?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Oldřich Hubáček: Filmy a seriály

  • „Marečku, podejte mi pero!“
    „Marečku, podejte mi pero!“ (1976)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +3
    Jiří Kroupa, mistr v továrně na zemědělské stroje, by mohl povýšit - musel by ovšem vystudovat večerní průmyslovku. Pan Kroupa se tomu vehementně brání, nakonec však podlehne naléhání členů dílenského výboru a na školu se dá zapsat. Stejný vzdělávací ústav navštěvuje i jeho syn, přes den dokonce sedává v téže lavici. Náhle se ukazuje, že tatínek má mnohem horší prospěch než jeho ratolest. Dokáže si rodič napravit reputaci a obstát před profesory i spolužáky?
    Žánry:Komedie
    86%
    Jiří Kroupa, mistr v továrně na zemědělské stroje, by mohl povýšit - musel by ovšem vystudovat večerní průmyslovku. Pan Kroupa se tomu vehementně brání, nakonec však podlehne naléhání členů dílenského výboru a na školu se dá zapsat. Stejný vzdělávací ústav navštěvuje i jeho syn, přes den dokonce sedává v téže lavici. Náhle se ukazuje, že tatínek má mnohem horší prospěch než jeho ratolest. Dokáže si rodič napravit reputaci a obstát před profesory i spolužáky?
    Žánry:Komedie
    1
  • Jáchyme, hoď ho do stroje!
    Jáchyme, hoď ho do stroje! (1974)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +1
    84%
    2
  • Bílá paní
    Bílá paní (1965)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • Canal+
    Satirická a trochu duchařská veselohra. Byla natočena podle povídky Karla Michala ze sbírky "Bubáci pro všední den". Vesnicí Komonice s přilehlým hradem otřese neobvyklá událost. Perchta z Borštejna, paní tamního hradu, jinak také Bílá paní komonická, sestoupila z obrazu, aby na prosbu staré výminkářky udělala v jejich chaloupce vodovod. Film je svou satirou namířen proti těm nedostatkům v našem životě, které by měly být odstraňovány lidmi a ne "dobrými duchy". (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    81%
    Satirická a trochu duchařská veselohra. Byla natočena podle povídky Karla Michala ze sbírky "Bubáci pro všední den". Vesnicí Komonice s přilehlým hradem otřese neobvyklá událost. Perchta z Borštejna, paní tamního hradu, jinak také Bílá paní komonická, sestoupila z obrazu, aby na prosbu staré výminkářky udělala v jejich chaloupce vodovod. Film je svou satirou namířen proti těm nedostatkům v našem životě, které by měly být odstraňovány lidmi a ne "dobrými duchy". (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    3
  • Ikarie XB 1
    Ikarie XB 1 (1963)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +4
    Je druhá polovina 22. století a kosmická loď Ikarie XB 1 putuje k Alfě Centauri za průzkumem mimozemských forem života. Její posádka, složená z vědeckých kapacit různých oborů, je daleko od sluneční soustavy vystavena neznámým, nepředstavitelným hrozbám. Ale veze si s sebou i řadu svých všedních lidských starostí a radostí. Kališovy černobílé obrazy v širokoúhlém formátu, Liškova novátorská elektronická hudba a přesvědčivé kulisy i kostýmy vytvářejí stylisticky vytříbený fikční svět daleké budoucnosti. Civilní výkony české herecké elity mu pak dodávají nečekanou přirozenost a psychologický rozměr. Autoři se při psaní scénáře volně inspirovali románem Stanisława Lema K mrakům Magellanovým. Za zmínku jistě stojí i skutečnost, že se ubránili prvoplánové a dobově poplatné politizaci, které žánr sci-fi často podléhal. Nepostavili proti sobě dva konkurenční systémy, žádný pomyslný východ a západ, nýbrž naději v lepší, morálně vyspělejší lidstvo a „sebranku“ 20. století, která po sobě zanechala jen samou zkázu. (Národní filmový archiv)
    78%
    Je druhá polovina 22. století a kosmická loď Ikarie XB 1 putuje k Alfě Centauri za průzkumem mimozemských forem života. Její posádka, složená z vědeckých kapacit různých oborů, je daleko od sluneční soustavy vystavena neznámým, nepředstavitelným hrozbám. Ale veze si s sebou i řadu svých všedních lidských starostí a radostí. Kališovy černobílé obrazy v širokoúhlém formátu, Liškova novátorská elektronická hudba a přesvědčivé kulisy i kostýmy vytvářejí stylisticky vytříbený fikční svět daleké budoucnosti. Civilní výkony české herecké elity mu pak dodávají nečekanou přirozenost a psychologický rozměr. Autoři se při psaní scénáře volně inspirovali románem Stanisława Lema K mrakům Magellanovým. Za zmínku jistě stojí i skutečnost, že se ubránili prvoplánové a dobově poplatné politizaci, které žánr sci-fi často podléhal. Nepostavili proti sobě dva konkurenční systémy, žádný pomyslný východ a západ, nýbrž naději v lepší, morálně vyspělejší lidstvo a „sebranku“ 20. století, která po sobě zanechala jen samou zkázu. (Národní filmový archiv)
    4
  • Noc na Karlštejně
    Noc na Karlštejně (1973)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +2
    Jeden z nejznámějších a nejoblíbenějších českých filmových muzikálů vypráví o císaři Karlu IV. a jeho hradu Karlštejn, na němž kvůli jeho zákazu nesměly přebývat ženy. Tento zákaz měl posloužit k tomu, aby se panovník mohl věnovat mužským záležitostem. Jedné noci byl ale porušen hned dvakrát... Na Karlštejně se tedy objeví nejen Karel IV. a dva nezvaní hosté, cyperský král Petr a bavorský vévoda Štěpán, ale také dvě ženy v mužském přestrojení. Jednou z nich je císařova manželka Eliška Pomořanská, která z lásky a ze stesku porušila zákaz, aby mohla císaře alespoň zahlédnout, tou druhou je neteř purkrabího Alena, která se vsadila s otcem, že dokáže strávit noc na hradě v mužském přestrojení... Český filmový muzikál natočil režisér Zdeněk Podskalský podle stejnojmenné divadelní hry Jaroslava Vrchlického. V hlavních rolích uvidíte Vlastimila Brodského (Karel IV.) a Janu Brejchovou (Eliška Pomořanská). Eliščina ochránce, arcibiskupa Arnošta z Pardubic, hraje Karel Höger a odvážnou a tvrdohlavou Alenu Daniela Kolářová. (Česká televize)
    77%
    Jeden z nejznámějších a nejoblíbenějších českých filmových muzikálů vypráví o císaři Karlu IV. a jeho hradu Karlštejn, na němž kvůli jeho zákazu nesměly přebývat ženy. Tento zákaz měl posloužit k tomu, aby se panovník mohl věnovat mužským záležitostem. Jedné noci byl ale porušen hned dvakrát... Na Karlštejně se tedy objeví nejen Karel IV. a dva nezvaní hosté, cyperský král Petr a bavorský vévoda Štěpán, ale také dvě ženy v mužském přestrojení. Jednou z nich je císařova manželka Eliška Pomořanská, která z lásky a ze stesku porušila zákaz, aby mohla císaře alespoň zahlédnout, tou druhou je neteř purkrabího Alena, která se vsadila s otcem, že dokáže strávit noc na hradě v mužském přestrojení... Český filmový muzikál natočil režisér Zdeněk Podskalský podle stejnojmenné divadelní hry Jaroslava Vrchlického. V hlavních rolích uvidíte Vlastimila Brodského (Karel IV.) a Janu Brejchovou (Eliška Pomořanská). Eliščina ochránce, arcibiskupa Arnošta z Pardubic, hraje Karel Höger a odvážnou a tvrdohlavou Alenu Daniela Kolářová. (Česká televize)
    5
  • Slaměný klobouk
    Slaměný klobouk (1971)
    Film
    • VOYO
    Pařížský bonviván Maurice Fadinard je ve svých čtyřiceti letech finančně na dně. Jediným možným řešením je pro něj sňatek s nezkušenou, avšak zazobanou Helenkou, dcerou zelináře Nonancourta. Ve svatební den se Fadinard naposledy v lesíku sejde se svou milenkou. Jeho kůň nedopatřením sežere slaměný klobouk jiné dámy, Anais Beauperthuisové, která je tu se svým milencem, poručíkem Emilem. Protože Anais se ke svému žárlivému manželovi nemůže vrátit bez klobouku, požaduje Emil na Fadinardovi okamžitou nápravu. Dokonce kvůli tomu i s Anais dorazí do Fadinardova bytu. A tady začne kolotoč zmatků a nedorozumění. Fadinard neví, zda se nejdřív věnovat nevěstě a jejímu početnému příbuzenstvu, nebo rozzuřenému Emilovi. Ani jedni nechtějí čekat, a hlavně je zde kardinální otázka: kde v celém městě sehnat přesně stejný slaměný klobouk? (CS Film)
    Žánry:Komedie
    76%
    Pařížský bonviván Maurice Fadinard je ve svých čtyřiceti letech finančně na dně. Jediným možným řešením je pro něj sňatek s nezkušenou, avšak zazobanou Helenkou, dcerou zelináře Nonancourta. Ve svatební den se Fadinard naposledy v lesíku sejde se svou milenkou. Jeho kůň nedopatřením sežere slaměný klobouk jiné dámy, Anais Beauperthuisové, která je tu se svým milencem, poručíkem Emilem. Protože Anais se ke svému žárlivému manželovi nemůže vrátit bez klobouku, požaduje Emil na Fadinardovi okamžitou nápravu. Dokonce kvůli tomu i s Anais dorazí do Fadinardova bytu. A tady začne kolotoč zmatků a nedorozumění. Fadinard neví, zda se nejdřív věnovat nevěstě a jejímu početnému příbuzenstvu, nebo rozzuřenému Emilovi. Ani jedni nechtějí čekat, a hlavně je zde kardinální otázka: kde v celém městě sehnat přesně stejný slaměný klobouk? (CS Film)
    Žánry:Komedie
    6
  • Valerie a týden divů
    Valerie a týden divů (1970)
    Film
    • VOYO
    • KVIFF TV
    74%
    7
  • Setkání v červenci
    Setkání v červenci (1978)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    Jakub na střední škole těžce bojuje s angličtinou. Má ovšem movité rodiče, a ti pro synka nelitují peněz. Zaplatí mu prázdninový pobyt v jazykovém táboře, kde se má připravit na reparát. Když mladík dorazí na místo, zažije otřes: jeho lektorkou je nenáviděná profesorka Klára Fišerová, právě ta, která ho nechala propadnout! Navíc má s sebou pětiletého synka Davida, a ten je pěkné kvítko. Jakub je znechucen vývojem událostí a rozhoduje se pro rafinovaný protitah. Celá věc se mu ale vymkne z ruky i ze srdce... (CS Film)
    70%
    Jakub na střední škole těžce bojuje s angličtinou. Má ovšem movité rodiče, a ti pro synka nelitují peněz. Zaplatí mu prázdninový pobyt v jazykovém táboře, kde se má připravit na reparát. Když mladík dorazí na místo, zažije otřes: jeho lektorkou je nenáviděná profesorka Klára Fišerová, právě ta, která ho nechala propadnout! Navíc má s sebou pětiletého synka Davida, a ten je pěkné kvítko. Jakub je znechucen vývojem událostí a rozhoduje se pro rafinovaný protitah. Celá věc se mu ale vymkne z ruky i ze srdce... (CS Film)
    8
  • Milenci v roce jedna
    Milenci v roce jedna (1973)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Krátce po skončení druhé světové války se student práv Pavel Krouza (V. Preiss) těší na budoucnost stejně jako jeho spolužáci z fakulty. S osmimilimetrovou kamerou bloumá po Praze a zachycuje atmosféru prvních mírových týdnů. Jednou na nábřeží potká posmutnělou dívku Helenu Polákovou (M. Vančurová), která jej zaujme jak krásou, tak plachostí a nepřístupností. Pavel ji začne vyhledávat a podaří se mu s ní natočit několik záběrů. Jen pomalu přitom odhaluje Helenino tajemství: dívka strávila většinu války v koncentračním táboře, stejně jako její starší sestra Olga (L. Švormová). Ta po ztrátě rodičů na sestru přísně dohlíží. Protože Pavel přežil válku bez větších starostí, je jeho sbližování s Helenou pomalé a složité. Tím spíš, že Olga sestřina nápadníka přímo nesnáší. Společná budoucnost mladého páru je proto nejistá a může ji zachránit jedině opravdová láska... (Česká televize)
    70%
    Krátce po skončení druhé světové války se student práv Pavel Krouza (V. Preiss) těší na budoucnost stejně jako jeho spolužáci z fakulty. S osmimilimetrovou kamerou bloumá po Praze a zachycuje atmosféru prvních mírových týdnů. Jednou na nábřeží potká posmutnělou dívku Helenu Polákovou (M. Vančurová), která jej zaujme jak krásou, tak plachostí a nepřístupností. Pavel ji začne vyhledávat a podaří se mu s ní natočit několik záběrů. Jen pomalu přitom odhaluje Helenino tajemství: dívka strávila většinu války v koncentračním táboře, stejně jako její starší sestra Olga (L. Švormová). Ta po ztrátě rodičů na sestru přísně dohlíží. Protože Pavel přežil válku bez větších starostí, je jeho sbližování s Helenou pomalé a složité. Tím spíš, že Olga sestřina nápadníka přímo nesnáší. Společná budoucnost mladého páru je proto nejistá a může ji zachránit jedině opravdová láska... (Česká televize)
    9
  • Flirt se slečnou Stříbrnou
    Flirt se slečnou Stříbrnou (1969)
    Film
    Nakladatelský redaktor Karel Leden, zkušený svůdce žen, se díky obludné nemotornosti svého přiblblého kamaráda Vaška Žamberka seznámí na dostihovém závodišti s půvabnou slečnou Lenkou Stříbrnou a dle svého zvyku ji začne svádět. Moc se mu to však nedaří; slečna neustále uniká a jinak zlobí - daleko větší zájem jeví o šéfa nakladatelství Procházku. Karel, jenž dokáže proplouvat všemi úskalími života a komunistického režimu, je odhodlán Lenku získat za každou cenu; ostatně se do ní skutečně zamiloval. Když se však Lenka objeví na podnikovém večírku, který uspořádal Procházka na Slapech, věnuje se dívka opět jen a jen Karlovu šéfovi. Ten je druhý den nalezen mrtvý... (Česká televize)
    69%
    Nakladatelský redaktor Karel Leden, zkušený svůdce žen, se díky obludné nemotornosti svého přiblblého kamaráda Vaška Žamberka seznámí na dostihovém závodišti s půvabnou slečnou Lenkou Stříbrnou a dle svého zvyku ji začne svádět. Moc se mu to však nedaří; slečna neustále uniká a jinak zlobí - daleko větší zájem jeví o šéfa nakladatelství Procházku. Karel, jenž dokáže proplouvat všemi úskalími života a komunistického režimu, je odhodlán Lenku získat za každou cenu; ostatně se do ní skutečně zamiloval. Když se však Lenka objeví na podnikovém večírku, který uspořádal Procházka na Slapech, věnuje se dívka opět jen a jen Karlovu šéfovi. Ten je druhý den nalezen mrtvý... (Česká televize)
    10
  • Pět holek na krku
    Pět holek na krku (1967)
    Film
    Přecitlivělá dospívající školačka má smůlu, že je dcerou důležitého funkcionáře. Snaží se kupovat pořízeň svých spolužaček různými dárky a úsluhami, ale ty přesto využijí první příležitosti, aby zradili její důvěru a zesměšnily i první něžnou lásku, Jen zdánlivě dětský příběh se vyznačuje hlubokou znalostí lidských povah, v nichž se již od dětství tají budoucí charakterové vady. Je to výtečně napsaný, inscenovaný i zahraný příběh, dotýkající se celospolečenského mravního klimatu.
    67%
    Přecitlivělá dospívající školačka má smůlu, že je dcerou důležitého funkcionáře. Snaží se kupovat pořízeň svých spolužaček různými dárky a úsluhami, ale ty přesto využijí první příležitosti, aby zradili její důvěru a zesměšnily i první něžnou lásku, Jen zdánlivě dětský příběh se vyznačuje hlubokou znalostí lidských povah, v nichž se již od dětství tají budoucí charakterové vady. Je to výtečně napsaný, inscenovaný i zahraný příběh, dotýkající se celospolečenského mravního klimatu.
    11
  • Bylo nás deset
    Bylo nás deset (1963)
    Film
    66%
    12
  • Čekání na déšť
    Čekání na déšť (1978)
    Film
    Dospívání bývá složité, často i bolestné. Zvláště pak prázdniny strávené mezi dusnými zdmi anonymních paneláků. Hrdince je teprve dvanáct a na sídlišti zůstala skoro sama. Kamarádky odjely na venkov či dokonce do zahraničí, matka celý den pracuje v kadeřnictví. Režisér Karel Kachyňa, který se světem teenagerů nasbíral bohaté zkušenosti, věrohodně ukazuje, jak při bezcílných potulkách může jedna osamělá holka potkat jen další osamělé.
    Žánry:DramaRomantický
    64%
    Dospívání bývá složité, často i bolestné. Zvláště pak prázdniny strávené mezi dusnými zdmi anonymních paneláků. Hrdince je teprve dvanáct a na sídlišti zůstala skoro sama. Kamarádky odjely na venkov či dokonce do zahraničí, matka celý den pracuje v kadeřnictví. Režisér Karel Kachyňa, který se světem teenagerů nasbíral bohaté zkušenosti, věrohodně ukazuje, jak při bezcílných potulkách může jedna osamělá holka potkat jen další osamělé.
    Žánry:DramaRomantický
    13
  • ...a pozdravuji vlaštovky
    ...a pozdravuji vlaštovky (1972)
    Film
    63%
    14
  • Kateřina a její děti
    Kateřina a její děti (1970)
    Film

    Téměř zapomenutý snímek Václav Gajera, připravený na sklonku 60. let, se sice také ocitl v pověstném trezoru, avšak uveden byl již po pěti letech, bohužel téměř utajeně a bez přiměřeného ohlasu. A později už zcela vypadl z diváckého povědomí. Přitom se jedná o syrovou a nepřikrášlenou výpověď o stavu vesnice, zablácené a neútulné, jak to režisér zkoumá na osudech stárnoucí ženy a jejích tří dcer. Film se vyznačuje sugestivním herectvím i věrohodným postižením reálií, které dokládají šířící se jak bezmoc, tak lhostejnost obyvatelstva. (zdroj: CS film)

    Žánry:Drama
    61%

    Téměř zapomenutý snímek Václav Gajera, připravený na sklonku 60. let, se sice také ocitl v pověstném trezoru, avšak uveden byl již po pěti letech, bohužel téměř utajeně a bez přiměřeného ohlasu. A později už zcela vypadl z diváckého povědomí. Přitom se jedná o syrovou a nepřikrášlenou výpověď o stavu vesnice, zablácené a neútulné, jak to režisér zkoumá na osudech stárnoucí ženy a jejích tří dcer. Film se vyznačuje sugestivním herectvím i věrohodným postižením reálií, které dokládají šířící se jak bezmoc, tak lhostejnost obyvatelstva. (zdroj: CS film)

    Žánry:Drama
    15
  • Kolik slov stačí lásce
    Kolik slov stačí lásce (1961)
    Film
    61%
    16
  • Bloudění
    Bloudění (1966)
    Film
    Méně známý titul přesvědčivě postihuje ovzduší 60. let, zvažování nedávných vin i vyhlídek do budoucna. Generace otců se obtížně vyrovnává se svou účastí na stalinských represích, dospívající děti však již žijí zcela jinými strarostmi, odmítajíce uznávat své rodiče za jakoukoli autoritu. Avšak hledání nových životních modelů se stejně rozplyne do ztracena, hrdinům po všech konfrontačních střetech zůstává jen jakási morální kocovina. Graficky strohý, černobíle natočený snímek, s oblibou vytvářející figurální kompozice, však vnímavě postihuje mnohá dobová stigmata, zvláště rozpad mezigeneračního porozumění.
    60%
    Méně známý titul přesvědčivě postihuje ovzduší 60. let, zvažování nedávných vin i vyhlídek do budoucna. Generace otců se obtížně vyrovnává se svou účastí na stalinských represích, dospívající děti však již žijí zcela jinými strarostmi, odmítajíce uznávat své rodiče za jakoukoli autoritu. Avšak hledání nových životních modelů se stejně rozplyne do ztracena, hrdinům po všech konfrontačních střetech zůstává jen jakási morální kocovina. Graficky strohý, černobíle natočený snímek, s oblibou vytvářející figurální kompozice, však vnímavě postihuje mnohá dobová stigmata, zvláště rozpad mezigeneračního porozumění.
    17
  • Škaredá dedina
    Škaredá dedina (1975)
    Film
    Hospodářská krize dolehla počátkem 30. let také na obyvatele rázovitého moravskoslovenského venkova. Do rodné chalupy se z města vrací hlavní hrdina i se svou rodinou, protože nemohl nikde sehnat práci. Jenže mladší bratr jej nevítá s nijak otevřenou náručí... Režisér Karel Kachyňa se plně podřídil normalizačním požadavkům a natočil plochou ilustraci, která se zaklíná třídním bojem. Předlohu poskytl slovenský spisovatel Peter Jilemnický, ale dějiště bylo ve filmu pozměněno na folkloristicky vděčnější místo, aby režisér mohl vylíčit nejen místní kroje, ale také hudební zvyklosti.
    59%
    Hospodářská krize dolehla počátkem 30. let také na obyvatele rázovitého moravskoslovenského venkova. Do rodné chalupy se z města vrací hlavní hrdina i se svou rodinou, protože nemohl nikde sehnat práci. Jenže mladší bratr jej nevítá s nijak otevřenou náručí... Režisér Karel Kachyňa se plně podřídil normalizačním požadavkům a natočil plochou ilustraci, která se zaklíná třídním bojem. Předlohu poskytl slovenský spisovatel Peter Jilemnický, ale dějiště bylo ve filmu pozměněno na folkloristicky vděčnější místo, aby režisér mohl vylíčit nejen místní kroje, ale také hudební zvyklosti.
    18
  • Malé letní blues
    Malé letní blues (1967)
    Film
    59%
    19
  • Káťa a krokodýl
    Káťa a krokodýl (1965)
    Film

    Už celovečerní debut věry Šimkové-Plívové prozrazuje bezpečné zvládání dětských herců, kteří před kamerou působí zcela uvolněně. Příběh zachycuje jeden prázdninový den v hlavním městě: nadšený chovatel si vezme domů všechna zvířátka ze školního koutku živé přírody, avšak nepočítá s tím, že rodiče budou takovým činem málo nadšení - a ještěže východisko z nouze nabídla podnikavá Káťa, která si zvířata převezme. Jenže ta využijí chvilky nepozornosti a rozutečou se.

    Žánry:Rodinný
    57%

    Už celovečerní debut věry Šimkové-Plívové prozrazuje bezpečné zvládání dětských herců, kteří před kamerou působí zcela uvolněně. Příběh zachycuje jeden prázdninový den v hlavním městě: nadšený chovatel si vezme domů všechna zvířátka ze školního koutku živé přírody, avšak nepočítá s tím, že rodiče budou takovým činem málo nadšení - a ještěže východisko z nouze nabídla podnikavá Káťa, která si zvířata převezme. Jenže ta využijí chvilky nepozornosti a rozutečou se.

    Žánry:Rodinný
    20
  • Kdo přichází před půlnocí
    Kdo přichází před půlnocí (1979)
    Film
    • VOYO
    Při zaranžované autonehodě se srazí nákladní Tatra s autem, které převáží výplaty pro zaměstnance blízkého JZD. Vše mají na svědomí tři recidivisté Kratochvíl, Morávek a Zábojník, kteří se zmocní milionového lupu. Celou akci však vymyslel a naplánoval sebevědomý Oldřich Chot společně s pátým členem bandy, Jiřím Štěpánkem. Peníze, ukryté v rezervní pneumatice, se mají podle dohody ukrýt u Chota na chatě a poté, co bude zřejmé, že nejsou označené, se mají rozdělit. Mezitím se případu ujímá major Bárta s celým týmem specialistů. První nepatrná stopa, která kriminalisty vede přes majitele ukradené Tatry až Morávkovi. Ten je zatčen, ale nic neprozradí. Kriminalisté pokračujíc v pátrání a zatímco se Chot snaží odkoupit za 350 000,- sbírku známek (která by po doplnění jeho sbírkou získala hodnotu téměř půldruhého milionu), podaří se jim vypátrat Kratochvíla i Zábojníka, který s ním byl v jedné cele. Lupiči začnou podléhat panice a žádají po Chotovi urychlenou výplatu podílů. Ten se sice snaží společníky uklidnit, situace se mu však začíná vymykat z rukou. Rozhodne se proto riskovat a celou částku získat pro sebe dřív než se mu na stopu dostanou policisté.
    Žánry:Krimi
    56%
    Při zaranžované autonehodě se srazí nákladní Tatra s autem, které převáží výplaty pro zaměstnance blízkého JZD. Vše mají na svědomí tři recidivisté Kratochvíl, Morávek a Zábojník, kteří se zmocní milionového lupu. Celou akci však vymyslel a naplánoval sebevědomý Oldřich Chot společně s pátým členem bandy, Jiřím Štěpánkem. Peníze, ukryté v rezervní pneumatice, se mají podle dohody ukrýt u Chota na chatě a poté, co bude zřejmé, že nejsou označené, se mají rozdělit. Mezitím se případu ujímá major Bárta s celým týmem specialistů. První nepatrná stopa, která kriminalisty vede přes majitele ukradené Tatry až Morávkovi. Ten je zatčen, ale nic neprozradí. Kriminalisté pokračujíc v pátrání a zatímco se Chot snaží odkoupit za 350 000,- sbírku známek (která by po doplnění jeho sbírkou získala hodnotu téměř půldruhého milionu), podaří se jim vypátrat Kratochvíla i Zábojníka, který s ním byl v jedné cele. Lupiči začnou podléhat panice a žádají po Chotovi urychlenou výplatu podílů. Ten se sice snaží společníky uklidnit, situace se mu však začíná vymykat z rukou. Rozhodne se proto riskovat a celou částku získat pro sebe dřív než se mu na stopu dostanou policisté.
    Žánry:Krimi
    21
  • Cirkus v cirkuse
    Cirkus v cirkuse (1975)
    Film
    V Moskvě se koná mezinárodní konference zoologů, zaměřená na komunikaci lidí se zvířaty. Názory vědců se však liší. Například český profesor hájí revoluční myšlenku: proč se snažit se čtvernožci domlouvat, když bude jednodušší naučit je lidské řeči? Souběžně s touto akcí probíhá odborný výběr nejlepšího čísla pro světový festival cirkusového umění. Obě aktivity se samozřejmě protnou a dají vzniknou opravdu prekérním situacím… Příběhy odehrávající se v cirkusovém prostředí mají v české kinematografii dlouhou tradici. Režisér Oldřich Lipský, jenž se této tématice často věnoval, ji v polovině 70. let obohatil ruskou-český projekt. Scénárista Miloš Macourek si příznačnou fantaskní zápletku, zmatky kolem vědeckého kongresu o dorozumívání se zvířaty - a tato rovina je obohacena vystoupením moskevského cirkusu. Film se tak rozpadá do dvou víceméně samostatných, nesourodých linií, které stěží hledají styčné body. Lipský, přestože se vyhnul ideologickým obezličkám, marně hledá zábavnost a vtip tam, kam se vkrádá zdlouhavost a nenápaditost. Cirkusová čísla pak vysloveně prozrazují dokumentární zaujetí.
    Žánry:KomedieRodinný
    49%
    V Moskvě se koná mezinárodní konference zoologů, zaměřená na komunikaci lidí se zvířaty. Názory vědců se však liší. Například český profesor hájí revoluční myšlenku: proč se snažit se čtvernožci domlouvat, když bude jednodušší naučit je lidské řeči? Souběžně s touto akcí probíhá odborný výběr nejlepšího čísla pro světový festival cirkusového umění. Obě aktivity se samozřejmě protnou a dají vzniknou opravdu prekérním situacím… Příběhy odehrávající se v cirkusovém prostředí mají v české kinematografii dlouhou tradici. Režisér Oldřich Lipský, jenž se této tématice často věnoval, ji v polovině 70. let obohatil ruskou-český projekt. Scénárista Miloš Macourek si příznačnou fantaskní zápletku, zmatky kolem vědeckého kongresu o dorozumívání se zvířaty - a tato rovina je obohacena vystoupením moskevského cirkusu. Film se tak rozpadá do dvou víceméně samostatných, nesourodých linií, které stěží hledají styčné body. Lipský, přestože se vyhnul ideologickým obezličkám, marně hledá zábavnost a vtip tam, kam se vkrádá zdlouhavost a nenápaditost. Cirkusová čísla pak vysloveně prozrazují dokumentární zaujetí.
    Žánry:KomedieRodinný
    22
  • Ostrov stříbrných volavek
    Ostrov stříbrných volavek (1976)
    Film
    48%
    23
  • Poslední ples na rožnovské plovárně
    Poslední ples na rožnovské plovárně (1974)
    Film
    48%
    24
  • Dvanáct
    Dvanáct (1964)
    Film
    48%
    25
  • Smyk
    Smyk (1960)
    Film
    Františka Krále postihla v emigraci vážná automobilová nehoda a musel se podrobit plastické operaci. S novou tváří a pod změněným jménem se vrací do Prahy jako nepřátelský agent. Setká se se svou rodinou a začíná pochybovat o smyslu své špionážní činnosti... Efektně realizovaný snímek kombinuje povrchní politickou agitaci s dobrodružnými motivy. Ve své době měl film úspěch a většina diváků ho byla schopna brát docela vážně.
    47%
    Františka Krále postihla v emigraci vážná automobilová nehoda a musel se podrobit plastické operaci. S novou tváří a pod změněným jménem se vrací do Prahy jako nepřátelský agent. Setká se se svou rodinou a začíná pochybovat o smyslu své špionážní činnosti... Efektně realizovaný snímek kombinuje povrchní politickou agitaci s dobrodružnými motivy. Ve své době měl film úspěch a většina diváků ho byla schopna brát docela vážně.
    26
  • Lidé z metra
    Lidé z metra (1974)
    Film

    Trojice banálních, námětově i realizačně rozpačitých povídek se odehrává kolem výstavby pražského metra a svým budovatelským laděním spadá do okruhu typicky normalizačních látek, jimiž si někdejší příslušníci nové vlny museli vykupovat svou "pomýlenost". Velice mělce zachycuje privátní osudy lidí na pozadí velké stavby, ať již je to milenecká dvojice zvažující pokračování svého vztahu, zlepšovatelský nápad, který pomůže dohnat zpoždění, nebo nález středověkých mincí. Režisér Jaromil Jireš těmito třemi historkami z budování první linky pražského metra splnil povinné normalizační pokání. (oficiální text distributora)

    44%

    Trojice banálních, námětově i realizačně rozpačitých povídek se odehrává kolem výstavby pražského metra a svým budovatelským laděním spadá do okruhu typicky normalizačních látek, jimiž si někdejší příslušníci nové vlny museli vykupovat svou "pomýlenost". Velice mělce zachycuje privátní osudy lidí na pozadí velké stavby, ať již je to milenecká dvojice zvažující pokračování svého vztahu, zlepšovatelský nápad, který pomůže dohnat zpoždění, nebo nález středověkých mincí. Režisér Jaromil Jireš těmito třemi historkami z budování první linky pražského metra splnil povinné normalizační pokání. (oficiální text distributora)

    27
  • Talíře nad Velkým Malíkovem
    Talíře nad Velkým Malíkovem (1977)
    Film
    26%
    28