?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Václav Vondráček: Filmy a seriály

  • Petrolejové lampy
    Petrolejové lampy (1971)
    FilmRole: skákavý Machoň
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    Sugestivní filmové drama Petrolejové lampy natočil Juraj Herz podle stejnojmenného románu Jaroslava Havlíčka. Vypráví v něm tragický příběh stárnoucí dívky Štěpy, žijící na přelomu století v dusném prostředí českého maloměsta, v ovzduší nepochopení a předstíraných citů, přetvářky a falše. Štěpě jsou neustále matkou vnucováni adepti na ženění, kteří ovšem musejí pocházet z téhož okruhu jako ona. Štěpa je však jiná než ostatní dívky. Jakoby zasažena duchem emancipace, vyslouží si pověst dívky volných mravů a ta přirozeně nápadníky z řad městské honorace odrazuje. Než by se stala starou pannou, provdá se za bratrance, zkrachovalého důstojníka. V den svatby ale ještě netuší, jaká strašlivá nemoc pronásleduje jejího ženicha...
    Režie:Juraj Herz
    80%
    Sugestivní filmové drama Petrolejové lampy natočil Juraj Herz podle stejnojmenného románu Jaroslava Havlíčka. Vypráví v něm tragický příběh stárnoucí dívky Štěpy, žijící na přelomu století v dusném prostředí českého maloměsta, v ovzduší nepochopení a předstíraných citů, přetvářky a falše. Štěpě jsou neustále matkou vnucováni adepti na ženění, kteří ovšem musejí pocházet z téhož okruhu jako ona. Štěpa je však jiná než ostatní dívky. Jakoby zasažena duchem emancipace, vyslouží si pověst dívky volných mravů a ta přirozeně nápadníky z řad městské honorace odrazuje. Než by se stala starou pannou, provdá se za bratrance, zkrachovalého důstojníka. V den svatby ale ještě netuší, jaká strašlivá nemoc pronásleduje jejího ženicha...
    Režie:Juraj Herz
    1
  • Requiem pro panenku
    Requiem pro panenku (1991)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • +1
    Do ústavu sociální péče pro mentálně postižené dívky přivezou policisté čtrnáctiletou Mariku v těžkém psychickém šoku. Její otec se ji pokusil znásilnit. Dívka se snaží upozornit na to, že sem nepatří, a když nikdo nereaguje, chce uniknout. Dostává se do sporu s cynickým personálem i lhostejným ředitelem. Život v ústavu připomíná peklo. Sadistické vychovatelky týrají postižené dívky a udržují je pod silnými dávkami prášků. Zoufalá Marika naráží na nezájem a hradbu lhostejnosti, ale nepřestává doufat. Podaří se jí sice uprchnout, je však donucena k návratu, její spory s vychovatelkami se vyhrocují a vedou až k tragickému vyvrcholení.
    77%
    Do ústavu sociální péče pro mentálně postižené dívky přivezou policisté čtrnáctiletou Mariku v těžkém psychickém šoku. Její otec se ji pokusil znásilnit. Dívka se snaží upozornit na to, že sem nepatří, a když nikdo nereaguje, chce uniknout. Dostává se do sporu s cynickým personálem i lhostejným ředitelem. Život v ústavu připomíná peklo. Sadistické vychovatelky týrají postižené dívky a udržují je pod silnými dávkami prášků. Zoufalá Marika naráží na nezájem a hradbu lhostejnosti, ale nepřestává doufat. Podaří se jí sice uprchnout, je však donucena k návratu, její spory s vychovatelkami se vyhrocují a vedou až k tragickému vyvrcholení.
    2
  • Noc na Karlštejně
    Noc na Karlštejně (1973)
    FilmRole: trubač
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +2
    Jeden z nejznámějších a nejoblíbenějších českých filmových muzikálů vypráví o císaři Karlu IV. a jeho hradu Karlštejn, na němž kvůli jeho zákazu nesměly přebývat ženy. Tento zákaz měl posloužit k tomu, aby se panovník mohl věnovat mužským záležitostem. Jedné noci byl ale porušen hned dvakrát... Na Karlštejně se tedy objeví nejen Karel IV. a dva nezvaní hosté, cyperský král Petr a bavorský vévoda Štěpán, ale také dvě ženy v mužském přestrojení. Jednou z nich je císařova manželka Eliška Pomořanská, která z lásky a ze stesku porušila zákaz, aby mohla císaře alespoň zahlédnout, tou druhou je neteř purkrabího Alena, která se vsadila s otcem, že dokáže strávit noc na hradě v mužském přestrojení... Český filmový muzikál natočil režisér Zdeněk Podskalský podle stejnojmenné divadelní hry Jaroslava Vrchlického. V hlavních rolích uvidíte Vlastimila Brodského (Karel IV.) a Janu Brejchovou (Eliška Pomořanská). Eliščina ochránce, arcibiskupa Arnošta z Pardubic, hraje Karel Höger a odvážnou a tvrdohlavou Alenu Daniela Kolářová. (Česká televize)
    77%
    Jeden z nejznámějších a nejoblíbenějších českých filmových muzikálů vypráví o císaři Karlu IV. a jeho hradu Karlštejn, na němž kvůli jeho zákazu nesměly přebývat ženy. Tento zákaz měl posloužit k tomu, aby se panovník mohl věnovat mužským záležitostem. Jedné noci byl ale porušen hned dvakrát... Na Karlštejně se tedy objeví nejen Karel IV. a dva nezvaní hosté, cyperský král Petr a bavorský vévoda Štěpán, ale také dvě ženy v mužském přestrojení. Jednou z nich je císařova manželka Eliška Pomořanská, která z lásky a ze stesku porušila zákaz, aby mohla císaře alespoň zahlédnout, tou druhou je neteř purkrabího Alena, která se vsadila s otcem, že dokáže strávit noc na hradě v mužském přestrojení... Český filmový muzikál natočil režisér Zdeněk Podskalský podle stejnojmenné divadelní hry Jaroslava Vrchlického. V hlavních rolích uvidíte Vlastimila Brodského (Karel IV.) a Janu Brejchovou (Eliška Pomořanská). Eliščina ochránce, arcibiskupa Arnošta z Pardubic, hraje Karel Höger a odvážnou a tvrdohlavou Alenu Daniela Kolářová. (Česká televize)
    3
  • Morgiana
    Morgiana (1972)
    FilmRole: správce
    • VOYO
    • O2 TV
    Na počátku normalizace oslovil Juraje Herze dramaturg Vladimír Bor, vedoucí jedné z barrandovských tvůrčích skupin. Nabídl mu k adaptaci povídku ruského novoromantika Alexandra Štěpanoviče Grina Jessie a Morgiana. Režiséra látka zprvu neoslovila, ale uvědomoval si, že díky Borově záštitě bude mít při realizaci poměrně velkou volnost. Goticko-hororový příběh dvou sester, jejichž vztah rozežere chamtivost, chtíč a černá magie, proto pojal coby stylistické cvičení. Obě hlavní role, éterickou Kláru i žárlivou Viktorii, hraje Iva Janžurová. Povahu každé ze sester vystihují vedle mizanscény protkané symboly také kostýmy Ireny Greifové. Primárně je ale jejich odlišnost patrná z odstíněného hereckého projevu Janžurové. Ke svíravé atmosféře temně pohádkového filmu přispívá sugestivní orchestrální hudba Luboše Fišera a expresionistická kamera Jaroslava Kučery, který založil vizuální dynamiku obrazu na kontrastu černé a bílé, čímž podtrhl ústřední motiv duality. Na svou dobu příliš odvážný film byl na Barrandově řazen k uměleckým nezdarům. Postupně se ale Morgiana stala kultovním dílem, k němuž odkazují i zahraniční tvůrci jako Peter Strickland. (NFA)
    Režie:Juraj Herz
    77%
    Na počátku normalizace oslovil Juraje Herze dramaturg Vladimír Bor, vedoucí jedné z barrandovských tvůrčích skupin. Nabídl mu k adaptaci povídku ruského novoromantika Alexandra Štěpanoviče Grina Jessie a Morgiana. Režiséra látka zprvu neoslovila, ale uvědomoval si, že díky Borově záštitě bude mít při realizaci poměrně velkou volnost. Goticko-hororový příběh dvou sester, jejichž vztah rozežere chamtivost, chtíč a černá magie, proto pojal coby stylistické cvičení. Obě hlavní role, éterickou Kláru i žárlivou Viktorii, hraje Iva Janžurová. Povahu každé ze sester vystihují vedle mizanscény protkané symboly také kostýmy Ireny Greifové. Primárně je ale jejich odlišnost patrná z odstíněného hereckého projevu Janžurové. Ke svíravé atmosféře temně pohádkového filmu přispívá sugestivní orchestrální hudba Luboše Fišera a expresionistická kamera Jaroslava Kučery, který založil vizuální dynamiku obrazu na kontrastu černé a bílé, čímž podtrhl ústřední motiv duality. Na svou dobu příliš odvážný film byl na Barrandově řazen k uměleckým nezdarům. Postupně se ale Morgiana stala kultovním dílem, k němuž odkazují i zahraniční tvůrci jako Peter Strickland. (NFA)
    Režie:Juraj Herz
    4
  • Čas sluhů
    Čas sluhů (1989)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    73%
    5
  • Transport z ráje
    Transport z ráje (1962)
    FilmRole: mladík
    Prostřednictvím mozaiky lidských osudů zachycuje snímek dusivou atmosféru terezínského ghetta a ukazuje, že ani v nesmírném ponížení neztrácejí lidé důstojnost a dovedou se i vzepřít. Úvod filmu představuje Terezín jako klidné a šťastné město, jehož dobře oblečení obyvatelé mají radost ze života. Je to však jen potěmkinovská iluze, vytvořená pro natáčení německé propagandistické reportáže. Generál SS Knecht, který zde vykonává inspekční cestu, vzápětí nařídí transport do vyhlazovacího tábora. Seznam obětí má svým podpisem potvrdit i předseda židovské Rady starších David Löwenbach. Zpráva o chystaném transportu smrti se dostane mezi obyvatele ghetta…
    65%
    Prostřednictvím mozaiky lidských osudů zachycuje snímek dusivou atmosféru terezínského ghetta a ukazuje, že ani v nesmírném ponížení neztrácejí lidé důstojnost a dovedou se i vzepřít. Úvod filmu představuje Terezín jako klidné a šťastné město, jehož dobře oblečení obyvatelé mají radost ze života. Je to však jen potěmkinovská iluze, vytvořená pro natáčení německé propagandistické reportáže. Generál SS Knecht, který zde vykonává inspekční cestu, vzápětí nařídí transport do vyhlazovacího tábora. Seznam obětí má svým podpisem potvrdit i předseda židovské Rady starších David Löwenbach. Zpráva o chystaném transportu smrti se dostane mezi obyvatele ghetta…
    6
  • Pražákům, těm je hej!
    Pražákům, těm je hej! (1991)
    Film
    • VOYO
    Skupina Pražský výběr je dodnes pojmem pro každého, kdo v osmdesátých letech poslouchal rockovou hudbu. Debutové album Straka v hrsti tehdy z politických důvodů oficiálně nevyšlo, přesto však jeho nahrávka mezi nadšenci kolovala v tisících kopií. Skupina, kterou v její nejslavnější podobě tvořili Michael Kocáb (zpěv, klávesy), Michal Pavlíček (zpěv, kytara), Vilém Čok (zpěv, baskytara) a Jiří Hrubeš (bicí), se posléze stala hlavním hrdinou hudební magorie, nazvané podle jedné z jejích nejznámějších skladeb. Děj filmu, režírovaného Karlem Smyczkem a Michaelem Kocábem, se začíná odvíjet v roce 1984, kdy je Pražskému výběru po pěti letech zase dovoleno veřejně vystupovat. Průvodcem příběhu je stařec Ropotámo (M. Kocáb v typické koncertní masce). Film ve stylizovaných sekvencích zachycuje písně, život skupiny, umělecké i lidské konflikty jejích členů i represe ze strany bolševického režimu. Vrcholem snímku je koncert v předvečer sametové revoluce, 16. listopadu 1989. Kromě členů Pražského výběru se ve filmu objeví i jiní, dodnes populární hudebníci: Lucie Bílá, Bára Basiková, David Koller (v roli dalšího bubeníka Výběru Klaudia Kryšpína) a také předčasně zesnulý americký hudebník Frank Zappa.
    Žánry:HudebníKomedie
    64%
    Skupina Pražský výběr je dodnes pojmem pro každého, kdo v osmdesátých letech poslouchal rockovou hudbu. Debutové album Straka v hrsti tehdy z politických důvodů oficiálně nevyšlo, přesto však jeho nahrávka mezi nadšenci kolovala v tisících kopií. Skupina, kterou v její nejslavnější podobě tvořili Michael Kocáb (zpěv, klávesy), Michal Pavlíček (zpěv, kytara), Vilém Čok (zpěv, baskytara) a Jiří Hrubeš (bicí), se posléze stala hlavním hrdinou hudební magorie, nazvané podle jedné z jejích nejznámějších skladeb. Děj filmu, režírovaného Karlem Smyczkem a Michaelem Kocábem, se začíná odvíjet v roce 1984, kdy je Pražskému výběru po pěti letech zase dovoleno veřejně vystupovat. Průvodcem příběhu je stařec Ropotámo (M. Kocáb v typické koncertní masce). Film ve stylizovaných sekvencích zachycuje písně, život skupiny, umělecké i lidské konflikty jejích členů i represe ze strany bolševického režimu. Vrcholem snímku je koncert v předvečer sametové revoluce, 16. listopadu 1989. Kromě členů Pražského výběru se ve filmu objeví i jiní, dodnes populární hudebníci: Lucie Bílá, Bára Basiková, David Koller (v roli dalšího bubeníka Výběru Klaudia Kryšpína) a také předčasně zesnulý americký hudebník Frank Zappa.
    Žánry:HudebníKomedie
    7
  • Postel
    Postel (1998)
    FilmRole: archivní
    Říká se velmi nepřesně: Žijeme na tomto světě a jsme jenom lidé... To ale není pravda. Žijeme totiž minimálně ve dvou světech: ve světě mužů a ve světě žen; a nejsme jenom lidé, ale jsme jenom muži a jsme jenom ženy. I když... Existují dnes ještě vůbec muži? S Lubošem Urnou - čtyřicetiletým hlavním hrdinou filmu - se seznamujeme v okamžiku, kdy umírá a tedy tento svět opouští. Bezprostřední důvod jeho smrti je banální a tragikomický současně, stejně jako situace, ve které se tak stane. Dokonce by se mohlo říci, že Lubošův konec je podobný většině událostí v jeho životě. Od útlého mládí až po dospělý věk. Kdo je vlastně Luboš Urna? S jistou mírou nadsázky je možno říci, že jde o určitý charakteristický typ příslušníka mužského pokolení konce dvacátého století. V jistém slova smyslu je možno Luboše označit za předobraz či určitý prototyp velice pravděpodobného mužského živočišného druhu ve třetím tisíciletí. Luboš je, stručně řečeno, reprezentant ne vlastní vinou degenerujícího biologického druhu - mužů, které zcela ovlivnil, pohltil a si podmanil plíživě agresivní svět žen. Luboš se přitom nikterak nevymyká z průměru. Je učitelem, má rodinu, dvě děti, ale také značně vyvinutou citlivost a obrazotvornost, či přímo fantazii. Dalším charakteristickým rysem jeho života je skutečnost, že žije převážně ve světě žen.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Oskar Reif
    63%
    Říká se velmi nepřesně: Žijeme na tomto světě a jsme jenom lidé... To ale není pravda. Žijeme totiž minimálně ve dvou světech: ve světě mužů a ve světě žen; a nejsme jenom lidé, ale jsme jenom muži a jsme jenom ženy. I když... Existují dnes ještě vůbec muži? S Lubošem Urnou - čtyřicetiletým hlavním hrdinou filmu - se seznamujeme v okamžiku, kdy umírá a tedy tento svět opouští. Bezprostřední důvod jeho smrti je banální a tragikomický současně, stejně jako situace, ve které se tak stane. Dokonce by se mohlo říci, že Lubošův konec je podobný většině událostí v jeho životě. Od útlého mládí až po dospělý věk. Kdo je vlastně Luboš Urna? S jistou mírou nadsázky je možno říci, že jde o určitý charakteristický typ příslušníka mužského pokolení konce dvacátého století. V jistém slova smyslu je možno Luboše označit za předobraz či určitý prototyp velice pravděpodobného mužského živočišného druhu ve třetím tisíciletí. Luboš je, stručně řečeno, reprezentant ne vlastní vinou degenerujícího biologického druhu - mužů, které zcela ovlivnil, pohltil a si podmanil plíživě agresivní svět žen. Luboš se přitom nikterak nevymyká z průměru. Je učitelem, má rodinu, dvě děti, ale také značně vyvinutou citlivost a obrazotvornost, či přímo fantazii. Dalším charakteristickým rysem jeho života je skutečnost, že žije převážně ve světě žen.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Oskar Reif
    8
  • 9
  • Andělské oči
    Andělské oči (1994)
    Film
    Příběh se odehrává v létě roku 1947, kdy narůstala hrozba likvidace drobných živností. Této situace využije parta falešných pojišťováků a začne ustrašeným řezníkům, holičům, drogistům či ševcům nabízet ve své Opoře ve stáří pomyslnou ochranu před neodvratitelnou společenskou katastrofou. A přestože se parádně a s patřičnou nadřazeností baví na účet důvěřivé slepoty svých klientů, nakonec se sami nechají stejně zaslepeně obelstít andělskýma očima někoho, kdo byl chytřejší a důvtipnější než oni.
    Žánry:Komedie
    62%
    Příběh se odehrává v létě roku 1947, kdy narůstala hrozba likvidace drobných živností. Této situace využije parta falešných pojišťováků a začne ustrašeným řezníkům, holičům, drogistům či ševcům nabízet ve své Opoře ve stáří pomyslnou ochranu před neodvratitelnou společenskou katastrofou. A přestože se parádně a s patřičnou nadřazeností baví na účet důvěřivé slepoty svých klientů, nakonec se sami nechají stejně zaslepeně obelstít andělskýma očima někoho, kdo byl chytřejší a důvtipnější než oni.
    Žánry:Komedie
    10
  • Maratón
    Maratón (1968)
    Film
    V Praze, kde propuklo povstání proti německým okupantům, prožívají okamžiky horoucí lásky skrývající se uprchlý vězeň a služka, které povýšenecká měšťanská rodina, u níž pracovala, přikázala, aby se vzorně starala o byt i v době jejich nepřítomnosti. Překvapivě konvenční příběh s nezbytným osvobozujícím příjezdem Rudé armády napsal Jan Procházka, takže snímek nadlouho skončil v trezoru, ačkoli politicky zajisté vyhovoval.
    Režie:Ivo Novák
    61%
    V Praze, kde propuklo povstání proti německým okupantům, prožívají okamžiky horoucí lásky skrývající se uprchlý vězeň a služka, které povýšenecká měšťanská rodina, u níž pracovala, přikázala, aby se vzorně starala o byt i v době jejich nepřítomnosti. Překvapivě konvenční příběh s nezbytným osvobozujícím příjezdem Rudé armády napsal Jan Procházka, takže snímek nadlouho skončil v trezoru, ačkoli politicky zajisté vyhovoval.
    Režie:Ivo Novák
    11
  • Psí kus
    Psí kus (2005)
    Film
    • iVysílání
    Pane doktore, cítím se jako pes, sdělil jednoho dne pan Ota Pošta plaše a důvěrně psychiatrovi. A byla to pravda. Pan Pošta, spořádaný opravář praček, se už delší dobu necítil právě nejlépe. Na vině byla jeho rodinná pozice. Pan Pošta byl nenáročný a poněkud neprůbojný člověk, kterému osud přichystal těžkou zkoušku v podobě dominantní ženy Věry. Pracovala jako notářka na notářství a vydělávala dvakrát tolik než on. Měla ho ráda, to ano, ale po svém. Domácí operační prostor pana Pošty nikdy nebyl příliš veliký, ale od té doby, co děti odešly z domu, se postupně dále zmenšoval. Tak se pan Pošta ocitl na posledním místě rodinného žebříčku a zacházelo se s ním jako se psem. Není tedy divu, že se jednoho dne sám ve psa proměnil!
    60%
    Pane doktore, cítím se jako pes, sdělil jednoho dne pan Ota Pošta plaše a důvěrně psychiatrovi. A byla to pravda. Pan Pošta, spořádaný opravář praček, se už delší dobu necítil právě nejlépe. Na vině byla jeho rodinná pozice. Pan Pošta byl nenáročný a poněkud neprůbojný člověk, kterému osud přichystal těžkou zkoušku v podobě dominantní ženy Věry. Pracovala jako notářka na notářství a vydělávala dvakrát tolik než on. Měla ho ráda, to ano, ale po svém. Domácí operační prostor pana Pošty nikdy nebyl příliš veliký, ale od té doby, co děti odešly z domu, se postupně dále zmenšoval. Tak se pan Pošta ocitl na posledním místě rodinného žebříčku a zacházelo se s ním jako se psem. Není tedy divu, že se jednoho dne sám ve psa proměnil!
    12
  • Dny zrady
    Dny zrady (1973)
    Film
    • VOYO
    I. Tento velkofilm předkládá podrobný záznam událostí, vedoucích k přijetí osudné, ponižující smlouvy. Rozmluvy státních představitelů prý vycházejí ze zachovaných stenografických záznamů. Avšak zdánlivě objektivní pojetí je zcela poplatné ideologickým požadavkům - jedinou silou, která odmítala podřízení nacistickému Německu, byli českoslovenští a sovětští komunisté. II. Dopad mnichovských událostí je sledován jak ve vládních kruzích, tak v osudech dělnických rodin a také u vojenských jednotek v příhraničních oblastech. Lid vedený komunistickou stranou se chtěl bránit, ale ničemná buržoazie jej zradila. Postižení vzhledu historických postav je přesvědčivé, stejně jako napodobení způsobu mluvy, v gestech i chůzi, jen jazyková rovina není zcela domyšlena: zatímco Hitler vyřvává německy, francouzští a angličtí diplomaté mluví česky.
    59%
    I. Tento velkofilm předkládá podrobný záznam událostí, vedoucích k přijetí osudné, ponižující smlouvy. Rozmluvy státních představitelů prý vycházejí ze zachovaných stenografických záznamů. Avšak zdánlivě objektivní pojetí je zcela poplatné ideologickým požadavkům - jedinou silou, která odmítala podřízení nacistickému Německu, byli českoslovenští a sovětští komunisté. II. Dopad mnichovských událostí je sledován jak ve vládních kruzích, tak v osudech dělnických rodin a také u vojenských jednotek v příhraničních oblastech. Lid vedený komunistickou stranou se chtěl bránit, ale ničemná buržoazie jej zradila. Postižení vzhledu historických postav je přesvědčivé, stejně jako napodobení způsobu mluvy, v gestech i chůzi, jen jazyková rovina není zcela domyšlena: zatímco Hitler vyřvává německy, francouzští a angličtí diplomaté mluví česky.
    13
  • Hraběnky
    Hraběnky (2007)
    Seriál
    • iVysílání
    „Člověk nemusí rozumět snům svých blízkých, ale musí chápat, že je mají.“ Tak nějak by mohlo znít motto třináctidílného seriálu z prostředí současné vesnice, jehož hrdina Josef Hrabě, soukromý zemědělec, podřídil celý svůj život budování rodinné farmy. Má k tomu ideální podmínky: pozemky, stroje, zkušenosti, ale hlavně manželku a čtyři už dospělé dcery. Až na to, že jejich představy o životě se od těch otcových poněkud liší. A tak když Hrabě trochu nesmyslně přikoupí další pozemky, místo aby myslel na tajná přání svých blízkých, rodina se vzbouří. Ženy odmítají být levnou pracovní silou, neslyší na jeho argumenty, že pracují na svém a že jednou mu budou všichni vděční. Srdce našich „Hraběnek“ totiž momentálně více zaměstnává tajemný mladý muž, který se přistěhoval do vesnice, aby si tady založil truhlářství... Struktura vesnické ságy je pochopitelně složitější. Rodinné vztahy, lásky čtyř dcer pana Hraběte, jejich vítězství i pády se prolínají se životem vesnice, sousedskými intrikami i komunální politikou. Pospolitost vesnice eroduje závist, lidé splácejí účty za doby již dávno minulé a často se neumějí přizpůsobit změnám, které přináší moderní doba včetně vstupu republiky do EU. Svým způsobem se ve vesničce při německých hranicích stále stýká východ se západem. Totálně jiný je svět ukrajinské manželky truhláře Honzy a podivínského syna bývalé sudetské rodiny, která se sem vrací, protože z německé podpory se tady žije snadněji... Ale tragická událost obrátí naruby životy našich hrdinů a všechny plány, sny a ideály postaví na hlavu...
    Žánry:DramaKomedie
    59%
    „Člověk nemusí rozumět snům svých blízkých, ale musí chápat, že je mají.“ Tak nějak by mohlo znít motto třináctidílného seriálu z prostředí současné vesnice, jehož hrdina Josef Hrabě, soukromý zemědělec, podřídil celý svůj život budování rodinné farmy. Má k tomu ideální podmínky: pozemky, stroje, zkušenosti, ale hlavně manželku a čtyři už dospělé dcery. Až na to, že jejich představy o životě se od těch otcových poněkud liší. A tak když Hrabě trochu nesmyslně přikoupí další pozemky, místo aby myslel na tajná přání svých blízkých, rodina se vzbouří. Ženy odmítají být levnou pracovní silou, neslyší na jeho argumenty, že pracují na svém a že jednou mu budou všichni vděční. Srdce našich „Hraběnek“ totiž momentálně více zaměstnává tajemný mladý muž, který se přistěhoval do vesnice, aby si tady založil truhlářství... Struktura vesnické ságy je pochopitelně složitější. Rodinné vztahy, lásky čtyř dcer pana Hraběte, jejich vítězství i pády se prolínají se životem vesnice, sousedskými intrikami i komunální politikou. Pospolitost vesnice eroduje závist, lidé splácejí účty za doby již dávno minulé a často se neumějí přizpůsobit změnám, které přináší moderní doba včetně vstupu republiky do EU. Svým způsobem se ve vesničce při německých hranicích stále stýká východ se západem. Totálně jiný je svět ukrajinské manželky truhláře Honzy a podivínského syna bývalé sudetské rodiny, která se sem vrací, protože z německé podpory se tady žije snadněji... Ale tragická událost obrátí naruby životy našich hrdinů a všechny plány, sny a ideály postaví na hlavu...
    Žánry:DramaKomedie
    14
  • Smrt si vybírá
    Smrt si vybírá (1972)
    Film
    • VOYO
    Kriminální příběh režiséra Václava Vorlíčka, natočený podle scénáře Jaroslava Kořána, vypráví o mladém muži, který na vlastní pěst vede pátrání po vrahovi svého kamaráda, řidiče poštovního vozu. Řidič Radek Šimek je zavražděn na své pravidelné trase mezi Radotínem a Prahou. Jelikož měl toho večera u sebe jen málo peněz, vyloučí policie loupežný motiv. Radkův kolega a kamarád Honza Marek nedokáže vyšetřovatelům říci nic bližšího. Oba se totiž střídali na směny a neměli přehled o tom, jak ten druhý tráví volný čas. Honza usoudí, že vražda nějak souvisí s Radkovým osobním životem. Zapojí do akce ostatní poštovní řidiče a s jejich pomocí se pokusí najít dívku z fotografie, nalezené v Radkových věcech…
    Žánry:Krimi
    58%
    Kriminální příběh režiséra Václava Vorlíčka, natočený podle scénáře Jaroslava Kořána, vypráví o mladém muži, který na vlastní pěst vede pátrání po vrahovi svého kamaráda, řidiče poštovního vozu. Řidič Radek Šimek je zavražděn na své pravidelné trase mezi Radotínem a Prahou. Jelikož měl toho večera u sebe jen málo peněz, vyloučí policie loupežný motiv. Radkův kolega a kamarád Honza Marek nedokáže vyšetřovatelům říci nic bližšího. Oba se totiž střídali na směny a neměli přehled o tom, jak ten druhý tráví volný čas. Honza usoudí, že vražda nějak souvisí s Radkovým osobním životem. Zapojí do akce ostatní poštovní řidiče a s jejich pomocí se pokusí najít dívku z fotografie, nalezené v Radkových věcech…
    Žánry:Krimi
    15
  • Zvířata ve městě
    Zvířata ve městě (1989)
    Film
    Už na sklonku minulého režimu vznikly snímky, které se zamýšlely nad tím, v jakém světě žijeme, jak my sami žijeme, zda oněmi titulovými zvířaty ve městě nejsou ve skutečnosti lidé samotní. Srovnání zvířat zavřených v klecích zoologické zahrady a lidí spoutaných stísněným přebýváním ve městě dodnes neztratilo působivost. Milostné okouzlení, míjení i sbližování obou hrdinů, mladého ochránce přírody a paleontoložky, se odehrává na pozadí nenápadně postižených dobových reálií. Debutující tvůrci, scenárista Jaroslav Vanča a režisér Václav Křístek, se pokusili vyprávěný příběh ne zcela obratně ozvláštnit postavou tajemného muže, z něhož se vyklube pisatel právě vyprávěných událostí.
    Žánry:Drama
    58%
    Už na sklonku minulého režimu vznikly snímky, které se zamýšlely nad tím, v jakém světě žijeme, jak my sami žijeme, zda oněmi titulovými zvířaty ve městě nejsou ve skutečnosti lidé samotní. Srovnání zvířat zavřených v klecích zoologické zahrady a lidí spoutaných stísněným přebýváním ve městě dodnes neztratilo působivost. Milostné okouzlení, míjení i sbližování obou hrdinů, mladého ochránce přírody a paleontoložky, se odehrává na pozadí nenápadně postižených dobových reálií. Debutující tvůrci, scenárista Jaroslav Vanča a režisér Václav Křístek, se pokusili vyprávěný příběh ne zcela obratně ozvláštnit postavou tajemného muže, z něhož se vyklube pisatel právě vyprávěných událostí.
    Žánry:Drama
    16
  • Nemocný bílý slon
    Nemocný bílý slon (1990)
    Film
    Neprávem pozapomenutý „příběh člověka, který na chvíli uvěřil“ – ředitele rozestavěného kulturního domu. V satirickém panoptiku z československé produkce nechybí ani postava architekta, která ústy Leoše Suchařípy promlouvá o své profesi. Představení bude předcházet několik ukázek ze starších domácích filmů, jejichž protagonistou je architekt, vybraných a komentovaných v souvislostech dějin architektury pozdního státního socialismu teoretiky a historiky architektury Lukášem Beranem a Karolínou Jirkalovou.
    Žánry:KomedieParodie
    57%
    Neprávem pozapomenutý „příběh člověka, který na chvíli uvěřil“ – ředitele rozestavěného kulturního domu. V satirickém panoptiku z československé produkce nechybí ani postava architekta, která ústy Leoše Suchařípy promlouvá o své profesi. Představení bude předcházet několik ukázek ze starších domácích filmů, jejichž protagonistou je architekt, vybraných a komentovaných v souvislostech dějin architektury pozdního státního socialismu teoretiky a historiky architektury Lukášem Beranem a Karolínou Jirkalovou.
    Žánry:KomedieParodie
    17
  • Hloupá Augustina
    Hloupá Augustina (1993)
    Film
    55%
    18
  • Perfektní manžel
    Perfektní manžel (1992)
    Film
    54%
    19
  • Bizon
    Bizon (1989)
    Film
    • VOYO
    Slavný režisér 60. let Elmar Klos se k (spolu)režii vrátil až po pádu komunistického režimu, kdy syrskému režisérovi, svému někdejšímu studentovi, pomáhal natáčet dětský příběh o útěcích malého kluka do světa her a představ. Hledá tam nejen útočiště před rozvrácenými rodinnými poměry, ale navíc takto navazuje kontakt s jakousi spřízněnou bytostí z jiného světa, přezdívanou Bizon. Film však prošel kiny bez většího zájmu, jistá zmatenost ne vždy obratně vyprávěného příběhu zůstává zřetelná stále.
    Žánry:RodinnýSci-fi
    49%
    Slavný režisér 60. let Elmar Klos se k (spolu)režii vrátil až po pádu komunistického režimu, kdy syrskému režisérovi, svému někdejšímu studentovi, pomáhal natáčet dětský příběh o útěcích malého kluka do světa her a představ. Hledá tam nejen útočiště před rozvrácenými rodinnými poměry, ale navíc takto navazuje kontakt s jakousi spřízněnou bytostí z jiného světa, přezdívanou Bizon. Film však prošel kiny bez většího zájmu, jistá zmatenost ne vždy obratně vyprávěného příběhu zůstává zřetelná stále.
    Žánry:RodinnýSci-fi
    20
  • Zločin v Modré hvězdě
    Zločin v Modré hvězdě (1973)
    Film
    Píše se rok 1920, v Praze vzrůstají politické nepokoje a sociální demokraté se chystají zradit své dějinné poslání, když namísto dělnické třídy upřednostní vlastní sobecké zájmy. Na sociálně demokratického poslance Jandáka doléhá vyděračská aféra, která jej přiměje, aby se zřekl svého přesvědčení. Za těchto okolností se v Praze ukrývá těžce nemocný maďarský revolucionář Kerekes, který musel uprchnout z vlasti. Tento proklamativní, ploše inscenovaný film natočil Antonín Kachlík podle vedlejšího motivu z Olbrachtovy Anny proletářky, na úsvitu normalizace posloužil jako třídně vzorný pohled na novodobé dějiny.
    Žánry:DramaHistorický
    38%
    Píše se rok 1920, v Praze vzrůstají politické nepokoje a sociální demokraté se chystají zradit své dějinné poslání, když namísto dělnické třídy upřednostní vlastní sobecké zájmy. Na sociálně demokratického poslance Jandáka doléhá vyděračská aféra, která jej přiměje, aby se zřekl svého přesvědčení. Za těchto okolností se v Praze ukrývá těžce nemocný maďarský revolucionář Kerekes, který musel uprchnout z vlasti. Tento proklamativní, ploše inscenovaný film natočil Antonín Kachlík podle vedlejšího motivu z Olbrachtovy Anny proletářky, na úsvitu normalizace posloužil jako třídně vzorný pohled na novodobé dějiny.
    Žánry:DramaHistorický
    21