6.8

Václav Král: Filmy a seriály

  • S čerty nejsou žerty
    S čerty nejsou žerty (1985)
    FilmRole: rada
    • VOYO
    • O2 TV
    • Google Play
    • +2
    Hrdinou vyprávění inspirovaného předlohou Boženy Němcové Čertův švagr je Petr Máchal, kterého jeho macecha Dorota vyhnala z domova. Když si mladý muž snaží sehnat práci a střechu nad hlavou, všichni jej posílají k čertu. S ním se také setkává, když je na příkaz vládce pekel Lucifera XIV. nedopatřením unesena Petrova babička. Petr se spřátelí s mladým čertem v hodnosti vraníka a společně zápolí se zvůlí kaprála a s podlostí pana správce. Současně poznává, jakou hodnotu má opravdová láska.
    87%
    Hrdinou vyprávění inspirovaného předlohou Boženy Němcové Čertův švagr je Petr Máchal, kterého jeho macecha Dorota vyhnala z domova. Když si mladý muž snaží sehnat práci a střechu nad hlavou, všichni jej posílají k čertu. S ním se také setkává, když je na příkaz vládce pekel Lucifera XIV. nedopatřením unesena Petrova babička. Petr se spřátelí s mladým čertem v hodnosti vraníka a společně zápolí se zvůlí kaprála a s podlostí pana správce. Současně poznává, jakou hodnotu má opravdová láska.
    1
  • Jára Cimrman ležící, spící
    Jára Cimrman ležící, spící (1983)
    FilmRole: úředník patentního úřadu/hudebník
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +2
    Mladý divadelní vědec se vydal do vesničky Liptákov, kde byl naposledy spatřen neznámí dramatik Jára Cimrman, na jehož jméno narazil při studiu některých materiálů. Připojí se ke skupince turistů, která sem zabloudila při hledání Dvořákova Sychrova, a spolu s ní se dostane do muzea peří, jehož součástí je také komůrka, v níž jsou uchovávány předměty, které Mistr používal. Stařičká průvodkyně potom všem vypráví o životě a díle neznámého génia.
    Žánry:KomedieRetro
    84%
    Mladý divadelní vědec se vydal do vesničky Liptákov, kde byl naposledy spatřen neznámí dramatik Jára Cimrman, na jehož jméno narazil při studiu některých materiálů. Připojí se ke skupince turistů, která sem zabloudila při hledání Dvořákova Sychrova, a spolu s ní se dostane do muzea peří, jehož součástí je také komůrka, v níž jsou uchovávány předměty, které Mistr používal. Stařičká průvodkyně potom všem vypráví o životě a díle neznámého génia.
    Žánry:KomedieRetro
    2
  • Rozpuštěný a vypuštěný
    Rozpuštěný a vypuštěný (1984)
    FilmRole: cukrář J. Kubík, otec Růženky
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +2
    Pražský policejní inspektor Trachta a jeho nezkušený praktikant Hlaváček pátrají po záhadně zmizelém továrníkovi Bierhanzlovi. Jeho továrna se zabývala výrobou vyhlášené masti pro růst vlasů. Pan továrník však náhle nečekaně zmizel - zůstalo po něm jen pár osobních věcí. Při pátrání narážejí Trachta s Hlaváčkem na spoustu paradoxů. Podaří se jim zjistit, že většina mužů, kteří si svoji plešatost u pana továrníka léčili, po úspěchu také zmizela - vždy ale poslali pohled, že s novými vlasy začínají nový život někde jinde. Pátrání vrcholí v tajuplném sanatoriu...
    Žánry:KomedieKrimi
    82%
    Pražský policejní inspektor Trachta a jeho nezkušený praktikant Hlaváček pátrají po záhadně zmizelém továrníkovi Bierhanzlovi. Jeho továrna se zabývala výrobou vyhlášené masti pro růst vlasů. Pan továrník však náhle nečekaně zmizel - zůstalo po něm jen pár osobních věcí. Při pátrání narážejí Trachta s Hlaváčkem na spoustu paradoxů. Podaří se jim zjistit, že většina mužů, kteří si svoji plešatost u pana továrníka léčili, po úspěchu také zmizela - vždy ale poslali pohled, že s novými vlasy začínají nový život někde jinde. Pátrání vrcholí v tajuplném sanatoriu...
    Žánry:KomedieKrimi
    3
  • Nebeští jezdci
    Nebeští jezdci (1968)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Západní protinacistický odboj byl v minulém režimu když ne přímo přezírán, tak aspoň zpochybňován jako politicky pomýlený. Přesto vzniklo několik filmů, které vzdávají hold válečným hrdinům - kromě děl jako Atentát nebo Oáza to byli zejména Nebeští jezdci. Režisér Jindřich Polák jimi oslavil statečnost českých letců v anglických řadách. Přitom se zdařile vyhnul patetickému ladění, naopak zdůraznil všední události i všední pohnutky, začlenil i milostné pletky. Zachycuje bodré vtipkování, jen zastírající napětí před odletem, který mohl být pro kohokoli tím posledním. Příběh je to výtečně napsaný, mimořádně strhující nejen autenticitou zobrazení, ale také hereckým ztvárněním.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    81%
    Západní protinacistický odboj byl v minulém režimu když ne přímo přezírán, tak aspoň zpochybňován jako politicky pomýlený. Přesto vzniklo několik filmů, které vzdávají hold válečným hrdinům - kromě děl jako Atentát nebo Oáza to byli zejména Nebeští jezdci. Režisér Jindřich Polák jimi oslavil statečnost českých letců v anglických řadách. Přitom se zdařile vyhnul patetickému ladění, naopak zdůraznil všední události i všední pohnutky, začlenil i milostné pletky. Zachycuje bodré vtipkování, jen zastírající napětí před odletem, který mohl být pro kohokoli tím posledním. Příběh je to výtečně napsaný, mimořádně strhující nejen autenticitou zobrazení, ale také hereckým ztvárněním.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    4
  • Naděje
    Naděje (1963)
    FilmRole: pokladní
    Rudolf Hrušínský a Hana Hegerová jako ztracenci, kteří se ocitli na periférii společnosti i života... K filmům, které počátkem 60. let vzbudily pozornost kritiky i publika, právem patří tvorba dvojice Jan Procházka - Karel Kachyňa. Po Trápení a Závrati se v roce 1963 objevil nový film tohoto tandemu Naděje, který se hrabalovsky snaží hledat a nacházet "perličky na dně" v prostředí nezvyklém, protože opomíjeném, a mezi lidmi, kteří rovněž nepatřili do typického rejstříku hrdinů socialistického realismu. Děj zavádí diváky do prostředí velké stavby, kde v bezedném bahně (a nejenom v bahně reálném) tráví své bezútěšné večery opilec Lucin v podání Rudolfa Hrušínského, u něhož si v těchto dnech připomínáme 25 let od úmrtí, a děvče lehkých mravů Magda, kterou ztvárnila Hana Hegerová. Náhodou se setkají a instinktivně se na sebe upnou. Jejich podivný způsob soužití přináší střety, hádky i facky, přesto však se k sobě stále vracejí a odpouštějí si. Vědí totiž, že si jsou navzájem tou opravdu poslední životní oporou... (Česká televize)
    Žánry:Drama
    73%
    Rudolf Hrušínský a Hana Hegerová jako ztracenci, kteří se ocitli na periférii společnosti i života... K filmům, které počátkem 60. let vzbudily pozornost kritiky i publika, právem patří tvorba dvojice Jan Procházka - Karel Kachyňa. Po Trápení a Závrati se v roce 1963 objevil nový film tohoto tandemu Naděje, který se hrabalovsky snaží hledat a nacházet "perličky na dně" v prostředí nezvyklém, protože opomíjeném, a mezi lidmi, kteří rovněž nepatřili do typického rejstříku hrdinů socialistického realismu. Děj zavádí diváky do prostředí velké stavby, kde v bezedném bahně (a nejenom v bahně reálném) tráví své bezútěšné večery opilec Lucin v podání Rudolfa Hrušínského, u něhož si v těchto dnech připomínáme 25 let od úmrtí, a děvče lehkých mravů Magda, kterou ztvárnila Hana Hegerová. Náhodou se setkají a instinktivně se na sebe upnou. Jejich podivný způsob soužití přináší střety, hádky i facky, přesto však se k sobě stále vracejí a odpouštějí si. Vědí totiž, že si jsou navzájem tou opravdu poslední životní oporou... (Česká televize)
    Žánry:Drama
    5
  • Hlídač
    Hlídač (1970)
    FilmRole: ředitel věznice
    Pepík Vildomec je doma poslušným synem a v práci zodpovědným a úslužným vykonavatelem příkazů. Ledasco si nechá líbit, a to i od vězňů, které hlídá. Tajně si však vybíjí vztek a ponížení na svém psu, jediné bytosti, která je slabší než on. Svatba s opovrhovanou nalezenkyní Marií a útěk jednoho z vězňů však započnou proces Vildomcovy proměny v sadistickou bestii... Tento neobvyklý a v mnoha ohledech mimořádný film je jediným celovečerním dílem Ivana Renče. Jeho děj se odehrává v neurčité době a na neurčitém místě a zcela se soustřeďuje na vnitřní život hlavní postavy (část vyprávění je věnována hrdinovým představám, které se odehrávají na mořském ostrůvku s majákem). Film, který přesvědčivě zpracovává temné stránky lidské psychiky a který se mimo jiné dotýká i rasismu, se v kinech i v televizi objevoval jen sporadicky. Kvůli tomu se neprávem ocitl mezi polozapomenutými díly české kinematografie. (Česká televize)
    Režie:Ivan Renč
    72%
    Pepík Vildomec je doma poslušným synem a v práci zodpovědným a úslužným vykonavatelem příkazů. Ledasco si nechá líbit, a to i od vězňů, které hlídá. Tajně si však vybíjí vztek a ponížení na svém psu, jediné bytosti, která je slabší než on. Svatba s opovrhovanou nalezenkyní Marií a útěk jednoho z vězňů však započnou proces Vildomcovy proměny v sadistickou bestii... Tento neobvyklý a v mnoha ohledech mimořádný film je jediným celovečerním dílem Ivana Renče. Jeho děj se odehrává v neurčité době a na neurčitém místě a zcela se soustřeďuje na vnitřní život hlavní postavy (část vyprávění je věnována hrdinovým představám, které se odehrávají na mořském ostrůvku s majákem). Film, který přesvědčivě zpracovává temné stránky lidské psychiky a který se mimo jiné dotýká i rasismu, se v kinech i v televizi objevoval jen sporadicky. Kvůli tomu se neprávem ocitl mezi polozapomenutými díly české kinematografie. (Česká televize)
    Režie:Ivan Renč
    6
  • Svatej z Krejcárku
    Svatej z Krejcárku (1969)
    Film
    Obuvník Lájošek Cína je naivní dobrák se srdcem na dlani, který, jak je den dlouhý, nevyjde ze svého krámku, kde také spí, a jedinou společnost mu dělá malé zatoulané kotě. Jednoho dne k němu vpadne svérázný řidič náklaďáku Martin, který si Lájoška okamžitě přisvojí jako svého nového závozníka a stane se jeho životním průvodcem s plánem mu jeho poklidné žití od základu přestavět. V žižkovské kolonii na Krejcárku ho seznámí s půvabnou Magdou, do níž se Lájošek zamiluje a začne s ní žít i s jejími čtyřmi dětmi. Brzy nato čekají vlastní a jejich život by se zdál ideální, ale každé štěstí něco stojí…
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    Obuvník Lájošek Cína je naivní dobrák se srdcem na dlani, který, jak je den dlouhý, nevyjde ze svého krámku, kde také spí, a jedinou společnost mu dělá malé zatoulané kotě. Jednoho dne k němu vpadne svérázný řidič náklaďáku Martin, který si Lájoška okamžitě přisvojí jako svého nového závozníka a stane se jeho životním průvodcem s plánem mu jeho poklidné žití od základu přestavět. V žižkovské kolonii na Krejcárku ho seznámí s půvabnou Magdou, do níž se Lájošek zamiluje a začne s ní žít i s jejími čtyřmi dětmi. Brzy nato čekají vlastní a jejich život by se zdál ideální, ale každé štěstí něco stojí…
    Žánry:DramaKomedie
    7
  • Družina černého pera
    Družina černého pera (1973)
    Film
    61%
    8
  • Matěji, proč tě holky nechtějí?
    Matěji, proč tě holky nechtějí? (1981)
    FilmRole: Vokurka
    • VOYO
    Dospívající zednický učeň Matěj Hůrka, mladík ve věcech lásky jelimánkovitý, žije u své babičky ve venkovská chalupě. Potýká se s milostnými problémy, ale marně čeká nějakou radu, protože čilá babička se znovu vdává za neméně čiperného důchodce. Podnikavá nejstarší generace tak do jisté míry kontrastuje s mládím, které je rozpačité. V nadmíru (pseudo)-lidové komedii měly přitahovat erotické prvky, jejichž působivost však časem vyprchala. (Filmbox)
    Žánry:Komedie
    57%
    Dospívající zednický učeň Matěj Hůrka, mladík ve věcech lásky jelimánkovitý, žije u své babičky ve venkovská chalupě. Potýká se s milostnými problémy, ale marně čeká nějakou radu, protože čilá babička se znovu vdává za neméně čiperného důchodce. Podnikavá nejstarší generace tak do jisté míry kontrastuje s mládím, které je rozpačité. V nadmíru (pseudo)-lidové komedii měly přitahovat erotické prvky, jejichž působivost však časem vyprchala. (Filmbox)
    Žánry:Komedie
    9
  • Radost až do rána
    Radost až do rána (1978)
    Film
    55%
    10
  • Pomerančový kluk
    Pomerančový kluk (1975)
    Film
    54%
    11
  • Svatá hříšnice
    Svatá hříšnice (1970)
    Film
    53%
    12
  • Případ mrtvého muže
    Případ mrtvého muže (1974)
    FilmRole: Musician
    • VOYO
    51%
    13
  • Jezdec formule risk
    Jezdec formule risk (1973)
    Film
    45%
    14
  • Zločin v Modré hvězdě
    Zločin v Modré hvězdě (1973)
    Film

    Píše se rok 1920, v Praze vzrůstají politické nepokoje a sociální demokraté se chystají zradit své dějinné poslání, když namísto dělnické třídy upřednostní vlastní sobecké zájmy. Na sociálně demokratického poslance Jandáka doléhá vyděračská aféra, která jej přiměje, aby zřekl svého přesvědčení. Za těchto okolností se v Praze ukrývá těžce nemocný maďarský revolucionář Kerekes, který musel uprchnout z vlasti. Tento proklamativní, ploše inscenovaný film natočil Antonín Kachlík podle vedlejšího motivu z Olbrachtovy Anny proletářky, na úsvitu normalizace posloužil jako třídně vzorný pohled na novodobé dějiny.

    Žánry:DramaHistorický
    38%

    Píše se rok 1920, v Praze vzrůstají politické nepokoje a sociální demokraté se chystají zradit své dějinné poslání, když namísto dělnické třídy upřednostní vlastní sobecké zájmy. Na sociálně demokratického poslance Jandáka doléhá vyděračská aféra, která jej přiměje, aby zřekl svého přesvědčení. Za těchto okolností se v Praze ukrývá těžce nemocný maďarský revolucionář Kerekes, který musel uprchnout z vlasti. Tento proklamativní, ploše inscenovaný film natočil Antonín Kachlík podle vedlejšího motivu z Olbrachtovy Anny proletářky, na úsvitu normalizace posloužil jako třídně vzorný pohled na novodobé dějiny.

    Žánry:DramaHistorický
    15
  • Únos Moravanky
    Únos Moravanky (1982)
    FilmRole: Vosátka
    35%
    16
  • Dvacátý devátý
    Dvacátý devátý (1974)
    Film

    V éře normalizace vznikla řada (pseudo)historických filmů, dokonce označovaných za rekonstrukce, které velebily světodějné poslání komunistické strany a přisuzovaly jí výhradně lidumilné úmysly. V roce 1929, kdy se sešel její pátý sjezd, totiž do čela komunistů nastoupil Klement Gottwald, jenž se přiklonil k linii ruských bolševiků. Zjevná poplatnost ideologickým schématům i realizační selhání zavinily, že dnes tento film působí jako nezamýšlená parodie.

    29%

    V éře normalizace vznikla řada (pseudo)historických filmů, dokonce označovaných za rekonstrukce, které velebily světodějné poslání komunistické strany a přisuzovaly jí výhradně lidumilné úmysly. V roce 1929, kdy se sešel její pátý sjezd, totiž do čela komunistů nastoupil Klement Gottwald, jenž se přiklonil k linii ruských bolševiků. Zjevná poplatnost ideologickým schématům i realizační selhání zavinily, že dnes tento film působí jako nezamýšlená parodie.

    17