Jedná se o Lynchův druhý, komerčně neobyčejně úspěšný film. Příběh znetvořeného muže, natočený podle vzpomínek pamětníků F. Trevese a A. Montagua. Lynch v něm projevil zálibu v bizarnosti a krutosti, patrnou už v jeho prvotině. Osud Johna Merricka, "sloního muže", který skutečně žil na přelomu století, je však líčen s akcentem na humanistické vyznění příběhu jeho utrpení. D. Lynch pojal film jako odsouzení předpojatosti společnosti vůči "nenormalitě" a jako výzvu k přijímání odlišnosti. Film je černobílý a kamera F. Francise mu dává expresionistické ladění souznějící s jeho dramatickým obsahem. Roli "sloního muže" vytvořil v důmyslné masce John Hurt, další postavy vytvořili Antony Hopkins, John Gielgud a Anne Bancroftová, kteří svou účastí nesporně přispěli k úspěchu filmu, děsícího krutostí, jíž je člověk schopen, a dojímajícího údělem hrdiny.
Asi nejlepší Lynchův film. Naprosto výborný a depresivní snímek s výbornými herci, perfektní černobílou kamerou a hutnou atmosférou. A navíc jako jeden z mála Lynchových filmů je snadno pochopitelný.
Příběh znetvořeného muže, ke kterému se zdalaka ne všichni chovali v rukavičkách. V příběhu můžete vidět, jak se ještě pred nedávnem dokázali lidé chovat. To že je film natočený na základě skutečných událostí je vždy veliký + . Fil je ale bohužel z poloviny nudný, takže nemohu dát více než 65% .
A hele, Lynch umí natočit i smysluplnej film se souvislým dějem. Ale to by nebyl pan režisér, kdyby si pro nás nenachystal něco speciálního. Krutý postižený osud si o to černobílé provedení vyloženě řekl (i když Lynch by natočil černobíle i bollywoodský dokument o výbuchu ohňostroje v továrně na barvy). Jedno je ale jasné - člověku bylo toho člověka strašně líto, o to víc, že to bylo dle pravdy. Kvalitní filmařina. Johna Hurta by nepoznala ani vlastní mama a i když skutečný Joseph (ano, ve skutečnosti to nebyl John) Merrick byl přece jen víc "přírodní", maska byla parádní. Nesmím opomenout ani solidního Tondu Hopkinsovic nebo parádní dobové vyobrazení. Paradoxně, i když je tento Lynchův film normálně pochopitelný, nejde mi zařadit ho mezi špičku jeho tvorby.