Jedná se o Lynchův druhý, komerčně neobyčejně úspěšný film. Příběh znetvořeného muže, natočený podle vzpomínek pamětníků F. Trevese a A. Montagua. Lynch v něm projevil zálibu v bizarnosti a krutosti, patrnou už v jeho prvotině. Osud Johna Merricka, "sloního muže", který skutečně žil na přelomu století, je však líčen s akcentem na humanistické vyznění příběhu jeho utrpení. D. Lynch pojal film jako odsouzení předpojatosti společnosti vůči "nenormalitě" a jako výzvu k přijímání odlišnosti. Film je černobílý a kamera F. Francise mu dává expresionistické ladění souznějící s jeho dramatickým obsahem. Roli "sloního muže" vytvořil v důmyslné masce John Hurt, další postavy vytvořili Antony Hopkins, John Gielgud a Anne Bancroftová, kteří svou účastí nesporně přispěli k úspěchu filmu, děsícího krutostí, jíž je člověk schopen, a dojímajícího údělem hrdiny.
Asi nejlepší Lynchův film. Naprosto výborný a depresivní snímek s výbornými herci, perfektní černobílou kamerou a hutnou atmosférou. A navíc jako jeden z mála Lynchových filmů je snadno pochopitelný.
Příběh znetvořeného muže, ke kterému se zdalaka ne všichni chovali v rukavičkách. V příběhu můžete vidět, jak se ještě pred nedávnem dokázali lidé chovat. To že je film natočený na základě skutečných událostí je vždy veliký + . Fil je ale bohužel z poloviny nudný, takže nemohu dát více než 65% .
Není to šokující a není to nechutné. To je důležitá informace. Lynch tu jen vypráví (docela jednoduchý) příběh jednoho člověka, který bohužel nemůže být obyčejný... Ponurá a depresivní atmosféra tu rozhodně je, ale Lynch netlačí na pilu, jak jsem se bál. Ponurost není uměle vyvolávána (krom toho, že je film černobílý - tím to je samozřejmě jednodušší), ale přirozeně vyplývá z příběhu. Dokonalý Hopkins. Výborná podívaná. Poněkud nelynchovská... ale to přece nemusí vadit.