6.5

Alois Peterka: Filmy a seriály

  • Šťastnou cestu
    Šťastnou cestu (1943)
    FilmRole: Bok, host u Zycha
    Příběh filmu Šťastnou cestu se odehrává v prostředí velkého pražského obchodního domu a vypráví o osudech pěti prodavaček. I když všechny pracují v jedné firmě, každá jde vlastní cestou za svým životním cílem. Jde o poslední dokončený protektorátní film Otakara Vávry. Byl natočen v roce 1943 podle námětu literárně debutující novinářky Olgy Horákové. Ke spolupráci si Vávra přizval osvědčený tým, kameramana Ferdinanda Pečenku, hudebního skladatele Jiřího Srnku, architekta Jana Zázvorku a střihače Antonína Zelenku. Střihače tentokrát připomínáme záměrně, protože jeho podíl na výsledné podobě filmu je zásadní. Film vznikl většinou v reálu tehdy nového pražského obchodního domu Bílá labuť. Režisér jej pojal jako dynamickou výpověď, která zachycuje rytmus moderního života. Příběhy dívek tak dostaly punc pravdivosti a životnosti. Netradiční režie, kamera, střih i civilní herecké výkony nasvědčují, jak se už v roce 1943 Otakar Vávra a jeho spolupracovníci přiblížili pracovní i umělecké metodě italského neorealismu, který slavil úspěch v kinech až o několik let později. K osvědčeným a populárním herečkám Adině Mandlové, Jiřině Štěpničkové, Haně Vítové a Nataše Gollové se režisér nebál obsadit mladičkou Janu Dítětovou. (Česká televize)
    75%
    Příběh filmu Šťastnou cestu se odehrává v prostředí velkého pražského obchodního domu a vypráví o osudech pěti prodavaček. I když všechny pracují v jedné firmě, každá jde vlastní cestou za svým životním cílem. Jde o poslední dokončený protektorátní film Otakara Vávry. Byl natočen v roce 1943 podle námětu literárně debutující novinářky Olgy Horákové. Ke spolupráci si Vávra přizval osvědčený tým, kameramana Ferdinanda Pečenku, hudebního skladatele Jiřího Srnku, architekta Jana Zázvorku a střihače Antonína Zelenku. Střihače tentokrát připomínáme záměrně, protože jeho podíl na výsledné podobě filmu je zásadní. Film vznikl většinou v reálu tehdy nového pražského obchodního domu Bílá labuť. Režisér jej pojal jako dynamickou výpověď, která zachycuje rytmus moderního života. Příběhy dívek tak dostaly punc pravdivosti a životnosti. Netradiční režie, kamera, střih i civilní herecké výkony nasvědčují, jak se už v roce 1943 Otakar Vávra a jeho spolupracovníci přiblížili pracovní i umělecké metodě italského neorealismu, který slavil úspěch v kinech až o několik let později. K osvědčeným a populárním herečkám Adině Mandlové, Jiřině Štěpničkové, Haně Vítové a Nataše Gollové se režisér nebál obsadit mladičkou Janu Dítětovou. (Česká televize)
    1
  • U pěti veverek
    U pěti veverek (1944)
    FilmRole: Brázda, obchodník s obrazy
    Česká filmová komedie o trampotách pana domácího s pyšnou manželkou, o dvou malířích co ke štěstí přišli a nové mydlárně. Josef Houbička, majitel malostranského činžovního domu U pěti veverek, je laskavý a shovívavý dobrák, který se nechá bezohledně utlačovat svou pyšnou manželkou Filoménou a ještě potají napravuje její rozmíšky s nájemníky. Půjčuje peníze na činži dvěma chudým malířům a uplácí uražené služebné, jen aby byl v domě klid. Chtěl by v domě obnovit starou mydlárnu, Filoména však prosazuje výnosnější garáže. A protože ani jeden z nich nechce ustoupit, odejde nakonec Houbička po jedné z hádek z domu. Spřátelí se s hostinským Pulcem, který vede nepříliš prosperující hostinec U děravého džbánu. Zatímco mu svými penězi pomáhá přebudovat hostinec na úspěšnou vinárnu, nechá se Filoména oklamat podvodníkem Kozlem k pochybným investicím. Kozel zmizí s jejími penězi. Ale jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. Z pyšné Filomény se stává pracovitá žena a pan domácí se konečně dočká své vytoužené mydlárny.
    Žánry:Komedie
    72%
    Česká filmová komedie o trampotách pana domácího s pyšnou manželkou, o dvou malířích co ke štěstí přišli a nové mydlárně. Josef Houbička, majitel malostranského činžovního domu U pěti veverek, je laskavý a shovívavý dobrák, který se nechá bezohledně utlačovat svou pyšnou manželkou Filoménou a ještě potají napravuje její rozmíšky s nájemníky. Půjčuje peníze na činži dvěma chudým malířům a uplácí uražené služebné, jen aby byl v domě klid. Chtěl by v domě obnovit starou mydlárnu, Filoména však prosazuje výnosnější garáže. A protože ani jeden z nich nechce ustoupit, odejde nakonec Houbička po jedné z hádek z domu. Spřátelí se s hostinským Pulcem, který vede nepříliš prosperující hostinec U děravého džbánu. Zatímco mu svými penězi pomáhá přebudovat hostinec na úspěšnou vinárnu, nechá se Filoména oklamat podvodníkem Kozlem k pochybným investicím. Kozel zmizí s jejími penězi. Ale jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. Z pyšné Filomény se stává pracovitá žena a pan domácí se konečně dočká své vytoužené mydlárny.
    Žánry:Komedie
    2
  • Uličnice
    Uličnice (1936)
    FilmRole: ředitel hotelu
    Je to příběh dívky zamilované do letce, kterého zná pouze z novinových článků. Z penzionátu uteče do Karlových Varů a doufá, že se s ním setká. Když zaslechne, že jeho strýček plánuje vychovat z třináctileté osiřelé dívky budoucí manželku, neváhá a tuto informaci využije ve svůj prospěch. Zavolá do sirotčince a sama se stává roztomilou holčičkou… Film vznikl podle úspěšné předlohy, která v roce 1936 dobyla přední pražské operetní scény. Režisér Slavínský šťastně zvolil do role uličnice Věru Ferbasovou, která se rázem stala nejpopulárnější hvězdou československých biografů. Těšit se můžete i na koktajícího Ladislava Peška a vtipného Jindřicha Plachtu. (Filmexport)
    Žánry:KomedieHudební
    70%
    Je to příběh dívky zamilované do letce, kterého zná pouze z novinových článků. Z penzionátu uteče do Karlových Varů a doufá, že se s ním setká. Když zaslechne, že jeho strýček plánuje vychovat z třináctileté osiřelé dívky budoucí manželku, neváhá a tuto informaci využije ve svůj prospěch. Zavolá do sirotčince a sama se stává roztomilou holčičkou… Film vznikl podle úspěšné předlohy, která v roce 1936 dobyla přední pražské operetní scény. Režisér Slavínský šťastně zvolil do role uličnice Věru Ferbasovou, která se rázem stala nejpopulárnější hvězdou československých biografů. Těšit se můžete i na koktajícího Ladislava Peška a vtipného Jindřicha Plachtu. (Filmexport)
    Žánry:KomedieHudební
    3
  • Jánošík
    Jánošík (1935)
    FilmRole: hrabě Béla Révay
    68%
    4
  • Bílá vrána
    Bílá vrána (1938)
    FilmRole: dražitel
    68%
    5
  • Lidé na kře
    Lidé na kře (1937)
    FilmRole: předseda S.K. Kladno
    Hospodářská krize ovlivňuje životy mnoha lidí. Profesor Václav Junek postupně zjišťuje, jak podstatně se liší jeho idealistická představa od reálného života jeho čtyř dětí. Nejstarší syn Zdeněk je již dva roky nezaměstnaným inženýrem. Dcera Pavla, lékařka, pracuje v nemocnici za velmi nízký plat. Druhá dcera Hanka opustila místo stenotypistky a chce se stát filmovou herečkou...
    Žánry:Drama
    68%
    Hospodářská krize ovlivňuje životy mnoha lidí. Profesor Václav Junek postupně zjišťuje, jak podstatně se liší jeho idealistická představa od reálného života jeho čtyř dětí. Nejstarší syn Zdeněk je již dva roky nezaměstnaným inženýrem. Dcera Pavla, lékařka, pracuje v nemocnici za velmi nízký plat. Druhá dcera Hanka opustila místo stenotypistky a chce se stát filmovou herečkou...
    Žánry:Drama
    6
  • Falešná kočička aneb Když si žena umíní
    Falešná kočička aneb Když si žena umíní (1926)
    FilmRole: lékař v sanatoriu

    Zubní lékař dr. Verner se chce oženit, ale nesnese vedle sebe jinou ženu, než je jeho hospodyně Amálka. Napadne ho, že si najde prostou dívku, kterou si vychová podle svých představ. První pokusy však končí nezdarem a Verner odjíždí do Karlových Varů. Hospodyně tu potká Milču, které dělala chůvu a vypráví o vrtochu svého pána. Milča si připraví plán a vyhledá pobudu Pletichu, který ji seznámí s chováním lidí z periférie…

    Žánry:Komedie
    67%

    Zubní lékař dr. Verner se chce oženit, ale nesnese vedle sebe jinou ženu, než je jeho hospodyně Amálka. Napadne ho, že si najde prostou dívku, kterou si vychová podle svých představ. První pokusy však končí nezdarem a Verner odjíždí do Karlových Varů. Hospodyně tu potká Milču, které dělala chůvu a vypráví o vrtochu svého pána. Milča si připraví plán a vyhledá pobudu Pletichu, který ji seznámí s chováním lidí z periférie…

    Žánry:Komedie
    7
  • Filosofská historie
    Filosofská historie (1937)
    FilmRole: Frýbortův otec
    67%
    8
  • Paklíč
    Paklíč (1944)
    FilmRole: pokladník v bance
    67%
    9
  • Čtrnáctý u stolu
    Čtrnáctý u stolu (1943)
    FilmRole: dr. Malina

    Společnost u starosty Bartoše oslavuje narozeniny jeho dcery Emy, když jedna z přítomných dam s hrůzou zjistí, že přítomných je třináct a ona jako poslední příchozí je podle pověry ohrožena na životě. Nečekaně přichází čtrnáctý - je to nový knihovník jménem Pavel Čtrnáctý. Sympatický mladík se však rázem stane obětí pomluv, neboť ještě na večírku podlehne kouzlu mladičké Emy.
    Pavlova přítomnost je opředena jakýmsi tajemnem - proč neustále pátrá po hesle, proč mizí a znovu se objevuje všude, kde je přítomná i Ema, proč je zapleten do zločinů na zámku?
    Jediná režie O. Nového, který byl v době vzniku filmu v nemilosti, kvůli své položidovské manželce. Komedie má vynikající obsazení, Karlem Högerem a Dagmar Frýbortovou počínaje a Ellou Nollovou v roli Eminy babičky konče. Správně namíchaný koktejl legrace a napětí je skvělou zábavou i dnes.

    Žánry:Komedie
    66%

    Společnost u starosty Bartoše oslavuje narozeniny jeho dcery Emy, když jedna z přítomných dam s hrůzou zjistí, že přítomných je třináct a ona jako poslední příchozí je podle pověry ohrožena na životě. Nečekaně přichází čtrnáctý - je to nový knihovník jménem Pavel Čtrnáctý. Sympatický mladík se však rázem stane obětí pomluv, neboť ještě na večírku podlehne kouzlu mladičké Emy.
    Pavlova přítomnost je opředena jakýmsi tajemnem - proč neustále pátrá po hesle, proč mizí a znovu se objevuje všude, kde je přítomná i Ema, proč je zapleten do zločinů na zámku?
    Jediná režie O. Nového, který byl v době vzniku filmu v nemilosti, kvůli své položidovské manželce. Komedie má vynikající obsazení, Karlem Högerem a Dagmar Frýbortovou počínaje a Ellou Nollovou v roli Eminy babičky konče. Správně namíchaný koktejl legrace a napětí je skvělou zábavou i dnes.

    Žánry:Komedie
    10
  • Rozkošný příběh
    Rozkošný příběh (1937)
    FilmRole: obchodník
    Milionářský synek Jára Nerad měl jít se snoubenkou do divadla, jenomže se s ní toho dne pohádal - a rozešli se ve zlém. Járovi zůstal lístek navíc a rozhodl se ho věnovat dívce, kterou náhodně potkal. Tou půvabnou neznámou byla prodavačka Helena Veselá. Má sice asi tolik prostředků jako kostelní myš, před svým společníkem v divadle však předstírá, že rovněž pochází z vyšších vrstev. Pravda vyjde najevo hned nazítří, když mladý muž zabloudí do obchodu, kde Helena pracuje. Dívčin prostý původ mu naštěstí nevadí, takže spolu začnou chodit, snobská matinka Neradová ale synově nové známosti nepřeje a spřádá intriky, aby ho bohatě oženila...
    Žánry:Komedie
    66%
    Milionářský synek Jára Nerad měl jít se snoubenkou do divadla, jenomže se s ní toho dne pohádal - a rozešli se ve zlém. Járovi zůstal lístek navíc a rozhodl se ho věnovat dívce, kterou náhodně potkal. Tou půvabnou neznámou byla prodavačka Helena Veselá. Má sice asi tolik prostředků jako kostelní myš, před svým společníkem v divadle však předstírá, že rovněž pochází z vyšších vrstev. Pravda vyjde najevo hned nazítří, když mladý muž zabloudí do obchodu, kde Helena pracuje. Dívčin prostý původ mu naštěstí nevadí, takže spolu začnou chodit, snobská matinka Neradová ale synově nové známosti nepřeje a spřádá intriky, aby ho bohatě oženila...
    Žánry:Komedie
    11
  • Falešná kočička
    Falešná kočička (1937)
    Film
    66%
    12
  • Důvod k rozvodu
    Důvod k rozvodu (1937)
    FilmRole: soudce
    Tradiční česká filmová komedie plná lásky, omylů, nedorozumění a dobrých konců. Hrdinou je hudební skladatel Pavel Bertl, nenapravitelný opilec a karbaník, který sice dokázal během několika let prohýřit celý rodinný majetek, současně je však nešťastný, když vidí svou manželku Helenu jak trpí jeho zhýralým životem. Aby ji zachránil, rozhodne se jí poskytnout pádný důvod k rozvodu a na radu advokáta se na pár dní ubytuje v horském hotelu s cizí ženou. K tomu účelu advokát angažuje nezaměstnanou artistku Anny Plavcovou, které tím ovšem nemálo zkomplikuje život, protože se právě zakoukala do úspěšného kouzelníka Skály, který se chystá vystupovat ve stejném hotelu, kde má Anny s Bertlem sehrát milostný páreček na záletech.
    Žánry:Komedie
    65%
    Tradiční česká filmová komedie plná lásky, omylů, nedorozumění a dobrých konců. Hrdinou je hudební skladatel Pavel Bertl, nenapravitelný opilec a karbaník, který sice dokázal během několika let prohýřit celý rodinný majetek, současně je však nešťastný, když vidí svou manželku Helenu jak trpí jeho zhýralým životem. Aby ji zachránil, rozhodne se jí poskytnout pádný důvod k rozvodu a na radu advokáta se na pár dní ubytuje v horském hotelu s cizí ženou. K tomu účelu advokát angažuje nezaměstnanou artistku Anny Plavcovou, které tím ovšem nemálo zkomplikuje život, protože se právě zakoukala do úspěšného kouzelníka Skály, který se chystá vystupovat ve stejném hotelu, kde má Anny s Bertlem sehrát milostný páreček na záletech.
    Žánry:Komedie
    13
  • Hlídač č. 47
    Hlídač č. 47 (1937)
    FilmRole: člen lékařské posudkové komise

    Film Hlídač č. 47 začíná vlastně happy endem: železniční hlídač Douša se svou ženou zachrání na poslední chvíli vesnického kramáře Ferdu Zusku, který chce z nešťastné lásky skočit pod vlak. Pak se však příběh trochu komplikuje: Ferdovi otrne a začne dělat návrhy paní Doušové, zatímco Douša, který se při jeho zachraňování zranil, ohluchne. I když se mu po čase sluch vrací, nedává to Douša najevo - aby poznal, co si o něm lidé myslí. Jenže to je někdy lepší nevědět...

    Ve filmu Josefa Rovenského dostali příležitost herci Národního divadla Jaroslav Průša (Douša), Marie Glázrová (Anna Doušová), Ladislav Boháč (Ferda). Hlídač č. 47 byl natočen podle psychologického románu Josefa Kopty a zařadil se tak na konci 30 . let mezi vlnu filmových adaptací české literatury . Byl to poslední film herce, scenáristy a režiséra Rovenského, který v pouhých 43 letech zemřel ještě před dokončením filmu (5. 11. 1937). Z jeho režií jmenujme například Řeku (1931) či Maryšu (1935) s Jiřinou Štěpničkovou.

    Žánry:Drama
    63%

    Film Hlídač č. 47 začíná vlastně happy endem: železniční hlídač Douša se svou ženou zachrání na poslední chvíli vesnického kramáře Ferdu Zusku, který chce z nešťastné lásky skočit pod vlak. Pak se však příběh trochu komplikuje: Ferdovi otrne a začne dělat návrhy paní Doušové, zatímco Douša, který se při jeho zachraňování zranil, ohluchne. I když se mu po čase sluch vrací, nedává to Douša najevo - aby poznal, co si o něm lidé myslí. Jenže to je někdy lepší nevědět...

    Ve filmu Josefa Rovenského dostali příležitost herci Národního divadla Jaroslav Průša (Douša), Marie Glázrová (Anna Doušová), Ladislav Boháč (Ferda). Hlídač č. 47 byl natočen podle psychologického románu Josefa Kopty a zařadil se tak na konci 30 . let mezi vlnu filmových adaptací české literatury . Byl to poslední film herce, scenáristy a režiséra Rovenského, který v pouhých 43 letech zemřel ještě před dokončením filmu (5. 11. 1937). Z jeho režií jmenujme například Řeku (1931) či Maryšu (1935) s Jiřinou Štěpničkovou.

    Žánry:Drama
    14
  • Poručík Alexander Rjepkin
    Poručík Alexander Rjepkin (1937)
    FilmRole: generál rakouské armády
    63%
    15
  • Ideál septimy
    Ideál septimy (1938)
    FilmRole: řeritel Salač, společník "Asany"
    • iVysílání
    62%
    16
  • Páter Vojtěch
    Páter Vojtěch (1936)
    FilmRole: seminarista
    Vojtěchova milá Frantina odjíždí za prací do Prahy. Vojtěch slíbí své umírající matce, že se stane knězem. Jeho bratr Karel má zdědit mlýn. Při posvícení však napadne slabého Josífka a potom prchne ze vsi. S neznámým tulákem se skrývá v lomu. Při odstřelu kamene v lomu tulák zahyne a Karel vymění jeho doklady za své. Vojtěch v semináři stále myslí na Frantinu. Ta se po čase vrátí do rodné vsi a najde nový domov u Vojtěchova otce ve mlýně...
    Žánry:Drama
    60%
    Vojtěchova milá Frantina odjíždí za prací do Prahy. Vojtěch slíbí své umírající matce, že se stane knězem. Jeho bratr Karel má zdědit mlýn. Při posvícení však napadne slabého Josífka a potom prchne ze vsi. S neznámým tulákem se skrývá v lomu. Při odstřelu kamene v lomu tulák zahyne a Karel vymění jeho doklady za své. Vojtěch v semináři stále myslí na Frantinu. Ta se po čase vrátí do rodné vsi a najde nový domov u Vojtěchova otce ve mlýně...
    Žánry:Drama
    17
  • Zborov
    Zborov (1938)
    FilmRole: voják Hořica
    • VOYO
    • iTunes
    V červenci 1917 se u ukrajinského Zborova odehrála bitva, v níž českoslovenští legionáři, do té doby roztroušení po východní frontě, poprvé bojovali jako armádní jednotka. Celovečerní film Zborov zachycuje prostřednictvím osudů několika postav řadu událostí, které bitvě předcházely. Především ale vyniká rekonstrukcí válečných bojů, která obstojí i před dnešním divákem. Když se na konci 30. let schylovalo k válce, film se častěji obracel k tematice československé historie a státnosti. Podle námětu legionáře a spisovatele Rudolfa Medka vznikl film Zborov, inspirovaný zkušenostmi z 1. světové války. Jeho značná část se odehrává v Plzni, kde strojírenské závody musely vyzbrojovat rakouskou armádu a kde se vyvinul silný protirakouský odboj. Film vrcholí bitvou u Zborova. Nečekaný úspěch špatně vyzbrojených legionářů z ní udělal mezník v usilování o samostatný stát. Stala se námětem knih, básní a v roce 1928 se objevila v němém snímku Za československý stát. Rekonstrukce ve filmu Zborov je technicky o poznání vyspělejší a stejně jako celý film dostala v době svého vzniku nový, aktuální význam. Realizaci Zborova zdržely konkurenční střety a jiné spory. Premiéra se proto neuskutečnila k 20. výročí bitvy v roce 1937, ale až v pomnichovské atmosféře začátkem roku 1939. Snímek uvádíme v rámci projektu Filmové osmičky, který připomíná významná výročí roku 2018. Film byl digitálně restaurován pod dohledem restaurátorky Národního filmového archivu Jeanne Pommeau ve studiu Universal Partner Production za podpory Ministerstva kultury České republiky a je zařazen do programu Společné století. (Národní filmový archiv)
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    59%
    V červenci 1917 se u ukrajinského Zborova odehrála bitva, v níž českoslovenští legionáři, do té doby roztroušení po východní frontě, poprvé bojovali jako armádní jednotka. Celovečerní film Zborov zachycuje prostřednictvím osudů několika postav řadu událostí, které bitvě předcházely. Především ale vyniká rekonstrukcí válečných bojů, která obstojí i před dnešním divákem. Když se na konci 30. let schylovalo k válce, film se častěji obracel k tematice československé historie a státnosti. Podle námětu legionáře a spisovatele Rudolfa Medka vznikl film Zborov, inspirovaný zkušenostmi z 1. světové války. Jeho značná část se odehrává v Plzni, kde strojírenské závody musely vyzbrojovat rakouskou armádu a kde se vyvinul silný protirakouský odboj. Film vrcholí bitvou u Zborova. Nečekaný úspěch špatně vyzbrojených legionářů z ní udělal mezník v usilování o samostatný stát. Stala se námětem knih, básní a v roce 1928 se objevila v němém snímku Za československý stát. Rekonstrukce ve filmu Zborov je technicky o poznání vyspělejší a stejně jako celý film dostala v době svého vzniku nový, aktuální význam. Realizaci Zborova zdržely konkurenční střety a jiné spory. Premiéra se proto neuskutečnila k 20. výročí bitvy v roce 1937, ale až v pomnichovské atmosféře začátkem roku 1939. Snímek uvádíme v rámci projektu Filmové osmičky, který připomíná významná výročí roku 2018. Film byl digitálně restaurován pod dohledem restaurátorky Národního filmového archivu Jeanne Pommeau ve studiu Universal Partner Production za podpory Ministerstva kultury České republiky a je zařazen do programu Společné století. (Národní filmový archiv)
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    18
  • Advokátka Věra
    Advokátka Věra (1937)
    FilmRole: vyšetřující soudce
    Věra Donátová zrovna dostudovala práva a chce si otevřít advokátní kancelář. Otec by ji ale nejraději viděl pod čepcem. Poskytne jí sice potřebné finanční prostředky, ovšem s jednou podmínkou: pokud Věra v praxi do roka nezaznamená nějaký výrazný úspěch, provdá se za nápadníka, kterého jí otec vyhlédl. K začínající advokátce se klienti samozřejmě nijak nehrnou, a tak dostává první případ přidělen ex offo. Má před soudem hájit jistého Petra Kučeru, přezdívaného Tygr. Věra dosáhne jeho propuštění z vazby, a poté se po boku onoho okouzlujícího mladého muže vydává poznávat kolorit pražského podsvětí. Bude tento špatně honorovaný případ stačit, aby přesvědčila starostlivého tatínka o své odborné zdatnosti?
    Žánry:Komedie
    58%
    Věra Donátová zrovna dostudovala práva a chce si otevřít advokátní kancelář. Otec by ji ale nejraději viděl pod čepcem. Poskytne jí sice potřebné finanční prostředky, ovšem s jednou podmínkou: pokud Věra v praxi do roka nezaznamená nějaký výrazný úspěch, provdá se za nápadníka, kterého jí otec vyhlédl. K začínající advokátce se klienti samozřejmě nijak nehrnou, a tak dostává první případ přidělen ex offo. Má před soudem hájit jistého Petra Kučeru, přezdívaného Tygr. Věra dosáhne jeho propuštění z vazby, a poté se po boku onoho okouzlujícího mladého muže vydává poznávat kolorit pražského podsvětí. Bude tento špatně honorovaný případ stačit, aby přesvědčila starostlivého tatínka o své odborné zdatnosti?
    Žánry:Komedie
    19
  • 20
  • Žena pod křížem
    Žena pod křížem (1937)
    FilmRole: Rudla
    57%
    21
  • Lízin let do nebe
    Lízin let do nebe (1937)
    FilmRole: Musil
    Osiřelá Eliška Irovská je poslána do Ptačic, odkud pocházeli její rodiče. Jako sirotek je ubytována v místním chudobinci a musí chodit žebrotou. Její poručník Petr Tumlíř však dohlíží na to, aby mohla chodit do školy. Třídní učitelkou je sympatická Karla Sýkorová, která byla za trest přeřazena do Ptačic z Prahy. Karla se zamiluje do Petra Tumlíře a jejich svatbou neposvěcený vztah je trnem v oku místním obyvatelům. Petr se rozhodne oženit se s Karlou ihned po ukončení studia práv. Karla nastuduje s dětmi divadelní představení hry Popelka a Líza Irovská si v hlavní roli získá srdce všech diváků z Ptačic. Petr končí studia a Karla mu obstará místo v Praze, ve firmě svého otce. Vyjde najevo, že Karla pochází z velmi bohaté rodiny. V té době se rozhoduje o výběru nejlepší žákyně školy, která má dostat stipendium do dívčího penzionátu. K nelibosti většiny radních je nakonec vybrána Líza. A tak Petr s Karlou i Líza odjíždějí z Ptačic vstříc lepší budoucnosti. (oficiální text distributora)
    Režie:Václav Binovec
    55%
    Osiřelá Eliška Irovská je poslána do Ptačic, odkud pocházeli její rodiče. Jako sirotek je ubytována v místním chudobinci a musí chodit žebrotou. Její poručník Petr Tumlíř však dohlíží na to, aby mohla chodit do školy. Třídní učitelkou je sympatická Karla Sýkorová, která byla za trest přeřazena do Ptačic z Prahy. Karla se zamiluje do Petra Tumlíře a jejich svatbou neposvěcený vztah je trnem v oku místním obyvatelům. Petr se rozhodne oženit se s Karlou ihned po ukončení studia práv. Karla nastuduje s dětmi divadelní představení hry Popelka a Líza Irovská si v hlavní roli získá srdce všech diváků z Ptačic. Petr končí studia a Karla mu obstará místo v Praze, ve firmě svého otce. Vyjde najevo, že Karla pochází z velmi bohaté rodiny. V té době se rozhoduje o výběru nejlepší žákyně školy, která má dostat stipendium do dívčího penzionátu. K nelibosti většiny radních je nakonec vybrána Líza. A tak Petr s Karlou i Líza odjíždějí z Ptačic vstříc lepší budoucnosti. (oficiální text distributora)
    Režie:Václav Binovec
    22
  • Krb bez ohně
    Krb bez ohně (1937)
    FilmRole: impresário Majer
    Modistka Elena Kodymová a Jiří Kristen se chtějí vzít. Jiřího matka, statkářka Kristenová však se svatbou nesouhlasí a rozrušený muž po odchodu z domova havaruje. Před smrtí požádá svého bratra Viléma, aby se o těhotnou ženu postaral. Vilém slib dodrží a s Elenou se ožení, během svatby se však na ni ani jednou nepodívá a tak vlastně ani neví, jak vypadá. Hned potom Elena odjede na Habrov, sídlo, které jí odkázal Jiří. Aby těch ran nebylo na Elenu málo, krátce po porodu zdravého chlapce si dítě k sobě vezme tchyně a odmítá ho vydat. Elen se zhroutí. Když se vzpamatuje, vydá se za právníkem do Prahy, aby zjistila, jak získat syna zpět. Cestou se s ní seznámí muž, ve kterém pozná svého manžela. Nic mu však neprozradí a Vilém se do krásné neznámé zamiluje. Marně po ní ovšem později pátrá.
    54%
    Modistka Elena Kodymová a Jiří Kristen se chtějí vzít. Jiřího matka, statkářka Kristenová však se svatbou nesouhlasí a rozrušený muž po odchodu z domova havaruje. Před smrtí požádá svého bratra Viléma, aby se o těhotnou ženu postaral. Vilém slib dodrží a s Elenou se ožení, během svatby se však na ni ani jednou nepodívá a tak vlastně ani neví, jak vypadá. Hned potom Elena odjede na Habrov, sídlo, které jí odkázal Jiří. Aby těch ran nebylo na Elenu málo, krátce po porodu zdravého chlapce si dítě k sobě vezme tchyně a odmítá ho vydat. Elen se zhroutí. Když se vzpamatuje, vydá se za právníkem do Prahy, aby zjistila, jak získat syna zpět. Cestou se s ní seznámí muž, ve kterém pozná svého manžela. Nic mu však neprozradí a Vilém se do krásné neznámé zamiluje. Marně po ní ovšem později pátrá.
    23
  • Klatovští dragouni
    Klatovští dragouni (1937)
    FilmRole: plukovník
    51%
    24
  • Druhé mládí
    Druhé mládí (1938)
    FilmRole: host u Miry
    44%
    25