Danièle Delorme: Nejlepší filmy
a seriály

6.9

Danièle Delorme: Filmy a seriály

  • Bídníci
    Bídníci (1958)
    FilmRole: Fantine
    78%
    1
  • Cléo od pěti do sedmi
    Cléo od pěti do sedmi (1962)
    FilmRole: The Flower Vendor / Actress in Silent Film
    • KVIFF TV
    Slavný film Vardové s takřka absolutní chronologickou přesností (charakterizuje ho rovnováha mezi fiktivním a reálným časem) zachycuje dvě hodiny ze života mladé pařížské šansoniérky, která se obává, že má rakovinu. Každý krok, dělící ji od chvíle, kdy se má v nemocnici dozvědět výsledek vyšetření, je tápáním ze životní osamělosti a úzkosti. Poutem, které si náhodně najde, je voják Antoine, se kterým se setkává v parku. I on je jakýmsi odsouzencem večer se vrací k jednotce do Alžíru, která je v bojovém nasazení. Možná proto, že je první, který s ní hovoří o všem a o ničem, i o věcech vážných s přízvukem opravdovosti v hlase, věnuje mu svou důvěru a dá mu nahlédnut do svého nitra. Všechny dějové fragmenty jsou přesně odpozorované, mezititulky zaznamenávají plynutí času a vytvářejí odstup od událostí. Jemnými filmovými prostředky se režisérce podařilo stmelit střízlivý dokumentární způsob vyprávění a subjektivnost pohledu, uměleckou stylizaci dosahuje metodou "cinéma-vérité".
    78%
    Slavný film Vardové s takřka absolutní chronologickou přesností (charakterizuje ho rovnováha mezi fiktivním a reálným časem) zachycuje dvě hodiny ze života mladé pařížské šansoniérky, která se obává, že má rakovinu. Každý krok, dělící ji od chvíle, kdy se má v nemocnici dozvědět výsledek vyšetření, je tápáním ze životní osamělosti a úzkosti. Poutem, které si náhodně najde, je voják Antoine, se kterým se setkává v parku. I on je jakýmsi odsouzencem večer se vrací k jednotce do Alžíru, která je v bojovém nasazení. Možná proto, že je první, který s ní hovoří o všem a o ničem, i o věcech vážných s přízvukem opravdovosti v hlase, věnuje mu svou důvěru a dá mu nahlédnut do svého nitra. Všechny dějové fragmenty jsou přesně odpozorované, mezititulky zaznamenávají plynutí času a vytvářejí odstup od událostí. Jemnými filmovými prostředky se režisérce podařilo stmelit střízlivý dokumentární způsob vyprávění a subjektivnost pohledu, uměleckou stylizaci dosahuje metodou "cinéma-vérité".
    2
  • Nevídáno, neslýcháno
    Nevídáno, neslýcháno (1958)
    FilmRole: Une admiratrice à la fête du village
    Čas by v tomhle idylickém městečku kdesi na jihu Francie dál běžel svým líně pomalým tempem, nebýt všetečného Blaireaua. Kam přijde, tam se něco semele! Však je také místním radním už dlouho trnem v oku. Navíc má jednu zpropadenou vášeň: pytlačí v okolních lesích a zvěří zásobuje zdejší restaurace i leckteré domácnosti. Když je obecní četník při noční obchůzce revíru napaden neznámým útočníkem, v podezření je právě Blaireau, a skončí za mřížemi. I tady se však cítí jako doma, protože ředitel věznice je vášnivý nimrod, se kterým dokonce tajně v noci vyráží na lov. Život v městečku zatím prochází zvláštní proměnou: čas jako by se tu dočista zastavil a jídelní lístky restaurací zejí prázdnotou. Když se nakonec najde pravý viník nočního přepadení, všichni doufají, že po návratu Blaireaua z vězení město konečně ožije a vše bude jako dřív.
    Žánry:Komedie
    71%
    Čas by v tomhle idylickém městečku kdesi na jihu Francie dál běžel svým líně pomalým tempem, nebýt všetečného Blaireaua. Kam přijde, tam se něco semele! Však je také místním radním už dlouho trnem v oku. Navíc má jednu zpropadenou vášeň: pytlačí v okolních lesích a zvěří zásobuje zdejší restaurace i leckteré domácnosti. Když je obecní četník při noční obchůzce revíru napaden neznámým útočníkem, v podezření je právě Blaireau, a skončí za mřížemi. I tady se však cítí jako doma, protože ředitel věznice je vášnivý nimrod, se kterým dokonce tajně v noci vyráží na lov. Život v městečku zatím prochází zvláštní proměnou: čas jako by se tu dočista zastavil a jídelní lístky restaurací zejí prázdnotou. Když se nakonec najde pravý viník nočního přepadení, všichni doufají, že po návratu Blaireaua z vězení město konečně ožije a vše bude jako dřív.
    Žánry:Komedie
    3
  • Félicie Nanteuil
    71%
    4
  • Hoa-Binh
    Hoa-Binh (1970)
    FilmRole: l'infirmière française

    Nejslavnější celovečerní režisérský počin Raoula Coutarda – známého spíše jako kameramana, vzbudil v době svého uvedení rozhořčení. Hoa Binh je označován za politicky nekorektní film. Autor sám ho považuje za příběh o dětech žijících ve válce než za obraz války ve Vietnamu.

    Raoul Coutard je kameramanem světového formátu, který se podílel na filmech Jeana-Luca Godarda, Pierra Schoenderffera nebo Françoise Truffauta. Dobrodruh, velký znalec a milovník Asie, měl podivnou myšlenku, jak on sám říká ve své vzpomínkové knize Jak jsem vstoupil do kina s čínskou polévkou, natočit vlastní film. Námětem byl "příběh dětí, které žijí v ulicích Saigonu". (Raoul Coutard. Imperiál Van Su, edice Ramsay Cinéma 2007). I když byl Coutard známý, měl jako začátečník velké problémy najít producenta, získat finance na realizaci filmu a vůbec napsat samotný scénář. Pomohla mu kniha : Sloup z popele od Françoise Lorrainové. Na začátku říká dětský hlas, že Vietnam je již třicet let ve válce. Tento hlas uvádí první část Hoa-Binh, což znamená "Mír", která se celá soustředí na dění v americké armádě. Přílety a odlety helikoptér jsou ve filmu pojaty jako balet, který je doprovázen zvukem vrtulí a diskrétní hudbou Michela Portala. Druhá část přivádí prostřednictvím zpočátku anonymního muže ledabyle šlapajícího na své rikše diváka přímo do ulic Saigonu, do rodiny, ve které žije chlapec Hung a jeho malá sestra Xuan. Přesvědčeni kvalitou filmu a dojati osudem těchto dvou malých dětí, jejich každodenním životem v zemi zmýtané válkou, předčasně vyspělých a přesto neustále připravených stát se znovu dětmi, členové poroty Ceny Jeana Viga hlasovali bez váhání. Režisér byl oceněn jednohlasně. Když film přišel do kin, tři roky po filmu Daleko od Vietnamu, kolektivním politicky vyhraněném díle, Raoul Coutard byl překvapen výčitkami, že jasně nevyjádřil svůj názor na oba tábory, Vietkong a Vietminh. Považoval to za nedorozumnění. Jediná věc, která ho zajímala byl osud těchto dětí, které žijí v ulicích Saigonu zmítaného válkou, a které neznají slovo “Mír”.

    (Luce Vigová, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaDětský
    71%

    Nejslavnější celovečerní režisérský počin Raoula Coutarda – známého spíše jako kameramana, vzbudil v době svého uvedení rozhořčení. Hoa Binh je označován za politicky nekorektní film. Autor sám ho považuje za příběh o dětech žijících ve válce než za obraz války ve Vietnamu.

    Raoul Coutard je kameramanem světového formátu, který se podílel na filmech Jeana-Luca Godarda, Pierra Schoenderffera nebo Françoise Truffauta. Dobrodruh, velký znalec a milovník Asie, měl podivnou myšlenku, jak on sám říká ve své vzpomínkové knize Jak jsem vstoupil do kina s čínskou polévkou, natočit vlastní film. Námětem byl "příběh dětí, které žijí v ulicích Saigonu". (Raoul Coutard. Imperiál Van Su, edice Ramsay Cinéma 2007). I když byl Coutard známý, měl jako začátečník velké problémy najít producenta, získat finance na realizaci filmu a vůbec napsat samotný scénář. Pomohla mu kniha : Sloup z popele od Françoise Lorrainové. Na začátku říká dětský hlas, že Vietnam je již třicet let ve válce. Tento hlas uvádí první část Hoa-Binh, což znamená "Mír", která se celá soustředí na dění v americké armádě. Přílety a odlety helikoptér jsou ve filmu pojaty jako balet, který je doprovázen zvukem vrtulí a diskrétní hudbou Michela Portala. Druhá část přivádí prostřednictvím zpočátku anonymního muže ledabyle šlapajícího na své rikše diváka přímo do ulic Saigonu, do rodiny, ve které žije chlapec Hung a jeho malá sestra Xuan. Přesvědčeni kvalitou filmu a dojati osudem těchto dvou malých dětí, jejich každodenním životem v zemi zmýtané válkou, předčasně vyspělých a přesto neustále připravených stát se znovu dětmi, členové poroty Ceny Jeana Viga hlasovali bez váhání. Režisér byl oceněn jednohlasně. Když film přišel do kin, tři roky po filmu Daleko od Vietnamu, kolektivním politicky vyhraněném díle, Raoul Coutard byl překvapen výčitkami, že jasně nevyjádřil svůj názor na oba tábory, Vietkong a Vietminh. Považoval to za nedorozumnění. Jediná věc, která ho zajímala byl osud těchto dětí, které žijí v ulicích Saigonu zmítaného válkou, a které neznají slovo “Mír”.

    (Luce Vigová, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaDětský
    5
  • Záletník
    Záletník (1976)
    FilmRole: Marthe Dorsay

    Do života úspěšného muže po čtyřicítce vstoupí nečekaně atraktivní mladá žena, která rázem rozvrátí jeho dosavadní spořádaný systém. Etienne Dorsay - vedoucí informačního oddělení jistého ministerstva je v oboru záletnictví skutečný začátečník. Na svou první nevěru se proto připravuje zvláště obezřetně a promyšleně. Rafinovaný plán však končí úplnou katastrofou a Etienne se ocitá na římse nejvyššího patra pařížského domu a ptá se sám sebe, jak k tomu vlastně mohlo dojít. Okouzlující Jean Rochefort je v komedii Záletník režiséra Yvese Roberta v plné formě.

    70%

    Do života úspěšného muže po čtyřicítce vstoupí nečekaně atraktivní mladá žena, která rázem rozvrátí jeho dosavadní spořádaný systém. Etienne Dorsay - vedoucí informačního oddělení jistého ministerstva je v oboru záletnictví skutečný začátečník. Na svou první nevěru se proto připravuje zvláště obezřetně a promyšleně. Rafinovaný plán však končí úplnou katastrofou a Etienne se ocitá na římse nejvyššího patra pařížského domu a ptá se sám sebe, jak k tomu vlastně mohlo dojít. Okouzlující Jean Rochefort je v komedii Záletník režiséra Yvese Roberta v plné formě.

    6
  • Rošťák
    Rošťák (1970)
    FilmRole: Janine
    Únos dítěte z bohaté rodiny šel jako po drátkách, pohodlný život za tučné výkupné je nadosah, ale najednou se objeví komplikace… Příběh o nepoučitelném zloději, jeho slávě i pádu. Simon (Jean-Claude Trintignant) se právě dostal z vězení a nejprve se ukryje u mladé Janine (Daniele Delorme), která podlehne jeho šarmu. Následně se ale vrhne zpět "do práce": kontaktuje svého starého kamaráda Charlese (Charles Gerard) a bývalou ženu Martine (Christine Lelouch), která se však provdala za boháče. Simon před svým zatčením unesl malého chlapce a pak vydíral banku, kde pracuje jeho otec, aby zaplatila výkupné milion dolarů. Banka měla strach o svoji pověst u veřejnosti, a výkupné se rozhodla vyplatit. Simon si teď po svém propuštění dojde pro ukryté peníze. S nimi a s komplicem Charlesem se rozhodne utéct do USA, ale přitom záměrně zanechává stopy a indicie, že je jejich cílem Kanada. Tam je také již očekává policie. Jaké je ale překvapení obou zločinců, když se ke konci letu dovědí, že kvůli špatnému počasí nepřistane jejich letadlo v New Yorku, ale v Montrealu! Christine LeLouch a Jean-Claude Trintignant zde předvádějí svižnější a odlehčenější role, než na jaké jsme u nich byli zvyklí z jiných snímků. Množství neobvyklých detailů, nekonvečních postupů či prolínajících se rovin drží diváka neustále v pozornosti, což z tohoto snímku dělá velmi zdařilé dílo evropské kinematografie.
    70%
    Únos dítěte z bohaté rodiny šel jako po drátkách, pohodlný život za tučné výkupné je nadosah, ale najednou se objeví komplikace… Příběh o nepoučitelném zloději, jeho slávě i pádu. Simon (Jean-Claude Trintignant) se právě dostal z vězení a nejprve se ukryje u mladé Janine (Daniele Delorme), která podlehne jeho šarmu. Následně se ale vrhne zpět "do práce": kontaktuje svého starého kamaráda Charlese (Charles Gerard) a bývalou ženu Martine (Christine Lelouch), která se však provdala za boháče. Simon před svým zatčením unesl malého chlapce a pak vydíral banku, kde pracuje jeho otec, aby zaplatila výkupné milion dolarů. Banka měla strach o svoji pověst u veřejnosti, a výkupné se rozhodla vyplatit. Simon si teď po svém propuštění dojde pro ukryté peníze. S nimi a s komplicem Charlesem se rozhodne utéct do USA, ale přitom záměrně zanechává stopy a indicie, že je jejich cílem Kanada. Tam je také již očekává policie. Jaké je ale překvapení obou zločinců, když se ke konci letu dovědí, že kvůli špatnému počasí nepřistane jejich letadlo v New Yorku, ale v Montrealu! Christine LeLouch a Jean-Claude Trintignant zde předvádějí svižnější a odlehčenější role, než na jaké jsme u nich byli zvyklí z jiných snímků. Množství neobvyklých detailů, nekonvečních postupů či prolínajících se rovin drží diváka neustále v pozornosti, což z tohoto snímku dělá velmi zdařilé dílo evropské kinematografie.
    7
  • 8
  • Nous irons tous au paradis
    Nous irons tous au paradis (1977)
    FilmRole: Marthe Dorsay, la femme d'Étienne
    Pokračování úspěšné komedie o nenapravitelném sukničkáři. Populární francouzský herec Jean Rochefort je hlavním hrdinou i volného pokračování úspěšné situační komedie režiséra Yvese Roberta o nenapravitelném sukničkáři. Zatímco v první části rozverného příběhu byla ústřední postavou svůdná a uhrančivě krásná žena v červených šatech, tentokrát bude příčinou všech jeho trablů muž v rudém saku. A že těch trablů nebude málo! Čtyřlístek nerozlučných přátel však stále drží pospolu, řídí se mušketýrským „všichni za jednoho…“, jeden pro druhého by doslova dýchal a je odhodlán mu tolerovat veškeré „pánské slabůstky“. A to hlavně proto, že i tentokrát se všechno točí (jak také jinak) kolem krásných žen.
    Žánry:Komedie
    68%
    Pokračování úspěšné komedie o nenapravitelném sukničkáři. Populární francouzský herec Jean Rochefort je hlavním hrdinou i volného pokračování úspěšné situační komedie režiséra Yvese Roberta o nenapravitelném sukničkáři. Zatímco v první části rozverného příběhu byla ústřední postavou svůdná a uhrančivě krásná žena v červených šatech, tentokrát bude příčinou všech jeho trablů muž v rudém saku. A že těch trablů nebude málo! Čtyřlístek nerozlučných přátel však stále drží pospolu, řídí se mušketýrským „všichni za jednoho…“, jeden pro druhého by doslova dýchal a je odhodlán mu tolerovat veškeré „pánské slabůstky“. A to hlavně proto, že i tentokrát se všechno točí (jak také jinak) kolem krásných žen.
    Žánry:Komedie
    9
  • Adresát neznámý
    Adresát neznámý (1951)
    FilmRole: Thérèse Ravenaz, jeune mineure provinciale
    Francouzský film Adresát neznámý" vypráví příběh mladé ženy Terezy Ravenazové, která přijela do Paříže hledat novináře Pierra Forrestiera, otce svého malého synka. Průvodcem po její bezvýsledné pouti Paříží se stal taxikář Emil Gauthier, jehož ženě se právě v tu noc narodila dcerka. Téměř celou noc hledala Tereza na různých adresách svého přítele, až na poslední z nich zjistila, že je již ženat a že má většího chlapce. Emil radil Tereze, aby se vrátila domů a opustil ji na nádraží. Brzy si však uvědomil, v jakém rozpoložení Terezu zanechal a když zjistil, že odešla z čekárny nádraží, vydal se ji spolu s několika svými kolegy taxikáři hledat. Tereza na pokraji zoufalství chtěla spáchat sebevraždu, byla však zadržena od tohoto kroku pláčem chlapce, kterého odložila na lavičce. Emil Gauthier se jí znovu ujal a jeho žena rozřešila situaci tak, že nabídla Tereze i jejímu synáčkovi nový domov. Film ,,Adresát neznámý" byl uváděn v mezinárodni soutěži na VI. MFF v Karlových Varech 1951 pod názvem Bez udání adresy". Jeho režisérovi, Jean Paul le Chanoisovi, byla udělena cena za režii.(FILMOVÝ PŘEHLED 21 / 1952)
    66%
    Francouzský film Adresát neznámý" vypráví příběh mladé ženy Terezy Ravenazové, která přijela do Paříže hledat novináře Pierra Forrestiera, otce svého malého synka. Průvodcem po její bezvýsledné pouti Paříží se stal taxikář Emil Gauthier, jehož ženě se právě v tu noc narodila dcerka. Téměř celou noc hledala Tereza na různých adresách svého přítele, až na poslední z nich zjistila, že je již ženat a že má většího chlapce. Emil radil Tereze, aby se vrátila domů a opustil ji na nádraží. Brzy si však uvědomil, v jakém rozpoložení Terezu zanechal a když zjistil, že odešla z čekárny nádraží, vydal se ji spolu s několika svými kolegy taxikáři hledat. Tereza na pokraji zoufalství chtěla spáchat sebevraždu, byla však zadržena od tohoto kroku pláčem chlapce, kterého odložila na lavičce. Emil Gauthier se jí znovu ujal a jeho žena rozřešila situaci tak, že nabídla Tereze i jejímu synáčkovi nový domov. Film ,,Adresát neznámý" byl uváděn v mezinárodni soutěži na VI. MFF v Karlových Varech 1951 pod názvem Bez udání adresy". Jeho režisérovi, Jean Paul le Chanoisovi, byla udělena cena za režii.(FILMOVÝ PŘEHLED 21 / 1952)
    10
  • Olivia
    Olivia (1950)
    FilmRole: Une ancienne élève (uncredited)
    66%
    11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15