Karel Kochman: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Karel Kochman: Filmy a seriály

  • Kulový blesk
    Kulový blesk (1978)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +3
    Připravit, zorganizovat a provést výměnu dvanácti bytů je dílo hodné mistra. Tím ovšem dr. Radosta, jehož excelentně ztvárnil Rudolf Hrušínský, také je. Náhlé těžkosti a komplikace řeší s grácií za pochodu a pro jistotu, aby se v den D všechno povedlo, provede malou generální zkoušku, která odhalí mnohé nedostatky celé akce. Objeví se drobné problémy, způsobené např. svatbou objednanou na nevhodný termín nebo váháním některých účastníků. Zmatek, jenž málem zhatí celou operaci, vyvolá noční cvičení, vyhlášené opilým psychologem Knotkem...
    Žánry:Komedie
    83%
    Připravit, zorganizovat a provést výměnu dvanácti bytů je dílo hodné mistra. Tím ovšem dr. Radosta, jehož excelentně ztvárnil Rudolf Hrušínský, také je. Náhlé těžkosti a komplikace řeší s grácií za pochodu a pro jistotu, aby se v den D všechno povedlo, provede malou generální zkoušku, která odhalí mnohé nedostatky celé akce. Objeví se drobné problémy, způsobené např. svatbou objednanou na nevhodný termín nebo váháním některých účastníků. Zmatek, jenž málem zhatí celou operaci, vyvolá noční cvičení, vyhlášené opilým psychologem Knotkem...
    Žánry:Komedie
    1
  • Skřivánci na niti
    Skřivánci na niti (1969)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • +1

    Během pražského jara byl schválen do výroby čtvrtý film Jiřího Menzela, inspirovaný motivy z povídek knihy Bohumila Hrabala Inzerát na dům, ve kterém už nechci bydlet. Po povídce Smrt pana Baltazara z Perliček na dně (1965) a válečné tragikomedii Ostře sledované vlaky (1966), jež získala Oscara, šlo o další spolupráci nadějného filmaře a úspěšného spisovatele. Skřivánci na niti se odehrávají v kladenských ocelárnách, kam komunistický totalitní režim v období stalinismu posílal na převýchovu politicky nepohodlné osoby. Bývalý prokurátor (Leoš Suchařípa) se potkává s holičem Kudlou (Ferdinand Krůta), mladým adventistou Pavlem (Václav Neckář) a jeho láskou Jitkou (Jitka Zelenohorská). Nad všemi bdí dozorce Anděl (Jaroslav Satoranský). Film satirizující politické represe z padesátých let putoval hned po svém dokončení na dvacet let do trezoru. Navíc z něj musela být odstraněna scéna se senilním ministrem Zdeňkem Nejedlým. Premiéra filmu Skřivánci na niti proběhla až v roce 1990 a v témže roce za něj na festivalu v Berlíně Menzel získal Zlatého medvěda. (NFA)

    Žánry:DramaKomedie
    81%

    Během pražského jara byl schválen do výroby čtvrtý film Jiřího Menzela, inspirovaný motivy z povídek knihy Bohumila Hrabala Inzerát na dům, ve kterém už nechci bydlet. Po povídce Smrt pana Baltazara z Perliček na dně (1965) a válečné tragikomedii Ostře sledované vlaky (1966), jež získala Oscara, šlo o další spolupráci nadějného filmaře a úspěšného spisovatele. Skřivánci na niti se odehrávají v kladenských ocelárnách, kam komunistický totalitní režim v období stalinismu posílal na převýchovu politicky nepohodlné osoby. Bývalý prokurátor (Leoš Suchařípa) se potkává s holičem Kudlou (Ferdinand Krůta), mladým adventistou Pavlem (Václav Neckář) a jeho láskou Jitkou (Jitka Zelenohorská). Nad všemi bdí dozorce Anděl (Jaroslav Satoranský). Film satirizující politické represe z padesátých let putoval hned po svém dokončení na dvacet let do trezoru. Navíc z něj musela být odstraněna scéna se senilním ministrem Zdeňkem Nejedlým. Premiéra filmu Skřivánci na niti proběhla až v roce 1990 a v témže roce za něj na festivalu v Berlíně Menzel získal Zlatého medvěda. (NFA)

    Žánry:DramaKomedie
    2
  • Petrolejové lampy
    Petrolejové lampy (1971)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +1
    Sugestivní filmové drama Petrolejové lampy natočil Juraj Herz podle stejnojmenného románu Jaroslava Havlíčka. Vypráví v něm tragický příběh stárnoucí dívky Štěpy, žijící na přelomu století v dusném prostředí českého maloměsta, v ovzduší nepochopení a předstíraných citů, přetvářky a falše. Štěpě jsou neustále matkou vnucováni adepti na ženění, kteří ovšem musejí pocházet z téhož okruhu jako ona. Štěpa je však jiná než ostatní dívky. Jakoby zasažena duchem emancipace vyslouží si pověst dívky volných mravů a ta přirozeně nápadníky z řad městské honorace odrazuje. Než by se stala starou pannou, provdá se za bratrance, zkrachovalého důstojníka. V den svatby ale ještě netuší, jaká strašlivá nemoc pronásleduje jejího ženicha...
    Režie:Juraj Herz
    80%
    Sugestivní filmové drama Petrolejové lampy natočil Juraj Herz podle stejnojmenného románu Jaroslava Havlíčka. Vypráví v něm tragický příběh stárnoucí dívky Štěpy, žijící na přelomu století v dusném prostředí českého maloměsta, v ovzduší nepochopení a předstíraných citů, přetvářky a falše. Štěpě jsou neustále matkou vnucováni adepti na ženění, kteří ovšem musejí pocházet z téhož okruhu jako ona. Štěpa je však jiná než ostatní dívky. Jakoby zasažena duchem emancipace vyslouží si pověst dívky volných mravů a ta přirozeně nápadníky z řad městské honorace odrazuje. Než by se stala starou pannou, provdá se za bratrance, zkrachovalého důstojníka. V den svatby ale ještě netuší, jaká strašlivá nemoc pronásleduje jejího ženicha...
    Režie:Juraj Herz
    3
  • Tichá bolest
    Tichá bolest (1990)
    Film
    Těsně porevoluční film pojednává o moravské rodině těžce postižené komunistickým režimem. Vidíme pochovávání urny s popelem otce, popraveného v 50. letech jako třídní nepřítel. Vidíme děda, jak v marném, ale hluboce procítěném gestu odporu odmítá mít cokoli společného s represivním režimem. A vidíme vnuka, jak nesměl studovat a skončil na vojně u "černých baronů". Scenárista Jiří Křižan vykreslil v notně pochmurných barvách život lidí, které drtila zlá doba, avšak režisér Martin Hollý se nedokázal vždy dotknout nejniternějších pocitů, oné titulové tiché bolesti.
    Žánry:DramaRetro
    79%
    Těsně porevoluční film pojednává o moravské rodině těžce postižené komunistickým režimem. Vidíme pochovávání urny s popelem otce, popraveného v 50. letech jako třídní nepřítel. Vidíme děda, jak v marném, ale hluboce procítěném gestu odporu odmítá mít cokoli společného s represivním režimem. A vidíme vnuka, jak nesměl studovat a skončil na vojně u "černých baronů". Scenárista Jiří Křižan vykreslil v notně pochmurných barvách život lidí, které drtila zlá doba, avšak režisér Martin Hollý se nedokázal vždy dotknout nejniternějších pocitů, oné titulové tiché bolesti.
    Žánry:DramaRetro
    4
  • Panna a netvor
    Panna a netvor (1979)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +1
    Slavnou strašidelnou pohádku, původně francouzskou, o princi začarovaném do děsivé zvířecí podoby, jehož vysvobodí až čistá láska, využil režisér Juraj Herz k vizuálně působivé podívané, která těží z tajuplných, stísněných prostor i z lyricky laděného vyprávění. Osudy nejmladší dcery zchudlého kupce, která se dobrovolně vydá do zakletého zámku, aby zachránila svého otce, původně zpracoval jako básnivou hru František Hrubín. Režisér oproti tradici nevtiskl netvoru lví podobu, nýbrž jej vybavil zlověstným ptačím zobanem.
    Režie:Juraj Herz
    78%
    Slavnou strašidelnou pohádku, původně francouzskou, o princi začarovaném do děsivé zvířecí podoby, jehož vysvobodí až čistá láska, využil režisér Juraj Herz k vizuálně působivé podívané, která těží z tajuplných, stísněných prostor i z lyricky laděného vyprávění. Osudy nejmladší dcery zchudlého kupce, která se dobrovolně vydá do zakletého zámku, aby zachránila svého otce, původně zpracoval jako básnivou hru František Hrubín. Režisér oproti tradici nevtiskl netvoru lví podobu, nýbrž jej vybavil zlověstným ptačím zobanem.
    Režie:Juraj Herz
    5
  • Svědek umírajícího času
    Svědek umírajícího času (1990)
    Film
    75%
    6
  • Den pro mou lásku
    Den pro mou lásku (1976)
    Film
    • VOYO
    Komorně laděný příběh mladých manželů, kterým se zhroutí svět po smrti čtyřleté dcerky... Mladí manželé Staškovi – fotografka Marie (M. Vančurová) a student stavební fakulty Petr (V. Harapes) – žijí v útulném podkrovním bytě se čtyřletou dcerkou Maruškou (S. Kamenická). Upovídanou okatou holčičku mají rádi všichni sousedé i dělnice z výrobny věnců, která sídlí ve dvoře. Jenže jednoho dne dostane Maruška prudký zánět mozkových blan, na který posléze zemře. Tragická událost těžce poznamená psychiku i soužití obou manželů. Zatímco Marie se utápí v bezbřehém smutku, zdrcený Petr odstraňuje z bytu všechno, co Marušku připomíná: fotografie, hračky, oblečení i sbírku starožitných hodin. Vymazat z paměti milované dítě však samozřejmě není možné. Cesta k vyrovnání se s tragédií a k nalezení nové naděje vede jinudy... (Česká televize)
    Režie:Juraj Herz
    73%
    Komorně laděný příběh mladých manželů, kterým se zhroutí svět po smrti čtyřleté dcerky... Mladí manželé Staškovi – fotografka Marie (M. Vančurová) a student stavební fakulty Petr (V. Harapes) – žijí v útulném podkrovním bytě se čtyřletou dcerkou Maruškou (S. Kamenická). Upovídanou okatou holčičku mají rádi všichni sousedé i dělnice z výrobny věnců, která sídlí ve dvoře. Jenže jednoho dne dostane Maruška prudký zánět mozkových blan, na který posléze zemře. Tragická událost těžce poznamená psychiku i soužití obou manželů. Zatímco Marie se utápí v bezbřehém smutku, zdrcený Petr odstraňuje z bytu všechno, co Marušku připomíná: fotografie, hračky, oblečení i sbírku starožitných hodin. Vymazat z paměti milované dítě však samozřejmě není možné. Cesta k vyrovnání se s tragédií a k nalezení nové naděje vede jinudy... (Česká televize)
    Režie:Juraj Herz
    7
  • Sanitka
    Sanitka (1984)
    Seriál
    • VOYO
    • iVysílání

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    70%

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    8
  • Milenci v roce jedna
    Milenci v roce jedna (1973)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Krátce po skončení druhé světové války se student práv Pavel Krouza (V. Preiss) těší na budoucnost stejně jako jeho spolužáci z fakulty. S osmimilimetrovou kamerou bloumá po Praze a zachycuje atmosféru prvních mírových týdnů. Jednou na nábřeží potká posmutnělou dívku Helenu Polákovou (M. Vančurová), která jej zaujme jak krásou, tak plachostí a nepřístupností. Pavel ji začne vyhledávat a podaří se mu s ní natočit několik záběrů. Jen pomalu přitom odhaluje Helenino tajemství: dívka strávila většinu války v koncentračním táboře, stejně jako její starší sestra Olga (L. Švormová). Ta po ztrátě rodičů na sestru přísně dohlíží. Protože Pavel přežil válku bez větších starostí, je jeho sbližování s Helenou pomalé a složité. Tím spíš, že Olga sestřina nápadníka přímo nesnáší. Společná budoucnost mladého páru je proto nejistá a může ji zachránit jedině opravdová láska... (Česká televize)
    70%
    Krátce po skončení druhé světové války se student práv Pavel Krouza (V. Preiss) těší na budoucnost stejně jako jeho spolužáci z fakulty. S osmimilimetrovou kamerou bloumá po Praze a zachycuje atmosféru prvních mírových týdnů. Jednou na nábřeží potká posmutnělou dívku Helenu Polákovou (M. Vančurová), která jej zaujme jak krásou, tak plachostí a nepřístupností. Pavel ji začne vyhledávat a podaří se mu s ní natočit několik záběrů. Jen pomalu přitom odhaluje Helenino tajemství: dívka strávila většinu války v koncentračním táboře, stejně jako její starší sestra Olga (L. Švormová). Ta po ztrátě rodičů na sestru přísně dohlíží. Protože Pavel přežil válku bez větších starostí, je jeho sbližování s Helenou pomalé a složité. Tím spíš, že Olga sestřina nápadníka přímo nesnáší. Společná budoucnost mladého páru je proto nejistá a může ji zachránit jedině opravdová láska... (Česká televize)
    9
  • Třetí patro
    Třetí patro (1986)
    Seriál
    • iVysílání
    Martin Brázda se vrací z vojny. Jeho dívka Hanka asi čekala, že se teď konečně vezmou, ale Martin se ženěním nijak nespěchá. Nastupuje jako mistr v Praze, v učilišti, kde se sám před lety vyučil. Začátek je trochu tvrdý, ředitel Beran mu svěří třeťáky, postrach učiliště. Martin se seznamuje s Vojtou, který už chodí na melouchy k atraktivní paní Mádlové, s Jakubem, který má konflikty s otcem, získá dokonce důvěru Mikyho Kadlece, vůdce party. Martin ho pustí na den domů, protože Miky tvrdí, že má problémy s rodiči. Místo toho však Miky jede za holkou a na Jakubově mopedu ho podnapilého chytí silniční kontrola. (oficiální text distributora)
    67%
    Martin Brázda se vrací z vojny. Jeho dívka Hanka asi čekala, že se teď konečně vezmou, ale Martin se ženěním nijak nespěchá. Nastupuje jako mistr v Praze, v učilišti, kde se sám před lety vyučil. Začátek je trochu tvrdý, ředitel Beran mu svěří třeťáky, postrach učiliště. Martin se seznamuje s Vojtou, který už chodí na melouchy k atraktivní paní Mádlové, s Jakubem, který má konflikty s otcem, získá dokonce důvěru Mikyho Kadlece, vůdce party. Martin ho pustí na den domů, protože Miky tvrdí, že má problémy s rodiči. Místo toho však Miky jede za holkou a na Jakubově mopedu ho podnapilého chytí silniční kontrola. (oficiální text distributora)
    10
  • Jen si tak trochu písknout
    Jen si tak trochu písknout (1980)
    Film
    • VOYO
    Jeden týden života dvou pražských třináctiletých kluků ve filmu Karla Smyczka. Film Karla Smyczka Jen si tak trochu písknout je určen mládeži, ale má co říci i dospělým. Vypráví příběh jednoho týdne v životě dvou třináctiletých pražských kluků, spořádaného Petra z typické měšťácké rodiny a zkušenějšího Pavla, který žije sám se svým otcem, a jejich kamarádů a spolužáků. Chlapci při svých toulkách po Praze ukradnou v opravovaném kostele píšťaly z varhan a Pavel se kvůli tomu dostane do velkých problémů. Okolo hlavní zápletky se kupí řada úsměvných i mírně provokativních epizod citlivě odhalujících svět dospívajících dětí. (oficiální text distributora) Karel Smyczek sice natočil úsměvný dětský film, avšak včlenil do něho výpověď, která se se svým dosahem dotýká společenského klimatu ve společnosti. Počínání klukovské party, jakkoli žertovné a neposedné, totiž ledasco prozrazuje o světě dospělých, jejichž zásady, třeba i nevyřčené, děti přebírají. Mládež totiž přestává rozlišovat hranici mezi provokativní klukovinou a mravním selháním.
    Žánry:DramaRodinný
    67%
    Jeden týden života dvou pražských třináctiletých kluků ve filmu Karla Smyczka. Film Karla Smyczka Jen si tak trochu písknout je určen mládeži, ale má co říci i dospělým. Vypráví příběh jednoho týdne v životě dvou třináctiletých pražských kluků, spořádaného Petra z typické měšťácké rodiny a zkušenějšího Pavla, který žije sám se svým otcem, a jejich kamarádů a spolužáků. Chlapci při svých toulkách po Praze ukradnou v opravovaném kostele píšťaly z varhan a Pavel se kvůli tomu dostane do velkých problémů. Okolo hlavní zápletky se kupí řada úsměvných i mírně provokativních epizod citlivě odhalujících svět dospívajících dětí. (oficiální text distributora) Karel Smyczek sice natočil úsměvný dětský film, avšak včlenil do něho výpověď, která se se svým dosahem dotýká společenského klimatu ve společnosti. Počínání klukovské party, jakkoli žertovné a neposedné, totiž ledasco prozrazuje o světě dospělých, jejichž zásady, třeba i nevyřčené, děti přebírají. Mládež totiž přestává rozlišovat hranici mezi provokativní klukovinou a mravním selháním.
    Žánry:DramaRodinný
    11
  • Nevěsta
    Nevěsta (1970)
    Film
    Experimentálně zaměřená hříčka zbavená jakékoli psychologizace se upíná k naivistickému pohledu - v této poloze Jiří Suchý vypráví o putování osmnáctileté dívky, která opustí práci v drůbežářském provozu a vydá se hledat manžela. Věštba, jíž věří, totiž stanovila, že se musí vdát přesně 23. října. Na filmu je patrné, že režisér má zkušenosti s divadelním tvarem, ale nikoli s filmovým vyjadřováním. Proto je výsledek značně těžkopádný, a to navzdory zdůrazňované poetičnosti. Režisérově stylizaci se snaží přizpůsobit i herci se začínající Martou Vančurovou v čele.
    Žánry:DramaKomedie
    66%
    Experimentálně zaměřená hříčka zbavená jakékoli psychologizace se upíná k naivistickému pohledu - v této poloze Jiří Suchý vypráví o putování osmnáctileté dívky, která opustí práci v drůbežářském provozu a vydá se hledat manžela. Věštba, jíž věří, totiž stanovila, že se musí vdát přesně 23. října. Na filmu je patrné, že režisér má zkušenosti s divadelním tvarem, ale nikoli s filmovým vyjadřováním. Proto je výsledek značně těžkopádný, a to navzdory zdůrazňované poetičnosti. Režisérově stylizaci se snaží přizpůsobit i herci se začínající Martou Vančurovou v čele.
    Žánry:DramaKomedie
    12
  • Zločin v šantánu
    Zločin v šantánu (1968)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    Zločin v šantánu * Jiří Menzel ve svém méně známém filmu oživil někdejší detektivní šarády, ale současně jim vtiskl hravou, poetickou nadsázku. Na scénáři totiž vedle Josefa Škvoreckého spolupracoval i Jiří Suchý, hudbu složil Jiří Šlitr. Trochu nesourodě jsou tu rozehrány motivy jak věčného studenta práv, tak politické pletky chránící dobrou pověst záletného ministra, ale především nástrahy zdánlivě jednoduchého kriminálního případu. Pátrání po zloději vzácného šperku a poté po pachateli vraždy se však stává jen záminkou pro rozehrání groteskních příhod a v neposlední řadě i písniček. Zdánlivá nezávaznost však prozrazuje i tragické podtexty, neboť nic není tak nevinné, jak to původně vypadalo. V herecké sestavě zaujmou zejména mistrovské miniatury Vlastimila Brodského, Jana Libíčka či Rudolfa Hrušínského.
    65%
    Zločin v šantánu * Jiří Menzel ve svém méně známém filmu oživil někdejší detektivní šarády, ale současně jim vtiskl hravou, poetickou nadsázku. Na scénáři totiž vedle Josefa Škvoreckého spolupracoval i Jiří Suchý, hudbu složil Jiří Šlitr. Trochu nesourodě jsou tu rozehrány motivy jak věčného studenta práv, tak politické pletky chránící dobrou pověst záletného ministra, ale především nástrahy zdánlivě jednoduchého kriminálního případu. Pátrání po zloději vzácného šperku a poté po pachateli vraždy se však stává jen záminkou pro rozehrání groteskních příhod a v neposlední řadě i písniček. Zdánlivá nezávaznost však prozrazuje i tragické podtexty, neboť nic není tak nevinné, jak to původně vypadalo. V herecké sestavě zaujmou zejména mistrovské miniatury Vlastimila Brodského, Jana Libíčka či Rudolfa Hrušínského.
    13
  • Jako zajíci
    Jako zajíci (1981)
    Film
    • VOYO
    Film navazuje na předchozí Smyczkův film Jen si tak trochu písknout, se zamýšlí nad působením velkoměsta na dospívání dětí, které urychluje v kladném i negativním smyslu. Negativní rysy velkoměsta jsou přemístěny do rekračního prostoru. Kolem příběhu chlapeckého přátelství se rozvíjejí problémy maloměšťáctví, ohrožení a devastace přírody, sobectví dospělých a nekontrolované krutosti dětí.
    Žánry:Rodinný
    65%
    Film navazuje na předchozí Smyczkův film Jen si tak trochu písknout, se zamýšlí nad působením velkoměsta na dospívání dětí, které urychluje v kladném i negativním smyslu. Negativní rysy velkoměsta jsou přemístěny do rekračního prostoru. Kolem příběhu chlapeckého přátelství se rozvíjejí problémy maloměšťáctví, ohrožení a devastace přírody, sobectví dospělých a nekontrolované krutosti dětí.
    Žánry:Rodinný
    14
  • Stín kapradiny
    Stín kapradiny (1985)
    Film
    • VOYO
    Baladickou předlohu Josefa Čapka zpracoval František Vláčil se smyslem pro vizuální zkratku i vyhrocený konflikt. Vypráví o dvou mladých pytlácích, které hajný přistihl přímo u jejich úlovku - jeden z mladíků jej bez rozmýšlení zastřelí. Poté sledujeme jejich marné skrývání v lese i probouzející se svědomí, které i v primitivních myslích vykřesá strach z dopadení a trestu. Důležitá je role přírodní scenerie, která se jakoby stává jedním z účastníků dění.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    64%
    Baladickou předlohu Josefa Čapka zpracoval František Vláčil se smyslem pro vizuální zkratku i vyhrocený konflikt. Vypráví o dvou mladých pytlácích, které hajný přistihl přímo u jejich úlovku - jeden z mladíků jej bez rozmýšlení zastřelí. Poté sledujeme jejich marné skrývání v lese i probouzející se svědomí, které i v primitivních myslích vykřesá strach z dopadení a trestu. Důležitá je role přírodní scenerie, která se jakoby stává jedním z účastníků dění.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    15
  • Byli jsme to my?
    Byli jsme to my? (1990)
    Film
    Divadelní režisér naráží na nezájem a nezodpovědnost hereckého souboru, jehož členové intrikují a shánějí se po vedlejších příjmech. Unavený a nemocný umělec chce svou práci dokončit za každou cenu. Aktualizovaný přepis divadelní hry, kterou na počátku 80. let inscenoval Evald Schorm. V autorské interpretaci A. M. se z působivé výpovědi o mravním úpadku v letech normalizace stala plochá postrevoluční agitka. Tvůrci se dostalo poct na festivalu v Karlových Varech, kvůli jehož termínu byly uspěchány dokončovací práce. Kritika ráda předvedla svoji nezaujatost a byla jednohlasně nemilosrdná.
    Žánry:Drama
    64%
    Divadelní režisér naráží na nezájem a nezodpovědnost hereckého souboru, jehož členové intrikují a shánějí se po vedlejších příjmech. Unavený a nemocný umělec chce svou práci dokončit za každou cenu. Aktualizovaný přepis divadelní hry, kterou na počátku 80. let inscenoval Evald Schorm. V autorské interpretaci A. M. se z působivé výpovědi o mravním úpadku v letech normalizace stala plochá postrevoluční agitka. Tvůrci se dostalo poct na festivalu v Karlových Varech, kvůli jehož termínu byly uspěchány dokončovací práce. Kritika ráda předvedla svoji nezaujatost a byla jednohlasně nemilosrdná.
    Žánry:Drama
    16
  • Holky z porcelánu
    Holky z porcelánu (1974)
    Film
    • VOYO
    Příběh o jedné předávací inventuře, který i po letech neztratil kouzlo. Příběh začíná, když do skladu porcelánu nastupuje nová síla, šestnáctiletá Maruška, zatímco vedoucí, paní Světla, jako již mnohokrát vyhrožuje, že s tím "sekne". Přestože vytoužený nový skladník je ochoten sklad převzít okamžitě, Světla trvá na inventuře. To ovšem ještě netuší, jaký pedant je předseda inventurní komise pan Rybička.
    Žánry:Komedie
    Režie:Juraj Herz
    63%
    Příběh o jedné předávací inventuře, který i po letech neztratil kouzlo. Příběh začíná, když do skladu porcelánu nastupuje nová síla, šestnáctiletá Maruška, zatímco vedoucí, paní Světla, jako již mnohokrát vyhrožuje, že s tím "sekne". Přestože vytoužený nový skladník je ochoten sklad převzít okamžitě, Světla trvá na inventuře. To ovšem ještě netuší, jaký pedant je předseda inventurní komise pan Rybička.
    Žánry:Komedie
    Režie:Juraj Herz
    17
  • Dva na koni, jeden na oslu
    Dva na koni, jeden na oslu (1986)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    Krutá romance z dávno zapomenutých čas s hudbou, se zpěvem a s tancem. Muzikálovou verzi úspěšné hry Oldřicha Daňka převedl v roce 1986 na filmové plátno režisér Jiří Sequens. Odehrává se ve 14. století v Čechách za panování krále Václava IV. Jejími hrdiny jsou tři žoldnéři, kteří bojují vždy na nesprávné straně a vždycky jsou biti. Také jejich účast ve sporu dvou místních šlechticů je málem stojí život , přesto jsou ale morálními vítězi všech bojů, konfliktů a šarvátek.
    63%
    Krutá romance z dávno zapomenutých čas s hudbou, se zpěvem a s tancem. Muzikálovou verzi úspěšné hry Oldřicha Daňka převedl v roce 1986 na filmové plátno režisér Jiří Sequens. Odehrává se ve 14. století v Čechách za panování krále Václava IV. Jejími hrdiny jsou tři žoldnéři, kteří bojují vždy na nesprávné straně a vždycky jsou biti. Také jejich účast ve sporu dvou místních šlechticů je málem stojí život , přesto jsou ale morálními vítězi všech bojů, konfliktů a šarvátek.
    18
  • Holka na zabití
    Holka na zabití (1975)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Filmbox+
    • +1
    Detektivní veselohra, jejíž hlavní představitelka se snaží zjistit pravdu o své záhadně zmizelé kamarádce. Do horského hotelu přichází mladičká a velmi zvědavá dívka Anna, která hledá svoji kamarádku. Obě se znají z dětského domova a ona jí prý dluží nějaké peníze. Zaměstnanci Anně sdělí, že její přítelkyně už před časem zmizela, nejspíš prý odešla \"za lepším\". Anně se to ale moc nezdá - má u sebe od kamarádky pohled, ze kterého vyplývá, že myslela na všechno jiné než na odchod. Anna právě opět nemá kam jít, životem se už nějaký čas od opuštění dětského domova protlouká všelijak, a tak přijme místo v hotelové kuchyni jako brigádnice. Přitom začíná pátrat po zmizelé kamarádce. Její všetečné dotazy brzy přinesou výsledek - Annu se pokusí někdo zabít ...
    Žánry:KomedieKrimi
    Režie:Juraj Herz
    62%
    Detektivní veselohra, jejíž hlavní představitelka se snaží zjistit pravdu o své záhadně zmizelé kamarádce. Do horského hotelu přichází mladičká a velmi zvědavá dívka Anna, která hledá svoji kamarádku. Obě se znají z dětského domova a ona jí prý dluží nějaké peníze. Zaměstnanci Anně sdělí, že její přítelkyně už před časem zmizela, nejspíš prý odešla \"za lepším\". Anně se to ale moc nezdá - má u sebe od kamarádky pohled, ze kterého vyplývá, že myslela na všechno jiné než na odchod. Anna právě opět nemá kam jít, životem se už nějaký čas od opuštění dětského domova protlouká všelijak, a tak přijme místo v hotelové kuchyni jako brigádnice. Přitom začíná pátrat po zmizelé kamarádce. Její všetečné dotazy brzy přinesou výsledek - Annu se pokusí někdo zabít ...
    Žánry:KomedieKrimi
    Režie:Juraj Herz
    19
  • Konečná stanice
    Konečná stanice (1981)
    Film
    Jaroslav Balík několikrát prokázal citlivost vůči příběhům starých lidí (viz Romeo a Julie na konci listopadu), avšak jeho ještě častější zaujatost ideologicky vhodnými látkami jej společensky znemožnila a posléze vedla i k úpadku jeho tvůrčích sil. Konečná stanice se odehrává v domově důchodců a sleduje vztahy mezi několika jeho obyvateli, jejich různé přístupy k životu i rozdílné osudy, kterými byli poznamenáni. Ve filmu natočeném dosti chladně a jakoby nezúčastněně se ovšem setkáme s řadou známých osobností.
    Žánry:Drama
    62%
    Jaroslav Balík několikrát prokázal citlivost vůči příběhům starých lidí (viz Romeo a Julie na konci listopadu), avšak jeho ještě častější zaujatost ideologicky vhodnými látkami jej společensky znemožnila a posléze vedla i k úpadku jeho tvůrčích sil. Konečná stanice se odehrává v domově důchodců a sleduje vztahy mezi několika jeho obyvateli, jejich různé přístupy k životu i rozdílné osudy, kterými byli poznamenáni. Ve filmu natočeném dosti chladně a jakoby nezúčastněně se ovšem setkáme s řadou známých osobností.
    Žánry:Drama
    20
  • Martin a devět bláznů
    Martin a devět bláznů (1966)
    Film
    Kapitán Martin z dětského oddělení VB a jeho kolega Kraus jsou povoláni do Znojma, aby pomohli vyřešit případ ukradených hraček, nalezených v podzemních chodbách města. Místní příslušníci VB jsou přesvědčeni, že zloději jsou známé „firmy“ ze základní školy Exner a Mandlík. Martin má však pochybnosti, které ještě zesílí, když je vykradena místní samoobsluha a v trafice ohlášeno velké manko zahraničních cigaret. Martin vyslýchá děti, prohlédne prodejny a zkoumá podzemí. Klíčí v něm podezření, že jde o rafinovanější podvodníky, kteří si vyhlédli podzemní chodby jako úkryt pro kradené zboží. Zatím ví o dvou vchodech do podzemí: jeden z věže a jeden z ulice, který byl po krádeži ihned zazděn. Martin je přesvědčen, že musí existovat ještě jeden vchod, s nímž zloději právě počítají. Vydá se proto znovu dolů a s kolegou Krausem pomocí gumových míčku zkoumají, zda skutečně jedna chodba končí v řece.
    Žánry:KrimiRodinný
    60%
    Kapitán Martin z dětského oddělení VB a jeho kolega Kraus jsou povoláni do Znojma, aby pomohli vyřešit případ ukradených hraček, nalezených v podzemních chodbách města. Místní příslušníci VB jsou přesvědčeni, že zloději jsou známé „firmy“ ze základní školy Exner a Mandlík. Martin má však pochybnosti, které ještě zesílí, když je vykradena místní samoobsluha a v trafice ohlášeno velké manko zahraničních cigaret. Martin vyslýchá děti, prohlédne prodejny a zkoumá podzemí. Klíčí v něm podezření, že jde o rafinovanější podvodníky, kteří si vyhlédli podzemní chodby jako úkryt pro kradené zboží. Zatím ví o dvou vchodech do podzemí: jeden z věže a jeden z ulice, který byl po krádeži ihned zazděn. Martin je přesvědčen, že musí existovat ještě jeden vchod, s nímž zloději právě počítají. Vydá se proto znovu dolů a s kolegou Krausem pomocí gumových míčku zkoumají, zda skutečně jedna chodba končí v řece.
    Žánry:KrimiRodinný
    21
  • Kaňka do pohádky
    Kaňka do pohádky (1981)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    Hlavní postavou neobvyklého pohádkového příběhu je osmiletá Vendulka, na kterou rodiče nemají příliš času a tak si i dárek k narozeninám musí najít podle instrukcí z magnetofonu. Je to kniha Josefa Lady věnovaná dětem, plná jeho kouzelných obrázků a říkadel. Nejkouzelnější je ovšem velká kaňka, kterou Vendulka objeví na začátku knihy. Když se jí totiž dotkne, ocitne se v ateliéru Josefa Lady, který ji pohostí, ukáže jí své obrázky a hezky si s ní povídá. Není divu, že tam Vendulka zase brzy vrátí, a přestože tentokrát pana Ladu nezastihne, čeká nové překvapení. Za dveřmi ateliéru objeví podzimní krajinu malovanou panem Ladou a když pohladí kravičku ta obživne stejně jako holčička Marjánka. Vendulka si své tajemství nenechá pro sebe a pozve k panu Ladovi také svého staršího bratra Ondru. Protože se však na výlet do pohádky vydaly během cesty v metru, ocitnou se v zamčeném oddělení ztrát a nálezů, kam knihu odevzdal poctivý nálezce. Podaří se jim dovolat domů a nechat se rodiči vysvobodit, nikdo však nevěří jejich značně fantastické vyprávění. Výlety do pohádkového světa pana Lady pokračují až do chvíle, kdy se knihy zmocní parta kluků ze sídliště a utopí ji v čerstvém betonu. A protože Ondra si byl zrovna v Ladově pohádkové krajině zalyžovat, musí zoufalá Vendulka rychle vymyslet jak ho dostat zpátky. Český pohádkově laděný snímek vznikl v roce 1981, kdy ho podle námětu Jiřího Melíška natočil režisér Ota Koval, který se společně s Milanem Pavlíkem podílel také na scénáři. (oficiální text distributora)
    Režie:Ota Koval
    59%
    Hlavní postavou neobvyklého pohádkového příběhu je osmiletá Vendulka, na kterou rodiče nemají příliš času a tak si i dárek k narozeninám musí najít podle instrukcí z magnetofonu. Je to kniha Josefa Lady věnovaná dětem, plná jeho kouzelných obrázků a říkadel. Nejkouzelnější je ovšem velká kaňka, kterou Vendulka objeví na začátku knihy. Když se jí totiž dotkne, ocitne se v ateliéru Josefa Lady, který ji pohostí, ukáže jí své obrázky a hezky si s ní povídá. Není divu, že tam Vendulka zase brzy vrátí, a přestože tentokrát pana Ladu nezastihne, čeká nové překvapení. Za dveřmi ateliéru objeví podzimní krajinu malovanou panem Ladou a když pohladí kravičku ta obživne stejně jako holčička Marjánka. Vendulka si své tajemství nenechá pro sebe a pozve k panu Ladovi také svého staršího bratra Ondru. Protože se však na výlet do pohádky vydaly během cesty v metru, ocitnou se v zamčeném oddělení ztrát a nálezů, kam knihu odevzdal poctivý nálezce. Podaří se jim dovolat domů a nechat se rodiči vysvobodit, nikdo však nevěří jejich značně fantastické vyprávění. Výlety do pohádkového světa pana Lady pokračují až do chvíle, kdy se knihy zmocní parta kluků ze sídliště a utopí ji v čerstvém betonu. A protože Ondra si byl zrovna v Ladově pohádkové krajině zalyžovat, musí zoufalá Vendulka rychle vymyslet jak ho dostat zpátky. Český pohádkově laděný snímek vznikl v roce 1981, kdy ho podle námětu Jiřího Melíška natočil režisér Ota Koval, který se společně s Milanem Pavlíkem podílel také na scénáři. (oficiální text distributora)
    Režie:Ota Koval
    22
  • Vlastně se nic nestalo
    Vlastně se nic nestalo (1988)
    Film

     Námět a scénář napsala lékařka z oddělení popálenin a plastické chirurgie MUDr. Jaroslava Moserová-Davidová přímo pro Janu Brejchovou a její dceru Terezu Brodskou. Jedná se o vztah poznamenaný přehnanou mateřskou péčí, ustavičně zdůvodňovanou pocitem viny za úraz dcery v dětství. Matka nedokáže připustit, že její dospělé dítě se se svým handicapem už dávno vyrovnalo a že chce - jí navzdory - žít vlastním životem. Problém intimních mezilidských vztahů je naznačen z mnoha úhlů, s citlivým přístupem. Odráží se v něm i morálka doby, různé přístupy k jejím hodnotám. Právě přístup člověka k člověku je jasně patrný zřejmě díky režisérovi Evaldu Schormovi. Tento vynikající umělec se vrátil k filmové režii po sedmnácti letech a i když tento film rozhodně není vrcholem jeho tvorby, je to snímek pro vnímavého diváka hodný zamyšlení. Evald Schorm se bohužel jeho premiéry nedožil, zemřel den před svými sedmapadesátými narozeninami (14.12.1988).

    Žánry:Drama
    57%

     Námět a scénář napsala lékařka z oddělení popálenin a plastické chirurgie MUDr. Jaroslava Moserová-Davidová přímo pro Janu Brejchovou a její dceru Terezu Brodskou. Jedná se o vztah poznamenaný přehnanou mateřskou péčí, ustavičně zdůvodňovanou pocitem viny za úraz dcery v dětství. Matka nedokáže připustit, že její dospělé dítě se se svým handicapem už dávno vyrovnalo a že chce - jí navzdory - žít vlastním životem. Problém intimních mezilidských vztahů je naznačen z mnoha úhlů, s citlivým přístupem. Odráží se v něm i morálka doby, různé přístupy k jejím hodnotám. Právě přístup člověka k člověku je jasně patrný zřejmě díky režisérovi Evaldu Schormovi. Tento vynikající umělec se vrátil k filmové režii po sedmnácti letech a i když tento film rozhodně není vrcholem jeho tvorby, je to snímek pro vnímavého diváka hodný zamyšlení. Evald Schorm se bohužel jeho premiéry nedožil, zemřel den před svými sedmapadesátými narozeninami (14.12.1988).

    Žánry:Drama
    23
  • Skřivánčí ticho
    Skřivánčí ticho (1989)
    Film
    Velkým zklamáním pro příznivce Antonína Máši byl ambiciózní snímek Skřivánčí ticho, který měl premiéru v květnu 1990. Režisér si v něm předsevzal postihnout osobní i uměleckou krizi jednoho umělce, skladatele vážné hudby, který odchází na venkov, aby si tam uspořádal myšlenky i načerpal inspiraci. Společenská moralita však vyznívá falešně, stěží dokáže přesvědčit jak o životnosti jednotlivých hrdinů, tak o uvěřitelnosti událostí, jimiž procházejí. Autorský Mášův projekt byl s rozpaky přijat již v době svého vzniku a časový odstup jeho nedostatky, zvláště samolibou sebevzhlíživost, ještě umocnil.
    Žánry:Drama
    54%
    Velkým zklamáním pro příznivce Antonína Máši byl ambiciózní snímek Skřivánčí ticho, který měl premiéru v květnu 1990. Režisér si v něm předsevzal postihnout osobní i uměleckou krizi jednoho umělce, skladatele vážné hudby, který odchází na venkov, aby si tam uspořádal myšlenky i načerpal inspiraci. Společenská moralita však vyznívá falešně, stěží dokáže přesvědčit jak o životnosti jednotlivých hrdinů, tak o uvěřitelnosti událostí, jimiž procházejí. Autorský Mášův projekt byl s rozpaky přijat již v době svého vzniku a časový odstup jeho nedostatky, zvláště samolibou sebevzhlíživost, ještě umocnil.
    Žánry:Drama
    24
  • Stín létajícího ptáčka
    Stín létajícího ptáčka (1977)
    Film
    54%
    25
  • Volejte Martina
    Volejte Martina (1965)
    Film
    Sérii dětských filmů o detektivu Martinovi, jenž zasahuje v případech, v nichž jsou zapleteny děti, uvozuje právě tento snímek. Skládá se ze dvou povídek: v první se malý hrdina, prchající z dětského domova, zaplete do loupeže poštovních znánek, v druhé děti bojují s nepoctivým majitelem pouťových atrakcí. Dnes je to sice již naivní podívaná, která však přesto zdařile evokuje dětskou bezprostřednost.
    Žánry:KrimiRodinný
    53%
    Sérii dětských filmů o detektivu Martinovi, jenž zasahuje v případech, v nichž jsou zapleteny děti, uvozuje právě tento snímek. Skládá se ze dvou povídek: v první se malý hrdina, prchající z dětského domova, zaplete do loupeže poštovních znánek, v druhé děti bojují s nepoctivým majitelem pouťových atrakcí. Dnes je to sice již naivní podívaná, která však přesto zdařile evokuje dětskou bezprostřednost.
    Žánry:KrimiRodinný
    26
  • V každém pokoji žena
    V každém pokoji žena (1974)
    Film

    Plejádu hrdinek přebývajících v provizoriu někdejších Ženských domovů spojuje jeden rys - většinou se cítí osaměle. Některé si na tento stav zvykly a rezignovaly, jiné stále věří ve šťastnější budoucnost. Režisér Jaroslav Balík, opírající se o scénář Jana Otčenáška, načrtává různorodé osobnosti odlišující se věkem i povahami, avšak výsledek příliš strhující není. Film je zbytečně zatížen upovídaností a ani vypravěčská nápaditost nepatří k silným stránkám.

    Žánry:Drama
    52%

    Plejádu hrdinek přebývajících v provizoriu někdejších Ženských domovů spojuje jeden rys - většinou se cítí osaměle. Některé si na tento stav zvykly a rezignovaly, jiné stále věří ve šťastnější budoucnost. Režisér Jaroslav Balík, opírající se o scénář Jana Otčenáška, načrtává různorodé osobnosti odlišující se věkem i povahami, avšak výsledek příliš strhující není. Film je zbytečně zatížen upovídaností a ani vypravěčská nápaditost nepatří k silným stránkám.

    Žánry:Drama
    27
  • Hordubal
    Hordubal (1979)
    Film
    Jímavý příběh Karla Čapka o tragickém osudu navrátilce z Ameriky se dočkal prvního zfilmování již v meziválečném období, koncem 70. let vznikla další verze. Motivace postav však byly hodně zjednodušeny, poměru hrdinovy ženy, citově strádající dlouholetým odloučením, s obhroublým čeledínem schází větší plasticita stejně jako Hordubalovu zoufalému úsilí získat zpět manželčinu přízeň, zjednodušeno je i vyšetřování nešťastníkovy smrti.
    Žánry:Drama
    51%
    Jímavý příběh Karla Čapka o tragickém osudu navrátilce z Ameriky se dočkal prvního zfilmování již v meziválečném období, koncem 70. let vznikla další verze. Motivace postav však byly hodně zjednodušeny, poměru hrdinovy ženy, citově strádající dlouholetým odloučením, s obhroublým čeledínem schází větší plasticita stejně jako Hordubalovu zoufalému úsilí získat zpět manželčinu přízeň, zjednodušeno je i vyšetřování nešťastníkovy smrti.
    Žánry:Drama
    28
  • Dobrý den, město
    Dobrý den, město (1976)
    Film
    50%
    29
  • Velikonoční dovolená
    Velikonoční dovolená (1971)
    Film
    47%
    30
  • Tělo Diany
    Tělo Diany (1969)
    Film
    46%
    31
  • Zrcadlení
    Zrcadlení (1977)
    Film
    36%
    32
  • Rytmus 1934
    Rytmus 1934 (1980)
    Film
    30%
    33
  • Dvacátý devátý
    Dvacátý devátý (1974)
    Film

    V éře normalizace vznikla řada (pseudo)historických filmů, dokonce označovaných za rekonstrukce, které velebily světodějné poslání komunistické strany a přisuzovaly jí výhradně lidumilné úmysly. V roce 1929, kdy se sešel její pátý sjezd, totiž do čela komunistů nastoupil Klement Gottwald, jenž se přiklonil k linii ruských bolševiků. Zjevná poplatnost ideologickým schématům i realizační selhání zavinily, že dnes tento film působí jako nezamýšlená parodie.

    29%

    V éře normalizace vznikla řada (pseudo)historických filmů, dokonce označovaných za rekonstrukce, které velebily světodějné poslání komunistické strany a přisuzovaly jí výhradně lidumilné úmysly. V roce 1929, kdy se sešel její pátý sjezd, totiž do čela komunistů nastoupil Klement Gottwald, jenž se přiklonil k linii ruských bolševiků. Zjevná poplatnost ideologickým schématům i realizační selhání zavinily, že dnes tento film působí jako nezamýšlená parodie.

    34