Hana Talpová: Nejlepší filmy
a seriály

6.6

Hana Talpová: Filmy a seriály

  • Světáci
    Světáci (1969)
    FilmRole: servírka v Diplomat Grillu
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    Tři venkovští fasádníci (Sovák-Brodský-Libíček), kteří pracují na obnově starých pražských domů, se vždy jednou za měsíc vydají do nejdražších barů. Zde jsou však, ke své nelibosti, považováni za nevzdělané šašky. A tak se tito pánové rozhodnou se svou hloupostí skončit a stát se konečně opravdovými světáky. Najmou si učitele slušného chování (O. Nový) a promění se vzhledem i duchem ve 'vzdělance'. Také kvůli své hýřivosti penězi, kde velkou část své výplaty utratí v barech, se stanou terčem tří podvodnic (Bohdalová-Jirásková-Janžurová), které se je pokusí okrást. Nejdříve se však i tyto 'lehké děvy' musí proměnit v dámy, aby novopečené gentlemany naoko 'sbalily'. Tuto trojici slečen učí slušnému chování stará kuplířka (J. Šejbalová), která využívá svého bytu k okrádání vytipovaných pánů. Avšak konec jejího 'podnikání' se blíží.
    Žánry:Komedie
    85%
    Tři venkovští fasádníci (Sovák-Brodský-Libíček), kteří pracují na obnově starých pražských domů, se vždy jednou za měsíc vydají do nejdražších barů. Zde jsou však, ke své nelibosti, považováni za nevzdělané šašky. A tak se tito pánové rozhodnou se svou hloupostí skončit a stát se konečně opravdovými světáky. Najmou si učitele slušného chování (O. Nový) a promění se vzhledem i duchem ve 'vzdělance'. Také kvůli své hýřivosti penězi, kde velkou část své výplaty utratí v barech, se stanou terčem tří podvodnic (Bohdalová-Jirásková-Janžurová), které se je pokusí okrást. Nejdříve se však i tyto 'lehké děvy' musí proměnit v dámy, aby novopečené gentlemany naoko 'sbalily'. Tuto trojici slečen učí slušnému chování stará kuplířka (J. Šejbalová), která využívá svého bytu k okrádání vytipovaných pánů. Avšak konec jejího 'podnikání' se blíží.
    Žánry:Komedie
    1
  • Hříšní lidé města pražského
    Hříšní lidé města pražského (1968)
    SeriálRole: 8 - role neurčena
    • iVysílání
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    85%
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    2
  • Dařbuján a Pandrhola
    Dařbuján a Pandrhola (1959)
    FilmRole: děvečka od pláteníkových
    • VOYO
    • O2 TV
    Hrdinou pohádky Dařbuján a Pandrhola je chudý havíř Kuba Dařbuján, který se stará o svou Markýtku a jedenáct dětí. Není divu, že se jen málokdy nají dosyta. A to jim vrána právě nese další. Když se narodí, vydá se mu Kuba hledat kmotra. Odmítne stařečka (Pánaboha) protože je dobrý jen k bohatým, myslivce (čerta), rád však přijme nabídku sekáče (Smrti), který jediný je stejně spravedlivý ke všem bez rozdílu. Smrťák mu nabídne úmluvu a Kuba se stane doktorem. Pokud bude stát Smrťák u nohou postele může pacienta uzdravit, pokud však u hlavy, není již nemocnému pomoci. Kuba souhlasí a hned druhý den se dá do léčení. Nakonec po dlouhém zdráhání pomůže i bohatému a lakomému sládkovi Pandrholovi, přestože tím poruší danou úmluvu. Pandrhola navíc nechá Smrťáka zatlouct do velkého sudu, aby se jej zbavil jednou provždy. Od té chvíle však nikdo a nic nemůže zemřít. Ani člověk, ani zvíře. A to je věru nepříjemné...
    81%
    Hrdinou pohádky Dařbuján a Pandrhola je chudý havíř Kuba Dařbuján, který se stará o svou Markýtku a jedenáct dětí. Není divu, že se jen málokdy nají dosyta. A to jim vrána právě nese další. Když se narodí, vydá se mu Kuba hledat kmotra. Odmítne stařečka (Pánaboha) protože je dobrý jen k bohatým, myslivce (čerta), rád však přijme nabídku sekáče (Smrti), který jediný je stejně spravedlivý ke všem bez rozdílu. Smrťák mu nabídne úmluvu a Kuba se stane doktorem. Pokud bude stát Smrťák u nohou postele může pacienta uzdravit, pokud však u hlavy, není již nemocnému pomoci. Kuba souhlasí a hned druhý den se dá do léčení. Nakonec po dlouhém zdráhání pomůže i bohatému a lakomému sládkovi Pandrholovi, přestože tím poruší danou úmluvu. Pandrhola navíc nechá Smrťáka zatlouct do velkého sudu, aby se jej zbavil jednou provždy. Od té chvíle však nikdo a nic nemůže zemřít. Ani člověk, ani zvíře. A to je věru nepříjemné...
    3
  • Arabela
    Arabela (1980)
    SeriálRole: dospělá Mařenka
    • iVysílání
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, aby vše dobře nedopadlo.
    81%
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, aby vše dobře nedopadlo.
    4
  • Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky
    Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky (1967)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • Canal+
    Jednu z nejzdařilejších špionážních parodií sice nemohli diváci v druhé půli 60. let, kdy tento film vznikl, plně vychutnat, neboť žádnou bondovku tehdy neznali, avšak stejně se pobavili mimořádným mumrajem kolem zkázonosné přítomnosti všech možných agentů všech možných světových velmocí, kteří se zajímají o zdánlivě obyčejnou slánku. Teprve úplně obyčejný český účetní spolu se svým psem udělá všem velezkušeným profesionálům čáru přes rozpočet. Režisér Václav Vorlíček dospěl k důležitému rozhodnutí: směšní nejsou jednotliví protagonisté, nýbrž situace, v nichž se ocitají. Proto k sobě dokonale ladí i tak protikladné typy jako Jiří Sovák a Jan Kačer.
    78%
    Jednu z nejzdařilejších špionážních parodií sice nemohli diváci v druhé půli 60. let, kdy tento film vznikl, plně vychutnat, neboť žádnou bondovku tehdy neznali, avšak stejně se pobavili mimořádným mumrajem kolem zkázonosné přítomnosti všech možných agentů všech možných světových velmocí, kteří se zajímají o zdánlivě obyčejnou slánku. Teprve úplně obyčejný český účetní spolu se svým psem udělá všem velezkušeným profesionálům čáru přes rozpočet. Režisér Václav Vorlíček dospěl k důležitému rozhodnutí: směšní nejsou jednotliví protagonisté, nýbrž situace, v nichž se ocitají. Proto k sobě dokonale ladí i tak protikladné typy jako Jiří Sovák a Jan Kačer.
    5
  • Slavné historky zbojnické
    Slavné historky zbojnické (1986)
    Seriál
    • iVysílání
    75%
    6
  • Pěnička a Paraplíčko
    Pěnička a Paraplíčko (1970)
    FilmRole: tanečnice
    • VOYO
    Jednou z největších postav, které vytvořil Jaroslav Marvan je vrchní kriminální rada Vacátko. Spisovatel Jiří Marek, autor literární předlohy, napsal tuto postavu podle čtyř skutečných pražských kriminalistů z období první republiky, ale teprve až když jí Marvan vdechl život, zajásal syn jednoho z oněch čtyř pánů radů: "To je přece táta!" Film Pěnička a Paraplíčko bezprostředně navazuje na oblíbený televizní seriál Hříšní lidé Města pražského. Volba padla na povídky z jeho další knihy Panoptikum hříšných lidí. I zde se vedle pana Vacátka objevují jeho podřízení – detektivové pan Bouše a pan Brůžek v podání Josefa Vinkláře a Josefa Bláhy. Film nesoucí podtitul "kasařská balada" ukazuje s úsměvným nadhledem pražskou "zločineckou galérku". Pěnička je kasař a Anča Paraplíčko chudičká šlapka. Jejich příběh málem vyústí v krvavý masakr, kterému zabrání jen moudrost a životní zkušenost rady Vacátka... (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    72%
    Jednou z největších postav, které vytvořil Jaroslav Marvan je vrchní kriminální rada Vacátko. Spisovatel Jiří Marek, autor literární předlohy, napsal tuto postavu podle čtyř skutečných pražských kriminalistů z období první republiky, ale teprve až když jí Marvan vdechl život, zajásal syn jednoho z oněch čtyř pánů radů: "To je přece táta!" Film Pěnička a Paraplíčko bezprostředně navazuje na oblíbený televizní seriál Hříšní lidé Města pražského. Volba padla na povídky z jeho další knihy Panoptikum hříšných lidí. I zde se vedle pana Vacátka objevují jeho podřízení – detektivové pan Bouše a pan Brůžek v podání Josefa Vinkláře a Josefa Bláhy. Film nesoucí podtitul "kasařská balada" ukazuje s úsměvným nadhledem pražskou "zločineckou galérku". Pěnička je kasař a Anča Paraplíčko chudičká šlapka. Jejich příběh málem vyústí v krvavý masakr, kterému zabrání jen moudrost a životní zkušenost rady Vacátka... (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    7
  • Ďábelské líbánky
    Ďábelské líbánky (1970)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    Hvězdou výzkumného ústavu chemických závodů je docent Kostohryz (V. Brodský), kterého obdivují jak mužští kolegové, tak především kolegyně. Asistentky Dagmar (J. Brejchová) a Ester (I. Janžurová) jsou do něj dokonce zamilované, a to tak, že navzájem jedna druhou nesnášejí. Rafinovaná Dagmar jednoho dne sprovodí Ester ze světa a přinutí Kostohryze, aby se s ní oženil. Líbánky v hájovně se však zvrtnou v sérii smrtících událostí: Dagmar chystá na manžela nebezpečné léčky, neboť se dovtípí, že Kostohryz spolupracuje s policií na jejím usvědčení. Muži nezbude, než se bránit stejným způsobem. Všemu přihlíží popletený policejní kapitán Libíček (J. Libíček) se svou rázovitou řidičkou Alžbětou (J. Jirásková)... (Česká televize)
    Žánry:FantasyKomedieKrimi
    71%
    Hvězdou výzkumného ústavu chemických závodů je docent Kostohryz (V. Brodský), kterého obdivují jak mužští kolegové, tak především kolegyně. Asistentky Dagmar (J. Brejchová) a Ester (I. Janžurová) jsou do něj dokonce zamilované, a to tak, že navzájem jedna druhou nesnášejí. Rafinovaná Dagmar jednoho dne sprovodí Ester ze světa a přinutí Kostohryze, aby se s ní oženil. Líbánky v hájovně se však zvrtnou v sérii smrtících událostí: Dagmar chystá na manžela nebezpečné léčky, neboť se dovtípí, že Kostohryz spolupracuje s policií na jejím usvědčení. Muži nezbude, než se bránit stejným způsobem. Všemu přihlíží popletený policejní kapitán Libíček (J. Libíček) se svou rázovitou řidičkou Alžbětou (J. Jirásková)... (Česká televize)
    Žánry:FantasyKomedieKrimi
    8
  • Rusalka
    Rusalka (1962)
    Film
    70%
    9
  • 10
  • Muž, který stoupl v ceně
    Muž, který stoupl v ceně (1967)
    Film
    Je známou pravdou, že v základu anekdotické nápady se nemají zbytečně protahovat. To platí rovněž pro tento film, který rozvíjí oblíbené schéma (často zužitkovávané, mimo jiné i ve francouzské komedii Tetovaný) - líčí, v jakých obtížích se ocitne člověk, jenž si nechal na záda vytetovat kresbu malíře, jenž se až po své smrti stal nenadále slavným. Nebožák se tak stává jakýmsi chodícím obrazem, jenž cena neustále stoupá. Navíc se o hrdinu zajímá stále více lidí, jejichž úmyslům lze jen stěží důvěřovat. Režisér Jan Moravec, jenž si napsal i scénář, se opírá zejména o hereckou složku, která vnáší nejvíce spontaneity.
    Žánry:KomedieDrama
    68%
    Je známou pravdou, že v základu anekdotické nápady se nemají zbytečně protahovat. To platí rovněž pro tento film, který rozvíjí oblíbené schéma (často zužitkovávané, mimo jiné i ve francouzské komedii Tetovaný) - líčí, v jakých obtížích se ocitne člověk, jenž si nechal na záda vytetovat kresbu malíře, jenž se až po své smrti stal nenadále slavným. Nebožák se tak stává jakýmsi chodícím obrazem, jenž cena neustále stoupá. Navíc se o hrdinu zajímá stále více lidí, jejichž úmyslům lze jen stěží důvěřovat. Režisér Jan Moravec, jenž si napsal i scénář, se opírá zejména o hereckou složku, která vnáší nejvíce spontaneity.
    Žánry:KomedieDrama
    11
  • Malá mořská víla
    Malá mořská víla (1976)
    FilmRole: matka pozemského prince
    • VOYO
    Vládce podmořské říše má spoustu dcer, ale tu nejmladší - malou mořskou vílu - miluje nejvíc ze všech. V den jejích narozenin jí přichystá překvapení - výlet k vodní hladině s potopením korábu. Vše, co je v něm, daruje dceři. Ta si však všimne, že na lodi je krásný princ a okamžitě se do něj zamiluje. Zachrání mu život a odnese ho na bezpečí mořského břehu. Od té chvíle však zamilovaná dívka nemyslí na nic jiného, než jak se s krásným princem ještě alespoň jednou setkat. Otec je pro to na ni rozezlen, navíc tuto bolestnou situaci už jednou musel prožít - s její matkou, kterou mu malá mořská víla silně připomíná...Ale dívka má tvrdou hlavu - neváhá požádat o pomoc strašnou mořskou čarodějnici. Ani s pomocí jejích kouzel to však nebude mít jednoduché. Čarodějnice od ní za poskytnuté služby žádá mnoho...
    Žánry:Pohádka
    67%
    Vládce podmořské říše má spoustu dcer, ale tu nejmladší - malou mořskou vílu - miluje nejvíc ze všech. V den jejích narozenin jí přichystá překvapení - výlet k vodní hladině s potopením korábu. Vše, co je v něm, daruje dceři. Ta si však všimne, že na lodi je krásný princ a okamžitě se do něj zamiluje. Zachrání mu život a odnese ho na bezpečí mořského břehu. Od té chvíle však zamilovaná dívka nemyslí na nic jiného, než jak se s krásným princem ještě alespoň jednou setkat. Otec je pro to na ni rozezlen, navíc tuto bolestnou situaci už jednou musel prožít - s její matkou, kterou mu malá mořská víla silně připomíná...Ale dívka má tvrdou hlavu - neváhá požádat o pomoc strašnou mořskou čarodějnici. Ani s pomocí jejích kouzel to však nebude mít jednoduché. Čarodějnice od ní za poskytnuté služby žádá mnoho...
    Žánry:Pohádka
    12
  • Jen si tak trochu písknout
    Jen si tak trochu písknout (1980)
    FilmRole: paní Sempachová
    • VOYO
    Jeden týden života dvou pražských třináctiletých kluků ve filmu Karla Smyczka. Film Karla Smyczka Jen si tak trochu písknout je určen mládeži, ale má co říci i dospělým. Vypráví příběh jednoho týdne v životě dvou třináctiletých pražských kluků, spořádaného Petra z typické měšťácké rodiny a zkušenějšího Pavla, který žije sám se svým otcem, a jejich kamarádů a spolužáků. Chlapci při svých toulkách po Praze ukradnou v opravovaném kostele píšťaly z varhan a Pavel se kvůli tomu dostane do velkých problémů. Okolo hlavní zápletky se kupí řada úsměvných i mírně provokativních epizod citlivě odhalujících svět dospívajících dětí. (oficiální text distributora) Karel Smyczek sice natočil úsměvný dětský film, avšak včlenil do něho výpověď, která se se svým dosahem dotýká společenského klimatu ve společnosti. Počínání klukovské party, jakkoli žertovné a neposedné, totiž ledasco prozrazuje o světě dospělých, jejichž zásady, třeba i nevyřčené, děti přebírají. Mládež totiž přestává rozlišovat hranici mezi provokativní klukovinou a mravním selháním.
    Žánry:DramaRodinný
    67%
    Jeden týden života dvou pražských třináctiletých kluků ve filmu Karla Smyczka. Film Karla Smyczka Jen si tak trochu písknout je určen mládeži, ale má co říci i dospělým. Vypráví příběh jednoho týdne v životě dvou třináctiletých pražských kluků, spořádaného Petra z typické měšťácké rodiny a zkušenějšího Pavla, který žije sám se svým otcem, a jejich kamarádů a spolužáků. Chlapci při svých toulkách po Praze ukradnou v opravovaném kostele píšťaly z varhan a Pavel se kvůli tomu dostane do velkých problémů. Okolo hlavní zápletky se kupí řada úsměvných i mírně provokativních epizod citlivě odhalujících svět dospívajících dětí. (oficiální text distributora) Karel Smyczek sice natočil úsměvný dětský film, avšak včlenil do něho výpověď, která se se svým dosahem dotýká společenského klimatu ve společnosti. Počínání klukovské party, jakkoli žertovné a neposedné, totiž ledasco prozrazuje o světě dospělých, jejichž zásady, třeba i nevyřčené, děti přebírají. Mládež totiž přestává rozlišovat hranici mezi provokativní klukovinou a mravním selháním.
    Žánry:DramaRodinný
    13
  • Florenc 13.30
    Florenc 13.30 (1957)
    FilmRole: mladá cestující vedle Tachecího
    Komediální příběh s několika fantaskními prvky je situován do prostředí autobusu, jedoucího směr Karlovy Vary a točí se kolem širokého spektra postav různého charakteru. Snímek spoléhá na komiku, která jej vzdaluje mnoha agitačním veselohrám z období padesátých let. Komediálnost zde spočívá především v nesouladu situací, mínění či slovních projevů jednotlivých cestujících a doprovodného hlasu vypravěče, který glosuje veškeré dění a mnohdy uvádí dané záležitosti na pravou míru. Z tohoto hlediska potom vypovídá i cosi o lidských vlastnostech a chování.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    67%
    Komediální příběh s několika fantaskními prvky je situován do prostředí autobusu, jedoucího směr Karlovy Vary a točí se kolem širokého spektra postav různého charakteru. Snímek spoléhá na komiku, která jej vzdaluje mnoha agitačním veselohrám z období padesátých let. Komediálnost zde spočívá především v nesouladu situací, mínění či slovních projevů jednotlivých cestujících a doprovodného hlasu vypravěče, který glosuje veškeré dění a mnohdy uvádí dané záležitosti na pravou míru. Z tohoto hlediska potom vypovídá i cosi o lidských vlastnostech a chování.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    14
  • Křik
    Křik (1963)
    FilmRole: krasavice

    Civilně pojatý snímek Jaromila Jireše diváka situuje do rozpoložení nadcházejícího otce Slávka, jenž právě odvezl svou ženu Irenu do porodnice. Na ploše necelých 80 minut pak společně s nimi prožíváme obavy, starosti a pochybnosti ze zlomového životního bodu, který však oba zažívají oddělení. Každý sám za sebe v retrospektivních segmentech rekapituluje jejich dosavadní vztah a události, které předcházely aktuální situaci. Zatímco Irena je upoutaná na lůžko, Slávek zažívá pracovní den, během kterého i kvůli roztěkané mysli naráží na všemožné interakce, které jej vyvádí z míry, pro jeho odlišný pohled na svět. Jeho jednání je náhle podmíněno stoupajícímu napětí a očekávání porodu. Metoda snímání upozadňuje přítomnost kamery a soustředí se na dokumentárně pojatý záznam zlomového dne obou aktérů.

    Žánry:Drama
    66%

    Civilně pojatý snímek Jaromila Jireše diváka situuje do rozpoložení nadcházejícího otce Slávka, jenž právě odvezl svou ženu Irenu do porodnice. Na ploše necelých 80 minut pak společně s nimi prožíváme obavy, starosti a pochybnosti ze zlomového životního bodu, který však oba zažívají oddělení. Každý sám za sebe v retrospektivních segmentech rekapituluje jejich dosavadní vztah a události, které předcházely aktuální situaci. Zatímco Irena je upoutaná na lůžko, Slávek zažívá pracovní den, během kterého i kvůli roztěkané mysli naráží na všemožné interakce, které jej vyvádí z míry, pro jeho odlišný pohled na svět. Jeho jednání je náhle podmíněno stoupajícímu napětí a očekávání porodu. Metoda snímání upozadňuje přítomnost kamery a soustředí se na dokumentárně pojatý záznam zlomového dne obou aktérů.

    Žánry:Drama
    15
  • Jako zajíci
    Jako zajíci (1981)
    FilmRole: paninka
    • VOYO
    Film navazuje na předchozí Smyczkův film Jen si tak trochu písknout, se zamýšlí nad působením velkoměsta na dospívání dětí, které urychluje v kladném i negativním smyslu. Negativní rysy velkoměsta jsou přemístěny do rekračního prostoru. Kolem příběhu chlapeckého přátelství se rozvíjejí problémy maloměšťáctví, ohrožení a devastace přírody, sobectví dospělých a nekontrolované krutosti dětí.
    Žánry:Rodinný
    65%
    Film navazuje na předchozí Smyczkův film Jen si tak trochu písknout, se zamýšlí nad působením velkoměsta na dospívání dětí, které urychluje v kladném i negativním smyslu. Negativní rysy velkoměsta jsou přemístěny do rekračního prostoru. Kolem příběhu chlapeckého přátelství se rozvíjejí problémy maloměšťáctví, ohrožení a devastace přírody, sobectví dospělých a nekontrolované krutosti dětí.
    Žánry:Rodinný
    16
  • Vítr v kapse
    Vítr v kapse (1983)
    FilmRole: matka Heleny
    • VOYO
    • Canal+
    64%
    17
  • My z konce světa
    My z konce světa (1975)
    Seriál
    • iVysílání
    64%
    18
  • Tarzanova smrt
    Tarzanova smrt (1962)
    Film
    64%
    19
  • Paleta lásky
    Paleta lásky (1976)
    Film
    62%
    20
  • Všichni musí být v pyžamu
    Všichni musí být v pyžamu (1984)
    FilmRole: Lída
    • VOYO
    Šetřit zdraví lze různými způsoby, avšak hlavní hrdina této hořké komedie příliš pozdě zjišťuje, že si zvolil špatně. Avšak místo zdravotnického kontrolora, jenž objíždí pacienty, aby zjišťoval jejich skutečný stav, mu žádnou úlevu nepřinese. Naopak stupňující se stres a špatná životospráva právě u něho vedou k vážnému zdravotnímu postižení. Vznikl zábavný snímek, který poskytl nejedno hlubší zamyšlení nad lidskou pošetilostí i vychytralostí. Velkou roli tu ukázněně a se smyslem pro paradoxní životní zvraty ztvárnil František Husák.
    Žánry:Komedie
    60%
    Šetřit zdraví lze různými způsoby, avšak hlavní hrdina této hořké komedie příliš pozdě zjišťuje, že si zvolil špatně. Avšak místo zdravotnického kontrolora, jenž objíždí pacienty, aby zjišťoval jejich skutečný stav, mu žádnou úlevu nepřinese. Naopak stupňující se stres a špatná životospráva právě u něho vedou k vážnému zdravotnímu postižení. Vznikl zábavný snímek, který poskytl nejedno hlubší zamyšlení nad lidskou pošetilostí i vychytralostí. Velkou roli tu ukázněně a se smyslem pro paradoxní životní zvraty ztvárnil František Husák.
    Žánry:Komedie
    21
  • 30 případů majora Zemana
    30 případů majora Zemana (1976)
    Seriál
    58%
    22
  • Anděl s ďáblem v těle
    Anděl s ďáblem v těle (1983)
    FilmRole: Ilonka
    • VOYO

    Erotická komedie režiséra Václava Matějky z roku 1983 zavede diváky nedaleko Prahy do zámečku a nevěstince s názvem Riviéra. Řád svého podniku tam pevně drží v rukou Gábi Stolařová, tzv. Madam, která dohlíží na spokojenost svých zákazníků, pánů z vyšších kruhů. Do zaběhlé rutiny nevěstince vkročí ďábelsky krásná Renáta, která zde žádá o práci a všem pánům se ihned zalíbí. Je ovšem přitažlivá Renáta pouhým magnetem na muže nebo se pod její andělskou tváří skrývá i něco víc? To se dozvídáme vzápětí, když inspektor Bulis zatkne Madam i s jejími svěřenkyněmi a klientelou.

    Žánry:KomedieErotický
    58%

    Erotická komedie režiséra Václava Matějky z roku 1983 zavede diváky nedaleko Prahy do zámečku a nevěstince s názvem Riviéra. Řád svého podniku tam pevně drží v rukou Gábi Stolařová, tzv. Madam, která dohlíží na spokojenost svých zákazníků, pánů z vyšších kruhů. Do zaběhlé rutiny nevěstince vkročí ďábelsky krásná Renáta, která zde žádá o práci a všem pánům se ihned zalíbí. Je ovšem přitažlivá Renáta pouhým magnetem na muže nebo se pod její andělskou tváří skrývá i něco víc? To se dozvídáme vzápětí, když inspektor Bulis zatkne Madam i s jejími svěřenkyněmi a klientelou.

    Žánry:KomedieErotický
    23
  • Kronika žhavého léta
    Kronika žhavého léta (1973)
    Film

    Na motivy Řezáčova románu Bitva natočil Jiří Sequens široce rozevřenou, avšak krajně ilustrativní a tezovitopu epopej, která zachycuje severočeské pohraničí v létě 1947, zobrazuje rejdy reakce, snažení bezvýhradně čestných komunistů i zákonité směřování společnosti ke konečnému vítězství dělnické třídy, vedené komunisty. Jedná se o jeden z výstavních ideologických filmů rané normalizace, který měl zdůvodnit, že jedině komunisté povedou lid ke šťastným zítřkům. Je pozoruhodné, jak postavy ( s nimiž jsme se setkali o dvacet let dříve ve Vávrově Nástupu) stále setrvávají v pozici pouhých hlasatelů příslušných ideí, jak vyznívá směšně každá snaha o jejich polidštění třeba skrze váhání či naopak ukvapenost.

    55%

    Na motivy Řezáčova románu Bitva natočil Jiří Sequens široce rozevřenou, avšak krajně ilustrativní a tezovitopu epopej, která zachycuje severočeské pohraničí v létě 1947, zobrazuje rejdy reakce, snažení bezvýhradně čestných komunistů i zákonité směřování společnosti ke konečnému vítězství dělnické třídy, vedené komunisty. Jedná se o jeden z výstavních ideologických filmů rané normalizace, který měl zdůvodnit, že jedině komunisté povedou lid ke šťastným zítřkům. Je pozoruhodné, jak postavy ( s nimiž jsme se setkali o dvacet let dříve ve Vávrově Nástupu) stále setrvávají v pozici pouhých hlasatelů příslušných ideí, jak vyznívá směšně každá snaha o jejich polidštění třeba skrze váhání či naopak ukvapenost.

    24
  • 25
  • Šílený kankán
    Šílený kankán (1982)
    FilmRole: Hortensie

    Skončila první světová válka, svět se potýká s hmotnou i duchovní krizí a někdejší elity se ocitají v nouzi. Přesně to postihlo bývalého důstojníka, jenž se v poválečné Vídni setkává se svým někdejším sluhou, jenž se nyní prosadil díky šmelinářským schopnostem. Sociálně akcentovaný snímek, který ilustrativně popisuje ztrátu svědomí i zábran honbě za pochybnou prosperitou, sice vznikal v koprodukci s Rakouskem, avšak nijak se vymyká z linie obvyklých vyprávěnek o prohnilosti kapitalismu. (oficiální text distributora)

    54%

    Skončila první světová válka, svět se potýká s hmotnou i duchovní krizí a někdejší elity se ocitají v nouzi. Přesně to postihlo bývalého důstojníka, jenž se v poválečné Vídni setkává se svým někdejším sluhou, jenž se nyní prosadil díky šmelinářským schopnostem. Sociálně akcentovaný snímek, který ilustrativně popisuje ztrátu svědomí i zábran honbě za pochybnou prosperitou, sice vznikal v koprodukci s Rakouskem, avšak nijak se vymyká z linie obvyklých vyprávěnek o prohnilosti kapitalismu. (oficiální text distributora)

    26
  • Smrť pána Golužu
    Smrť pána Golužu (1982)
    FilmRole: měšťanka
    54%
    27
  • Valčík pro milión
    Valčík pro milión (1960)
    FilmRole: Vlasta
    53%
    28
  • V každém pokoji žena
    V každém pokoji žena (1974)
    Film

    Plejádu hrdinek přebývajících v provizoriu někdejších Ženských domovů spojuje jeden rys - většinou se cítí osaměle. Některé si na tento stav zvykly a rezignovaly, jiné stále věří ve šťastnější budoucnost. Režisér Jaroslav Balík, opírající se o scénář Jana Otčenáška, načrtává různorodé osobnosti odlišující se věkem i povahami, avšak výsledek příliš strhující není. Film je zbytečně zatížen upovídaností a ani vypravěčská nápaditost nepatří k silným stránkám.

    Žánry:Drama
    52%

    Plejádu hrdinek přebývajících v provizoriu někdejších Ženských domovů spojuje jeden rys - většinou se cítí osaměle. Některé si na tento stav zvykly a rezignovaly, jiné stále věří ve šťastnější budoucnost. Režisér Jaroslav Balík, opírající se o scénář Jana Otčenáška, načrtává různorodé osobnosti odlišující se věkem i povahami, avšak výsledek příliš strhující není. Film je zbytečně zatížen upovídaností a ani vypravěčská nápaditost nepatří k silným stránkám.

    Žánry:Drama
    29
  • Černá punčocha
    Černá punčocha (1987)
    FilmRole: Zárubová
    • VOYO
    51%
    30
  • Kulhavý ďábel
    Kulhavý ďábel (1968)
    FilmRole: sestra

    Velice volně podle francouzské pitoreskní předlohy Alaina René Lesaga vznikla hudební komedie o ďábelském pokoušení. Pekelník Asmodej se tu pokouší zamilovaného jinocha přesvědčit o pošetilosti lásky, ale navzdory vynaloženému úsilí síla citu pokaždé zvítězí. Erotické motivy jsou velice krotké a propojení jednotlivých dějových segmentů podléhá chatrnosti. Nepomohlo ani obsazení zpívajícího Václava Neckáře do ústřední kladné role, postavu úlisně vlezlého ďábla si zahrál režisér filmu Juraj Herz. I když vznikla podívaná se záměrem diváka upoutat výtvarnými nápady a poněkud cynickou nadsázkou, nakonec vyšuměla spíše do ztracena. Herz se teprve chystal na své životní dílo Spalovač mrtvol.

    Režie:Juraj Herz
    51%

    Velice volně podle francouzské pitoreskní předlohy Alaina René Lesaga vznikla hudební komedie o ďábelském pokoušení. Pekelník Asmodej se tu pokouší zamilovaného jinocha přesvědčit o pošetilosti lásky, ale navzdory vynaloženému úsilí síla citu pokaždé zvítězí. Erotické motivy jsou velice krotké a propojení jednotlivých dějových segmentů podléhá chatrnosti. Nepomohlo ani obsazení zpívajícího Václava Neckáře do ústřední kladné role, postavu úlisně vlezlého ďábla si zahrál režisér filmu Juraj Herz. I když vznikla podívaná se záměrem diváka upoutat výtvarnými nápady a poněkud cynickou nadsázkou, nakonec vyšuměla spíše do ztracena. Herz se teprve chystal na své životní dílo Spalovač mrtvol.

    Režie:Juraj Herz
    31
  • Divoká srdce
    Divoká srdce (1990)
    Film
    Historický film tvoří dvě povídky - Dlužný výstřel a Divoký páv. Společným tématem jsou jim slavné souboje dvou významných historických osobností: Alexandra Sergejeviče Puškina a Giovanniho Giacoma Casanovy. Puškinův tragický duel, který mu předčasně ukončil život, je vylíčen ve spojitosti se vznikem jeho povídky Dlužný výstřel, Casanovova historka je pojata spíš ironicky a humorně. Jde o to, že slavný svůdce vlastně nikdy nesváděl, naopak celý život vedl nepřetržitý souboj se ženskými svody. Proto byl tolik rozhořčen Mozartovou operou Don Giovanni, prý částečně inspirovanou jeho osudy, a střetl se s autorem u manželů Duškových na Bertramce. Vyprávění o skutečném souboji, který svedl s polským maršálem Branickým, je pouhou epizodou z mozaiky jeho bohatého života.
    51%
    Historický film tvoří dvě povídky - Dlužný výstřel a Divoký páv. Společným tématem jsou jim slavné souboje dvou významných historických osobností: Alexandra Sergejeviče Puškina a Giovanniho Giacoma Casanovy. Puškinův tragický duel, který mu předčasně ukončil život, je vylíčen ve spojitosti se vznikem jeho povídky Dlužný výstřel, Casanovova historka je pojata spíš ironicky a humorně. Jde o to, že slavný svůdce vlastně nikdy nesváděl, naopak celý život vedl nepřetržitý souboj se ženskými svody. Proto byl tolik rozhořčen Mozartovou operou Don Giovanni, prý částečně inspirovanou jeho osudy, a střetl se s autorem u manželů Duškových na Bertramce. Vyprávění o skutečném souboji, který svedl s polským maršálem Branickým, je pouhou epizodou z mozaiky jeho bohatého života.
    32
  • Hvězda jede na jih
    Hvězda jede na jih (1958)
    FilmRole: úřednice na letišti
    50%
    33
  • 34
  • Anděl svádí ďábla
    Anděl svádí ďábla (1988)
    Film
    • VOYO
    Volné pokračování komedie Anděl s ďáblem v těle dál sleduje andělskou Renátu, provdanou za bankéře, a její souboj s bývalou majitelkou nevěstince Riviéra. Opět můžete nahlédnout do zákulisí zámečku Riviéra na pražské periferii, kde se pod rouškou exkluzívního nočního podniku skrývá nevěstinec pro společenskou smetánku. Děj se odehrává v roce 1930 a přestože od událostí prvního dílu uplynulo již několik let, vášně rozpoutané tehdejšími intrikami stále nevychladly. Opět se můžete setkat s Renátou zvanou Anděl, dříve prostitukou nyní manželkou bankéře Justice a majitelkou Riviéry. Elegantní Madame, které podnik patřil předtím a nyní tu pracuje jako pouhá ředitelka a osnuje nové intriky, aby získala zpět vše, co ztratila a současně zničila Renatu. Nástrojem její pomsty se má stát šarmantní sňatkový podvodník Jaroslav, kterého v podniku uvede jako barona Slawického. Podaří se jí probudit Renatin zájem a tak se zdá, že past brzy zaklapne. Jenže vše nakonec dopadne jinak.
    Žánry:KomedieErotický
    49%
    Volné pokračování komedie Anděl s ďáblem v těle dál sleduje andělskou Renátu, provdanou za bankéře, a její souboj s bývalou majitelkou nevěstince Riviéra. Opět můžete nahlédnout do zákulisí zámečku Riviéra na pražské periferii, kde se pod rouškou exkluzívního nočního podniku skrývá nevěstinec pro společenskou smetánku. Děj se odehrává v roce 1930 a přestože od událostí prvního dílu uplynulo již několik let, vášně rozpoutané tehdejšími intrikami stále nevychladly. Opět se můžete setkat s Renátou zvanou Anděl, dříve prostitukou nyní manželkou bankéře Justice a majitelkou Riviéry. Elegantní Madame, které podnik patřil předtím a nyní tu pracuje jako pouhá ředitelka a osnuje nové intriky, aby získala zpět vše, co ztratila a současně zničila Renatu. Nástrojem její pomsty se má stát šarmantní sňatkový podvodník Jaroslav, kterého v podniku uvede jako barona Slawického. Podaří se jí probudit Renatin zájem a tak se zdá, že past brzy zaklapne. Jenže vše nakonec dopadne jinak.
    Žánry:KomedieErotický
    35
  • Tísňové volání
    Tísňové volání (1985)
    FilmRole: zpěvačka
    Dramatický víkend hlídkového vozu v ulicích pražského centra. Poručík VB Josef Kabát (J. Vinklář) denně s kolegy projíždí v hlídkovém voze centrem Prahy. Svůj rajón nade vše miluje a nevyměnil by jej ani za pohodlnější život v kanceláři či na dispečinku. Poté, co někdo z občanů zavolá na tísňovou linku 158, vyjíždí Kabát k různým případům, ať už nehodám, krádežím, výtržnostem či přepadením. V jednom vykradeném bytě najde po pachatelích rozbité dioptrické brýle a utržený kus kožené bundy. Přesně takové věci nosí jeho osmnáctiletý syn Pavel (M. Dlouhý), který shodou okolností ve stejnou dobu zmizel, údajně s kamarády na chatu. Kabát však nemá čas řešit své rodinné problémy: po ulicích Prahy se totiž potlouká příliš mnoho zlodějů a pochybných existencí. Nejhorší z nich je dvojice mladíků, kteří právě znásilnili a zavraždili nevinnou dívku...
    Žánry:Krimi
    48%
    Dramatický víkend hlídkového vozu v ulicích pražského centra. Poručík VB Josef Kabát (J. Vinklář) denně s kolegy projíždí v hlídkovém voze centrem Prahy. Svůj rajón nade vše miluje a nevyměnil by jej ani za pohodlnější život v kanceláři či na dispečinku. Poté, co někdo z občanů zavolá na tísňovou linku 158, vyjíždí Kabát k různým případům, ať už nehodám, krádežím, výtržnostem či přepadením. V jednom vykradeném bytě najde po pachatelích rozbité dioptrické brýle a utržený kus kožené bundy. Přesně takové věci nosí jeho osmnáctiletý syn Pavel (M. Dlouhý), který shodou okolností ve stejnou dobu zmizel, údajně s kamarády na chatu. Kabát však nemá čas řešit své rodinné problémy: po ulicích Prahy se totiž potlouká příliš mnoho zlodějů a pochybných existencí. Nejhorší z nich je dvojice mladíků, kteří právě znásilnili a zavraždili nevinnou dívku...
    Žánry:Krimi
    36
  • 37
  • Tichý Američan v Praze
    Tichý Američan v Praze (1977)
    FilmRole: Ann

    V éře normalizace se vrátily i zdánlivě již pohřbené agentské historky. Tato se odehrává v těsně poválečných letech a vypráví o odhalení špionážní sítě, kterou na českém území spřádal americký diplomat. Neuspěl: nejprve mu spáchala sebevraždu blízká spolupracovnice, jíž bylo dokázáno, že za války kolaborovala s nacisty, a po té již zásah bdělé Bezpečnosti. K prchajícím Američanům se však \"na oplátku\" připojil československý agent. Naivní dobrodružnou vyprávěnku sotva kdo mohl přijmout vážně.

    47%

    V éře normalizace se vrátily i zdánlivě již pohřbené agentské historky. Tato se odehrává v těsně poválečných letech a vypráví o odhalení špionážní sítě, kterou na českém území spřádal americký diplomat. Neuspěl: nejprve mu spáchala sebevraždu blízká spolupracovnice, jíž bylo dokázáno, že za války kolaborovala s nacisty, a po té již zásah bdělé Bezpečnosti. K prchajícím Američanům se však \"na oplátku\" připojil československý agent. Naivní dobrodružnou vyprávěnku sotva kdo mohl přijmout vážně.

    38
  • 39
  • Ordinace v růžové zahradě
    Ordinace v růžové zahradě (2005)
    Seriál
    • VOYO
    19%
    40