Betty Kysilková: Nejlepší filmy
a seriály

6.5

Betty Kysilková: Filmy a seriály

  • U pokladny stál...
    U pokladny stál... (1939)
    FilmRole: manželka v lázních
    • VOYO
    Vlasta Burian jako ošetřovatel z nemocnice U svatého Jakuba, Kryštof Rozruch, je tamním primářem Markem požádán o laskavost. Marek si s ním na čas vymění identitu, aby mohl vyzkoušet, zda city, které k němu chová jeho vážná známost z vyšších vrstev, jsou opravdu ryzí a bez zištných záměrů. Tato malá lest, odehrávající se při společném pobytu v lázních, pak vyvolá nezadržitelný řetězec ztřeštěných situací. Vlasta Burian zde excelentně vytvořil jednu ze svých nejslavnějších rolí.
    Žánry:Komedie
    84%
    Vlasta Burian jako ošetřovatel z nemocnice U svatého Jakuba, Kryštof Rozruch, je tamním primářem Markem požádán o laskavost. Marek si s ním na čas vymění identitu, aby mohl vyzkoušet, zda city, které k němu chová jeho vážná známost z vyšších vrstev, jsou opravdu ryzí a bez zištných záměrů. Tato malá lest, odehrávající se při společném pobytu v lázních, pak vyvolá nezadržitelný řetězec ztřeštěných situací. Vlasta Burian zde excelentně vytvořil jednu ze svých nejslavnějších rolí.
    Žánry:Komedie
    1
  • Lelíček ve službách Sherlocka Holmesa
    Lelíček ve službách Sherlocka Holmesa (1932)
    FilmRole: španělská doňa
    • VOYO
    Hlavním hrdinou jedné z nejlepších komedií ve filmografii Vlasty Buriana je nepříliš úspěšný a věčně zadlužený František Lelíček, kterého navštíví legendární detektiv Sherlock Holmes a zaměstná ho jako dvojníka portorického krále Ferdinanda XXIII. Důvodem je nejen bojácná povaha krále, ale také skutečnost, že na něj někteří vysocí úředníci ve spojení s anarchisty chystají atentát. Svérázný Lelíček vtrhne do ospalého království jako čerstvý vítr a s burianovskou svérázností likviduje jednu překážku za druhou. Vymění hymnu, zlikviduje všechny pokusy o atentát a zvládne dokonce i velmi intimní setkání s královnou, která je nečekanou změnou manžela více než nadšena.
    Žánry:Komedie
    75%
    Hlavním hrdinou jedné z nejlepších komedií ve filmografii Vlasty Buriana je nepříliš úspěšný a věčně zadlužený František Lelíček, kterého navštíví legendární detektiv Sherlock Holmes a zaměstná ho jako dvojníka portorického krále Ferdinanda XXIII. Důvodem je nejen bojácná povaha krále, ale také skutečnost, že na něj někteří vysocí úředníci ve spojení s anarchisty chystají atentát. Svérázný Lelíček vtrhne do ospalého království jako čerstvý vítr a s burianovskou svérázností likviduje jednu překážku za druhou. Vymění hymnu, zlikviduje všechny pokusy o atentát a zvládne dokonce i velmi intimní setkání s královnou, která je nečekanou změnou manžela více než nadšena.
    Žánry:Komedie
    2
  • Muži v offsidu
    Muži v offsidu (1931)
    FilmRole: Ouholičková
    Majitel obchodu s konfekcí, pan Richard Načeradec ze Žižkova, je nadšeným fandou S.K. Slavie a přes odpor své ženy chodí každou neděli na fotbal. Krejčí Emanuel Habásko žije osaměle s dospělým synem Emanem. Krejčího nekonečně uhání vdova Ouholičková, ale otec Habásko statečně odolává. Hanýskové neuznávají jiný klub kromě S.K. Viktorie. Jednou na utkání Slavie-Viktorie se střetne Načeradec s Emanem. Jejich bouřlivou rozpravu ukončí až strážník a odsoudí oba k pořádkové pokutě. Eman, který je nezaměstnaný, nemá na pokutu peníze. Načeradec zaplatí i za něho a nabídne mu práci ve svém obchodě. V novém zaměstnání se Eman zamiluje do Emilky Šefelínové z Nuslí. Tuto známost chce otec Šefelín bez milosti ukončit. Ale oblíbí si otce Habáska pro jeho bodrou povahu. Proto může všechno skončit svatbou Emana s Emilkou v kostele svaté Ludmily.
    Žánry:Komedie
    74%
    Majitel obchodu s konfekcí, pan Richard Načeradec ze Žižkova, je nadšeným fandou S.K. Slavie a přes odpor své ženy chodí každou neděli na fotbal. Krejčí Emanuel Habásko žije osaměle s dospělým synem Emanem. Krejčího nekonečně uhání vdova Ouholičková, ale otec Habásko statečně odolává. Hanýskové neuznávají jiný klub kromě S.K. Viktorie. Jednou na utkání Slavie-Viktorie se střetne Načeradec s Emanem. Jejich bouřlivou rozpravu ukončí až strážník a odsoudí oba k pořádkové pokutě. Eman, který je nezaměstnaný, nemá na pokutu peníze. Načeradec zaplatí i za něho a nabídne mu práci ve svém obchodě. V novém zaměstnání se Eman zamiluje do Emilky Šefelínové z Nuslí. Tuto známost chce otec Šefelín bez milosti ukončit. Ale oblíbí si otce Habáska pro jeho bodrou povahu. Proto může všechno skončit svatbou Emana s Emilkou v kostele svaté Ludmily.
    Žánry:Komedie
    3
  • Milenky starého kriminálníka
    Milenky starého kriminálníka (1927)
    FilmRole: jasnovidka Štefanie Lesczynská
    Výstřední Fifi Hrazánková (Anny Ondráková) se zamiluje do bohabojného strejdy Cyrila Pondělíčka (Vlasta Burian) v domněnce, že se jedná o obávaného lupiče a kriminálníka Aloise Kanibala (také Vlasta Burian). Pondělíček je strýček továrníka Pardona (Jan Wenceslaus Speerger), ten je zamilovaný do nějakého děvčátka, ale má si brát právě Fifi z obchodních důvodů. Aby se tomu vyhnul, poprosí Pondělíčka, aby se za něho vydával. Pondělíček doufá, že vyklouzne z nebezpečí svatby tak, že se začne vydávat za kriminálníka Kanibala, jemuž je velice podoben. Najednou přijede mladý továrník Pardon se svou milou Olgou Lesczynskou (Věra Hlavatá) a s její matkou jasnovidkou Lesczynskou (Betty Kysilková) na svůj statek. V jasnovidce Pondělíček pozná svou bývalou milenku, před kterou devatenáct let utíkal. Utíká tedy znovu do blízkého městečka, kde se potkává s pravým kriminálníkem Kanibalem. Poté je Pondělíček zavřen do vězení, v domnění, že je Kanibal, dokud se vše nevysvětlí…
    Žánry:Komedie
    73%
    Výstřední Fifi Hrazánková (Anny Ondráková) se zamiluje do bohabojného strejdy Cyrila Pondělíčka (Vlasta Burian) v domněnce, že se jedná o obávaného lupiče a kriminálníka Aloise Kanibala (také Vlasta Burian). Pondělíček je strýček továrníka Pardona (Jan Wenceslaus Speerger), ten je zamilovaný do nějakého děvčátka, ale má si brát právě Fifi z obchodních důvodů. Aby se tomu vyhnul, poprosí Pondělíčka, aby se za něho vydával. Pondělíček doufá, že vyklouzne z nebezpečí svatby tak, že se začne vydávat za kriminálníka Kanibala, jemuž je velice podoben. Najednou přijede mladý továrník Pardon se svou milou Olgou Lesczynskou (Věra Hlavatá) a s její matkou jasnovidkou Lesczynskou (Betty Kysilková) na svůj statek. V jasnovidce Pondělíček pozná svou bývalou milenku, před kterou devatenáct let utíkal. Utíká tedy znovu do blízkého městečka, kde se potkává s pravým kriminálníkem Kanibalem. Poté je Pondělíček zavřen do vězení, v domnění, že je Kanibal, dokud se vše nevysvětlí…
    Žánry:Komedie
    4
  • Funebrák
    Funebrák (1932)
    FilmRole: hospodyně
    Volně propojovaný sled kabaretních skečů, původně předváděných na jevišti, představil Vlastu Buriana jako skutečného mistra humoru. Hraje tu zaměstnance pohřebního ústavu, jenž využije zvěsti o údajné vlakové nehodě a vydává se za její oběť. Scéna, kdy se belhá s košťaty coby berlemi v podpaží, patří k nejpověstnějším. Prokazuje, jak mistrně ovládá mluvu i gesta, jak si podmaňuje publikum, jehož nadšené reakce by také měly zaznít.
    Žánry:Komedie
    72%
    Volně propojovaný sled kabaretních skečů, původně předváděných na jevišti, představil Vlastu Buriana jako skutečného mistra humoru. Hraje tu zaměstnance pohřebního ústavu, jenž využije zvěsti o údajné vlakové nehodě a vydává se za její oběť. Scéna, kdy se belhá s košťaty coby berlemi v podpaží, patří k nejpověstnějším. Prokazuje, jak mistrně ovládá mluvu i gesta, jak si podmaňuje publikum, jehož nadšené reakce by také měly zaznít.
    Žánry:Komedie
    5
  • Jedenácté přikázání
    71%
    6
  • Jedenácté přikázání
    Jedenácté přikázání (1935)
    FilmRole: Cafourková
    Veselé příhody tří starých mládenců, jedné utajené manželky a potrhlého velitele ostrostřelců... Oslavou příchodu nového – dvacátého – století začíná rozmarná komedie podle stejnojmenné frašky Františka Ferdinanda Šamberka, jehož jméno je spojeno se zakladatelskou generací Národního divadla. Napsal na čtyřicet titulů oblíbených veseloher a největšího ohlasu zaznamenalo právě Jedenácté přikázání, příběh o utajené ženitbě zapřisáhlého starého mládence. Její humor i znamenitě řešená situační komika inspirovaly i filmaře. První verzi natočil v roce 1925 režisér Václav Kubásek podle silvestrovského představení Vinohradského divadla. Zvukovou verzi natočil o deset let později Martin Frič, na scénáři výtečné komedie se podílel E.A. Longen a Otakar Vávra. Hlavní roli c.k. notáře Voborského, který pro lásku ke sličné měšťanské dcerce zradí přísahu, že se nikdy neožení, hrál v obou přepisech Hugo Haas. Zatajovanou manželku pak ve Fričově adaptaci Jiřina Štěpničková, veselé kumpány Jindřich Plachta a Jiří Plachý, potrhlého ševce Václav Trégl a jeho energickou ženu Eližbětu Ella Nollová. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    70%
    Veselé příhody tří starých mládenců, jedné utajené manželky a potrhlého velitele ostrostřelců... Oslavou příchodu nového – dvacátého – století začíná rozmarná komedie podle stejnojmenné frašky Františka Ferdinanda Šamberka, jehož jméno je spojeno se zakladatelskou generací Národního divadla. Napsal na čtyřicet titulů oblíbených veseloher a největšího ohlasu zaznamenalo právě Jedenácté přikázání, příběh o utajené ženitbě zapřisáhlého starého mládence. Její humor i znamenitě řešená situační komika inspirovaly i filmaře. První verzi natočil v roce 1925 režisér Václav Kubásek podle silvestrovského představení Vinohradského divadla. Zvukovou verzi natočil o deset let později Martin Frič, na scénáři výtečné komedie se podílel E.A. Longen a Otakar Vávra. Hlavní roli c.k. notáře Voborského, který pro lásku ke sličné měšťanské dcerce zradí přísahu, že se nikdy neožení, hrál v obou přepisech Hugo Haas. Zatajovanou manželku pak ve Fričově adaptaci Jiřina Štěpničková, veselé kumpány Jindřich Plachta a Jiří Plachý, potrhlého ševce Václav Trégl a jeho energickou ženu Eližbětu Ella Nollová. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    7
  • Dobrý voják Švejk
    Dobrý voják Švejk (1926)
    FilmRole: žena hostinského
    Paní Müllerová přinese Švejkovi novinu o zavraždění arcivévody. Švejk se odebere do hostince U kalicha, filozofuje o Ferdinandovi a detektiv Bretschneider ho zatkne. U výslechu Švejk všechny zločiny dozná a je po lékařské prohlídce převezen na psychiatrii, odkud ho jako blba pošlou domů. Záhy je Švejk povolán na vojnu. Kvůli silnému revmatismu ho paní Müllerová odveze k odvodu na vozíčku. Komise Švejka označí za simulanta. Je léčen v lazaretu klystýry a dietou, kterou poruší díky pochoutkám baronky von Botzenheim. Švejk slouží jako pucflek u nadporučíka Lukáše, pro kterého ukradne psa jednoho obersta. Oberst Lukáše se psem potká a dá ho přeložit k maršbataliónu. Ve vlaku do Budějovic Švejk nejprve slovně napadne generálmajora cestujícího inkognito a pak záchrannou brzdou zastaví vlak. Na nádraží je Švejk zadržen a musí do Budějovic pěšky. V Putimi považuje nadstrážmistr Švejka za ruského špióna. Po anabázi se Švejk hlásí v Budějovicích Lukášovi. Brzy odjíždějí na frontu. Na jedné zastávce Švejk ukradne pro Lukáše slepici. V polní kuchyni probíhá inspekce a stařičký generál vyznamená Švejka. U ohně vojáci vzpomínají na domov... Dochovala se pouze část filmu. Na film navazoval Švejk na frontě, Švejk v ruském zajetí a Švejk v civilu. V roce 1930 režisér Martin Frič sestavil ze tří filmů o Švejkovi (Dobrý voják Švejk, Švejk na frontě a Švejk v ruském zajetí) střihový film (3 200 metrů), který měl pod názvem Osudy dobrého vojáka Švejka premiéru 20. 6. 1930.
    Žánry:Komedie
    68%
    Paní Müllerová přinese Švejkovi novinu o zavraždění arcivévody. Švejk se odebere do hostince U kalicha, filozofuje o Ferdinandovi a detektiv Bretschneider ho zatkne. U výslechu Švejk všechny zločiny dozná a je po lékařské prohlídce převezen na psychiatrii, odkud ho jako blba pošlou domů. Záhy je Švejk povolán na vojnu. Kvůli silnému revmatismu ho paní Müllerová odveze k odvodu na vozíčku. Komise Švejka označí za simulanta. Je léčen v lazaretu klystýry a dietou, kterou poruší díky pochoutkám baronky von Botzenheim. Švejk slouží jako pucflek u nadporučíka Lukáše, pro kterého ukradne psa jednoho obersta. Oberst Lukáše se psem potká a dá ho přeložit k maršbataliónu. Ve vlaku do Budějovic Švejk nejprve slovně napadne generálmajora cestujícího inkognito a pak záchrannou brzdou zastaví vlak. Na nádraží je Švejk zadržen a musí do Budějovic pěšky. V Putimi považuje nadstrážmistr Švejka za ruského špióna. Po anabázi se Švejk hlásí v Budějovicích Lukášovi. Brzy odjíždějí na frontu. Na jedné zastávce Švejk ukradne pro Lukáše slepici. V polní kuchyni probíhá inspekce a stařičký generál vyznamená Švejka. U ohně vojáci vzpomínají na domov... Dochovala se pouze část filmu. Na film navazoval Švejk na frontě, Švejk v ruském zajetí a Švejk v civilu. V roce 1930 režisér Martin Frič sestavil ze tří filmů o Švejkovi (Dobrý voják Švejk, Švejk na frontě a Švejk v ruském zajetí) střihový film (3 200 metrů), který měl pod názvem Osudy dobrého vojáka Švejka premiéru 20. 6. 1930.
    Žánry:Komedie
    8
  • Pantáta Bezoušek
    Pantáta Bezoušek (1941)
    FilmRole: domovnice Šťastná
    V době nacistické okupace měly velký význam filmy, kterými prostupovalo vlastenectví, které se vyznávaly z lásky k prostým lidem i české krajině. Podle předlohy Karla Václava Raise vznikl idylický snímek z časů secese - líčí pražský pobyt vesnického výměnkáře, jenž obdivuje krásy hlavního města, ale současně vynáší i přísné mravní soudy. V době svého vzniku byl snímek vnímán jinotajně, a proto dosáhl mimořádného úspěchu. Svou laskavostí a humanitou se řadí k nejzdařilejším protektorátním titulům.
    Žánry:Komedie
    66%
    V době nacistické okupace měly velký význam filmy, kterými prostupovalo vlastenectví, které se vyznávaly z lásky k prostým lidem i české krajině. Podle předlohy Karla Václava Raise vznikl idylický snímek z časů secese - líčí pražský pobyt vesnického výměnkáře, jenž obdivuje krásy hlavního města, ale současně vynáší i přísné mravní soudy. V době svého vzniku byl snímek vnímán jinotajně, a proto dosáhl mimořádného úspěchu. Svou laskavostí a humanitou se řadí k nejzdařilejším protektorátním titulům.
    Žánry:Komedie
    9
  • Načeradec, král kibiců
    Načeradec, král kibiců (1932)
    FilmRole: služka

    Velký úspěch poláčkovské fotbalové komedie Muži v offsidu záhy vedl k volnému pokračování. Protagonistou je opět groteskně vznětlivý, nedůtklivý pan Načeradec, majitel obchodu s konfekcí a gumovou obuví, byť tentokrát zhrublý a primitivně vemlouvavý. Více než sportu se totiž věnuje povídavému obcházení karetních hráčů, na což posléze doplatí. Režisér Machatý, předtím proslavený snímky jako Extase, avšak selhal, protože nedokázal nalézt vhodný klíč k mozaikovitě vystavěnému příběhu plnému nejrůznějších banalit, které ovšem předchozí Muži v offsidu dokázali tak jedinečně vyhmátnout a okouzlit totožně naladěné publikum.

    Žánry:Komedie
    64%

    Velký úspěch poláčkovské fotbalové komedie Muži v offsidu záhy vedl k volnému pokračování. Protagonistou je opět groteskně vznětlivý, nedůtklivý pan Načeradec, majitel obchodu s konfekcí a gumovou obuví, byť tentokrát zhrublý a primitivně vemlouvavý. Více než sportu se totiž věnuje povídavému obcházení karetních hráčů, na což posléze doplatí. Režisér Machatý, předtím proslavený snímky jako Extase, avšak selhal, protože nedokázal nalézt vhodný klíč k mozaikovitě vystavěnému příběhu plnému nejrůznějších banalit, které ovšem předchozí Muži v offsidu dokázali tak jedinečně vyhmátnout a okouzlit totožně naladěné publikum.

    Žánry:Komedie
    10
  • Takový je život
    Takový je život (1929)
    FilmRole: výplatčí
    Autorský snímek německého režiséra Carla Junghanse zachycuje tragický příběh stárnoucí pradleny, z jejíž dřiny žije prostopášný manžel – násilník a alkoholik. Psychologické drama se sociálními motivy, jež námětově čerpá ze Zolova románu Zabiják, reprezentuje rozvinutým filmovým jazykem s progresivními montážními postupy a důrazem na symbolickou funkci detailu vrcholnou éru němé kinematografie. Navzdory nástupu zvukového filmu koncem 20. let vznikl snímek, ovlivněný vlnou sociálního realismu v evropské kinematografii, jako němý, což se podepsalo na jeho finančním neúspěchu. Přestože film prošel českými kiny v době svého premiérového uvedení takřka bez povšimnutí, patří mezi uznávané filmy vrcholné němé éry světové úrovně a byl oceněn v bruselské anketě filmových historiků v roce 1958. U příležitosti obnoveného uvedení v roce 1959 sestavil dochované filmové materiály Elmar Klos a hudbu „na míru“ filmu složil Zdeněk Liška. (NFA)
    Žánry:Drama
    64%
    Autorský snímek německého režiséra Carla Junghanse zachycuje tragický příběh stárnoucí pradleny, z jejíž dřiny žije prostopášný manžel – násilník a alkoholik. Psychologické drama se sociálními motivy, jež námětově čerpá ze Zolova románu Zabiják, reprezentuje rozvinutým filmovým jazykem s progresivními montážními postupy a důrazem na symbolickou funkci detailu vrcholnou éru němé kinematografie. Navzdory nástupu zvukového filmu koncem 20. let vznikl snímek, ovlivněný vlnou sociálního realismu v evropské kinematografii, jako němý, což se podepsalo na jeho finančním neúspěchu. Přestože film prošel českými kiny v době svého premiérového uvedení takřka bez povšimnutí, patří mezi uznávané filmy vrcholné němé éry světové úrovně a byl oceněn v bruselské anketě filmových historiků v roce 1958. U příležitosti obnoveného uvedení v roce 1959 sestavil dochované filmové materiály Elmar Klos a hudbu „na míru“ filmu složil Zdeněk Liška. (NFA)
    Žánry:Drama
    11
  • Lásky Kačenky Strnadové
    Lásky Kačenky Strnadové (1926)
    FilmRole: hokynářka Hroznata Šnytlíková

    Strýc posílá venkovskou dívku Kačenku do Prahy, aby si našla práci. Nejdříve pracuje v hokynářství a pak v uzenářství. Přijíždí za ní do Prahy i její milý Vincek, který však nemá štěstí při hledání práce. Kačence cikánka předpoví, že se seznámí s bohatým inženýrem, který ji okouzlí. Kačenka si musí najít nové místo, neboť v uzenářství někdo vykradl trezor. Vincek požádá Kačenku o ruku, ale ta ho odmítá, neboť podlehla bohatému inženýrovi Romanovskému. Vincek se mezi tím vydá na vlastní pěst vypátrat bandu, která vykradla trezor v uzenářství. Zjistí, že bandu vede Romanovský...

    Žánry:Komedie
    64%

    Strýc posílá venkovskou dívku Kačenku do Prahy, aby si našla práci. Nejdříve pracuje v hokynářství a pak v uzenářství. Přijíždí za ní do Prahy i její milý Vincek, který však nemá štěstí při hledání práce. Kačence cikánka předpoví, že se seznámí s bohatým inženýrem, který ji okouzlí. Kačenka si musí najít nové místo, neboť v uzenářství někdo vykradl trezor. Vincek požádá Kačenku o ruku, ale ta ho odmítá, neboť podlehla bohatému inženýrovi Romanovskému. Vincek se mezi tím vydá na vlastní pěst vypátrat bandu, která vykradla trezor v uzenářství. Zjistí, že bandu vede Romanovský...

    Žánry:Komedie
    12
  • Jarčin profesor
    Jarčin profesor (1937)
    FilmRole: Hnátková
    Jarča Drahanová se vrací domů na prázdniny s vysvědčením v kapse. Ovšem ono vysvědčení je přizdobeno nedostatečnou z němčiny. Její rodiče se rozhodnou přijmout někoho, kdo by dcerunku jazyk doučil. A vhodným kandidátem se ukáže pomocník na statku Karel, který sem přišel před nedávnem s kamarády Petrem a Bořkem. Tvůrčí tým jarčina profesora ještě natočil filmy Armádní dvojčata a Děti na zakázku. Hlavní hrdiny představovali Gustav Nezval a Hana Vítová, za klauny tu byli Jindřich Plachta a Ladislav Pešek.
    Žánry:Komedie
    63%
    Jarča Drahanová se vrací domů na prázdniny s vysvědčením v kapse. Ovšem ono vysvědčení je přizdobeno nedostatečnou z němčiny. Její rodiče se rozhodnou přijmout někoho, kdo by dcerunku jazyk doučil. A vhodným kandidátem se ukáže pomocník na statku Karel, který sem přišel před nedávnem s kamarády Petrem a Bořkem. Tvůrčí tým jarčina profesora ještě natočil filmy Armádní dvojčata a Děti na zakázku. Hlavní hrdiny představovali Gustav Nezval a Hana Vítová, za klauny tu byli Jindřich Plachta a Ladislav Pešek.
    Žánry:Komedie
    13
  • Kantor Ideál
    Kantor Ideál (1932)
    FilmRole: dáma v klobouku
    62%
    14
  • Dokud máš maminku
    Dokud máš maminku (1934)
    FilmRole: zákaznice-zlodějka
    60%
    15
  • Na tý louce zelený
    Na tý louce zelený (1936)
    FilmRole: Barbora
    Zamotaný příběh začíná v okamžiku, kdy se na své panství, spravované dosud strýcem Vojtěchem, vrací slečna Alena Skalická. Na pomoc si pozve vynikajícího znalce, docenta Bulfínka, který se mimo jiné zabývá také křížením a šlechtěním domácích zvířat. Sympatického starého mládence však hajný Štětivec omylem pokládá za pytláka a zavře jej do prasečího chlívku. V této nedůstojné situaci se poněkud plachý docent seznámí s hajného dcerou Hančí. Slečně Aleně se zase zalíbí lesní inženýr Jiří Miláček, ale protože je jejím zaměstnancem, nedává mu své sympatie najevo. Jako třetí adept na lásku přijíždí na panství nezvaný host, Alenin bratránek Gustav von Horowitz, milovník těžkého vína, lehkých žen a starých časů. Jeho přítomnost sice všechno řádně zamotá, ale nakonec všechno dobře dopadne, a tak se chystá hned trojí svatba. Alena si bere Miláčka, Bulfínek Hančí a Horowitz slečnu Lolu, majitelku věhlasného salónu krásy.
    Žánry:HudebníKomedie
    59%
    Zamotaný příběh začíná v okamžiku, kdy se na své panství, spravované dosud strýcem Vojtěchem, vrací slečna Alena Skalická. Na pomoc si pozve vynikajícího znalce, docenta Bulfínka, který se mimo jiné zabývá také křížením a šlechtěním domácích zvířat. Sympatického starého mládence však hajný Štětivec omylem pokládá za pytláka a zavře jej do prasečího chlívku. V této nedůstojné situaci se poněkud plachý docent seznámí s hajného dcerou Hančí. Slečně Aleně se zase zalíbí lesní inženýr Jiří Miláček, ale protože je jejím zaměstnancem, nedává mu své sympatie najevo. Jako třetí adept na lásku přijíždí na panství nezvaný host, Alenin bratránek Gustav von Horowitz, milovník těžkého vína, lehkých žen a starých časů. Jeho přítomnost sice všechno řádně zamotá, ale nakonec všechno dobře dopadne, a tak se chystá hned trojí svatba. Alena si bere Miláčka, Bulfínek Hančí a Horowitz slečnu Lolu, majitelku věhlasného salónu krásy.
    Žánry:HudebníKomedie
    16
  • Harmonika
    Harmonika (1937)
    FilmRole: Bulínova sousedka
    59%
    17
  • Lidé pod horami
    Lidé pod horami (1937)
    FilmRole: jeho žena
    58%
    18
  • Paní Kačka zasahuje
    Paní Kačka zasahuje (1939)
    FilmRole: Kateřina Vomášená
    Poloviční zápisnice č. 27 v Řepochrástech. V Řepochrástech je veliké rozčilení. Včera ještě neznámá vesnička a dnes se píše v novinách, že dálnice povede přes Řepochrásty. Výměnkář Hanousek nahání sousedům strach tím, že to bude jako při stavbě první železnice, kdy prý všichni přišli o svá pole, a proto se rozhodne jménem obce Řepochrásty proti navrhovanému projektu protestovat. Mladý poštmistr Houška se pokouší vyložit těmto lidem přednosti dálnice. Uklidněni rozcházejí se vesničané až na Kačku, poloviční zápisnici č. 27. V poštmistru vidí příležitost k vdavkám své dcerky Mařenky a vychvaluje svým způsobem všechny její ctnosti...
    Žánry:Komedie
    56%
    Poloviční zápisnice č. 27 v Řepochrástech. V Řepochrástech je veliké rozčilení. Včera ještě neznámá vesnička a dnes se píše v novinách, že dálnice povede přes Řepochrásty. Výměnkář Hanousek nahání sousedům strach tím, že to bude jako při stavbě první železnice, kdy prý všichni přišli o svá pole, a proto se rozhodne jménem obce Řepochrásty proti navrhovanému projektu protestovat. Mladý poštmistr Houška se pokouší vyložit těmto lidem přednosti dálnice. Uklidněni rozcházejí se vesničané až na Kačku, poloviční zápisnici č. 27. V poštmistru vidí příležitost k vdavkám své dcerky Mařenky a vychvaluje svým způsobem všechny její ctnosti...
    Žánry:Komedie
    19
  • Lízin let do nebe
    Lízin let do nebe (1937)
    FilmRole: Brdličková
    Osiřelá Eliška Irovská je poslána do Ptačic, odkud pocházeli její rodiče. Jako sirotek je ubytována v místním chudobinci a musí chodit žebrat. Její poručník Petr Tumlíř však dohlíží na to, aby mohla chodit do školy. Třídní učitelkou je sympatická Karla Sýkorová, která byla za trest přeřazena do Ptačic z Prahy. Karla se zamiluje do Petra Tumlíře a jejich svatbou neposvěcený vztah je trnem v oku místním obyvatelům. Petr se rozhodne oženit se s Karlou ihned po ukončení studia práv. Karla nastuduje s dětmi divadelní představení hry Popelka a Líza Irovská si v hlavní roli získá srdce všech diváků z Ptačic. Petr končí studia a Karla mu obstará místo v Praze, ve firmě svého otce. Vyjde najevo, že Karla pochází z velmi bohaté rodiny. V té době se rozhoduje o výběru nejlepší žákyně školy, která má dostat stipendium do dívčího penzionátu. K nelibosti většiny radních je nakonec vybrána Líza. A tak Petr s Karlou i Líza odjíždějí z Ptačic vstříc lepší budoucnosti.
    Režie:Václav Binovec
    55%
    Osiřelá Eliška Irovská je poslána do Ptačic, odkud pocházeli její rodiče. Jako sirotek je ubytována v místním chudobinci a musí chodit žebrat. Její poručník Petr Tumlíř však dohlíží na to, aby mohla chodit do školy. Třídní učitelkou je sympatická Karla Sýkorová, která byla za trest přeřazena do Ptačic z Prahy. Karla se zamiluje do Petra Tumlíře a jejich svatbou neposvěcený vztah je trnem v oku místním obyvatelům. Petr se rozhodne oženit se s Karlou ihned po ukončení studia práv. Karla nastuduje s dětmi divadelní představení hry Popelka a Líza Irovská si v hlavní roli získá srdce všech diváků z Ptačic. Petr končí studia a Karla mu obstará místo v Praze, ve firmě svého otce. Vyjde najevo, že Karla pochází z velmi bohaté rodiny. V té době se rozhoduje o výběru nejlepší žákyně školy, která má dostat stipendium do dívčího penzionátu. K nelibosti většiny radních je nakonec vybrána Líza. A tak Petr s Karlou i Líza odjíždějí z Ptačic vstříc lepší budoucnosti.
    Režie:Václav Binovec
    20
  • Poslední bohém
    Poslední bohém (1931)
    FilmRole: bytná
    54%
    21
  • Kariéra matky Lízalky
    Kariéra matky Lízalky (1937)
    FilmRole: Silná

    Komedie o nesplněných snech, marných nadějích a prohrách.

    Hlavní postavou je manželka bednářského mistra Lízala. Kdysi chtěla být operní divou, ale protože se jí nesplnil sen, ráda by pomohla alespoň své dceři Mařence, která sice pracuje v hotelové kuchyni, ale stejně jako máma sní o kariéře herečky. Šance se naskytne v okamžiku, kdy dostane příležitost zaskočit za modelku na kadeřnické soutěži a filmový režisér si ji vyhlédne do svého filmu.

    Žánry:Komedie
    54%

    Komedie o nesplněných snech, marných nadějích a prohrách.

    Hlavní postavou je manželka bednářského mistra Lízala. Kdysi chtěla být operní divou, ale protože se jí nesplnil sen, ráda by pomohla alespoň své dceři Mařence, která sice pracuje v hotelové kuchyni, ale stejně jako máma sní o kariéře herečky. Šance se naskytne v okamžiku, kdy dostane příležitost zaskočit za modelku na kadeřnické soutěži a filmový režisér si ji vyhlédne do svého filmu.

    Žánry:Komedie
    22
  • Anita v ráji
    Anita v ráji (1934)
    FilmRole: žena vrátného
    Anita Karenová se v den svých 21. narozenin stane majitelkou oděvní firmy Karen, kterou jí odkázal otec. Nemá však s vedením podniku zkušenosti a ráda by se napřed zapracovala. Využije proto vysvědčení Pavly Holoubkové, která se ve firmě uchází o místo, sama si napíše doporučení a pod novým jménem je přijata jako písařka u vedoucího filiálky Jiřího Hoška. Hošek se do Anity zamiluje, aniž ví, o koho ve skutečnosti jde. Anita sleduje s údivem jeho moderní pracovní metody, které jsou v rozporu s dosavadním způsobem řízení firmy. Ředitel továrny Durdík se o Anitu uchází, aby si udržel svoji moc, nakonec ale dá přednost její šarmantní tetě Olze. Hoška za jeho moderní pracovní postupy propustí a písařku Pavlu, aniž ji viděl a věděl, o koho se skutečně jedná, propustí také...
    Žánry:HudebníKomedie
    53%
    Anita Karenová se v den svých 21. narozenin stane majitelkou oděvní firmy Karen, kterou jí odkázal otec. Nemá však s vedením podniku zkušenosti a ráda by se napřed zapracovala. Využije proto vysvědčení Pavly Holoubkové, která se ve firmě uchází o místo, sama si napíše doporučení a pod novým jménem je přijata jako písařka u vedoucího filiálky Jiřího Hoška. Hošek se do Anity zamiluje, aniž ví, o koho ve skutečnosti jde. Anita sleduje s údivem jeho moderní pracovní metody, které jsou v rozporu s dosavadním způsobem řízení firmy. Ředitel továrny Durdík se o Anitu uchází, aby si udržel svoji moc, nakonec ale dá přednost její šarmantní tetě Olze. Hoška za jeho moderní pracovní postupy propustí a písařku Pavlu, aniž ji viděl a věděl, o koho se skutečně jedná, propustí také...
    Žánry:HudebníKomedie
    23
  • Rozvod paní Evy
    Rozvod paní Evy (1937)
    FilmRole: Bety
    53%
    24
  • Čekanky
    Čekanky (1940)
    FilmRole: zámecká kuchařka
    53%
    25
  • Miláček pluku
    Miláček pluku (1931)
    FilmRole: starostova žena
    52%
    26
  • Manželství na úvěr
    Manželství na úvěr (1936)
    FilmRole: sousedka
    52%
    27
  • Fidlovačka
    Fidlovačka (1930)
    FilmRole: domovnice
    U prvorepublikových filmů převažovaly literární náměty. Filmaři si vypůjčovali i hry Josefa Kajetána Tyla. Fidlovačka se stala jedním z prvních zvukových filmů, kde poprvé na plátně zazněla i národní hymna, kterou ovšem zapracoval již Tyl. Vznikla naivní, ovšem zarputile vlastenecká veselohra o ševcovské cechovní slavnosti, zněla národovecká hesla a převažoval operetní ráz. Nenáročný snímek potěšil hlavně venkovské publikum, jemuž byl v prvé řadě určen.
    52%
    U prvorepublikových filmů převažovaly literární náměty. Filmaři si vypůjčovali i hry Josefa Kajetána Tyla. Fidlovačka se stala jedním z prvních zvukových filmů, kde poprvé na plátně zazněla i národní hymna, kterou ovšem zapracoval již Tyl. Vznikla naivní, ovšem zarputile vlastenecká veselohra o ševcovské cechovní slavnosti, zněla národovecká hesla a převažoval operetní ráz. Nenáročný snímek potěšil hlavně venkovské publikum, jemuž byl v prvé řadě určen.
    28
  • Klatovští dragouni
    Klatovští dragouni (1937)
    FilmRole: Fany
    51%
    29
  • Adam a Eva
    Adam a Eva (1940)
    FilmRole: Adamova chůva Týna Trnková
    V klasickém veseloherním schématu, platícím zejména v předválečné kinematografii, se tentokrát setkáváme s mimořádně nadaným obchodníkem Adamem Kavalírem, který přišel vinou rozmařilého otce o rodinný podnik a je nucen přijmout místo ředitele v upadajícím penzionu. Tam najde nejen široké uplatnění svých obchodních schopností, ale také rozmarnou, věčně reptající spolumajitelku Evu. Ačkoli podnik vzkvétá, Eva není s novým ředitelem spokojena a stále vyhledává spory. Situace se vyhrotí v době, kdy do podniku přijde Adamův otec a vydává se za lázeňského hosta...
    Žánry:Komedie
    51%
    V klasickém veseloherním schématu, platícím zejména v předválečné kinematografii, se tentokrát setkáváme s mimořádně nadaným obchodníkem Adamem Kavalírem, který přišel vinou rozmařilého otce o rodinný podnik a je nucen přijmout místo ředitele v upadajícím penzionu. Tam najde nejen široké uplatnění svých obchodních schopností, ale také rozmarnou, věčně reptající spolumajitelku Evu. Ačkoli podnik vzkvétá, Eva není s novým ředitelem spokojena a stále vyhledává spory. Situace se vyhrotí v době, kdy do podniku přijde Adamův otec a vydává se za lázeňského hosta...
    Žánry:Komedie
    30
  • Cácorka
    Cácorka (1935)
    FilmRole: teta
    Zedník Kutil to nemá lehké - osud mu nadělil tři dcery, momentálně tak akorát na vdávání. V případě nejstarší Betiny je dokonce skoro po dvanácté: dítě už má, jen jeho otec Franta Záruba, elektrikář, se jaksi do ženění nehrne. Vdávadlo posedlo také prostřední Lidlu, manekýnku jistého lepšího salonu. Jen nejmladší Viky, tátova Cácorka, se zatím věnuje studiu na malířské akademii a domácím pracím. Lidla chce na svého nápadníka zapůsobit, a tak se vydává za dceru architekta. Tím se však všechno pořádně zamotá, zvlášť když i její milý, malíř pokojů Lojza, před ní vystupuje jako slavný výtvarník. Nakonec je to právě Cácorka, kdo se rozhodne udělat té přetvářce konec...
    Žánry:Komedie
    48%
    Zedník Kutil to nemá lehké - osud mu nadělil tři dcery, momentálně tak akorát na vdávání. V případě nejstarší Betiny je dokonce skoro po dvanácté: dítě už má, jen jeho otec Franta Záruba, elektrikář, se jaksi do ženění nehrne. Vdávadlo posedlo také prostřední Lidlu, manekýnku jistého lepšího salonu. Jen nejmladší Viky, tátova Cácorka, se zatím věnuje studiu na malířské akademii a domácím pracím. Lidla chce na svého nápadníka zapůsobit, a tak se vydává za dceru architekta. Tím se však všechno pořádně zamotá, zvlášť když i její milý, malíř pokojů Lojza, před ní vystupuje jako slavný výtvarník. Nakonec je to právě Cácorka, kdo se rozhodne udělat té přetvářce konec...
    Žánry:Komedie
    31
  • Druhé mládí
    Druhé mládí (1938)
    FilmRole: matka Oldřišky
    44%
    32
  • Skalní ševci
    Skalní ševci (1931)
    FilmRole: majitelka domu
    38%
    33