6.6

Vladimír Klemens: Filmy a seriály

  • Byl jednou jeden král...
    Byl jednou jeden král... (1954)
    FilmRole: kapelník
    • VOYO
    • O2 TV
    Král Já I. (J. Werich) má tři dcery - Drahomíru (I. Kačírková), Zpěvanku (S. Májová), nejvíce však miluje svou nejmladší Marušku (M. Dvorská). Ta ho však raní, když mu na otázku - Jak ho má ráda - odpoví, že jako sůl. Král Marušku vyžene a zakáže v království používat sůl. Tím však způsobí mnoho trampot všem i sobě. Teprve návrat Marušky, která tu dobu prožila u hodné stařenky-kořenářky a mladého rybáře (V. Ráž), a dar stařenky - nevyčerpatelná solnička, ukončí všechna strádání a potvrdí se lidová moudrost, že sůl je nad zlato a láska je solí života. V barevné filmové pohádce opět zvítězí dobro nad zlem a moudrost nad hloupostí. (Česká televize)
    84%
    Král Já I. (J. Werich) má tři dcery - Drahomíru (I. Kačírková), Zpěvanku (S. Májová), nejvíce však miluje svou nejmladší Marušku (M. Dvorská). Ta ho však raní, když mu na otázku - Jak ho má ráda - odpoví, že jako sůl. Král Marušku vyžene a zakáže v království používat sůl. Tím však způsobí mnoho trampot všem i sobě. Teprve návrat Marušky, která tu dobu prožila u hodné stařenky-kořenářky a mladého rybáře (V. Ráž), a dar stařenky - nevyčerpatelná solnička, ukončí všechna strádání a potvrdí se lidová moudrost, že sůl je nad zlato a láska je solí života. V barevné filmové pohádce opět zvítězí dobro nad zlem a moudrost nad hloupostí. (Česká televize)
    1
  • Dařbuján a Pandrhola
    Dařbuján a Pandrhola (1959)
    FilmRole: doktor
    • VOYO
    • O2 TV
    • Google Play
    Hrdinou pohádky Dařbuján a Pandrhola je chudý havíř Kuba Dařbuján, který se stará o svou Markýtku a jedenáct dětí. Není divu, že se jen málokdy nají dosyta. A to jim vrána právě nese další. Když se narodí, vydá se mu Kuba hledat kmotra. Odmítne stařečka (Pánaboha) protože je dobrý jen k bohatým, myslivce (čerta), rád však přijme nabídku sekáče (Smrti), který jediný je stejně spravedlivý ke všem bez rozdílu. Smrťák mu nabídne úmluvu a Kuba se stane doktorem. Pokud bude stát Smrťák u nohou postele může pacienta uzdravit, pokud však u hlavy, není již nemocnému pomoci. Kuba souhlasí a hned druhý den se dá do léčení. Nakonec po dlouhém zdráhání pomůže i bohatému a lakomému sládkovi Pandrholovi, přestože tím poruší danou úmluvu. Pandrhola navíc nechá Smrťáka zatlouct do velkého sudu, aby se jej zbavil jednou provždy. Od té chvíle však nikdo a nic nemůže zemřít. Ani člověk, ani zvíře. A to je věru nepříjemné...
    81%
    Hrdinou pohádky Dařbuján a Pandrhola je chudý havíř Kuba Dařbuján, který se stará o svou Markýtku a jedenáct dětí. Není divu, že se jen málokdy nají dosyta. A to jim vrána právě nese další. Když se narodí, vydá se mu Kuba hledat kmotra. Odmítne stařečka (Pánaboha) protože je dobrý jen k bohatým, myslivce (čerta), rád však přijme nabídku sekáče (Smrti), který jediný je stejně spravedlivý ke všem bez rozdílu. Smrťák mu nabídne úmluvu a Kuba se stane doktorem. Pokud bude stát Smrťák u nohou postele může pacienta uzdravit, pokud však u hlavy, není již nemocnému pomoci. Kuba souhlasí a hned druhý den se dá do léčení. Nakonec po dlouhém zdráhání pomůže i bohatému a lakomému sládkovi Pandrholovi, přestože tím poruší danou úmluvu. Pandrhola navíc nechá Smrťáka zatlouct do velkého sudu, aby se jej zbavil jednou provždy. Od té chvíle však nikdo a nic nemůže zemřít. Ani člověk, ani zvíře. A to je věru nepříjemné...
    2
  • Čintamani & podvodník
    Čintamani & podvodník (1964)
    FilmRole: průvodčí
    • VOYO
    Titulním "hrdinou" povídky Čintamani a ptáci je vzácný orientální koberec, po němž touží posedlý sběratel. Objevil ho v jednom vetešnictví, nemůže ho ale získat, protože si z něj udělal pelech obletovaný pes majitelky obchodu a ona svého miláčka odmítá připravit o pohodlí. Sběratel se tedy rozhodne koberec ukrást. Je ovšem v takovém podnikání dokonalý amatér... Ústředním hrdinou Příběhů sňatkového podvodníka je pán ve středním věku, jemuž ženy podléhají na kývnutí prstem. Je nadán šarmem i působivou výmluvností, a tak z nich dokáže vytáhnout úspory, než se ty chudery stihnou rozkoukat Právě padl do rukou spravedlnosti, jenomže policista, který ho musí dopravit do vězení, měl původně v úmyslu zajet si za rodinou, která je na letním bytě. Nabízí se řešení: na čestné slovo vezme zatčeného s sebou a budou předstírat, že jsou přátelé. Policista ovšem podcenil situaci - s jeho nejbližšími je totiž na venkově i svobodná švagrová...
    78%
    Titulním "hrdinou" povídky Čintamani a ptáci je vzácný orientální koberec, po němž touží posedlý sběratel. Objevil ho v jednom vetešnictví, nemůže ho ale získat, protože si z něj udělal pelech obletovaný pes majitelky obchodu a ona svého miláčka odmítá připravit o pohodlí. Sběratel se tedy rozhodne koberec ukrást. Je ovšem v takovém podnikání dokonalý amatér... Ústředním hrdinou Příběhů sňatkového podvodníka je pán ve středním věku, jemuž ženy podléhají na kývnutí prstem. Je nadán šarmem i působivou výmluvností, a tak z nich dokáže vytáhnout úspory, než se ty chudery stihnou rozkoukat Právě padl do rukou spravedlnosti, jenomže policista, který ho musí dopravit do vězení, měl původně v úmyslu zajet si za rodinou, která je na letním bytě. Nabízí se řešení: na čestné slovo vezme zatčeného s sebou a budou předstírat, že jsou přátelé. Policista ovšem podcenil situaci - s jeho nejbližšími je totiž na venkově i svobodná švagrová...
    3
  • Já, truchlivý bůh
    Já, truchlivý bůh (1969)
    FilmRole: učitel hudby
    • VOYO
    Pan Adolf, kterého nonšalantně hraje Miloš Kopecký, vzpomíná na trapný příběh s jednou směšnou láskou. Zaujala ho mladičká studentka operního zpěvu, ale neustále narážel na její nezájem blíže se seznámit. Začne proto splétat rafinovanou odvetu, do níž zapojí i svého řeckého kamaráda ( Pavel Landovský), jehož vydává za slavného dirigenta. Jenže úmysly obou pánů se vyvinou zcela nečekaným směrem... Režisér Antonín Kachlík zdařile převedl jemnou ironii Kunderovy předlohy do filmové podoby, v níž naopak září herecké výkony obou protagonistů, zvláště pak Landovského.
    Žánry:DramaKomedie
    76%
    Pan Adolf, kterého nonšalantně hraje Miloš Kopecký, vzpomíná na trapný příběh s jednou směšnou láskou. Zaujala ho mladičká studentka operního zpěvu, ale neustále narážel na její nezájem blíže se seznámit. Začne proto splétat rafinovanou odvetu, do níž zapojí i svého řeckého kamaráda ( Pavel Landovský), jehož vydává za slavného dirigenta. Jenže úmysly obou pánů se vyvinou zcela nečekaným směrem... Režisér Antonín Kachlík zdařile převedl jemnou ironii Kunderovy předlohy do filmové podoby, v níž naopak září herecké výkony obou protagonistů, zvláště pak Landovského.
    Žánry:DramaKomedie
    4
  • O věcech nadpřirozených
    O věcech nadpřirozených (1958)
    FilmRole: 2. Tajemství písma - novinář Halousek
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    74%
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    5
  • Ztracenci
    Ztracenci (1956)
    FilmRole: Ziethenův husar
    Tři tereziánští vojáci – kyrysník, pěšák a husar – se náhodně setkají v lesích za prusko-rakouské války. Válka na každém z nich zanechala hluboké stopy. Kyrysník je dezertér na útěku, zatímco pěšák se chce jen podívat na pár dnů domů za svou milou Baruškou, kterou sedm let neviděl. Husar odmalička zná jen vojenské prostředí a pronásleduje ho vzpomínka na dítě, které v opilosti vlastníma rukama zabil. Vojáci naleznou dočasný úkryt v chalupě sedláka Jíry. Ukáže se, že Jíra si před třemi lety vzal za ženu právě pěšákovu Barušku. Když se všechno vysvětlí, musejí tři „ztracenci“ vzít opět do rukou zbraně, kterých se již nechtěli dotknout. To když stavení začne rabovat horda nepřátel… (Film Europe)
    72%
    Tři tereziánští vojáci – kyrysník, pěšák a husar – se náhodně setkají v lesích za prusko-rakouské války. Válka na každém z nich zanechala hluboké stopy. Kyrysník je dezertér na útěku, zatímco pěšák se chce jen podívat na pár dnů domů za svou milou Baruškou, kterou sedm let neviděl. Husar odmalička zná jen vojenské prostředí a pronásleduje ho vzpomínka na dítě, které v opilosti vlastníma rukama zabil. Vojáci naleznou dočasný úkryt v chalupě sedláka Jíry. Ukáže se, že Jíra si před třemi lety vzal za ženu právě pěšákovu Barušku. Když se všechno vysvětlí, musejí tři „ztracenci“ vzít opět do rukou zbraně, kterých se již nechtěli dotknout. To když stavení začne rabovat horda nepřátel… (Film Europe)
    6
  • Vzorný kinematograf Haška Jaroslava
    Vzorný kinematograf Haška Jaroslava (1955)
    FilmRole: školník
    Povídky Jaroslava Haška tvořily spolehlivou zásobárnu námětů, do níž i v 50. letech filmaři rádi sahali. Ve čtyřech inscenačně zveličených příbězích, zarámovaných projekcí pouťového biografu, si Oldřich Lipský liboval v secesních kostýmech a neškodné satiře na pokrytectví mezi "lepšími" lidmi. Pozdější hvězdu Formanových filmů Vladimíra Pucholta tu zastihneme jako odmlouvajícího žáka, jenž odmítá opustit školní záchodek. Jako komentátora rozpoznáme Jana Wericha.
    70%
    Povídky Jaroslava Haška tvořily spolehlivou zásobárnu námětů, do níž i v 50. letech filmaři rádi sahali. Ve čtyřech inscenačně zveličených příbězích, zarámovaných projekcí pouťového biografu, si Oldřich Lipský liboval v secesních kostýmech a neškodné satiře na pokrytectví mezi "lepšími" lidmi. Pozdější hvězdu Formanových filmů Vladimíra Pucholta tu zastihneme jako odmlouvajícího žáka, jenž odmítá opustit školní záchodek. Jako komentátora rozpoznáme Jana Wericha.
    7
  • Muž, který stoupl v ceně
    Muž, který stoupl v ceně (1967)
    Film
    Je známou pravdou, že v základu anekdotické nápady se nemají zbytečně protahovat. To platí rovněž pro tento film, který rozvíjí oblíbené schéma (často zužitkovávané, mimo jiné i ve francouzské komedii Tetovaný) - líčí, v jakých obtížích se ocitne člověk, jenž si nechal na záda vytetovat kresbu malíře, jenž se až po své smrti stal nenadále slavným. Nebožák se tak stává jakýmsi chodícím obrazem, jenž cena neustále stoupá. Navíc se o hrdinu zajímá stále více lidí, jejichž úmyslům lze jen stěží důvěřovat. Režisér Jan Moravec, jenž si napsal i scénář, se opírá zejména o hereckou složku, která vnáší nejvíce spontaneity.
    Žánry:KomedieDrama
    68%
    Je známou pravdou, že v základu anekdotické nápady se nemají zbytečně protahovat. To platí rovněž pro tento film, který rozvíjí oblíbené schéma (často zužitkovávané, mimo jiné i ve francouzské komedii Tetovaný) - líčí, v jakých obtížích se ocitne člověk, jenž si nechal na záda vytetovat kresbu malíře, jenž se až po své smrti stal nenadále slavným. Nebožák se tak stává jakýmsi chodícím obrazem, jenž cena neustále stoupá. Navíc se o hrdinu zajímá stále více lidí, jejichž úmyslům lze jen stěží důvěřovat. Režisér Jan Moravec, jenž si napsal i scénář, se opírá zejména o hereckou složku, která vnáší nejvíce spontaneity.
    Žánry:KomedieDrama
    8
  • Král Králů
    Král Králů (1963)
    FilmRole: soudruh
    Může hlava cizího státu jezdit po Praze na mopedu s diplomatickým číslem? Může se obyčejný český dělník stát vladařem exotické země? Může, pokud se vhodně jmenuje, pobýval v pravou chvíli na pravém místě a zachoval se lidsky. Lojza Králů splňuje všechny uvedené podmínky, a tak se mu jednoho dne pořádně zašmodrchá život. Přede dvěma roky pracoval v Orientu a zachránil tam život domorodému starci. Nyní zastavuje před branou továrny luxusní limuzína a vyslanec Tamánského souostroví předává udivenému montérovi pověřovací listiny. Tamní panovník ho totiž v poslední vůli jmenoval regentem své neklidné země. Lojza chce tuto pochybnou čest odmítnout, když ale zjistí, že o vládu usiluje také králův zlotřilý příbuzný, který se bratříčkuje s americkými ropnými magnáty a hodlá jim svou zem zaprodat, rozhodne se překazit mezinárodní komplot. Ve světě vysoké politiky to nebude mít lehké - a což teprve doma! Zdejší byrokrati nevědí, co si s cizím Veličenstvem českého původu počít...
    Žánry:Komedie
    67%
    Může hlava cizího státu jezdit po Praze na mopedu s diplomatickým číslem? Může se obyčejný český dělník stát vladařem exotické země? Může, pokud se vhodně jmenuje, pobýval v pravou chvíli na pravém místě a zachoval se lidsky. Lojza Králů splňuje všechny uvedené podmínky, a tak se mu jednoho dne pořádně zašmodrchá život. Přede dvěma roky pracoval v Orientu a zachránil tam život domorodému starci. Nyní zastavuje před branou továrny luxusní limuzína a vyslanec Tamánského souostroví předává udivenému montérovi pověřovací listiny. Tamní panovník ho totiž v poslední vůli jmenoval regentem své neklidné země. Lojza chce tuto pochybnou čest odmítnout, když ale zjistí, že o vládu usiluje také králův zlotřilý příbuzný, který se bratříčkuje s americkými ropnými magnáty a hodlá jim svou zem zaprodat, rozhodne se překazit mezinárodní komplot. Ve světě vysoké politiky to nebude mít lehké - a což teprve doma! Zdejší byrokrati nevědí, co si s cizím Veličenstvem českého původu počít...
    Žánry:Komedie
    9
  • 10
  • Taková láska
    Taková láska (1959)
    FilmRole: vrchní v kavárně
    63%
    11
  • Hledá se táta!
    Hledá se táta! (1961)
    FilmRole: taxikář
    Vše začíná ve chvíli, kdy do ústavu přicházejí dva muži. Pan Houdek, který se jde podívat na malého Honzíka Slavatu, nemanželské dítě své kolegyně, které chce adoptovat, a mladý Standa Hurych, který tu nastupuje na místo řidiče. Hezká ošetřovatelka Magda považuje omylem za otce Standu a jeho reakce ji rozzlobí. Když si však paní Houdková vynutí, že k adopci nedojde dřív než bude znám pravý otec dítěte, nabídne se Standa Magdě, že otce vypátrá. Hned se také do nelehkého úkolu pustí. Začíná témeř detektivní pátrání v němž nechybí řada komických zápletek, situací plných zmatků, bláznivá honička s policisty a překvapivé rozuzlení celého případu, samozřejmě s nezbytným "štastným koncem".
    Žánry:Komedie
    61%
    Vše začíná ve chvíli, kdy do ústavu přicházejí dva muži. Pan Houdek, který se jde podívat na malého Honzíka Slavatu, nemanželské dítě své kolegyně, které chce adoptovat, a mladý Standa Hurych, který tu nastupuje na místo řidiče. Hezká ošetřovatelka Magda považuje omylem za otce Standu a jeho reakce ji rozzlobí. Když si však paní Houdková vynutí, že k adopci nedojde dřív než bude znám pravý otec dítěte, nabídne se Standa Magdě, že otce vypátrá. Hned se také do nelehkého úkolu pustí. Začíná témeř detektivní pátrání v němž nechybí řada komických zápletek, situací plných zmatků, bláznivá honička s policisty a překvapivé rozuzlení celého případu, samozřejmě s nezbytným "štastným koncem".
    Žánry:Komedie
    12
  • Májové hvězdy
    Májové hvězdy (1959)
    FilmRole: listonoš
    Československo-sovětský povídkový film se odehrává v posledních dnech druhé světové války, kdy obyvatelé vítají osvoboditelskou armádu a prožívají své drobné příběhy: unavený ruský generál si odpočine v domku venkovských rodičů a konfrontuje své válečné zážitky s naivním, a přesto „pravdivým“ chápáním čtyřletého chlapce Dušana. Česká učitelka Jana se sblíží s přitažlivým velitelem ženijní jednotky Rukavičkinem, ale nadějný milostný vztah hned v jeho zárodku zmaří tak banální okolnost, jakou je setřená školní tabule. Pan Novák se vrátí z koncentračního tábora, ale zjistí, že jeho byt na Malé Straně obsadil fanatický německý ostřelovač. V Praze vyjede první poválečná tramvaj. Mezi pasažéry je i ruský seržant, který v civilu tramvaje řídí…
    61%
    Československo-sovětský povídkový film se odehrává v posledních dnech druhé světové války, kdy obyvatelé vítají osvoboditelskou armádu a prožívají své drobné příběhy: unavený ruský generál si odpočine v domku venkovských rodičů a konfrontuje své válečné zážitky s naivním, a přesto „pravdivým“ chápáním čtyřletého chlapce Dušana. Česká učitelka Jana se sblíží s přitažlivým velitelem ženijní jednotky Rukavičkinem, ale nadějný milostný vztah hned v jeho zárodku zmaří tak banální okolnost, jakou je setřená školní tabule. Pan Novák se vrátí z koncentračního tábora, ale zjistí, že jeho byt na Malé Straně obsadil fanatický německý ostřelovač. V Praze vyjede první poválečná tramvaj. Mezi pasažéry je i ruský seržant, který v civilu tramvaje řídí…
    13
  • Psohlavci
    Psohlavci (1955)
    FilmRole: kurýr
    61%
    14
  • Hudba z Marsu
    Hudba z Marsu (1955)
    FilmRole: člen orchestru Ústředí lidové tvořivosti
    Předseda závodního výboru ROH Václav Řehák se zaváže náměstkovi ministra, že se postará, aby v podniku Mars vznikl orchestr. Zároveň ohlásí svatku Hany Jelínkové s Honzou Tomanem. Honza se však odmítá oženit, dokud nebude splněn předsedův slib. Kapela se tedy učí hrát pod vedením zkušeného muzikanta Jiřího Karase, s nímž odjíždí zkoušet na rekreaci. Po čase se přihlásí do soutěže lidové tvořivosti v Praze, kde navzdory četným překážkám zvítězí. Svatbě mladého páru už nic nebrání.
    Žánry:HudebníKomedie
    59%
    Předseda závodního výboru ROH Václav Řehák se zaváže náměstkovi ministra, že se postará, aby v podniku Mars vznikl orchestr. Zároveň ohlásí svatku Hany Jelínkové s Honzou Tomanem. Honza se však odmítá oženit, dokud nebude splněn předsedův slib. Kapela se tedy učí hrát pod vedením zkušeného muzikanta Jiřího Karase, s nímž odjíždí zkoušet na rekreaci. Po čase se přihlásí do soutěže lidové tvořivosti v Praze, kde navzdory četným překážkám zvítězí. Svatbě mladého páru už nic nebrání.
    Žánry:HudebníKomedie
    15
  • Nechte to na mně
    Nechte to na mně (1955)
    FilmRole: vedoucí opravny zdviží
    57%
    16
  • Hlavní výhra
    Hlavní výhra (1959)
    FilmRole: komisař autokursu
    56%
    17
  • Povodeň
    Povodeň (1958)
    FilmRole: Dědek

    Stavba nové přehrady připravila převozníka Rybu o živnost. Nová hráz totiž nahradila přívoz. Rybovi předkové však byli převozníci a starý muž by byl nejraději, kdyby se stejnému povolání věnovali i jeho dva synové. Jenže Josef je nerozhodný slaboch a Karel si našel práci právě na přehradě. Proto ho starý Ryba vyhnal z domu. Škodolibou radost přinese Rybovi vytrvalý déšť. Muž dobře ví, že nenadálá záplava může nedokončenou přehradu ohrozit. Ve fanatické nenávisti zapomíná, že voda z prolomené hráze by smetla v první řadě jeho dům i se snachou a nemocným vnoučetem...
    Filmové drama režiséra Martina Friče je soustředěno do jediné noci, během níž se na pozadí hrozící katastrofy vyostří vztahy uvnitř jedné rodiny. Navzdory námětu vznikla většina filmu v ateliérech s pomocí modelů a jiných triků.

    Žánry:Drama
    56%

    Stavba nové přehrady připravila převozníka Rybu o živnost. Nová hráz totiž nahradila přívoz. Rybovi předkové však byli převozníci a starý muž by byl nejraději, kdyby se stejnému povolání věnovali i jeho dva synové. Jenže Josef je nerozhodný slaboch a Karel si našel práci právě na přehradě. Proto ho starý Ryba vyhnal z domu. Škodolibou radost přinese Rybovi vytrvalý déšť. Muž dobře ví, že nenadálá záplava může nedokončenou přehradu ohrozit. Ve fanatické nenávisti zapomíná, že voda z prolomené hráze by smetla v první řadě jeho dům i se snachou a nemocným vnoučetem...
    Filmové drama režiséra Martina Friče je soustředěno do jediné noci, během níž se na pozadí hrozící katastrofy vyostří vztahy uvnitř jedné rodiny. Navzdory námětu vznikla většina filmu v ateliérech s pomocí modelů a jiných triků.

    Žánry:Drama
    18
  • Bylo to v máji
    Bylo to v máji (1950)
    FilmRole: klempíř

    Veselohra Bylo to v máji je nesporným přínosem našeho filmu. Film ukazuje Šebestův přerod vlivem okolí a vlastně vlivem celé dnešní společenské skutečnosti, v níž lidé typu Šebestova zůstávají stát stranou jako ztělesněné přežitky kapitalistické minulosti, a to v práci i v rodinném životě... Nedostatkem, jehož je nutno se pro příště vyvarovat, je to, že v celém ději není ukázána role, kterou při výrobních problémech i otázkách jednotlivců hraje dnes u nás strana. Není myslitelno, že by se boj o zvýšení výroby odehrál bez spoluúčasti závodní organizace KSČ. (oficiální text distributora)

    Žánry:Komedie
    56%

    Veselohra Bylo to v máji je nesporným přínosem našeho filmu. Film ukazuje Šebestův přerod vlivem okolí a vlastně vlivem celé dnešní společenské skutečnosti, v níž lidé typu Šebestova zůstávají stát stranou jako ztělesněné přežitky kapitalistické minulosti, a to v práci i v rodinném životě... Nedostatkem, jehož je nutno se pro příště vyvarovat, je to, že v celém ději není ukázána role, kterou při výrobních problémech i otázkách jednotlivců hraje dnes u nás strana. Není myslitelno, že by se boj o zvýšení výroby odehrál bez spoluúčasti závodní organizace KSČ. (oficiální text distributora)

    Žánry:Komedie
    19
  • Tažní ptáci
    Tažní ptáci (1961)
    FilmRole: Forejt
    55%
    20
  • Chlap jako hora
    Chlap jako hora (1960)
    FilmRole: geometr
    Dovíme se, že největší předností socialistického soutěžení je kolektivní součinnost. Právě to odmítá pochopit mladý, tělesně vypracovaný montér. Podezírá své spolupracovníky, že ze žárlivosti přehlížejí jeho zásluhy. A dlouho mu trvá, než pochopí, že jedinec samotný nic nezmůže, že až kolektiv má potřebnou sílu - a tudíž i pravdu. Chlap jako hora dosvědčuje, že agitky, již silně nepřesvědčivé, navíc pramálo zábavné a bez charismatu, přečkaly celá 50. léta a úspěšně se přelily i do desetiletí následujícího.
    Žánry:Komedie
    45%
    Dovíme se, že největší předností socialistického soutěžení je kolektivní součinnost. Právě to odmítá pochopit mladý, tělesně vypracovaný montér. Podezírá své spolupracovníky, že ze žárlivosti přehlížejí jeho zásluhy. A dlouho mu trvá, než pochopí, že jedinec samotný nic nezmůže, že až kolektiv má potřebnou sílu - a tudíž i pravdu. Chlap jako hora dosvědčuje, že agitky, již silně nepřesvědčivé, navíc pramálo zábavné a bez charismatu, přečkaly celá 50. léta a úspěšně se přelily i do desetiletí následujícího.
    Žánry:Komedie
    21
  • Reportáž psaná na oprátce
    Reportáž psaná na oprátce (1961)
    FilmRole: vězeň
    42%
    22
  • Kluci z bronzu
    Kluci z bronzu (1980)
    Film
    36%
    23