Natočit film je pořádná řehole. I když hlavní slovo má mít režisér, zvlášť u studiových produkcí se názory střetávají, představy se vyvíjí a původně dosazení členové štábu či obsazení z různých důvodů nemohou na projektu pokračovat. A tak se nadstavbové miliony dolarů občas musí vrhnout do přetáčení už pořízeného materiálu, což je v Hollywoodu naprosto běžnou praxí s různícími se kvalitativními efekty. Kuloáry nedávno pročísly zvěsti o masivních dotáčkách Baleríny ze světa Johna Wicka, jejichž drastičnost vůči přínosu režiséra Lena Wisemana sice zákulisní zdroje posléze mírnily, ale o zajetých praktikách věčně nespokojených studií říkají své. Pojďme si nastínit stručnou historii významných filmových přetáček, v angličtině nazývaných reshoots, které za pět minut dvanáct proměnily slavné filmy a občas i kulturu jako takovou.
Články 20
Studio Universal se po úspěchu Neviditelného (The Invisible Man) rozhodlo oživit další z legendárních hororových monster. Leigh Whannell měl tentokrát za úkol vzkřísit legendárního Vlkodlaka. Jeho Vlčí muž (Wolf Man) ovšem bude dle nového traileru po všech stránkách moderním intenzivním hororem, v němž dostaneme ve skromných podmínkách zřejmě zatraceně hodně hororové muziky.
Při lednovém úplňku se tuzemskými kiny rozlehne hrdelní zavytí, když do nich začátkem roku vtrhne moderní Vlčí muž (Wolf Man) v režii šikovného Leigha Whannella (Upgrade). Horor se zařadí po bok Mumie s Tomem Cruisem a Whannellova Neviditelného jakožto další dílek zatím neoficiální monstrságy studia Universal, jež různým záhrobním konceptům vévodilo ve 30. letech. Úvodní náznakový trailer přichází pár dní poté, co Universal na své události Halloween Horror Nights zveřejnil design titulní stvůry ve formě halloweenské masky, která, mírně řečeno, moc neoslovila.
Proslulý mytologický kříženec člověka s vlkem útočí ze zamlžených vřesovišť kinematografie od třicátých let, kdy studio Universal zhmotňovalo svůj katalog monster také Vlkodlakem v Londýně (Werewolf of London). Posledním velkým pokusem o mainstreamové probuzení zvířete, které nad člověkem přebírá kontrolu pod vlivem úplňku, byl roku 2010 Vlkodlak (The Wolfman) s Beniciem Del Torem a Anthonym Hopkinsem. Předražený a v průběhu přetáčený film však zaznamenal finanční průšvih a hororové studio Blumhouse se nyní pokusí vrátit lykantropy mezi populární filmové postavy s protřelým režisérem méně nákladných hitů Leighem Whannellem (Upgrade, Neviditelný).
Na Netflixu je momentálně k vidění norský horor Vlk Viking, jenž pojednává o prastaré vlkodlačí legendě, která procitá v okolí zapadlého městečka uprostřed lesů. Pokud jste viděli jakýkoli vlkodlačí a obecně zvířecí horor, nečeká vás žádné výrazné překvapení. Přesto se jedná o solidní příspěvek do daného subžánru, který nic nedělá vyloženě špatně.
Říjen se ve filmovém světě vždy nese ve znamení strašidelných příběhů, jimiž tvůrci zpestřují období blížícího se keltského lidového svátku. Pozadu letos nezůstává ani Marvel, který na Disney+ nově uvádí svůj dosud nejtemnější a nejkrvavější příspěvek – čtyřiapadesátiminutový snímek Vlkodlak: Noční lovec, v němž skupinka rituálních lovců čelí bájnému monstru zjevujícímu se za úplňku.
Uznávaný americký herec portorikánského původu je známý především zápornými či nejednoznačnými rolemi, k čemuž ho předurčují jeho ostře řezané rysy a úzké vypočítavé oči. Benicio Del Toro ale v Karlových Varech ukázal svou lidskou stránku a při uvádění dvaadvacet let starého snímku, za který obdržel Oscara, oplýval úsměvy a optimismem.
Na hororové streamovací platformě Shudder si odbyl premiéru třicet let připravovaný animovaný snímek Šílený bůh, jímž legendární trikař a animátor Phil Tippett dle kritiků stvořil své opus magnum. Odhodláte-li se jeho životní vizi zhlédnout, máte se připravit na pár bezesných nocí a znepokojivou tapiserii pekelných, brutálních i čarokrásných výjevů.
Gotický horor The Cursed je novým filmem Seana Ellise. Jméno tohoto režiséra u nás zatím není příliš známé, jeho snímky Cashback a Metro Manila ale zaznamenaly velmi kladná přijetí.
Dnes večer si můžete v televizi (od 20:20 na Nově) naladit zřejmě největší vysokorozpočtový propadák posledních let, který zcela selhal ve snaze nastartovat ambiciózní kinematografický vesmír ve znamení klasických monster. A nemalou vinu za to údajně nese jeho hlavní herecká hvězda.