Mario Karas: Nejlepší filmy
a seriály

6.2

Mario Karas: Filmy a seriály

  • Lelíček ve službách Sherlocka Holmesa
    Lelíček ve službách Sherlocka Holmesa (1932)
    FilmRole: dvořan
    • VOYO
    Hlavním hrdinou jedné z nejlepších komedií ve filmografii Vlasty Buriana je nepříliš úspěšný a věčně zadlužený František Lelíček, kterého navštíví legendární detektiv Sherlock Holmes a zaměstná ho jako dvojníka portorického krále Ferdinanda XXIII. Důvodem je nejen bojácná povaha krále, ale také skutečnost, že na něj někteří vysocí úředníci ve spojení s anarchisty chystají atentát. Svérázný Lelíček vtrhne do ospalého království jako čerstvý vítr a s burianovskou svérázností likviduje jednu překážku za druhou. Vymění hymnu, zlikviduje všechny pokusy o atentát a zvládne dokonce i velmi intimní setkání s královnu, která je nečekanou změnou manžela více než nadšena.
    Žánry:Komedie
    75%
    Hlavním hrdinou jedné z nejlepších komedií ve filmografii Vlasty Buriana je nepříliš úspěšný a věčně zadlužený František Lelíček, kterého navštíví legendární detektiv Sherlock Holmes a zaměstná ho jako dvojníka portorického krále Ferdinanda XXIII. Důvodem je nejen bojácná povaha krále, ale také skutečnost, že na něj někteří vysocí úředníci ve spojení s anarchisty chystají atentát. Svérázný Lelíček vtrhne do ospalého království jako čerstvý vítr a s burianovskou svérázností likviduje jednu překážku za druhou. Vymění hymnu, zlikviduje všechny pokusy o atentát a zvládne dokonce i velmi intimní setkání s královnu, která je nečekanou změnou manžela více než nadšena.
    Žánry:Komedie
    1
  • Chyťte ho!
    Chyťte ho! (1924)
    FilmRole: majitel herny
    74%
    2
  • Nezlobte dědečka
    Nezlobte dědečka (1934)
    FilmRole: majitel obchodu s konfekcí
    Přepis divadelní hry E. A. Longena V tlamě velryby (z repertoáru Divadla V. Buriana). Fraška plná zápletek, převleků a všelijakých taškařic včetně jazykových parodií, to vše jen pro to, aby se Burian před kamerou vyřádil stejně jako na jevišti. Vlasta Burian zde vytvořil postavu Emana Pípy, kterého z finanční tísně má zachránit příjezd strýčka Jonáše z Ameriky. Eman měl rád Lidušku (A. Mandlová), ta si však vzala jeho bratrance Adolfa (Č. Šlégl). Eman se opije a tropí výtržnost – je odveden na psychiatrii, kde potkal dalšího svého příbuzného strýce Hanibala (T. Pištěk). Ten se zase souží pro tetu Matyldu, která však čeká na příjezd Jonáše, aby si ho vzala. Adolf si potřebuje vyřídit záležitost s bývalou milenkou (L. Hermanová), proto přemluví Emana, aby se přestrojil za strýčka Jonáše a tím odlákal pozornost jeho ženy. A tak začíná bláznivá komedie – vše končí příjezdem pravého strýčka. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    72%
    Přepis divadelní hry E. A. Longena V tlamě velryby (z repertoáru Divadla V. Buriana). Fraška plná zápletek, převleků a všelijakých taškařic včetně jazykových parodií, to vše jen pro to, aby se Burian před kamerou vyřádil stejně jako na jevišti. Vlasta Burian zde vytvořil postavu Emana Pípy, kterého z finanční tísně má zachránit příjezd strýčka Jonáše z Ameriky. Eman měl rád Lidušku (A. Mandlová), ta si však vzala jeho bratrance Adolfa (Č. Šlégl). Eman se opije a tropí výtržnost – je odveden na psychiatrii, kde potkal dalšího svého příbuzného strýce Hanibala (T. Pištěk). Ten se zase souží pro tetu Matyldu, která však čeká na příjezd Jonáše, aby si ho vzala. Adolf si potřebuje vyřídit záležitost s bývalou milenkou (L. Hermanová), proto přemluví Emana, aby se přestrojil za strýčka Jonáše a tím odlákal pozornost jeho ženy. A tak začíná bláznivá komedie – vše končí příjezdem pravého strýčka. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    3
  • Páter Vojtěch
    Páter Vojtěch (1928)
    FilmRole: novic
    Vojtěchova milá Frantina odjíždí za prací do Prahy. Vojtěch slíbí své umírající matce, že se stane knězem. Jeho bratr Karel má zdědit mlýn. Při posvícení však napadne slabého Josífka a potom prchne ze vsi. S neznámým tulákem se skrývá v lomu. Při odstřelu kamene v lomu tulák zahyne a Karel vymění jeho doklady za své. Vojtěch v semináři stále myslí na Frantinu. Ta se po čase vrátí do rodné vsi a najde nový domov u Vojtěchova otce ve mlýně. Vojtěch je zatím vysvěcen na kněze a po návratu domů zjistí, že Frantina se za mlynáře provdala. Vojtěch stále Frantinu miluje, odolá však svému pokušení přesto, že s ní bývá ve mlýně sám. Vrací se i zpustlý Karel a žádá po otci peníze. Otec ho chce násilím vyhnat a omylem udeří Frantinu sekerou. Vojtěch odjíždí a umírající Frantina mlynáře ujistí, že děcko, které se jí narodilo, je jeho. Za čas se Vojtěch vrací do rodného mlýna za otcem a jeho dítětem. Páter Vojtěch je první celovečerní film významného českého režiséra Martina Friče, a současně první z trojice mimořádných němých snímků, které během pouhých dvou let režíroval. Každý z nich přitom pojal jako svého druhu umělecký experiment s některou z vlivných mezinárodních stylistických tendencí – a přitom zůstával věrný české poetice.
    Žánry:Romantický
    71%
    Vojtěchova milá Frantina odjíždí za prací do Prahy. Vojtěch slíbí své umírající matce, že se stane knězem. Jeho bratr Karel má zdědit mlýn. Při posvícení však napadne slabého Josífka a potom prchne ze vsi. S neznámým tulákem se skrývá v lomu. Při odstřelu kamene v lomu tulák zahyne a Karel vymění jeho doklady za své. Vojtěch v semináři stále myslí na Frantinu. Ta se po čase vrátí do rodné vsi a najde nový domov u Vojtěchova otce ve mlýně. Vojtěch je zatím vysvěcen na kněze a po návratu domů zjistí, že Frantina se za mlynáře provdala. Vojtěch stále Frantinu miluje, odolá však svému pokušení přesto, že s ní bývá ve mlýně sám. Vrací se i zpustlý Karel a žádá po otci peníze. Otec ho chce násilím vyhnat a omylem udeří Frantinu sekerou. Vojtěch odjíždí a umírající Frantina mlynáře ujistí, že děcko, které se jí narodilo, je jeho. Za čas se Vojtěch vrací do rodného mlýna za otcem a jeho dítětem. Páter Vojtěch je první celovečerní film významného českého režiséra Martina Friče, a současně první z trojice mimořádných němých snímků, které během pouhých dvou let režíroval. Každý z nich přitom pojal jako svého druhu umělecký experiment s některou z vlivných mezinárodních stylistických tendencí – a přitom zůstával věrný české poetice.
    Žánry:Romantický
    4
  • Dobrý voják Švejk
    Dobrý voják Švejk (1931)
    FilmRole: host u baronky

    Volný sled nejznámějších scén z populárního Haškova románu. Obavy o komerční úspěch u co nejširších diváckých vrstev přiměly autory ke zkreslujícím změnám: např. polní kurát Katz se změnil ve štábního lékaře . Kompletní kopie se ale nedochovala (protože se nedochovaly části původního negativu, byl film v 50. letech doplněn o vysvětlující mezititulky, nahrazující chybějící scény). Film byl následníkem němých filmů Karla Nolla, a předchůdcem dvojdílné komedie s Rudolfem Hrušínským.

    Žánry:Komedie
    70%

    Volný sled nejznámějších scén z populárního Haškova románu. Obavy o komerční úspěch u co nejširších diváckých vrstev přiměly autory ke zkreslujícím změnám: např. polní kurát Katz se změnil ve štábního lékaře . Kompletní kopie se ale nedochovala (protože se nedochovaly části původního negativu, byl film v 50. letech doplněn o vysvětlující mezititulky, nahrazující chybějící scény). Film byl následníkem němých filmů Karla Nolla, a předchůdcem dvojdílné komedie s Rudolfem Hrušínským.

    Žánry:Komedie
    5
  • 6
  • Načeradec, král kibiců
    Načeradec, král kibiců (1932)
    FilmRole: hráč kulrčníku

    Velký úspěch poláčkovské fotbalové komedie Muži v offsidu záhy vedl k volnému pokračování. Protagonistou je opět groteskně vznětlivý, nedůtklivý pan Načeradec, majitel obchodu s konfekcí a gumovou obuví, byť tentokrát zhrublý a primitivně vemlouvavý. Více než sportu se totiž věnuje povídavému obcházení karetních hráčů, na což posléze doplatí. Režisér Machatý, předtím proslavený snímky jako Extase, avšak selhal, protože nedokázal nalézt vhodný klíč k mozaikovitě vystavěnému příběhu plnému nejrůznějších banalit, kteří ovšem předchozí Muži v offsidu dokázali tak jedinečně vyhmátnout a okouzlit totožně naladěné publikum.

    Žánry:Komedie
    64%

    Velký úspěch poláčkovské fotbalové komedie Muži v offsidu záhy vedl k volnému pokračování. Protagonistou je opět groteskně vznětlivý, nedůtklivý pan Načeradec, majitel obchodu s konfekcí a gumovou obuví, byť tentokrát zhrublý a primitivně vemlouvavý. Více než sportu se totiž věnuje povídavému obcházení karetních hráčů, na což posléze doplatí. Režisér Machatý, předtím proslavený snímky jako Extase, avšak selhal, protože nedokázal nalézt vhodný klíč k mozaikovitě vystavěnému příběhu plnému nejrůznějších banalit, kteří ovšem předchozí Muži v offsidu dokázali tak jedinečně vyhmátnout a okouzlit totožně naladěné publikum.

    Žánry:Komedie
    7
  • Madla z cihelny
    Madla z cihelny (1933)
    Film
    Baron Dolanský se hluboce zajímá o eugeniku, ví, jak to dopadá, když se kříží stále tytéž rostliny, a správně usuzuje, že s lidmi tomu nebude jinak. Je vdovec a potomky nemá, budoucího dědice erbu tedy musí obstarat jeho synovec Max. Strach z možné degenerace panu baronovi velí, aby rodu obstaral novou krev. Na druhou stranu to zase nesmí být jen tak někdo - musí mít alespoň určité způsoby. Jako nejvážnější adeptka připadá v úvahu chudičká, leč krásná Madla Lísková, měla by ovšem získat předběžnou průpravu. Šlechtic požaduje, aby na jeho zámku rok pobývala. Dívčina matka ochotně souhlasí, dceru přece čeká zajištěná budoucnost. Jak dopadne snažení českého Pygmaliona?
    Žánry:Komedie
    62%
    Baron Dolanský se hluboce zajímá o eugeniku, ví, jak to dopadá, když se kříží stále tytéž rostliny, a správně usuzuje, že s lidmi tomu nebude jinak. Je vdovec a potomky nemá, budoucího dědice erbu tedy musí obstarat jeho synovec Max. Strach z možné degenerace panu baronovi velí, aby rodu obstaral novou krev. Na druhou stranu to zase nesmí být jen tak někdo - musí mít alespoň určité způsoby. Jako nejvážnější adeptka připadá v úvahu chudičká, leč krásná Madla Lísková, měla by ovšem získat předběžnou průpravu. Šlechtic požaduje, aby na jeho zámku rok pobývala. Dívčina matka ochotně souhlasí, dceru přece čeká zajištěná budoucnost. Jak dopadne snažení českého Pygmaliona?
    Žánry:Komedie
    8
  • Zlatá Kateřina
    Zlatá Kateřina (1934)
    Film
    61%
    9
  • Písničkář
    Písničkář (1932)
    FilmRole: člen mafie
    59%
    10
  • 11
  • Žena, která ví co chce
    Žena, která ví co chce (1934)
    FilmRole: host na večírku
    56%
    12
  • Sedmá velmoc
    Sedmá velmoc (1933)
    Film
    55%
    13
  • Sňatková kancelář
    Sňatková kancelář (1932)
    Film

    Situační komedie o tom, co všechno je třeba udělat, aby mohly začít vyzvánět svatební zvony.
    Hlavní postavou je energický pan Kubr, svérázný majitel sňatkové kanceláře \"Vrkůůů\", který sice osobním příkladem firmě reklamu příliš nedělá, protože se právě rozvádí, ale jinak jsou jeho výsledky víc než uspokojivé. Není divu, pan Kubr totiž ke své práci využívá řadu nových a občas poněkud neobvyklých metod. Proto se právě na něj obrátí se žádostí o pomoc továrník Košek a jeho manželka, kteří by chtěli, aby se jejich syn Emil oženil s Lydií, dcerou poslance Sahuly. To prokurista Titěra se na kancelář obrátí se zcela jinou žádostí. Chce totiž, aby Kubr shromáždil důkazy o tom, že je mu jeho žena Helena nevěrná. Jako součást snahy o dostatek zákazníků slíbí Kubr na schůzi Ligy probouzejících se žen, že se bude snažit o prosazení zákona o povinném manželstvím, jehož součástí by byla nemalá mládenecká daň, čímž si pochopitelně vyslouží značnou nevraživost Klubu starých mládenců. Než se situace uklidní, rozhodne se Kubr odjet. Společně se svým synovcem Josefem, nadšeným a úspěšným sportovcem, se vypraví na dovolenou do hor. Ani tady však nemá od práce pokoj. Čirou náhodou se tu totiž setká nejen s rodinou továrníka Koška a poslance Sahuly, ale také s manželi Titěrovými. A tak má opět o práci postaráno.

    Žánry:Komedie
    55%

    Situační komedie o tom, co všechno je třeba udělat, aby mohly začít vyzvánět svatební zvony.
    Hlavní postavou je energický pan Kubr, svérázný majitel sňatkové kanceláře \"Vrkůůů\", který sice osobním příkladem firmě reklamu příliš nedělá, protože se právě rozvádí, ale jinak jsou jeho výsledky víc než uspokojivé. Není divu, pan Kubr totiž ke své práci využívá řadu nových a občas poněkud neobvyklých metod. Proto se právě na něj obrátí se žádostí o pomoc továrník Košek a jeho manželka, kteří by chtěli, aby se jejich syn Emil oženil s Lydií, dcerou poslance Sahuly. To prokurista Titěra se na kancelář obrátí se zcela jinou žádostí. Chce totiž, aby Kubr shromáždil důkazy o tom, že je mu jeho žena Helena nevěrná. Jako součást snahy o dostatek zákazníků slíbí Kubr na schůzi Ligy probouzejících se žen, že se bude snažit o prosazení zákona o povinném manželstvím, jehož součástí by byla nemalá mládenecká daň, čímž si pochopitelně vyslouží značnou nevraživost Klubu starých mládenců. Než se situace uklidní, rozhodne se Kubr odjet. Společně se svým synovcem Josefem, nadšeným a úspěšným sportovcem, se vypraví na dovolenou do hor. Ani tady však nemá od práce pokoj. Čirou náhodou se tu totiž setká nejen s rodinou továrníka Koška a poslance Sahuly, ale také s manželi Titěrovými. A tak má opět o práci postaráno.

    Žánry:Komedie
    14
  • Jsem děvče s čertem v těle
    Jsem děvče s čertem v těle (1933)
    Film
    Operetní komedie o záletném továrníkovi, jeho nevěrné manželce a rozverné komorné se vyznačuje větší dávkou frivolnosti a dvojsmyslů než bylo tehdy v kraji zvykem. Továrníkova žena Irena jde na tajnou schůzku se ctitelem. Její muž, v domnění, že paní jede ve vlaku s tetičkou, vyrazí na flám. Údajná nehoda vlaku, v němž by měla sedět také paní továrníková, rozpoutá komickou sérii omylů...
    Snímek JSEM DĚVČE S ČERTEM V TĚLE natočil Karel Anton po svém ročním pobytu ve francouzských ateliérech a pokusil se v něm o převod tamního žánru nevázané frašky do českého prostředí. Výsledek však zůstal na půli cesty. Nevázaný humor nevyšel, neboť jednoduchou dějovou zápletku, typickou pro tento žánr, se nepodařilo vyvážit vtipnými dialogy a přirozenou situační komikou.
    Žánry:HudebníKomedie
    55%
    Operetní komedie o záletném továrníkovi, jeho nevěrné manželce a rozverné komorné se vyznačuje větší dávkou frivolnosti a dvojsmyslů než bylo tehdy v kraji zvykem. Továrníkova žena Irena jde na tajnou schůzku se ctitelem. Její muž, v domnění, že paní jede ve vlaku s tetičkou, vyrazí na flám. Údajná nehoda vlaku, v němž by měla sedět také paní továrníková, rozpoutá komickou sérii omylů...
    Snímek JSEM DĚVČE S ČERTEM V TĚLE natočil Karel Anton po svém ročním pobytu ve francouzských ateliérech a pokusil se v něm o převod tamního žánru nevázané frašky do českého prostředí. Výsledek však zůstal na půli cesty. Nevázaný humor nevyšel, neboť jednoduchou dějovou zápletku, typickou pro tento žánr, se nepodařilo vyvážit vtipnými dialogy a přirozenou situační komikou.
    Žánry:HudebníKomedie
    15
  • Poslední bohém
    Poslední bohém (1931)
    FilmRole: host v hospodě
    54%
    16
  • Tisíc za jednu noc
    Tisíc za jednu noc (1932)
    FilmRole: host v baru
    Energická manželka vyslala svého ušlápnutého chotě do lázeňského střediska, aby dohlédl na hýřivého synovce, ale všechno nakonec dopadne jinak. Nebožák se i se svým přítelem ocitne v nástrahách hříchu, zde zosobněného svůdnou zpěvačkou. Rádoby pikantní komedie dokládá, jak v meziválečném období vyhlížela pikantní podívaná, plná nedorozumění a dvojznačných zápletek. Prostředí Mariánských Lázní se tu stává zosobněním blahobytné bezstarostnosti - ovšem jen pro ty, kdo na to mají. Každopádně za peníze, jak se ukazuje, lze koupit opravdu všechno, i diskrétní mlčenlivost.
    Žánry:Komedie
    50%
    Energická manželka vyslala svého ušlápnutého chotě do lázeňského střediska, aby dohlédl na hýřivého synovce, ale všechno nakonec dopadne jinak. Nebožák se i se svým přítelem ocitne v nástrahách hříchu, zde zosobněného svůdnou zpěvačkou. Rádoby pikantní komedie dokládá, jak v meziválečném období vyhlížela pikantní podívaná, plná nedorozumění a dvojznačných zápletek. Prostředí Mariánských Lázní se tu stává zosobněním blahobytné bezstarostnosti - ovšem jen pro ty, kdo na to mají. Každopádně za peníze, jak se ukazuje, lze koupit opravdu všechno, i diskrétní mlčenlivost.
    Žánry:Komedie
    17
  • Děvčátko, neříkej ne!
    Děvčátko, neříkej ne! (1932)
    FilmRole: návštěvník módní přehlídky
    Na základě anonymního dopisu o nevěře snoubenky Margot si najme továrník Hora detektiva Pejska. Jeho pátrání pak odhaluje snahy Margot získat od továrníka peníze pro milence Pepita, falešného hráče a podvodníka. Pepito prohrál dvacet tisíc a peníze musí zaplatit do půlnoci. Na módní přehlídce získá Margot od továrníka šek na na nákup kožichu, založí jej však omylem do kapsy kožichu, který si po přehlídce tajně vypůjčí prodavačka a modelka Eva...
    37%
    Na základě anonymního dopisu o nevěře snoubenky Margot si najme továrník Hora detektiva Pejska. Jeho pátrání pak odhaluje snahy Margot získat od továrníka peníze pro milence Pepita, falešného hráče a podvodníka. Pepito prohrál dvacet tisíc a peníze musí zaplatit do půlnoci. Na módní přehlídce získá Margot od továrníka šek na na nákup kožichu, založí jej však omylem do kapsy kožichu, který si po přehlídce tajně vypůjčí prodavačka a modelka Eva...
    18