Jiřina Zemanová: Nejlepší filmy
a seriály

5.5

Jiřina Zemanová: Filmy a seriály

  • Adéla ještě nevečeřela
    Adéla ještě nevečeřela (1978)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • iVysílání
    • +4
    Neporazitelný soukromý detektiv Nick Carter přijíždí do Prahy řešit případ, s nímž si zdejší policie neví rady. Je vyzbrojen geniálním mozkem a nejnovějšími převratnými vynálezy, cestou z New Yorku hravě zvládl češtinu. Na místě, zejména v malebných hospůdkách nad orosenou sklenicí, ovšem zjišťuje, že v Čechách všechno chodí trochu jinak než v Americe. Podaří se mu překazit ďábelské plány zločinného hraběte von Kratzmar a zachránit květ nevinnosti líbezné Květušky? Parodii na laciné sešitové detektivky natočil v roce 1977 Oldřich Lipský podle námětu a scénáře Jiřího Brdečky (v té době spolu měli na kontě už několik filmů, zejména nedostižného Limonádového Joea). Při realizaci snímku se sešla celá řada význačných osobností. I do malých rolí obsadil režisér slavné herce, působivé kostýmy navrhl Theodor Pištěk, výtvarnou spoluprací a animací přispěl Jan Švankmajer, hudbu složil Luboš Fišer. Výsledkem je nestárnoucí komedie, kterou je možno vidět opakovaně, neboť se při ní vždy znovu spolehlivě pobavíte. (oficiální text distributora)
    84%
    Neporazitelný soukromý detektiv Nick Carter přijíždí do Prahy řešit případ, s nímž si zdejší policie neví rady. Je vyzbrojen geniálním mozkem a nejnovějšími převratnými vynálezy, cestou z New Yorku hravě zvládl češtinu. Na místě, zejména v malebných hospůdkách nad orosenou sklenicí, ovšem zjišťuje, že v Čechách všechno chodí trochu jinak než v Americe. Podaří se mu překazit ďábelské plány zločinného hraběte von Kratzmar a zachránit květ nevinnosti líbezné Květušky? Parodii na laciné sešitové detektivky natočil v roce 1977 Oldřich Lipský podle námětu a scénáře Jiřího Brdečky (v té době spolu měli na kontě už několik filmů, zejména nedostižného Limonádového Joea). Při realizaci snímku se sešla celá řada význačných osobností. I do malých rolí obsadil režisér slavné herce, působivé kostýmy navrhl Theodor Pištěk, výtvarnou spoluprací a animací přispěl Jan Švankmajer, hudbu složil Luboš Fišer. Výsledkem je nestárnoucí komedie, kterou je možno vidět opakovaně, neboť se při ní vždy znovu spolehlivě pobavíte. (oficiální text distributora)
    1
  • Den pro mou lásku
    Den pro mou lásku (1976)
    Film
    • VOYO
    Komorně laděný příběh mladých manželů, kterým se zhroutí svět po smrti čtyřleté dcerky... Mladí manželé Staškovi – fotografka Marie (M. Vančurová) a student stavební fakulty Petr (V. Harapes) – žijí v útulném podkrovním bytě se čtyřletou dcerkou Maruškou (S. Kamenická). Upovídanou okatou holčičku mají rádi všichni sousedé i dělnice z výrobny věnců, která sídlí ve dvoře. Jenže jednoho dne dostane Maruška prudký zánět mozkových blan, na který posléze zemře. Tragická událost těžce poznamená psychiku i soužití obou manželů. Zatímco Marie se utápí v bezbřehém smutku, zdrcený Petr odstraňuje z bytu všechno, co Marušku připomíná: fotografie, hračky, oblečení i sbírku starožitných hodin. Vymazat z paměti milované dítě však samozřejmě není možné. Cesta k vyrovnání se s tragédií a k nalezení nové naděje vede jinudy... (Česká televize)
    Režie:Juraj Herz
    73%
    Komorně laděný příběh mladých manželů, kterým se zhroutí svět po smrti čtyřleté dcerky... Mladí manželé Staškovi – fotografka Marie (M. Vančurová) a student stavební fakulty Petr (V. Harapes) – žijí v útulném podkrovním bytě se čtyřletou dcerkou Maruškou (S. Kamenická). Upovídanou okatou holčičku mají rádi všichni sousedé i dělnice z výrobny věnců, která sídlí ve dvoře. Jenže jednoho dne dostane Maruška prudký zánět mozkových blan, na který posléze zemře. Tragická událost těžce poznamená psychiku i soužití obou manželů. Zatímco Marie se utápí v bezbřehém smutku, zdrcený Petr odstraňuje z bytu všechno, co Marušku připomíná: fotografie, hračky, oblečení i sbírku starožitných hodin. Vymazat z paměti milované dítě však samozřejmě není možné. Cesta k vyrovnání se s tragédií a k nalezení nové naděje vede jinudy... (Česká televize)
    Režie:Juraj Herz
    2
  • Ta chvíle, ten okamžik
    Ta chvíle, ten okamžik (1981)
    Film
    69%
    3
  • Brácha za všechny peníze
    Brácha za všechny peníze (1978)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Honza a Zuzana mají dvouletou holčičku Martinu a Prcek se rozhoduje, kam po skončení devítky. Opět se můžete podívat do prostředí plochodrážních stadionů, opět před Martinem vyvstane problém, s nímž si dospělí nedokážou poradit, a tak nezbývá než dát s kamarádkou Magdou hlavy dohromady a vymyslet, jak na to. Problémem je i tentokrát bráchova tvrdohlavost, řada nedorozumění a malicherností vedoucích téměř k rozpadu mladého manželství. A je na Martinovi, aby Honzu se Zuzanou opět usmířil. Vedle toho má ovšem Martin své vlastní problémy, neboť by chtěl být zootechnikem, zatímco rodiče se ještě nedohodli, jestli bude inženýrem nebo automechanikem.
    65%
    Honza a Zuzana mají dvouletou holčičku Martinu a Prcek se rozhoduje, kam po skončení devítky. Opět se můžete podívat do prostředí plochodrážních stadionů, opět před Martinem vyvstane problém, s nímž si dospělí nedokážou poradit, a tak nezbývá než dát s kamarádkou Magdou hlavy dohromady a vymyslet, jak na to. Problémem je i tentokrát bráchova tvrdohlavost, řada nedorozumění a malicherností vedoucích téměř k rozpadu mladého manželství. A je na Martinovi, aby Honzu se Zuzanou opět usmířil. Vedle toho má ovšem Martin své vlastní problémy, neboť by chtěl být zootechnikem, zatímco rodiče se ještě nedohodli, jestli bude inženýrem nebo automechanikem.
    4
  • 5
  • Pět miliónů svědků
    Pět miliónů svědků (1965)
    FilmRole: telefonistka

    Nyní spatříme naivní připomínku toho, že televize kdysi vysílala i inscenace živě, avšak v tomto případě získal přímý přenos překvapivě kriminální rozměr. Během vysílání byl totiž zabit jeden z herců - a vidělo to všech oněch pět miliónů lidí, kteří televizi sledovali. Vyšetřovatelé pak celou podezřelou událost znovu rekonstruují, aby se dopátrali, zda šlo o nešťastnou náhodu, nebo o promyšlený zločin.

    62%

    Nyní spatříme naivní připomínku toho, že televize kdysi vysílala i inscenace živě, avšak v tomto případě získal přímý přenos překvapivě kriminální rozměr. Během vysílání byl totiž zabit jeden z herců - a vidělo to všech oněch pět miliónů lidí, kteří televizi sledovali. Vyšetřovatelé pak celou podezřelou událost znovu rekonstruují, aby se dopátrali, zda šlo o nešťastnou náhodu, nebo o promyšlený zločin.

    6
  • Kouzelné dobrodružství
    Kouzelné dobrodružství (1982)
    FilmRole: řádová sestra
    • VOYO
    Podle románu francouzského spisovatele Alaina Fourniera natočil Antonín Kachlík poetické vyprávění zasazené do rakousko-uherské monarchie, nostalgicky laděný pohled na přátelství dvou mladých studentů gymnázia, jejichž vztahy pozvolna vyhasínají. Zcela odpolitizovaný příběh se sice vyznačuje uměleckými ambicemi, zvláště vizuální stránka se vyžívá v rozněžnělém barevném spektru, avšak výsledek je notně rozpačitý, vypravěčsky neobratný a nudný.
    62%
    Podle románu francouzského spisovatele Alaina Fourniera natočil Antonín Kachlík poetické vyprávění zasazené do rakousko-uherské monarchie, nostalgicky laděný pohled na přátelství dvou mladých studentů gymnázia, jejichž vztahy pozvolna vyhasínají. Zcela odpolitizovaný příběh se sice vyznačuje uměleckými ambicemi, zvláště vizuální stránka se vyžívá v rozněžnělém barevném spektru, avšak výsledek je notně rozpačitý, vypravěčsky neobratný a nudný.
    7
  • Hraběnky
    Hraběnky (2007)
    Seriál
    • iVysílání
    „Člověk nemusí rozumět snům svých blízkých, ale musí chápat, že je mají.“ Tak nějak by mohlo znít motto třináctidílného seriálu z prostředí současné vesnice, jehož hrdina Josef Hrabě, soukromý zemědělec, podřídil celý svůj život budování rodinné farmy. Má k tomu ideální podmínky: pozemky, stroje, zkušenosti, ale hlavně manželku a čtyři už dospělé dcery. Až na to, že jejich představy o životě se od těch otcových poněkud liší. A tak když Hrabě trochu nesmyslně přikoupí další pozemky, místo aby myslel na tajná přání svých blízkých, rodina se vzbouří. Ženy odmítají být levnou pracovní silou, neslyší na jeho argumenty, že pracují na svém a že jednou mu budou všichni vděční. Srdce našich „Hraběnek“ totiž momentálně více zaměstnává tajemný mladý muž, který se přistěhoval do vesnice, aby si tady založil truhlářství... Struktura vesnické ságy je pochopitelně složitější. Rodinné vztahy, lásky čtyř dcer pana Hraběte, jejich vítězství i pády se prolínají se životem vesnice, sousedskými intrikami i komunální politikou. Pospolitost vesnice eroduje závist, lidé splácejí účty za doby již dávno minulé a často se neumějí přizpůsobit změnám, které přináší moderní doba včetně vstupu republiky do EU. Svým způsobem se ve vesničce při německých hranicích stále stýká východ se západem. Totálně jiný je svět ukrajinské manželky truhláře Honzy a podivínského syna bývalé sudetské rodiny, která se sem vrací, protože z německé podpory se tady žije snadněji... Ale tragická událost obrátí naruby životy našich hrdinů a všechny plány, sny a ideály postaví na hlavu...
    Žánry:DramaKomedie
    59%
    „Člověk nemusí rozumět snům svých blízkých, ale musí chápat, že je mají.“ Tak nějak by mohlo znít motto třináctidílného seriálu z prostředí současné vesnice, jehož hrdina Josef Hrabě, soukromý zemědělec, podřídil celý svůj život budování rodinné farmy. Má k tomu ideální podmínky: pozemky, stroje, zkušenosti, ale hlavně manželku a čtyři už dospělé dcery. Až na to, že jejich představy o životě se od těch otcových poněkud liší. A tak když Hrabě trochu nesmyslně přikoupí další pozemky, místo aby myslel na tajná přání svých blízkých, rodina se vzbouří. Ženy odmítají být levnou pracovní silou, neslyší na jeho argumenty, že pracují na svém a že jednou mu budou všichni vděční. Srdce našich „Hraběnek“ totiž momentálně více zaměstnává tajemný mladý muž, který se přistěhoval do vesnice, aby si tady založil truhlářství... Struktura vesnické ságy je pochopitelně složitější. Rodinné vztahy, lásky čtyř dcer pana Hraběte, jejich vítězství i pády se prolínají se životem vesnice, sousedskými intrikami i komunální politikou. Pospolitost vesnice eroduje závist, lidé splácejí účty za doby již dávno minulé a často se neumějí přizpůsobit změnám, které přináší moderní doba včetně vstupu republiky do EU. Svým způsobem se ve vesničce při německých hranicích stále stýká východ se západem. Totálně jiný je svět ukrajinské manželky truhláře Honzy a podivínského syna bývalé sudetské rodiny, která se sem vrací, protože z německé podpory se tady žije snadněji... Ale tragická událost obrátí naruby životy našich hrdinů a všechny plány, sny a ideály postaví na hlavu...
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Tajemství velikého vypravěče
    Tajemství velikého vypravěče (1971)
    Film
    59%
    9
  • Čas pracuje pro vraha
    Čas pracuje pro vraha (1979)
    FilmRole: nájemnice
    • VOYO
    58%
    10
  • Tajemství zlatého Buddhy
    Tajemství zlatého Buddhy (1973)
    Film
    • VOYO
    58%
    11
  • Jak napálit advokáta
    Jak napálit advokáta (1980)
    Film
    • VOYO
    58%
    12
  • Slečna Golem
    Slečna Golem (1972)
    Film
    Dávno předtím, než na veřejnost pronikly zvěsti o klonování, vymyslel Jaroslav Balík něco podobného právě v tomto filmu natočeném v roce 1972. Dlouho trvá, než vyjde najevo, že zlá a bezcitná dvojnice, k nerozeznání podobná půvabné dívce, je umělá bytost. Nakonec však spravedlnost a láska přece jen zvítězí. Poplatnost normalizační době se projevuje v tom, že za všechny špatnosti mohou bestiální imperialisté, sledující jedině zisk. Titulní dvojroli si zahrála spíše jen pózující Jana Brejchová, atraktivní téma podlehlo ideologickému zatížení.
    58%
    Dávno předtím, než na veřejnost pronikly zvěsti o klonování, vymyslel Jaroslav Balík něco podobného právě v tomto filmu natočeném v roce 1972. Dlouho trvá, než vyjde najevo, že zlá a bezcitná dvojnice, k nerozeznání podobná půvabné dívce, je umělá bytost. Nakonec však spravedlnost a láska přece jen zvítězí. Poplatnost normalizační době se projevuje v tom, že za všechny špatnosti mohou bestiální imperialisté, sledující jedině zisk. Titulní dvojroli si zahrála spíše jen pózující Jana Brejchová, atraktivní téma podlehlo ideologickému zatížení.
    13
  • Anna, sestra Jany
    Anna, sestra Jany (1976)
    Film
    57%
    14
  • 15
  • Kouzelníkův návrat
    Kouzelníkův návrat (1984)
    FilmRole: Weaver
    I když název by tomu nasvědčoval, s pohádkami nemá tento snímek vůbec nic společného: odehrává se v severomoravském pohraničí těsně po skončení druhé světové války. Předkládá roztříštěnou mozaiku osudů mnoha lidí, navrátilců i přistěhovalců, kteří se pokoušejí začít nový život a uvěřit ve šťastnější zítřky. Ačkoli se režisér Antonín Kachlík pokoušel příběhu vdechnout jistou věrohodnost, podřizuje se ideologickým požadavkům 80. let.
    Žánry:Drama
    53%
    I když název by tomu nasvědčoval, s pohádkami nemá tento snímek vůbec nic společného: odehrává se v severomoravském pohraničí těsně po skončení druhé světové války. Předkládá roztříštěnou mozaiku osudů mnoha lidí, navrátilců i přistěhovalců, kteří se pokoušejí začít nový život a uvěřit ve šťastnější zítřky. Ačkoli se režisér Antonín Kachlík pokoušel příběhu vdechnout jistou věrohodnost, podřizuje se ideologickým požadavkům 80. let.
    Žánry:Drama
    16
  • Hrozba
    Hrozba (1978)
    Film
    Režiséři, kteří v 60. letech natočili politicky omylné dílo (a Zdeněk Sirový zhřešil Smuteční slavností), se museli později kát a vykoupit vinu natočením angažovaného díla, které by splňovalo veškeré normalizační požadavky. Pro Sirového se takovým vykoupením stala Hrozba. Odehrává se v hutním závodu, kde jsou za plného provozu prováděny důležité technologické změny. Jenže chyba v projektu zaviní ohrožení celého podniku, neboť hrozí výbuch plynu. Všichni pracovníci pak zapomenou na případné rozbroje a příkladně spojí své síly, aby zabránili nejhoršímu. Z budovatelského půdorysu se režisér pokusil vykřesat aspoň jiskřičky napětí.
    51%
    Režiséři, kteří v 60. letech natočili politicky omylné dílo (a Zdeněk Sirový zhřešil Smuteční slavností), se museli později kát a vykoupit vinu natočením angažovaného díla, které by splňovalo veškeré normalizační požadavky. Pro Sirového se takovým vykoupením stala Hrozba. Odehrává se v hutním závodu, kde jsou za plného provozu prováděny důležité technologické změny. Jenže chyba v projektu zaviní ohrožení celého podniku, neboť hrozí výbuch plynu. Všichni pracovníci pak zapomenou na případné rozbroje a příkladně spojí své síly, aby zabránili nejhoršímu. Z budovatelského půdorysu se režisér pokusil vykřesat aspoň jiskřičky napětí.
    17
  • Hop - a je tu lidoop
    Hop - a je tu lidoop (1977)
    Film
    • VOYO
    Aladdin po česku aneb filmová komedie o lásce, chamtivosti a džinovi z láhve. To by jeden nevěřil, co se všechno semele kolem jediné láhve. Vyloví ji z řeky rybář Fuksa a prodá vedoucímu hostince Mertovi, který vzápětí zjistí, že její obsah je poněkud neobvyklý. Láhev je totiž příbytkem džina, který chce svého majitele učinit šťastným a jediným slůvkem dokáže splnit každé přání. Merta toho samozřejmě využije k hromadění majetku, stejně jako další vlastník, chamtivý řezník Tureček. Ten se navíc rozhodne každého, kdo se mu jen trochu nelíbí, proměnit v šimpanze. Zázrakem nabyté bohatství poznamená také Turečkovu dceru Blanku, což se vůbec nelíbí sympatickému Ondrovi, o kterého dívka stojí víc než o svého nápadníka Viktora, syna odklizeného Merty. Její otec má ovšem s Ondrou jiné plány. Chce se mu pomstít za to, že se od něj mládenec nenechal okrást a nastraží mu léčku. Ve zmatku, který tím vyvolá, se však rozbije džinova láhev a ten se přestěhuje do jiné. Shodou okolností je to ta, kterou si domů odnese Ondra. Ten se džinem nechá proměnit ve štěně a odnést Blance. Může tak být stále s ní, aniž by o tom dívka věděla. Ta se již začíná probouzet ze svého opojení bohatstvím a hledá jiné hodnoty. Zdá se, že džinovo přání učinit svého pána šťastným, se konečně naplní.
    50%
    Aladdin po česku aneb filmová komedie o lásce, chamtivosti a džinovi z láhve. To by jeden nevěřil, co se všechno semele kolem jediné láhve. Vyloví ji z řeky rybář Fuksa a prodá vedoucímu hostince Mertovi, který vzápětí zjistí, že její obsah je poněkud neobvyklý. Láhev je totiž příbytkem džina, který chce svého majitele učinit šťastným a jediným slůvkem dokáže splnit každé přání. Merta toho samozřejmě využije k hromadění majetku, stejně jako další vlastník, chamtivý řezník Tureček. Ten se navíc rozhodne každého, kdo se mu jen trochu nelíbí, proměnit v šimpanze. Zázrakem nabyté bohatství poznamená také Turečkovu dceru Blanku, což se vůbec nelíbí sympatickému Ondrovi, o kterého dívka stojí víc než o svého nápadníka Viktora, syna odklizeného Merty. Její otec má ovšem s Ondrou jiné plány. Chce se mu pomstít za to, že se od něj mládenec nenechal okrást a nastraží mu léčku. Ve zmatku, který tím vyvolá, se však rozbije džinova láhev a ten se přestěhuje do jiné. Shodou okolností je to ta, kterou si domů odnese Ondra. Ten se džinem nechá proměnit ve štěně a odnést Blance. Může tak být stále s ní, aniž by o tom dívka věděla. Ta se již začíná probouzet ze svého opojení bohatstvím a hledá jiné hodnoty. Zdá se, že džinovo přání učinit svého pána šťastným, se konečně naplní.
    18
  • Silnější než strach
    Silnější než strach (1978)
    Film
    49%
    19
  • Půlnoční kolona
    Půlnoční kolona (1972)
    Film
    Příběhy z vojenského prostředí často přesvědčovaly, jak právě toto prostředí prospívá lidskému zušlechtění, jak je inspirativní i zábavné. Půlnoční kolona vypráví o tom, co dělá voják, když má nečekaně volno. Protagonisté mají zajišťovat hladký noční průběh vojenské kolony Prahou, jenže ledacos dopadne jinak. Výřeční mladíci přesvědčí dobráckého velitele, aby jim podepsal dovolenku, hlavní hrdina pak osamí uprostřed panelového sídliště. Podívaná je to však velice umolousaná, svědčící jedině o tom, k jakým trapnostem se byli ochotni snížit i talentovaní herci.
    Režie:Ivo Novák
    44%
    Příběhy z vojenského prostředí často přesvědčovaly, jak právě toto prostředí prospívá lidskému zušlechtění, jak je inspirativní i zábavné. Půlnoční kolona vypráví o tom, co dělá voják, když má nečekaně volno. Protagonisté mají zajišťovat hladký noční průběh vojenské kolony Prahou, jenže ledacos dopadne jinak. Výřeční mladíci přesvědčí dobráckého velitele, aby jim podepsal dovolenku, hlavní hrdina pak osamí uprostřed panelového sídliště. Podívaná je to však velice umolousaná, svědčící jedině o tom, k jakým trapnostem se byli ochotni snížit i talentovaní herci.
    Režie:Ivo Novák
    20
  • Klíč
    Klíč (1971)
    Film
    Heydrichiáda, temné období českých dějin. Krátce po atentátu na říšského protektora Heydricha byly okupované Čechy vystaveny brutálnímu teroru. Během jednoho zátahu gestapo zajme těžce raněného muže, který je vedoucím činitelem českého odboje. Jediná věc, kterou se gestapákům u něj podaří nalézt, je pouhý klíč. Klíč, který, jak šéf gestapa tuší, může být klíčem k rozbití odboje. Klíč, ke kterému je nutné najít pasující zámek. Klíč, jehož tajemství se gestapáci ze zraněného muže pokoušejí dostat všemi prostředky. (oficiální text distributora)
    43%
    Heydrichiáda, temné období českých dějin. Krátce po atentátu na říšského protektora Heydricha byly okupované Čechy vystaveny brutálnímu teroru. Během jednoho zátahu gestapo zajme těžce raněného muže, který je vedoucím činitelem českého odboje. Jediná věc, kterou se gestapákům u něj podaří nalézt, je pouhý klíč. Klíč, který, jak šéf gestapa tuší, může být klíčem k rozbití odboje. Klíč, ke kterému je nutné najít pasující zámek. Klíč, jehož tajemství se gestapáci ze zraněného muže pokoušejí dostat všemi prostředky. (oficiální text distributora)
    21
  • Všichni proti všem
    Všichni proti všem (1977)
    Film
    Vladimír Šmeral v jedné ze svých posledních rolí sehrál starého pána, jenž se celý život věnoval restaurování starožitností. Jako znalec umění se plánovitě obklopoval starými obrazy, které rozmyslně shromažďoval. Jenže jeho vášeň pro malířství jeho maloměšťácká rodina příliš nechápe, ve sbírce obrazů vidí jen neužitečně investované peníze. A už se těší, jak nabyté dědictví výnosně rozprodají. Režisér Karel Steklý vytvořil notně těžkopádnou, pramálo vtipnou satiru na konzumní způsob života, kterému jsou cizí jakékoli vznešenější, vyšší hodnoty.
    43%
    Vladimír Šmeral v jedné ze svých posledních rolí sehrál starého pána, jenž se celý život věnoval restaurování starožitností. Jako znalec umění se plánovitě obklopoval starými obrazy, které rozmyslně shromažďoval. Jenže jeho vášeň pro malířství jeho maloměšťácká rodina příliš nechápe, ve sbírce obrazů vidí jen neužitečně investované peníze. A už se těší, jak nabyté dědictví výnosně rozprodají. Režisér Karel Steklý vytvořil notně těžkopádnou, pramálo vtipnou satiru na konzumní způsob života, kterému jsou cizí jakékoli vznešenější, vyšší hodnoty.
    22
  • Bubny
    Bubny (1965)
    Film

    Volný povídkový triptych sjednocují mladiství hrdinové, kteří zahořeli touhou věnovat se hudbě. Vesměs musí mnohé obětovat, aby dosáhli svého cíle. Přinášená výpověď, přestože se opírá o přemíru muzicírování, je však notně tezovitá, vyhýbá se cílenějšímu zobrazení dobových reálií, pomíjí mnohdy se nabízející konflikt mladého hrdiny s nepříliš chápajícím či přejícným okolím. Rozhodně nelze tento snímek poměřovat s tituly jako Pytel blech, Černý Petr či Starci na chmelu, které vznikaly v téže době - v první půli 60. let.

    Žánry:DramaPovídkový
    Režie:Ivo Novák
    40%

    Volný povídkový triptych sjednocují mladiství hrdinové, kteří zahořeli touhou věnovat se hudbě. Vesměs musí mnohé obětovat, aby dosáhli svého cíle. Přinášená výpověď, přestože se opírá o přemíru muzicírování, je však notně tezovitá, vyhýbá se cílenějšímu zobrazení dobových reálií, pomíjí mnohdy se nabízející konflikt mladého hrdiny s nepříliš chápajícím či přejícným okolím. Rozhodně nelze tento snímek poměřovat s tituly jako Pytel blech, Černý Petr či Starci na chmelu, které vznikaly v téže době - v první půli 60. let.

    Žánry:DramaPovídkový
    Režie:Ivo Novák
    23
  • Tam, kde hnízdí čápi
    Tam, kde hnízdí čápi (1975)
    Film
    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.
    36%
    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.
    24
  • Skandál v Gri-Gri baru
    Skandál v Gri-Gri baru (1978)
    Film
    Dva mladí navrátilci z první světové války čeká obtížná budoucnost, protože nemohou sehnat práci. Jeden se nakonec uchytí jako elektrikář, druhý pronikne do sociálně demokratického tisku, kde získává šanci zblízka přihlížet, jak vedení sociální demokracie klame své členy, jak vstupuje do služeb vládnoucích vrstev. A novopečený novinář řeší problém, zda se také má přizpůsobit korupčnímu prostředí... Režisér Karel Steklý se spokojil s plakátovitým přístupem, který vyhovoval normalizačním požadavkům na politický akcent. (oficiální text distributora)
    35%
    Dva mladí navrátilci z první světové války čeká obtížná budoucnost, protože nemohou sehnat práci. Jeden se nakonec uchytí jako elektrikář, druhý pronikne do sociálně demokratického tisku, kde získává šanci zblízka přihlížet, jak vedení sociální demokracie klame své členy, jak vstupuje do služeb vládnoucích vrstev. A novopečený novinář řeší problém, zda se také má přizpůsobit korupčnímu prostředí... Režisér Karel Steklý se spokojil s plakátovitým přístupem, který vyhovoval normalizačním požadavkům na politický akcent. (oficiální text distributora)
    25
  • Za volantem nepřítel
    Za volantem nepřítel (1974)
    Film
    V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji než tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů. Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení musely být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii.
    24%
    V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji než tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů. Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení musely být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii.
    26
  • Hroch
    Hroch (1973)
    FilmRole: Woman with a Dog
    17%
    27