Candyman

53%
Candyman
Jeho jméno znají všichni, ale vyslovit si ho netroufne nikdo. Kultovní hrdina všech strašidelných historek, jehož poznávacím znakem je zlověstný hák natřený medem a roj včel. Stačí ho pětkrát vyvolat před zrcadlem a on se objeví - tentokrát v galerii moderního umění. Mladý výtvarník Anthony má pocit, že jeho kariéra stagnuje a on potřebuje nový impuls, aby mohl pokračovat v tvorbě. Jednoho dne mu kamarád povypráví tragický příběh o tom, jak se zrodil muž s hákem a proč začal vraždit. Anthony je tou legendou zcela fascinován a začne pátrat po dalších okolnostech. Jeho obrazy najednou získávají temný nádech a postupně se na nich začíná objevovat jediná tvář ... (Forum Film)



Recenze: Candyman

Kinobox.cz
70%

Aktuální Candyman není tak dobrý jako ten první, protože stín svého předchůdce ničím zásadně nepřekračuje – např. nemění žánr jako Vetřelci, ani významně nezvětšuje měřítko jako některé dlouhodobě velebené sequely (Kmotr 2, Impérium vrací úder, Terminátor 2 aj.). Originálu však ostudu v žádném případě nedělá. Naopak jde o překvapivě důstojného a vkusného nástupce a o jeden z nejlepších dosavadních letošních hororů.


Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
4
Z kultovního a možná trochu zapomenutého hororu, vznikla v tomto pokračování pouze kritika společnosti a oblíbené téma utlačovaných černochů, zlými bělochy. Napětí a horor zcela absentují.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
36 594 bodů
2
Čtvrtá hororová etuda napravuje špatnou reputaci nepovedeného snímku třetího, který takovýto námět na dlouhou dobu pohřbil. První snímek nastavil svou hrůznou atmosférou laťku hodně vysoko, čímž se snímek druhý toho ještě jakž takž drží. Onen třetí už byl skutečně průser. Tento nový snímek se oné nastavené laťky snaží také dosáhnout a byť se to ne až úplně daří, má k tomu hodně blízko. Pomáhá tomu hlavně fakt, že se příběh vrací právě do míst známých z prvního snímku. Nadpřirozený zabiják s hákem na ruce je tedy opět tu a stále nemá s nikým slitování. A stačí k tomu hodně málo. Před zrcadlem pětkrát vyslovit jeho jméno. No, zajímavá forma sebevraždy. Příběh opět vychází z povídkové předlohy autora Cliva Barkera, čemuž svým způsobem také vzdává hold. Dějově jsou obsaženy vzpomínky na události známé z prvního snímku, což tak svým způsobem připomene o co vlastně jde a co za hrůzy se už udály. Nejde ale ani tak o volné pokračování či remake za účelem restartu, jako spíše o nový pohled na známý příběh s pokusem vytvořit novou hloubku. To se kupodivu i daří. Depresivní styl vyprávění v kombinaci temným a místy i napínavým aspektem vývoje děje tak nabralo hodně na zajímavosti. Vysvětlení co či kdo Candyman je, kde se vzal a jakou roli ohledně jeho legendy mají jeho oběti, je ztvárněno vynalézavě a na správný horor atmosféricky hodně hrůzostrašně. Jak už to ale také bývá, i tak zůstalo mnoho nezodpovězených otázek, takže je na diskuzi, je-li to liknavostí tvůrců a nebo úmysl pro případné další pokračování, kde by se s tím pracovalo. Černý humor je namístě a i nějaké ty narážky či zesměšňování některých daných aspektů jsou v tomto případě přijatelné. Snímek se dá považovat za vytvořený s respektem ke staršímu zpracování oné povídky a to i v uměleckém dojmu, tudíž o pokračování by zájem být mohl. Jen už do toho necpat politický rasový marast BLM, který z tohoto díla vytváří propagandistický rasový spektákl, což zaslouženě body snižuje hodně dolů, neboť se jedná o zneužití literárního díla i předchozích snímků. O černoších jako nevinných obětích bělochů v povídkové předloze není ani slovo.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
8
Líbí se mi, že byla zachována "pomalost", důslednost a sebevážnost prvního filmu. Sice to vede k poněkud pomalejšímu rozjezdu, ale jinak to je velmi zajímavé pokračování, které to nepřehání s metaprvky a pomrkáváním, primární roli hraje opět sociální komentář, tentokrát navíc obohacený o individuální úhel pohledu protagonisty, který do tohoto světa v nějakém slova smyslu patří i nepatří. Hra se zrcadly, která na téhle rovině v původním filmu vůbec nebyla (nevím, jak v pokračováních) ukazuje, že filmaři nepotřebují jen otrocky sledovat předlohu, ale rozvíjejí ji. Vrstva o roli a hodnotě umění a umělcích přijde určitě někomu jako to nejvíc nosné a zásadní, mně to přišlo trochu nadbytečné a hrozící, že se tím film přeplní a strhne pozornost (zvlášť když to je na konci víceméně irelevantní) - ale respektuju to a "nevadilo mi to". Občas bylo poněkud zvláštní chování některých postav, ale to mě zpravidla u hororu zajímá tak málo, že jsem zvažoval to ani nezmínit. Je to především zajímavá alternativa, příliš to nezapadá do žádné konkrétní škatulky.


Dodatečné informace

Původní název:
Candyman (více)
  • Kanada Candyman
  • Kanada 캔디맨
  • Kanada キャンディマン
  • Kanada A Lenda de Candyman
  • Kanada Bitininkas
  • Kanada Kampókéz
  • Kanada Sát Nhân Trong Gương
  • Kanada Şeker Adam'ın Laneti
  • Kanada كاندي مان
  • Kanada Кендимен
  • Kanada Кендімен
  • Kanada Кэндимен
  • Kanada कैंडीमैन
  • Kanada 糖果人
  • Kanada 糖魔怪客
Premiéra v ČR:
26. 8. 2021
Distributor:
Forum Film
Země původu:
Kanada, USA, Austrálie
Přístupnost:
15+
Rozpočet:
25 mil. USD
Tržby:
77,41 mil. USD (celosvětově)
Čeština:
Candyman je dostupný s českými titulky
Ocenění:
Žádná ocenění

Další z kolekce Candyman


Podobné


Powered byJustWatch

  • Haley čte z programu popisujícího Say My Name v galerii Night Driver. V programu se píše: "V popředí Helen Lyleová: bílá, privilegovaná postgraduální studentka, jejíž posedlost výzkumem městské legendy zvané "Candyman" vedla na počátku 90. let k bizarnímu sebeukájení na dvoře sídliště. Slovo "emulace" se zaměňuje se slovem "immolation", což znamená smrt ohněm.
  • V závěrečné scéně, kdy Brianna přivolává Candymana, vysloví jeho jméno do zrcadla pouze čtyřikrát, nikoliv pětkrát, jak je obvykle vyžadováno.Není to však chyba, protože jeho jméno už jednou vyslovila do zrcadla v Anthonyho ateliéru, než ji dokázal zastavit jeho rozbitím.
  • Úvodní titulková sekvence je přesnou paralelou úvodní titulkové sekvence původního filmu. V původním filmu Candyman ukazuje úvodní titulková sekvence Chicago z perspektivy směrem dolů. V tomto filmu ukazuje panorama Chicaga z perspektivy směrem nahoru.