martin-mickey-stusak
36 703 bodů •
8.5
Svým způsobem kapánek kontroverzní snímek ve svém podání ryze francouzské kinematografie. Je to něco jako podobenství policejního vyšetřovatele v atmosféře kapánek drsnějšího noir a francouzské nové vlny. Jeho vyšetřovatelská zásadovost, mnohdy překračující policejní hranice, je nabourána femme fatale, kdy je neochvějně odhalena jeho lidskost v charakterových slabinách. Celý koncept se snaží nepřekračovat jasně dané hranice a je veden frustrujícími konverzacemi, takřka kulometným tempem. Navíc naprosto bez soundtracku, čímž je opodstatněn takřka až ryzí realismus. Příběh je rozdělen na dvě poloviny. První polovina ukazuje policejní práci v celém svém spektru ve snaze nabourat obchod s drogami a druhá nerozvážnost daného policajta poté, co se zamiluje do ženy obchodníka s drogami, čímž atmosféra škrtá o romanci, ale tak je tak pevně držena na uzdě, že se toho vůbec nedosáhne. Byť se to nezdá, příběh je skutečně plnohodnotný, jen na tradiční policejní film neobsahuje napětí v rámci pronásledování, honiček či přestřelek. Určitou živost to však přesto má a to právě vlivem dobře stavěných dialogů. Tady nejde ani tak o případ, jako právě o policejního vyšetřovatele a jeho skryté charakterové protiklady. Skrytý naturalismus a takřka až polodokumentární rozhraní tak osloví spíše jen určitou skupinu diváků.