
    23
  • Dva muži hlásí příchod
    Dva muži hlásí příchod (1975)
    FilmRole: Humplík
    • Voyo
    Jmenuje se Jiří Valenta a jako jedináček starších rodičů vyrůstal nejen zahrnován jejich všemožnou péčí, ale také poněkud odtržen od života svých vrstevníků. A tak se skutečnost, že byl odvelen a nastupuje základní vojenskou službu v Praze stává první příležitostí "okusit" problémů skutečného života, což ovšem poněkud naivnímu a nesmělému mládenci činí víc problémů než potěšení. V kasárnách si vyslouží přezdívku Švadlenka, protože ve chvílích volna vyšívá koberečky a na vycházky ho velitel musí posílat téměř rozkazem. Hned na první mu kolega ve zbrani podstrčí Julku Vávrovou, které se sám chtěl zbavit. Protřelé dívce samozřejmě neunikne jeho naivita a rozhodne se ho využít k vyřešení svých osobních problémů. Je totiž svobodnou matkou malého chlapce jehož utajovaný otec, ženatý řidič Valeš, jí neustále slibuje, že se rozvede a vezme si ji. Švadlenka Valenta sice časem pochopí, že ho dívka pouze využívá, ale není schopen se účinně bránit. A tak jde z průšvihu do průšvihu, které naštěstí díky chápavému veliteli nekončí basou, ale než se naděje, je Julčou vmanipulován do situace, kdy si ji jako správný chlap musí vzít a jejího syna Martínka přijmout za vlastního. Postupně se otrkává, stává se chlapem a dokonce je pochválen když při cvičení zvládne odvahou a rozhodností obtížnou situaci. Jenže, když se vojna nachýlí ke konci, zjistí že ho Julča znovu podvedla. Opustila totiž syna a utekla s Valešem. Je na Valentovi, aby se rozhodl co dál.
    55%
    Jmenuje se Jiří Valenta a jako jedináček starších rodičů vyrůstal nejen zahrnován jejich všemožnou péčí, ale také poněkud odtržen od života svých vrstevníků. A tak se skutečnost, že byl odvelen a nastupuje základní vojenskou službu v Praze stává první příležitostí "okusit" problémů skutečného života, což ovšem poněkud naivnímu a nesmělému mládenci činí víc problémů než potěšení. V kasárnách si vyslouží přezdívku Švadlenka, protože ve chvílích volna vyšívá koberečky a na vycházky ho velitel musí posílat téměř rozkazem. Hned na první mu kolega ve zbrani podstrčí Julku Vávrovou, které se sám chtěl zbavit. Protřelé dívce samozřejmě neunikne jeho naivita a rozhodne se ho využít k vyřešení svých osobních problémů. Je totiž svobodnou matkou malého chlapce jehož utajovaný otec, ženatý řidič Valeš, jí neustále slibuje, že se rozvede a vezme si ji. Švadlenka Valenta sice časem pochopí, že ho dívka pouze využívá, ale není schopen se účinně bránit. A tak jde z průšvihu do průšvihu, které naštěstí díky chápavému veliteli nekončí basou, ale než se naděje, je Julčou vmanipulován do situace, kdy si ji jako správný chlap musí vzít a jejího syna Martínka přijmout za vlastního. Postupně se otrkává, stává se chlapem a dokonce je pochválen když při cvičení zvládne odvahou a rozhodností obtížnou situaci. Jenže, když se vojna nachýlí ke konci, zjistí že ho Julča znovu podvedla. Opustila totiž syna a utekla s Valešem. Je na Valentovi, aby se rozhodl co dál.
    24
  • Einstein kontra Babinský
    Einstein kontra Babinský (1963)
    FilmRole: Dáreček
    Krotká satira pojednává o malých i větších podvodnících, jimž se daří v plánovaném hospodářství. Skvěle využili veškeré jeho přednosti i nedostatky. A režisér Zdeněk Podskalský se táže, zda je člověk více určen svým genetickým vybavením nebo výchovou - na čem záleží, že ze dvou přibližně stejně nadaných dětí může vyrůst vědec stejně jako loupežník, jak naznačuje už sám název. Jednotlivé části vyprávění jsou laděny do různých komediálních stylů, od němé grotesky přes budovatelskou agitku až civilním pohledům začínající nové vlny.
    Žánry:Komedie
    54%
    Krotká satira pojednává o malých i větších podvodnících, jimž se daří v plánovaném hospodářství. Skvěle využili veškeré jeho přednosti i nedostatky. A režisér Zdeněk Podskalský se táže, zda je člověk více určen svým genetickým vybavením nebo výchovou - na čem záleží, že ze dvou přibližně stejně nadaných dětí může vyrůst vědec stejně jako loupežník, jak naznačuje už sám název. Jednotlivé části vyprávění jsou laděny do různých komediálních stylů, od němé grotesky přes budovatelskou agitku až civilním pohledům začínající nové vlny.
    Žánry:Komedie
    25
  • Láska na druhý pohled
    Láska na druhý pohled (1981)
    FilmRole: Piďha
    51%
    26
  • Zlatá slepice
    Zlatá slepice (1980)
    FilmRole: vedoucí samoobsluhy
    40%
    27