Vlkodlak ožívá pod režisérem hororových hitů. V traileru skrývá monstrum, jež vyvolalo humbuk

Vlkodlak ožívá pod režisérem hororových hitů. V traileru skrývá monstrum, jež vyvolalo humbuk
Vlkodlak (2010) | Universal Pictures
Maska vypadá spíš jako skřítek Engywook z Nekonečného příběhu a příliš neumocňuje zamýšlený strach z obávaného mytologického křížence člověka s vlkem. V atmosféru kujícím teaseru tudíž přímo nespatříme výsledek kousance, který v současné době utrpí sanfranciský manžel a otec Blake v podání Christophera Abbotta (Chudáčci). Když jeho otec zmizí a vyhlásí jej za mrtvého, Blake se podle oficiální synopse s rodinou přemístí do rodného domu v Oregonu. Manželství s úspěšnou Charlotte (Julia Garner) ochabuje, přijede však i s mladší dcerou Ginger (Matilda Firth). Po nočním napadení neznámým zvířetem na dvou nohách se zabarikádují v domě, avšak Blake se začne chovat podivně a není jasné, zda vnější nebezpečí je horší než to, které bují uvnitř.
Vlčí muž
Vlčí muž
AI
65%
Ve filmu tak zjevně uvidíme nejméně dva vlkodlaky, jejichž fyzické transformace rozezní vzpomínky na tělesné rozklady z Amerického vlkodlaka v Londýně. Whannell opět volí úsporný styl, ale zatímco v posledních filmech zapojoval více či méně futuristické prvky, zde se orientuje spíš na lokální lesní survival s tátovským komplexem ve stylu nedávného Paroží. Otázkou zůstává, co před námi tvůrci skrývají a co bude v sázce, neboť nevinná manželka s dětmi bezpochyby nemohou padnout za oběti v takto mainstreamovém, i když znepokojivě vyhlížejícím hororu.
Vlčí muž: teaser trailer | CinemArt
To souvisí s tím, že Universal si vzal příklad z trýznivé marketingové kampaně hororové detektivky Longlegs, již Neon promoval sérií matoucích eliptických klipů a šifer. Wolf Man začíná trailerovou kampaň podobně a neohání se detaily. Nejenže tak můžeme věřit, že finální podoba vlkodlaka bude mnohem lepší než v případě (snad záměrně) křečovitého kostýmu. Není rovněž od věci důvěřovat Whannellovi, jenž má v portfoliu také scenáristické kredity u kořenů franšízy Saw či Insidious a který většinou umí i vyprahlé koncepty polít živou vodou.
Vlkodlak se naposledy v kinech ucházel o přízeň mainstreamu před čtrnácti lety, výpravný historický horor s Beniciem Del Torem a Anthonym Hopkinsem si ale kvůli nákladné produkci a špatné propagaci nevedl vůbec dobře. Whannell, jenž opět spolupracuje se studiem Blumhouse, přebral svého vlkodlaka po původně produkujícím i hrajícím Ryanu Goslingovi a završil před pár lety vytyčený koncept, který tentokrát na dobové zasazení kašle. Nestvůrná úplňková infekce s hnusnou fází proměny musí být působivá i v nenápadnějších lokacích a Whannell umí točit levně, takže Wolf Man by se po premiéře 16. ledna mohl s klidem zaplatit. Vlkodlaky navíc na streamu hezky připomněl Michael Giacchino s marvelovským kraťasem Vlkodlak: Noční lovec pro Disney+.
Podívejte se také na náš žebříček nejlepších hororů posledních deseti let.
Zdroje: SlashFilm, X