Barry Malkin: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Barry Malkin: Filmy a seriály

  • 1
  • Kmotr II
    Kmotr II (1974)
    Film
    • SkyShowtime
    • Google Play
    • iTunes
    • +1
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    90%
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    2
  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    Film
    • O2 TV
    • Google Play
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    3
  • Velký
    Velký (1988)
    Film
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    Film Velký z roku 1988 je oblíbená komedie režírovaná Penny Marshall s Tomem Hanksem v hlavní roli. Příběh sleduje dvanáctiletého Joshe Baskina, který si na pouťové atrakci, stroji přání, zažádá, aby byl velký. K jeho překvapení se přes noc promění v dospělého muže. Náhle uvězněný ve svém nově získaném těle dospělého, musí Josh zvládat složitý svět dospělosti, zatímco se snaží najít způsob, jak vše zvrátit do původního stavu. Josh se uchází o práci ve hračkářské společnosti, kde jeho dětská nevinnost a radost z hraček rychle přitahují pozornost a obdiv jeho šéfů, zvláště ředitele společnosti. Zatímco se Josh snaží vyrovnat se s nároky a výzvami dospělého života, včetně romantického zájmu od kolegyně Susan, postupně si uvědomuje, že dospěláctví není tak zábavné, jak si kdysi myslel.
    74%
    Film Velký z roku 1988 je oblíbená komedie režírovaná Penny Marshall s Tomem Hanksem v hlavní roli. Příběh sleduje dvanáctiletého Joshe Baskina, který si na pouťové atrakci, stroji přání, zažádá, aby byl velký. K jeho překvapení se přes noc promění v dospělého muže. Náhle uvězněný ve svém nově získaném těle dospělého, musí Josh zvládat složitý svět dospělosti, zatímco se snaží najít způsob, jak vše zvrátit do původního stavu. Josh se uchází o práci ve hračkářské společnosti, kde jeho dětská nevinnost a radost z hraček rychle přitahují pozornost a obdiv jeho šéfů, zvláště ředitele společnosti. Zatímco se Josh snaží vyrovnat se s nároky a výzvami dospělého života, včetně romantického zájmu od kolegyně Susan, postupně si uvědomuje, že dospěláctví není tak zábavné, jak si kdysi myslel.
    4
  • 5
  • Dravé ryby
    Dravé ryby (1983)
    Film
    • iTunes
    Příběh obsazený řadou tehdejších i budoucích hvězd vypráví o dvou bratrech, kteří vyrůstali v podmínkách, které jim do života příliš nepřidaly. Matka je opustila, otec je beznadějný alkoholik. A oni? Toulají se svými partami ulicemi po okrajových čtvrtích, hrají kulečník a hlavně se perou. Není divu, že Rustyho, který je středem dění, nejprve vyhodí ze školy, potom i z práce a dokonce ho ve rvačce bodnou nožem a sotva se vylíže, ještě padne s přítelem do léčky a je téměř ubit narkomany. Objeví se sice jeho starší bratr, a v posledních chvíli ho zachrání, to však zdaleka není konec ponurého a depresivního vyprávění, které nezadržitelně spěje až k tragickému závěru.
    70%
    Příběh obsazený řadou tehdejších i budoucích hvězd vypráví o dvou bratrech, kteří vyrůstali v podmínkách, které jim do života příliš nepřidaly. Matka je opustila, otec je beznadějný alkoholik. A oni? Toulají se svými partami ulicemi po okrajových čtvrtích, hrají kulečník a hlavně se perou. Není divu, že Rustyho, který je středem dění, nejprve vyhodí ze školy, potom i z práce a dokonce ho ve rvačce bodnou nožem a sotva se vylíže, ještě padne s přítelem do léčky a je téměř ubit narkomany. Objeví se sice jeho starší bratr, a v posledních chvíli ho zachrání, to však zdaleka není konec ponurého a depresivního vyprávění, které nezadržitelně spěje až k tragickému závěru.
    6
  • Cotton Club
    Cotton Club (1984)
    Film
    68%
    7
  • Lidé deště
    Lidé deště (1969)
    Film

    Mladá žena Natalie jednoho dne brzy ráno nasedne do auta a tajně odjede od svého manžela. Teprve v telefonu mu zkouší vysvětlit, co ji k útěku vedlo. Je těhotná, ale není si jistá, zda je v manželství šťastná, ani zda vůbec chce mít dítě. Nechce se pořád o někoho starat, chce být aspoň na krátkou dobu jen sama sebou. Po cestě zastaví Natalie osamělému stopaři Jimmymu, přezdívanému Killer. Mladík je bývalým hráčem amerického fotbalu a utrpěl zranění hlavy. Navzdory zabijácké přezdívce je to dobrák od kosti, avšak kvůli poranění mozku není soběstačný. Natalie se mu pokusí pomoct s hledáním práce, avšak jejich pokus ztroskotá. Ani na útěku od rodinných povinností tedy Natalie nenachází vytouženou chvíli volnosti. A tak ji zkusí najít v náruči chlapáckého policisty Gordona... V jednom ze svých raných filmů se Francis Ford Coppola zaměřil na pocity vnitřně osamělé hrdinky ze středních vrstev. Na rozdíl od předchozí generace žen se Natalie snaží nalézt vlastní cestu životem. Jelikož se však nenaučila rozpoznat, co sama chce, zoufale ve svém hledání selhává. Ve skutečnosti není schopná unést tíhu zodpovědnosti a pokouší se od ní utéct. Dnes můžeme tento Coppolův snímek zařadit mezi road-movie, avšak je zajímavé, že jej autor natáčel v době, kdy ještě neměl premiéru průlomový film tohoto žánru Bezstarostná jízda.

    68%

    Mladá žena Natalie jednoho dne brzy ráno nasedne do auta a tajně odjede od svého manžela. Teprve v telefonu mu zkouší vysvětlit, co ji k útěku vedlo. Je těhotná, ale není si jistá, zda je v manželství šťastná, ani zda vůbec chce mít dítě. Nechce se pořád o někoho starat, chce být aspoň na krátkou dobu jen sama sebou. Po cestě zastaví Natalie osamělému stopaři Jimmymu, přezdívanému Killer. Mladík je bývalým hráčem amerického fotbalu a utrpěl zranění hlavy. Navzdory zabijácké přezdívce je to dobrák od kosti, avšak kvůli poranění mozku není soběstačný. Natalie se mu pokusí pomoct s hledáním práce, avšak jejich pokus ztroskotá. Ani na útěku od rodinných povinností tedy Natalie nenachází vytouženou chvíli volnosti. A tak ji zkusí najít v náruči chlapáckého policisty Gordona... V jednom ze svých raných filmů se Francis Ford Coppola zaměřil na pocity vnitřně osamělé hrdinky ze středních vrstev. Na rozdíl od předchozí generace žen se Natalie snaží nalézt vlastní cestu životem. Jelikož se však nenaučila rozpoznat, co sama chce, zoufale ve svém hledání selhává. Ve skutečnosti není schopná unést tíhu zodpovědnosti a pokouší se od ní utéct. Dnes můžeme tento Coppolův snímek zařadit mezi road-movie, avšak je zajímavé, že jej autor natáčel v době, kdy ještě neměl premiéru průlomový film tohoto žánru Bezstarostná jízda.

    8
  • Zahrady z kamene
    Zahrady z kamene (1987)
    Film
    • iTunes

    V roce 1987 natočll Francis Coppola svůj druhý film, jehož ústředním tématem je válka ve Vietnamu. Na rozdíl od grandiózní válečné fresky A nyní apokalypsa (1979) zvolil tentokrát komorní přiběh, v němž je válka přítomna pouze v černobílém televizním přenosu. Téma smrti mladých mužů, kteří umírají kvůli své oddanosti armádě a vlasti je zobrazeno pomocí zástupného prostředí vojenského hřbitova ve Washingtonu. Zde jsou pohřbíváni vojáci kteří padli daleko od domova. Někteří muži z elitní jednotky, zajišťující elegantní chod exkluzivniho pohřebiště, pod tlakem ponuré atmosféry a pocitu sounáležitosti k vojenskému molochu odcházejí bojovat ačkoli nejsou přesvědčeni o spravedlnosti této války. Těžištěm filmu je snaha o zachycení atmosféry života specifického oddílu, který dík své výlučnosti charakterizuje uzavřené prostředí celé armády. - Coppola v několika svých předchozích filmech pronikl do prostředí uzavřených skupin a v podtextu vyslovil otázku o oprávněnosti užívání výlučných norem, jejichž základem jsou svérazně pojatá čest a povinnost. Mafiánské podsvětí v Kmotrovi má podobné vnitřní zákony jako armáda v Apokalypse, Cotton Club dokresluje prostředi organizovaného zločinu a Zahrady z kamene podobně dotvářejí obraz fungovánj armády. V obou případech se jedná o prostředí jimž vládne mužský princip. Ženy jsou stejně jako okolní svět postaveny do pozice pozorovatele bez poradního hlasu. Ženské hrdinky mohou protestovat, ale nakonec jen přihlížejí jak se mužský svět žene do záhuby striktním dodržováním svých vlastních pravidel - V Apokalypse režisér vytvořil barvitou féérii hrůz, jíž dokomentuje absurditu lidského válčení v každé době. Zahrady z kamene jsou proti tomuto nadčasovému varování akademickým cvičením, v průběhu jehož natáčení snad i sámrežisér podlehl zvláštní poetice chlapáckého světa a do detailu vypracovaným ceremoniím. Český dabing dojem oslavného traktátu na mužné vojenství ještě podtrhuje. Schematické bonmoty, které hlavní hrdinové vypouštějí z úst, svědčí o vysokých etických ambicích snímku, jichž však filmařské ztvárnění nedosahuje.

    65%

    V roce 1987 natočll Francis Coppola svůj druhý film, jehož ústředním tématem je válka ve Vietnamu. Na rozdíl od grandiózní válečné fresky A nyní apokalypsa (1979) zvolil tentokrát komorní přiběh, v němž je válka přítomna pouze v černobílém televizním přenosu. Téma smrti mladých mužů, kteří umírají kvůli své oddanosti armádě a vlasti je zobrazeno pomocí zástupného prostředí vojenského hřbitova ve Washingtonu. Zde jsou pohřbíváni vojáci kteří padli daleko od domova. Někteří muži z elitní jednotky, zajišťující elegantní chod exkluzivniho pohřebiště, pod tlakem ponuré atmosféry a pocitu sounáležitosti k vojenskému molochu odcházejí bojovat ačkoli nejsou přesvědčeni o spravedlnosti této války. Těžištěm filmu je snaha o zachycení atmosféry života specifického oddílu, který dík své výlučnosti charakterizuje uzavřené prostředí celé armády. - Coppola v několika svých předchozích filmech pronikl do prostředí uzavřených skupin a v podtextu vyslovil otázku o oprávněnosti užívání výlučných norem, jejichž základem jsou svérazně pojatá čest a povinnost. Mafiánské podsvětí v Kmotrovi má podobné vnitřní zákony jako armáda v Apokalypse, Cotton Club dokresluje prostředi organizovaného zločinu a Zahrady z kamene podobně dotvářejí obraz fungovánj armády. V obou případech se jedná o prostředí jimž vládne mužský princip. Ženy jsou stejně jako okolní svět postaveny do pozice pozorovatele bez poradního hlasu. Ženské hrdinky mohou protestovat, ale nakonec jen přihlížejí jak se mužský svět žene do záhuby striktním dodržováním svých vlastních pravidel - V Apokalypse režisér vytvořil barvitou féérii hrůz, jíž dokomentuje absurditu lidského válčení v každé době. Zahrady z kamene jsou proti tomuto nadčasovému varování akademickým cvičením, v průběhu jehož natáčení snad i sámrežisér podlehl zvláštní poetice chlapáckého světa a do detailu vypracovaným ceremoniím. Český dabing dojem oslavného traktátu na mužné vojenství ještě podtrhuje. Schematické bonmoty, které hlavní hrdinové vypouštějí z úst, svědčí o vysokých etických ambicích snímku, jichž však filmařské ztvárnění nedosahuje.

    9
  • Může to potkat i vás
    Může to potkat i vás (1994)
    Film
    • iTunes
    Charlie Lang, pětatřicetiletý sympatický muž, je newyorským policistou. V žádném případě to však není typický drsňák - právě naopak. Spíš než tvrdé pěsti a služební pistole používá milých slov a v náručí přenáší přes ulici bezradné děti. Jeho manželka Muriel není jeho dobráckou povahou nijak nadšená a tuší, že se s ním bohatství a společenské postavení jen ztěží dočká. Při jedné z pochůzek zajde Charlie se svým černým parťákem na malou svačinu. Sotva si objednají, už je vysílačkou volají k případu. Charlie chce ve spěchu zaplatit, ale ouha - nemá dost peněz. A tak jediné, co může nabídnout rozmrzelé servírce jako spropitné, je polovina výhry v městské loterii. Jenže, co slíbil napůl žertem, stává se vzápětí šokující skutečností! 4 miliony dolarů výhry! A Charlie je odhodlán slíbenou polovinu odevzdat. Muriel málem omdlí. Prahne po penězích, po snobských večírcích a drahých šatech - zatímco servírka Yvone nechce uvěřit, že někdo jako Charlie ještě existuje...
    64%
    Charlie Lang, pětatřicetiletý sympatický muž, je newyorským policistou. V žádném případě to však není typický drsňák - právě naopak. Spíš než tvrdé pěsti a služební pistole používá milých slov a v náručí přenáší přes ulici bezradné děti. Jeho manželka Muriel není jeho dobráckou povahou nijak nadšená a tuší, že se s ním bohatství a společenské postavení jen ztěží dočká. Při jedné z pochůzek zajde Charlie se svým černým parťákem na malou svačinu. Sotva si objednají, už je vysílačkou volají k případu. Charlie chce ve spěchu zaplatit, ale ouha - nemá dost peněz. A tak jediné, co může nabídnout rozmrzelé servírce jako spropitné, je polovina výhry v městské loterii. Jenže, co slíbil napůl žertem, stává se vzápětí šokující skutečností! 4 miliony dolarů výhry! A Charlie je odhodlán slíbenou polovinu odevzdat. Muriel málem omdlí. Prahne po penězích, po snobských večírcích a drahých šatech - zatímco servírka Yvone nechce uvěřit, že někdo jako Charlie ještě existuje...
    10
  • Povídky z New Yorku
    Povídky z New Yorku (1989)
    Film
    Tři příběhy natočené asi nejlepšími a nejslavnějšími americkými režiséry 80. let. Prvním příběhem je satira Martina Scorseseho LEKCE, studie vztahu umělce, toužícího po úspěchu a náklonnosti, a jeho múzy. Dokonalá jednota dialogů, kamery a hereckých výkonů dělají z filmu lekci umění a života. Dětská fantazie Francise Forda Coppoly ŽIVOT BEZ ZOE je spíše rozpačitá: dítě z bohaté rodiny, Zoe, má všechno, co si jenom může přát, kromě náklonnosti svých rodičů. Její život úplně změní až přátelství s arabským princem... V psychologické epizodě OIDIPUS DNES o muži, neustále pronásledovaném svou matkou, zpracovává Woody Allen znovu své oblíbené téma z ANNIE HALL a inscenuje ho s vtipem - a happy endem.
    63%
    Tři příběhy natočené asi nejlepšími a nejslavnějšími americkými režiséry 80. let. Prvním příběhem je satira Martina Scorseseho LEKCE, studie vztahu umělce, toužícího po úspěchu a náklonnosti, a jeho múzy. Dokonalá jednota dialogů, kamery a hereckých výkonů dělají z filmu lekci umění a života. Dětská fantazie Francise Forda Coppoly ŽIVOT BEZ ZOE je spíše rozpačitá: dítě z bohaté rodiny, Zoe, má všechno, co si jenom může přát, kromě náklonnosti svých rodičů. Její život úplně změní až přátelství s arabským princem... V psychologické epizodě OIDIPUS DNES o muži, neustále pronásledovaném svou matkou, zpracovává Woody Allen znovu své oblíbené téma z ANNIE HALL a inscenuje ho s vtipem - a happy endem.
    11
  • Nováček
    Nováček (1990)
    Film
    • iTunes
    62%
    12
  • Jack
    Jack (1996)
    Film
    • Disney+
    Už při Jackově porodu bylo jasné, že se jedná o mimořádné dítě. Dva měsíce těhotenství mu stačily a zprvu zaskočeným lékařům trvalo jen chvíli, než odhalili zdrcující pravdu. Jack vinou vrozené anomálie stárne čtyřikrát rychleji než ostatní lidé. Uplynulo deset let. Jack s fyziognomií zralého muže tráví dlouhé dny v podkrovním pokoji se svým soukromým učitelem. Milující, ale přehnaně starostlivá matka ho totiž nechce pustit do školy mezi "vrstevníky" a Jack, o jehož existenci kolují městem legendy, je zoufale osamělý. Teprve na nátlak učitele se rodiče odhodlají k odvážnému kroku a muž s duší malého chlapce se konečně ocitne v jedné třídě s desetiletými dětmi. po počátečních problémech se stává platným členem party. Je s ním nejen spousta legrace, ale navíc dokáže před maminkou svého spolužáka zahrát ředitele školy, nebo koupit lechtivý časopis Penthouse. Jack našel ve škole přítele a je konečně šťastný. Ani to ovšem nedokáže zpomalit jeho stárnutí...
    Žánry:DramaKomedie
    61%
    Už při Jackově porodu bylo jasné, že se jedná o mimořádné dítě. Dva měsíce těhotenství mu stačily a zprvu zaskočeným lékařům trvalo jen chvíli, než odhalili zdrcující pravdu. Jack vinou vrozené anomálie stárne čtyřikrát rychleji než ostatní lidé. Uplynulo deset let. Jack s fyziognomií zralého muže tráví dlouhé dny v podkrovním pokoji se svým soukromým učitelem. Milující, ale přehnaně starostlivá matka ho totiž nechce pustit do školy mezi "vrstevníky" a Jack, o jehož existenci kolují městem legendy, je zoufale osamělý. Teprve na nátlak učitele se rodiče odhodlají k odvážnému kroku a muž s duší malého chlapce se konečně ocitne v jedné třídě s desetiletými dětmi. po počátečních problémech se stává platným členem party. Je s ním nejen spousta legrace, ale navíc dokáže před maminkou svého spolužáka zahrát ředitele školy, nebo koupit lechtivý časopis Penthouse. Jack našel ve škole přítele a je konečně šťastný. Ani to ovšem nedokáže zpomalit jeho stárnutí...
    Žánry:DramaKomedie
    13
  • Peggy Sue se vdává
    Peggy Sue se vdává (1986)
    Film
    • Max
    • iTunes
    Snímek vypráví o ženě, které se právě rozpadlo manželství. Když Peggy Sue dorazí na maturitní setkání po pětadvaceti letech, udělá se jí špatně. Probudí se v nemocnici jako sedmnáctiletá studentka a prvotní udivení nad nečekanou cestou zpátky v čase vystřídá pragmatická touha změnit svůj život tak, aby po čtyřicítce neskončil ztroskotaným manželstvím. Vždyť právě na střední škole potkala svého budoucího manžela Charlieho. Teď má možnost chodit se zakřiknutým jedničkářem Richardem, o němž ví, že se stane významným vědcem, nebo podlehnout kouzlu rebelantského beatnika Michaela. Volba to rozhodně není jednoduchá
    61%
    Snímek vypráví o ženě, které se právě rozpadlo manželství. Když Peggy Sue dorazí na maturitní setkání po pětadvaceti letech, udělá se jí špatně. Probudí se v nemocnici jako sedmnáctiletá studentka a prvotní udivení nad nečekanou cestou zpátky v čase vystřídá pragmatická touha změnit svůj život tak, aby po čtyřicítce neskončil ztroskotaným manželstvím. Vždyť právě na střední škole potkala svého budoucího manžela Charlieho. Teď má možnost chodit se zakřiknutým jedničkářem Richardem, o němž ví, že se stane významným vědcem, nebo podlehnout kouzlu rebelantského beatnika Michaela. Volba to rozhodně není jednoduchá
    14
  • Líbánky v Las Vegas
    Líbánky v Las Vegas (1992)
    Film
    • Max
    • iTunes
    Tak například Jack Singer, poněkud naivní a důvěřivý mladý muž prohrál při partii pokeru nejen osmdesát pět tisíc dolarů, ale protože neměl na zaplacení, přistoupil na návrh svého mafiánského protihráče, aby mu na víkend zapůjčil svou přítelkyni Betsy Nolan. Pouze na jediný víkend a aniž by mezi nimi k něčemu došlo. Pouze jako společnici. Z toho samozřejmě nekouká nic než problémy. Vítěz Tommy Korman si svou kořist odveze na Tahity, kde s ní stráví kouzelný víkend, zatímco Jack se ji po návratu snaží všemožně přesvědčit o tom, že zase tak moc bezva to nebylo. Betsy však byla okouzlena a tak je jasné, že aby na Tommyho výlet zapomněla, bude se Jack muset hodně, ale opravdu hodně snažit.
    55%
    Tak například Jack Singer, poněkud naivní a důvěřivý mladý muž prohrál při partii pokeru nejen osmdesát pět tisíc dolarů, ale protože neměl na zaplacení, přistoupil na návrh svého mafiánského protihráče, aby mu na víkend zapůjčil svou přítelkyni Betsy Nolan. Pouze na jediný víkend a aniž by mezi nimi k něčemu došlo. Pouze jako společnici. Z toho samozřejmě nekouká nic než problémy. Vítěz Tommy Korman si svou kořist odveze na Tahity, kde s ní stráví kouzelný víkend, zatímco Jack se ji po návratu snaží všemožně přesvědčit o tom, že zase tak moc bezva to nebylo. Betsy však byla okouzlena a tak je jasné, že aby na Tommyho výlet zapomněla, bude se Jack muset hodně, ale opravdu hodně snažit.
    15
  • Policajt a lupič
    Policajt a lupič (1973)
    Film
    V této komedii režiséra Arama Avakiana dva newyorští policisté sejdou ze správné cesty a rozhodnou se zbohatnout jako zločinci. Mají v plánu ukrást investiční certifikáty v hodnotě deseti milionů dolarů v příhodné době přehlídky na Manhattanu, během které si jejich akce nikdo nemůže všimnout. Gorman a Bologna při prolomení složitého bezpečnostního systému firmy prokáží neuvěřitelnou obratnost a prozíravost. Ta jim ale příliš nepomůže, protože do svého plánu zapomněli zahrnout ten nejdůležitější faktor - osud. Film Policajt a lupič byl natočen podle románu Donalda Westlalakea.
    Žánry:KomedieKrimi
    55%
    V této komedii režiséra Arama Avakiana dva newyorští policisté sejdou ze správné cesty a rozhodnou se zbohatnout jako zločinci. Mají v plánu ukrást investiční certifikáty v hodnotě deseti milionů dolarů v příhodné době přehlídky na Manhattanu, během které si jejich akce nikdo nemůže všimnout. Gorman a Bologna při prolomení složitého bezpečnostního systému firmy prokáží neuvěřitelnou obratnost a prozíravost. Ta jim ale příliš nepomůže, protože do svého plánu zapomněli zahrnout ten nejdůležitější faktor - osud. Film Policajt a lupič byl natočen podle románu Donalda Westlalakea.
    Žánry:KomedieKrimi
    16
  • 17
  • Šťastná čísla
    Šťastná čísla (2000)
    Film

    Travolta je jako Russ Richards opravdu neodolatelný. Předpovídá počasí v Harrisburgu v Pensylvánii a stal se místní hvězdou. Když neobvykle mírná zima zaviní, že jeho půjčovna sněžných skútrů přijde téměř na mizinu, rychle vymyslí strategii, jak zbohatnout. S nenasytnou přítelkyní (Lisa Kudrow), televizní moderátorkou loterie, a kamarádem nadšeným pro každou špatnost spřádá Russ tajný plán. Čísla šťastně vycházejí, ale pak se najednou všechno zvrtne a povedenou trojici čeká místo jackpotu jen sérii chaotických situací.

    Žánry:KomedieKrimiRetro
    50%

    Travolta je jako Russ Richards opravdu neodolatelný. Předpovídá počasí v Harrisburgu v Pensylvánii a stal se místní hvězdou. Když neobvykle mírná zima zaviní, že jeho půjčovna sněžných skútrů přijde téměř na mizinu, rychle vymyslí strategii, jak zbohatnout. S nenasytnou přítelkyní (Lisa Kudrow), televizní moderátorkou loterie, a kamarádem nadšeným pro každou špatnost spřádá Russ tajný plán. Čísla šťastně vycházejí, ale pak se najednou všechno zvrtne a povedenou trojici čeká místo jackpotu jen sérii chaotických situací.

    Žánry:KomedieKrimiRetro
    18
  • 19
  • 20