Jaroslav Drbohlav: Nejlepší filmy
a seriály

6.2

Jaroslav Drbohlav: Filmy a seriály

  • Tři oříšky pro Popelku
    Tři oříšky pro Popelku (1973)
    FilmRole: pobočník Vítek
    • VOYO
    • O2 TV
    • Google Play
    • +2
    Jako každý rok se velký statek chystá na vzácnou návštěvu. Král a jeho družina se tudy budou vracet na svůj královský zámek. Přestože se majitelka statku se svou dcerou Dorou nedočkají prince, který se svými přáteli Kamilem a Vítkem utekli do lovit do lesů, dokáže se ctižádostivá žena i s Dorou pozvat na královský ples. Jejich nevlastní dcera, které nikdo neřekne jinak než Popelka má sice zakázáno se přivítání krále zúčastnit, vůbec jí to však nevadí. Raději se vypraví na projížďku lesem na svém koni Juráškovi. V lese se střetne s princem, kterému překazí lov a poté mu hravě uteče na jeho vlastním koni. Macecha s Dorou se chystají na ples a pošlou čeledína Vincka na nákupy do města, ten slíbí Popelce, že jí přiveze to, co mu cestou cvrnkne do nosu. Jsou to tři oříšky, které ukrývají nečekané tajemství. V prvním najde Popelka myslivecký oblek i s kuší. Vydá se do lesa, kde opět narazí na prince. Tentokrát mu předvede své střelecké umění a získá prsten určený pro krále lovu. Než však princ stačí zjistit, kdo je tím mladým čarostřelcem, Popelka se vytratí. Ve druhém oříšku najde Popelka plesové šaty a může se tak navzdory zákazu vypravit na ples. Tam okouzlí prince, který ji požádá o ruku. Popelka však jeho nabídku přijme pouze pod podmínkou, že princ uhodne její hádanku, potom z plesu uteče. Princ se ji s Vítkem a Kamilem vydá hledat a cesta ho dovede až na statek. Tady však opět narazí na vypočítavou macechu, která chce princi lstí vnutit svou dceru Doru...
    84%
    Jako každý rok se velký statek chystá na vzácnou návštěvu. Král a jeho družina se tudy budou vracet na svůj královský zámek. Přestože se majitelka statku se svou dcerou Dorou nedočkají prince, který se svými přáteli Kamilem a Vítkem utekli do lovit do lesů, dokáže se ctižádostivá žena i s Dorou pozvat na královský ples. Jejich nevlastní dcera, které nikdo neřekne jinak než Popelka má sice zakázáno se přivítání krále zúčastnit, vůbec jí to však nevadí. Raději se vypraví na projížďku lesem na svém koni Juráškovi. V lese se střetne s princem, kterému překazí lov a poté mu hravě uteče na jeho vlastním koni. Macecha s Dorou se chystají na ples a pošlou čeledína Vincka na nákupy do města, ten slíbí Popelce, že jí přiveze to, co mu cestou cvrnkne do nosu. Jsou to tři oříšky, které ukrývají nečekané tajemství. V prvním najde Popelka myslivecký oblek i s kuší. Vydá se do lesa, kde opět narazí na prince. Tentokrát mu předvede své střelecké umění a získá prsten určený pro krále lovu. Než však princ stačí zjistit, kdo je tím mladým čarostřelcem, Popelka se vytratí. Ve druhém oříšku najde Popelka plesové šaty a může se tak navzdory zákazu vypravit na ples. Tam okouzlí prince, který ji požádá o ruku. Popelka však jeho nabídku přijme pouze pod podmínkou, že princ uhodne její hádanku, potom z plesu uteče. Princ se ji s Vítkem a Kamilem vydá hledat a cesta ho dovede až na statek. Tady však opět narazí na vypočítavou macechu, která chce princi lstí vnutit svou dceru Doru...
    1
  • Arabela
    Arabela (1980)
    Seriál
    • iVysílání
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, aby vše dobře nedopadlo.
    81%
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, aby vše dobře nedopadlo.
    2
  • Což takhle dát si špenát
    Což takhle dát si špenát (1977)
    FilmRole: příslušník VB
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    Hrdiny komedie plné krkolomných absurdních zápletek, záměn, zmatků a rozuzlení jsou meloucháři Jarda Zemánek a Franta Liška, kterým nic není svaté. Sotva se dostanou z vězení, kde se ocitli kvůli nepodařené krádeži lihu, už jedou v další levotě. Oba výtečníky si totiž najme majitel kosmetického salónu v hotelu Imperial, spolčený s docentem Mlejnkem z výzkumného ústavu, kde právě vynalezli přístroj k regeneraci starých dojnic. Chce, aby získali přesnou kopii přístroje, která však má bohatým paničkám vracet ztracené mládí. Má to ale háček. Kdo chce léčebnou kůru podstoupit, nesmí v kritické době jíst špenát, který účinky přístroje znásobuje...
    Žánry:KomedieSci-fi
    79%
    Hrdiny komedie plné krkolomných absurdních zápletek, záměn, zmatků a rozuzlení jsou meloucháři Jarda Zemánek a Franta Liška, kterým nic není svaté. Sotva se dostanou z vězení, kde se ocitli kvůli nepodařené krádeži lihu, už jedou v další levotě. Oba výtečníky si totiž najme majitel kosmetického salónu v hotelu Imperial, spolčený s docentem Mlejnkem z výzkumného ústavu, kde právě vynalezli přístroj k regeneraci starých dojnic. Chce, aby získali přesnou kopii přístroje, která však má bohatým paničkám vracet ztracené mládí. Má to ale háček. Kdo chce léčebnou kůru podstoupit, nesmí v kritické době jíst špenát, který účinky přístroje znásobuje...
    Žánry:KomedieSci-fi
    3
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    71%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    4
  • Setkání v červenci
    Setkání v červenci (1978)
    FilmRole: učitel ruštiny
    • VOYO
    • iVysílání
    Jakub na střední škole těžce bojuje s angličtinou. Má ovšem movité rodiče, a ti pro synka nelitují peněz. Zaplatí mu prázdninový pobyt v jazykovém táboře, kde se má připravit na reparát. Když mladík dorazí na místo, zažije otřes: jeho lektorkou je nenáviděná profesorka Klára Fišerová, právě ta, která ho nechala propadnout! Navíc má s sebou pětiletého synka Davida, a ten je pěkné kvítko. Jakub je znechucen vývojem událostí a rozhoduje se pro rafinovaný protitah. Celá věc se mu ale vymkne z ruky i ze srdce... (CS Film)
    70%
    Jakub na střední škole těžce bojuje s angličtinou. Má ovšem movité rodiče, a ti pro synka nelitují peněz. Zaplatí mu prázdninový pobyt v jazykovém táboře, kde se má připravit na reparát. Když mladík dorazí na místo, zažije otřes: jeho lektorkou je nenáviděná profesorka Klára Fišerová, právě ta, která ho nechala propadnout! Navíc má s sebou pětiletého synka Davida, a ten je pěkné kvítko. Jakub je znechucen vývojem událostí a rozhoduje se pro rafinovaný protitah. Celá věc se mu ale vymkne z ruky i ze srdce... (CS Film)
    5
  • Spanilá jízda
    Spanilá jízda (1963)
    Film
    • VOYO
    V husitských dobách se náboženská pravda šířila i na hrotech zbraní. Když se husté chystají na výpad do Norimberka, aby tam ohájili své učení, mladý velitel jízdní výpravy, jemuž zlotřilý křižák kdysi unesl nevěstu, to chápe jako příležitost k osobní mstě. Oldřich Daněk se sice snažil nastolit osobitý výklad historických událostí, přemýtá o tom, kam vede zaslepená touha trestat zlý skutek dalším ukrutenstvím, avšak jeho verze působí příliš tezovitě a neživotně, nepovznesla se nad popisně ilustrované výjevy ze starých letopisů českých.
    69%
    V husitských dobách se náboženská pravda šířila i na hrotech zbraní. Když se husté chystají na výpad do Norimberka, aby tam ohájili své učení, mladý velitel jízdní výpravy, jemuž zlotřilý křižák kdysi unesl nevěstu, to chápe jako příležitost k osobní mstě. Oldřich Daněk se sice snažil nastolit osobitý výklad historických událostí, přemýtá o tom, kam vede zaslepená touha trestat zlý skutek dalším ukrutenstvím, avšak jeho verze působí příliš tezovitě a neživotně, nepovznesla se nad popisně ilustrované výjevy ze starých letopisů českých.
    6
  • Ta chvíle, ten okamžik
    Ta chvíle, ten okamžik (1981)
    FilmRole: Honza
    69%
    7
  • Osvobození Prahy
    Osvobození Prahy (1976)
    Film
    64%
    8
  • Noc klavíristy
    Noc klavíristy (1976)
    FilmRole: Jiří
    • VOYO
    Vedoucí projektant bytového družstva touží po penězích. Chce je získat za každou cenu. Bezděčným protihráčem se mu stává barový pianista, který se náhodou stane svědkem vraždy mladého muže. Pustí se do pátrání na vlastní pěst. Starosvětská a poněkud komická figurka se dojemně plete policistům do práce, aby se nakonec zjistilo, že právě on má zásluhu na chycení pachatele… (TV program)
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Vedoucí projektant bytového družstva touží po penězích. Chce je získat za každou cenu. Bezděčným protihráčem se mu stává barový pianista, který se náhodou stane svědkem vraždy mladého muže. Pustí se do pátrání na vlastní pěst. Starosvětská a poněkud komická figurka se dojemně plete policistům do práce, aby se nakonec zjistilo, že právě on má zásluhu na chycení pachatele… (TV program)
    Žánry:DramaKrimi
    9
  • Operation: Daybreak
    Operation: Daybreak (1975)
    Film
    63%
    10
  • Škola hříšníků
    Škola hříšníků (1965)
    FilmRole: chovanec

    Dodnes zůstává otázkou, zda narušená mládež, která projde polepšovnami, se skutečně napraví. Tvůrci si ovšem hlavního hrdinu idealizují: dospívající mládenec, byť vybavený předsevzetími žít řádně, se nedokáže smířit s nečestným a nepoctivým jednáním dospělých, jak je poznává v rodině i v zaměstnání, Po nějakém čase opět skončí v převýchovném ústavu, odkud jej novátorsky uvažující ředitel před časem prospustil. Moralizuijící tón výpovědi a polovičaté upozorňování na celospolečenský úpadek mravů nevynesly tento snímek mezi přední tituly 60. let.

    62%

    Dodnes zůstává otázkou, zda narušená mládež, která projde polepšovnami, se skutečně napraví. Tvůrci si ovšem hlavního hrdinu idealizují: dospívající mládenec, byť vybavený předsevzetími žít řádně, se nedokáže smířit s nečestným a nepoctivým jednáním dospělých, jak je poznává v rodině i v zaměstnání, Po nějakém čase opět skončí v převýchovném ústavu, odkud jej novátorsky uvažující ředitel před časem prospustil. Moralizuijící tón výpovědi a polovičaté upozorňování na celospolečenský úpadek mravů nevynesly tento snímek mezi přední tituly 60. let.

    11
  • 12
  • Boj o Moskvu - Agrese, Tajfun
    Boj o Moskvu - Agrese, Tajfun (1985)
    SeriálRole: sovětský důstojník - dělostřelecký kapitán
    Ruský režisér Jurij Ozerov se proslavil několika válečnými epopejemi (např. Osvobození), vydatně přispěl k \"žádoucímu\" pohledu na děje druhé světové války, zcela podřízené požadavkům komunistického režimu. První část velkofilmu Boj o Moskvu zachycuje grandiózní boje o ruské hlavní město, končící - jak známe z dějin - porážkou hitlerovských vojsk. Film samozřejmě ohromuje výpravnými scénami, avšak omezuje se na popisné, proklamativní podání. Z české strany bylo poskytnuto toliko technické zázemí, pomocným režisérem byl Otakar Fuka, jenž pořídil i český dabing. Film se zčásti natáčel ve starém Mostě, odsouzeném k demolici.
    60%
    Ruský režisér Jurij Ozerov se proslavil několika válečnými epopejemi (např. Osvobození), vydatně přispěl k \"žádoucímu\" pohledu na děje druhé světové války, zcela podřízené požadavkům komunistického režimu. První část velkofilmu Boj o Moskvu zachycuje grandiózní boje o ruské hlavní město, končící - jak známe z dějin - porážkou hitlerovských vojsk. Film samozřejmě ohromuje výpravnými scénami, avšak omezuje se na popisné, proklamativní podání. Z české strany bylo poskytnuto toliko technické zázemí, pomocným režisérem byl Otakar Fuka, jenž pořídil i český dabing. Film se zčásti natáčel ve starém Mostě, odsouzeném k demolici.
    13
  • Samorost
    Samorost (1983)
    FilmRole: Michal
    • VOYO
    60%
    14
  • Malý pitaval z velkého města
    Malý pitaval z velkého města (1983)
    SeriálRole: příslušník VB (6 - Jupiter)
    • iVysílání
    Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislava Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    59%
    Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislava Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    15
  • Boty plné vody
    Boty plné vody (1976)
    FilmRole: 1. Zelenáči - Čechura
    59%
    16
  • Dny zrady
    Dny zrady (1973)
    FilmRole: Soldier
    • VOYO
    I. Tento velkofilm předkládá podrobný záznam událostí, vedoucí k přijetí osudné, ponižující smlouv. Rozmluvy státních představitelů prý vycházejí ze zachovaných stenografických záznamů. Avšak zdánlivě objektivní pojetí je zcela poplatné ideologickým požadavkům - jedinou silou, která odmítala podřízení nacistickému Německu byli českoslovenští a sovětští komunisté. II. Dopad mnichovských událostí je sledován jak ve vládních kruzích, tak v osudech dělnických rodin a také u vojenských jednotek v příhraničních oblastech. Lid vedený komunistickou stranou se chtěl bránit, ale ničemná buržoazie jej zradila. Postižení vzhledu historických postav je přesvědčivé, stejně jako napodobení způsobu mluvy, v gestech i chůzi, jen jazyková rovina není zcela domyšlena: zatímco Hitler vyřvává německy, francouzští a angličtí diplomaté mluví česky.
    59%
    I. Tento velkofilm předkládá podrobný záznam událostí, vedoucí k přijetí osudné, ponižující smlouv. Rozmluvy státních představitelů prý vycházejí ze zachovaných stenografických záznamů. Avšak zdánlivě objektivní pojetí je zcela poplatné ideologickým požadavkům - jedinou silou, která odmítala podřízení nacistickému Německu byli českoslovenští a sovětští komunisté. II. Dopad mnichovských událostí je sledován jak ve vládních kruzích, tak v osudech dělnických rodin a také u vojenských jednotek v příhraničních oblastech. Lid vedený komunistickou stranou se chtěl bránit, ale ničemná buržoazie jej zradila. Postižení vzhledu historických postav je přesvědčivé, stejně jako napodobení způsobu mluvy, v gestech i chůzi, jen jazyková rovina není zcela domyšlena: zatímco Hitler vyřvává německy, francouzští a angličtí diplomaté mluví česky.
    17
  • 30 případů majora Zemana
    30 případů majora Zemana (1976)
    Seriál
    58%
    18
  • Čas pracuje pro vraha
    Čas pracuje pro vraha (1979)
    FilmRole: poručík Filipec
    • VOYO
    58%
    19
  • Smrt si vybírá
    Smrt si vybírá (1972)
    FilmRole: Míra
    • VOYO
    Kriminální příběh režiséra Václava Vorlíčka, natočený podle scénáře Jaroslava Kořána, vypráví o mladém muži, který na vlastní pěst vede pátrání po vrahovi svého kamaráda, řidiče poštovního vozu. Řidič Radek Šimek je zavražděn na své pravidelní trase mezi Radotínem a Prahou. Jelikož měl toho večera u sebe jen málo peněz, vyloučí policie loupežný motiv. Radkův kolega a kamarád Honza Marek nedokáže vyšetřovatelům říci nic bližšího. Oba se totiž střídali na směny a neměli přehled o tom, jak ten druhý tráví volný čas. Honza usoudí, že vražda nějak souvisí s Radkovým osobním životem. Zapojí do akce ostatní poštovní řidiče a s jejich pomocí se pokusí najít dívku z fotografie, nalezené v Radkových věcech…
    Žánry:Krimi
    58%
    Kriminální příběh režiséra Václava Vorlíčka, natočený podle scénáře Jaroslava Kořána, vypráví o mladém muži, který na vlastní pěst vede pátrání po vrahovi svého kamaráda, řidiče poštovního vozu. Řidič Radek Šimek je zavražděn na své pravidelní trase mezi Radotínem a Prahou. Jelikož měl toho večera u sebe jen málo peněz, vyloučí policie loupežný motiv. Radkův kolega a kamarád Honza Marek nedokáže vyšetřovatelům říci nic bližšího. Oba se totiž střídali na směny a neměli přehled o tom, jak ten druhý tráví volný čas. Honza usoudí, že vražda nějak souvisí s Radkovým osobním životem. Zapojí do akce ostatní poštovní řidiče a s jejich pomocí se pokusí najít dívku z fotografie, nalezené v Radkových věcech…
    Žánry:Krimi
    20
  • Putování Jana Amose
    Putování Jana Amose (1983)
    FilmRole: pacholek

    Výpravný, dvojdílný přepis zachycuje strastiplné osudy českého velikána Jana Amose Komenského, po bělohorské katastrofě donuceného opustit vlast. Líčí jeho setkání s různými evropskými osobnostmi 17. století - se švédskou královnou, s umělci i vědci. Zdůrazňuje hrdinovu ušlechtilost, ale také vnitřní odolnost, která mu dovoluje překonat řadu soukromých i pracovních tragédií. Součástí příběhu se stává zhmotněné podobenství Labyrint světa a ráj srdce. Pojetí Komenského je však sošně neživotné a zejména je z něho \"vyzmizíkována\" náboženská rovina. Zjednodušující životopis se proto neubránil školometské suchopárnosti.

    58%

    Výpravný, dvojdílný přepis zachycuje strastiplné osudy českého velikána Jana Amose Komenského, po bělohorské katastrofě donuceného opustit vlast. Líčí jeho setkání s různými evropskými osobnostmi 17. století - se švédskou královnou, s umělci i vědci. Zdůrazňuje hrdinovu ušlechtilost, ale také vnitřní odolnost, která mu dovoluje překonat řadu soukromých i pracovních tragédií. Součástí příběhu se stává zhmotněné podobenství Labyrint světa a ráj srdce. Pojetí Komenského je však sošně neživotné a zejména je z něho \"vyzmizíkována\" náboženská rovina. Zjednodušující životopis se proto neubránil školometské suchopárnosti.

    21
  • Jurášek
    Jurášek (1956)
    FilmRole: Mirek, syn Dražilových
    Český celovečerní hraný film, natočený podle stejnojmenné knížky J. Sosnara-Gazdy, se zaměřuje k dospívající mládeži. Hrdinou filmu je chlapec Jurášek z mo-ravského Slovácka, který za války pomáhal partyzánům. Potvrdil si, že jeho otec je u partyzánů, a vydal se za ním v noci do lesa, když partyzáni čekali seskok sovětských parašutistů. Jurášek najde parašutistu, kterého vítr zanesl stranou, a najde pro něj i vhodný úkryt, kde by si mohl vyléčit zraněnou nohu. I dále Jurášek partyzánům vydatně pomáhá. Zpraví je o chystané šťáře v obci a zachrání tak sovětského parašutistu před dopadením. Když pak provází parašutistu do lesa na místo, odkud by mohl bezpečně vysílat, a když se s nim loučí, dostane se společně s ním do přestřelky s Němci a jeho srdnatost v ní dobře obstojí.
    57%
    Český celovečerní hraný film, natočený podle stejnojmenné knížky J. Sosnara-Gazdy, se zaměřuje k dospívající mládeži. Hrdinou filmu je chlapec Jurášek z mo-ravského Slovácka, který za války pomáhal partyzánům. Potvrdil si, že jeho otec je u partyzánů, a vydal se za ním v noci do lesa, když partyzáni čekali seskok sovětských parašutistů. Jurášek najde parašutistu, kterého vítr zanesl stranou, a najde pro něj i vhodný úkryt, kde by si mohl vyléčit zraněnou nohu. I dále Jurášek partyzánům vydatně pomáhá. Zpraví je o chystané šťáře v obci a zachrání tak sovětského parašutistu před dopadením. Když pak provází parašutistu do lesa na místo, odkud by mohl bezpečně vysílat, a když se s nim loučí, dostane se společně s ním do přestřelky s Němci a jeho srdnatost v ní dobře obstojí.
    22
  • Kuřata na cestách
    Kuřata na cestách (1962)
    FilmRole: Tonda

    Příběh pionýrů z vesnice, kteří se během pionýrské soutěže o poklad omylem dostanou do vyřazené líhně místního družstva a nenapadne je nic jiného, než že seženou vejce a nechají si vylíhnout svá vlastní kuřátka. Tato \"neplecha\" v pionýrském duchu a její ukrývání před rodiči i funkcionáři tvoří jedinou dějovou osu filmu. Film je plný mnoha klišé (skupina dětí je doplněna nejmladším outsiderem, charakter předsedy a podobně), a v mnoha případech je předvidatelný (okresní funkcionář radí předsedovi statku že pionýři nechtějí jen sport, ale i činorodou práci a to v době, kdy jsou již vejce v líhni). Plakátové postavy dospělých jsou vyváženy strukturovanými vztahy mezi dětmi, jejichž jednání je opodstatněné a čitelné. Film je i přes herecké obsazení postaven výhradně na výkonech dětí, které jsou ve většině dobré a celé vyprávění tak zdaleka není nudné.
    Postřehy:
    -okres ví nejlépe co mladí chtějí a mladí to taky dělají

    57%

    Příběh pionýrů z vesnice, kteří se během pionýrské soutěže o poklad omylem dostanou do vyřazené líhně místního družstva a nenapadne je nic jiného, než že seženou vejce a nechají si vylíhnout svá vlastní kuřátka. Tato \"neplecha\" v pionýrském duchu a její ukrývání před rodiči i funkcionáři tvoří jedinou dějovou osu filmu. Film je plný mnoha klišé (skupina dětí je doplněna nejmladším outsiderem, charakter předsedy a podobně), a v mnoha případech je předvidatelný (okresní funkcionář radí předsedovi statku že pionýři nechtějí jen sport, ale i činorodou práci a to v době, kdy jsou již vejce v líhni). Plakátové postavy dospělých jsou vyváženy strukturovanými vztahy mezi dětmi, jejichž jednání je opodstatněné a čitelné. Film je i přes herecké obsazení postaven výhradně na výkonech dětí, které jsou ve většině dobré a celé vyprávění tak zdaleka není nudné.
    Postřehy:
    -okres ví nejlépe co mladí chtějí a mladí to taky dělají

    23
  • Osud jménem Kamila
    Osud jménem Kamila (1974)
    FilmRole: Pavel
    • VOYO
    56%
    24
  • Dva muži hlásí příchod
    Dva muži hlásí příchod (1975)
    FilmRole: Lukáš
    • VOYO
    Jmenuje se Jiří Valenta a jako jedináček starších rodičů vyrůstal nejen zahrnován jejich všemožnou péčí, ale také poněkud odtržen od života svých vrstevníků. A tak se skutečnost, že byl odvelen a nastupuje základní vojenskou službu v Praze stává první příležitostí "okusit" problémů skutečného života, což ovšem poněkud naivnímu a nesmělému mládenci činí víc problémů než potěšení. V kasárnách si vyslouží přezdívku Švadlenka, protože ve chvílích volna vyšívá koberečky a na vycházky ho velitel musí posílat téměř rozkazem. Hned na první mu kolega ve zbrani podstrčí Julku Vávrovou, které se sám chtěl zbavit. Protřelé dívce samozřejmě neunikne jeho naivita a rozhodne se ho využít k vyřešení svých osobních problémů. Je totiž svobodnou matkou malého chlapce jehož utajovaný otec, ženatý řidič Valeš, jí neustále slibuje, že se rozvede a vezme si ji. Švadlenka Valenta sice časem pochopí, že ho dívka pouze využívá, ale není schopen se účinně bránit. A tak jde z průšvihu do průšvihu, které naštěstí díky chápavému veliteli nekončí basou, ale než se naděje, je Julčou vmanipulován do situace, kdy si ji jako správný chlap musí vzít a jejího syna Martínka přijmout za vlastního. Postupně se otrkává, stává se chlapem a dokonce je pochválen když při cvičení zvládne odvahou a rozhodností obtížnou situaci. Jenže, když se vojna nachýlí ke konci, zjistí že ho Julča znovu podvedla. Opustila totiž syna a utekla s Valešem. Je na Valentovi, aby se rozhodl co dál.
    55%
    Jmenuje se Jiří Valenta a jako jedináček starších rodičů vyrůstal nejen zahrnován jejich všemožnou péčí, ale také poněkud odtržen od života svých vrstevníků. A tak se skutečnost, že byl odvelen a nastupuje základní vojenskou službu v Praze stává první příležitostí "okusit" problémů skutečného života, což ovšem poněkud naivnímu a nesmělému mládenci činí víc problémů než potěšení. V kasárnách si vyslouží přezdívku Švadlenka, protože ve chvílích volna vyšívá koberečky a na vycházky ho velitel musí posílat téměř rozkazem. Hned na první mu kolega ve zbrani podstrčí Julku Vávrovou, které se sám chtěl zbavit. Protřelé dívce samozřejmě neunikne jeho naivita a rozhodne se ho využít k vyřešení svých osobních problémů. Je totiž svobodnou matkou malého chlapce jehož utajovaný otec, ženatý řidič Valeš, jí neustále slibuje, že se rozvede a vezme si ji. Švadlenka Valenta sice časem pochopí, že ho dívka pouze využívá, ale není schopen se účinně bránit. A tak jde z průšvihu do průšvihu, které naštěstí díky chápavému veliteli nekončí basou, ale než se naděje, je Julčou vmanipulován do situace, kdy si ji jako správný chlap musí vzít a jejího syna Martínka přijmout za vlastního. Postupně se otrkává, stává se chlapem a dokonce je pochválen když při cvičení zvládne odvahou a rozhodností obtížnou situaci. Jenže, když se vojna nachýlí ke konci, zjistí že ho Julča znovu podvedla. Opustila totiž syna a utekla s Valešem. Je na Valentovi, aby se rozhodl co dál.
    25
  • Králíci ve vysoké trávě
    Králíci ve vysoké trávě (1961)
    Film
    Desetiletý Martin (Michal Koblic) navštěvuje ve škole hodiny náboženství, v místním kostele pokaždé ministruje a je k ruce panu faráři (Václav Lohniský). Martin ví moc dobře, že jeho ministranství dělá velkou radost jeho mamince Anči (Antonie Hegerlíková), zapálené katoličce, která má zdravotní problémy a upíná své uzdravení také v dobré víře v Boha. Martin je v hodinách náboženství snaživý, což je samozřejmě trnem v oku jeho výrazně flegmatičtějších spolužáků, kteří si ho kvůli tomu dobírají. Když ve škole probíhají nábory do dětského pionýra, chce Martin pochopitelně trávit také čas s osttaními dětmi. Jeho máma je ale výrazně proti a staví ho do pozice, ať si vybere, zda dá přednost kostelu nebo pionýru. Martin je přemýšlivý chlapec, má moc rád své králíky, které si doma chová a snaží se být svědomitý, jenže jeho otec (Elo Romančík) ho bez důvodu obviní z krádeže peněz, které však krade jeho starší bratr, aby měl na lístky do kina, s mámou se dostává do konfliktu kvůli pionýru a když doma nalezne své králíky mrtvé začíná pochybovat o existenci Boha.
    Žánry:Drama
    54%
    Desetiletý Martin (Michal Koblic) navštěvuje ve škole hodiny náboženství, v místním kostele pokaždé ministruje a je k ruce panu faráři (Václav Lohniský). Martin ví moc dobře, že jeho ministranství dělá velkou radost jeho mamince Anči (Antonie Hegerlíková), zapálené katoličce, která má zdravotní problémy a upíná své uzdravení také v dobré víře v Boha. Martin je v hodinách náboženství snaživý, což je samozřejmě trnem v oku jeho výrazně flegmatičtějších spolužáků, kteří si ho kvůli tomu dobírají. Když ve škole probíhají nábory do dětského pionýra, chce Martin pochopitelně trávit také čas s osttaními dětmi. Jeho máma je ale výrazně proti a staví ho do pozice, ať si vybere, zda dá přednost kostelu nebo pionýru. Martin je přemýšlivý chlapec, má moc rád své králíky, které si doma chová a snaží se být svědomitý, jenže jeho otec (Elo Romančík) ho bez důvodu obviní z krádeže peněz, které však krade jeho starší bratr, aby měl na lístky do kina, s mámou se dostává do konfliktu kvůli pionýru a když doma nalezne své králíky mrtvé začíná pochybovat o existenci Boha.
    Žánry:Drama
    26
  • Jsem nebe
    Jsem nebe (1970)
    Film

    Přecitlivělá hrdinka se jen obtížně vyrovnává se zklamáním: setkání s chlapcem, jenž jí nebyl lhostejným, nedopadlo podle jejích představ. Jan Kačer, jenž hereckou kariéru dočasně vyměnil za režisérskou taktovku, však v nové roli příliš neuspěl. Film tápe v inscenačním i vypravěčském uchopení, potýká se s věrohodností, pokus navázat na poetiku všedního dne, rozvedeného hlavně v 60. letech, je hodně povrchní. (zdroj: CS Film)

    Žánry:Drama
    Režie:Jan Kačer
    53%

    Přecitlivělá hrdinka se jen obtížně vyrovnává se zklamáním: setkání s chlapcem, jenž jí nebyl lhostejným, nedopadlo podle jejích představ. Jan Kačer, jenž hereckou kariéru dočasně vyměnil za režisérskou taktovku, však v nové roli příliš neuspěl. Film tápe v inscenačním i vypravěčském uchopení, potýká se s věrohodností, pokus navázat na poetiku všedního dne, rozvedeného hlavně v 60. letech, je hodně povrchní. (zdroj: CS Film)

    Žánry:Drama
    Režie:Jan Kačer
    27
  • My, ztracený holky
    My, ztracený holky (1972)
    FilmRole: Vašek
    52%
    28
  • Profesoři za školou
    Profesoři za školou (1975)
    FilmRole: 2. Láska - Honza

    V 70. letech se musela řada začínajících i zkušenějších režisérů spojit s debutováním v povídkových filmech. Trojice příběhů se vesměs dotýká školního prostředí, tentokrát vesměs z pohledu učitelů. V prvním příběhu spatříme zbytečně přísného pedagoga, v prostředním se glosuje sportovní kariéra, kvůli níž mladý učitel opustí své místo. V závěrečné povídce naopak odchází zkušený středoškolský pedagog učit na venkovskou školu, aby tak načerpal vnitřní klid. Předkládané historky jsou však značně nevěrohodné jak ve scenáristickém nárysu, tak ve výsledném zpracování.

    Žánry:Drama
    52%

    V 70. letech se musela řada začínajících i zkušenějších režisérů spojit s debutováním v povídkových filmech. Trojice příběhů se vesměs dotýká školního prostředí, tentokrát vesměs z pohledu učitelů. V prvním příběhu spatříme zbytečně přísného pedagoga, v prostředním se glosuje sportovní kariéra, kvůli níž mladý učitel opustí své místo. V závěrečné povídce naopak odchází zkušený středoškolský pedagog učit na venkovskou školu, aby tak načerpal vnitřní klid. Předkládané historky jsou však značně nevěrohodné jak ve scenáristickém nárysu, tak ve výsledném zpracování.

    Žánry:Drama
    29
  • Sneh pod nohami
    Sneh pod nohami (1978)
    FilmRole: Zdeněk

    Je špatné, když ctižádostiví rodiče a koneckonců i někteří učitelé ve sportovní střední škole chtějí z dospívající dětí za každou cenu vychovat ambiciózní sportovce. Snímek, odehrávající se v lyžařském prostředí, odsuzuje tvrdý dril i vytváření iluze vlastní výjimečnosti - až náročné závody juniorů prokáží, který trenérský přístup je optimální. Sneh pod nohami předkládá ilustrativní, nabádavou osvětu o nesnadném modelování všespasitelné socialistické morálky - i odvaze dospělých přiznat případnou chybu.

    Žánry:Drama
    46%

    Je špatné, když ctižádostiví rodiče a koneckonců i někteří učitelé ve sportovní střední škole chtějí z dospívající dětí za každou cenu vychovat ambiciózní sportovce. Snímek, odehrávající se v lyžařském prostředí, odsuzuje tvrdý dril i vytváření iluze vlastní výjimečnosti - až náročné závody juniorů prokáží, který trenérský přístup je optimální. Sneh pod nohami předkládá ilustrativní, nabádavou osvětu o nesnadném modelování všespasitelné socialistické morálky - i odvaze dospělých přiznat případnou chybu.

    Žánry:Drama
    30
  • Jezdec formule risk
    Jezdec formule risk (1973)
    Film
    45%
    31
  • Kluci z bronzu
    Kluci z bronzu (1980)
    FilmRole: Rais
    36%
    32
  • Dvacátý devátý
    Dvacátý devátý (1974)
    FilmRole: Mirek

    V éře normalizace vznikla řada (pseudo)historických filmů, dokonce označovaných za rekonstrukce, které velebily světodějné poslání komunistické strany a přisuzovaly jí výhradně lidumilné úmysly. V roce 1929, kdy se sešel její pátý sjezd, totiž do čela komunistů nastoupil Klement Gottwald, jenž se přiklonil k linii ruských bolševiků. Zjevná poplatnost ideologickým schématům i realizační selhání zavinily, že dnes tento film působí jako nezamýšlená parodie.

    29%

    V éře normalizace vznikla řada (pseudo)historických filmů, dokonce označovaných za rekonstrukce, které velebily světodějné poslání komunistické strany a přisuzovaly jí výhradně lidumilné úmysly. V roce 1929, kdy se sešel její pátý sjezd, totiž do čela komunistů nastoupil Klement Gottwald, jenž se přiklonil k linii ruských bolševiků. Zjevná poplatnost ideologickým schématům i realizační selhání zavinily, že dnes tento film působí jako nezamýšlená parodie.

    33