Profilový obrázek

hroubek

Pavel Hrubes

Komentáře 42

Od nejnovějších
  1. Hrabě Monte Christo
    Hrabě Monte Christo (2024)
    8
    Velmi povedený historický film, který jsem si hodně moc užil. Předlohu jsem nečetl, ale kdysi jsem viděl nějakou starší filmovou adaptaci. Na samotný film jsem se dost těšil, jelikož ho provázely nadšené reakce. A ty já teď mohu potvrdit. Režisérská dvojice Alexandre de La Patellière a Matthieu Delaporte mi u Třech mušketýrů ukázala svůj talent, hravost, a moderní přístup ke klasickým adaptacím. V jejich podání se knižním adaptacím dostává prvotřídní péče, ale zároveň je dokáží odvyprávět zábavně, stylově, moderně a hlavně kvalitně. Oba režiséři odvedli na tomto filmu skvělou práci a je radost sledovat to, co natočili protože to parádně funguje a nenudí. Režiséři nikam nespěchají a využijí tříhodinovou stopáž ve svůj prospěch. Díky tomu příběh nepůsobí uspěchaně, je tu luxusní práce s charaktery a film krásně graduje do parádně vystavěného konce. Na filmu se nešetřilo a má krásnou vizuální stránku, kostýmy, rekvizity a také správnou atmosféru. Režisérská dvojice měla opět šťastnou ruku při obsazovaní, jelikož se tady sešlo perfektní obsazení. Pierre Niney to zahrál na pána a velmi přesvědčivě prodal svou touho po spravedlnosti a jistou odtažitost zbavenou citů. Bastien Bouillon umí být velmi přesvědčivý a hezky zvládl svůj part. Patrick Mille a Laurent Lafitte mají skvěle napsané charaktery a oba pánové si své role hodně užili. Anaïs Demoustier je opravdu krásná a skvěle dokázala prodat něžnost své postavy. Největším překvapením pro mě byla Anamaria Vartolomei, která si z mého pohledu ukradla spoustu scén pro sebe svojí krásnou a přirozeným hereckým projevem. Jsem z filmu dost nadšený a hodně se mi líbil. V prostřední třetině tempo lehce zpomalí a je tu čím dál více postav, které reálně nemají žádný větší dopad na děj a na to, co bude následovat. Buď se zde mělo krátit, aby byl děj svižnější, nebo přidat více scén, které by daly větší prostor pro vedlejší postavy. Hrabě Monte Christo je velmi povedená knižní adaptace a já se těším až tento film někdy uvidím znovu.
  2. Gladiátor II
    Gladiátor II (2024)
    7
    Dobrý a zábavný historický velkofilm, který naštěstí prvnímu dílu nedělá ostudu. Osobně jsem si myslel, že pokračování Gladiátora není dobrý nápad, a tak nějak jsem nevěřil, že se k tomu Scott někdy dostane. Jenže Ridley Scott je Ridley Scott, a na stará kolena nehodlá zpomalovat. Poslední souboj je obrovská pecka, Napoleon zklamal po příběhové stránce, ale technickou stránku má velmi kvalitní. U Gladiátora II vysel otazník, jak si to sedne po příběhové stránce a jestli se Scott neutrhne ze řetězu jak to občas umí. Jsem opravdu hodně rád, že mohu napsat, že se film povedl a je dobrý, ale bohužel není bezchybný. Obdivuji jakým způsobem se Scott pustil do tohoto filmu. Gladiátor II má v sobě obrovskou energii, dravost, tah na bránu, agresivitu a další věci. Scott znovu dokazuje, že u něho věk nehraje roli a dokáže držet krok s těmi nejlepšími. Scott si samozřejmě pohlídal technickou a vizuální stránku filmu. Film vypadá nádherně. Je na něm vidět každý utracený dolar. Od kulis, reálného prostředí, přes výpravu, kostýmy, rekvizity a dalších stovek věcí, kterých si nevšimnete. Jediné, co se fakt nepovedlo jsou digitální zvířata - nejvíce je to vidět na opicích, které vypadají divně. A o to více mě mrzí, že podobnou péči nedostal scénář. Scénárista David Scarpa napsal zajímavý scénář, který se snaží rozvíjet motivy z prvního filmu a zároveň zkouší přijít s něčím novým. To se mu čistě z mého pohledu tolik nepovedlo, protože je toho ve filmu prostě moc. Mnohým postavám chybí hloubka, jistá osudovost, a některé momenty ve filmu jsou lehce překombinované a působí zrychleně. Naštěstí jsou tu šikovní herci, kteří film odtáhnou na svých bedrech. Paul Mescal odvedl dobrou práci a bavila mě jeho zuřivost. Bohužel pro mě vůbec nefungoval jeho přerod k vůdcovské roli a i po emocionální stránce mi jeho výkon nesedl. Denzel Washington si svou roli užívá a krade si každou scénu pro sebe. Má opravdu moc dobře napsanou postavu a skvěle funguje v rámci celého filmu. Pedro Pascal se mi v této roli hodně líbil, a je obrovská škoda, že nemá více prostoru, protože u něho nejlépe fungují emoce. Connie Nielsen si zopakovala svou roli z prvního dílu a odvedla dobrou práci. Fred Hechinger a Joseph Quinn krásně přehrávají a tlačí na pilu, ale splnili to, co splnit měli, aby jejich císaři byli správně nechutný a my jim přáli ošklivou smrt. Samotný film má super tempo a nenudí. Pořád se něco děje, akční scény jsou skvěle natočené, mají agresivitu, umí být drsné a krvavé, a jsou opravdu působivé. Dialogové výměny mají, co říci a skoro vždy fungují, tak jak by měly. Tak v čem je tedy problém?? Čistě z mého pohledu mi tam chybí emoce, strach o postavy, a nějaká osudová katarze, která by celý film obohatila. Gladiátor II je povedený a zábavný historický velkofilm, kterému sluší velké plátno.
  3. Gladiátor
    Gladiátor (2000)
    9
    Výborný historický velkofilm, co nestárne ani po letech a nabízí skvělou a zábavnou podívanou. Režisér Ridley Scott odvedl skvělou práci a je radost sledovat s jakou lehkostí natočil dialogové scény, tak i všechny akční scény. Od velké bitvy na začátku až k samotným soubojům v aréně, které jsou velkou adrenalinovou jízdou, co zvedá tep. Scott si jako vždy pohlídal technickou stránku filmu a film vypadá a zní skvěle. Film má výborné obsazení hlavních i vedlejších charakterů. Russell Crowe má zde roli, ve které září od první minuty na plátně, má neskutečné charisma, a když pronese svou nejslavnější repliku, tak mám vždy husí kůži po celém těle. Zdárně mu přitom sekunduje Joaquin Phoenix v roli, na kterou jen tak nezapomenete, protože Phoenix ho zahrál mistrovsky. Connie Nielsen je tady velmi dobrá a krásně stojí uprostřed mezi Crowem a Phoenixem. Oliver Reed má velmi vděčnou roli a zahrál jí skvěle. Richard Harris nemá tolik prostoru, ale každá jeho scéna je krásná. Djimon Hounsou se mi tady dost líbil a moc dobře zde funguje. Gladiátor je povedený historický velkofilm, který krásně zraje jako víno.
  4. Tomb Raider: The Legend of Lara Croft
    Tomb Raider: The Legend of Lara Croft (2024)
    7
    Fajn akční jednohubka, kterou jsem si v rámci možností dost užil, jelikož jsem přistoupila na pravidla, které mi tvůrci předložili. Nechci a nebudu tvrdit, že jde o bezchybnou podívanou, protože tou rozhodně animovaná Lara Croft není. Má to hodně chyb, přesto si myslím, že pokud se na ten příběh a styl vyprávění naladíte, tak je to neurážející jednohubka. Na rovinu přiznám, že bych byl mnohem radši, kdyby samotný seriál byl více při zemi, a krotil se. Mělo to jít více ve stopách Indiana Jones a ne si to za každou cenu hrát Nathana Drakea. Tvůrci to místy opravdu překombinovali a vymýšlejí blbosti, které možná na papíře vypadaly jako dobrý nápad, ale reálně to působilo hloupě a lacině. Doufám, že se příští řada ponese v civilnější rovině a dostaneme více hádanek a rébusů, než jen nesmyslných akčních pasáží. Méně je někdy více.
  5. Tučňák
    Tučňák (2024)
    9
    Velká spokojenost. Takhle se to má dělat, aby diváci a i kritici byli spokojený a nadšený. Tvůrkyně Lauren LeFranc odvedla skvělou práci, a krásně pochopila v čem spočívá síla její práce. U toho seriálu jsou nejdůležitější dva aspekty - scénář a herci. Je opravdu radost sledovat skvěle napsaný seriál, ve kterém funguje všechno, tak jak má. Máme tu skvělé a přirozené dialogy, co mají sílu, rozvíjí postavy, a také slouží k posunovaní děje, budování světa, a v neposlední řadě jsou plné emocí. LeFranc a další scénáristé odvedli výbornou práci a je radost poslouchat a sledovat, to co napsali. Můžete mít geniální scénář, ale pokud nemáte dobré herce, co to odehrají, tak je to na nic. Tady naštěstí jsou vynikající herci, kteří podávají skvělé výkony. Colin Farrell je zde úžasný a krade si každou scénu pro sebe. Farrell se do role položil a já jsem mu věřil každou scénu, každý dialog a každé jeho rozhodnutí při jeho cestě na vrchol. Farrell obdařil Penguina nevypočitatelností a výborným instinktem přežití, kdy zradí každého jen aby přežil. Nádherný herecký koncert. 
    Cristin Milioti dostala životní roli a je v ní úžasná. Milioti má skvěle napsanou postavu a zahrála jí skvěle. Ten vztek a pocit zrady z ní doslova sálá, a moc se mi líbilo jak si tvůrci pohráli s jejím příběh, který je nepříjemný. Milioti se povedlo vypadat správně svůdně, znepokojivě a šíleně. Za tento parádní výkon jí budu přát všechny ceny. Rhenzy Felix má velmi vděčnou roli a popral se s ní skvěle. Skrze něj poznám temnější a špinavější stránku Gothamu, kde přežívají silnější, a kde nemůžete nikomu věřit. Jsem ze seriálu hodně nadšený, přesto tam vidím pár chybiček. Místy je zbytečně překombinovaný, některé zajímavé postavy nedostanou moc prostoru, a dějí se zde dost velké věci, u kterých jsem si říkal, že by upoutali pozornost temného ochránce Gothamu. Ve výsledku jsou to drobné nedostatky, které celkový zážitek nekazí. The Penguin je luxusní seriál, co si zaslouží vaši pozornost.
  6. Zkáza bohů
    Zkáza bohů (2024)
    7
    Je to dobrý, ale doufal jsem, že to bude o trochu lepší. Zack Snyder vytvořil seriál, který je správně drsný, krvavý, vulgární a nešetří se v něm nahotou a sexem. Vizuálně vypadá dobře, hlasově zní parádně, má hezký soundtrack a díky dobré stopáži nenudí. Přesto jsem se nemohl zbavit pocitu, že je to místy ploché a dost to klouže po povrchu a chybí tomu hloubka. Snyder se musel inspirovat všude možně. Od her (God of War), přes knihy (Severská mytologie), komiksy, legendy atd. A o to více zamrzí, že nejslabší věc na celém seriálu je scénář. A je to obrovská škoda, kdyby byl scénář o trochu propracovanější, tak bychom dostali parádní animovaný seriál ze severské mytologie. Takhle jsme dostali dobrý a zábavný seriál, který dobře pobaví, ale nezbavíte se pocitu, že to mělo být lepší.
  7. Hudba Johna Williamse
    Hudba Johna Williamse (2024)
    9
    Nádherný a hlavně silný dokument o vynikajícím hudebním géniovy, který stvořil legendární filmové motivy a hudbu. Je to moc krásně natočené, sestříhané a velmi dojemné. John Williams si takovýto krásný dokument za svou bohatou kariéru zasloužil. Při sledování jsem byl několikrát dojat, a když jsem slyšel jednotlivé hudební momenty, tak jsem měl na krajíčku jak jsou dokonalé, dojemné, a jak skvěle fungují. Krásná práce.
  8. Limonádový Joe aneb Koňská opera
    Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964)
    7
    Další velký filmový rest, který si mohu odškrtnout. Nevím proč, ale z nějakého důvodu jsem se na tento film nechtěl kouknout. Prostě se mi do něho vůbec nechtělo. A o to více mi udělal radost. Během pár minut jsem měl úsměv na tváři, který mi vydržel do konce filmu. Limonádový Joe je nádherná ukázka režisérského umu pana Oldřicha Lipského. To jak natočil úvod ve stylu grotesky, vyhrál si s akčními pasážemi, skvěle parodoval americké westerny, na to se kouká nádherně. Plus to má skvělý střih a dobré kamerové jízdy. Po herecké stránce je to také moc dobré, hlavně Miloš Kopecký si řadu scén krade pro sebe. Trochu mi nesedl humor a pár muzikálových čísel, ale rozhodně mi to nezkazilo zážitek z filmu. Limonádový Joe aneb Koňská opera je povedený český film, který stárne se ctí. Co by za to nové české filmy daly.
  9. Agatha: Za vším schovaná
    Agatha: Za vším schovaná (2024)
    6
    Nebylo to tak špatné jak jsem čekal, ale přelomové dílo to také není. Musím se přiznat, že jsem byl příjemně překvapený, že seriál místy moc dobře fungoval, měl myšlenku a charaktery měly nějaký vývoj. Tvůrci seriálu přišli s nějakou vizí a tu se tady snažili nějakým způsobem prodat, a rozhodně se jim to podařilo mnohem lépe, než u seriálu Echo a Tajná invaze. Bohužel tvůrci neustále přešlapují mezi komedii, sebe parodii, dramatem, a neumí to skloubit dohromady, jako se to podařilo ve WandaVision, kde ten žánrový mix fungoval o dost lépe. Kathryn Kahn se dost snaží, ale scénář jí neustále tlačí do poloh, kdy je buď nesnesitelná nebo na to herecky nemá. Joe Locke není špatný herec, ale i on bojuje se scénářem a svou hereckou polohou. Jediný, kdo v pohodě uhraje svou polohu je Aubrey Plaza, protože tuhle polohu umí hrát a tady si krade každou scénu pro sebe. Agatha: Za vším schovaná není špatný seriál, ale také to není nic, co si budu za pár měsíců pamatovat. PS: Nejvíce cool jsou závěrečné titulky a ústřední song, který se vryje do hlavy.
  10. Anora
    Anora (2024)
    8
    Velká paráda. Před pár lety jsem viděl The Florida Project a moc se mi to líbilo, a hned jsem si zapamatoval jméno režiséra Seana Bakera. Další jeho film mi opět sedl, a Baker se hned ocitl na mém seznamu oblíbených režisérů. A teď jsem viděl jeho třetí film a jsem velmi spokojený. Baker je výborný vypravěč, skvěle umí psát lidské charaktery (zvláště ty, co žijí na okraji společnosti, vydělávají si vlastním tělem, mají problémy s alkoholem nebo drogami, a sní o krásné budoucnosti, která asi nikdy nepřijde) a také je opravdu hodně šikovný režisér, který s každým dalším filmem roste a roste. Už od prvních minut Baker působí velmi sebevědomě a dává nám podívanou, co má skvělý střih, rytmus, hudbu, kameru a je správně dravá a sexy. Přesně jako hlavní hrdinka filmu. Je vidět, jak si Baker s mnoha scény vyhrál, baví se kamerovými jízdy, výborně prodává sexy Mikey Madison skrz její práci, abychom se do zamilovali a ukazuje nám život jako jednu velkou party. První třetina filmu si mě hezky obtočila kolem prstu, a pak Baker udělá otočku o sto osmdesát stupňů a náhle dostáváme jinou podívanou. A ta změna je natolik přirozená a funkční, že to vůbec nevadilo. Film už není tolik sexy, ale za to se promění v parádní černou komedii jak od bratří Coenů, kde padají skvělé hlášky, a jsou tu vynikají dialogové výměny. A i v poslední třetině si pro nás Baker připravil něco jiného, a opět to moc dobře fungovalo. Anora ve výsledku působí jako tři filmy v jednom, kdy každý jeden parádně funguje a graduje. A co je nejlepší, i samotný film funguje jako celek. Mikey Madison je zde vynikající a zaslouží si všechny ovace, které se jí dostávají. Madison je v této roli působivá, ale hlavně jsem celou dobu měl pocit, že skoro nehraje, ale všechno je naprosto přirozené. Od její gestikulace, nadávek, radosti, sebevědomí nebo bolesti. Celé to působilo opravdově. Klobouk dolů za takovýto působivý a přirozený výkon. Mark Ejdelštejn má velmi vděčnou roli a zahrál to parádně. Parádně prodal své rozmazleného spratka, který se chce bavit, pařit, souložit, brát drogy a pak začít znovu pařit. Ejdelštejnovi tahle poloha sedla a umí si ukrást několik scén pro sebe. Trojice Karren Karagulian, Vache Tovmasyan a Yura Borisov, jsou skvěle sehraný, mají výborně napsané role a Baker jim napsal úžasné dialogy a momenty, které připomenou černé komedii. Tahle trojice je opravdu vtipná, zábavná a hlavně má srdce na správném místě, i přestože to nedávají moc znát. Pobavila mě dvojice Darya Ekasamova a Aleksey Serebryakov, kteří sice nemají tolik prostoru, ale umí si ukradnou každou scénu. Anora mi dost sedla a u filmu jsem se dobře bavil. Jediná má větší výtka je k trochu delší stopáží. Filmu by prospělo, kdyby každou třetinu zkrátil o pět minutek, aby byl film o trochu více údernější a měl lepší tah na bránu. Anora je hodně povedená podívaná a já se těším až jí někdy uvidím znovu.
  11. Zabíjení
    Zabíjení (1956)
    7
    Povedený a parádně natočený snímek, který má skvělé tempo a dialogy, a i po letech neztrácí nic ze svého kouzla. Velmi příjemně mě překvapilo, jak se film ničím nezdržuje a žene kupředu, aby odvyprávěl vše, co je třeba. Je to zábavná a napínavá podívaná, u které jsem si hodně užíval Kubrickovu přesnou režii, která šlape od první do poslední minuty. Hodně se mi líbila struktura vyprávění, kde sledujeme vývoj událostí z pohledu několika osob i času. Po herecké stránce je to velmi dobré a hlavní představitel Sterling Hayden si krade scény pro sebe. Největší nedostatek, který film má, čistě z mého pohledu je ten, že se mi nepodařilo si vytvořit vztah k vedlejším postavám a prakticky mi bylo jedno, co se jim stane, což je velká škoda. Zabíjení se mi dost líbilo a má velmi povedený konec.
  12. Nehýbej se
    Nehýbej se (2024)
    7
    Fajn podívaná, od které jsem dostal přesně to, co jsem chtěl dostat. Dobrou a svižnou hru na kočku a na myš, která má slušné tempo, fajn herce, hezké prostředí a hlavně krátkou stopáž. Režisérská dvojice Netto a Schindler si s filmem celkem pohráli a odvedli v rámci toho, co chtěli odvyprávět dobrou práci. Problém je ten, že krom paralýzy hlavní hrdinky skoro nic moc nevymyslí. Na druhou stranu to, co nám předkládají funguje, tak jak by mělo. Kelsey Asbille je tady velmi dobrá a divák jí fandí po celou dobu. Navíc její postav není hloupá a o to více je jí boj o přežití napínavější. Finn Wittrock tento typ postav umí, a tady si svůj herecký part velmi užil. Největší problém filmu je ten, že reálně toho moc nového nenabídne, ale pokud nečekáte originální film, co vás posadí na zadek, tak by to mohlo pro vás být v pohodě. Nehýbej se je fajn film na víkendové odpoledne.
  13. Bráchové
    Bráchové (2024)
    6
    Fajn oddychová komedie, která rozhodně neurazí, ale čekal jsem od ní trochu více. Kdy jsem viděl trailer, tak jsem si říkal, že to vypadá jako něco od bratrů Coenů. O to větší pro mě bylo překvapení, že příběh vymyslel Ethan Coen. Bohužel pro nás bráchové Coeni scénář k filmu nenapsali. O scénář se postaral Macon Blair a odvedl svým způsobem velmi slušnou práci, ale je dost poznat, že ještě nemá tolik zkušeností jako slavnější bratrské duo. A na filmu to bylo bohužel místy znát. Blair ještě není tolik vypsaný, přesto dialogové výměny jsou super, práce s charaktery je dobrá, příběh je správně přepálený, ale chybí tomu jistá lehkost, drzost a tah na bránu. Režisér Max Barbakow si mě získal svým Palm Springs, které bylo skvělé, zábavné, hravé a výborně pracovalo s principem o zaseknutí se v časové smyčce. Barbakow v Palm Springs ukázal, že v pohodě zvládá různé druhy humoru a má v ruce řemeslo. U tohoto filmu Barbakow odvedl velmi slušné řemeslo, ale při sledování jsem měl pocit, že se drží zkrátka a nemůže se pořádně utrhnout ze řetězu. Film má kupu nápadů, dobré scény, momenty a zábavné dialogové výměny, ale chybí mu drzost a naplno využít černý humor. Místy mi to přišlo, že se jede na půl plynu, a je to obrovská škoda, protože všichni herci se dobře bavili a šli do toho na plno. Peter Dinklage si svou roli užil a já si užil jeho výkon. Josh Brolin má netypickou polohu, a bylo zábavné ho sledovat. Brendan Fraser si krade každou scénu a je boží. Glenn Close hraje dobře a je vidět, že jí ta role bavila a sedla. Velmi příjemně mě pobavila v cameo roli Marisa Tomei, se kterou bych chtěl strávit mnohem více času. Bráchové jsou fajn film, ale s tímto příběhem a obsazením jsem čekal větší trefu do černého, než jen fajn film na víkendový večer.
  14. Caligula: The Ultimate Cut
    Caligula: The Ultimate Cut (2023)
    4
    Tohle mi dalo dost zabrat. Věděl jsem, že film bude kontroverzní, ale nečekal jsem, že to bude po příběhové stránce vypadat jako laciné porno. The Ultimate Cut nabízí podívanou, která má řemeslné kvality, jsou tam vidět peníze, je tam vidět velkolepost a práce tisíce lidí. Na jedné straně tu máme řadu působivých scén, kde herci hrají a předvádí něco jako herecké výkony. A na té druhé jsou zde momenty, které se snaží šokovat svou otevřeností - sexuální orgie. Je to opravdu dlouhý slepenec, u které ho jsem měl pocit, že sleduji verzi několika tvůrců, kteří nějak poskládali film - asi tak nějak to opravdu bylo. Místy je to zajímavé a dobré, místy je to divné, hodně nudné a nechutné. Film Caligula se zapsal do historie, ale bohužel ne svou kvalitou, ale mírou kontroverze.
  15. Semínko posvátného fíkovníku
    Semínko posvátného fíkovníku (2024)
    8
    Hodně silný dramatický snímek. Název filmu jsem několikrát zahlédl, ale tak nějak mě nelákal. Teprve po přečtení skvělé recenze od Rimsyho si snímek získal mou pozornost a já ho chtěl vidět. A byla to silná podívaná. Režisér a scénárista Mohammad Rasoulof natočil film, který bude v divácích velmi dlouho rezonovat. V muslimských zemích ho nepřijmou, nicméně pro ostatní to bude velmi smutná sonda o životě dívek a žen v Íránu. Rasoulof si tímto snímkem v Íránu zavřel dveře, ale naštěstí se mu otevřeli dveře v demokraticky smýšlejících zemích. Režisér se nebojí bez příkras ukazovat, že postavení dívek a žen v Íránu má do svobodného života velmi daleko, nebojí se hlasitě kritizovat státní režim, fungovaní policie a soudů, a hlavně se nebojí kritizovat ortodoxní víru v systém, režim a samotného Boha. Jedna z nejsilnějších věcí na tomto snímku je ta, že Rasoulofa kritika není černobílá. Výborně je to zná na skvěle napsaný postavách Imana a Najmeh. Obě postavy si projdou určitým vývojem, prochází mnoha zkouškami, a krásně je režisér tlačí do čím dál nepříjemnější situací, abychom viděli jak se začínají hroutit a musí si vybrat, co je v životě opravdu důležité. Jestli víra v systém, stát a Boha s jeho pravidly. Nebo ke své rodině, dětem a roli ochránce své rodiny. Rasoulof napsal skvělé postavy, které mají mnoho vrstev, a místy je bolestivé sledovat, jak se charaktery rozhodují, a volí si svůj další osud. Velmi se mi líbilo jak se Rasoulofovi povedlo vykreslit konflikt mezi mladou a starší generací íránských žen, pohled na úděl ženy a pohled na budoucnost, která by jednou mohla přijít. Režisérovi se povedlo natočit velmi komplexní snímek a velkou zásluhu na tom má hlavní čtveřice herců, která předvádí výborné výkony. Missagh Zareh předvedl hodně silný výkon a ukradnul si pro sebe poslední třetinu filmu. Soheila Golestani je zde parádní a její proměna od začátku až do konce filmu je realistická a velmi silná. Mahsa Rostami hraje hodně dobře a svými dialogy si umí ukrást scénu pro sebe. Setareh Maleki svou postavu zahrála s přehledem a odvedla moc dobrý výkon. Film má spoustu působivých scén, nepříjemnou a hutnou atmosféru, kterou umocňují reálné záběry protestů a zásahů státních složek, což dokáže vyvolat pocit bezmoci. Jediné, co mi na filmu nesedlo je jeho délka. Skoro tři hodiny je moc, a kdyby byl film kratší a údernější, tak by to fungovalo o dost lépe. Semínko posvátného fíkovníku je hodně silný a povedený film, který se vyplatí vidět.
  16. Vincent musí zemřít
    Vincent musí zemřít (2023)
    6
    Je to dobré, ale popravdě jsem čekal o dost více. Samotná zápletka mi přišla hodně zajímavá a nosná, a mohla přinést spoustu okamžiků, které mohly být pojaty různými způsoby  - komediálně, dramaticky, hororově či akčně. A tady se ukazuje největší problém filmu. Neví k jakému žánru se má primárně přiklonit. Je to obrovská škoda, protože kdyby se přiklonil k nějakému žánru hned po úvodu, tak by to z mého pohledu bylo lepší. Na černou komedii je to málo vtipné, na horor je to málo děsivé a znepokojivé, na akci nedojde kvůli rozpočtu a dramatické to je, ale není to dotažené do konce. Při sledování jsem si říkal, že třeba takový Edgar Wright (režisér snímků Soumrak mrtvých, Scott Pilgrim nebo Poslední noc v Soho) by přesně trefil tu náladu, kterou film má mít.

    Režisér snímku Stéphan Castang odvedl dobrou práci. Hodně se mi líbila první a druhá třetina snímku, protože dobře fungují, mají správnou atmosféru (úvodní útoky, souboj u septiku) a skvěle natočené momenty (romantické sbližování). Osobně mám problém s poslední třetinou, kde padne nějaký ten zvrat a příběh je zbytečně protahovaný a postavy se začnou chovat hloupěji. Tady se měla krátit stopáž a připravit si trochu údernější pointu.

    Hlavní herec Karim Leklou odvedl moc dobrý a uvěřitelný výkon. Leklou pojal svou postavu co nejvíce civilně a přirozeně, a divák s ním dokáže velmi snadno soucítit. Vimala Pons má vděčnou roli a zvládla jí zahrát s přehledem a přináší do filmu trochu jiné emoce. Film není vůbec špatný, jen jsem čekal, že se zápletka utrhne trochu více ze řetězu a poslední třetina bude lepší. Vincent musí zemřít je zajímavý a dobře natočený film, který má zajímavou zápletku.
  17. Kočičí odysea
    Kočičí odysea (2024)
    8
    Hodně povedený a silný animovaný film. Nečekal jsem mnoho, o to více jsem překvapený, jak moc kvalitní a dobrý film jsem dostal. Pro režiséra Gintsa Zilbalodise jde o velmi osobní projekt, jelikož krom režie se postaral o scénář, střih a hudbu, která je přesná a dodává ty správné emoce. Velmi oceňuji to, že se Zilbalodis rozhodl, že se ve filmu nebude mluvit a všechny zvířecí postavy budou vydávat své skutečné zvuky. O to intenzivnější jsou některé momenty a scény, kdy zvířátka mají opravdový strach nebo prožívají chvilky radosti a nadšení. Film nemá dokonalou a na první pohled do detailu prokreslenou animaci. Ale vůbec ničemu to nevadí. Právě naopak. Díky té animaci vyniknou jednotlivé aspekty příběhu, a tahle specifická animace se k danému příběhu naprosto hodí a dodává mu jisté kouzlo. Velmi mi sedl příběh, který je nenucený, místy opravdu napínavý a dojemný, a i beze slov prodá svou myšlenku o přátelství, táhnutí za jeden provaz, a síle přežít. Kočičí odysea je opravdu moc krásný animovaný film, který stojí za to ho vidět.
  18. Amerikánka
    Amerikánka (2024)
    7
    Film, který intelektuálové a kritici budou milovat, ale obyčejné diváky bude silně rozdělovat. Režisér Viktor Tauš nenatočil podívanou pro "obyčejné" návštěvníky kina. Amerikánka je složitý a komplexní film, ve kterém velkou roli hrají symboly, metafory, barvy, hudba, dialogy a hlavně forma jakou je film odvyprávěný. Tauš a scénárista David Jařab si zaslouží uznání, že něco takhle autorsky originální protlačili na plátna kin. Muselo to být hodně náročné, a celý proces vzniku musel být nesmírně zajímavý a působivý. Velkou pochvalu si zaslouží kamera Martina Douby, která je fantastická a skrze ní vidíme úžasné záběry a scény. Záběry a scény, co jsou esteticky a filmařsky vymazlené do posledního detailu a krásně pomáhají Taušovi s jeho vyprávěním. Tauš má obrovskou oporu v herecké sestavě, která odvedla fantastický výkon. Klára Kitto předvedla herecký koncert a doufám, že u herectví zůstane, jelikož je opravdu moc talentovaná. Julie Šoucová se svou části poprala skvěle, a i ona předvádí parádní herecký výkon, který je hodně fyzický a nepříjemný. Pavla Beretová nemá tolik dialogů a prakticky všechno musí odehrát svým výrazem v obličeji a řečí těla, a zvládla to dobře. Lucie Žáčková tento rok hraje postavy, které bude nenávidět. Po Stodolových dostala další výživnou roli a znovu předvedla velmi silný herecký výkon. Zbytek obsazení se ve filmu neztratil a většina herců dostane možnost si ukrást nějakou scénu pro sebe - Melíšková, Pšenička, Neužil a další. Film je náročnou podívanou a na rovinu se přiznám, že jsem určitě všechno nepochopil, a u některých scén bych potřeboval od Tauše vysvětlit, co přesně danou scénou myslel.  Amerikánka je velmi působivý snímek, který nutí k přemýšlení o filmu, vyprávění, významu scén a symboliky, ale samotná pointa je srozumitelná a všeříkající.
  19. #annaismissing
    #annaismissing (2023)
    8
    Takhle si představuji český film, který můžeme poslat do zahraničí a nemusíme se bát žádné ostudy. Nečekal jsem mnoho, a to více jsem z kina odcházel nadšený. Je to velká pecka, která je fakt dobře napsaná, natočená a hlavně zahraná. Minulý rok se chválil Banger!, tenhle rok to bude zrzavá Anička, která zmizela. Mám z tohoto filmu opravdu velkou radost, protože parádně funguje, a když už si říkáte, že víte, co bude dál, tak vás film překvapí. Moc se mi líbí jistá amorálnost postav a taky to, že postavy nejsou rozdělené na "dobré a špatné". Režisér Pavel Soukup odvedl luxusní práci a je vidět, že má hodně talentu a umí s filmem jako médiem pracovat. Velmi jsem si užil budovaní napětí, práci s atmosférou, a následně i samotnou pointu filmu. O scénář se postarala Lucie Kryzová, a je vidět, že má nakoukáno a zná, díky tomu je její scénář hravý, zajímavý a překvapí. Zaujal mě střih od Tomaše Holocsy, který byl správně dynamický a progresivní, skvěle propojoval dění na obrazovkách monitorů a mobilů s hlavním příběhem. Osobně jsem hodně nadšený z obsazení, protože všichni herci jeli na 100% odvedli výbornou práci a skvěle mi prodali daný příběh. Alexandra Vostrejžová má talentu na rozdávání a hraje civilně a uvěřitelně, a díky tomu je její herecký projev neskutečně silný. Viktorie Vítová si hlasitě říká o to, aby v budoucnu hrála více postav femme fatale, jenž muže dostanou do těch největších potížích. Má v sobě něco svůdného, zákeřného a taky nevinného. Magdalena Čečo se svou rolí poprala velmi dobře a její výkon se mi dost líbil, hlavně její přesné a úderné hlášky. Marek Němec je perfektní a spoustu scén si krade pro sebe svým naprosto přesným a silným výkonem. Jsem z filmu dost nadšený, ale bohužel pár chybiček by se našlo, naštěstí nejde o nic zásadního. #annaismissing je velká pecka, která si zaslouží každého diváka.
  20. Hyacint
    Hyacint (2021)
    7
    Mnohem lepší, než jsem čekal. Sousedům z Polska se povedlo natočit velmi kvalitní žánrovou detektivku, které hodně dobře funguje, má co říci a určitě nejde o zbytečný film. Režisér Piotr Domalewski odvedl velmi práci a je vidět, že má řemeslo v ruce, umí pracovat s žánrem a nemá problém vytvořit působivě vypadající scénu. Domalewski se drží v civilní a realistické rovině, takže když dojde na nějakou akci, tak je natočená nehrdinsky a obyčejně, a díky tomu ještě více vynikne, opravdovost. Film má hezky napsaný scénář, který sice není nejoriginálnější, prakticky po půlhodině filmu dokážete odhadnout všechny zvraty, ale to ničemu nevadí. Tomasz Ziętek předvádí dobrý a uvěřitelný výkon, a neměl jsem problém mu uvěřit jeho zápal pro správnou věc a spravedlnost. Hubert Miłkowski má dobře napsanou postavu a jeho herecký výkon je povedený. Adrianna Chlebicka hraje velmi dobře a její herecký projev mi velmi sedl, protože Chlebicka si svou přirozeností dokáže krást scény pro sebe. Osobně jsem trochu zklamaný, že jsou ve filmu nějaké logické chyby, ale to se občas stane. Bohužel, nejvíce jsem zklamaný z jednoho konkrétního zvratu a z jedné scény, který mi film zkazil. Už od začátku filmu jsem si myslel, že k tomu dojde a doufal jsem, že tvůrci budou natolik chytrý, aby touhle nejjednodušší cestou nešli a zkusili to vymyslet jinak. Nestalo se. Chápu, proč - dá nám to fakt skvěle natočenou scénu výslechu. Přesto si osobně myslím, že si tvůrci v tomto případě pod sebou podřezali sami větev, protože tímto rozhodnutím připravili film o dvě věci. Připravili se o silné a morální vyznění příběhu. A připravili se morálně čistého protagonistu, který je progresivní a nezáleží mu na orientaci, ale na spravedlnosti. Obrovská škoda. Hyacint je dobrá a povedená detektivka, která se mi líbila a není to zbytečný film.
  21. Mary a Max
    Mary a Max (2009)
    8
    Hodně povedený animovaný film, který je velmi silný, osobitý, inteligentní, depresivní a plný životních pravd. O filmu jsem si nic nezjišťoval a jen jsem si ho pustil a sledoval jsem, co mi velmi šikovný režisér a scénárista Adam Elliot dává. Film má velmi specifickou vizuální stránku, parádně se pracuje s barevnou paletou, emocemi, hudbou a také tónem vyprávění. Místy je to úsměvné, ale nikdy jsem neměl pocit, že sleduji něco srandovního. Je to celé depresivně úsměvné, ale naštěstí je tady dost naděje, optimismu a pravého přátelství. Není to podívaná pro všechny, ale pokud dáte filmu šanci, tak se vám velmi odvděčí. Mary a Max je krásný dospělý animák o tom, jak je důležité mít v životě přátele, pozitivní myšlení a naději.
  22. Prokletí Salemu
    Prokletí Salemu (2024)
    3
    Velký špatný. Trailer na film nebyl vůbec špatný a měl dobrou atmosféru. Po traileru jsem se začal opatrně těšit a doufal jsem v dobrou hororovou podívanou. Jméno režiséra mi nic moc neřeklo, za to jméno autora předlohy je mi hodně známé. Nic jsem si o filmu nezjišťoval a rovnou jsem si ho na MAXu pustil. Prvních dvacet minut je velmi fajn. Dobré úvodní titulky, hezká představovačka postav a zápletky. Cítil jsem z toho lehce TO a seriál Půlnoční mše. Ale jakmile se rozjela hlavní zápletka, tak šel celý film do kytek. A popravdě jsem byl překvapený, jak moc se režisérovi Garymu Daubermanovi celý film rozpadl. Skoro všechno je zde špatně. Práce s napětím a atmosférou je nulové, lekačky nulové, záporáci hnusně udělaný, hnusné triky a efekty. Práce s charaktery bída, dialogy a příběhy opravdu špatný. Celou dobu jsem měl pocit, jakoby to byl seriál, který má deset hodinových dílů, a někoho to napadlo sestříhat na hodinu a tři čtvrtě, bez ohledu jestli to bude dávat smysl nebo ne. Prostě po fajn úvodu tady není nic, co by stálo za vaši pozornost. Nekoukejte na to, je to ztráta času.
  23. Substance
    Substance (2024)
    7
    Hodně jsem těšil, protože ohlasy z Cannes a Varů přinášely příslib zajímavé a nekompromisní podívané, která je dost podvratná a místy velmi braková, a ke všemu skládá pocty významným tvůrcům. Režisérka Coralie Fargeat si mé uznání získala svou Pomstou, která mi hodně sedla. O to více jsem těšil na její nový film. Substance je zajímavý film, který má krásnou vizuální stránku, velmi působivou kameru, skvělé herečky, výborné masky a make up, ale je místy opravdu hloupý, a není tak chytrý jak vypadá. Chci věřit, že Fargeat to napsala jako velkou kritiku, výsměch pokrytectví a velký zdvižený prostředníček slavě a úspěchu. A také chci věřit, že naschvál udělala ten konec, co nejvíce brakový, nechutný a naprosto postrádající logiku - chování postav a celého okolí. I přestože nejsem vůbec nadšený z konce, tak musím uznat, že si mě Fargeat omotala kolem prstu a její film mě bavil, a nabídl mi spoustu moc hezky natočených scén a parádní herecké výkony. Fargeat jako režisérka odvedla moc dobrou práci, a je vidět, že měla nějakou vizi, kterou chtěla ukázat, měla nějakou myšlenku, kterou chtěla říci, a také chtěla složit poctu konkrétním filmařům. Technickou stránku má Fargeat vymazlenou. Kamera je fantastická a jsou tady velmi nádherné záběry a kamerové jízdy. Hudba je intenzivní a velmi snadno se dostane pod kůži. Střih se hodně povedl a umí některé scény prodat, tak jak jsem to nečekal. Obrovskou pochvalu si zaslouží masky, make up a kostýmy. Tady se výtvarníci opravdu kreativně vyřádili a odvedli vynikající práci. Demi Moore dostala herecky vděčnou roli a zahrála jí skvěle a podala opravdu působivý výkon. Margaret Qualley hraje skvěle a se svou rolí se poprala parádně a její fyzický výkon je velmi kvalitní. Dennis Quaid má zde slizkou roli a hodně si jí užívá. Film mi jako celek sedl, sice jsem lehce nespokojený s poslední čtvrtinou, ale asi chápu, proč jí takhle Fargeat napsala a natočila, a jaký má význam. Substance je zajímavý film, který nesedne každému, ale těm, co sedne, tak ty dostanou velmi intenzivní filmový zážitek.
  24. Joker: Folie à Deux
    Joker: Folie à Deux (2024)
    5
    Obrovské zklamání a jeden z nejzbytečnějších filmů, co jsem tento rok viděl. Studio Warner Bros. bylo velmi překvapené přijetím a úspěchem prvního Jokera, a chtělo nutně dvojku a tajně doufalo v další milionové hody. Režisér Todd Phillips a hlavní hvězda filmu Joaquin Phoenix, ale měli jiný názor. Oni druhý díl nechtěli dělat. Warneři proto nabídli obou pánům obrovské šeky a naprostou tvůrčí svobodu, aby na projekt kývli. A teď, poté, co jsem viděl film, mohu s klidným srdcem říci, že Warneři udělali obrovskou chybu, a měli ty peníze dát někam jinam. Phillips natočil film, který je po řemeslné a technické stránce bezvadný. Je tady vidět špičkové řemeslo, práce s filmem jako médiem, a Phillips ukazuje, že ví jak má udělat zajímavou a působivou scénu, jak pracovat s prostředím, hudbou, kamerou atd. Tady je vše v pořádku. Problém je s příběh, s vyprávěním a se samotným Jokerem. Příběh je nezajímavý a nudný, a ke všemu je zde až moc písní, které tady jsou protože to, tak Phillips chtěl a myslel si, že je to dobrý nápad. Vyprávění vůbec nerozvíjí postavu Artura/Jokera a vlastně skoro nic nenabídne, a krom pár desítek scén je to obrovská nuda. Ale opravdu moc hezky natočená nuda. Joaquin Phoenix předvádí hezký výkon, ale na poprvé to bylo lepší. Lady Gaga je tady fantastická, a její postava je jediná zajímavá, a také nějakým způsobem hýbe s dějem a má nějaký význam i pro samotnou hlavní postavu. Brendan Gleeson a Catherine Keener hrají dobře a je škoda, že nemají větší uplatnění v ději. Opravdu mě hodně mrzí, že tvůrci k filmu přistoupili takto. Na filmu vidím stovky hodin práce, a také to, že se o něm přemýšlelo mnohem více, než u běžného komiksového blockbusteru. Přesto, k čemu to je, když je film obrovská nuda. Joker: Folie à Deux není dobré pokračování a nebude bavit fandy prvního filmu, protože je až moc jiné a nedivácké.
  25. Wall Street 2: Peníze nikdy nespí
    Wall Street 2: Peníze nikdy nespí (2010)
    6
    Hezky natočené pokračování, které má řemeslné kvality, dobré herce, přesnou režii, ale něco velmi důležitého mu přesto chybí. Režisér Oliver Stone se po několika letech vrátil ke svému hitu a natočil pokračování, které jsme nepotřebovali a ve výsledku film působí lehce zbytečně. Chápu o co Stoneonovi šlo, chápu jaký příběh chtěl odvyprávět, a z jeho pohledu mi to dává smysl. Bohužel pro nás natočil Stone "jen" řemeslně pěkný film, ve kterém je vše na správném místě, ale nenabídne nic nového, nečekaného a působivého. Chybí zde tahoun jako byl v prvním filmu Douglas, chybí zde agresivita a nekompromisní zmrdství, chybí zde koule. Shia LaBeouf je zde super a snaží se, a víceméně drží krok se všemi herci a své si s přehledem odehraje. Michael Douglas hraje na pána a ve slabších momentech film táhne na svých bedrech, hlavně ke konci. Josh Brolin má dobrou roli, škoda že není tak výrazný. Carey Mulligan mi v této roli moc nesedla, i přestože hraje dobře. Film sám osobě neurazí, ale ani nenadchne. Není to ztráta času, přesto mám pocit, že je to ten typ filmu, který kdyby nevznikl, tak se nic nestane. Wall Street: Peníze nikdy nespí je neurážející pokračování, co má své řemeslné kvality, ale to je tak všechno.
  26. Wall Street
    Wall Street (1987)
    7
    Původně jsem se na to chtěl kouknout, když šlo do kin pokračování, ale nějak mi to nevyšlo. Teď jsem se k tomu konečně dostal a byl to hezký filmový zážitek. Režisér Oliver Stone mě velmi příjemně překvapil, jak moc dravě a agresivně film pojal. Stone se nebojí rychlých a úderných dialogů, kamerových jízd nebo zajímavého střihu. Do toho má funkční scénář, který sice není moc originální, ale to ničemu nevadí. Osobně jsem u spousty dialogů nechápal, jak funguje akciový trh, body, hodnoty atd, ale to mi nijak zvláště nevadilo. Charlie Sheen hraje dobře a podává uvěřitelný výkon. Bohužel já, když ho vidím, tak ho vidím jen jako Charlieho z Dva a půl chlapa a Toppera z Žhavých výstřelů. Michael Douglas je tady fantastický a doslova všechny převálcoval svým výkonem. Douglas si krade každou scénu pro sebe a působí jako velký bílý žralok, který každého sežere a zničí, když bude mít hlad, a on má hlad pořád. Daryl Hannah je tady opravdu hodně svůdná a podala dobrý výkon. V menší roli mi dost sedl Martin Sheen se svou civilní rolí. Film je zajímavý a bavil mě, přesto by mohl být trochu kratší. Wall Street je povedený a zajímavý film o chamtivosti a moci.
  27. Rozzum v divočině
    Rozzum v divočině (2024)
    8
    Krásný a dojemný animák, který mi hodně sedl a já si ho moc užil. Režisér Chris Sanders má hodně zkušeností a je to velmi šikovný režisér, který umí vyprávět animované filmy a má obrovský cit pro práci s postavami a emocemi. Sanders rád zkouší nové věci, adaptuje méně známe dětské knížky a snaží být inovativní a originální. Hodně se mi líbilo, že se Sanders nebojí ve filmu ukazovat dospělejší věci (smrt, právo silnějšího, kritika lenosti - to bylo i v Vall-I) a celkově přistupovat k některým věcem lehce cynicky. Moc se mi líbilo jakým způsobem se zde pracuje s charaktery, a jak přirozeně se vyvíjí - Rozz, Lišák. Je tady vidět nádherná scénáristická práce, od příběhu po postavy. Mám radost z audiovizuální stránky, která je opravdu nádherná a působivá. Film mi opravdu hodně sedl a o to více mě mrzí, že mi nesedla jedna věc. Nesedlo mi akční finále filmu. Chápu proč tam muselo být, ale osobně bych ho tam nepotřeboval, a kdyby to celé bylo komorní a dialogové, tak by to bylo stokrát silnější a působivější. Je to drobná výtka, která mnohým vadit nebude. Rozzum v divočině je krásný animovaný film, co se bude líbit dětem i dospělým.
  28. Tiché znamení
    Tiché znamení (2024)
    7
    Zajímavý a dobře natočený film, který v sobě má více, než se na první pohled zdá. Zoë Kravitz měla námět na tento film v hlavě velmi dlouho a než ho dostala na plátna kin, tak film prošel několika změnami. Naštěstí to na něm není tolik poznat, jelikož Kravitz vypráví ten příběh, který chtěla vyprávět. Jako režisérka Kravitz odvedla velmi dobrou práci a příjemně mě překvapila. Film je audiovizuálně zajímavý, dobře se pracuje se střihem, kamerou, estetikou, barevnou paletou a dalšími věcmi. Na film se hezky kouká a nejen to. Kravitz velmi dobře vede všechny herce k moc dobrý hereckým výkonům. Naomi Ackie je dobrá herečka a tady hraje dobře, jen mi tam u ní něco chybělo. Channing Tatum je tady skvělý a závěr si krade naprosto pro sebe. Adria Arjona má dobře napsanou roli a předvedla parádní výkon. Ostatní herci jsou také hodně dobří a každý má svůj moment, kdy scéna patří jen jemu. Můj největší problém s filmem je ten, že mi nesedl ten "pomalejší" rozjezd a následné čekání na twist. Jakmile Kravitz vyloží karty na stůl, tak je to lepší podívaná, která je korunovaná dobrou pointou. Tiché znamení je dobrý a povedený film, který si zaslouží vaši pozornost.
  29. Vlci
    Vlci (2024)
    6
    Kdyby tam nebyla ústřední dvojice, tak by byl film obyčejný a snadno zapomenutelný. Přítomnost obou pánů je jediný důvod, proč film vidět, protože reálně toho moc nenabízí. Po trilogie se Spider-Manem jsem režisérovi a scénáristovi Jonu Wattsovi věřil a přál jsem si aby mi ukázal, že dokáže natočit dobrý film i mimo MCU, kde je vše naplánované dopředu od Kevina Feigeho. Watts tady předvede slušné a neurážející řemeslo, ale tím to bohužel konči. Jeho film není špatný, jen je až moc obyčejný a nevýrazný. A krom dialogových výměn a dvou třech scén nic moc nepředvede. Ještěže Clooney a Pitt mají obrovské charisma a táhnou celý film na svých bedrech a užívají si, že spolu mohou makat. Amy Ryan má menší roli, a je tu celkem fajn. Austin Abrams je tady hodně fajn, a svou roli zvládl dobře. Vlci jsou film, kde na papíře je všechno správně, ale realita je o dost slabší a nudnější. Velká škoda.
  30. Vymazaný kluk
    Vymazaný kluk (2018)
    6
    Nepříjemný a depresivní film o tom, jak moc jsou sekty a "falešní kazatelé" nebezpeční. Při sledování tohoto filmu jsem byl velmi naštvaný a znepokojený, protože krásně ukazuje, jak stačí málo, aby někdo ničil životy ostatních a ospravedlňoval si to tím, že Bůh to tak chce a schvaluje to. Je velmi smutné kolik inteligentních lidí doslovně věří tomu, co bylo napsané v bibli a podle toho se ortodoxně řídí a nedokáží vidět svět takový jaký je. Joel Edgerton jako režisér natočil řemeslně pěknou podívanou, kde vše funguje, tak jak má, ale je evidentní, že filmu něco chybí. Edgerton umí natočit působivou scénu, umí vytáhnout z herců moc dobré herecké výkony, přesto film jako celek působí jako kalkul, které mu se bude tleskat za to co vypraví. A je to obrovská škoda, protože kdyby Edgerton šel více na dřeň, nebál se více ukazovat ošklivé věci, tepat do společnosti, církve a náboženským fanatikům, a zkrátil stopáž, tak by to bylo o dost lepší. Lucas Hedges hraje velmi dobře a podal opravdu působivý výkon - scéna na palandě je hodně nepříjemná a znepokojivá. Nicole Kidman si své s přehledem odehraje a hraje dobře. Russell Crowe odvedl dobrou práci a má dost velké charisma, abys svou roli správně prodal. Joel Edgerton je tady parádní a působivě se převtělil do své postavy. Film je zajímavý, ale dost jsem bojoval s tempem vyprávění, které mi přišlo dost utahané a finální katarze na mě nefungovala, tak jak jsem si přál. Vymazaný kluk není špatný film, přesto mu něco z mého pohledu chybí, aby byl jako celek zapamatovatelný.
  31. Kneecap
    Kneecap (2024)
    8
    Nářez. Tohle mě mrtě sedlo a královsky jsem si to užil. Na film jsem se po ohlasech z Varů moc těšil a jsem strašně moc rád, že ohlasy nelhaly a film se moc povedl. Nevím jak se to režisérovi a scénáristovi Richovi Peppiattimu povedlo, ale natočil osobitý a velmi energický snímek, který je neskutečně svěží, zábavný, upřímný, opravdový a kurevsky irský. Peppiatt svým příběh ukazuje problémy současného Severního Irska, o kterých většina z nás nemá ani ponětí. Naštěstí se Peppiatt rozhodl, že nebude zbytečně dramatický, a film je více do komedie, než do dramatu. A ta komediální rovina filmu výborně sedne. Může za to reálné obsazení samotných členů skupiny Kneecap, protože mají charisma na rozdávání, komediální talent, a je radost sledovat, to co dělají. Ústřední trojíce (Liam Óg Ó Hannaidh, Naoise Ó Cairealláin a JJ Ó Dochartaigh) je úžasně sehraná, jejich společné scény jsou parádní, a když začnou rapovat, tak je to opravdu skvělé, a to rap moc nemusím. Michael Fassbender má tady menší rolí, ale i na menší prostoru ukazuje své velké charisma a je tady moc dobrý. Jessica Reynolds si mě získala svou krásou a vtipem, a já budu bedlivě sledovat její kariéru a těším se na další film, ve kterém bude. Jsem z filmu dost nadšený, protože se mu povedlo na mě přenést svou energii, osobitost, drzost a jisté rebelství. Nicméně pravdou je, že po příběhové stránce film lehce drhne, některé dějové linky film lehce brzdí, a pokud nemáte pečlivě nastudovanou irštinu a dění v Severním Irsku, tak některé věci úplně nedoceníme a myslím si, že ani nepochopíme. Kneecap je velmi povedený film, který si mě získal a já se těším až si ho někdy dám znovu.
  32. Milé laskavosti
    Milé laskavosti (2024)
    6
    Zajímavý kousek, který nebude pro každého. Mám rád filmy Yorgose Lanthimose, protože jsou zajímavé a nabízí vždy něco, co mě jako diváka překvapí, znejistí a donutí sledovat film se zatajeným dechem. Předchozí Lanthimosův film mi velmi sedl a přinesl mi úžasný divácký zážitek. A proto jsem se moc těšil na dalšího jeho kousek. A k mému velkému překvapení přišel velmi brzo, ani ne rok po oficiální premiéře Chudáčků. Milé laskavosti jsou velmi zajímavý a autorský film, který si Lanthimos s herci natočili pro sebe, protože je baví spolupracovat a jsou na stejné vlně. Na filmu je hodně znát jak jsou všichni sehraný, a baví je to. Problém je v tom, že to většinu diváku nebude tolik bavit jako poslední dva tři filmy režiséra. Milé laskavosti nejsou divácky moc vděčný film. Dějí se tady věci, které jsou dost divné, bizarní a ne moc laskavé, a už vůbec ne milé. Celý film je takový velký cynický vtip od Lanthimose, kterým nám ukazuje, že si bude točit filmy, co baví a zajímají jeho. Emma Stone si s Lanthimosem sedla a možná se stala jeho múzou, protože teď spolu točí všechny filmy. Tahle spolupráce Stone hodně moc svědčí, jelikož jí Lanthimos dokáže vyburcovat ke skvělým hereckým výkonům a k životním hereckým projevům (Chudáčci). A Stone je i tady parádní a dokáže si ukrást spoustu momentů pro sebe. Jesse Plemons je moc dobrý herec, ale tady je opravdu výborný. Parádně zvládl všechny tři náročné herecké party a ve všech je až znepokojivě výborný. Klobouk dolů. Willem Dafoe je tady hodně dobrý a své role si dost užil. Margaret Qualley nemá tolik prostoru přesto je zde hodně přesvědčivá a skvěle hraje. Film sám osobě je hodně zajímavý a působivý, ale jako celek je zbytečně dlouhý, některé věci mě nebavily a jsou zde momenty, u kterých jsem jen a jen přemýšlel proč. Milé laskavosti jsou dobrý a zajímavý film, ale rozhodně to není film pro každého.
  33. Benga v záloze
    Benga v záloze (2010)
    7
    Povedená a zábavná akční komedie plná skrytých fórů. Režisér Adam McKay je šikovný režisér, který umí točit satirické komedie, které jsou chytřejší, než se na první pohled zdá. A tady to platí dvojnásob. Benga záloze jsou akční komedie, která má v sobě v prvky parodie. Ale ne té trapné parodie, ale té správné, třeba té kterou použil Edgar Wright v Jednotce příliš rychlého nasazení. McKay si střílí z policejních filmů, přidává parádní dialogy, u kterých nevíte jestli to tvůrci myslí vážně a nebo si z vás dělají srandu, a pak je tu Will Ferrell, který si krade celý film pro sebe. Film má hvězdné obsazení a je krásné sledovat jak všichni přehrávají a baví se. Will Ferrell má skvěle napsanou roli a je tady výborný. Mark Wahlberg je tady hodně zábavný a já měl při sledovaní filmu podobný výraz jako on ve filmu. Prostě jsem občas jen koukal a nechápal jsem, na co se zrovna koukám, protože to bylo absurdní a vtipné. Eva Mendes dostala roli na tělo a je tady moc fajn. Michael Keaton krásně předvádí svůj komediální talent a baví se. Sam L. Jackson a Dwayne Johnson nemají moc prostoru, ale jsou přepáleně cool. Potěšili mě herci ve vedlejších rolí, protože jsou obsazený dobrými herci a i na menším prostoru jsou dost výrazný. Film má hodně akčních scén, co vypadají celkem dobře, ale bude se opakovat, jsou hodně přepálené, komické a parodické. Benga v záloze je příjemná akční jednohubka plná parádní vtipů a odkazů.
  34. Beetlejuice Beetlejuice
    Beetlejuice Beetlejuice (2024)
    7
    Spokojenost a lepší, než jsem čekal. Mám rád Tima Burtona a jeho filmy, ale je smutnou pravdou, že Sweeney Todd byl jeho poslední kvalitní film. Pak točil jen průměrné nebo lehce nadprůměrné filmy. Tím nechci tvrdit, že ty filmy jsou špatné, protože nejsou. Dost často jsou řemeslně pěkně udělané, mají hezkou atmosféru, dobré herecké výkony nebo působivé scény. Přesto těm filmům chybí jistá lehkost a osobitost. Teď se Burton vrátil k filmu, který mu pomáhal nastartovat jeho kariéru, a já mám pocit, že mu tohle natáčení hodně sedlo. Můžeme poděkovat seriálu Wednesday, protože při jeho natáčení Burton chytl druhý dech a dal se do kupy s Jennou Ortegou. A teď tu máme pokračování kultovního filmu. Jsem strašně rád, že se Burton vrátil ve výborné formě a z celého filmu je cítit, že je to jeho film se vším všudy. Od vizuální stránky, atmosféry, herců, nápadů, hudby, praktických efektů, miniatur až po černý a lehce morbidní humor. Plus je tu hromada odkazů na první film. Líbí se mi, že tohle pokračovaní nepůsobí vynuceně a jde si sympaticky svou vlastní cestou. Mám velkou radost, že se Burton vrátil ke své hravosti a srší nápady a je vidět, že ho to baví, a že to bavilo všechny na place. Film se mi jako celek líbil, ale mám velký problém se scénářem. Scénář je plný nápadů a zápletek, že by to vydalo na dva filmy. A o to více zamrzí, že trvá skoro půlku filmu, než se to pořádně rozjede. Nicméně jakmile se to rozjede, tak je to skvělá jízda, která místy velmi sympaticky připomene Mrtvou nevěstu. Na filmu je velmi znát pomalejší rozjezd a z mého pohledu nevyužití některých postav a zápletek. Jakoby Burton nevěděl, jestli chce více vyprávět příběh ze světa živých nebo mrtvých. Michael Keaton je tady parádní a krade si každou scénu pro sebe a skvěle se baví. Winona Ryder hraje dobře a má hezké a zábavné momenty. Jenna Ortega je tady moc dobrá a tahle role jí sedla. Willem Dafoe krásně přehrává a je tady parádní. Justin Theroux krásně zahrál svou postavu a je vidět, že si jí užil. Monica Bellucci bohužel nemá tolik prostoru a je to velká škoda. Catherine O'Hara má opět skvělé dialogy a krásně se baví. Velkou radost mi ve své cameo roli udělal Danny DeVito, kterého vždy rád vidím. Jak už jsem naznačil, největší problém filmu je ten, že po příběhové stránce je lehce přeplácaný a trvá, než se rozjede, ale pokud máte rádi původní film nebo Burtona, tak to pro vás nebude, tak velký problém. Beetlejuice Beetlejuice je povedené a zábavné pokračování, které neurazí a dokáže velmi příjemně potěšit.
  35. Past
    Past (2024)
    6
    Tohle mohlo být, tak super, ale bohužel to nevyšlo. Největší chybou je to, že trailery propálily hlavní pointu. Tady to chtělo falešné trailery, nechat diváky v nejistotě a ne za pár minut vyzradit to nejdůležitější. Režisér a scénárista M. Night Shyamalan má dobré nápady, ale v posledních letech je neumí dotáhnout do uspokojivé konce. A je to obrovská škoda. Film má dobrou atmosféru, pěkný popíkový soundtrack, výborného Hartnetta, který si svou roli neskutečně užívá, několik opravdu povedených momentů. Jenže pak přijde poslední třetina plná zvratů, co nedávají smysl, a film se rozpadne. A co hůř, začne být směšný. A přitom stačilo, tak málo a mohl z toho být dobrý a napínavý thriller. Past není špatný film, jen má hloupé zvraty, které film táhnou dolů.
  36. Hajjan
    Hajjan (2023)
    7
    Nejsem odborník na egyptské filmy (viděl jsem jen filmy, které se v Egyptě odehrávaly) a jméno režiséra mi nic neříkalo. Reálně jsem si nic o filmu nezjišťoval a dal jsem mu šanci, aby si mě získal. A filmu se to povedlo. Velkou zásluhu na tom má režisér A.B. Shawky, který odvedl velmi dobrou práci, za kterou se by nestyděl nikdo v Hollywoodu. Shawky naprosto s přehledem zvládl technickou stránku filmu a film vypadá velmi dobře, a po příběhové stránce je dost přístupný a mainstreamovový. Klidně by se mohlo jedna o nějaký velký koprodukční film od Disneyho nebo jiného velkého studia. Shawky si velmi hezky poradil s hlavním tématem filmu - velbloudí dostihy. Toto téma je ve filmu po pěkně prodané. Samotné dostihy jsou napínavé a mají správnou gradaci. Shawky je také prezentuje různými způsoby, aby jim dodal na pestrosti. Režisér dobře pracuje s herci, využívá reálná zvířata a celý film má hezkou atmosféru a rozhodně se něj dobře kouká. Neznám žádného herce z filmu, a pokud vím, tak jsem žádného z nich nikdy v žádném filmu neviděl. Přesto má neznalost ničemu nevadila a není důvod to brát jako zápor ba naopak, protože všichni herci hrají velmi dobře a svých rolích jsou naprosto přirození. Jak už jsem naznačil, tak film po technické stránce vypadá velmi pěkně. Má dobrou audiovizuální stránku, kamera je působivá a scény z dostihů jsou opravdu moc pěkně natočené. Osobně se mi dost líbil hlavní záporák, který se snaží tváři jako hodný člověk, ale ve výsledku je to slaboch, co nic neumí. A teď zápory. Z mého pohledu jsou tu dva větší zápory. Prvním z nich je délka. Skoro dvou hodinová stopáž na tento příběh je trochu moc, a na pár scénách je znát, že by tam nemusely být. Druhým záporem je hodně předvídatelný příběh. Je opravdu velká škoda, že tvůrci nejsou moc originální a film prakticky ničím moc nepřekvapí. Rád si rozšiřují obzory a občas je dobré kuknout i na něco jiného, než jen na mainstremové věci z Hollywoodu. Hajjan může na první pohled vypadat hodně netypicky a exoticky, ale pokud mu dáte šanci, tak zjistíte, že je to velmi přístupný film, který vás bude celou dobu bavit a jeho hezky odvyprávěný. Navíc nabízí netypické a dost zajímavé téma. Takže až půjdete kolem plakátu k filmu, tak se nelekněte a zkuste ho. 6,5-7/10
  37. Rebel Ridge
    Rebel Ridge (2024)
    7
    Jack Reacher vibes. Hodně fajn akční béčko, u kterého zamrzí, že má přepálenou stopáž a jen pár akčních scén. Kdyby měl film hodinku čtyřicet, tak jsem o dost více spokojený. Režisér Jeremy Saulnier odvedl velmi dobrou práci. S přehledem si ohlídal technickou stránku, parádně pracuje s atmosférou, umí stupňovat napětí, a krásně se mu povedlo prodat postavy a jejich motivace. Příjemně mě překvapilo, že dialogy nešustí papírem a jsou dost dobře napsané. Aaron Pierre se mi v této roli dost líbil a má charisma na to, aby film v pohodě utáhl. AnnaSophia Robb je tady dost fajn a její výkon mi sedl. Don Johnson má moc dobře napsanou roli a je vidět, že si jí užil. Emory Cohen krásně přehrává a je vidět, že se dobře bavil. David Denman je v pohodě, jen je škoda, že nemá tolik prostoru. Akce je ve filmu méně, ale za to je dobře udělaná a má správné tempo a napětí. Rebel Ridge je fajn akční béčko, které mi sedlo.
  38. Suspiria
    Suspiria (2018)
    7
    Hodně zajímavé a po filmařské stránce vymazlená podívaná. Před pár dny jsem viděl originál, který mi velmi sedl a o to více jsem byl zvědavý na nové uchopení, jenž si jde vlastní cestou. Režisér Luca Guadagnino mi už několikrát ukázal, že je neskutečně talentovaný režisér a umí skvěle točit. Jeho filmy jsou po audiovizuální stránce vymazlené a Guadagnino velmi lehce zvládá pracovat s postavami, vytvářet znepokojivou atmosféru nebo budovat napětí. A toho jsem se vrchovaté míře dočkal i zde a ne jen toho.

    Chápu, že Guadagnino nechtěl točit obyčejný remake jedna ku jedné - což by byla prohra hned na začátku. Chápu, že chtěl vytvořit poctu původnímu filmu, rozšířit ho, a dát tam něco nového, nějakou novou myšlenku, pointu, kontext, sociální kritiku atd. Opravdu si ho za tento přístup vážím, jelikož tím ukazuje, že osobitý tvůrce s vlastní vizí. A tady je největší problém celého filmu. Je to utahané až hanba. Guadagnino a scénárista David Kajganich do příběhu zasadili to, co se v Berlíne v roce 1977 dělo. Berlínská zeď, šrámy z druhé světové války, teroristické útoky. A díky tomu je tady spoustu scén, které na první pohled působí jako "vata". Zatím co původní film byl místy dost přímočarý, tak zde máme velmi komplexní obraz jisté doby.

    Příběhu dost dlouho trvá než se rozjede, ale pak přináší fantastické scény, co nedostanete z hlavy - první velký tanec Susie, při kterém dojde na lámání těla. Prakticky každá taneční scéna je fantasticky natočená, a ta práce kamery, hudby a střihu je dokonalá. A pak je tu samozřejmě grandiózní finále, které ne každý rozdýchá. Film sám osobě má tolik úžasných momentů a záběrů, ale pak jsou zde scény, u kterých jsem si říkal, proč tam asi jsou.

    Dakota Johnson předvádí velmi působivý výkon a hraje velmi fyzicky, a některé scény patří jen jí. Tilda Swinton je skvělá herečka a tady to předvádí každou scénou. Opravdu jsem nepoznal, že Swinton hraje ve filmu více postav - hlavně tu mužskou, doktora Klemperera. Úžasný výkon talentované herečky. Velmi se mi líbil výkon Mii Goth, která je zde skvělá a ukazuje svůj talent. Nová Suspiria není dokonalý film, není to ani divácky vděčný film, ale rozhodně je to zajímavý film, co má svou myšlenku a autorskou vizi.
  39. Zbytečná krutost
    Zbytečná krutost (1984)
    7
    Krásná práce. Konečně jsem tento film dohnal a jsem velmi spokojený. Bratři Coeni odvedli moc dobrou práci a položili zde základy k jejich poznávacím znakům, které je budou provázet celou jejich kariéru. Jejich režie je přesná, bez problémů umí vytvářet nepříjemnou atmosféru, a pak tu je jejich scénář, který je moc dobrý, i přestože je ve své podstatě celkem obyčejný. Film má působivé záběry, krásně se pracuje se střihem a hudbou. A v neposlední řadě je tu hlavní čtveřice herců. John Getz toho moc nenamluví, ale i tak umí na sebe strhnout pozornost svým charisma. Frances McDormand je tady opravdu moc krásná a hlavně parádně hraje. Dan Hedaya si krásně hraje na tvrďáka, i když je to slaboch a tohle Hedaya zahrál parádně. M. Emmet Walsh má velmi vděčnou roli a zahrál jí na pána. Zbytečná krutost je hodně povedený a kvalitní film, který mi sedl.
  40. Longlegs
    Longlegs (2024)
    7
    Spokojenost. Na film jsem se hodně těšil díky nadšeným ohlasům, ale musím se přiznat, že ty ohlasy udělaly filmu medvědí služby. Vynášely film do nebes, chválily ho jako nejlepší horor/thriller roku. A přirovnání k Mlčení jehňátek, Sedm nebo Zodiakovi udělaly své. Osobně doporučuji krotit své očekávání a přistupovat k filmu jako k dobré mysteriózní detektivce, než jako k filmu, ze kterého budete mít hnědé spodní prádlo.

    Režisér a scénárista Osgood Perkins odvedl moc dobrou práci. Je vidět, že Perkins ví jaký příběh chce vyprávět, a také ví jak ho chce vyprávět. Rozhodl se, že to divákovi neudělá jednoduché, alespoň tedy ze začátku, a nechá ho tápat jako hlavní hrdinku. A z mého pohledu tohle rozhodnutí parádně funguje. Perkins parádně buduje napětí, hraje s atmosférou, s kamerovými záběry, s hudbou, a dává nám temný a nepříjemný případ. Škoda, že mu to nevydrželo až do samotného konce. Stále se nemohu rozhodnout jestli se mi ten konec líbil nebo ne. A zvláště, když jsem si uvědomil, že ho lze chápat různými způsoby. Moc tomu nepomáhá, že když se nad příběhem zamyslíte, tak vám začnou vyskakovat některé logické chyby, které filmu podráží nohy.

    Maika Monroe je zde skvělá a její výkon se mi hodně líbil. Nicholas Cage hraje skvěle a jsem rád, že nemá tolik prostoru. Herci ve vedlejší rolí jsou super a odvádí dobré výkony. Longlegs je zajímavý a povedený film, o kterém dost přemýšlím a těším se až ho někdy uvidím znovu.