5.1

Zdeňka Burdová: Filmy a seriály

  • Pane, vy jste vdova!
    Pane, vy jste vdova! (1970)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • Canal+
    Bláznivá komedie s mnoha neočekávanými zápletkami a záměnami osob se odehrává v blíže neurčeném království, kam přijíždí státní návštěva – král sousedního státu. Incident, který má za následek vážné poranění vzácného hosta, přiměje krále zrušit armádu, která prokázala svou neschopnost. Generálové se ovšem okamžitě spiknou a chystají se svého vladaře odstranit. Ale jsou zde geniální poddaní – lékař, který transplantuje kterýkoliv orgán komukoliv, astrolog, který předvídá spolehlivě všechny katastrofy, a mnoho krásných a chytrých žen, které příslušně komplikují již zapletenou situaci... Pod dnes již klasickou crazy komedií s absurdními zápletkami je podepsáno sehrané autorské duo Václav Vorlíček a Miloš Macourek. (Česká televize)
    Žánry:KomedieSci-fi
    82%
    Bláznivá komedie s mnoha neočekávanými zápletkami a záměnami osob se odehrává v blíže neurčeném království, kam přijíždí státní návštěva – král sousedního státu. Incident, který má za následek vážné poranění vzácného hosta, přiměje krále zrušit armádu, která prokázala svou neschopnost. Generálové se ovšem okamžitě spiknou a chystají se svého vladaře odstranit. Ale jsou zde geniální poddaní – lékař, který transplantuje kterýkoliv orgán komukoliv, astrolog, který předvídá spolehlivě všechny katastrofy, a mnoho krásných a chytrých žen, které příslušně komplikují již zapletenou situaci... Pod dnes již klasickou crazy komedií s absurdními zápletkami je podepsáno sehrané autorské duo Václav Vorlíček a Miloš Macourek. (Česká televize)
    Žánry:KomedieSci-fi
    1
  • Skřivánci na niti
    Skřivánci na niti (1969)
    FilmRole: trestankyně
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • +1

    Během pražského jara byl schválen do výroby čtvrtý film Jiřího Menzela, inspirovaný motivy z povídek knihy Bohumila Hrabala Inzerát na dům, ve kterém už nechci bydlet. Po povídce Smrt pana Baltazara z Perliček na dně (1965) a válečné tragikomedii Ostře sledované vlaky (1966), jež získala Oscara, šlo o další spolupráci nadějného filmaře a úspěšného spisovatele. Skřivánci na niti se odehrávají v kladenských ocelárnách, kam komunistický totalitní režim v období stalinismu posílal na převýchovu politicky nepohodlné osoby. Bývalý prokurátor (Leoš Suchařípa) se potkává s holičem Kudlou (Ferdinand Krůta), mladým adventistou Pavlem (Václav Neckář) a jeho láskou Jitkou (Jitka Zelenohorská). Nad všemi bdí dozorce Anděl (Jaroslav Satoranský). Film satirizující politické represe z padesátých let putoval hned po svém dokončení na dvacet let do trezoru. Navíc z něj musela být odstraněna scéna se senilním ministrem Zdeňkem Nejedlým. Premiéra filmu Skřivánci na niti proběhla až v roce 1990 a v témže roce za něj na festivalu v Berlíně Menzel získal Zlatého medvěda. (NFA)

    Žánry:DramaKomedie
    81%

    Během pražského jara byl schválen do výroby čtvrtý film Jiřího Menzela, inspirovaný motivy z povídek knihy Bohumila Hrabala Inzerát na dům, ve kterém už nechci bydlet. Po povídce Smrt pana Baltazara z Perliček na dně (1965) a válečné tragikomedii Ostře sledované vlaky (1966), jež získala Oscara, šlo o další spolupráci nadějného filmaře a úspěšného spisovatele. Skřivánci na niti se odehrávají v kladenských ocelárnách, kam komunistický totalitní režim v období stalinismu posílal na převýchovu politicky nepohodlné osoby. Bývalý prokurátor (Leoš Suchařípa) se potkává s holičem Kudlou (Ferdinand Krůta), mladým adventistou Pavlem (Václav Neckář) a jeho láskou Jitkou (Jitka Zelenohorská). Nad všemi bdí dozorce Anděl (Jaroslav Satoranský). Film satirizující politické represe z padesátých let putoval hned po svém dokončení na dvacet let do trezoru. Navíc z něj musela být odstraněna scéna se senilním ministrem Zdeňkem Nejedlým. Premiéra filmu Skřivánci na niti proběhla až v roce 1990 a v témže roce za něj na festivalu v Berlíně Menzel získal Zlatého medvěda. (NFA)

    Žánry:DramaKomedie
    2
  • Dívka na koštěti
    Dívka na koštěti (1971)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Google Play
    • +1
    Řekněte, komu by se chtělo být tři sta let po škole? Mladé čarodějnici Saxaně rozhodně ne. Využije tedy první příležitosti a uteče z podzemní říše do světa lidí. Ředitel školy za ní sice vyšle starého vysloužilého upíra, aby ji hlídal a přivedl zpět, ale Saxana po návratu nijak netouží. Jedinou její starostí je sehnat babské ucho. Stačí totiž jediný lok odvaru, a povinnost vrátit se zpět mezi pohádkové bytosti už neplatí. Protože však byla Saxana vždycky nepozorná, netuší, že nejde o vývar z opravdového babského ucha, leč o bylinkový vývar z šalvěje přeslenitého, zvaného lidově babské ucho. Saxanin pobyt mezi lidmi je tak poznamenán řadou zdařilých i poněkud nepovedených kouzel, ale také poznáním zcela nového citu - lásky.
    80%
    Řekněte, komu by se chtělo být tři sta let po škole? Mladé čarodějnici Saxaně rozhodně ne. Využije tedy první příležitosti a uteče z podzemní říše do světa lidí. Ředitel školy za ní sice vyšle starého vysloužilého upíra, aby ji hlídal a přivedl zpět, ale Saxana po návratu nijak netouží. Jedinou její starostí je sehnat babské ucho. Stačí totiž jediný lok odvaru, a povinnost vrátit se zpět mezi pohádkové bytosti už neplatí. Protože však byla Saxana vždycky nepozorná, netuší, že nejde o vývar z opravdového babského ucha, leč o bylinkový vývar z šalvěje přeslenitého, zvaného lidově babské ucho. Saxanin pobyt mezi lidmi je tak poznamenán řadou zdařilých i poněkud nepovedených kouzel, ale také poznáním zcela nového citu - lásky.
    3
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    71%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    4
  • Sanitka
    Sanitka (1984)
    Seriál
    • VOYO
    • iVysílání

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    70%

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    5
  • Psi a lidé
    Psi a lidé (1971)
    FilmRole: hospodská, vesničanka
    • DaFilms

    Tři komediální povídky : 1. Nahý v trní: velký pes připraví koupajícího se muže o veškeré svršky. 2. Hry lásky: profesor na penzi a naivní malíř právě maluje biblický výjev Zuzana a starci. Zloděj psů Tonda se zajímá o profesorova knírače i o kypře vnadnou Zuzanu. 3. Věrnost: lovecký pes Argoš zahyne, když brání svého milovaného pána, který ho v opilosti daroval. Tři ly rické miniatury připravoval Vojtěch Jasný ještě před svým odchodem do emigrace. Rozpracovaný projekt narychlo (krátce před natáčením) převzal Evald Schorm. Jasného jméno už nebylo v titulcích uvedeno, přestože především on byl autorem námětu a scénáře.

    66%

    Tři komediální povídky : 1. Nahý v trní: velký pes připraví koupajícího se muže o veškeré svršky. 2. Hry lásky: profesor na penzi a naivní malíř právě maluje biblický výjev Zuzana a starci. Zloděj psů Tonda se zajímá o profesorova knírače i o kypře vnadnou Zuzanu. 3. Věrnost: lovecký pes Argoš zahyne, když brání svého milovaného pána, který ho v opilosti daroval. Tři ly rické miniatury připravoval Vojtěch Jasný ještě před svým odchodem do emigrace. Rozpracovaný projekt narychlo (krátce před natáčením) převzal Evald Schorm. Jasného jméno už nebylo v titulcích uvedeno, přestože především on byl autorem námětu a scénáře.

    6
  • Bouřlivé víno
    Bouřlivé víno (1976)
    FilmRole: družstevnice
    • VOYO
    I když režisér Václav Vorlíček patří k oblíbeným pohádkářům, mnozí jeho kolegové mu vyčítají destruktivní komunistické smýšlení. Takové smýšlení potvrzuje právě tento snímek, zpodobňující v žádoucím politickém klíči \"krizový\" rok 1968 jako rejdy zákeřných odpadlíků, kteří chtějí narušit pokojně budovaný blahobyt. Příběh natočený podle předlohy Jana Kozáka se odehrává v moravském vinařském družstvu, jehož rozšafného předsedu hraje Vladimír Menšík - hrdina musí přestát útoky protivníků, kteří jej obviňují ze zastaralých metod. Prozíravý předseda v nich však odhalí podvodníky, kteří se chtějí jen obohatit. Na tento politicky angažovanou satiru navazují již bezzubé, víceméně odpolitizované hříčky Zralé víno a Mladé víno.
    61%
    I když režisér Václav Vorlíček patří k oblíbeným pohádkářům, mnozí jeho kolegové mu vyčítají destruktivní komunistické smýšlení. Takové smýšlení potvrzuje právě tento snímek, zpodobňující v žádoucím politickém klíči \"krizový\" rok 1968 jako rejdy zákeřných odpadlíků, kteří chtějí narušit pokojně budovaný blahobyt. Příběh natočený podle předlohy Jana Kozáka se odehrává v moravském vinařském družstvu, jehož rozšafného předsedu hraje Vladimír Menšík - hrdina musí přestát útoky protivníků, kteří jej obviňují ze zastaralých metod. Prozíravý předseda v nich však odhalí podvodníky, kteří se chtějí jen obohatit. Na tento politicky angažovanou satiru navazují již bezzubé, víceméně odpolitizované hříčky Zralé víno a Mladé víno.
    7
  • Půl domu bez ženicha
    Půl domu bez ženicha (1980)
    Film
    • VOYO
    Poněkud hořká komedie o tom, že sny rodičů a dětí jsou jen málokdy stejné. Hrdinou příběhu je Franc, otec Oliny a Jiřiny, který se rozhodl, že jim jako svatební dar postaví ohromnou a luxusní vilu. Názor jeho dcer na budoucí život ho ani v nejmenším nezajímá. Energický muž na stavbě zaměstná nejen celou rodinu, ale i Jiřinina snoubence a chlapce, s nímž Olina chodila do tanečních. Navíc o něm začne uvažovat jako o druhém potenciálním ženichovi. Dívky však nesdílejí otcovo nadšení a už vůbec se jim nelíbí, že se jich nikdo na nic neptá. Jak se blíží onen slavný den, kdy by si oba páry měly říci své ano a Franc by jim měl s velkou slávou předat klíče od domu, situace se stále více komplikuje. Franc odmítá pochopit, že dívky mají vlastní představu o životě, a tak není divu, že se mu situace začne vymykat z rukou právě v okamžiku, kdy se blíží naplnění jeho velkého snu...
    Žánry:Komedie
    61%
    Poněkud hořká komedie o tom, že sny rodičů a dětí jsou jen málokdy stejné. Hrdinou příběhu je Franc, otec Oliny a Jiřiny, který se rozhodl, že jim jako svatební dar postaví ohromnou a luxusní vilu. Názor jeho dcer na budoucí život ho ani v nejmenším nezajímá. Energický muž na stavbě zaměstná nejen celou rodinu, ale i Jiřinina snoubence a chlapce, s nímž Olina chodila do tanečních. Navíc o něm začne uvažovat jako o druhém potenciálním ženichovi. Dívky však nesdílejí otcovo nadšení a už vůbec se jim nelíbí, že se jich nikdo na nic neptá. Jak se blíží onen slavný den, kdy by si oba páry měly říci své ano a Franc by jim měl s velkou slávou předat klíče od domu, situace se stále více komplikuje. Franc odmítá pochopit, že dívky mají vlastní představu o životě, a tak není divu, že se mu situace začne vymykat z rukou právě v okamžiku, kdy se blíží naplnění jeho velkého snu...
    Žánry:Komedie
    8
  • Pan Vok odchází
    Pan Vok odchází (1979)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    I pověstný renesanční kavalír nakonec zestárnul, dokonce přišel o mnohem mladší manželku, jeho přátelé i oddaní sloužící se jej snaží vytrhnout z trudomyslnosti, ovšem ani údajná vodní panna jej valně nerozveselí. Režisér Karel Steklý navazuje tímto snímkem na Svatby pana Voka, aniž by dosáhl jejich rozpustilosti, či realizační nápaditosti, i herecké ztvárnění je jakési povadlé. Film dokládájící úpadek režisérpvých tvůrčích schopností, nabízí pramálo veselou zábavu, značně pokleslé úrovně.
    61%
    I pověstný renesanční kavalír nakonec zestárnul, dokonce přišel o mnohem mladší manželku, jeho přátelé i oddaní sloužící se jej snaží vytrhnout z trudomyslnosti, ovšem ani údajná vodní panna jej valně nerozveselí. Režisér Karel Steklý navazuje tímto snímkem na Svatby pana Voka, aniž by dosáhl jejich rozpustilosti, či realizační nápaditosti, i herecké ztvárnění je jakési povadlé. Film dokládájící úpadek režisérpvých tvůrčích schopností, nabízí pramálo veselou zábavu, značně pokleslé úrovně.
    9
  • Aféry mé zeny
    Aféry mé zeny (1972)
    FilmRole: servírka Hanička
    • VOYO
    61%
    10
  • Zlaté rybky
    Zlaté rybky (1977)
    FilmRole: přítelkyně Nejtkové
    • VOYO
    Policie přijíždí do bytu manželů Nejtkových, kde najdou mrtvou ženu, Evu Nejtkovou, a jejího zraněného manžela Zdeňka v bezvědomí, který se podle všeho postřelil brokovnicí. Vyšetřování se ujímá kapitán Hora, který s kolegy začíná zajišťovat stopy, které by pomohly případ objasnit. Zajímavá je pro Horu například skutečnost, že vrah, který zabil ženu úderem do hlavy a rozbil přitom velké akvárium, pečlivě posbíral zlaté rybičky a umístil je do malého akvária. Správný směr, kterým se má vyšetřování ubírat, policistům přihraje náhoda, když se jim podaří zadržet muže, který dodával Nejtkové přímo z výroby kartony přísně evidovaných léků, psychofarmak, která je pak prodávala narkomanům. Protože se však v bytě nenajdou ani drogy, aby peníze, které Nejtek krátce před vraždou vyzvedl ze spořitelny, zaměří se pozornost policistů na narkomany, \"práškaře\", které Nejtková zásobovala. Všichni, které se jim podaří vypátrat, však mají na dobu vraždy alibi. Nesprávnou stopou se ukáže také soused Karásek, se kterým se žena často stýkala. Ten od ní sice kupoval léky, aby je pak prodával dál, ale na dobu vraždy má také alibi. Zraněný Zdeněk Nejtek nejeví příliš ochoty s policií spolupracovat a sotva se trochu zotaví, uprchne z léčebny a přizná se Horovi, že manželku zabil on v opilosti, a když se probral, chtěl se zastřelit. Hora však muži s pocuchanými nervy příliš nevěří a dál pokračuje v pátrání.
    Žánry:Krimi
    60%
    Policie přijíždí do bytu manželů Nejtkových, kde najdou mrtvou ženu, Evu Nejtkovou, a jejího zraněného manžela Zdeňka v bezvědomí, který se podle všeho postřelil brokovnicí. Vyšetřování se ujímá kapitán Hora, který s kolegy začíná zajišťovat stopy, které by pomohly případ objasnit. Zajímavá je pro Horu například skutečnost, že vrah, který zabil ženu úderem do hlavy a rozbil přitom velké akvárium, pečlivě posbíral zlaté rybičky a umístil je do malého akvária. Správný směr, kterým se má vyšetřování ubírat, policistům přihraje náhoda, když se jim podaří zadržet muže, který dodával Nejtkové přímo z výroby kartony přísně evidovaných léků, psychofarmak, která je pak prodávala narkomanům. Protože se však v bytě nenajdou ani drogy, aby peníze, které Nejtek krátce před vraždou vyzvedl ze spořitelny, zaměří se pozornost policistů na narkomany, \"práškaře\", které Nejtková zásobovala. Všichni, které se jim podaří vypátrat, však mají na dobu vraždy alibi. Nesprávnou stopou se ukáže také soused Karásek, se kterým se žena často stýkala. Ten od ní sice kupoval léky, aby je pak prodával dál, ale na dobu vraždy má také alibi. Zraněný Zdeněk Nejtek nejeví příliš ochoty s policií spolupracovat a sotva se trochu zotaví, uprchne z léčebny a přizná se Horovi, že manželku zabil on v opilosti, a když se probral, chtěl se zastřelit. Hora však muži s pocuchanými nervy příliš nevěří a dál pokračuje v pátrání.
    Žánry:Krimi
    11
  • Zelená vlna
    Zelená vlna (1982)
    FilmRole: majitelka psa a světlého koberce
    60%
    12
  • Sokolovo
    Sokolovo (1974)
    FilmRole: zdravotnice
    V rámci volného cyklus politicky vypjatých \"rekonstrukcí\", které měly normalizační režim legitimizovat a zdůvodnit nárok komunistů vládnout, zaujímá zvláštní postavení Sokolovo. Jako jediné se totiž odehrává za hranicemi - líčí totiž vznik československé vojenské jednotky v Sovětském svazu. Samozřejmě nepadne jediné slovo o tom, že mnozí účastníci prošli gulagem, než vstoupili do armády. Zcela se vytratilo skutečné politické pozadí, ploše popisné jsou pyrotechnické boje s nacisty, výrazné monumentalizaci podléhají ti hrdinové, kteří vstoupilo do panteonu komunistických mučedníků. Například Martin Štěpánek tu sehrál kapitána Jaroše, jenž hrdinně padl - a když herec později emigroval, byl film kvůli tomu stažen z kin.
    60%
    V rámci volného cyklus politicky vypjatých \"rekonstrukcí\", které měly normalizační režim legitimizovat a zdůvodnit nárok komunistů vládnout, zaujímá zvláštní postavení Sokolovo. Jako jediné se totiž odehrává za hranicemi - líčí totiž vznik československé vojenské jednotky v Sovětském svazu. Samozřejmě nepadne jediné slovo o tom, že mnozí účastníci prošli gulagem, než vstoupili do armády. Zcela se vytratilo skutečné politické pozadí, ploše popisné jsou pyrotechnické boje s nacisty, výrazné monumentalizaci podléhají ti hrdinové, kteří vstoupilo do panteonu komunistických mučedníků. Například Martin Štěpánek tu sehrál kapitána Jaroše, jenž hrdinně padl - a když herec později emigroval, byl film kvůli tomu stažen z kin.
    13
  • Tajemství velikého vypravěče
    Tajemství velikého vypravěče (1971)
    Film
    59%
    14
  • 30 případů majora Zemana
    30 případů majora Zemana (1976)
    Seriál
    58%
    15
  • Dostih
    Dostih (1981)
    FilmRole: Sochorova sestra
    • VOYO
    58%
    16
  • Útěky domů
    Útěky domů (1980)
    Film
    • VOYO
    Módní návrhářce Marii se blíží čtyřicítka, je sice úspěšná ve své práci, ale nemá čas na nic jiného. Její mladší manžel Michal se více stará o jejich 12-ti letého syna Honzu. Během jedné noční hádky mezi rodiči se Honza dovídá, že byl jako kojenec adoptován. Rodiče neví, že jejich rozhovor uslyšel. Od této chvíle si přestává rozumět i s otcem a rozhodne se najít si své pravé rodiče, najít svůj domov, o kterém si myslí, že ho nemá. Když má Honza po úspěšném pátrání možnost zjistit svou pravou totožnost, najednou zaváhá a pochopí, že pravými rodiči nejsou ti, kteří jej přivedli na svět, ale Marie s Michalem, kteří jej vychovali.
    58%
    Módní návrhářce Marii se blíží čtyřicítka, je sice úspěšná ve své práci, ale nemá čas na nic jiného. Její mladší manžel Michal se více stará o jejich 12-ti letého syna Honzu. Během jedné noční hádky mezi rodiči se Honza dovídá, že byl jako kojenec adoptován. Rodiče neví, že jejich rozhovor uslyšel. Od této chvíle si přestává rozumět i s otcem a rozhodne se najít si své pravé rodiče, najít svůj domov, o kterém si myslí, že ho nemá. Když má Honza po úspěšném pátrání možnost zjistit svou pravou totožnost, najednou zaváhá a pochopí, že pravými rodiči nejsou ti, kteří jej přivedli na svět, ale Marie s Michalem, kteří jej vychovali.
    17
  • Návraty
    Návraty (1972)
    Film

    Václav Matějka se ve svých prvních filmech snažil zkoumat protikladné lidské povahy, s větší či menší urputností hledajících své štěstí. V tomto filmu se dotýká sebenaplnění u lidí, kteří přesáhli třicítku a mají pocit, že život jim uniká mezi prsty. Krize rodinné soudržnosti i morálních hodnot se tu však ozývá dosti tezovitě. Dějová zápletka je vystavěna na kontrastu životních osudů dvou kdysi si blízkých lidí, nyní rozvedených manželů. Zatímco ona, povoláním zdravotní sestra, se lépe adaptuje, on, nespolehlivý a věčně improvizující, marně hledá svůj záchytný bod, dokonce se pokouší vrátit se k bývalé ženě.

    58%

    Václav Matějka se ve svých prvních filmech snažil zkoumat protikladné lidské povahy, s větší či menší urputností hledajících své štěstí. V tomto filmu se dotýká sebenaplnění u lidí, kteří přesáhli třicítku a mají pocit, že život jim uniká mezi prsty. Krize rodinné soudržnosti i morálních hodnot se tu však ozývá dosti tezovitě. Dějová zápletka je vystavěna na kontrastu životních osudů dvou kdysi si blízkých lidí, nyní rozvedených manželů. Zatímco ona, povoláním zdravotní sestra, se lépe adaptuje, on, nespolehlivý a věčně improvizující, marně hledá svůj záchytný bod, dokonce se pokouší vrátit se k bývalé ženě.

    18
  • Tvář pod maskou
    Tvář pod maskou (1970)
    Film
    58%
    19
  • Duhový luk
    Duhový luk (1973)
    Seriál
    • iVysílání
    57%
    20
  • Pumpaři od Zlaté podkovy
    Pumpaři od Zlaté podkovy (1978)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Kriminální komedie Pumpaři od Zlaté podkovy byla natočena na motivy volně zpracovaného konkrétního případu rozkrádání u benzinového čerpadla. U jedné benzínky pracuje stálá parta: Vávra, ing. Stejskal, Karafa a Dvořák. Práce jim jde od ruky a z toho plynou i „patřičné“ zisky do jejich vlastní kapsy. Jediný, kdo s těmito kšefty nechce mít nic společného, je starý Dvořák, který se rozhodl, že změní zaměstnání. V této době se u čerpadla uchází o místo mladík Černý. Vedoucí Vávra – ač nerad – ho musí zapracovat… (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    55%
    Kriminální komedie Pumpaři od Zlaté podkovy byla natočena na motivy volně zpracovaného konkrétního případu rozkrádání u benzinového čerpadla. U jedné benzínky pracuje stálá parta: Vávra, ing. Stejskal, Karafa a Dvořák. Práce jim jde od ruky a z toho plynou i „patřičné“ zisky do jejich vlastní kapsy. Jediný, kdo s těmito kšefty nechce mít nic společného, je starý Dvořák, který se rozhodl, že změní zaměstnání. V této době se u čerpadla uchází o místo mladík Černý. Vedoucí Vávra – ač nerad – ho musí zapracovat… (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    21
  • Kronika žhavého léta
    Kronika žhavého léta (1973)
    Film

    Na motivy Řezáčova románu Bitva natočil Jiří Sequens široce rozevřenou, avšak krajně ilustrativní a tezovitopu epopej, která zachycuje severočeské pohraničí v létě 1947, zobrazuje rejdy reakce, snažení bezvýhradně čestných komunistů i zákonité směřování společnosti ke konečnému vítězství dělnické třídy, vedené komunisty. Jedná se o jeden z výstavních ideologických filmů rané normalizace, který měl zdůvodnit, že jedině komunisté povedou lid ke šťastným zítřkům. Je pozoruhodné, jak postavy ( s nimiž jsme se setkali o dvacet let dříve ve Vávrově Nástupu) stále setrvávají v pozici pouhých hlasatelů příslušných ideí, jak vyznívá směšně každá snaha o jejich polidštění třeba skrze váhání či naopak ukvapenost.

    55%

    Na motivy Řezáčova románu Bitva natočil Jiří Sequens široce rozevřenou, avšak krajně ilustrativní a tezovitopu epopej, která zachycuje severočeské pohraničí v létě 1947, zobrazuje rejdy reakce, snažení bezvýhradně čestných komunistů i zákonité směřování společnosti ke konečnému vítězství dělnické třídy, vedené komunisty. Jedná se o jeden z výstavních ideologických filmů rané normalizace, který měl zdůvodnit, že jedině komunisté povedou lid ke šťastným zítřkům. Je pozoruhodné, jak postavy ( s nimiž jsme se setkali o dvacet let dříve ve Vávrově Nástupu) stále setrvávají v pozici pouhých hlasatelů příslušných ideí, jak vyznívá směšně každá snaha o jejich polidštění třeba skrze váhání či naopak ukvapenost.

    22
  • Zrcadlo pro Kristýnu
    Zrcadlo pro Kristýnu (1975)
    FilmRole: zdravotní sestra

    Režisér Jiří Svoboda to ve svých začátcích zkoušel s psychologickými dramaty, bohužel ne zcela přesvědčivými. Rád si vybíral zlomové okamžiky: Zde se jedná o mladičkou volejbalistku, která po osudném zranění je dlouhodobě upoutána na lůžko a otevírá se před ní předčasný konec kariéry. Hrdinka si vybavuje důležité události v nedávné minulosti, zpytuje, jak si uspořádala život, ohlíží se za dosavadní sportovní kariérou.

    55%

    Režisér Jiří Svoboda to ve svých začátcích zkoušel s psychologickými dramaty, bohužel ne zcela přesvědčivými. Rád si vybíral zlomové okamžiky: Zde se jedná o mladičkou volejbalistku, která po osudném zranění je dlouhodobě upoutána na lůžko a otevírá se před ní předčasný konec kariéry. Hrdinka si vybavuje důležité události v nedávné minulosti, zpytuje, jak si uspořádala život, ohlíží se za dosavadní sportovní kariérou.

    23
  • Elixíry ďábla
    Elixíry ďábla (1972)
    Film
    53%
    24
  • Monstrum z galaxie Arkana
    Monstrum z galaxie Arkana (1981)
    FilmRole: Adéla
    Málokterý film je bezmocnější, nežli tato neumělá sci-fi splácanina, která nabízí od všeho trochu. Nepomohlo ani, že na scénáři spolupracoval Miloš Macourek, že režie se ujal uznávaný tvůrce animovaných filmů Dušan Vukotić. Film vypráví o hotelovém recepčním, jenž si spřádá velkolepé představy o životě ve vzdálené galaxii, aniž tuší, že skutečnost může být někdy děsivější nežli sebeodvážnější fantazie. Ocitne se tváří v tvář bizarní příšerce, dokládající, jak ani trikoví odborníci na Barrandově nedokázali vyvolat strach.
    Žánry:HororKomedieSci-fi
    51%
    Málokterý film je bezmocnější, nežli tato neumělá sci-fi splácanina, která nabízí od všeho trochu. Nepomohlo ani, že na scénáři spolupracoval Miloš Macourek, že režie se ujal uznávaný tvůrce animovaných filmů Dušan Vukotić. Film vypráví o hotelovém recepčním, jenž si spřádá velkolepé představy o životě ve vzdálené galaxii, aniž tuší, že skutečnost může být někdy děsivější nežli sebeodvážnější fantazie. Ocitne se tváří v tvář bizarní příšerce, dokládající, jak ani trikoví odborníci na Barrandově nedokázali vyvolat strach.
    Žánry:HororKomedieSci-fi
    25
  • Případ mrtvého muže
    Případ mrtvého muže (1974)
    FilmRole: Zdena
    • VOYO
    51%
    26
  • Známost sestry Aleny
    Známost sestry Aleny (1973)
    FilmRole: ošetřovatelka
    51%
    27
  • Borisek - malý seržant
    Borisek - malý seržant (1975)
    FilmRole: sestra

    I v československé kinematografii vznikla řada naivně patetických příběhů o malých dětech ocitnuvších se ve válečné vřavě. V nyní uváděném filmu, natočeném ve spolupráci s běloruskými filmaři, je hrdinou desetiletý sirotek, jehož se ujme otcovsky ujme celá ruská jednotka. Chlapec tam odhodlaně slouží jako zdravotník. Když společně s vojáky dojde do Čech, setká se s matkou vojáka, jehož skonu viděl, ale dlouho nenachází odvahu říci jí krutou pravdu.

    Režie:Lev Golub
    50%

    I v československé kinematografii vznikla řada naivně patetických příběhů o malých dětech ocitnuvších se ve válečné vřavě. V nyní uváděném filmu, natočeném ve spolupráci s běloruskými filmaři, je hrdinou desetiletý sirotek, jehož se ujme otcovsky ujme celá ruská jednotka. Chlapec tam odhodlaně slouží jako zdravotník. Když společně s vojáky dojde do Čech, setká se s matkou vojáka, jehož skonu viděl, ale dlouho nenachází odvahu říci jí krutou pravdu.

    Režie:Lev Golub
    28
  • Čas lásky a naděje
    Čas lásky a naděje (1976)
    Film
    47%
    29
  • Cesty mužů
    Cesty mužů (1972)
    Film
    43%
    30
  • Kluci z bronzu
    Kluci z bronzu (1980)
    Film
    36%
    31
  • Větrné moře
    Větrné moře (1973)
    Film
    36%
    32
  • Skandál v Gri-Gri baru
    Skandál v Gri-Gri baru (1978)
    Film

    Dva mladé navrátilce z první světové války čeká obtížná budoucnost, protože nemohou sehnat práci. Jeden se nakonec uchytí jako elektrikář, druhý pronikne do sociálně demokratického tisku, kde získává šanci zblízka přihlížet, jak vedení sociální demokracie klame své členy, jak vstupuje do služeb vládnoucích vrstev. A novopečený novinář řeší problém, zda se také má přizpůsobit korupčnímu prostředí... Režisér Karel Steklý se spokojil s plakátovitým přístupem, který vyhovoval normalizačním požadavkům na politický akcent. (oficiální text distributora)

    35%

    Dva mladé navrátilce z první světové války čeká obtížná budoucnost, protože nemohou sehnat práci. Jeden se nakonec uchytí jako elektrikář, druhý pronikne do sociálně demokratického tisku, kde získává šanci zblízka přihlížet, jak vedení sociální demokracie klame své členy, jak vstupuje do služeb vládnoucích vrstev. A novopečený novinář řeší problém, zda se také má přizpůsobit korupčnímu prostředí... Režisér Karel Steklý se spokojil s plakátovitým přístupem, který vyhovoval normalizačním požadavkům na politický akcent. (oficiální text distributora)

    33
  • Julek
    Julek (1979)
    Film
    34%
    34
  • Velké přání
    Velké přání (1981)
    FilmRole: Burdová
    33%
    35
  • Bitva o Hedviku
    Bitva o Hedviku (1972)
    Film
    32%
    36
  • Dvacátý devátý
    Dvacátý devátý (1974)
    FilmRole: Marta Gottwaldová

    V éře normalizace vznikla řada (pseudo)historických filmů, dokonce označovaných za rekonstrukce, které velebily světodějné poslání komunistické strany a přisuzovaly jí výhradně lidumilné úmysly. V roce 1929, kdy se sešel její pátý sjezd, totiž do čela komunistů nastoupil Klement Gottwald, jenž se přiklonil k linii ruských bolševiků. Zjevná poplatnost ideologickým schématům i realizační selhání zavinily, že dnes tento film působí jako nezamýšlená parodie.

    29%

    V éře normalizace vznikla řada (pseudo)historických filmů, dokonce označovaných za rekonstrukce, které velebily světodějné poslání komunistické strany a přisuzovaly jí výhradně lidumilné úmysly. V roce 1929, kdy se sešel její pátý sjezd, totiž do čela komunistů nastoupil Klement Gottwald, jenž se přiklonil k linii ruských bolševiků. Zjevná poplatnost ideologickým schématům i realizační selhání zavinily, že dnes tento film působí jako nezamýšlená parodie.

    37
  • Za volantem nepřítel
    Za volantem nepřítel (1974)
    FilmRole: Jana

    V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji nežli tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů. Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení museli být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii.

    24%

    V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji nežli tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů. Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení museli být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii.

    38
  • 39
  • Tobě hrana zvonit nebude
    Tobě hrana zvonit nebude (1975)
    FilmRole: Balcarová
    22%
    40