Recenze filmu Vlkodlak

63%

Komentáře a recenze 47

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
44 065 bodů
6
Režisérský klasik dobrodružných podívaných, herecká legenda, legendární maskér a legendární hudební skladatel se spojili aby natočili horor o legendárním monstru. Vznikla z toho nová verze hororové klasiky ze 40. let a pro fandy vlkodlačích hororů jeden z nejlepších filmů na dané téma. Bohužel ani tyto superlativy nestačí k tomu aby vzniklo něco většího než "jen" dobrý film. Joe Johnston sice natočil slušnou poctu žánru a vyjma počítačových triků používá všechny zažité postupy, které strašili před více jak půlstoletím (temný les, gotická sídla, hustá mlha) ale jako celek film nefunguje na 100%. Není to hereckým obsazením (překvapivě vynikající a do role Angličana skvěle pasující Španěl Del Toro, vynikající ex-agent Smith Hugo Weaving a bohužel nevyužitý a trochu znuděný Anthony Hopkins) a už vůbec ne triky (slušné gore efekty při masivních jatkách, kde mě docela překvapila krvavá hravost tvůrců při zobrazování násilí, při kterém jsem si nejednou vzpoměl na filmy starší 15 let a i přes fakt jen vylepšené vlkodlačí masky ze 40. let, příznivce potěší vynikající maskérské efetky Ricka Bakera) nebo skvělou atmosférou ale tím, že se film v některých fázích nepříjemně vleče a je celý takový povrchní, postrádající jakékoliv překvapení. Hlavní problém je však v tom, že se nejedná o horor. Film se občas snaží vyděsit, tím co nevidíme ale bohužel se mu to moc nedaří a při první krvavé scéně se divák neděsí a pohled na utrhané končetiny létající vzduchem ho spíše pobaví. Nedá se však filmu upřít snaha o obnovení žánru a jelikož nemá - vyjma některých klasik - žádného opravdu kvalitního zástupce, můžeme Johnstonovi a jeho týmu jen poděkovat. Pozn. komentář se týká prodloužené necenzurované verze, tudíž nevím jaká je klasická kinoverze.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
36 798 bodů
10
Remake klasického snímku ´Vlkodlak´ (1941) a naprosto úžasná pocta všem klasickým vlkodlačím snímkům. Atmosféra nevybočuje z klasického pojetí gotického hororu, čímž je samozřejmě dějový vývoj plně předvídatelný, ale to nic nemění na faktu, že je snímek po vizuální stránce prostě krásný. Pojetí příběhu opakuje vynikající reinterpretaci lykantropického mýtu respektující původní film, jen se do vývoje děje přidaly nějaké nové zvraty. A není divu. Nová verze se tak jen přizpůsobila nové době. A právě z tohoto důvodu je také plná mohutných gore scén, což snímek zase posunulo dál. Proměny člověka ve vlkodlaka jsou samozřejmě řešeny CGI metodou, takže jsou podle toho mimořádně dechberoucí. Roli Lawrence Talbota přijal Benicio del Toro a udělal dobře. Hodí se náramně. Nějaké drobnosti, které by se dali vytknout, by se samozřejmě našli, ale i tak se jedná o klasické stylizované pojetí hororového příběhu, mající laťku nastavenou hodně vysoko. Vážná hrůza a kýčovitá elegance. Monster film přesně takový, jaký být měl.
kunafix
kunafix
20 052 bodů
4
To snad ani nebyl vlkodlak, ale Chewbaca z hvězdnejch válek. Del Toro byl skvělej, ale film stál za dva prdy vytvořené v podpaží. Triky dižital nuda, gore taky nuda. Přeměna z člověka na vlka plka celkem ucházející. Potěšil Hugo Weaving, na rozdíl od sešlýho Hopkinse.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
4
Joe Johnston mohl konečně natočit pořádný film. Ale ani kdysi kultovní scénarista AK Walker a docela hvězdné obsazení mu v tomhle nepomohlo...2. den po zhlédnutí můžu mezi klady počítat už jen Elfmanovu hudbu a parádního Weavinga, protože zbytek mi nekompromisně vyšuměl z hlavy ...4.5/10
Fingon
16 896 bodů
6
Director's Cut (114 min.) Slabsi tri hvezdicky za vlkodlaci napodobu Coppolova Draculy (stejny setting, Elfman snazici se napodobit Killara atd.) Par slusnych scen (blazinec, predvadeni pacienta odborne verejnosti a nasledna nadhanecka Londynem), ale nic vic... Pres hezky look se to dost tahne.
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
7.5
Oproti původnímu Vlkodlakovi z třicátých let je to hodně kvalitativní posun, ale i když se sešla pořádná parta herců v čele s Hopkinsem, del Torem, Weavingem a Blunt, tak film má chvílemi tak nuudnou vatu, že je to hrozná škoda. Bomba to sice úplně není, ale vidět se to dá.
Spooner
Spooner
15 911 bodů
8
Přes všechny ty odklady a problémy při natáčení z toho nakonec vzniknul hodně slušný film. Místama je to sice trochu nevyrovnaný a některé ty kecací scény moc nefungujou. Když ale dojde na akci, tak to má Joe Johnston pevně v rukou. Triky jsou výborné, brutalita potěší a hudba je také výborná. Celé to navíc rychle uteče a má to takovou atmosféru starých filmů. Herecké obsazení je sice trochu nevyrovnané, takže dva herci hrajou výborně (Del Toro, Weaving), jeden byl nejspíše zfetovanej (Hopkins) a někdo si zase spletl film ( Emily Blunt). Ve výsledku to ale hodně potěší, i když se z předlohy dalo vytěžit samozřejmě mnohem víc.70%
lamps
lamps
15 341 bodů
7
Některé pasáže jsou brilantní a dá se říci, že ještě překonaly má očekávání. V zamlženém prostředí, kde by se i Rákosníček ztratil, se Johnston pohybuje znamenitě, a když chce, umí napnout nervové struny diváků velmi intenzivním způsobem. Bohužel vše, co stojí mezi zdařilou a řádně krvavou hororovou výplní, je naprosto nezajímavá scénáristická i dramaturgická vata, která se utápí v nepřesvědčivém rodinném dramatu a ani zdánlivě nevyužívá megapotenciál hvězdného hereckého ansáblu. Vypustit rodinnou telenovelu a zaměřit se více na detektiva Huga Weavinga, zdaleka nejsympatičtější postavu filmu, mohl být z Vlkodlaka velký hit. Takhle je to pouze hodně profesionální řemeslná prácička..
sabule
14 227 bodů
6
Opět jedna zkouška posunout filmy o vlkodlacích do vyšších pater,která sice nepůsobí až tak špatně,vlkodlak,jako takový se vizuálně povedl,ale celkově je film moc roztahaný a působí dost divně a neuceleně.
ZkuKol
12 290 bodů
4
Velkolepé fiasko - rádoby velkolepé. Benicio si tento snímek vymodlil, ale zřejmě přistoupil na příliš mnoho kompromisů. Domnívám se, že mu šlo o psychologický portrét muže jenž musí zápasit se stvůrou uvnitř sebe a se svým otcem. Studio chtělo cool akční dobrodružství a nepovedlo se ani jedno. Johnson se rozhodl pro comicsovou stylizaci s viktoriánským nádechem a odkazy ke starým hororům - tomu vcelku není co vytknout, navíc se mu občas daří opravdu nádherné obrazy. Bohužel celý rozpočet (85 mega) chlapci někde prožrali, protože triky jsou otřesné a daří se jim kazit i vcelku povedené akční scény (a létající krev toho moc nezakryje). Slabina přichází s až příliš standardním soundtrackem, který se navíc dost opakuje, ale rozhodně si nezadá s těmi cáry nesmyslů, které byly vydávány za scénář - postavy přicházejí, odcházejí, vracejí se zcela bezdůvodně, vše je pitomě vysvětlováno, hercům lezou z pusy neskutečně blné dialogy a už ani nezmiňujme z čeho všeho se tu kradlo. Režisér tomu všemu dává ránu z milosti, protože není schopen poutavě vyprávět a tak se mu nedaří lekačky, momenty zvratu i odhalení a doslova mu uteče jak pověstná pára nad hrncem závěr. Opravdu smutný pohled na kvalitní hereckou sestavu v hezkých kulisách, jak se trápí 100 minut v odfláknutém béčku, jež by svou kvalitou (řemeslnou i narativní) patřilo maximálně na Hallmark. Lawrence Talbot se vrací na panství svého otce, aby odhalil tajemné úmrtí svého bratra, bohužel zjistí, že v místních lesích není v době úplňku úplně bezpečno... 30%