Nejlepší trailer roku. Pokračování kultovního hororu vám zaručí noční můry

Nejlepší trailer roku. Pokračování kultovního hororu vám zaručí noční můry
28 let poté | Sony Pictures
Britský režijní mág stojící za Trainspottingem či Sunshine před dvaadvaceti lety opět nakopl skomírající subžánr a přišel s realistickým uchopením zombie apokalypsy, což i po letech dokládá působivá úvodní sekvence natáčená ve vyprázdněných ulicích Londýna. Boyle s Garlandem, jenž dnes razí autorskou tvůrčí kariéru u A24 s filmy jako Ex Machina či Anihilace, poté produkovali akčnější sequel 28 týdnů poté od Juana Carlose Fresnadilla. Nyní se oba renomovaní filmaři (Boyle má doma také Oscara za Milionáře z chatrče) vrátili pro první část dvojitého finále – Nia DaCosta (Candyman) souběžně s Boylem natáčela dovětek 28 Years Later II: The Bone Temple.
28 Years Later: trailer | Sony Pictures
První trailer rozhodně nabízí několik zásadních podnětů a také do páteře posílá mráz, o jaký se dlouho žádný filmový marketing nepostaral. Problém by zřejmě mělo i potenciální pokračování Mrazíka, neboť takhle má vypadat upoutávka na hororový příběh, jenž bude chtít překvapovat stejně jako obracet pozornost k už nostalgickému originálu. A stihne přitom zjevně i obojí naráz, což dokazuje jistý Cillian Murphy – čerstvý držitel Oscara za Oppenheimera byl tahounem jedničky a prvním ohlášeným navrátilcem pro trojku, nyní však jeho jméno spíš absentuje a trailer obsahuje záběr na zombie, jejíž rysy se charismatickému Irovi nápadně podobají.
28 let poté
28 let poté
AI
74%
Video, laškovně odstartované znělkou Teletubbies, která se vyvíjí v bezútěšnou a agresivně gradovanou Kiplingovu říkanku o opakujících se myšlenkách výsadkové armády na cizím území, se tak víc soustředí na nováčky Aarona Taylora-Johnsona (Bullet Train) a Jodie Comer (Poslední souboj). Jejich survival drama v kulisách výstražně nakupených lebek pročísne i Ralph Fiennes (Schindlerův seznam) v lehce obměněné odysseovské vizáži – představitel Voldemorta se nedávno uvedl v traileru na historické drama The Return jako Homérův ithacký král a také mezi zombíky si zjevně vyzkouší polohu soběstačného bojovníka.
Materiál a jeho střih nemohou být lepší a rychle se vkrádají pochyby, jak moc jsou údaje o natáčení na tehdy nejmodernější iPhone relevantní. Kameraman Anthony Dod Mantle (Oscar za Milionáře z chatrče) opravdu používal všudypřítomný výrobek Applu, ale stejně tak často sahal po adaptéru s namontovaným klasickým objektivem, čímž se zvětší senzor mobilního zařízení a dosáhne se klasičtějšího „filmového“ obrazu. A to s místy menší hloubkou ostrosti a většího zužitkování pokrytého pole záběru.
28 let poté
28 let poté
28 let poté
28 let poté
28 let poté
Namísto experimentu Stevena Soderbergha Nepříčetná tudíž 19. června 2025 dostaneme levnější blockbuster s rozpočtem kolem 75 milionů dolarů, který vykáže stopy autorského týmu a nad jehož audiovizuální propagací lze spokojeně zamlaskat. Když už Boyle po mizerném Yesterday šest let žádný snímek neuvedl, tohle vypadá jako ozvěna jeho nejsilnějších let se zatím nejsilnějším hororovým efektem.
Podívejte se na žebříček nejlepších hororů poslední dekády.
Zdroj: The Hollywood Reporter