Dean Tavoularis: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Dean Tavoularis: Filmy a seriály

  • Kmotr
    Kmotr (1972)
    Film
    • Netflix
    • O2 TV
    • Google Play
    • +2
    90%
    1
  • Kmotr II
    Kmotr II (1974)
    Film
    • O2 TV
    • Google Play
    • iTunes
    • +1
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    89%
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    2
  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    Film
    • O2 TV
    • Google Play
    • iTunes
    • +1
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    3
  • Bonnie a Clyde
    Bonnie a Clyde (1967)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    74%
    4
  • Past na rodiče
    Past na rodiče (1998)
    Film
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    Past na rodiče (The Parent Trap) je americko-britská rodinná komedie na motivy populární dětské knihy Luisa a Lotka od Ericha Kästnera. Annie a Hallie jsou sice identická dvojčata, ale navzájem se vůbec neznají. Jejich rodiče se záhy rozvedli a sestry vyrůstaly odděleně. Hallie s tatínkem, majitelem rozsáhlých kalifornských vinic, Annie s maminkou, přední londýnskou návrhářkou svatebních šatů. Dokud se shodou šťastných náhod nepotkaly na letním táboře, neměly dívky o existenci té druhé ani ponětí. O to větší bylo jejich překvapení a radost ze shledání. Annie a Hallie v sobě naleznou zalíbení hodné identických dvojčat a rozhodně se nechtějí znovu rozejít. Jak dát maminku a tatínka znovu dohromady a žít společně jako spořádaná a spokojená rodina? Dívky vymyslí rafinovaný plán. V jeho první fázi, těžíce z dokonalé podoby, se prostě prohodí a na zkoušku si rodiče vymění. A tak se Hallie vydává do Londýna a Annie do Kalifornie. Druhou fází plánu je opětovné sblížení rodičů a vypadá to, že sestry nemají času nazbyt. Tatínek je totiž na nejlepší cestě podlehnout svodům jisté mladé vdavekchtivé ženy...
    73%
    Past na rodiče (The Parent Trap) je americko-britská rodinná komedie na motivy populární dětské knihy Luisa a Lotka od Ericha Kästnera. Annie a Hallie jsou sice identická dvojčata, ale navzájem se vůbec neznají. Jejich rodiče se záhy rozvedli a sestry vyrůstaly odděleně. Hallie s tatínkem, majitelem rozsáhlých kalifornských vinic, Annie s maminkou, přední londýnskou návrhářkou svatebních šatů. Dokud se shodou šťastných náhod nepotkaly na letním táboře, neměly dívky o existenci té druhé ani ponětí. O to větší bylo jejich překvapení a radost ze shledání. Annie a Hallie v sobě naleznou zalíbení hodné identických dvojčat a rozhodně se nechtějí znovu rozejít. Jak dát maminku a tatínka znovu dohromady a žít společně jako spořádaná a spokojená rodina? Dívky vymyslí rafinovaný plán. V jeho první fázi, těžíce z dokonalé podoby, se prostě prohodí a na zkoušku si rodiče vymění. A tak se Hallie vydává do Londýna a Annie do Kalifornie. Druhou fází plánu je opětovné sblížení rodičů a vypadá to, že sestry nemají času nazbyt. Tatínek je totiž na nejlepší cestě podlehnout svodům jisté mladé vdavekchtivé ženy...
    5
  • Dravé ryby
    Dravé ryby (1983)
    Film
    • iTunes
    Příběh obsazený řadou tehdejších i budoucích hvězd vypráví o dvou bratrech, kteří vyrůstali v podmínkách, které jim do života příliš nepřidaly. Matka je opustila, otec je beznadějný alkoholik. A oni? Toulají se svými partami ulicemi po okrajových čtvrtích, hrají kulečník a hlavně se perou. Není divu, že Rustyho, který je středem dění, nejprve vyhodí ze školy, potom i z práce a dokonce ho ve rvačce bodnou nožem a sotva se vylíže, ještě padne s přítelem do léčky a je téměř ubit narkomany. Objeví se sice jeho starší bratr, a v posledních chvíli ho zachrání, to však zdaleka není konec ponurého a depresivního vyprávění, které nezadržitelně spěje až k tragickému závěru.
    70%
    Příběh obsazený řadou tehdejších i budoucích hvězd vypráví o dvou bratrech, kteří vyrůstali v podmínkách, které jim do života příliš nepřidaly. Matka je opustila, otec je beznadějný alkoholik. A oni? Toulají se svými partami ulicemi po okrajových čtvrtích, hrají kulečník a hlavně se perou. Není divu, že Rustyho, který je středem dění, nejprve vyhodí ze školy, potom i z práce a dokonce ho ve rvačce bodnou nožem a sotva se vylíže, ještě padne s přítelem do léčky a je téměř ubit narkomany. Objeví se sice jeho starší bratr, a v posledních chvíli ho zachrání, to však zdaleka není konec ponurého a depresivního vyprávění, které nezadržitelně spěje až k tragickému závěru.
    6
  • Devátá brána
    Devátá brána (1999)
    Film
    • Netflix
    • iTunes
    69%
    7
  • Zahrady z kamene
    Zahrady z kamene (1987)
    Film
    • iTunes

    V roce 1987 natočll Francis Coppola svůj druhý film, jehož ústředním tématem je válka ve Vietnamu. Na rozdíl od grandiózní válečné fresky A nyní apokalypsa (1979) zvolil tentokrát komorní přiběh, v němž je válka přítomna pouze v černobílém televizním přenosu. Téma smrti mladých mužů, kteří umírají kvůli své oddanosti armádě a vlasti je zobrazeno pomocí zástupného prostředí vojenského hřbitova ve Washingtonu. Zde jsou pohřbíváni vojáci kteří padli daleko od domova. Někteří muži z elitní jednotky, zajišťující elegantní chod exkluzivniho pohřebiště, pod tlakem ponuré atmosféry a pocitu sounáležitosti k vojenskému molochu odcházejí bojovat ačkoli nejsou přesvědčeni o spravedlnosti této války. Těžištěm filmu je snaha o zachycení atmosféry života specifického oddílu, který dík své výlučnosti charakterizuje uzavřené prostředí celé armády. - Coppola v několika svých předchozích filmech pronikl do prostředí uzavřených skupin a v podtextu vyslovil otázku o oprávněnosti užívání výlučných norem, jejichž základem jsou svérazně pojatá čest a povinnost. Mafiánské podsvětí v Kmotrovi má podobné vnitřní zákony jako armáda v Apokalypse, Cotton Club dokresluje prostředi organizovaného zločinu a Zahrady z kamene podobně dotvářejí obraz fungovánj armády. V obou případech se jedná o prostředí jimž vládne mužský princip. Ženy jsou stejně jako okolní svět postaveny do pozice pozorovatele bez poradního hlasu. Ženské hrdinky mohou protestovat, ale nakonec jen přihlížejí jak se mužský svět žene do záhuby striktním dodržováním svých vlastních pravidel - V Apokalypse režisér vytvořil barvitou féérii hrůz, jíž dokomentuje absurditu lidského válčení v každé době. Zahrady z kamene jsou proti tomuto nadčasovému varování akademickým cvičením, v průběhu jehož natáčení snad i sámrežisér podlehl zvláštní poetice chlapáckého světa a do detailu vypracovaným ceremoniím. Český dabing dojem oslavného traktátu na mužné vojenství ještě podtrhuje. Schematické bonmoty, které hlavní hrdinové vypouštějí z úst, svědčí o vysokých etických ambicích snímku, jichž však filmařské ztvárnění nedosahuje.

    65%

    V roce 1987 natočll Francis Coppola svůj druhý film, jehož ústředním tématem je válka ve Vietnamu. Na rozdíl od grandiózní válečné fresky A nyní apokalypsa (1979) zvolil tentokrát komorní přiběh, v němž je válka přítomna pouze v černobílém televizním přenosu. Téma smrti mladých mužů, kteří umírají kvůli své oddanosti armádě a vlasti je zobrazeno pomocí zástupného prostředí vojenského hřbitova ve Washingtonu. Zde jsou pohřbíváni vojáci kteří padli daleko od domova. Někteří muži z elitní jednotky, zajišťující elegantní chod exkluzivniho pohřebiště, pod tlakem ponuré atmosféry a pocitu sounáležitosti k vojenskému molochu odcházejí bojovat ačkoli nejsou přesvědčeni o spravedlnosti této války. Těžištěm filmu je snaha o zachycení atmosféry života specifického oddílu, který dík své výlučnosti charakterizuje uzavřené prostředí celé armády. - Coppola v několika svých předchozích filmech pronikl do prostředí uzavřených skupin a v podtextu vyslovil otázku o oprávněnosti užívání výlučných norem, jejichž základem jsou svérazně pojatá čest a povinnost. Mafiánské podsvětí v Kmotrovi má podobné vnitřní zákony jako armáda v Apokalypse, Cotton Club dokresluje prostředi organizovaného zločinu a Zahrady z kamene podobně dotvářejí obraz fungovánj armády. V obou případech se jedná o prostředí jimž vládne mužský princip. Ženy jsou stejně jako okolní svět postaveny do pozice pozorovatele bez poradního hlasu. Ženské hrdinky mohou protestovat, ale nakonec jen přihlížejí jak se mužský svět žene do záhuby striktním dodržováním svých vlastních pravidel - V Apokalypse režisér vytvořil barvitou féérii hrůz, jíž dokomentuje absurditu lidského válčení v každé době. Zahrady z kamene jsou proti tomuto nadčasovému varování akademickým cvičením, v průběhu jehož natáčení snad i sámrežisér podlehl zvláštní poetice chlapáckého světa a do detailu vypracovaným ceremoniím. Český dabing dojem oslavného traktátu na mužné vojenství ještě podtrhuje. Schematické bonmoty, které hlavní hrdinové vypouštějí z úst, svědčí o vysokých etických ambicích snímku, jichž však filmařské ztvárnění nedosahuje.

    8
  • Vycházející slunce
    Vycházející slunce (1993)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Poručík Web Smith (Wesley Snipes), styčný důstojník policejního komisařství v Los Angeles, je povolán, aby vyšetřil vraždu mladé ženy v zasedací síni správní rady jedné japonské společnosti. Tajemným telefonátem naváže kontakt s podivnou přízračnou postavou - s detektivem Johnem Connorem (Sean Connery), o němž se říká, že je pod vlivem Japonců. Web zjišťuje, že Connor je člověk s velkou mocí. Společně pak vytvoří sehraný tým, který bude prověřen až na pokraj svých možností. Čím více pronikají do záhady tajemné vraždy, tím více pronikají jejich krvavá tajemství do nich samých. Každý úder srdce je přibližuje k novému světu a osudové zhoubě.
    63%
    Poručík Web Smith (Wesley Snipes), styčný důstojník policejního komisařství v Los Angeles, je povolán, aby vyšetřil vraždu mladé ženy v zasedací síni správní rady jedné japonské společnosti. Tajemným telefonátem naváže kontakt s podivnou přízračnou postavou - s detektivem Johnem Connorem (Sean Connery), o němž se říká, že je pod vlivem Japonců. Web zjišťuje, že Connor je člověk s velkou mocí. Společně pak vytvoří sehraný tým, který bude prověřen až na pokraj svých možností. Čím více pronikají do záhady tajemné vraždy, tím více pronikají jejich krvavá tajemství do nich samých. Každý úder srdce je přibližuje k novému světu a osudové zhoubě.
    9
  • Skandál!
    Skandál! (1998)
    Film

    Senátor Jay Bulworth věří, že jeho kariéra je u konce a uzavře životní pojistku na nehorázně vysokou částku. Vědomí blížící se smrti jej přivede na naprosto šílenou myšlenku: poruší všechna pravidla politiky a začne říkat pravdu. O každém a o všem. To jej však překvapivě vynese na špičku žebříčku popularity a navíc se beznadějně zamiluje do jedné ze svých mladých obdivovatelek. Teď, když našel nový smysl života, musí ještě zastavit zabijáka, kterého si na sebe najal.

    62%

    Senátor Jay Bulworth věří, že jeho kariéra je u konce a uzavře životní pojistku na nehorázně vysokou částku. Vědomí blížící se smrti jej přivede na naprosto šílenou myšlenku: poruší všechna pravidla politiky a začne říkat pravdu. O každém a o všem. To jej však překvapivě vynese na špičku žebříčku popularity a navíc se beznadějně zamiluje do jedné ze svých mladých obdivovatelek. Teď, když našel nový smysl života, musí ještě zastavit zabijáka, kterého si na sebe najal.

    10
  • Jack
    Jack (1996)
    Film
    • Disney+
    Už při Jackově porodu bylo jasné, že se jedná o mimořádné dítě. Dva měsíce těhotenství mu stačily a zprvu zaskočeným lékařům trvalo jen chvíli, než odhalili zdrcující pravdu. Jack vinou vrozené anomálie stárne čtyřikrát rychleji než ostatní lidé. Uplynulo deset let. Jack s fyziognomií zralého muže tráví dlouhé dny v podkrovním pokoji se svým soukromým učitelem. Milující, ale přehnaně starostlivá matka ho totiž nechce pustit do školy mezi "vrstevníky" a Jack, o jehož existenci kolují městem legendy, je zoufale osamělý. Teprve na nátlak učitele se rodiče odhodlají k odvážnému kroku a muž s duší malého chlapce se konečně ocitne v jedné třídě s desetiletými dětmi. po počátečních problémech se stává platným členem party. Je s ním nejen spousta legrace, ale navíc dokáže před maminkou svého spolužáka zahrát ředitele školy, nebo koupit lechtivý časopis Penthouse. Jack našel ve škole přítele a je konečně šťastný. Ani to ovšem nedokáže zpomalit jeho stárnutí...
    Žánry:DramaKomedie
    61%
    Už při Jackově porodu bylo jasné, že se jedná o mimořádné dítě. Dva měsíce těhotenství mu stačily a zprvu zaskočeným lékařům trvalo jen chvíli, než odhalili zdrcující pravdu. Jack vinou vrozené anomálie stárne čtyřikrát rychleji než ostatní lidé. Uplynulo deset let. Jack s fyziognomií zralého muže tráví dlouhé dny v podkrovním pokoji se svým soukromým učitelem. Milující, ale přehnaně starostlivá matka ho totiž nechce pustit do školy mezi "vrstevníky" a Jack, o jehož existenci kolují městem legendy, je zoufale osamělý. Teprve na nátlak učitele se rodiče odhodlají k odvážnému kroku a muž s duší malého chlapce se konečně ocitne v jedné třídě s desetiletými dětmi. po počátečních problémech se stává platným členem party. Je s ním nejen spousta legrace, ale navíc dokáže před maminkou svého spolužáka zahrát ředitele školy, nebo koupit lechtivý časopis Penthouse. Jack našel ve škole přítele a je konečně šťastný. Ani to ovšem nedokáže zpomalit jeho stárnutí...
    Žánry:DramaKomedie
    11
  • Peggy Sue se vdává
    Peggy Sue se vdává (1986)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Snímek vypráví o ženě, které se právě rozpadlo manželství. Když Peggy Sue dorazí na maturitní setkání po pětadvaceti letech, udělá se jí špatně. Probudí se v nemocnici jako sedmnáctiletá studentka a prvotní udivení nad nečekanou cestou zpátky v čase vystřídá pragmatická touha změnit svůj život tak, aby po čtyřicítce neskončil ztroskotaným manželstvím. Vždyť právě na střední škole potkala svého budoucího manžela Charlieho. Teď má možnost chodit se zakřiknutým jedničkářem Richardem, o němž ví, že se stane významným vědcem, nebo podlehnout kouzlu rebelantského beatnika Michaela. Volba to rozhodně není jednoduchá
    61%
    Snímek vypráví o ženě, které se právě rozpadlo manželství. Když Peggy Sue dorazí na maturitní setkání po pětadvaceti letech, udělá se jí špatně. Probudí se v nemocnici jako sedmnáctiletá studentka a prvotní udivení nad nečekanou cestou zpátky v čase vystřídá pragmatická touha změnit svůj život tak, aby po čtyřicítce neskončil ztroskotaným manželstvím. Vždyť právě na střední škole potkala svého budoucího manžela Charlieho. Teď má možnost chodit se zakřiknutým jedničkářem Richardem, o němž ví, že se stane významným vědcem, nebo podlehnout kouzlu rebelantského beatnika Michaela. Volba to rozhodně není jednoduchá
    12
  • CQ
    CQ (2001)
    FilmRole: Man at Screening (uncredited)

    Paříž, 1969. Mladý nadějný filmař Paul sní o tom, že natočí film, který bude jeho pravdivou osobní výpovědí. Zároveň pracuje na natáčení sci-fi filmu Dragonfly, který se odehrává v roce 2001. Jeho první režisér je posedlý krásnou Valentinou, která mu tak zatemní mysl, že není schopen dovést film do konce. Filmový producent Enzo ho vyhodí a nahradí arogantním mladým režisérem Felixem de Marcem. Jenže ten je po automobilové nehodě z filmu také odvolán a tak se Enzo obrátí na Paula a požádá ho, aby film zachránil. To je pro Paula životní šance. Podaří se mu uvést film na velké plátno? Dokáže v něm uplatnit své vlastní nápady, odrazí v tomto příběhu kus jeho života?

    Žánry:DramaKomedieSci-fiRetro
    61%

    Paříž, 1969. Mladý nadějný filmař Paul sní o tom, že natočí film, který bude jeho pravdivou osobní výpovědí. Zároveň pracuje na natáčení sci-fi filmu Dragonfly, který se odehrává v roce 2001. Jeho první režisér je posedlý krásnou Valentinou, která mu tak zatemní mysl, že není schopen dovést film do konce. Filmový producent Enzo ho vyhodí a nahradí arogantním mladým režisérem Felixem de Marcem. Jenže ten je po automobilové nehodě z filmu také odvolán a tak se Enzo obrátí na Paula a požádá ho, aby film zachránil. To je pro Paula životní šance. Podaří se mu uvést film na velké plátno? Dokáže v něm uplatnit své vlastní nápady, odrazí v tomto příběhu kus jeho života?

    Žánry:DramaKomedieSci-fiRetro
    13
  • 14
  • Mrazivá vášeň
    Mrazivá vášeň (1992)
    Film
    • Filmbox+
    San Francisco. Úspěšný psychiatr Isaac Barr se seznámí s přitažlivou ženou Heather Evansovou, jejíž mladší sestru Dianu léčí z depresí. Brzy podlehne jejímu kouzlu a naváže s ní intimní vztah, který ještě zesílí, když pozná jejího násilnického muže Jimmyho. Heather slibuje, že z manželského svazku nejde cestu ven. Jednoho večera Jimmyho zabije. Isaac uvěří její teorii o dočasném pominutí smyslů z alkoholu a pro nadcházející soudní proces jí zajistí svého přítele jako obhájce, i důvěryhodné svědky. Heather je osvobozena a umístěna na dočasné pozorování, do psychiatrického ústavu. Zlomyslná náhoda přivádí Isaaca k poznání, že byl od začátku jenom kolečkem v promyšleném plánu na získání milionové pojistky. Zjišťuje, že jeho otisky jsou na vražedném nástroji. Zhrzen ve své lásce začíná proti Heather bojovat jejími zbraněmi. Když však mladá žena unikne z léčebny, jde mu opravdu o život...
    56%
    San Francisco. Úspěšný psychiatr Isaac Barr se seznámí s přitažlivou ženou Heather Evansovou, jejíž mladší sestru Dianu léčí z depresí. Brzy podlehne jejímu kouzlu a naváže s ní intimní vztah, který ještě zesílí, když pozná jejího násilnického muže Jimmyho. Heather slibuje, že z manželského svazku nejde cestu ven. Jednoho večera Jimmyho zabije. Isaac uvěří její teorii o dočasném pominutí smyslů z alkoholu a pro nadcházející soudní proces jí zajistí svého přítele jako obhájce, i důvěryhodné svědky. Heather je osvobozena a umístěna na dočasné pozorování, do psychiatrického ústavu. Zlomyslná náhoda přivádí Isaaca k poznání, že byl od začátku jenom kolečkem v promyšleném plánu na získání milionové pojistky. Zjišťuje, že jeho otisky jsou na vražedném nástroji. Zhrzen ve své lásce začíná proti Heather bojovat jejími zbraněmi. Když však mladá žena unikne z léčebny, jde mu opravdu o život...
    15