Karel Krautgartner: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Karel Krautgartner: Filmy a seriály

  • Píseň pro Rudolfa III.
    Píseň pro Rudolfa III. (1967)
    Seriál
    • iVysílání
    81%
    1
  • Probuzení
    Probuzení (1959)
    Film
    Nedoučená šestnáctiletá kadeřnice Jitka uteče z domova mládeže a vrátí se k partě chuligánů, kterou vede mladík Vilda. Všichni se poflakují po pražských pasážích a peníze si obstarávají drobnými krádežemi a podvody. Jitka se jednoho dne zalíbí číšnickému učni Tonkovi. Dívka jeho city opětuje, ale zároveň ho nechce strhnout na šikmou plochu. Její kumpáni však žádné zábrany nemají. A tak se Tonek stane členem jejich party...
    73%
    Nedoučená šestnáctiletá kadeřnice Jitka uteče z domova mládeže a vrátí se k partě chuligánů, kterou vede mladík Vilda. Všichni se poflakují po pražských pasážích a peníze si obstarávají drobnými krádežemi a podvody. Jitka se jednoho dne zalíbí číšnickému učni Tonkovi. Dívka jeho city opětuje, ale zároveň ho nechce strhnout na šikmou plochu. Její kumpáni však žádné zábrany nemají. A tak se Tonek stane členem jejich party...
    2
  • Holubice
    Holubice (1960)
    Film
    • KVIFF TV
    Lidé v Belgii vypouštějí stovky poštovních holubů, kteří ihned zamíří ke svým domovům. Bílá holubice z německého ostrova Fehmarnu, která patří dvanáctileté dívce Susanne, se však v bouři ztratí a objeví se daleko od cíle, nad střechami Prahy. Tam po ní vystřelí desetiletý chlapec Michal, který po úraze zůstal ochrnutý na obě nohy a zanevřel na celý svět. Ale díky jeho sousedovi - sochaři - se v něm probudí cit a potřeba zraněného tvora uzdravit. Susanne zatím doma odolává posměchu ostatních a věří, že se její holubice jednou vrátí... První celovečerní film Františka Vláčila vznikl na námět Otakara Kirschnera, na kterém Vláčil pracoval bezmála dva roky. Výsledkem je dílo plné lyriky, obracející se k vnitřnímu světu diváka a hovořící jazykem básnických obrazů, a přesto nanejvýš srozumitelně. Právem se zařadilo mezi nejvýznamnější díla naší kinematografie. Vláčil staví do kontrastu svět chlapce, který je kvůli nemoci silně omezen, se světem Susanne, jenž je naplněn sluncem, volností a takřka nemá hranice. Přesto dochází ke splynutí a prolnutí obou dětských duší, i když se protagonisté příběhu fakticky nikdy nesetkají. (Česká televize)
    73%
    Lidé v Belgii vypouštějí stovky poštovních holubů, kteří ihned zamíří ke svým domovům. Bílá holubice z německého ostrova Fehmarnu, která patří dvanáctileté dívce Susanne, se však v bouři ztratí a objeví se daleko od cíle, nad střechami Prahy. Tam po ní vystřelí desetiletý chlapec Michal, který po úraze zůstal ochrnutý na obě nohy a zanevřel na celý svět. Ale díky jeho sousedovi - sochaři - se v něm probudí cit a potřeba zraněného tvora uzdravit. Susanne zatím doma odolává posměchu ostatních a věří, že se její holubice jednou vrátí... První celovečerní film Františka Vláčila vznikl na námět Otakara Kirschnera, na kterém Vláčil pracoval bezmála dva roky. Výsledkem je dílo plné lyriky, obracející se k vnitřnímu světu diváka a hovořící jazykem básnických obrazů, a přesto nanejvýš srozumitelně. Právem se zařadilo mezi nejvýznamnější díla naší kinematografie. Vláčil staví do kontrastu svět chlapce, který je kvůli nemoci silně omezen, se světem Susanne, jenž je naplněn sluncem, volností a takřka nemá hranice. Přesto dochází ke splynutí a prolnutí obou dětských duší, i když se protagonisté příběhu fakticky nikdy nesetkají. (Česká televize)
    3
  • Tam na konečné
    Tam na konečné (1957)
    Film
    Konečná tramvaje je místo, na kterém svět končí nebo začíná, záleží na úhlu pohledu a směru jízdy. Stojí tam obyčejný dům, v němž žijí obyčejní lidé. Stanou se z nich hlavní hrdinové filmu, a na několik desítek minut tak mohou být alespoň trochu výjimeční. Sledujeme, jak odcházejí ze svých bytů, vracejí se do nich, míjejí se na schodech, jsou na sebe milí nebo se urážejí. Jejich životy se protínají nebo spojují stejně jako tramvajové koleje. Hlavní postavou je dívka, která se teprve učí žít. Mládí, to jsou pro ni rychlé a úžasné změny. Na jaře lidi pozoruje dalekohledem a je nadšená ze zdánlivých malicherností. V létě má již vážný vztah a musí se rozhodnout o své budoucnosti. Na podzim a v zimě si čím dál tím více uvědomuje, že se všechno neodehrává jen podle jejích představ. Kým bude a co bude dělat, až přijde další jaro? (Film Europe)
    71%
    Konečná tramvaje je místo, na kterém svět končí nebo začíná, záleží na úhlu pohledu a směru jízdy. Stojí tam obyčejný dům, v němž žijí obyčejní lidé. Stanou se z nich hlavní hrdinové filmu, a na několik desítek minut tak mohou být alespoň trochu výjimeční. Sledujeme, jak odcházejí ze svých bytů, vracejí se do nich, míjejí se na schodech, jsou na sebe milí nebo se urážejí. Jejich životy se protínají nebo spojují stejně jako tramvajové koleje. Hlavní postavou je dívka, která se teprve učí žít. Mládí, to jsou pro ni rychlé a úžasné změny. Na jaře lidi pozoruje dalekohledem a je nadšená ze zdánlivých malicherností. V létě má již vážný vztah a musí se rozhodnout o své budoucnosti. Na podzim a v zimě si čím dál tím více uvědomuje, že se všechno neodehrává jen podle jejích představ. Kým bude a co bude dělat, až přijde další jaro? (Film Europe)
    4
  • Konec jasnovidce
    Konec jasnovidce (1957)
    Film
    Už v druhé půli 50. let vzniklo několik filmů, které s kritickou výsměšností glosovaly soudobou socialistickou realitu. Ač z dnešního pohledu neškodné, tehdy si okamžitě vykoledovaly zákaz. Nejznámější z těchto děl je satirická pohádka Tři přání. Také krátkometrážní satira Konec jasnovidce se uchyluje k pohádkové nadsázce: zcela vážně pojednává o tom, jak v socialismu je i soukromá věštírna zařazena do komunálních služeb, podřízena byrokracii a svázána jednotným ceníkem. Jenže zákazníci nejsou úplně spokojeni, takže \"zespolečenštělý\" věštec se nakonec věnuje melouchům, aby po mechanicky vykonávaném zaměstnání každého uspokojil zaručeným nahlédnutím do budoucnosti.
    71%
    Už v druhé půli 50. let vzniklo několik filmů, které s kritickou výsměšností glosovaly soudobou socialistickou realitu. Ač z dnešního pohledu neškodné, tehdy si okamžitě vykoledovaly zákaz. Nejznámější z těchto děl je satirická pohádka Tři přání. Také krátkometrážní satira Konec jasnovidce se uchyluje k pohádkové nadsázce: zcela vážně pojednává o tom, jak v socialismu je i soukromá věštírna zařazena do komunálních služeb, podřízena byrokracii a svázána jednotným ceníkem. Jenže zákazníci nejsou úplně spokojeni, takže \"zespolečenštělý\" věštec se nakonec věnuje melouchům, aby po mechanicky vykonávaném zaměstnání každého uspokojil zaručeným nahlédnutím do budoucnosti.
    5
  • Žižkovská romance
    Žižkovská romance (1958)
    Film
    Na sklonku 50. let se vynořilo několik filmů, které se snažily ve věrohodnějších obrysech postihnout dobové reálie a osudy úplně všedních lidí. Režisér Zbyněk Brynych si povšiml nejen zavrhlé dlažby ulic a oprýskaných domovních fasád ve staré žižkovské zástavbě, ale také nahlédl, jakkoli poplaten melodramatu, do soukromí jednotlivých hrdinů. Posuďte sami: hlavní hrdinové se do sebe zahledí, ale ona si přesto udržuje zřetelný odstup. Muž dlouho netuší, že skutečnou příčinou je stud: žena tají, že za svobodna porodila dítě. Pro věrohodné postižení reálií i nevtíravé vypravěčství, poučené soudobými evropskými trendy, rádi odpustíme i notně kýčovitou milostnou zápletku.
    Žánry:DramaRomantický
    68%
    Na sklonku 50. let se vynořilo několik filmů, které se snažily ve věrohodnějších obrysech postihnout dobové reálie a osudy úplně všedních lidí. Režisér Zbyněk Brynych si povšiml nejen zavrhlé dlažby ulic a oprýskaných domovních fasád ve staré žižkovské zástavbě, ale také nahlédl, jakkoli poplaten melodramatu, do soukromí jednotlivých hrdinů. Posuďte sami: hlavní hrdinové se do sebe zahledí, ale ona si přesto udržuje zřetelný odstup. Muž dlouho netuší, že skutečnou příčinou je stud: žena tají, že za svobodna porodila dítě. Pro věrohodné postižení reálií i nevtíravé vypravěčství, poučené soudobými evropskými trendy, rádi odpustíme i notně kýčovitou milostnou zápletku.
    Žánry:DramaRomantický
    6
  • Pět z milionu
    Pět z milionu (1959)
    Film
    66%
    7
  • Černý prapor
    Černý prapor (1958)
    Film
    Na ruzyňském letišti přistálo letadlo s příslušníky francouzské cizinecké legie, kteří se vracejí domů. Na letišti čeká matka Václava Malého z Plzně, ale syn mezi navrátilci není. Václav se v džungli seznámil s Petrem, Tadeuszem a Gerhardtem. Všichni chtějí dezertovat, neboť mají dost surového jednání seržanta Storcha, který spáchal i vraždu. Václav zažil nebezpečný boj v džungli a přihlížel vyvraždění vesnice. Při ústupu našel raněného poručíka Wolfa, kterému zachránil život a posléze zjistil, že jejich osudy se již protnuly na sklonku války v Plzni. Chce s Wolfem skoncovat a proto s ním jde dobrovolně na průzkum džungle. Nikdo z nich se nevrátí... (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVálečný
    64%
    Na ruzyňském letišti přistálo letadlo s příslušníky francouzské cizinecké legie, kteří se vracejí domů. Na letišti čeká matka Václava Malého z Plzně, ale syn mezi navrátilci není. Václav se v džungli seznámil s Petrem, Tadeuszem a Gerhardtem. Všichni chtějí dezertovat, neboť mají dost surového jednání seržanta Storcha, který spáchal i vraždu. Václav zažil nebezpečný boj v džungli a přihlížel vyvraždění vesnice. Při ústupu našel raněného poručíka Wolfa, kterému zachránil život a posléze zjistil, že jejich osudy se již protnuly na sklonku války v Plzni. Chce s Wolfem skoncovat a proto s ním jde dobrovolně na průzkum džungle. Nikdo z nich se nevrátí... (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVálečný
    8
  • Štěňata
    Štěňata (1957)
    FilmRole: dirigent orchestru

    Jeden z prvních filmů v padesátých letech, které ukazovaly, že mládež má i jiné starosti, než jen plnit údernické závazky. Vypráví o budoucích zdravotních sestřičkách, ketré usilovně hledají způsob, jak se vyhnout mimopražským umístěnkám. Jedna se ukvapeně rozhodne pro sňatek, i když novomanželé nemají kde bydlet. Ženich svou ženu propašuje do bytu nic netušících rodičů. Na scénáři se podílel začínající Miloš Forman.

    Režie:Ivo Novák
    64%

    Jeden z prvních filmů v padesátých letech, které ukazovaly, že mládež má i jiné starosti, než jen plnit údernické závazky. Vypráví o budoucích zdravotních sestřičkách, ketré usilovně hledají způsob, jak se vyhnout mimopražským umístěnkám. Jedna se ukvapeně rozhodne pro sňatek, i když novomanželé nemají kde bydlet. Ženich svou ženu propašuje do bytu nic netušících rodičů. Na scénáři se podílel začínající Miloš Forman.

    Režie:Ivo Novák
    9
  • Cesta zpátky
    Cesta zpátky (1958)
    Film

    Dan, Freddy a Carda bloumají Prahou a uvažují, jak získat peníze. Rozhodnou se oloupit pokladní kina, ale jsou zadrženi náhodným chodcem. Při rvačce přijde Freddy o bundu, ale nakonec všichni tři chlapci utečou. Freddy má strach z návratu domů a ukryje se v přístavu. Policie zjistí jeho totožnost z dokladů nalezených v bundě. V přístavu se Freddy setká s celnicí Tonkou a vzbudí její lítost smyšlenou historkou o násilnickém otci. Zpráva o smrti muže, s nímž se popral, utvrdí Freddyho v přesvědčení, že se musí dále skrývat. Policie pátrá po Freddym v továrně, kde hoši pracují. Carda se chce přiznat. Dan ho opije a vyzve k závodu na motorce. Carda havaruje a zabije se. Dan se rozhodne dostat Freddyho za hranice s pomocí svého otce. Tonka navštíví Freddyho otce, dozví se pravdu a přemluví Freddyho, aby se přihlásil na policii. Freddy odmítne Danovu pomoc a dojde ke rvačce. Freddy uteče a jde se udat. Danův otec vidí jedinou možnost záchrany svého syna v tom, že ho pošle za hranice místo Freddyho.

    Žánry:DramaKrimi
    64%

    Dan, Freddy a Carda bloumají Prahou a uvažují, jak získat peníze. Rozhodnou se oloupit pokladní kina, ale jsou zadrženi náhodným chodcem. Při rvačce přijde Freddy o bundu, ale nakonec všichni tři chlapci utečou. Freddy má strach z návratu domů a ukryje se v přístavu. Policie zjistí jeho totožnost z dokladů nalezených v bundě. V přístavu se Freddy setká s celnicí Tonkou a vzbudí její lítost smyšlenou historkou o násilnickém otci. Zpráva o smrti muže, s nímž se popral, utvrdí Freddyho v přesvědčení, že se musí dále skrývat. Policie pátrá po Freddym v továrně, kde hoši pracují. Carda se chce přiznat. Dan ho opije a vyzve k závodu na motorce. Carda havaruje a zabije se. Dan se rozhodne dostat Freddyho za hranice s pomocí svého otce. Tonka navštíví Freddyho otce, dozví se pravdu a přemluví Freddyho, aby se přihlásil na policii. Freddy odmítne Danovu pomoc a dojde ke rvačce. Freddy uteče a jde se udat. Danův otec vidí jedinou možnost záchrany svého syna v tom, že ho pošle za hranice místo Freddyho.

    Žánry:DramaKrimi
    10
  • Případ ještě nekončí
    Případ ještě nekončí (1957)
    FilmRole: klarinetista

    Jeden z prvních kriminálních filmů 50. let, v němž darebáctví netropí třídní nepřítel, nýbrž obyčejní zloději. Děj se převážně odehrává na vědeckém pracovišti, odkud byla odcizena vysoká částka peněz, navíc byly fotografovány výzkumné protokoly. Ač oceníme náznaky autenticity v kresbě prostředí, kriminální zápletka je rozehrána ještě neuměle a naivně.

    Žánry:DramaKrimi
    58%

    Jeden z prvních kriminálních filmů 50. let, v němž darebáctví netropí třídní nepřítel, nýbrž obyčejní zloději. Děj se převážně odehrává na vědeckém pracovišti, odkud byla odcizena vysoká částka peněz, navíc byly fotografovány výzkumné protokoly. Ač oceníme náznaky autenticity v kresbě prostředí, kriminální zápletka je rozehrána ještě neuměle a naivně.

    Žánry:DramaKrimi
    11
  • Za pět minut sedm
    Za pět minut sedm (1964)
    Film
    48%
    12