V úskalí

62%
V úskalí
Atraktivní, asi třicetiletá spisovatelka Laura (Rashida Jones) se zasekla ve svém životě a neví, co s ním. Nedokáže se přinutit do psaní nové knihy, neboť má plnou hlavou starostí o svou rodinu – neustále pracujícího manžela (Marlon Wayans) a dvě malé dcery. Navíc má pocit, že ji její manžel začal podvádět a udělá to nejhorší, co může, svěří se svými domněnkami svému otci Felixovi (Bill Murray) – nenapravitelnému sukničkáři, pro něhož je život jedna velká zábava. Felix samozřejmě okamžitě převezme iniciativu a pouští se s Laurou do pátrání, zda jí manžel zahýbá, nebo ne.



Recenze: V úskalí

Kinobox.cz
65%

Laura v podání sympatické Rashidy Jones je silná mladá žena, která navzdory svým problémům neztrácí rozum a nepropadá panice. Rozhodne se tedy pustit do otcova plánu a něco se svou situací udělat. Hvězdou V úskalí je ale každopádně Bill Murray, jeho Felix je postavou, kterou musíte milovat i nenávidět zároveň. Je okouzlující, roztomilý a dobře naladěný, zároveň ale i nezodpovědný a sobecký. Pod věčně dobrou náladou ukrývá své bolesti a zklamání, pro svou dceru tu ale vždy je. O jeho lásce k ní nemůže být pochyb. Každopádně je to klasický Bill Murray, od komedie Na Hromnice o den více sice uplynulo již hodně vody, ale ten úsměv, roztěkanost a roztomilost zůstaly stejné.


Chrustyn
Chrustyn
44 871 bodů
6
Sofia Coppola, mě před lety doslova uhranula filmem Ztraceno v překladu ale od té doby se míjíme. On the Rocks se mi na papíře jevil jako žánrově a příběhově hodně podobný snímek, ale i přes přítomnost Billa Murreye, se to Sofii ani tentokrát nepodařilo. Přestože se zde řeší důležité životní problémy, emočně se mě to nedotklo ani na minutu a pamětihodné scény, jako "tokyjské loučené" z výše uvedeného filmu, se tu neobjevují vůbec. Film začne, pokračuje, končí, nic mezi tím ani potom.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 654 bodů
8
Sofia Coppola je dcerou režiséra Francise Forda Coppoly, režiséra legendárních snímků jako trilogie Kmotr nebo Apokalypsa. Časem se vydala v otcových stopách a v roce 2003 vznikl její nejslavnější a nejlepší film Ztraceno v překladu, vyložená ukázka geniální a podmanivé filmařiny, která ukázala, že má Sofia podobně jako její otec vyloženě filmařský talent. V posledních letech se ale pro mně Coppola stala ztělesněním filmaře, který na své vrcholné dílo nedokázal ani částečně navázat- U Bling Ring jsem trpěl, A Very Murray Christmas mi přišlo cringe a remake Oklamaného byl vlastně celkem oukey....... akorát to prostě nebyl kdovíjak výrazný snímek, jenž by se zasloužil o to aby, filmovému divákovi zůstal v paměti. Částečně jsem tak už vlastně pochyboval nad tím, zda je Sofia Coppola schopná se vrátit ke svým počátkům a svého vrcholu. No a letos dorazil snímek On the Rocks a i když to tak vrcholná filmařina jako kdysi Lost in Translation není, tak je to velmi dobrý předpoklad toho, že Coppola v sobě pořád přece jen něco má. Odmysleme si teď na chvíli ten bizár A Very Murray Christmas a uvědomme si, že podobně jako u Ztraceno v překladu v kooperaci Coppola/Murray vzniká v samém základu vlastně stejně milý film, jako bylo kdysi dávno právě Ztraceno v překladu. Kulisy Tokia jsou sice tentokrát vyměněny za New York a Bill Murray sice hraje podobný typ, ale přesto též zásadně charakterně odlišný než v případě Ztraceno v překladu, skutečně jde ale mezi těmito dvěma filmy najít několik shodných a úsměvných podobností, které ale zároveň neznamenají, že by skutečně Coppola po 17 letech natočila duchovní pokračování. To opravdu ne. Tenhle film má jednu výraznou kliku a to díky tomu, že Bill Murray a Rashida Jones mají jako otec a dcera s velmi podivným vztahem výrazně povedenou vzájemnou chemii a veškeré jejich konfrontace díky tomu jednoduše stojí za to. Bill Murray si v tomhle ohledu bez problémů jede svůj herecký vrcholný standard a po dlouhé době (pomineme cameo v Zombielandu 2) jde vyloženě vyčíst, že si užívá, že zrovna hraje a to dost možná i díky tomu jak moc mu tenhle typ rolí sedí. A Rashida Jones zase potvrzuje, že jedna z těch hereček, která vlastně není slavná v tom pravém slova smyslu, přesto když se někde objeví tak to stojí za to. A takových výrazných rolí by Jones v blízké době zasloužila víc. Víceméně poprvé od Requiemu za sen z roku 2000 se jinak ve vážné (vážnější) úloze objevuje Marlon Wayans, který se pro mně účinkováním v peklech jako Pár nenormálních aktivit nebo Padesát odstínů černé stal ztělesněním herce, kterého už snad nikdy nechci vidět, přesto je ale skutečně fajn vidět Wayanse hrát dobře, fajn vidět, že má vůbec možnost něco si zahrát a předvést, že není úplné otravné poleno a především je fajn vidět Marlona Wayanse, po dlouhé době hrát v něčem co vypadá skutečně filmově a má to aspoň nějakou uměleckou vizi. Nevím, jestli to znamená, že Wayanse v podobných úlohách v blízké době uvidíme častěji, přesto bych to ale uvítal a vlastně bych mu díky tomu i všechny ty hříchy proti lidskosti (za kterými většinou stál i jako producent a scenárista) vlastně odpustil. Velmi fajn tu jinak je i Jenny Slate nebo Jessica Henwick, která má v poslední talent se projevovat čím dál tím více a už tak trochu začínám chápat, proč se najednou s jejím obsazováním roztrhl pytel. Na rozdíl od Ztraceno v překladu nemá V úskalí tak zajímavé charaktery a ani samotným příběhem či vizuálem tak razantně nestrhne, přesto je to ale ukázka takového filmu, který očividně točí člověk co má filmy nejenom rád, ale skutečně je umí točit. Nevadí tak vlastně, že je V úskalí ,, pouze´´ velmi příjemnou filmařskou jednohubku, která nemá potenciál utkvět divákovi v hlavě na nějakou výrazně delší dobu, protože je to pořád velmi fajn. Coppola napsala funkční a dostatečně emocionálně působící scénář a dle toho následně vznikl fajn film, který sice na Ztraceno v překladu nemá, přesto je to ale částečně velmi fajn návrat Sofie Coppoly ke svým kořenům a vůbec bych se nezlobil, kdyby v podobných vodách zůstala i u svých příštích filmů. Pokud dopadnou alespoň nějak tahle, tak budou stát za to a já je uvidím moc rád......
Renfield
Renfield
5 025 bodů
7
Na tom že Felix zná zaměstnance svých oblíbených podniků, by nebylo nic divného, ale že mu tohle vyjde i při policejní kontrole, už budí takový maloměstský dojem, což je v případě New Yorku zřejmě úmyslně směšné. Ten je tu více než kulisou a díky výborné kameře dává scénám takovou příjemně poetickou atmosféru, čímž připomene některé z filmů Woodyho Allena. Felix Billa Murrayho do ní zapadá, jeho příběhy občas pobaví, občas prozradí něco z jeho názorů na život. Nakonec je to z velké části o něm a samozřejmě Lauře, jejich vztahu a jejího (ne)pochopení otce, jenž se vlastně choval podobně jako manžel? Vztah Deana a Laury působí velmi chladným, občas až vyhořelým dojmem. On je navíc úspěšný, obletovaný, ona má ze sebe přesně opačný pocit, což teorii o nevěře nahrává, přesvědčivější důkaz se vlastně dlouhou dobu neobjeví. Nebo neobjeví vůbec? Z tohoto pohledu mi ne zrovna výrazný závěr stačil. Tokio se nekoná, přesto Sofia Coppola opět dialogově velmi silná a Bill Murray s Rashidou Jones výborní.

Dodatečné informace

Původní název:
On the Rocks (více)
  • USA V úskalí
  • USA On the Rocks
  • USA 온 더 록스
  • USA オン・ザ・ロック
  • USA Dans de beaux draps
  • USA En las rocas
  • USA Felkeverve
  • USA Na lodzie
  • USA On The Rocks
  • USA Thử Thách Gia Đình
  • USA Остання крапля
  • USA Последняя капля
  • USA 人生觸礁時
Premiéra v ČR:
2. 10. 2020
Distributor:
Canal+
Země původu:
USA
Tržby:
0,99 mil. USD (celosvětově)
Čeština:
V úskalí je dostupný s českými titulky

Podobné


Powered byJustWatch

  • Přechod záběrů může diváka vést k domněnce, že Laura spí na stejném místě až do dalšího rána, ale tato domněnka je zpochybněna, když se probudí ve zcela jiném oblečení.
  • Americká herečka Kelly Lynch se objeví v roli ženy v restauraci, která zná postavu Billa Murrayho. Ve skutečném životě jsou Murray a Lynch dobří přátelé.
  • Klasický vůz na závodní scéně je Alfa Romeo Giulietta z roku 1959. K natáčení scén byla použita dvě podobná vozidla.