?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Thi-Loan Nguyen: Filmy a seriály

  • Americká noc
    Americká noc (1973)
    Film
    Americká noc (1972), film ve filmu a film o filmu, je Truffautovým vyznáním lásky k vlastnímu řemeslu. S lehkou ironií s příslovečným francouzským šarmem jsou tu vykresleny poněkud spletité vztahy mezi herci se štábem, evokovány příhody z filmařského zákulisí, postižena vzrušující atmosféra natáčení, posedlost lidí, propadlých kouzlu celuloidového pásku. Truffaut nepopírá, že raději než hotové filmy má proces jejich vzniku, vytváření umělého světa. Ukázal jsem natáčení v poněkud luxusnějších podmínkách než v jakých obvykle pracuji (mimo 451° Fahrenheita, který vznikl v londýnském studiu). Většinou natáčím v reálu, tady jsem ukázal práci ve studiu, chtěl jsem udělat kompromis mezi Evropou a Amerikou a jestliže to Američanům připadá jako skromné natáčení, tak pro Francouze je tomu naopak. Americká noc je vynikajícím příkladem dobrého zábavného filmu, dokonale napsaného, dokonale režírovaného i dokonale zahraného.
    79%
    Americká noc (1972), film ve filmu a film o filmu, je Truffautovým vyznáním lásky k vlastnímu řemeslu. S lehkou ironií s příslovečným francouzským šarmem jsou tu vykresleny poněkud spletité vztahy mezi herci se štábem, evokovány příhody z filmařského zákulisí, postižena vzrušující atmosféra natáčení, posedlost lidí, propadlých kouzlu celuloidového pásku. Truffaut nepopírá, že raději než hotové filmy má proces jejich vzniku, vytváření umělého světa. Ukázal jsem natáčení v poněkud luxusnějších podmínkách než v jakých obvykle pracuji (mimo 451° Fahrenheita, který vznikl v londýnském studiu). Většinou natáčím v reálu, tady jsem ukázal práci ve studiu, chtěl jsem udělat kompromis mezi Evropou a Amerikou a jestliže to Američanům připadá jako skromné natáčení, tak pro Francouze je tomu naopak. Americká noc je vynikajícím příkladem dobrého zábavného filmu, dokonale napsaného, dokonale režírovaného i dokonale zahraného.
    1
  • Uprchlíci
    Uprchlíci (1986)
    Film
    Bankovní lupič Jean Lucas se chce po propuštění z věznice dát na správnou cestu. Jde si v klidu vybrat z banky své úspory. Ale banka je přepadena bohužel zcela neschopným, či lépe řečeno politováníhodným amatérem. Lupič si vybere Lucase jako svého rukojmí. Lucas se marně brání a už v tom znovu jede. Nikdo z policie mu neuvěří, že tentokrát je v tom zcela nevinně. Nakonec mu nezbyde, než se postarat o nešťastného lupiče i jeho malou dcerku. Dobrodružství a nebezpečí spojí ty tři poutem nejsilnějším...
    Žánry:KomedieKrimi
    78%
    Bankovní lupič Jean Lucas se chce po propuštění z věznice dát na správnou cestu. Jde si v klidu vybrat z banky své úspory. Ale banka je přepadena bohužel zcela neschopným, či lépe řečeno politováníhodným amatérem. Lupič si vybere Lucase jako svého rukojmí. Lucas se marně brání a už v tom znovu jede. Nikdo z policie mu neuvěří, že tentokrát je v tom zcela nevinně. Nakonec mu nezbyde, než se postarat o nešťastného lupiče i jeho malou dcerku. Dobrodružství a nebezpečí spojí ty tři poutem nejsilnějším...
    Žánry:KomedieKrimi
    2
  • Obřad
    Obřad (1995)
    Film

    Slavnost je paralelou světa, ve kterém mentální a sociální zaostalost, závist a primitivní arogance plodí zlo, které dokáže dohnat jeho nositele až k těm nejhrůznějším činům. Rodina ze střední buržoazní vrstvy najde na inzerát dívku, která se má starat o jejich dům a domácnost. Zprvu se zdá, že Sophie je učiněný poklad. Skvěle vaří, uklízí a pečlivě plní veškeré příkazy paní domu, pokud... nejsou napsané. Sophie má totiž těžkou dyslexii a neumí číst ani psát. Svůj handicap se snaží za každou cenu skrývat, což jí přináší mnohá psychická traumata. Doslova se na ni nalepí Jeanne, žena z pošty, která ráda odhaluje lidská tajemství a svou průměrnost si vynahrazuje drzostí a arogancí. Obě dívky se spřátelí a vzájemně přiživují svou nenávist k bohatým Sophiiným zaměstnavatelům, k jejich vzdělání, určité nadřazenosti a kultivovanosti.

    76%

    Slavnost je paralelou světa, ve kterém mentální a sociální zaostalost, závist a primitivní arogance plodí zlo, které dokáže dohnat jeho nositele až k těm nejhrůznějším činům. Rodina ze střední buržoazní vrstvy najde na inzerát dívku, která se má starat o jejich dům a domácnost. Zprvu se zdá, že Sophie je učiněný poklad. Skvěle vaří, uklízí a pečlivě plní veškeré příkazy paní domu, pokud... nejsou napsané. Sophie má totiž těžkou dyslexii a neumí číst ani psát. Svůj handicap se snaží za každou cenu skrývat, což jí přináší mnohá psychická traumata. Doslova se na ni nalepí Jeanne, žena z pošty, která ráda odhaluje lidská tajemství a svou průměrnost si vynahrazuje drzostí a arogancí. Obě dívky se spřátelí a vzájemně přiživují svou nenávist k bohatým Sophiiným zaměstnavatelům, k jejich vzdělání, určité nadřazenosti a kultivovanosti.

    3
  • Konečně neděle!
    Konečně neděle! (1983)
    FilmRole: Chinese Woman (uncredited)
    Majiteľ realitnej agentúry Julien Vercel je podozrivý z vraždy svojej manželky Marie-Christine a jej milenca Claudea Massouliera. Všetky dôkazy svedčia proti nemu, keď náhle prichádza obvinenie z ďalšej vraždy. Julien si nevie rady a rozhodne sa pred políciou ujsť. Jedine Julienova sekretárka Barbara Beckerová verí v nevinu svojho šéfa. A pretože je nielen profesionálnou sekretárkou, ale aj amatérskou detektívkou, na vlastnú päsť sa podujme vypátrať skutočného vraha. Jeho stopy ju z Paríža zavedú až do kriminálneho podsvetia juhofrancúzskeho mesta Nice. Posledný film režiséra Francoisa Truffauta je poctou kriminálnym príbehom majstra napätia Alfreda Hitchcocka...
    76%
    Majiteľ realitnej agentúry Julien Vercel je podozrivý z vraždy svojej manželky Marie-Christine a jej milenca Claudea Massouliera. Všetky dôkazy svedčia proti nemu, keď náhle prichádza obvinenie z ďalšej vraždy. Julien si nevie rady a rozhodne sa pred políciou ujsť. Jedine Julienova sekretárka Barbara Beckerová verí v nevinu svojho šéfa. A pretože je nielen profesionálnou sekretárkou, ale aj amatérskou detektívkou, na vlastnú päsť sa podujme vypátrať skutočného vraha. Jeho stopy ju z Paríža zavedú až do kriminálneho podsvetia juhofrancúzskeho mesta Nice. Posledný film režiséra Francoisa Truffauta je poctou kriminálnym príbehom majstra napätia Alfreda Hitchcocka...
    4
  • 5
  • Kapesné
    Kapesné (1976)
    Film

    Jako by François Truffaut chtěl tímto dílem publiku poskytnout dvojitou porci povzbudivé laskavosti: jednak evokací sousedské a vstřícné atmosféry v malém městě, jednak zaujatým pohledem na svět dětí, od batolat až po adolescenty. Spolužákům z místní základní školy je ovšem věnováno více místa než těm nejmenším a film se nenápadně člení na epizody, když jednotlivé děti ze školního kolektivu vystoupí na chvíli do popředí a režisér upře pozornost na jejich osobní problém. Osamělost, neúspěch, nesmělost, neporozumění dospělých, trápení se zamilovaností – žádná z těchto starostí zde není zlehčena. Naopak, načrtnuté příběhy naznačují, že život dětí je neméně dramatický než ten, který vedou jejich rodiče. Truffaut neokázale skládá hold citlivosti, vitalitě a vynalézavosti svých malých hrdinů a diváka dokáže opakovaně dojmout jejich mistrovsky zachycenou spontaneitou.

    Žánry:DramaKomedieDětský
    75%

    Jako by François Truffaut chtěl tímto dílem publiku poskytnout dvojitou porci povzbudivé laskavosti: jednak evokací sousedské a vstřícné atmosféry v malém městě, jednak zaujatým pohledem na svět dětí, od batolat až po adolescenty. Spolužákům z místní základní školy je ovšem věnováno více místa než těm nejmenším a film se nenápadně člení na epizody, když jednotlivé děti ze školního kolektivu vystoupí na chvíli do popředí a režisér upře pozornost na jejich osobní problém. Osamělost, neúspěch, nesmělost, neporozumění dospělých, trápení se zamilovaností – žádná z těchto starostí zde není zlehčena. Naopak, načrtnuté příběhy naznačují, že život dětí je neméně dramatický než ten, který vedou jejich rodiče. Truffaut neokázale skládá hold citlivosti, vitalitě a vynalézavosti svých malých hrdinů a diváka dokáže opakovaně dojmout jejich mistrovsky zachycenou spontaneitou.

    Žánry:DramaKomedieDětský
    6
  • Láska
    Láska (2012)
    Film
    • Max
    • iTunes
    • KVIFF TV
    Georges a Anna jsou osmdesátníci, ale ještě nepociťují tíhu let. Oba  vyučovali hudbu a z jejich živého rozhovoru po návštěvě koncertu je patrné, že je vždy spojoval soulad. Jejich dcera žije s rodinou v cizině. Jednoho dne postihne Annu  výpadek paměti, první signál onemocnění. Georges se tak octne před tvrdou zkouškou. Ač sám starý a zesláblý, odmítá řešení navrhované pragmatickou dcerou. V době, kdy se pojem láska často  kryje s představou sexuálního uspokojení, natočil Michael Haneke film o staré dvojici, která nepřestala cítit skutečnou lásku ani po dlouhém soužití. Bez ní by Georges nemohl o Annu pečovat doslova do posledního dechu. A jeho závěrečný akt, jakkoli extrémní, nelze chápat jinak než jako projev lásky. Meditace o stáří a umírání nemůže být veselá, ale díky tvůrci a představitelům je nezapomenutelná. (MFF Karlovy Vary)
    74%
    Georges a Anna jsou osmdesátníci, ale ještě nepociťují tíhu let. Oba  vyučovali hudbu a z jejich živého rozhovoru po návštěvě koncertu je patrné, že je vždy spojoval soulad. Jejich dcera žije s rodinou v cizině. Jednoho dne postihne Annu  výpadek paměti, první signál onemocnění. Georges se tak octne před tvrdou zkouškou. Ač sám starý a zesláblý, odmítá řešení navrhované pragmatickou dcerou. V době, kdy se pojem láska často  kryje s představou sexuálního uspokojení, natočil Michael Haneke film o staré dvojici, která nepřestala cítit skutečnou lásku ani po dlouhém soužití. Bez ní by Georges nemohl o Annu pečovat doslova do posledního dechu. A jeho závěrečný akt, jakkoli extrémní, nelze chápat jinak než jako projev lásky. Meditace o stáří a umírání nemůže být veselá, ale díky tvůrci a představitelům je nezapomenutelná. (MFF Karlovy Vary)
    7
  • 8
  • 9
  • Poslední metro
    Poslední metro (1980)
    Film
    Retrofilm z divadelného prostredia sa odohráva počas nemeckej okupácie Francúzska za 2. svetovej vojny. Majiteľ parížskeho divadla Montmartre, Lucas Steiner, musí kvôli židovskému pôvodu zmiznúť. Vedenie divadla po ňom preberie jeho manželka a prvá dáma scény Marion. V neľahkých časoch okupácie, vojny a antisemitských nálad pripravuje novú hru podľa manželových režijných poznámok. Hra má názov Stratená a Marion v hlavnej úlohe sekunduje nenapraviteľný sukničkár Bernard Granger. V kritickom období sa divadlo viac ako kedykoľvek predtým stáva obrazom života: každý niečo predstiera, hrá svoju úlohu a nikto nemôže nikomu veriť. Napriek všeobecnému ovzdušiu ohrozenia a nedôvery sa však počas skúšok začne medzi Bernardom a Marion vyvíjať vzťah. Film získal 10 Cézarov - francúzskych národných filmových cien. V hlavných úlohách účinkujú ikony francúzskeho filmu Catherine Denevueová a Gérard Depardieu.
    73%
    Retrofilm z divadelného prostredia sa odohráva počas nemeckej okupácie Francúzska za 2. svetovej vojny. Majiteľ parížskeho divadla Montmartre, Lucas Steiner, musí kvôli židovskému pôvodu zmiznúť. Vedenie divadla po ňom preberie jeho manželka a prvá dáma scény Marion. V neľahkých časoch okupácie, vojny a antisemitských nálad pripravuje novú hru podľa manželových režijných poznámok. Hra má názov Stratená a Marion v hlavnej úlohe sekunduje nenapraviteľný sukničkár Bernard Granger. V kritickom období sa divadlo viac ako kedykoľvek predtým stáva obrazom života: každý niečo predstiera, hrá svoju úlohu a nikto nemôže nikomu veriť. Napriek všeobecnému ovzdušiu ohrozenia a nedôvery sa však počas skúšok začne medzi Bernardom a Marion vyvíjať vzťah. Film získal 10 Cézarov - francúzskych národných filmových cien. V hlavných úlohách účinkujú ikony francúzskeho filmu Catherine Denevueová a Gérard Depardieu.
    10
  • Otec a otec
    Otec a otec (1983)
    Film
    Tristan uteče z domova, což není v šestnácti letech zas tak překvapivé, avšak přidá se k pochybné partě. Otec mladíka nedokáže nic podniknout, a tak se bezradná matka uchýlí k riskantní lsti: přesvědčí své dva někdejší přátele - rozcitlivělého smolaře Pignona a mužného sangvinického novináře Lucase, že oni jsou skutečnými otci ztraceného chlapce, a je tedy jejich povinností syna zachránit a vrátit do matčiny náruče. Oba otcové, kteří samozřejmě o sobě vzájemně nevědí, okamžitě podlehnou volání krve. K ctižádosti najít syna se připojí nevraživá ješitnost, co se otcovství týče. Četná úskalí a nebezpečí nutí oba soupeře vzájemně se ochraňovat a tak se mezi nimi postupně vytvoří až dojemně ohleduplné pouto, které mnohé překoná a je na celý život.
    73%
    Tristan uteče z domova, což není v šestnácti letech zas tak překvapivé, avšak přidá se k pochybné partě. Otec mladíka nedokáže nic podniknout, a tak se bezradná matka uchýlí k riskantní lsti: přesvědčí své dva někdejší přátele - rozcitlivělého smolaře Pignona a mužného sangvinického novináře Lucase, že oni jsou skutečnými otci ztraceného chlapce, a je tedy jejich povinností syna zachránit a vrátit do matčiny náruče. Oba otcové, kteří samozřejmě o sobě vzájemně nevědí, okamžitě podlehnou volání krve. K ctižádosti najít syna se připojí nevraživá ješitnost, co se otcovství týče. Četná úskalí a nebezpečí nutí oba soupeře vzájemně se ochraňovat a tak se mezi nimi postupně vytvoří až dojemně ohleduplné pouto, které mnohé překoná a je na celý život.
    11
  • Příběh Adély H.
    Příběh Adély H. (1975)
    FilmRole: madmoiselle Tilly, asistentka hypnotiséra

    Píše se rok 1863 a do Halifaxu přijíždí mladá žena, slečna Lewlyová, aby našla poručíka Pinsona, do kterého se hluboce a vášnivě zamilovala. Obojí je však klam. Slečna Lewlyová je ve skutečnosti Adéla Hugová, dcera slavného francouzského básníka a spisovatele a mladý sličný důstojník už miluje jinou a Adélina pozornost je mu osobně i společensky na obtíž. Adéla je však svou láskou posedlá, pronásleduje svého bývalého milence na každém kroku, pozoruje ho jako voyeur a píše mu dopisy, na které on neodpovídá. Film vychází ze skutečného příběhu Adély Hugové, která svou sebedestruktivní posedlost zaznamenala ve vlastním deníku.

    73%

    Píše se rok 1863 a do Halifaxu přijíždí mladá žena, slečna Lewlyová, aby našla poručíka Pinsona, do kterého se hluboce a vášnivě zamilovala. Obojí je však klam. Slečna Lewlyová je ve skutečnosti Adéla Hugová, dcera slavného francouzského básníka a spisovatele a mladý sličný důstojník už miluje jinou a Adélina pozornost je mu osobně i společensky na obtíž. Adéla je však svou láskou posedlá, pronásleduje svého bývalého milence na každém kroku, pozoruje ho jako voyeur a píše mu dopisy, na které on neodpovídá. Film vychází ze skutečného příběhu Adély Hugové, která svou sebedestruktivní posedlost zaznamenala ve vlastním deníku.

    12
  • Láska na útěku
    Láska na útěku (1979)
    Film
    73%
    13
  • Pianistka
    Pianistka (2001)
    Film
    • KVIFF TV
    Zralá třicátnice a brilantní profesorka klavíru Erika Kohut (Isabelle Huppert) vede trojí život. Zatímco ve dne je váženou osobností pedagogického sboru Vídeňské konzervatoře, večer ukájí svou zvrhlou sexualitu v obchodech s nejhrubším pornem, šmírováním mileneckých párů a masochistickým sebezraňováním. Třetí podobou její existence je vypjaté soužití s tyranskou matkou (Annie Girardot), plné brutálních hádek a vášnivého usmiřování. Erika přesto dokáže udržet svůj bizarní životní styl pod kontrolou až do chvíle, kdy se seznámí v pohledným a talentovaným studentem Walterem (Benoît Magimel). Oboustranná citová náklonnost záhy narazí na neschopnost Eriky navázat normální erotický vztah. Její temné vášně promění rodící se lásku v trýznivé peklo. Kontroverzní PIANISTKA byla s příznivým ohlasem uvedena na MFF Cannes. Oba hlavní představitelé Isabelle Huppert a Benoît Magimel obdrželi Ceny pro nejlepší herce, zatímco režisér Michael Haneke získal za svůj film Velkou cenu poroty.
    72%
    Zralá třicátnice a brilantní profesorka klavíru Erika Kohut (Isabelle Huppert) vede trojí život. Zatímco ve dne je váženou osobností pedagogického sboru Vídeňské konzervatoře, večer ukájí svou zvrhlou sexualitu v obchodech s nejhrubším pornem, šmírováním mileneckých párů a masochistickým sebezraňováním. Třetí podobou její existence je vypjaté soužití s tyranskou matkou (Annie Girardot), plné brutálních hádek a vášnivého usmiřování. Erika přesto dokáže udržet svůj bizarní životní styl pod kontrolou až do chvíle, kdy se seznámí v pohledným a talentovaným studentem Walterem (Benoît Magimel). Oboustranná citová náklonnost záhy narazí na neschopnost Eriky navázat normální erotický vztah. Její temné vášně promění rodící se lásku v trýznivé peklo. Kontroverzní PIANISTKA byla s příznivým ohlasem uvedena na MFF Cannes. Oba hlavní představitelé Isabelle Huppert a Benoît Magimel obdrželi Ceny pro nejlepší herce, zatímco režisér Michael Haneke získal za svůj film Velkou cenu poroty.
    14
  • Žena od vedle
    Žena od vedle (1981)
    Film
    72%
    15
  • Daddy Nostalgie
    Daddy Nostalgie (1990)
    Film
    Daddy, hlava rodiny, se ve věku 65 let podrobí vážné operaci srdce. Manželka s ním odjede na jih Francie, kde se o něho stará a dozírá na striktní dodržování správné životosprávy. Jejich citový vztah už dávno skončil, a tak Daddy přivítá příchod dcery Caroline, která má trochu jiný názor na otcovu rekonvalescenci. Film je utkaný z drobných maličkostí, které člověka váží k životu, které tvoří most od jednoho k druhému. Dny, poznamenané jistotou blížící se smrti, jsou o to intenzivněji prožívané. Impresionistický obrázek je naplněný citlivostí, ale i smířením a vyrovnaností. Film je přesný ve vyjádření pocitů, působivý a přitom střídmý. Komorní psychologická studie předního francouzského režiséra je subtilní úvahou o rodinných vztazích.

    Rozvedená spisovatelka a scénáristka Carolina, prožívající těžké životní období, přijíždí do přímořského letoviska za otcem, který prodělal těžkou operaci, a po dobu jeho rekonvalescence se o něj stará spolu se svou matkou. Je to čas nostalgického vzpomínání a životního bilancování. Film se opírá především o atmosféru, herecké výkony a dialogy, na nichž je vyprávění do značné míry založeno.
    71%
    Daddy, hlava rodiny, se ve věku 65 let podrobí vážné operaci srdce. Manželka s ním odjede na jih Francie, kde se o něho stará a dozírá na striktní dodržování správné životosprávy. Jejich citový vztah už dávno skončil, a tak Daddy přivítá příchod dcery Caroline, která má trochu jiný názor na otcovu rekonvalescenci. Film je utkaný z drobných maličkostí, které člověka váží k životu, které tvoří most od jednoho k druhému. Dny, poznamenané jistotou blížící se smrti, jsou o to intenzivněji prožívané. Impresionistický obrázek je naplněný citlivostí, ale i smířením a vyrovnaností. Film je přesný ve vyjádření pocitů, působivý a přitom střídmý. Komorní psychologická studie předního francouzského režiséra je subtilní úvahou o rodinných vztazích.

    Rozvedená spisovatelka a scénáristka Carolina, prožívající těžké životní období, přijíždí do přímořského letoviska za otcem, který prodělal těžkou operaci, a po dobu jeho rekonvalescence se o něj stará spolu se svou matkou. Je to čas nostalgického vzpomínání a životního bilancování. Film se opírá především o atmosféru, herecké výkony a dialogy, na nichž je vyprávění do značné míry založeno.
    16
  • Soukromý majetek
    Soukromý majetek (2006)
    Film
    Rozvedená Pascale žije se svými syny, dvojčaty, ve venkovském sídle. Jednoho dne se rozhodne dům prodat a zařídit se pro sebe. Když domů pozve i svého nového přítele, její vztah se syny se vyhrocuje. Otevírá se otázka samostatnosti dětí a jejich schopnosti být bez matky. Film o nevyřešených rodinných křivdách a strachu z nového je intimním dramatem založeným na hereckých výkonech Isabelle Huppertové a bratrů Renierových. Komorní atmosféru dotváří statická kamera. Tíhu nevyřčeného zdůrazňuje voyeurské pozorování postav při běžných domácích činnostech, jako je večeře. Snímek nejvíce zarazí otevřeností vztahu matky a synů v intimních chvílích a nedostatkem komunikačních schopností při vyjadřování emocí.
    [Zdroj: Febiofest 2008]
    Žánry:Drama
    70%
    Rozvedená Pascale žije se svými syny, dvojčaty, ve venkovském sídle. Jednoho dne se rozhodne dům prodat a zařídit se pro sebe. Když domů pozve i svého nového přítele, její vztah se syny se vyhrocuje. Otevírá se otázka samostatnosti dětí a jejich schopnosti být bez matky. Film o nevyřešených rodinných křivdách a strachu z nového je intimním dramatem založeným na hereckých výkonech Isabelle Huppertové a bratrů Renierových. Komorní atmosféru dotváří statická kamera. Tíhu nevyřčeného zdůrazňuje voyeurské pozorování postav při běžných domácích činnostech, jako je večeře. Snímek nejvíce zarazí otevřeností vztahu matky a synů v intimních chvílích a nedostatkem komunikačních schopností při vyjadřování emocí.
    [Zdroj: Febiofest 2008]
    Žánry:Drama
    17
  • Králové a královna
    Králové a královna (2004)
    Film
    • Filmbox+

    Ve dvou dějově oddělených, na sobě nezávislých liniích sledujeme příběhy ženy a muže, kteří byli před časem manželi. V první prožívá Pařížanka Nora závažnou životní etapu. Po rozvodu začíná nový vztah a zároveň se vyrovnává se zákeřnou chorobou a posléze i smrtí svého otce - spisovatele, který se doposud staral o jejího syna Eliase. Ve druhé linii sledujeme Ismaëla, bývalého Nořina manžela, jenž je omylem internován v psychiatrickém ústavu a skrze tuto situaci je vržen do komplikovaných stavů, které změní jeho život. Nora, otřesena smrtí blízkého člověka, si vrací svoji dramatickou minulost (sebevraždu prvního manžela - otce jejího dítěte, úděl osamocené matky, vztah k synovi i ke starému otci). Dospěje k rozhodnutí vyhledat Ismaëla a požádat jej o Eliasovu adopci. Rohmerovsky laděný snímek, založený na konfrontačních dialozích, je úvahou o smyslu existence a složitosti lidských vztahů. (MFF Karlovy Vary)

    70%

    Ve dvou dějově oddělených, na sobě nezávislých liniích sledujeme příběhy ženy a muže, kteří byli před časem manželi. V první prožívá Pařížanka Nora závažnou životní etapu. Po rozvodu začíná nový vztah a zároveň se vyrovnává se zákeřnou chorobou a posléze i smrtí svého otce - spisovatele, který se doposud staral o jejího syna Eliase. Ve druhé linii sledujeme Ismaëla, bývalého Nořina manžela, jenž je omylem internován v psychiatrickém ústavu a skrze tuto situaci je vržen do komplikovaných stavů, které změní jeho život. Nora, otřesena smrtí blízkého člověka, si vrací svoji dramatickou minulost (sebevraždu prvního manžela - otce jejího dítěte, úděl osamocené matky, vztah k synovi i ke starému otci). Dospěje k rozhodnutí vyhledat Ismaëla a požádat jej o Eliasovu adopci. Rohmerovsky laděný snímek, založený na konfrontačních dialozích, je úvahou o smyslu existence a složitosti lidských vztahů. (MFF Karlovy Vary)

    18
  • 19
  • Hezká holka jako já
    Hezká holka jako já (1972)
    Film
    Stanislas Previne je mladý sociolog, který sbírá podklady pro svou práci na téma „ženy kriminálnice". Objektem jeho zkoumání se stane Camille Blissová, mladá žena ve výkonu trestu odnětí svobody za vraždu jednoho ze svých mnoha milenců. Camille je také podezřelá ze zabití svého otce a tchýně, i z pokusu o vraždu manžela a svého právníka. Prostřednictvím řady rozhovorů Camille vypráví svůj životní příběh a vysvětluje, jak mohla tak milá dívka jako ona skončit ve vězení. Pomocí osudového ženského šarmu se Camille podaří Stanislase přesvědčit o své nevinnosti.
    Žánry:AkčníDramaKomedie
    69%
    Stanislas Previne je mladý sociolog, který sbírá podklady pro svou práci na téma „ženy kriminálnice". Objektem jeho zkoumání se stane Camille Blissová, mladá žena ve výkonu trestu odnětí svobody za vraždu jednoho ze svých mnoha milenců. Camille je také podezřelá ze zabití svého otce a tchýně, i z pokusu o vraždu manžela a svého právníka. Prostřednictvím řady rozhovorů Camille vypráví svůj životní příběh a vysvětluje, jak mohla tak milá dívka jako ona skončit ve vězení. Pomocí osudového ženského šarmu se Camille podaří Stanislase přesvědčit o své nevinnosti.
    Žánry:AkčníDramaKomedie
    20
  • Colonel Chabert, Le
    Colonel Chabert, Le (1994)
    Film
    Plukovník Chabert je již několik let považován za mrtvého. Měl zemřít v bitvě u Jílového. Život mu ale zachránil jeho kůň, protože kulka mířená na plukovníka zabila koně. Chabert byl ale těžce raněn, a pohřben do masového hrobu spolu s ostatními vojáky. Podařilo se mu vyhrabat, a po martýriu, kdy ztratil paměť, se po letech vrátil zpět do Francie. Jeho žena se mezitím znovu provdala a zdědila všechny Chabertovy peníze. Chabert se vrací do města, kde navštíví advokáta Dervilla a požádá ho o pomoc při navrácení svých peněz od bývalé manželky. Derville se spolu s Chabertem pouští do boje, ve kterém se naplno vyjevují charaktery, morálka jednotlivce i doby.
    69%
    Plukovník Chabert je již několik let považován za mrtvého. Měl zemřít v bitvě u Jílového. Život mu ale zachránil jeho kůň, protože kulka mířená na plukovníka zabila koně. Chabert byl ale těžce raněn, a pohřben do masového hrobu spolu s ostatními vojáky. Podařilo se mu vyhrabat, a po martýriu, kdy ztratil paměť, se po letech vrátil zpět do Francie. Jeho žena se mezitím znovu provdala a zdědila všechny Chabertovy peníze. Chabert se vrací do města, kde navštíví advokáta Dervilla a požádá ho o pomoc při navrácení svých peněz od bývalé manželky. Derville se spolu s Chabertem pouští do boje, ve kterém se naplno vyjevují charaktery, morálka jednotlivce i doby.
    21
  • Udavač
    Udavač (1997)
    Film
    68%
    22
  • 23
  • La syndicaliste
    La syndicaliste (2022)
    Film
    Vlivná odborářka Maureen Kearny by se do krve byla za padesát tisíc zaměstnanců francouzské jaderné elektrárny, jejichž zájmy hájí. Když se jí do rukou dostanou dokumenty, odhalující tajné plány na prodej francouzských jaderných technologií Číně, stane se whistleblowerkou. Před soudem ale stane jako oběť sexuálního útoku, po němž policisté nenašly žádné stopy. Vymýšlí se Kearny, nebo se stala obětí systému? Film La Syndicaliste (The Sitting Duck) s Isabelle Huppert v hlavní roli byl natočen podle skutečných událostí.
    Žánry:DramaThriller
    68%
    Vlivná odborářka Maureen Kearny by se do krve byla za padesát tisíc zaměstnanců francouzské jaderné elektrárny, jejichž zájmy hájí. Když se jí do rukou dostanou dokumenty, odhalující tajné plány na prodej francouzských jaderných technologií Číně, stane se whistleblowerkou. Před soudem ale stane jako oběť sexuálního útoku, po němž policisté nenašly žádné stopy. Vymýšlí se Kearny, nebo se stala obětí systému? Film La Syndicaliste (The Sitting Duck) s Isabelle Huppert v hlavní roli byl natočen podle skutečných událostí.
    Žánry:DramaThriller
    24
  • 25
  • Madame Butterfly
    Madame Butterfly (1995)
    Film
    68%
    26
  • Zelený pokoj
    Zelený pokoj (1978)
    Film

    Julien Davenne (Francois Truffaut) truchlí nad předčasným odchodem své mladé nevěsty. V prvním patře svého domu proto zřídí "svatyni" na její památku, zelenou komnatu. Jednoho dne se pak setká s Cecilií a stanou se z nich přátelé. Julien je však šokován, když se dozví, že jeho nová kamarádka měla kdysi hluboký vztah s mužem, kterého Julien dosud nenávidí.

    Žánry:Drama
    68%

    Julien Davenne (Francois Truffaut) truchlí nad předčasným odchodem své mladé nevěsty. V prvním patře svého domu proto zřídí "svatyni" na její památku, zelenou komnatu. Jednoho dne se pak setká s Cecilií a stanou se z nich přátelé. Julien je však šokován, když se dozví, že jeho nová kamarádka měla kdysi hluboký vztah s mužem, kterého Julien dosud nenávidí.

    Žánry:Drama
    27
  • Snílci
    Snílci (2003)
    Film
    Autor završuje snímkem SNÍLCI pomyslnou trilogii pařížských filmů, kterou zahájil KONFORMISTOU a v níž pokračoval POSLEDNÍM TANGEM V PAŘÍŽI. Tři postavy příběhu se na pozadí studentských nepokojů kolem roku 1968 v Paříži oddávají podobným hrám jako kdysi Marlon Brando a Maria Schneiderová v nejproslulejším Bertolucciho díle. Mezi experimentováním, kam až lze dojít ve svobodném sexu, si dvojice sourozenců a její náhodný host z Ameriky libují v neustálých citacích z kultovních filmů. Ventilují svou zlobu vůči nepřítomným rodičům, jejichž peníze vesele projídají. Film je Berolucciho nostalgickým ohlédnutím za vlastní minulostí. Na rozdíl od svých tehdejších radikálních postojů, dokáže dnes vidět své hrdiny s ironickým odstupem a něhou.
    67%
    Autor završuje snímkem SNÍLCI pomyslnou trilogii pařížských filmů, kterou zahájil KONFORMISTOU a v níž pokračoval POSLEDNÍM TANGEM V PAŘÍŽI. Tři postavy příběhu se na pozadí studentských nepokojů kolem roku 1968 v Paříži oddávají podobným hrám jako kdysi Marlon Brando a Maria Schneiderová v nejproslulejším Bertolucciho díle. Mezi experimentováním, kam až lze dojít ve svobodném sexu, si dvojice sourozenců a její náhodný host z Ameriky libují v neustálých citacích z kultovních filmů. Ventilují svou zlobu vůči nepřítomným rodičům, jejichž peníze vesele projídají. Film je Berolucciho nostalgickým ohlédnutím za vlastní minulostí. Na rozdíl od svých tehdejších radikálních postojů, dokáže dnes vidět své hrdiny s ironickým odstupem a něhou.
    28
  • Sladká smrt
    Sladká smrt (2000)
    Film
    67%
    29
  • Sedmý terč
    Sedmý terč (1984)
    Film
    • iVysílání
    Bývalý válečný dopisovatel Bastien Grimaldy je jednoho večera přepaden a zmlácen. Netuší, co po něm násilníci chtěli. Po tomto incidentu je pronásledován neznámými zločinci. Když jednoho večera opět zazvoní telefon, dostane Bastien nabídku, aby si koupil svůj bývalý život. Když policie jedná váhavě a dokonce s ním jedná jako s podezřelým, Bastien se rozhodne pokračovat ve vyšetřování na vlastní pěst. (Česká televize)
    65%
    Bývalý válečný dopisovatel Bastien Grimaldy je jednoho večera přepaden a zmlácen. Netuší, co po něm násilníci chtěli. Po tomto incidentu je pronásledován neznámými zločinci. Když jednoho večera opět zazvoní telefon, dostane Bastien nabídku, aby si koupil svůj bývalý život. Když policie jedná váhavě a dokonce s ním jedná jako s podezřelým, Bastien se rozhodne pokračovat ve vyšetřování na vlastní pěst. (Česká televize)
    30
  • Prokletí ostrova Saint Pierre
    Prokletí ostrova Saint Pierre (2000)
    Film
    1850 Saint-Pierre, malý francouzský ostrov nedaleko Kanady. Neel - pachatel brutální vraždy, je odsouzen k trestu smrti. Není zde ale mechanismus k vykonání trestu. Francouzská vláda proto rozhodne, poslat na ostrov gilotinu. Než loď s nákladem dorazí, je Neel vězněn v sídle kapitána a jeho manželky, kteří ostrov spravují. Čekání na smrt si Neel krátí prací. Pozvolna se stává nepostradatelným a velmi oblíbeným mužem celého ostrova. Zvláštní slabost pro něj má i kapitánova žena. Když dorazí loď s gilotinou, je třeba vykonat spravedlnost. Kapitán se, z lásky ke své ženě, postaví proti rozhodnutí. Osud všech tří je od té chvíle nevyhnutelný...
    Žánry:DramaHistorický
    65%
    1850 Saint-Pierre, malý francouzský ostrov nedaleko Kanady. Neel - pachatel brutální vraždy, je odsouzen k trestu smrti. Není zde ale mechanismus k vykonání trestu. Francouzská vláda proto rozhodne, poslat na ostrov gilotinu. Než loď s nákladem dorazí, je Neel vězněn v sídle kapitána a jeho manželky, kteří ostrov spravují. Čekání na smrt si Neel krátí prací. Pozvolna se stává nepostradatelným a velmi oblíbeným mužem celého ostrova. Zvláštní slabost pro něj má i kapitánova žena. Když dorazí loď s gilotinou, je třeba vykonat spravedlnost. Kapitán se, z lásky ke své ženě, postaví proti rozhodnutí. Osud všech tří je od té chvíle nevyhnutelný...
    Žánry:DramaHistorický
    31
  • Stepující stonožka
    Stepující stonožka (1977)
    Film
    Nacistický generál Goring túži po vzácnej soche Milotskej Venuše, ktorá si našla svoj prechodný domov v najznámejšom francúzskom zámku. Do krajiny galtského kohúta vyšle generál špeciálnu jednotku, aby sochu čo najrýchlejšie priviezla do Veľkej ríše. Jacques, zamestnanec múzea, je náhodným svedkom ostrého dialógu medzi nacistom a riaditeľom Louvreu. Okamžite informuje svojich dvoch priateľov sochára Francisa a výčapníka Henriho, o opovážlivosti Nemcov. Mladým Francúzom sa generálov úmysel ani trochu nepozdáva a sú pevne rozhodnutí krásne kamenné telo Venuše uniesť. Na realizáciu svojho plánu však majú iba dvadsaťštyri hodín. Ich heslom pri vlasteneckej lúpeži ako svoj čin nazývajú sa stáva záhadná veta: stonožka stepuje...
    Žánry:Komedie
    64%
    Nacistický generál Goring túži po vzácnej soche Milotskej Venuše, ktorá si našla svoj prechodný domov v najznámejšom francúzskom zámku. Do krajiny galtského kohúta vyšle generál špeciálnu jednotku, aby sochu čo najrýchlejšie priviezla do Veľkej ríše. Jacques, zamestnanec múzea, je náhodným svedkom ostrého dialógu medzi nacistom a riaditeľom Louvreu. Okamžite informuje svojich dvoch priateľov sochára Francisa a výčapníka Henriho, o opovážlivosti Nemcov. Mladým Francúzom sa generálov úmysel ani trochu nepozdáva a sú pevne rozhodnutí krásne kamenné telo Venuše uniesť. Na realizáciu svojho plánu však majú iba dvadsaťštyri hodín. Ich heslom pri vlasteneckej lúpeži ako svoj čin nazývajú sa stáva záhadná veta: stonožka stepuje...
    Žánry:Komedie
    32
  • Le juge
    Le juge (1984)
    Film
    • Netflix
    Vyšetřující soudce Francois Muller je odhodlán rozbít obchod s heroinem, který ve francouzském Marseille kvete díky tamní mafii. S pomocí komisaře Inocentiho se mu daří postupně získávat usvědčující důkazy proti jednomu z místních šéfů podsvětí. Boj s mafií ovšem rozhodně nebude snadný a vyžádá si i své oběti. Film inspirovaný skutečnými událostmi je vyprávěn až reportážním způsobem.
    Žánry:DramaKrimi
    64%
    Vyšetřující soudce Francois Muller je odhodlán rozbít obchod s heroinem, který ve francouzském Marseille kvete díky tamní mafii. S pomocí komisaře Inocentiho se mu daří postupně získávat usvědčující důkazy proti jednomu z místních šéfů podsvětí. Boj s mafií ovšem rozhodně nebude snadný a vyžádá si i své oběti. Film inspirovaný skutečnými událostmi je vyprávěn až reportážním způsobem.
    Žánry:DramaKrimi
    33
  • Policie
    Policie (1985)
    Film
    Mangin (Gérard Depardieu), mladý policejní inspektor z Paříže, je na stopě obávaných pašeráků drog. Podaří se mu zatknout Simona, jednoho z šéfů bandy, a jeho přítelkyni Norii (Sophie Marceau). Po propuštění z vězení se Norii podaří ukrást gangu zásilku drog a 2 miliony franků. Neuvědomuje si, jakému nebezpečí vystaví sebe i svého advokáta. Noria hraje dvojí hru a jde jí jen o osobní prospěch, proto si zahrává s komisařovými city. Magnin je jako policista přísný a nelítostný, ale zároveň i velmi zranitelný kvůli lásce k Norii. Dokáže zachránit Norii a jej…
    64%
    Mangin (Gérard Depardieu), mladý policejní inspektor z Paříže, je na stopě obávaných pašeráků drog. Podaří se mu zatknout Simona, jednoho z šéfů bandy, a jeho přítelkyni Norii (Sophie Marceau). Po propuštění z vězení se Norii podaří ukrást gangu zásilku drog a 2 miliony franků. Neuvědomuje si, jakému nebezpečí vystaví sebe i svého advokáta. Noria hraje dvojí hru a jde jí jen o osobní prospěch, proto si zahrává s komisařovými city. Magnin je jako policista přísný a nelítostný, ale zároveň i velmi zranitelný kvůli lásce k Norii. Dokáže zachránit Norii a jej…
    34
  • 35
  • 36
  • Povolání: Učitel
    Povolání: Učitel (1996)
    Film
    • Netflix
    63%
    37
  • Sliby
    Sliby (2021)
    Film
    • Max
    63%
    38
  • Děti století
    Děti století (1999)
    Film
    George Sandová se stala nesmrtelnou díky talentu a odvaze psát o všem, co chtěla. Juliette Binocheová a Benoit Magimel v příběhu o lásce a smrti... Francouzský film Děti svého věku je příběhem o vášnivé lásce George Sandové a Alfreda de Musseta. Když se tito dva spisovatelé poznali, byli již slavní a ani jeden z nich už nedoufal, že potká velkou lásku. A přesto spolu zažili vztah, který je povznášel a ničil zároveň a který je poznamenal až do konce života. George Sandová se narodila v rodině napoleonského důstojníka, byla dána do klášterní výchovy, ze které ji vysvobodila její osvícená babička. Díky ní poznávala Aurore Dupinová, jak se původně jmenovala, literaturu, filozofii, babička v ní podporovala touhu stát se nezávislou. V manželství s nevzdělaným venkovským šlechticem vydržela Sandová devět let a pak utekla i s dětmi do Paříže. Zde se uprostřed studentů, intelektuálů a umělců setkala s Mussetem a začala svou spisovatelskou a novinářskou práci. Vzhledem ke svému původu a společnosti začala tato nezávislá a hrdá žena používat pseudonym George Sandová. Od té doby, kdykoliv hovořila svým jménem nebo o sobě psala ve svých dílech, používala mužský rod. Její nezávislost a nespoutanost popuzovala nejrůznější kruhy, rodina Musseta se ostře stavěla proti jejich vztahu. Utekli spolu do Benátek, ale tam jejich vztah skončil téměř tragicky. (Česká televize)
    63%
    George Sandová se stala nesmrtelnou díky talentu a odvaze psát o všem, co chtěla. Juliette Binocheová a Benoit Magimel v příběhu o lásce a smrti... Francouzský film Děti svého věku je příběhem o vášnivé lásce George Sandové a Alfreda de Musseta. Když se tito dva spisovatelé poznali, byli již slavní a ani jeden z nich už nedoufal, že potká velkou lásku. A přesto spolu zažili vztah, který je povznášel a ničil zároveň a který je poznamenal až do konce života. George Sandová se narodila v rodině napoleonského důstojníka, byla dána do klášterní výchovy, ze které ji vysvobodila její osvícená babička. Díky ní poznávala Aurore Dupinová, jak se původně jmenovala, literaturu, filozofii, babička v ní podporovala touhu stát se nezávislou. V manželství s nevzdělaným venkovským šlechticem vydržela Sandová devět let a pak utekla i s dětmi do Paříže. Zde se uprostřed studentů, intelektuálů a umělců setkala s Mussetem a začala svou spisovatelskou a novinářskou práci. Vzhledem ke svému původu a společnosti začala tato nezávislá a hrdá žena používat pseudonym George Sandová. Od té doby, kdykoliv hovořila svým jménem nebo o sobě psala ve svých dílech, používala mužský rod. Její nezávislost a nespoutanost popuzovala nejrůznější kruhy, rodina Musseta se ostře stavěla proti jejich vztahu. Utekli spolu do Benátek, ale tam jejich vztah skončil téměř tragicky. (Česká televize)
    39
  • Život je peklo
    Život je peklo (2004)
    Film
    Několik let žili spolu, Emily a Lee, rockové hvězdy 80-tých let, sladká sláva jim omámila hlavu, lehce nabyté peníze a slávu. Ale také drogy. Když je Lee nalezen mrtev v hotelu u kanadských hranic, život Emily se rozpadá na kusy. Zkouší začít znovu v Paříži. Smůla ji však stíhá i zde a jediné k čemu se Emily upíná je její syn Jay, který žije s rodiči Leeho v Kanadě. Dokáže však být Emily ještě dobrou matkou?
    Žánry:Drama
    63%
    Několik let žili spolu, Emily a Lee, rockové hvězdy 80-tých let, sladká sláva jim omámila hlavu, lehce nabyté peníze a slávu. Ale také drogy. Když je Lee nalezen mrtev v hotelu u kanadských hranic, život Emily se rozpadá na kusy. Zkouší začít znovu v Paříži. Smůla ji však stíhá i zde a jediné k čemu se Emily upíná je její syn Jay, který žije s rodiči Leeho v Kanadě. Dokáže však být Emily ještě dobrou matkou?
    Žánry:Drama
    40
  • 41
  • 42
  • Dvojče
    Dvojče (1984)
    Film
    Matthias je majitelem firmy, která vyrábí laškovné pohlednice s různými "legračními" hesly. Má jednu sekretářku, několik věřitelů a stále hluboko do kapsy. Matthias však nikdy neztrácí svůj šarm a smysl pro humor. Když se na riviéře seznámí s krásnou pohádkově bohatou blondýnkou, je jen otázkou času, kdy mu podlehne. Tak si to myslí Matthias. Skutečnost je poněkud prozaičtější. Krásná dědička má dvojče - sestru, která je od ní k nerozeznání. A obě se chtějí co nejdřív vdát a obě chtějí Matthiase nebo jeho bratra. Má on vlastně bratra? A jak to má potom všechno stihnout?
    Žánry:Komedie
    61%
    Matthias je majitelem firmy, která vyrábí laškovné pohlednice s různými "legračními" hesly. Má jednu sekretářku, několik věřitelů a stále hluboko do kapsy. Matthias však nikdy neztrácí svůj šarm a smysl pro humor. Když se na riviéře seznámí s krásnou pohádkově bohatou blondýnkou, je jen otázkou času, kdy mu podlehne. Tak si to myslí Matthias. Skutečnost je poněkud prozaičtější. Krásná dědička má dvojče - sestru, která je od ní k nerozeznání. A obě se chtějí co nejdřív vdát a obě chtějí Matthiase nebo jeho bratra. Má on vlastně bratra? A jak to má potom všechno stihnout?
    Žánry:Komedie
    43
  • 44
  • Můj pasák
    Můj pasák (1996)
    Film
    • Netflix
    Prostitutka Marie Abarthová je jednou z mála, která své povolání vykonává s láskou. K zákazníkům je vždy pozorná a věnuje se jim naplno, ať jsou mladí, staří, štíhlí nebo při těle. Jedné noci objeví ve vstupní hale domu, kde bydlí, bezdomovce Jeannota, který zde přespává. Přinese mu teplé jídlo, půjčí teplomet a nakonec mu nabídne i svou náruč plnou lásky. Dívka se do charismatického muže zamiluje a nechá ho u sebe bydlet. Jeannotovi brzy začne vadit, že musí opouštět byt pokaždé, když jeho přítelkyně doma pracuje, a tak Marie pronajme větší byt. Tím ale milencovy nároky zdaleka nekončí...

    Režisér Bertrand Blier, syn známého herce Bernarda Bliera, získal uznání jako svérázný autor komedií, citlivý vykladač nevšedních lidských osudů a zejména jako bořitel měšťáckých konvencí, především v tabuizované oblasti sexu. Své pověsti dostál i ve svém zatím posledním snímku Můj pasák. Líčí v něm peripetie vztahu slušné prostitutky a hodného pasáka, který ji však zklame.

    Blier zachycuje vztahy mezi proagonisty filmu bez skrupulí, ale také bez zbytečného naturalismu, zato se zvláštní citlivostí a bezprostředností. Sám režisér říká, že "prostituce je stejně jako zbraně a gangsteři součástí kinematografie." Ve filmu dominují dobře napsané dialogy, promluvy hrdinů a po obrazové stránce velké detaily jejich tváří a pohledů. Přes uvedené klady snímku jsou v Blierově filmografii (u nás bohužel velmi málo známé) ještě mnohem výraznější díla.
    60%
    Prostitutka Marie Abarthová je jednou z mála, která své povolání vykonává s láskou. K zákazníkům je vždy pozorná a věnuje se jim naplno, ať jsou mladí, staří, štíhlí nebo při těle. Jedné noci objeví ve vstupní hale domu, kde bydlí, bezdomovce Jeannota, který zde přespává. Přinese mu teplé jídlo, půjčí teplomet a nakonec mu nabídne i svou náruč plnou lásky. Dívka se do charismatického muže zamiluje a nechá ho u sebe bydlet. Jeannotovi brzy začne vadit, že musí opouštět byt pokaždé, když jeho přítelkyně doma pracuje, a tak Marie pronajme větší byt. Tím ale milencovy nároky zdaleka nekončí...

    Režisér Bertrand Blier, syn známého herce Bernarda Bliera, získal uznání jako svérázný autor komedií, citlivý vykladač nevšedních lidských osudů a zejména jako bořitel měšťáckých konvencí, především v tabuizované oblasti sexu. Své pověsti dostál i ve svém zatím posledním snímku Můj pasák. Líčí v něm peripetie vztahu slušné prostitutky a hodného pasáka, který ji však zklame.

    Blier zachycuje vztahy mezi proagonisty filmu bez skrupulí, ale také bez zbytečného naturalismu, zato se zvláštní citlivostí a bezprostředností. Sám režisér říká, že "prostituce je stejně jako zbraně a gangsteři součástí kinematografie." Ve filmu dominují dobře napsané dialogy, promluvy hrdinů a po obrazové stránce velké detaily jejich tváří a pohledů. Přes uvedené klady snímku jsou v Blierově filmografii (u nás bohužel velmi málo známé) ještě mnohem výraznější díla.
    45
  • Opojení mocí
    Opojení mocí (2006)
    Film
    • Filmbox+
    Vyšetřovací soudkyně Jeanne Charmantová je známá jako tvrdá a nesmlouvavá žena. Její manžel by dodal, že je chladná. Je pověřena vyšetřováním případu zpronevěry státních fonců a přijímání úplatků presidentem mocného průmyslového konglomerátu. Humeau si je jist svou pozicí, protože je napojen na významné politiky, kteří jsou zapleteni do jeho machinací. Jeanne je však příliš silný a neovlivnitelný protivník. Ovšem úplatky, to je síť vazeb, ve které každý na každého něco ví a je tedy třeba si vzájemně pomáhat. Film byl nominovám na Zlatého medvěda na MFF v Berlíně. Do hlavních rolí obsadil Chabrol své oblíbené herce Isabelle Huppertovou a Francoise Berléanda.
    Žánry:DramaThriller
    60%
    Vyšetřovací soudkyně Jeanne Charmantová je známá jako tvrdá a nesmlouvavá žena. Její manžel by dodal, že je chladná. Je pověřena vyšetřováním případu zpronevěry státních fonců a přijímání úplatků presidentem mocného průmyslového konglomerátu. Humeau si je jist svou pozicí, protože je napojen na významné politiky, kteří jsou zapleteni do jeho machinací. Jeanne je však příliš silný a neovlivnitelný protivník. Ovšem úplatky, to je síť vazeb, ve které každý na každého něco ví a je tedy třeba si vzájemně pomáhat. Film byl nominovám na Zlatého medvěda na MFF v Berlíně. Do hlavních rolí obsadil Chabrol své oblíbené herce Isabelle Huppertovou a Francoise Berléanda.
    Žánry:DramaThriller
    46
  • Sidonie v Japonsku
    Sidonie v Japonsku (2023)
    Film
    • Max
    59%
    47
  • Rej výtržníků
    Rej výtržníků (1992)
    Film

    Ve světě plném otravů se láska hledá opravdu velmi těžko... Ale když se chce, všechno jde! Zvěrolékaře Henriho na každém kroku někdo obtěžuje, zdržuje nudnými řečmi a připravuje o čas i soukromí. K dovršení všeho jej opustí manželka, přenechá mu jejich malého syna a nic dalšího ji už nezajímá. Henri je zhnusen a vytrvale odráží všechny ženy, které mu dohazuje jeho otravná sestra. Když však potká sympatickou Louise, okamžitě v ní rozpozná spřízněnou duši a na první pohled se zamiluje. Jenže je tady malinký háček - rád by jí vyznal lásku, ale do cesty se mu staví jeden otrapa za druhým. A přestože Louise jeho city opětuje, je zcela nemožné najít kousek místa, kde by měli klid.

    Žánry:Komedie
    58%

    Ve světě plném otravů se láska hledá opravdu velmi těžko... Ale když se chce, všechno jde! Zvěrolékaře Henriho na každém kroku někdo obtěžuje, zdržuje nudnými řečmi a připravuje o čas i soukromí. K dovršení všeho jej opustí manželka, přenechá mu jejich malého syna a nic dalšího ji už nezajímá. Henri je zhnusen a vytrvale odráží všechny ženy, které mu dohazuje jeho otravná sestra. Když však potká sympatickou Louise, okamžitě v ní rozpozná spřízněnou duši a na první pohled se zamiluje. Jenže je tady malinký háček - rád by jí vyznal lásku, ale do cesty se mu staví jeden otrapa za druhým. A přestože Louise jeho city opětuje, je zcela nemožné najít kousek místa, kde by měli klid.

    Žánry:Komedie
    48
  • 49
  • Komedie nevinnosti
    Komedie nevinnosti (2000)
    Film
    Na své deváté narozeniny oznámí Camille své matce, že jeho pravé jméno je Paul a že se chce vrátit zpátky domů ke své mámě. Zoufalá Ariane neví, co se s jejím synem děje, ale rozhodne se po jeho naléhání následovat jej za ženou jménem Isabell. Když neznámou ženu nejdou, vrhne se jí Camille do náručí s přesvědčením, že toto je jeho opravdová máma. V domnění, že je Camille nemocný, vezme Ariane Isabellu k sobě domů a doufá, že jí její pobyt vysvětlí zvláštní chování jejího syna.
    Režie:Raoul Ruiz
    57%
    Na své deváté narozeniny oznámí Camille své matce, že jeho pravé jméno je Paul a že se chce vrátit zpátky domů ke své mámě. Zoufalá Ariane neví, co se s jejím synem děje, ale rozhodne se po jeho naléhání následovat jej za ženou jménem Isabell. Když neznámou ženu nejdou, vrhne se jí Camille do náručí s přesvědčením, že toto je jeho opravdová máma. V domnění, že je Camille nemocný, vezme Ariane Isabellu k sobě domů a doufá, že jí její pobyt vysvětlí zvláštní chování jejího syna.
    Režie:Raoul Ruiz
    50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54