Pavla Maršálková: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Pavla Maršálková: Filmy a seriály

  • Hříšní lidé města pražského
    Hříšní lidé města pražského (1968)
    SeriálRole: 13 - role neurčena
    • iVysílání
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    85%
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    1
  • Ostře sledované vlaky
    Ostře sledované vlaky (1966)
    FilmRole: matka
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +4
    82%
    2
  • Dařbuján a Pandrhola
    Dařbuján a Pandrhola (1959)
    FilmRole: Pandrholova žena
    • VOYO
    • O2 TV
    • Google Play
    Hrdinou pohádky Dařbuján a Pandrhola je chudý havíř Kuba Dařbuján, který se stará o svou Markýtku a jedenáct dětí. Není divu, že se jen málokdy nají dosyta. A to jim vrána právě nese další. Když se narodí, vydá se mu Kuba hledat kmotra. Odmítne stařečka (Pánaboha) protože je dobrý jen k bohatým, myslivce (čerta), rád však přijme nabídku sekáče (Smrti), který jediný je stejně spravedlivý ke všem bez rozdílu. Smrťák mu nabídne úmluvu a Kuba se stane doktorem. Pokud bude stát Smrťák u nohou postele může pacienta uzdravit, pokud však u hlavy, není již nemocnému pomoci. Kuba souhlasí a hned druhý den se dá do léčení. Nakonec po dlouhém zdráhání pomůže i bohatému a lakomému sládkovi Pandrholovi, přestože tím poruší danou úmluvu. Pandrhola navíc nechá Smrťáka zatlouct do velkého sudu, aby se jej zbavil jednou provždy. Od té chvíle však nikdo a nic nemůže zemřít. Ani člověk, ani zvíře. A to je věru nepříjemné...
    81%
    Hrdinou pohádky Dařbuján a Pandrhola je chudý havíř Kuba Dařbuján, který se stará o svou Markýtku a jedenáct dětí. Není divu, že se jen málokdy nají dosyta. A to jim vrána právě nese další. Když se narodí, vydá se mu Kuba hledat kmotra. Odmítne stařečka (Pánaboha) protože je dobrý jen k bohatým, myslivce (čerta), rád však přijme nabídku sekáče (Smrti), který jediný je stejně spravedlivý ke všem bez rozdílu. Smrťák mu nabídne úmluvu a Kuba se stane doktorem. Pokud bude stát Smrťák u nohou postele může pacienta uzdravit, pokud však u hlavy, není již nemocnému pomoci. Kuba souhlasí a hned druhý den se dá do léčení. Nakonec po dlouhém zdráhání pomůže i bohatému a lakomému sládkovi Pandrholovi, přestože tím poruší danou úmluvu. Pandrhola navíc nechá Smrťáka zatlouct do velkého sudu, aby se jej zbavil jednou provždy. Od té chvíle však nikdo a nic nemůže zemřít. Ani člověk, ani zvíře. A to je věru nepříjemné...
    3
  • F. L. Věk
    F. L. Věk (1971)
    SeriálRole: sousedka
    • iVysílání
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    80%
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    4
  • Já, truchlivý bůh
    Já, truchlivý bůh (1969)
    FilmRole: Malátová
    • VOYO
    Pan Adolf, kterého nonšalantně hraje Miloš Kopecký, vzpomíná na trapný příběh s jednou směšnou láskou. Zaujala ho mladičká studentka operního zpěvu, ale neustále narážel na její nezájem blíže se seznámit. Začne proto splétat rafinovanou odvetu, do níž zapojí i svého řeckého kamaráda ( Pavel Landovský), jehož vydává za slavného dirigenta. Jenže úmysly obou pánů se vyvinou zcela nečekaným směrem... Režisér Antonín Kachlík zdařile převedl jemnou ironii Kunderovy předlohy do filmové podoby, v níž naopak září herecké výkony obou protagonistů, zvláště pak Landovského.
    Žánry:DramaKomedie
    76%
    Pan Adolf, kterého nonšalantně hraje Miloš Kopecký, vzpomíná na trapný příběh s jednou směšnou láskou. Zaujala ho mladičká studentka operního zpěvu, ale neustále narážel na její nezájem blíže se seznámit. Začne proto splétat rafinovanou odvetu, do níž zapojí i svého řeckého kamaráda ( Pavel Landovský), jehož vydává za slavného dirigenta. Jenže úmysly obou pánů se vyvinou zcela nečekaným směrem... Režisér Antonín Kachlík zdařile převedl jemnou ironii Kunderovy předlohy do filmové podoby, v níž naopak září herecké výkony obou protagonistů, zvláště pak Landovského.
    Žánry:DramaKomedie
    5
  • Jak se budí princezny
    Jak se budí princezny (1977)
    FilmRole: selka na trhu
    • VOYO
    • O2 TV
    • Google Play
    Česká filmová pohádka Jak se budí princezny je adaptací klasické pohádky Šípková Růženka. Když se králi Dalimilovi a královně Elišce narodí dceruška, která dostane jméno Růženka, je to sláva převeliká. Jediný, kdo nejásá, je královnina starší sestra Melánie, která se užírá závistí a vztekem ve zchátralé věži, protože je starší a podle tradice měla být královnou. Dalimil se však zamiloval do Elišky, a tak Melánie o vytouženou korunu přišla. Naplněná zlobou Růženku prokleje kletbou, podle níž se v den sedmnáctých narozenin píchne do prstu, usne navěky a s ní celé království. Král nechá princeznu střežit, snaží se odstranit všechny ostré předměty z dosahu, a když se její sedmnáctiny nebezpečně přiblíží, rozhodne se provdat ji a tak ji zbavit prokletí. Za ženicha jí vybere prince Jiřího z Půlnočního království, jenže Růženka se zamiluje do princova mladšího bratra Jaroslava. Ten sice namyšlenému, hloupému bratrovi vždy ustupuje, ale tentokrát se rozhodne, že ho vyhrát nenechá...
    75%
    Česká filmová pohádka Jak se budí princezny je adaptací klasické pohádky Šípková Růženka. Když se králi Dalimilovi a královně Elišce narodí dceruška, která dostane jméno Růženka, je to sláva převeliká. Jediný, kdo nejásá, je královnina starší sestra Melánie, která se užírá závistí a vztekem ve zchátralé věži, protože je starší a podle tradice měla být královnou. Dalimil se však zamiloval do Elišky, a tak Melánie o vytouženou korunu přišla. Naplněná zlobou Růženku prokleje kletbou, podle níž se v den sedmnáctých narozenin píchne do prstu, usne navěky a s ní celé království. Král nechá princeznu střežit, snaží se odstranit všechny ostré předměty z dosahu, a když se její sedmnáctiny nebezpečně přiblíží, rozhodne se provdat ji a tak ji zbavit prokletí. Za ženicha jí vybere prince Jiřího z Půlnočního království, jenže Růženka se zamiluje do princova mladšího bratra Jaroslava. Ten sice namyšlenému, hloupému bratrovi vždy ustupuje, ale tentokrát se rozhodne, že ho vyhrát nenechá...
    6
  • Postava k podpírání
    Postava k podpírání (1963)
    FilmRole: Herold's Mother (voice)
    • VOYO
    • KVIFF TV
    Od začátku se v příběhu vrší podivné události – hrdina si z půjčovny koček odnáší jednu domů, a když ji chce druhý den vrátit, zjistí, že půjčovna zmizela. Atmosféra potemní ještě víc poté, co se nešťastník obrátí pro pomoc na úřady: chodby v ponurých budovách neberou konce, byrokrati v kancelářích jsou nepřátelští a na každém kroku čekají mrazivě bizarní překvapení. Juráček hned ve své prvotině prokázal, že je typem intelektuálního tvůrce a že má blízko ke Kafkovu nahlížení na lidský úděl i ke způsobu jeho psaní. Ryze filmovými prostředky dosahuje autorova znepokojivého nesouladu mezi strohým, věcným popisem a situacemi připomínajícími zlý sen. (KVIFF)
    Žánry:DramaKomedie
    75%
    Od začátku se v příběhu vrší podivné události – hrdina si z půjčovny koček odnáší jednu domů, a když ji chce druhý den vrátit, zjistí, že půjčovna zmizela. Atmosféra potemní ještě víc poté, co se nešťastník obrátí pro pomoc na úřady: chodby v ponurých budovách neberou konce, byrokrati v kancelářích jsou nepřátelští a na každém kroku čekají mrazivě bizarní překvapení. Juráček hned ve své prvotině prokázal, že je typem intelektuálního tvůrce a že má blízko ke Kafkovu nahlížení na lidský úděl i ke způsobu jeho psaní. Ryze filmovými prostředky dosahuje autorova znepokojivého nesouladu mezi strohým, věcným popisem a situacemi připomínajícími zlý sen. (KVIFF)
    Žánry:DramaKomedie
    7
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    71%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    8
  • Drsná Planina
    Drsná Planina (1979)
    Film
    Začínající režisér Jaroslav Soukup se pokusil manévrovat v úzce vytyčených politických mantinelech. Na jedné straně se podřizuje režimním skazkám o nutné obraně státních hranic před pronikáním nepřátel, současně se však s téměř dokumentární hodnověrností snaží postihnout tvrdé podmínky, v nichž pohraničníci museli v těsně poválečném období žít... Záběry drsné přírody, ustavičně prověřující lidskou výdrž, vytvářejí vcelku důvěryhodné zakotvení celého příběhu. (oficiální text distributora)
    70%
    Začínající režisér Jaroslav Soukup se pokusil manévrovat v úzce vytyčených politických mantinelech. Na jedné straně se podřizuje režimním skazkám o nutné obraně státních hranic před pronikáním nepřátel, současně se však s téměř dokumentární hodnověrností snaží postihnout tvrdé podmínky, v nichž pohraničníci museli v těsně poválečném období žít... Záběry drsné přírody, ustavičně prověřující lidskou výdrž, vytvářejí vcelku důvěryhodné zakotvení celého příběhu. (oficiální text distributora)
    9
  • Zde jsou lvi
    Zde jsou lvi (1958)
    FilmRole: Malíková
    69%
    10
  • Perličky na dně
    Perličky na dně (1965)
    FilmRole: 1. Smrt pana Baltazara - matka
    • KVIFF TV
    Kolektivní dílo nastupující filmařské generace Perličky na dně bývá nazýváno manifestem československé nové vlny. Spíše je ale dokladem různorodosti rukopisů jednotlivých autorských osobností. Každý z pětice filmů ostatně vznikal odděleně, aniž by filmaři viděli práci ostatních, jakkoli na všech spolupracoval stejný kameraman – Jaroslav Kučera. Mladé tvůrce, kteří do povídkového filmu přispěli, spojoval především obdiv k Bohumilu Hrabalovi. Obrazový i interpretační klíč, který každý z nich pro svou povídku zvolil, se nápadně liší. Podkladem filmu byla Hrabalova povídková sbírka Perlička na dně, poprvé vydaná v roce 1963, a navazující Pábitelé. V obou případech jde o tragikomické příběhy ze všedního života, jímž dominuje autenticky znějící přímá řeč, jednoduché vyprávění a jemný humor. Náměty Hrabalových povídek nejsou dramatické. Těžiště představuje pozorná kresba určitého prostředí a výrazných lidských typů. Čtyři režiséři a jedna režisérka tak stáli před výzvou, jak pro jazykově bohatý vyprávěcí styl nalézt adekvátní ekvivalenty ve filmové řeči. Cena FIPRESCI a Zvláštní uznání poroty mladých, které Perličky obdržely na festivalu v Locarnu, nasvědčují, že se jim to podařilo. Film otevírá Smrt pana Baltazara od Jiřího Menzela, pokračuje Podvodníky Jana Němce, Domem radosti Evalda Schorma, Automatem svět Věry Chytilové a uzavírá jej Romance Jaromila Jireše. Kvůli stopáži nebylo do filmu začleněno Fádní odpoledne Ivana Passera a Sběrné surovosti Juraje Herze, uváděné samostatně. (Národní filmový archiv)
    69%
    Kolektivní dílo nastupující filmařské generace Perličky na dně bývá nazýváno manifestem československé nové vlny. Spíše je ale dokladem různorodosti rukopisů jednotlivých autorských osobností. Každý z pětice filmů ostatně vznikal odděleně, aniž by filmaři viděli práci ostatních, jakkoli na všech spolupracoval stejný kameraman – Jaroslav Kučera. Mladé tvůrce, kteří do povídkového filmu přispěli, spojoval především obdiv k Bohumilu Hrabalovi. Obrazový i interpretační klíč, který každý z nich pro svou povídku zvolil, se nápadně liší. Podkladem filmu byla Hrabalova povídková sbírka Perlička na dně, poprvé vydaná v roce 1963, a navazující Pábitelé. V obou případech jde o tragikomické příběhy ze všedního života, jímž dominuje autenticky znějící přímá řeč, jednoduché vyprávění a jemný humor. Náměty Hrabalových povídek nejsou dramatické. Těžiště představuje pozorná kresba určitého prostředí a výrazných lidských typů. Čtyři režiséři a jedna režisérka tak stáli před výzvou, jak pro jazykově bohatý vyprávěcí styl nalézt adekvátní ekvivalenty ve filmové řeči. Cena FIPRESCI a Zvláštní uznání poroty mladých, které Perličky obdržely na festivalu v Locarnu, nasvědčují, že se jim to podařilo. Film otevírá Smrt pana Baltazara od Jiřího Menzela, pokračuje Podvodníky Jana Němce, Domem radosti Evalda Schorma, Automatem svět Věry Chytilové a uzavírá jej Romance Jaromila Jireše. Kvůli stopáži nebylo do filmu začleněno Fádní odpoledne Ivana Passera a Sběrné surovosti Juraje Herze, uváděné samostatně. (Národní filmový archiv)
    11
  • Vánice
    Vánice (1962)
    Film
    67%
    12
  • Panenství a kriminál
    Panenství a kriminál (1969)
    FilmRole: Stříbrná
    Přitažlivá a vyzývavá šestnáctiletá dívka nemá o ctitele nouzi, avšak o problém hýbající celým malým městečkem se zaslouží, když ze znásilnění obviní svého šarmantního strýčka, když se jej předtím marně pokoušela svést. Nahořklá komedie, jediný film režírovaný hercem Václavem Lohniským, se opírá o živelné herectví jak Vladimíra Menšíka v roli výřečného strýčka, tak Lucie Žulové jako poťouchlé svůdnice. Vcelku ožehavé téma bylo pojednáno vtipně a nešetřilo dvojsmysly, třeba při soudním přelíčení, kdy údajně postižená dívka byla vyzvána, aby se tužkou trefila do pohybujícího se papíru s dírkou...
    Žánry:Komedie
    67%
    Přitažlivá a vyzývavá šestnáctiletá dívka nemá o ctitele nouzi, avšak o problém hýbající celým malým městečkem se zaslouží, když ze znásilnění obviní svého šarmantního strýčka, když se jej předtím marně pokoušela svést. Nahořklá komedie, jediný film režírovaný hercem Václavem Lohniským, se opírá o živelné herectví jak Vladimíra Menšíka v roli výřečného strýčka, tak Lucie Žulové jako poťouchlé svůdnice. Vcelku ožehavé téma bylo pojednáno vtipně a nešetřilo dvojsmysly, třeba při soudním přelíčení, kdy údajně postižená dívka byla vyzvána, aby se tužkou trefila do pohybujícího se papíru s dírkou...
    Žánry:Komedie
    13
  • Zločin v dívčí škole
    Zločin v dívčí škole (1965)
    FilmRole: 3. Zločin v dívčí škole - ředitelka
    • iVysílání
    Třípovídkový film vznikl podle detektivních předloh Josefa Škvoreckého, každý z příběhů režíroval jiný režisér, avšak hlavní hrdina poručík Borůvka zůstává svorníkem všech řešených případů. Zahrál si ho Lubomír Lipský. Hlavní hrdina tak prochází různými prostředími, když vyšetřuje záhadná úmrtí mezi horolezci, když pátrá po okolnostech podivné smrti tanečnice v hudebním divadle, když zkoumá, proč zmizel profesor v dívčí škole. Závěrečnou epizodu režíroval začínající Jiří Menzel, jenž z celého konvenčně pojednaného triptychu dosáhl asi největší životnosti vyprávěného příběhu. Film vcelku oprávněně zapadl, takže jeho nynější uvedení se stává vzácnou příležitostí seznámit se i s méně známou tvorbou slavného režiséra.
    65%
    Třípovídkový film vznikl podle detektivních předloh Josefa Škvoreckého, každý z příběhů režíroval jiný režisér, avšak hlavní hrdina poručík Borůvka zůstává svorníkem všech řešených případů. Zahrál si ho Lubomír Lipský. Hlavní hrdina tak prochází různými prostředími, když vyšetřuje záhadná úmrtí mezi horolezci, když pátrá po okolnostech podivné smrti tanečnice v hudebním divadle, když zkoumá, proč zmizel profesor v dívčí škole. Závěrečnou epizodu režíroval začínající Jiří Menzel, jenž z celého konvenčně pojednaného triptychu dosáhl asi největší životnosti vyprávěného příběhu. Film vcelku oprávněně zapadl, takže jeho nynější uvedení se stává vzácnou příležitostí seznámit se i s méně známou tvorbou slavného režiséra.
    14
  • Sólo pro starou dámu
    Sólo pro starou dámu (1978)
    Film
    65%
    15
  • Štěňata
    Štěňata (1957)
    FilmRole: třídní

    Jeden z prvních filmů v padesátých letech, které ukazovaly, že mládež má i jiné starosti, než jen plnit údernické závazky. Vypráví o budoucích zdravotních sestřičkách, ketré usilovně hledají způsob, jak se vyhnout mimopražským umístěnkám. Jedna se ukvapeně rozhodne pro sňatek, i když novomanželé nemají kde bydlet. Ženich svou ženu propašuje do bytu nic netušících rodičů. Na scénáři se podílel začínající Miloš Forman.

    Režie:Ivo Novák
    64%

    Jeden z prvních filmů v padesátých letech, které ukazovaly, že mládež má i jiné starosti, než jen plnit údernické závazky. Vypráví o budoucích zdravotních sestřičkách, ketré usilovně hledají způsob, jak se vyhnout mimopražským umístěnkám. Jedna se ukvapeně rozhodne pro sňatek, i když novomanželé nemají kde bydlet. Ženich svou ženu propašuje do bytu nic netušících rodičů. Na scénáři se podílel začínající Miloš Forman.

    Režie:Ivo Novák
    16
  • Brontosaurus
    Brontosaurus (1980)
    FilmRole: ředitelka
    63%
    17
  • Synové a dcery Jakuba skláře
    Synové a dcery Jakuba skláře (1986)
    Seriál
    62%
    18
  • Tony, tobě přeskočilo
    Tony, tobě přeskočilo (1968)
    FilmRole: sociální pracovnice
    Přitažlivě natočená moralita sděluje, že vůbec nezáleží na komfortu a hmotném vybavení, důležité jsou fungující mezilidské vztahy. Přesvědčí se o tom i čtveřice kamarádů z dětského domova, kteří najdou opravdové rodinné zázemí v obyčejné venkovské chalupě a u svérázného svobodného mládence. A vůbec nevadí, že tam chybějí nejrůznější civilizační vymoženosti. Podařilo se tu vyhmátnout velice přesvědčivě i hravě různorodé povahy malých dětí, které teprve v prostředí vzájemné lásky a pochopení skutečně pookřejí.
    Žánry:Rodinný
    62%
    Přitažlivě natočená moralita sděluje, že vůbec nezáleží na komfortu a hmotném vybavení, důležité jsou fungující mezilidské vztahy. Přesvědčí se o tom i čtveřice kamarádů z dětského domova, kteří najdou opravdové rodinné zázemí v obyčejné venkovské chalupě a u svérázného svobodného mládence. A vůbec nevadí, že tam chybějí nejrůznější civilizační vymoženosti. Podařilo se tu vyhmátnout velice přesvědčivě i hravě různorodé povahy malých dětí, které teprve v prostředí vzájemné lásky a pochopení skutečně pookřejí.
    Žánry:Rodinný
    19
  • Bouřlivé víno
    Bouřlivé víno (1976)
    FilmRole: Dvořáčková
    • VOYO
    I když režisér Václav Vorlíček patří k oblíbeným pohádkářům, mnozí jeho kolegové mu vyčítají destruktivní komunistické smýšlení. Takové smýšlení potvrzuje právě tento snímek, zpodobňující v žádoucím politickém klíči \"krizový\" rok 1968 jako rejdy zákeřných odpadlíků, kteří chtějí narušit pokojně budovaný blahobyt. Příběh natočený podle předlohy Jana Kozáka se odehrává v moravském vinařském družstvu, jehož rozšafného předsedu hraje Vladimír Menšík - hrdina musí přestát útoky protivníků, kteří jej obviňují ze zastaralých metod. Prozíravý předseda v nich však odhalí podvodníky, kteří se chtějí jen obohatit. Na tento politicky angažovanou satiru navazují již bezzubé, víceméně odpolitizované hříčky Zralé víno a Mladé víno.
    61%
    I když režisér Václav Vorlíček patří k oblíbeným pohádkářům, mnozí jeho kolegové mu vyčítají destruktivní komunistické smýšlení. Takové smýšlení potvrzuje právě tento snímek, zpodobňující v žádoucím politickém klíči \"krizový\" rok 1968 jako rejdy zákeřných odpadlíků, kteří chtějí narušit pokojně budovaný blahobyt. Příběh natočený podle předlohy Jana Kozáka se odehrává v moravském vinařském družstvu, jehož rozšafného předsedu hraje Vladimír Menšík - hrdina musí přestát útoky protivníků, kteří jej obviňují ze zastaralých metod. Prozíravý předseda v nich však odhalí podvodníky, kteří se chtějí jen obohatit. Na tento politicky angažovanou satiru navazují již bezzubé, víceméně odpolitizované hříčky Zralé víno a Mladé víno.
    20
  • Muž v povětří
    Muž v povětří (1956)
    FilmRole: Čápová
    Česká veselohra je zasazena do malého městečka, které je až příliš často vzrušováno pyrotechnickými pokusy vynálezce Silvestra Čápa. Čáp je bývalý pracovník z blízké sirkárny, ale cítil se zneuznán a továrnu opustil. Svými pokusy přivádí k šílenství nejen sousedy, ruší klid celého městečka. Zakládá si na vynálezu "věčné sirky" a pevně věří, že se mu podaří ji již brzy dokončit. V továrně se chystá výroční oslava založení a Čáp má být vyznamenán jako zlepšovatel. Současně je požádán, aby pro slavnost uspořádal ohňostroj...
    Žánry:Komedie
    61%
    Česká veselohra je zasazena do malého městečka, které je až příliš často vzrušováno pyrotechnickými pokusy vynálezce Silvestra Čápa. Čáp je bývalý pracovník z blízké sirkárny, ale cítil se zneuznán a továrnu opustil. Svými pokusy přivádí k šílenství nejen sousedy, ruší klid celého městečka. Zakládá si na vynálezu "věčné sirky" a pevně věří, že se mu podaří ji již brzy dokončit. V továrně se chystá výroční oslava založení a Čáp má být vyznamenán jako zlepšovatel. Současně je požádán, aby pro slavnost uspořádal ohňostroj...
    Žánry:Komedie
    21
  • Bílá spona
    Bílá spona (1960)
    FilmRole: Jandová, matka Jiřího a Pavla
    Tým vyšetřovatelů SNB řeší případ krádeže zboží z vagonu, připraveného k vyložení na nádraží. Zanedlouho je hlášeno vyloupení skladu obchodního domu Astra a druhý den havaruje nákladní vůz, který byl viděn poblíž Astry. Jeden z vyšetřovatelů zjistí, že jeho mladší bratr se dobře znal s mrtvým řidičem havarovaného vozu a obává se jeho spojení se zločinem. Bílá spona je sedmdesátý devátý film režiséra Martina Friče. Poprvé se na plátnech našich kin detektivka Bílá spona objevila v roce 1960. Bylo to v době, kdy žánr detektivky a dobrodružného filmu prožíval u nás renezanci a snaha o ztvárnění tradičního žánru v nových společenských podmínkách dala vzniknout několika dobrým filmům (např. Případ ještě nekončí, 105% alibi, Kde alibi nestačí, Páté oddělení). Dnes už se nám detektivka o složitém pátrání po pachatelích loupeže ve skladu obchodního domu může zdát poněkud naivní. Od té doby jsme mohli vidět daleko rafinovanější snímky. Ale i v tomto starém příběhu nechybí nic z toho, co k tomuto žánru patří - napětí, nitky vedoucí k rozluštění případu, závěrečná honička, ale především kriminalisté, kteří svou úmornou a mravenčí prací přispěli k vítězství spravedlnosti nad zločinem.
    Žánry:Krimi
    60%
    Tým vyšetřovatelů SNB řeší případ krádeže zboží z vagonu, připraveného k vyložení na nádraží. Zanedlouho je hlášeno vyloupení skladu obchodního domu Astra a druhý den havaruje nákladní vůz, který byl viděn poblíž Astry. Jeden z vyšetřovatelů zjistí, že jeho mladší bratr se dobře znal s mrtvým řidičem havarovaného vozu a obává se jeho spojení se zločinem. Bílá spona je sedmdesátý devátý film režiséra Martina Friče. Poprvé se na plátnech našich kin detektivka Bílá spona objevila v roce 1960. Bylo to v době, kdy žánr detektivky a dobrodružného filmu prožíval u nás renezanci a snaha o ztvárnění tradičního žánru v nových společenských podmínkách dala vzniknout několika dobrým filmům (např. Případ ještě nekončí, 105% alibi, Kde alibi nestačí, Páté oddělení). Dnes už se nám detektivka o složitém pátrání po pachatelích loupeže ve skladu obchodního domu může zdát poněkud naivní. Od té doby jsme mohli vidět daleko rafinovanější snímky. Ale i v tomto starém příběhu nechybí nic z toho, co k tomuto žánru patří - napětí, nitky vedoucí k rozluštění případu, závěrečná honička, ale především kriminalisté, kteří svou úmornou a mravenčí prací přispěli k vítězství spravedlnosti nad zločinem.
    Žánry:Krimi
    22
  • Tereza
    Tereza (1961)
    FilmRole: Machatová
    60%
    23
  • Malý pitaval z velkého města
    Malý pitaval z velkého města (1983)
    SeriálRole: babka v okně (1 - Aranžér)
    • iVysílání
    Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislava Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    59%
    Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislava Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    24
  • 30 případů majora Zemana
    30 případů majora Zemana (1976)
    Seriál
    58%
    25
  • Strakatí andělé
    Strakatí andělé (1964)
    FilmRole: 1. Gabriela - úřednice
    57%
    26
  • Konečně si rozumíme
    Konečně si rozumíme (1976)
    FilmRole: učitelka
    • VOYO
    Po několikaměsíčním pobytu v lázních zjistí čtrnáctiletý Pavel, že ho jeho láska, spolužačka Zuzana, přerostla o hlavu. Navíc si našla nového chlapce - spolužáka, kterému pro jeho výšku přezdívají Eifelák. To je pro Pavla velký otřes a jako správný puberťák se velice trápí, vymýšlí \"krvavé\" pomsty, které se obyčejně obrátí proti němu - zkrátka je úplně rozhozený. Jeho problémy a trápení chápe spíš jeho děda než zaměstnaní rodiče. Ale ta pravá náplast na ránu se najde až v podobě jiné dívky, se kterou se Pavel náhodou seznámí a která je velice zvláštní...
    Žánry:Komedie
    56%
    Po několikaměsíčním pobytu v lázních zjistí čtrnáctiletý Pavel, že ho jeho láska, spolužačka Zuzana, přerostla o hlavu. Navíc si našla nového chlapce - spolužáka, kterému pro jeho výšku přezdívají Eifelák. To je pro Pavla velký otřes a jako správný puberťák se velice trápí, vymýšlí \"krvavé\" pomsty, které se obyčejně obrátí proti němu - zkrátka je úplně rozhozený. Jeho problémy a trápení chápe spíš jeho děda než zaměstnaní rodiče. Ale ta pravá náplast na ránu se najde až v podobě jiné dívky, se kterou se Pavel náhodou seznámí a která je velice zvláštní...
    Žánry:Komedie
    27
  • Zámek pro Barborku
    Zámek pro Barborku (1962)
    FilmRole: správcová
    55%
    28
  • Zlatý pavouk
    Zlatý pavouk (1956)
    FilmRole: teta
    Od poloviny 50. let začaly vznikat zprvu ještě nesmělé pokusy o běžný kriminální film, který by se nehemžil nepřátelskými agenty. V tomto případě, ještě hodně toporném a proklamativním, se však tvůrci dostali jen do půli cesty: někdejší příslušník hrabivých revolučních gard, profesí zubař, se na samém konci války zmocní zlatého pokladu, který pocházel od vězňů z německých koncentračních táborů. Avšak zlato vykoupené krví nevinných obětí ani novému majiteli, jenž zpychne a vede zhýralý život, nepřinese štěstí, po letech jej čeká krušné odhalení. Za zmínku stojí, že svou první \"dospělou\" roli zde ještě nepříliš poutavě vytvořila Jana Brejchová.
    Žánry:Krimi
    55%
    Od poloviny 50. let začaly vznikat zprvu ještě nesmělé pokusy o běžný kriminální film, který by se nehemžil nepřátelskými agenty. V tomto případě, ještě hodně toporném a proklamativním, se však tvůrci dostali jen do půli cesty: někdejší příslušník hrabivých revolučních gard, profesí zubař, se na samém konci války zmocní zlatého pokladu, který pocházel od vězňů z německých koncentračních táborů. Avšak zlato vykoupené krví nevinných obětí ani novému majiteli, jenž zpychne a vede zhýralý život, nepřinese štěstí, po letech jej čeká krušné odhalení. Za zmínku stojí, že svou první \"dospělou\" roli zde ještě nepříliš poutavě vytvořila Jana Brejchová.
    Žánry:Krimi
    29
  • 30
  • Stříbrná pila
    Stříbrná pila (1978)
    Seriál
    • iVysílání
    50%
    31
  • Útěk ze stínu
    Útěk ze stínu (1958)
    FilmRole: zákaznice v hudebninách

    Vzorové psychologické drama líčí, s jakými obtížemi se rodí nové socialistické smýšlení, Režisér Jiří Sequens varuje před neuváženými sňatky do rodin poražené buržoazie, protože někdejší honorace odmítá příjmout člověka z jiné společenské vrstvy. Přesvědčí se o tom i hrdinové tohoto filmu. Bývalý majitel lékárny se totiž nechce smířit s tím, že jeho dcera si vzala pouhého technického kreslíře. Otcovy nenávistné intriky ovšem zaviní, že citlivá žena se pokusí o sebevraždu. Žlučovitého starce ztělesnil František Smolík, který dokázal polidštit i výsostně zápornou postavu.

    50%

    Vzorové psychologické drama líčí, s jakými obtížemi se rodí nové socialistické smýšlení, Režisér Jiří Sequens varuje před neuváženými sňatky do rodin poražené buržoazie, protože někdejší honorace odmítá příjmout člověka z jiné společenské vrstvy. Přesvědčí se o tom i hrdinové tohoto filmu. Bývalý majitel lékárny se totiž nechce smířit s tím, že jeho dcera si vzala pouhého technického kreslíře. Otcovy nenávistné intriky ovšem zaviní, že citlivá žena se pokusí o sebevraždu. Žlučovitého starce ztělesnil František Smolík, který dokázal polidštit i výsostně zápornou postavu.

    32
  • Sedmý kontinent
    Sedmý kontinent (1960)
    FilmRole: Rubešová
    48%
    33
  • Čas lásky a naděje
    Čas lásky a naděje (1976)
    FilmRole: Verunka
    47%
    34
  • Druhý dech
    Druhý dech (1989)
    Seriál
    • iVysílání
    46%
    35
  • Osení
    Osení (1960)
    FilmRole: Slouková
    44%
    36
  • Transit Carlsbad
    Transit Carlsbad (1966)
    FilmRole: pokojská

    I v \" osvícených \" 60. létech si filmaři rádi hráli na špiony. V mondénním prostředí přepychového karlovarského hotelu se tak odehraje stejně mondénní šaráda, v níž několik zahraničních agentů projeví zájem o věhlasného rakouského vědce, objevitele umělých bílkovin. Ohrožený muž naštěstí ani nepostřehne, jaké sítě se kolem něho smotávaly, jeho ochrankou byla totiž pověřena záhadná madam Elizabeth, mezi agenty proslulá jako 006, ve skutečnosti pracující pro Státní bezpečnost. Jako parodie by film možná uspěl, jenže vážně míněný sotva někoho přesvěsčí - a nic na tom nemění ani scénáristická účast renomovaného Jana Procházky.

    Žánry:DramaKrimi
    41%

    I v \" osvícených \" 60. létech si filmaři rádi hráli na špiony. V mondénním prostředí přepychového karlovarského hotelu se tak odehraje stejně mondénní šaráda, v níž několik zahraničních agentů projeví zájem o věhlasného rakouského vědce, objevitele umělých bílkovin. Ohrožený muž naštěstí ani nepostřehne, jaké sítě se kolem něho smotávaly, jeho ochrankou byla totiž pověřena záhadná madam Elizabeth, mezi agenty proslulá jako 006, ve skutečnosti pracující pro Státní bezpečnost. Jako parodie by film možná uspěl, jenže vážně míněný sotva někoho přesvěsčí - a nic na tom nemění ani scénáristická účast renomovaného Jana Procházky.

    Žánry:DramaKrimi
    37