Ivan Vyskočil: Nejlepší filmy
a seriály

6.9

Ivan Vyskočil: Filmy a seriály

  • 1
  • Četnické humoresky
    Četnické humoresky (2001)
    Seriál
    Původní seriál České televize Četnické humoresky námětově těží z existence četnických pátracích stanic - předchůdkyň současné kriminální služby - a skutečných případů, které stanice řešily. V městech byla policie (známe například ze seriálu Hříšní lidé města Pražského), mimo pak působilo četnictvo. Elitou mezi nimi byly četnické pátrací stanice (zhruba 40 na území tehdejšího Československa). Seriál vychází z množství autentických případů nalezených v archivech. Při vykreslování prostředí četnické pátrací stanice je dbáno na pravdivé zobrazení všech mechanizmů, na nichž bylo založeno tehdejší pátrání. Seriál má tři serie, každou po třinácti epizodách. Jednotlivé epizody na sebe navzájem navazují a postavy vystupující v seriálu se neustále vyvýjejí. Příprava první řady byla zahájena roku 1992. Seriál se natáčel v reálných exteriérech střední a jižní Moravy, Brně a některé epizody i na území Podkarpatské Ukrajiny. Fiktivní brněnská četnická pátrací stanice vznikla v areálu bývalých vojenských kasáren a slouží v ní deset příslušníků a služební pes Argo. Ne vždy řeší jen závažné případy, někdy jsou jejich případy banální až směšné, vždy se jim však podaří pachatel usvědčit. Ústřední postavu Karla Arazíma, zpočátku štábního strážmistra, později praporčíka a nakonec velitele stanice vrchního strážmistra, vytvořil populární Tomáš Töpfer. Jeho pravou ruku Bedřicha Jarého, a pozdějšího zetě, zahrál neméně populární Ivan Trojan a vrchního strážmistra Šiktance ztvárnil Petr Kostka. Pátrací tým doplnili Stanislav Zindulka, Zdeněk Junák, Jan Grygar, Erik Pardus, Aleš Jarý, Pavel Doucek a František Švihlík. Seriál není zaměřen jen na policejní práci a proto tu mají pevné místo i jejich manželky a přítelkyně, například Alena Antalová jako majitelka květinářství Ludmila Horká, Andrea Elsnerová jako kuchařka celé stanice, či Zdena Herfortová jako Vladěnka Šiktancová - manželka vrchního Šiktance. V meších rolích zahráli mimo jiné i Jiřina Bohdalová, Pavel Zedníček, Marek Vašut, Simona Stašová, Jiří Krampol, slovenské hvězdy Michal Dočolomanský, Leopold Haverla či Marian Labuda. Dále jen v první serii hrálo vedlejší role 313 herců - převážně méně okoukané tváře z moravských divadel - a zhruba 3000 komparzistů. Použito bylo 6500 kostýmů, 120 historických vozidel, několik vlaků, 25 tisíc rekvizit a velké množství zvířat. zdroj: www.cetnickehumoresky.cz
    Žánry:KomedieKrimi
    82%
    Původní seriál České televize Četnické humoresky námětově těží z existence četnických pátracích stanic - předchůdkyň současné kriminální služby - a skutečných případů, které stanice řešily. V městech byla policie (známe například ze seriálu Hříšní lidé města Pražského), mimo pak působilo četnictvo. Elitou mezi nimi byly četnické pátrací stanice (zhruba 40 na území tehdejšího Československa). Seriál vychází z množství autentických případů nalezených v archivech. Při vykreslování prostředí četnické pátrací stanice je dbáno na pravdivé zobrazení všech mechanizmů, na nichž bylo založeno tehdejší pátrání. Seriál má tři serie, každou po třinácti epizodách. Jednotlivé epizody na sebe navzájem navazují a postavy vystupující v seriálu se neustále vyvýjejí. Příprava první řady byla zahájena roku 1992. Seriál se natáčel v reálných exteriérech střední a jižní Moravy, Brně a některé epizody i na území Podkarpatské Ukrajiny. Fiktivní brněnská četnická pátrací stanice vznikla v areálu bývalých vojenských kasáren a slouží v ní deset příslušníků a služební pes Argo. Ne vždy řeší jen závažné případy, někdy jsou jejich případy banální až směšné, vždy se jim však podaří pachatel usvědčit. Ústřední postavu Karla Arazíma, zpočátku štábního strážmistra, později praporčíka a nakonec velitele stanice vrchního strážmistra, vytvořil populární Tomáš Töpfer. Jeho pravou ruku Bedřicha Jarého, a pozdějšího zetě, zahrál neméně populární Ivan Trojan a vrchního strážmistra Šiktance ztvárnil Petr Kostka. Pátrací tým doplnili Stanislav Zindulka, Zdeněk Junák, Jan Grygar, Erik Pardus, Aleš Jarý, Pavel Doucek a František Švihlík. Seriál není zaměřen jen na policejní práci a proto tu mají pevné místo i jejich manželky a přítelkyně, například Alena Antalová jako majitelka květinářství Ludmila Horká, Andrea Elsnerová jako kuchařka celé stanice, či Zdena Herfortová jako Vladěnka Šiktancová - manželka vrchního Šiktance. V meších rolích zahráli mimo jiné i Jiřina Bohdalová, Pavel Zedníček, Marek Vašut, Simona Stašová, Jiří Krampol, slovenské hvězdy Michal Dočolomanský, Leopold Haverla či Marian Labuda. Dále jen v první serii hrálo vedlejší role 313 herců - převážně méně okoukané tváře z moravských divadel - a zhruba 3000 komparzistů. Použito bylo 6500 kostýmů, 120 historických vozidel, několik vlaků, 25 tisíc rekvizit a velké množství zvířat. zdroj: www.cetnickehumoresky.cz
    Žánry:KomedieKrimi
    2
  • Kytice
    Kytice (2000)
    FilmRole: Zlatý kolovrat - kouzelný dědeček
    Sbírka baladických příběhů slavného českého básníka 19. století K. J. Erbena je i po více než sto letech stále živá. Proto se také tvůrci filmu rozhodli vybrat sedm z balad a dát jim filmovou podobu za využití mnoha nejenom technických novinek. Ve výsledku jde o poetickou kompozici obrazu, hudby, fascinující krajiny a architektury. Úvodní báseň “Kytice” je emotivním vstupem do celého vyprávění. Pod vodou natáčený “Vodník” je filmovou epopejí o spojení a nepochopení dvou rozdílných světů: pozemského a vodního. Příběh “Svatební košile” je filmovou řečí pojat jako romantický horor, v němž se pozemský život utkává se záhrobním. “Dceřina kletba” představuje zoufalé nedorozumění dvou generací. “Polednice” je vyprávěním o zoufalé, unavené matce a nenasytné staré polednici. “Zlatý kolovrat” je vystavěn na obludnosti duše, kde tvář zůstává stejná a povaha se mění. Poslední balada “Štědrý den” uzavírá kruh lidských vášní a tragédií postavou staré ženy, která přijímá svůj osud s pokorou a smířením. (J&J JAKUBISKO FILM)
    73%
    Sbírka baladických příběhů slavného českého básníka 19. století K. J. Erbena je i po více než sto letech stále živá. Proto se také tvůrci filmu rozhodli vybrat sedm z balad a dát jim filmovou podobu za využití mnoha nejenom technických novinek. Ve výsledku jde o poetickou kompozici obrazu, hudby, fascinující krajiny a architektury. Úvodní báseň “Kytice” je emotivním vstupem do celého vyprávění. Pod vodou natáčený “Vodník” je filmovou epopejí o spojení a nepochopení dvou rozdílných světů: pozemského a vodního. Příběh “Svatební košile” je filmovou řečí pojat jako romantický horor, v němž se pozemský život utkává se záhrobním. “Dceřina kletba” představuje zoufalé nedorozumění dvou generací. “Polednice” je vyprávěním o zoufalé, unavené matce a nenasytné staré polednici. “Zlatý kolovrat” je vystavěn na obludnosti duše, kde tvář zůstává stejná a povaha se mění. Poslední balada “Štědrý den” uzavírá kruh lidských vášní a tragédií postavou staré ženy, která přijímá svůj osud s pokorou a smířením. (J&J JAKUBISKO FILM)
    3
  • Faunovo velmi pozdní odpoledne
    Faunovo velmi pozdní odpoledne (1983)
    FilmRole: kolega Tonda
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • +1
    Komediálně laděný film V. Chytilové Faunovo velmi pozdní odpoledne, lze označit jako groteskní moralitu. Zachycuje výjevy ze života stárnoucího elegána a svůdce mladých dívek, který ze strachu před stářím a smrtí se zoufale snaží urvat, co se ještě dá. Postupně si však uvědomuje, že jeho počínání je marné a bláhové, že ve svém životě spíše ztrácel, než získával. A tak se z Fauna, na první pohled šarmantního a úspěšného muže, stává tragikomická figura zbytečného člověka. Člověka se slabošským charakterem, který po celý život chtěl jen brát a dostávat, aniž příliš riskoval. Jeho životní styl, úzkostlivě uzavřený do soukromí, je zdánlivě přitažlivý, ale jak sám hrdina zjišťuje, ústí do samoty a prázdnoty. Autorka scénáře V. Chytilová, usilovala o jakousi moderní commedii dell'arte. Vrstvením komediálních i vážných situací odkrývá hlubší jádro příběhu, jímž je právě téma stáří a zmarněného života. Snímku dominuje obrazové zachycení Prahy a vynikající herecký výkon L. Suchařípy. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    73%
    Komediálně laděný film V. Chytilové Faunovo velmi pozdní odpoledne, lze označit jako groteskní moralitu. Zachycuje výjevy ze života stárnoucího elegána a svůdce mladých dívek, který ze strachu před stářím a smrtí se zoufale snaží urvat, co se ještě dá. Postupně si však uvědomuje, že jeho počínání je marné a bláhové, že ve svém životě spíše ztrácel, než získával. A tak se z Fauna, na první pohled šarmantního a úspěšného muže, stává tragikomická figura zbytečného člověka. Člověka se slabošským charakterem, který po celý život chtěl jen brát a dostávat, aniž příliš riskoval. Jeho životní styl, úzkostlivě uzavřený do soukromí, je zdánlivě přitažlivý, ale jak sám hrdina zjišťuje, ústí do samoty a prázdnoty. Autorka scénáře V. Chytilová, usilovala o jakousi moderní commedii dell'arte. Vrstvením komediálních i vážných situací odkrývá hlubší jádro příběhu, jímž je právě téma stáří a zmarněného života. Snímku dominuje obrazové zachycení Prahy a vynikající herecký výkon L. Suchařípy. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    4
  • O slavnosti a hostech
    O slavnosti a hostech (1965)
    FilmRole: hostitel
    • KVIFF TV
    Oproti naturalismem napěchovaným Démantům noci se Němec ve svém druhém celovečerním počinu zcela oddává imaginativní a alegorické podívané, která je svým umístěním a popřením časoprostoru odtržená od reality, ačkoliv ji i přes to dokáže trefně reflektovat. V centru snímku O slavnosti a hostech stojí vlastnostmi pestrobarevná skupina individuí, která se jde účastnit slavnosti v lese. Všichni poslušně dbají pokynů hostitele, dodržují pravidla, nevychází za hranice vyznačeného území a slepě následují pokyny, až na jednoho (Evald Schorm), který nechce z donucení slavit a jednoduše odejde. Na jeho osobu je pak kvůli opuštění kolektivu uspořádán hon, do kterého se všichni bezmyšlenkovitě pouští. Němec očividně pálí do totalitních režimů, jehož zpodobnění představitelé jsou na veřejnost zprvu velmi vlídní a vstřícní, ovšem pouze do chvíle, dokud hraje hru dle jejich pravidel. Fatálnost režimem udržovaného obrazu ideálního světa je umocněna prázdnými a stylizovanými dialogy o ničem.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Jan Němec
    73%
    Oproti naturalismem napěchovaným Démantům noci se Němec ve svém druhém celovečerním počinu zcela oddává imaginativní a alegorické podívané, která je svým umístěním a popřením časoprostoru odtržená od reality, ačkoliv ji i přes to dokáže trefně reflektovat. V centru snímku O slavnosti a hostech stojí vlastnostmi pestrobarevná skupina individuí, která se jde účastnit slavnosti v lese. Všichni poslušně dbají pokynů hostitele, dodržují pravidla, nevychází za hranice vyznačeného území a slepě následují pokyny, až na jednoho (Evald Schorm), který nechce z donucení slavit a jednoduše odejde. Na jeho osobu je pak kvůli opuštění kolektivu uspořádán hon, do kterého se všichni bezmyšlenkovitě pouští. Němec očividně pálí do totalitních režimů, jehož zpodobnění představitelé jsou na veřejnost zprvu velmi vlídní a vstřícní, ovšem pouze do chvíle, dokud hraje hru dle jejich pravidel. Fatálnost režimem udržovaného obrazu ideálního světa je umocněna prázdnými a stylizovanými dialogy o ničem.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Jan Němec
    5
  • Vyprávěj
    Vyprávěj (2009)
    Seriál
    • iVysílání
    Druhá polovina 20. století v rodině Dvořákových. Retro seriál je pohledem do naší nedávné historie prostřednictvím osudů rodiny Dvořákových. Díky vzpomínkám vypravěče Honzy se před diváky odvíjí sága rodiny v průběhu roků, rozplétá se poutavá mozaika lidských osudů a vztahů tří generací. Hlavní akcent ve vyprávění je kladen na příběh rodiny, na všední problémy jednotlivých členů, ne na politiku či „velkou“ historii. Jako když listujete rodinným fotoalbem. Není záměrem analyzovat nebo nějak hodnotit historické události, jde spíše o to, jak zachytit co nejvěrněji dobu a pocity účastníků v konkrétních situacích. V prvním díle se ocitáme v roce 1964 a sledujeme především Honzovy rodiče, kteří jsou na vysoké škole. Seriál mapuje historii ve čtyřech vypravěčsky uzavřenějších cyklech přibližně po desetiletích: (1964-1975), (1975-1985), (1985-1995), (1995-2005).
    71%
    Druhá polovina 20. století v rodině Dvořákových. Retro seriál je pohledem do naší nedávné historie prostřednictvím osudů rodiny Dvořákových. Díky vzpomínkám vypravěče Honzy se před diváky odvíjí sága rodiny v průběhu roků, rozplétá se poutavá mozaika lidských osudů a vztahů tří generací. Hlavní akcent ve vyprávění je kladen na příběh rodiny, na všední problémy jednotlivých členů, ne na politiku či „velkou“ historii. Jako když listujete rodinným fotoalbem. Není záměrem analyzovat nebo nějak hodnotit historické události, jde spíše o to, jak zachytit co nejvěrněji dobu a pocity účastníků v konkrétních situacích. V prvním díle se ocitáme v roce 1964 a sledujeme především Honzovy rodiče, kteří jsou na vysoké škole. Seriál mapuje historii ve čtyřech vypravěčsky uzavřenějších cyklech přibližně po desetiletích: (1964-1975), (1975-1985), (1985-1995), (1995-2005).
    6
  • Akumulátor 1
    Akumulátor 1 (1993)
    Film
    • Netflix
    • Max
    • VOYO
    • +3
    70%
    7
  • Kam, pánové, kam jdete?
    Kam, pánové, kam jdete? (1987)
    FilmRole: turista
    • VOYO
    • Canal+
    Příběh komediálního filmu režiséra Karla Kachyni se odehrává v průběhu dálkového pochodu, jehož se účastní malý sociologický vzorek společnosti 80. let: čtyřicetiletý architekt Jan, jeho mladší kolega Robert s milenkou Eliškou a jejich šéf Crha, doprovázený rovněž svou milenkou. Cílem, k němuž dámy a pánové směřují, je meta sto kilometrů. Pro hlavního hrdinu však cesta znamená víc. Každé zastavení symbolizuje určitou etapu jeho života a zároveň klade nejednu všeobecnou otázku. Je kolem nás v oblasti mravní všechno v pořádku? Má poctivý, čestný a talentovaný člověk šanci uspět? A proto se Jan také na 85. kilometru vzbouří a odmítne se dále přetvařovat. Vtipná alegorie odráží situaci v české společnosti 80. let, unavené tehdejší realitou, a ztřetelně napovídá, jak ji řešit. V hlavní roli uvidíme Karla Heřmánka. Vyprávění rámuje vystoupení tehdy oblíbené rockové skupiny Tango. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedie
    69%
    Příběh komediálního filmu režiséra Karla Kachyni se odehrává v průběhu dálkového pochodu, jehož se účastní malý sociologický vzorek společnosti 80. let: čtyřicetiletý architekt Jan, jeho mladší kolega Robert s milenkou Eliškou a jejich šéf Crha, doprovázený rovněž svou milenkou. Cílem, k němuž dámy a pánové směřují, je meta sto kilometrů. Pro hlavního hrdinu však cesta znamená víc. Každé zastavení symbolizuje určitou etapu jeho života a zároveň klade nejednu všeobecnou otázku. Je kolem nás v oblasti mravní všechno v pořádku? Má poctivý, čestný a talentovaný člověk šanci uspět? A proto se Jan také na 85. kilometru vzbouří a odmítne se dále přetvařovat. Vtipná alegorie odráží situaci v české společnosti 80. let, unavené tehdejší realitou, a ztřetelně napovídá, jak ji řešit. V hlavní roli uvidíme Karla Heřmánka. Vyprávění rámuje vystoupení tehdy oblíbené rockové skupiny Tango. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Perličky na dně
    Perličky na dně (1965)
    FilmRole: 3. Dům radosti - úředník
    • KVIFF TV
    Kolektivní dílo nastupující filmařské generace Perličky na dně bývá nazýváno manifestem československé nové vlny. Spíše je ale dokladem různorodosti rukopisů jednotlivých autorských osobností. Každý z pětice filmů ostatně vznikal odděleně, aniž by filmaři viděli práci ostatních, jakkoli na všech spolupracoval stejný kameraman – Jaroslav Kučera. Mladé tvůrce, kteří do povídkového filmu přispěli, spojoval především obdiv k Bohumilu Hrabalovi. Obrazový i interpretační klíč, který každý z nich pro svou povídku zvolil, se nápadně liší. Podkladem filmu byla Hrabalova povídková sbírka Perlička na dně, poprvé vydaná v roce 1963, a navazující Pábitelé. V obou případech jde o tragikomické příběhy ze všedního života, jímž dominuje autenticky znějící přímá řeč, jednoduché vyprávění a jemný humor. Náměty Hrabalových povídek nejsou dramatické. Těžiště představuje pozorná kresba určitého prostředí a výrazných lidských typů. Čtyři režiséři a jedna režisérka tak stáli před výzvou, jak pro jazykově bohatý vyprávěcí styl nalézt adekvátní ekvivalenty ve filmové řeči. Cena FIPRESCI a Zvláštní uznání poroty mladých, které Perličky obdržely na festivalu v Locarnu, nasvědčují, že se jim to podařilo. Film otevírá Smrt pana Baltazara od Jiřího Menzela, pokračuje Podvodníky Jana Němce, Domem radosti Evalda Schorma, Automatem svět Věry Chytilové a uzavírá jej Romance Jaromila Jireše. Kvůli stopáži nebylo do filmu začleněno Fádní odpoledne Ivana Passera a Sběrné surovosti Juraje Herze, uváděné samostatně. (Národní filmový archiv)
    69%
    Kolektivní dílo nastupující filmařské generace Perličky na dně bývá nazýváno manifestem československé nové vlny. Spíše je ale dokladem různorodosti rukopisů jednotlivých autorských osobností. Každý z pětice filmů ostatně vznikal odděleně, aniž by filmaři viděli práci ostatních, jakkoli na všech spolupracoval stejný kameraman – Jaroslav Kučera. Mladé tvůrce, kteří do povídkového filmu přispěli, spojoval především obdiv k Bohumilu Hrabalovi. Obrazový i interpretační klíč, který každý z nich pro svou povídku zvolil, se nápadně liší. Podkladem filmu byla Hrabalova povídková sbírka Perlička na dně, poprvé vydaná v roce 1963, a navazující Pábitelé. V obou případech jde o tragikomické příběhy ze všedního života, jímž dominuje autenticky znějící přímá řeč, jednoduché vyprávění a jemný humor. Náměty Hrabalových povídek nejsou dramatické. Těžiště představuje pozorná kresba určitého prostředí a výrazných lidských typů. Čtyři režiséři a jedna režisérka tak stáli před výzvou, jak pro jazykově bohatý vyprávěcí styl nalézt adekvátní ekvivalenty ve filmové řeči. Cena FIPRESCI a Zvláštní uznání poroty mladých, které Perličky obdržely na festivalu v Locarnu, nasvědčují, že se jim to podařilo. Film otevírá Smrt pana Baltazara od Jiřího Menzela, pokračuje Podvodníky Jana Němce, Domem radosti Evalda Schorma, Automatem svět Věry Chytilové a uzavírá jej Romance Jaromila Jireše. Kvůli stopáži nebylo do filmu začleněno Fádní odpoledne Ivana Passera a Sběrné surovosti Juraje Herze, uváděné samostatně. (Národní filmový archiv)
    9
  • Něžný barbar
    Něžný barbar (1989)
    Film
    Přepis Hrabalovy autibiograficky laděné předlohy sice naznačuje určitou poetičnost, hájí naivismus jako životní princip, avšak zasazení do libeňské periferie 50. let je příliš povrchní, zúžená na neškodné bohémství. Ani postižení skutečných postav ( byť pánové Hrabal, Bondy a Boudník nejsou přímo jmrnováni ) není nijak oslnivé, jakkoli žijí tak říkajíc mimo reálný časoprostor, oddávajíce se svérázným diskuzím o umění a životě.
    Žánry:Komedie
    68%
    Přepis Hrabalovy autibiograficky laděné předlohy sice naznačuje určitou poetičnost, hájí naivismus jako životní princip, avšak zasazení do libeňské periferie 50. let je příliš povrchní, zúžená na neškodné bohémství. Ani postižení skutečných postav ( byť pánové Hrabal, Bondy a Boudník nejsou přímo jmrnováni ) není nijak oslnivé, jakkoli žijí tak říkajíc mimo reálný časoprostor, oddávajíce se svérázným diskuzím o umění a životě.
    Žánry:Komedie
    10
  • Kamarád do deště
    Kamarád do deště (1988)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Filmbox+
    67%
    11
  • Prodavač humoru
    Prodavač humoru (1984)
    FilmRole: Kandrt

    Jiří Krejčík natočil hořce výsměšný pohled do zákulisí zábavního průmyslu, bez velké nadsázky vylíčil poměry, jaké panují v jedné agentuře nabízející " lidovou zábavu ". Snadno si všimneme až chytilovsky agresivního útoku na mravně zdevastované prostředí, které ponižuje každého, kdo se mu nehodlá zcela přizpůsobit. Július Satinský tu zpola dojemně, zpola v karikatuře vytvořil člověka, který ještě balancuje na hraně mezi svědomím a jeho zaprodáním.

    Žánry:Komedie
    66%

    Jiří Krejčík natočil hořce výsměšný pohled do zákulisí zábavního průmyslu, bez velké nadsázky vylíčil poměry, jaké panují v jedné agentuře nabízející " lidovou zábavu ". Snadno si všimneme až chytilovsky agresivního útoku na mravně zdevastované prostředí, které ponižuje každého, kdo se mu nehodlá zcela přizpůsobit. Július Satinský tu zpola dojemně, zpola v karikatuře vytvořil člověka, který ještě balancuje na hraně mezi svědomím a jeho zaprodáním.

    Žánry:Komedie
    12
  • Jak se krade milión
    Jak se krade milión (1967)
    FilmRole: Jonik
    Nenápadný účetní, vždy vyhodnocovaný jako nejlsvědomitější pracovník, náhodně příjde na způsob, jak zpronevěřovat peníze tak, aby si toho nikdo nevšiml. Ani podrobná konrola nic závadného v účtech nezjistí, jenže běžný občan, zvyklý žít skromně, vůbec neví,co si má z nakradenými penězmi počít. Snímek kolísá na hraně mezi rozvernou podvodnickou komedií a mravoličným zamyšlením. V hlavní roli exceluje Rudolf Hrušínský s příznačně nehnutým výrazem obličeje.
    Žánry:KomedieKrimi
    64%
    Nenápadný účetní, vždy vyhodnocovaný jako nejlsvědomitější pracovník, náhodně příjde na způsob, jak zpronevěřovat peníze tak, aby si toho nikdo nevšiml. Ani podrobná konrola nic závadného v účtech nezjistí, jenže běžný občan, zvyklý žít skromně, vůbec neví,co si má z nakradenými penězmi počít. Snímek kolísá na hraně mezi rozvernou podvodnickou komedií a mravoličným zamyšlením. V hlavní roli exceluje Rudolf Hrušínský s příznačně nehnutým výrazem obličeje.
    Žánry:KomedieKrimi
    13
  • Každý mladý muž
    Každý mladý muž (1965)
    FilmRole: Soukup
    • VOYO
    Film Každý mladý muž se skládá ze dvou příběhů mladých mužů ve vojenských uniformách. Námětem povídky Achillovy paty, kde se poprvé výrazně představil Pavel Landovský a v malé roli si zde zahrál i Václav Havel, je překonání zdánlivě nepřeklenutelné propasti mezi bohorovným druhoročákem a „bažantem“, který za sebou nemá ještě ani přísahu. Druhá povídka Každý mladý muž je kaleidoskopem autentických vojenských zážitků, postřehů a pozorování. Mladí vojáci se musí vyrovnávat se spoustou problémů, mezi jinými i s problémy sexuálními. Žena se pro vojáky ve výcvikových prostorech stává neskutečnou, téměř vymyšlenou bytostí. Symbolem této neukojené a neukojitelné sexuální touhy je závěrečná scéna vojenské tancovačky. (Oficiální text distributora)
    63%
    Film Každý mladý muž se skládá ze dvou příběhů mladých mužů ve vojenských uniformách. Námětem povídky Achillovy paty, kde se poprvé výrazně představil Pavel Landovský a v malé roli si zde zahrál i Václav Havel, je překonání zdánlivě nepřeklenutelné propasti mezi bohorovným druhoročákem a „bažantem“, který za sebou nemá ještě ani přísahu. Druhá povídka Každý mladý muž je kaleidoskopem autentických vojenských zážitků, postřehů a pozorování. Mladí vojáci se musí vyrovnávat se spoustou problémů, mezi jinými i s problémy sexuálními. Žena se pro vojáky ve výcvikových prostorech stává neskutečnou, téměř vymyšlenou bytostí. Symbolem této neukojené a neukojitelné sexuální touhy je závěrečná scéna vojenské tancovačky. (Oficiální text distributora)
    14
  • Sarajevský atentát
    Sarajevský atentát (1975)
    FilmRole: Mehmedbašić
    Více jugoslávský než český film líčí v romantickém hávu proslulý atentát na následníka trůnu Ferdinanda a jeho choť, předcházející výbuchu první světové války. Režisér Veljko Bulajič své vyprávění pojednal jako širokou výpravnou fresku, v níž dosti popisně a ilustrativně zachytil vzrušené politické dění v rakousko-uherské monarchii od nejvyšších politických špiček až ke spiklencům, hledajícím národní svobodu i cestou individuálního násilí. Snad zaujme, že vznešený pár, jehož cesta tragicky skončila v Sarajevu, si zahrály tehdejší mezinárodní hvězdy Christopher Plummer a Florinda Bolkanová; zjednaly jim notnou dávku diváckých sympatií, ale méně již pronikly do jejich aristokratické mentality a státnických úvah. Nebylo ponecháno ani původní mnohačetné jazykové rozvrstvení, všechny postavy jsou dabovány do češtiny.
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    60%
    Více jugoslávský než český film líčí v romantickém hávu proslulý atentát na následníka trůnu Ferdinanda a jeho choť, předcházející výbuchu první světové války. Režisér Veljko Bulajič své vyprávění pojednal jako širokou výpravnou fresku, v níž dosti popisně a ilustrativně zachytil vzrušené politické dění v rakousko-uherské monarchii od nejvyšších politických špiček až ke spiklencům, hledajícím národní svobodu i cestou individuálního násilí. Snad zaujme, že vznešený pár, jehož cesta tragicky skončila v Sarajevu, si zahrály tehdejší mezinárodní hvězdy Christopher Plummer a Florinda Bolkanová; zjednaly jim notnou dávku diváckých sympatií, ale méně již pronikly do jejich aristokratické mentality a státnických úvah. Nebylo ponecháno ani původní mnohačetné jazykové rozvrstvení, všechny postavy jsou dabovány do češtiny.
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    15
  • Ta naše písnička česká
    Ta naše písnička česká (1967)
    Film
    • VOYO

    Hašlerovské pražské písničky, tak oblíbené koncem devatenáctého a začátkem dvacátého století, nestárnou. Zpívají je stále v hospodách i na stavbách, zkrátka všude. Mají své místo i v milostných příbězích ze staré Prahy, které tak pěkně vypráví panna Veronika. Jejich hrdinkou je panna Stázi, která nejprve neměla štěstí v lásce se studentem Tadeášem. Ale potom se zamilovala do tří pánů najednou. Do nesmělého pana Aloise, do veselého pana France a do pana Johanese, který ji svedl za Koňskou branou. Nakonec však dala přednost starému, leč bohatému domácímu. Tři opuštění páni si pod Kamenným mostem málem vzali život. Ale smutek přebolel a pánové zakotvili v manželstvích, bohatě požehnaných roztomilými dítky. A panna Stázi? Ta utekla od starého muže a vrátila se k panu Francovi, když přišel domů z vojny. A to všechno se událo v malostranském domě v Praze, které Hašler vyznal lásku písní: "To je má krásná, princezna bílá. Jediná, kterou na světe znám. To je má láska, to je má milá, které už nikdy nezanechám." (oficiální text distributora)

    60%

    Hašlerovské pražské písničky, tak oblíbené koncem devatenáctého a začátkem dvacátého století, nestárnou. Zpívají je stále v hospodách i na stavbách, zkrátka všude. Mají své místo i v milostných příbězích ze staré Prahy, které tak pěkně vypráví panna Veronika. Jejich hrdinkou je panna Stázi, která nejprve neměla štěstí v lásce se studentem Tadeášem. Ale potom se zamilovala do tří pánů najednou. Do nesmělého pana Aloise, do veselého pana France a do pana Johanese, který ji svedl za Koňskou branou. Nakonec však dala přednost starému, leč bohatému domácímu. Tři opuštění páni si pod Kamenným mostem málem vzali život. Ale smutek přebolel a pánové zakotvili v manželstvích, bohatě požehnaných roztomilými dítky. A panna Stázi? Ta utekla od starého muže a vrátila se k panu Francovi, když přišel domů z vojny. A to všechno se událo v malostranském domě v Praze, které Hašler vyznal lásku písní: "To je má krásná, princezna bílá. Jediná, kterou na světe znám. To je má láska, to je má milá, které už nikdy nezanechám." (oficiální text distributora)

    16
  • Král Ubu
    Král Ubu (1996)
    Film
    Král Ubu je režijním debutem Františka A. Brabce a je krásnou skládankou jednotlivých uměleckých výkonů - výtvarných, hudebních, slovních i hereckých. Problém je ovšem ten, že jako celek Král Ubu se filmu jen sporadicky podobá. Výkladem skandální hry Alfreda Jarryho a jeho textu se vulgaritou snaží o směšné a děsivé podání, ale upřímně řečeno moc se mu to nedaří. Divák sleduje film a nachází ilustrace různě sestavených situací, které ovšem do sebe moc nezapadají. V hlavní roli jako Krále Ubu uvidíte Mariána Labudu, jako jeho ženu Matku Ubu pak Lucii Bílou, jejíž roli můžeme charakterizovat jako nespoutanou živočišnou erotičnost.V roli kapitána Obruby se představí špičkový Karel Roden, který zazářil snad mnohem více než hlavní představitel. Pak snad už jen zbývá upozornit na roli žalářníka Lou Fanánka Hagena, který je však spíše jen perličkou pro zasvěcence. Součástí filmu jsou i klasické výjevy na ruské téma, které mají však blíže k parodii.
    Žánry:DramaKomedie
    59%
    Král Ubu je režijním debutem Františka A. Brabce a je krásnou skládankou jednotlivých uměleckých výkonů - výtvarných, hudebních, slovních i hereckých. Problém je ovšem ten, že jako celek Král Ubu se filmu jen sporadicky podobá. Výkladem skandální hry Alfreda Jarryho a jeho textu se vulgaritou snaží o směšné a děsivé podání, ale upřímně řečeno moc se mu to nedaří. Divák sleduje film a nachází ilustrace různě sestavených situací, které ovšem do sebe moc nezapadají. V hlavní roli jako Krále Ubu uvidíte Mariána Labudu, jako jeho ženu Matku Ubu pak Lucii Bílou, jejíž roli můžeme charakterizovat jako nespoutanou živočišnou erotičnost.V roli kapitána Obruby se představí špičkový Karel Roden, který zazářil snad mnohem více než hlavní představitel. Pak snad už jen zbývá upozornit na roli žalářníka Lou Fanánka Hagena, který je však spíše jen perličkou pro zasvěcence. Součástí filmu jsou i klasické výjevy na ruské téma, které mají však blíže k parodii.
    Žánry:DramaKomedie
    17
  • Přezůvky štěstí
    Přezůvky štěstí (1986)
    Film
    • DaFilms
    58%
    18
  • Krejčík z Ulmu
    Krejčík z Ulmu (1978)
    FilmRole: Herr von Besserer
    Film režiséra Edgara Reitze z roku 1978. Krejčík - Albrecht Ludvík Berblinger, vešel do německých pověstí a lidových popěvků jako blázen a fantasta, letec. Příběh muže, který se v roce 1811 pokusil přeletět Dunaj a zřítil se do řeky. Ve filmu jsou všechny balony a stroje kopie starých modelů, nejsou použity žádné triky.Na filmu se v době vzniku významně podílelo Studio Barrandov.
    Žánry:Drama
    58%
    Film režiséra Edgara Reitze z roku 1978. Krejčík - Albrecht Ludvík Berblinger, vešel do německých pověstí a lidových popěvků jako blázen a fantasta, letec. Příběh muže, který se v roce 1811 pokusil přeletět Dunaj a zřítil se do řeky. Ve filmu jsou všechny balony a stroje kopie starých modelů, nejsou použity žádné triky.Na filmu se v době vzniku významně podílelo Studio Barrandov.
    Žánry:Drama
    19
  • Kto odchádza v daždi
    Kto odchádza v daždi (1974)
    FilmRole: Družko
    58%
    20
  • Lovci a oběti
    Lovci a oběti (2015)
    Film
    • VOYO
    Film Lovci a oběti zachycuje životní příběhy a problémy dnešních mladých lidí. Na jedné straně lásku k muzice a problémy s hledáním životní lásky, na druhé straně tvrdou realitu života současné společnosti. Osud hlavního hrdiny je poznamenán finančními problémy, ale i drogovou minulostí jeho blízkých. Ve filmu se střídají tragické momenty s vtipnými dialogy, které jsou mnohdy protkány slangovými výrazy dnešní mládeže. Děj dokresluje 12 originálních songů různých hudebních žánrů, které jsou nazpívány účinkujícími.
    Žánry:AkčníThriller
    53%
    Film Lovci a oběti zachycuje životní příběhy a problémy dnešních mladých lidí. Na jedné straně lásku k muzice a problémy s hledáním životní lásky, na druhé straně tvrdou realitu života současné společnosti. Osud hlavního hrdiny je poznamenán finančními problémy, ale i drogovou minulostí jeho blízkých. Ve filmu se střídají tragické momenty s vtipnými dialogy, které jsou mnohdy protkány slangovými výrazy dnešní mládeže. Děj dokresluje 12 originálních songů různých hudebních žánrů, které jsou nazpívány účinkujícími.
    Žánry:AkčníThriller
    21
  • Černá punčocha
    Černá punčocha (1987)
    Film
    • VOYO
    51%
    22
  • Velké sedlo
    Velké sedlo (1987)
    Seriál
    • iVysílání
    51%
    23
  • Lupič Legenda
    Lupič Legenda (1972)
    Film
    51%
    24
  • Chlapci a chlapi
    Chlapci a chlapi (1988)
    Seriál
    Tomáš, Honza, Ctibor, Vlado a Michal, Pět mladých kluků, z nichž každý má jiné životní zkušenosti, jiné starosti a jinou povahu. Všechny je ale svede dohromady povolávací rozkaz k výkonu povinné vojenské služby u motostřeleckého útvaru. Československý seriál Chlapci a chlapi vznikl na objednávku komunistického režimu v době, kdy popularita armády rapidně klesala. Cílem tvůrců bylo přesvědčit mladé lidi, že vojenská služba není synonymem šikany, ale „táborem pro dospělé“, kde se z chlapců stávají muži.
    44%
    Tomáš, Honza, Ctibor, Vlado a Michal, Pět mladých kluků, z nichž každý má jiné životní zkušenosti, jiné starosti a jinou povahu. Všechny je ale svede dohromady povolávací rozkaz k výkonu povinné vojenské služby u motostřeleckého útvaru. Československý seriál Chlapci a chlapi vznikl na objednávku komunistického režimu v době, kdy popularita armády rapidně klesala. Cílem tvůrců bylo přesvědčit mladé lidi, že vojenská služba není synonymem šikany, ale „táborem pro dospělé“, kde se z chlapců stávají muži.
    25
  • Stopy života
    Stopy života (2013)
    Seriál
    44%
    26
  • Atrakce švédského zájezdu
    Atrakce švédského zájezdu (1989)
    Film
    42%
    27
  • Ulice
    Ulice (2005)
    Seriál
    • VOYO
    Ojedinělý televizní projekt, první denní původní seriál začíná. Od 5. září 2005 se s ním budeme na obrazovkách Novy setkávat každý všední den vpodvečer a budeme v něm sledovat osudy obyvatel jedné ulice. Nenajdeme v ní nic, co se nedá najít jinde. Jsou tu obytné domy, kadeřnictví, večerka, hospoda, prodejna květin i pár firem. Jen těžko se mezi nimi dá přehlédnout Království hraček malá firma na dřevěné hračky s krásným logem nad vchodem. Tady kraluje majitel firmy i celého domu, důstojný zjevem, charakterem i jménem: pan Václav Král. Celý život pracoval tak usilovně, že téměř přestal vnímat přítomnost své oddané ženy Marie. A pak jsou tu další. Zaměstnanci pana Krále, různorodá skupina lidí, lišící se věkem, postavením, založením, rodinným zázemím. Další je rodina Farských, Jordánovi, pan Pešek nebo majitel Večerky Nykl, majitel kadeřnického salonu Michal a jeho mladé kadeřnice a další a další. Se všemi se poprvé setkáme právě na konci prázdnin, kdy se Ulice začíná znovu zalidňovat. (oficiální text distributora)
    Žánry:Rodinný
    23%
    Ojedinělý televizní projekt, první denní původní seriál začíná. Od 5. září 2005 se s ním budeme na obrazovkách Novy setkávat každý všední den vpodvečer a budeme v něm sledovat osudy obyvatel jedné ulice. Nenajdeme v ní nic, co se nedá najít jinde. Jsou tu obytné domy, kadeřnictví, večerka, hospoda, prodejna květin i pár firem. Jen těžko se mezi nimi dá přehlédnout Království hraček malá firma na dřevěné hračky s krásným logem nad vchodem. Tady kraluje majitel firmy i celého domu, důstojný zjevem, charakterem i jménem: pan Václav Král. Celý život pracoval tak usilovně, že téměř přestal vnímat přítomnost své oddané ženy Marie. A pak jsou tu další. Zaměstnanci pana Krále, různorodá skupina lidí, lišící se věkem, postavením, založením, rodinným zázemím. Další je rodina Farských, Jordánovi, pan Pešek nebo majitel Večerky Nykl, majitel kadeřnického salonu Michal a jeho mladé kadeřnice a další a další. Se všemi se poprvé setkáme právě na konci prázdnin, kdy se Ulice začíná znovu zalidňovat. (oficiální text distributora)
    Žánry:Rodinný
    28