Už jsem dlouho neviděl žádnou vymírátnu, takže můžu říct, že tahle mi docela bodla. Nevím teda, kolik z toho si skutečný Otec Gabriel Amorth vymyslel a kolik tam toho přidal Hollywood, ale jako horor se to docela povedlo. Respektive je málo, o čem si myslím, že se tam nepovedlo... třeba přehnané otevírání čelistí posedlých (tváře prostě takhle moc natáhnout nejdou). Jinak je to ale klasické vymítací schéma - ponuré místo, kde se vynoří zlo, zjišťování démonova jména, blití, krev, prasárny a sprostá mluva, otáčení hlav a hody tělem... nic, co jsme ještě neviděli. Ocenit ale musím výkon Russella Crowa, který se nezalekl ani italštiny a povedla se mu i ta angličtina s italským přízvukem... a v této roli ani nevadil ten jeho tuk. Taky se mi líbily odlehčující fórky, třeba jak na skútru s nálepkou Ferrari připomíná legendárního Tómu Hluchoněmce z ještě legendárnějšího Tajemství hradu v Karpatech. Kuku. Tak. A teď jenom doufám, že z toho opravdu neudělají 200-dílnou sérii.
Gabriele Amorth je jistě člověkem, o kterém by mohl vzniknout zajímavý dokument, film inspirován jeho vymítáním ovšem dokazuje, že jsou filmy o exorcismu zdánlivě víceméně vyčerpané. Julius Avery dodává jen slušné řemeslo, herecký výkon Russella Crowea je ovšem spíše oříškem a ve výsledku si Papežův vymítač větším měřítkem ukousává až příliš velký a nestravitelný kus. Neurážející hororová rutina. Nic víc, nic míň........ Více zde
Pro všechny fanoušky exorcismu, pro obdivovatele původního Vymítače ďábla anebo novějšího V zajetí démonů, pro ně všechny přichází nový od žánrového nováčka Juliuse Averyho, který prozatím přicházel s jedním nudnějším a zapadlejším akčním kouskem za druhým. A ano, Papežův vymítač je asi prozatím jeho nejúspěšnější film, ale pořád dost málo na to, aby se od něj dalo třeba do budoucna něco očekávat.. Nesmírnou výhodou Papežova vymítače je předloha v podobě zápisků otce Gabriela Amortha, ve svojí době hlavního vatikánského exorcisty. I proto má příběh jasný námět, který nabídne docela solidní náčrt příběhu a následně dost působivý závěr. Problém mám se vším uprostřed.. Gabriel Amorth přijíždí pomoc další rodině s vymítáním čehosi z těla malého chlapce, když ale odhalí, že něco není v pořádku, a že tohle nebude jen tak ledajaký exorcistní obřad. A že je možná za ovládnutím chlapcovi duše něco mnohem víc.. Tvůrci pochopili, že na velké akční herectví to už s Crowem nevypadá (hodně osvícená a jedinečná myšlenka), a tak mu dali mnohem komornější a charakterní roli otce Amortha, v níž se za pomoci mladšího kněze snaží rozklíčovat záhadu okolo zdejšího případu, který jak vypadá si ukousává poctivý kus.. Atraktivní téma, pokaždé nakousnuté mixem skutečné a fikční historické premisy, jaké ale tvůrci přesněji neumí rozvést a zabrouzdávají do vod, v kterých ani být nechtějí. Proto, když se stejně na závěr vracejí k případu chlapce, je to možná i trošku nedůstojné.. Papežův vymítač ale jasně dokazuje, jak možná snadné je pracovat s podobnými případy exorcismu, a jak se po nich diváci mohou utlouct, proto snad nikoho nepřekvapí, že tvůrci u tohoto prvního filmu nekončí a myslí si na celou sérii (a když vidíme jak to vypadá s tím opravdovým Vymítačem ďábla, mají nejen slušnou šanci, ale i patrný náskok).. Tak kéž by to příště bylo ještě nápaditější a nikoli tak zaměnitelné jako Papežův vymítač.. 60%
Tři a půl a protože se zaokrouhluje nahoru, tak dám čtyři. Bylo to vizuálně hezké, R. Crowe skvělý, F. Nero jako papež luxus, hudba a lekačky nadprůměr...co mi to zkazilo, tak byl moc přehnaný a přehráný závěr..to bylo jako z Avengerů, kdy taky vždy neuhlídali, že méně je více.. Jinak souhlasím, že tu dlouho nebyl tak kvalitně udělaný vymítačský snímek a díky za něj!
Rovnako prostoduchý zážitok ako druhá Mníška. A porovnávať by som vedel aj pri viacerých atribútoch. Opátstvo podobne neatraktívne ako francúzsky internát, démon rovnako neoriginálny ako Valak. Celkovo ide o krásnu ukážku žanrových klišé (hlavne v druhej polovici) a toho ako moderné horory stagnujú. Vlastne by som film ani tradičným hororom nenazval. Rusell Crowe hraje cool týpka, není mu cudzí humor a očividne ho to bavilo. Mytologické pozadie premrhali ale aspoň snaha bola, pár pekne natočených pasáži sa našlo (hlavne s posadnutým chlapcom, ten pôsobil ako tak strašidelne) no viac som mal pocit že sledujem mystery fantasy s prepálenym finále ako niečo kde sa má divak báť. Vedľajšie postavy sú odfláknute úplne a to až tak že 10 minút po dopozeraní si nepamätám jediné meno a výrazným pozitívom tak pre mňa ostáva iba Russel.
Nečekal jsem, že to dokoukám do konce a neusnu. Neusnul jsem. Docela mě to bavilo a líbilo se mi to. Russell Crowe je pro mě neobvyklý v takové roli, ale hodil se tam. Nepochyboval jsem o něm a v závěru jsem byl překvapený. Super.
Papežův vymítač sice není horor, ale je to skvělý fantasy thriller se super herci a jejich vykony, hutnou atmosférou, dobrými triky, maskami a úmyslným humorem, který tu sedne. Jediný dva výrazný zápory jsou nevýrazná hudba, a to že tu není víc příběhu Gabriela Amortha skutečného vymítače, podle kterého byl tento film natočen. Ale jinak je to velmi dobrý film, ve kterém Russell Crowe naprosto exceluje a já se u něj hodně bavil a teď lituju, že jsem na to nešel do kina. Tak aspoň teď tomu dávám 80%.
Papežův vymítač nemá být komedie, což jsem taky nečekal, ale existuje na světě tolik vynikajicích herců, a někomu prostě přišla hrozná prdel do toho blitku obsadit prasátko Rusella, co svými špekáčkovými prsty drží krucufix, rve mu posedlému do huby, až mu tím vymlátí všechny zuby, a hodně špatným Máriovským přízvukem spíš diváka rozjebe na sračky. Budiž mu země lehká, ale tohle si soudruzi z Ameriky mohli natočit před 30 lety s Robinem Williemsem, a byl by to hit Vánoc. Tohle nemá s vymítáním co dělat, nehraju si na klasického čecháčka, neboli odborníka na všechno, a s opravdových vymítání, které jsem po internetu viděl, tak nejvěrněji bližšímu může mít Exorcista, nebo V moci ďábla. Všechno ostatní je jen sprostý plagoš, a na origoš se málokdo dopídí. Když se tak kurva dívám, tento rok nás čeká Exorcista ryloudit, nebudu lhát, mám z toho hovno u nohavice. // Madrid, Španělsko - 1987 (kolorizované): "Otče, děkujem že jste přišli, našeho syna popadl velký italský démon." - "Italský?" "Z čistajasna mluvil italsky, a nikdy předtím italsky nepromluvil ani slovo.." - "To je zvláštní, vemte s sebou divočáka, bude se hodit." "Divočáka, je to opravdu nutné?" - "Věřte mi. Tak ty náš posedlej, můžu na tebe mluvit anglicky, kompadre?" "La Famiglia! Pizza quattro formaggi! Mamma Mia!" - "Ah kurva, tak toho jsem se obával, vašeho syna posedl italský pizzař, na tohle budu potřebovat kráječ na pizzu, a velký krucifix, a veloce! Takže, ty náše mortadelo, Che Bello! Capuccino! Lasagne Al Forno! Godfather!" "Už jsme tady s tím prasetem.." - "Tak a teď ustupte, říkal mi, že jen tak z chlapce neodejde, dokud neobslouží všechny zákazníky, takže ho přiměju, aby posedl tohlencto prase.." "Gucci! Ferrari! Lamborghini! Versace! Carbonara Carbonara!" (Prase povyskočí, zakvičí, a při výběhu rozpůlí špagát)"Oh můj bože, Padre, to prase se úplně vyšinulo..!" - "Ale ne, to je v pořádku, teď je ten Ital v té sviňi, a jen si odběhlo do lesa hledat lanýže, dělá to sto dolarů."
Osobně nejsem příznivcem vymítačských filmů a popravdě se jim vyhýbám jako čert kříži... Ale nějak poslední dobou nemám na co bych koukal, tak jsem se dostal na svým watchlistu až sem... A musím říct, že jsem byl mile překvapen, že mě to vlastně i trochu bavilo a nepřišlo mi to až tak pitomý...