Saša Rašilov (I): Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Saša Rašilov (I): Filmy a seriály

  • Hostinec „U kamenného stolu“
    Hostinec „U kamenného stolu“ (1948)
    FilmRole: hostinský Tatrmuž
    Do lázeňského městečka Džbery přijíždí na dovolenou rodina městského rady Dyndery a jako každý rok se ubytují ve svém oblíbeném hotelu "U kamenného stolu". K majitelů hotelu manželům Tatrmužovým přijíždějí na prázdniny i jejich dva synovci, mladí mužové Spytihněv a Tomáš, kteří spolu nemluví od té doby, co se jako malí kluci pohádali o skleněnou duhovou kuličku. Hned po příjezdu jsou Spytihněv i Tomáš okouzleni Dynderovými dcerami Věrou a Alenou a začnou se jim dvořit. Klidný začátek prázdninové idyly je však narušen útěkem hostinské Boženky s hercem kočovné herecké společnosti Benem Mertensem. Neštastný Tatrmuž se uzavře ve svém pokoji a a odmítá z něho vyjít. Vedení podniku se tedy musí ujmout oba synovci, kteří se každý týden střídají ve funkci šéfa a hlavního číšníka. Hostinec však pod jejich vedením rychle upadá. Dynderovi se nemohou dívat na Tatrmužův smutek a taky na úpadek hotelu a rozhodnou se zakročit. Energická paní Dynderová najde paní Boženku v sousední vesnici a přemluví ji k návratu. Pár zbylých hotelových hostů paní Boženku nadšeně vítá. Tatrmuž manželce odpustí a synovci se konečně mohou věnovat svým dívkám, kterým se podařilo oba mladíky udobřit.
    Žánry:Komedie
    78%
    Do lázeňského městečka Džbery přijíždí na dovolenou rodina městského rady Dyndery a jako každý rok se ubytují ve svém oblíbeném hotelu "U kamenného stolu". K majitelů hotelu manželům Tatrmužovým přijíždějí na prázdniny i jejich dva synovci, mladí mužové Spytihněv a Tomáš, kteří spolu nemluví od té doby, co se jako malí kluci pohádali o skleněnou duhovou kuličku. Hned po příjezdu jsou Spytihněv i Tomáš okouzleni Dynderovými dcerami Věrou a Alenou a začnou se jim dvořit. Klidný začátek prázdninové idyly je však narušen útěkem hostinské Boženky s hercem kočovné herecké společnosti Benem Mertensem. Neštastný Tatrmuž se uzavře ve svém pokoji a a odmítá z něho vyjít. Vedení podniku se tedy musí ujmout oba synovci, kteří se každý týden střídají ve funkci šéfa a hlavního číšníka. Hostinec však pod jejich vedením rychle upadá. Dynderovi se nemohou dívat na Tatrmužův smutek a taky na úpadek hotelu a rozhodnou se zakročit. Energická paní Dynderová najde paní Boženku v sousední vesnici a přemluví ji k návratu. Pár zbylých hotelových hostů paní Boženku nadšeně vítá. Tatrmuž manželce odpustí a synovci se konečně mohou věnovat svým dívkám, kterým se podařilo oba mladíky udobřit.
    Žánry:Komedie
    1
  • Mravnost nade vše
    Mravnost nade vše (1937)
    FilmRole: advokát JUDr. Mach
    Profesor Karas je ve městě váženou osobou. Žije počestný život se svojí ženou a dětmi Evou a Ivanem a jeho životním heslem je "Mravnost nade vše". Ostatně všechno mu vychází do chvíle, než jeho advokáta zkontaktuje jeho nemanželská dcera Věra. V tu chvíli začíná bláznivý kolotoč, do kterého nejvíc zasáhne právě Věra, protože v převlečení za Evinu anglickou vychovatelku se stane součástí Karasovy domácnosti a všechny její členy pomalu odpoutává od upjatosti. Nechybí ani láska - Věra se zamiluje do lékaře Jílovského a Evě poplete hlavu mladý sochař. V tomto snímku hned několik herců dostalo netypické role - Adina Mandlová jako putička Eva, Hugo Haas v roli seriózního profesora a Věra Ferbasová zřejmě ve své nejzdařilejší roli rozumné Věry.
    Žánry:Komedie
    78%
    Profesor Karas je ve městě váženou osobou. Žije počestný život se svojí ženou a dětmi Evou a Ivanem a jeho životním heslem je "Mravnost nade vše". Ostatně všechno mu vychází do chvíle, než jeho advokáta zkontaktuje jeho nemanželská dcera Věra. V tu chvíli začíná bláznivý kolotoč, do kterého nejvíc zasáhne právě Věra, protože v převlečení za Evinu anglickou vychovatelku se stane součástí Karasovy domácnosti a všechny její členy pomalu odpoutává od upjatosti. Nechybí ani láska - Věra se zamiluje do lékaře Jílovského a Evě poplete hlavu mladý sochař. V tomto snímku hned několik herců dostalo netypické role - Adina Mandlová jako putička Eva, Hugo Haas v roli seriózního profesora a Věra Ferbasová zřejmě ve své nejzdařilejší roli rozumné Věry.
    Žánry:Komedie
    2
  • Daleká cesta
    Daleká cesta (1948)
    FilmRole: Mošeles
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    Centrem vyprávění je židovská rodina Kaufmannových, která je postupně transportována do terezínského ghetta a odtud dále směrem na východ. Konce války a osvobození se jako jediná dočká dcera Hana spolu se svým mužem, kterým začíná nový život... Radok originálním způsobem kombinuje fikci s dokumentární ?realitou?, čímž povyšuje konkrétní rodinné trauma na obecně platnou výpověď. Ve svém filmu, který byl vzápětí po uvedení z ideologických důvodů stažen z distribuce, zajímavě a systematicky pracuje s některými symboly či se zvukovou složkou. V kompozici scén jsou patrné expresionistické vzory. Celková formální stránka díla řadí \"Dalekou cestu\" mezi nejoriginálnější díla české kinematografie (nejen) čtyřicátých let.
    76%
    Centrem vyprávění je židovská rodina Kaufmannových, která je postupně transportována do terezínského ghetta a odtud dále směrem na východ. Konce války a osvobození se jako jediná dočká dcera Hana spolu se svým mužem, kterým začíná nový život... Radok originálním způsobem kombinuje fikci s dokumentární ?realitou?, čímž povyšuje konkrétní rodinné trauma na obecně platnou výpověď. Ve svém filmu, který byl vzápětí po uvedení z ideologických důvodů stažen z distribuce, zajímavě a systematicky pracuje s některými symboly či se zvukovou složkou. V kompozici scén jsou patrné expresionistické vzory. Celková formální stránka díla řadí \"Dalekou cestu\" mezi nejoriginálnější díla české kinematografie (nejen) čtyřicátých let.
    3
  • Rodinné trampoty oficiála Tříšky
    Rodinné trampoty oficiála Tříšky (1949)
    FilmRole: vrchní oficiál Odon Tříška
    • VOYO
    Úředník bytového úřadu Tříška je svéráznou postavičkou malého domácího diktátora, dbajícího o dobré mravy v rodinně a pečlivě vykonávajícího svěřenou práci. Leč přijde den, kdy se pan oficiál nervově zhroutí pod návalem razítkování a rozhodne se získat ztracenou rovnováhu na dovolené, samozřejmě uprostřed své početné rodiny. Netrvá dlouho a rodina provázena řadou trampot, odjíždí na vesnici, a přitom netuší, že jejich trable teprve začínají. Ve vesnici jsou totiž omylem považování za očekávanou žňovou brigádu, a tak místo na ryby je oficiál nucen chodit na pole pomáhat při svážení obilí. Ač se tomu zpočátku vzpírá, nakonec najde v práci na poli zalíbení, zcela zapomene na svůj nevyrovnaný nervový stav a dokonce se rozhodne na vesnici zůstat.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    74%
    Úředník bytového úřadu Tříška je svéráznou postavičkou malého domácího diktátora, dbajícího o dobré mravy v rodinně a pečlivě vykonávajícího svěřenou práci. Leč přijde den, kdy se pan oficiál nervově zhroutí pod návalem razítkování a rozhodne se získat ztracenou rovnováhu na dovolené, samozřejmě uprostřed své početné rodiny. Netrvá dlouho a rodina provázena řadou trampot, odjíždí na vesnici, a přitom netuší, že jejich trable teprve začínají. Ve vesnici jsou totiž omylem považování za očekávanou žňovou brigádu, a tak místo na ryby je oficiál nucen chodit na pole pomáhat při svážení obilí. Ač se tomu zpočátku vzpírá, nakonec najde v práci na poli zalíbení, zcela zapomene na svůj nevyrovnaný nervový stav a dokonce se rozhodne na vesnici zůstat.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    4
  • Uloupená hranice
    Uloupená hranice (1947)
    FilmRole: vrchní respicient
    Dramatický příběh Krušnohorského pohraničí se odehrává na podzim roku 1938, kdy mezi českými a německými obyvateli začíná docházet k otevřeným konfliktům, které tvrdě postihují nejen životy národnostně rozdělených sousedů, ale krutě zasahují zejména do osudů smíšených rodin. Vyhrocená situace vede k boji, který však nemá vítězů. S odstoupením pohraničí se po mnichovském diktátě leckteří čeští obyvatelé v malé krušnohorské vesnici nesmíří, bojují s provokujícím henleinovci, ale nakonec musí poslechnout vyšší rozkazy a vydat se do vnitrozemí. V režijním pojetí se patrná dokumentaristická průprava režiséra Jiřího Weisse, který tímto snímkem debutoval na poli celovečerního hraného filmu. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVálečný
    72%
    Dramatický příběh Krušnohorského pohraničí se odehrává na podzim roku 1938, kdy mezi českými a německými obyvateli začíná docházet k otevřeným konfliktům, které tvrdě postihují nejen životy národnostně rozdělených sousedů, ale krutě zasahují zejména do osudů smíšených rodin. Vyhrocená situace vede k boji, který však nemá vítězů. S odstoupením pohraničí se po mnichovském diktátě leckteří čeští obyvatelé v malé krušnohorské vesnici nesmíří, bojují s provokujícím henleinovci, ale nakonec musí poslechnout vyšší rozkazy a vydat se do vnitrozemí. V režijním pojetí se patrná dokumentaristická průprava režiséra Jiřího Weisse, který tímto snímkem debutoval na poli celovečerního hraného filmu. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVálečný
    5
  • Přijdu hned
    Přijdu hned (1942)
    FilmRole: Barvínek, vycpavač zvěře
    Vycpavač zvířat Václav Barvínek strávil pro malicherný spor čtyřiadvacet hodin ve vězení. A právě toho dne byla čtena závěť jeho strýce, v níž stálo, že nebožtík kdesi ukryl šek na milion korun. Pokud nebude do určené doby inkasován, celá částka připadne na dobročinné účely. Ostatní příbuzní vydrancovali veškerý movitý majetek, ve strýcově vile zůstal pouze opuštěný bernardýn, jehož se dobrosrdečný pan Barvínek ujal. Ošizený dědic dál vede prostý život a netuší, že bohatství leží na dosah ruky. Má docela jiné starosti - srdce onoho postaršího tlouštíka zahořelo láskou k dívce, jejíž přívětivost si mylně vyložil... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    72%
    Vycpavač zvířat Václav Barvínek strávil pro malicherný spor čtyřiadvacet hodin ve vězení. A právě toho dne byla čtena závěť jeho strýce, v níž stálo, že nebožtík kdesi ukryl šek na milion korun. Pokud nebude do určené doby inkasován, celá částka připadne na dobročinné účely. Ostatní příbuzní vydrancovali veškerý movitý majetek, ve strýcově vile zůstal pouze opuštěný bernardýn, jehož se dobrosrdečný pan Barvínek ujal. Ošizený dědic dál vede prostý život a netuší, že bohatství leží na dosah ruky. Má docela jiné starosti - srdce onoho postaršího tlouštíka zahořelo láskou k dívce, jejíž přívětivost si mylně vyložil... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    6
  • Andula vyhrála
    Andula vyhrála (1938)
    FilmRole: Mráček, otec Anduly
    Hlavní postavou zručné a svižné komedie je bohatý starý mládenec Pavel Haken, který s pomocí rozmanitých úskoků, lstí a věrného komorníka Václava prchá před pozorností vdavekchtivých dívek a žen. Nakonec odjede s Václavem do víkendové vilky daleko v lesích. Ani tady však nenajde vytoužený klid. Jeho matka totiž poskytla pozemek dívkám z dámského společenského klubu, které si tu postavily letní stanový tábor. V táborové kuchyni tu vypomáhá prostořeká Andula a je to právě ona, na koho Haken narazí. Neobvyklé setkání ho natolik zaujme, že dívku dokonce navštíví v táboře. Po jeho odchodu se slečny nahněvané jeho nedobytností s Andulou vsadí, že ani ona nedokáže starého mládence získat. Dívka finančně výhodnou sázku přijme a překvapivě vyhraje. Mezi ní a Hakenem se zrodí hluboká láska, která je potvrzena svatbou. Pomstychtivé dívky však Hakenovi prozradí sázku, kterou s Andulou uzavřely, což vede mezi manžely k roztržce. Andulu, která Hakena opravdu miluje, manželovy výtky ranní a proto odejde. Než vše dospěje k povinnému šťastnému konci, stane se z Anduly nejen majitelka prosperujícího obchodu s voňavkami, ale také matkou dvou zdravých dvojčat. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    71%
    Hlavní postavou zručné a svižné komedie je bohatý starý mládenec Pavel Haken, který s pomocí rozmanitých úskoků, lstí a věrného komorníka Václava prchá před pozorností vdavekchtivých dívek a žen. Nakonec odjede s Václavem do víkendové vilky daleko v lesích. Ani tady však nenajde vytoužený klid. Jeho matka totiž poskytla pozemek dívkám z dámského společenského klubu, které si tu postavily letní stanový tábor. V táborové kuchyni tu vypomáhá prostořeká Andula a je to právě ona, na koho Haken narazí. Neobvyklé setkání ho natolik zaujme, že dívku dokonce navštíví v táboře. Po jeho odchodu se slečny nahněvané jeho nedobytností s Andulou vsadí, že ani ona nedokáže starého mládence získat. Dívka finančně výhodnou sázku přijme a překvapivě vyhraje. Mezi ní a Hakenem se zrodí hluboká láska, která je potvrzena svatbou. Pomstychtivé dívky však Hakenovi prozradí sázku, kterou s Andulou uzavřely, což vede mezi manžely k roztržce. Andulu, která Hakena opravdu miluje, manželovy výtky ranní a proto odejde. Než vše dospěje k povinnému šťastnému konci, stane se z Anduly nejen majitelka prosperujícího obchodu s voňavkami, ale také matkou dvou zdravých dvojčat. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    7
  • Dobrý voják Švejk
    Dobrý voják Švejk (1931)
    FilmRole: Josef Švejk

    Volný sled nejznámějších scén z populárního Haškova románu. Obavy o komerční úspěch u co nejširších diváckých vrstev přiměly autory ke zkreslujícím změnám: např. polní kurát Katz se změnil ve štábního lékaře . Kompletní kopie se ale nedochovala (protože se nedochovaly části původního negativu, byl film v 50. letech doplněn o vysvětlující mezititulky, nahrazující chybějící scény). Film byl následníkem němých filmů Karla Nolla, a předchůdcem dvojdílné komedie s Rudolfem Hrušínským.

    Žánry:Komedie
    70%

    Volný sled nejznámějších scén z populárního Haškova románu. Obavy o komerční úspěch u co nejširších diváckých vrstev přiměly autory ke zkreslujícím změnám: např. polní kurát Katz se změnil ve štábního lékaře . Kompletní kopie se ale nedochovala (protože se nedochovaly části původního negativu, byl film v 50. letech doplněn o vysvětlující mezititulky, nahrazující chybějící scény). Film byl následníkem němých filmů Karla Nolla, a předchůdcem dvojdílné komedie s Rudolfem Hrušínským.

    Žánry:Komedie
    8
  • Rozina sebranec
    Rozina sebranec (1945)
    FilmRole: fráter Bartolo

    Rozina sebranecHistorické drama o nelehkém osudu temperamentní dívky Roziny.Příběh se odehrává v Praze na začátku 17. století. Rozina se dozví od své matky, že je ve skutečnosti nalezencem. Citově strádající dívka se upne ke své první lásce italskému skláři Nikolovi. Ten ji opustí, ačkoli jí přísahal věrnost. Rozina se proto provdá bez lásky za starého a bohatého zednického cechmistra Karfa, který jí slíbil, že jí po svatbě koupí majestát o manželském původu. Lakomý Karfa však úmluvu nedodrží. Rozina se opět setká s Nikolou a stane se jeho milenkou. Za to je vyhnána z domu a dramatické okamžiky na sebe nenechávají dlouho čekat.

    Žánry:DramaHistorický
    69%

    Rozina sebranecHistorické drama o nelehkém osudu temperamentní dívky Roziny.Příběh se odehrává v Praze na začátku 17. století. Rozina se dozví od své matky, že je ve skutečnosti nalezencem. Citově strádající dívka se upne ke své první lásce italskému skláři Nikolovi. Ten ji opustí, ačkoli jí přísahal věrnost. Rozina se proto provdá bez lásky za starého a bohatého zednického cechmistra Karfa, který jí slíbil, že jí po svatbě koupí majestát o manželském původu. Lakomý Karfa však úmluvu nedodrží. Rozina se opět setká s Nikolou a stane se jeho milenkou. Za to je vyhnána z domu a dramatické okamžiky na sebe nenechávají dlouho čekat.

    Žánry:DramaHistorický
    9
  • Otec Kondelík a ženich Vejvara
    Otec Kondelík a ženich Vejvara (1937)
    FilmRole: Hupner
    Rodina pražského měšťana a mistra malíře pokojů Václava Kondelíka žije ve svém domě v Ječné ulici spokojeně. Klid naruší pozvání na "zástěrkový večírek", kde se dcera Pepička seznámí s mladým magistrátním úředníkem Františkem Vejvarou. Oba mladí lidé se do sebe zamilují. Jejich vztah podporuje i paní Kondelíková, neboť Vejvara by se mohl stát pro dceru vítaným ženichem. Pepiččina známost však naruší ustálený pořádek Kondelíkova života.
    Žánry:Komedie
    69%
    Rodina pražského měšťana a mistra malíře pokojů Václava Kondelíka žije ve svém domě v Ječné ulici spokojeně. Klid naruší pozvání na "zástěrkový večírek", kde se dcera Pepička seznámí s mladým magistrátním úředníkem Františkem Vejvarou. Oba mladí lidé se do sebe zamilují. Jejich vztah podporuje i paní Kondelíková, neboť Vejvara by se mohl stát pro dceru vítaným ženichem. Pepiččina známost však naruší ustálený pořádek Kondelíkova života.
    Žánry:Komedie
    10
  • Nezbedný bakalář
    Nezbedný bakalář (1946)
    FilmRole: pekař
    69%
    11
  • Mladá léta
    Mladá léta (1952)
    FilmRole: Parys
    65%
    12
  • Co se šeptá
    Co se šeptá (1938)
    FilmRole: penzista

    Hugo Haas sice proslul komediálními úlohami, ale jako režisér se začal přiklánět k vážně míněným příběhům. Nejznámější je zajisté Bílá nemoc, avšak i poslední snímek, který u nás natočil před odchodem do emigrace, se stává tklivou sondou do manželského svazku, nad nímž se vznáší stín nevěry. Svedenou dívku zachrání počestný muž, ožení se s ní, oba manžeké se mají rádi, avšak svůdník se po letech vrací, aby ženu zase pokoušel.

    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Hugo Haas
    65%

    Hugo Haas sice proslul komediálními úlohami, ale jako režisér se začal přiklánět k vážně míněným příběhům. Nejznámější je zajisté Bílá nemoc, avšak i poslední snímek, který u nás natočil před odchodem do emigrace, se stává tklivou sondou do manželského svazku, nad nímž se vznáší stín nevěry. Svedenou dívku zachrání počestný muž, ožení se s ní, oba manžeké se mají rádi, avšak svůdník se po letech vrací, aby ženu zase pokoušel.

    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Hugo Haas
    13
  • Modrý závoj
    Modrý závoj (1941)
    FilmRole: Králíček

    Zamotaná vlákna filmového příběhu opřádají milostný poměr sester-dvojčat k mladému herci. Marta Hornová, slepá sólistka rozhlasového orchestru, naváže známost s hercem státní činohry Robertem Holanem. Ten se schází také s její sestrou Helenou, talentovanou sochařkou, kterou však mylně považuje za Martu. Když jí však při schůzce na Petříně vrací modrý závoj, který údajně ztratila při jejich setkání v budově rozhlasu, pochopí Helena, že Holan ve skutečnosti miluje její sestru. Aby nezradila její lásku, ani svůj vztah k pohlednému asistentu oční kliniky Pavlu Průšovi, odhodlá se k rozchodu. Mezitím se Marta na naléhání sluhy Karlíčka podrobí náročné operaci zraku. Po úspěšné operaci pak musí zůstat až do úplného vyléčení v zatemnělém pokoji, kde ji jednoho dne zastihne Holan, pozvaný na návštěvu Helenou. Marta z jeho projevů lásky pozná, že jeho srdce náleží osudovou záměnou její sestře. Děj se opět zaplétá až k nezvyklému závěru. Komorní drama režiséra Jana Alfréda Holmana Modrý závoj podle scénáře Václava Řezáče vzbudilo při premiéře v roce 1941 ohlas nejen suverénně zvládnutým zpracováním (kamera Jaroslav Tuzar, hudba Jiří Srnka), ale především znamenitým hereckým výkonem Vlasty Matulové v náročné dvojroli sester - dvojčat k nerozeznání si podobných zevnějškem, ale diametrálně se lišících povahově. První velkou roli dostala Vlasta Matulová v roce 1940 rovněž v Holmanově filmu Minulost Jany Kosinové. Po nečekaném úspěchu bylo zřejmé, že bude častým hostem před kamerou. Svým osobitým zjevem, zvláštním hlubokým, zdánlivě syrovým a přitom podmanivým hlasem a oduševnělým herectvím se pronikavě lišila od tehdejších filmových milovnic. Eduard Kohout o ní v pamětech napsal: "Její krása byla podivně chladná a andělsky čistá, ale pod tím ledem jako by svítil vnitřní oheň". Velmi dobré herecké výkony podali i její partneři, především Karel Höger v roli herce Roberta Holana a Vladimír Leraus jako MUDr. Pavel Průša. Snímek má i dokumentární hodnotu. Část děje se odehrává v atraktivním prostředí rozhlasu, a také se zde můžeme setkat s vynikajícím českým violoncellistou Ladislavem Zelenkou, s Orchestrem F. O. K a známým dirigentem Otakarem Paříkem. (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaRomantický
    65%

    Zamotaná vlákna filmového příběhu opřádají milostný poměr sester-dvojčat k mladému herci. Marta Hornová, slepá sólistka rozhlasového orchestru, naváže známost s hercem státní činohry Robertem Holanem. Ten se schází také s její sestrou Helenou, talentovanou sochařkou, kterou však mylně považuje za Martu. Když jí však při schůzce na Petříně vrací modrý závoj, který údajně ztratila při jejich setkání v budově rozhlasu, pochopí Helena, že Holan ve skutečnosti miluje její sestru. Aby nezradila její lásku, ani svůj vztah k pohlednému asistentu oční kliniky Pavlu Průšovi, odhodlá se k rozchodu. Mezitím se Marta na naléhání sluhy Karlíčka podrobí náročné operaci zraku. Po úspěšné operaci pak musí zůstat až do úplného vyléčení v zatemnělém pokoji, kde ji jednoho dne zastihne Holan, pozvaný na návštěvu Helenou. Marta z jeho projevů lásky pozná, že jeho srdce náleží osudovou záměnou její sestře. Děj se opět zaplétá až k nezvyklému závěru. Komorní drama režiséra Jana Alfréda Holmana Modrý závoj podle scénáře Václava Řezáče vzbudilo při premiéře v roce 1941 ohlas nejen suverénně zvládnutým zpracováním (kamera Jaroslav Tuzar, hudba Jiří Srnka), ale především znamenitým hereckým výkonem Vlasty Matulové v náročné dvojroli sester - dvojčat k nerozeznání si podobných zevnějškem, ale diametrálně se lišících povahově. První velkou roli dostala Vlasta Matulová v roce 1940 rovněž v Holmanově filmu Minulost Jany Kosinové. Po nečekaném úspěchu bylo zřejmé, že bude častým hostem před kamerou. Svým osobitým zjevem, zvláštním hlubokým, zdánlivě syrovým a přitom podmanivým hlasem a oduševnělým herectvím se pronikavě lišila od tehdejších filmových milovnic. Eduard Kohout o ní v pamětech napsal: "Její krása byla podivně chladná a andělsky čistá, ale pod tím ledem jako by svítil vnitřní oheň". Velmi dobré herecké výkony podali i její partneři, především Karel Höger v roli herce Roberta Holana a Vladimír Leraus jako MUDr. Pavel Průša. Snímek má i dokumentární hodnotu. Část děje se odehrává v atraktivním prostředí rozhlasu, a také se zde můžeme setkat s vynikajícím českým violoncellistou Ladislavem Zelenkou, s Orchestrem F. O. K a známým dirigentem Otakarem Paříkem. (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaRomantický
    14
  • Mikoláš Aleš
    Mikoláš Aleš (1951)
    FilmRole: Rendl

    Na počátku 50. let vznikla řada životopisů, v nichž portrétovaní umělci (vědci, národní buditelé atd.) byli představeni jako předvoj dělnické třídy, jako mluvčí utlačovaných. Prosazovali se navzdory nepřející buržoazii a zpátečníkům všeho možného druhu. Přesně tak je vykreslen i Mikoláš Aleš, jenž zásluhou herce Karla Högera a režiséra Václava Kršky získal aspoň věrohodně polidštěné rysy. Jeho konání je uvěřitelné, dokáže získat soucit i obdiv. Civilisticky, bez přehnaných karikujících prvků film se soustředí na období, kdy se účastnil soutěže na výzdobu Národního divadla.

    63%

    Na počátku 50. let vznikla řada životopisů, v nichž portrétovaní umělci (vědci, národní buditelé atd.) byli představeni jako předvoj dělnické třídy, jako mluvčí utlačovaných. Prosazovali se navzdory nepřející buržoazii a zpátečníkům všeho možného druhu. Přesně tak je vykreslen i Mikoláš Aleš, jenž zásluhou herce Karla Högera a režiséra Václava Kršky získal aspoň věrohodně polidštěné rysy. Jeho konání je uvěřitelné, dokáže získat soucit i obdiv. Civilisticky, bez přehnaných karikujících prvků film se soustředí na období, kdy se účastnil soutěže na výzdobu Národního divadla.

    15
  • Divotvorný klobouk
    Divotvorný klobouk (1952)
    FilmRole: Koliáš
    62%
    16
  • Pancho se žení
    Pancho se žení (1946)
    FilmRole: starosta
    60%
    17
  • Posel úsvitu
    Posel úsvitu (1950)
    FilmRole: policejní ředitel
    60%
    18
  • Panna
    Panna (1940)
    FilmRole: otec Kláry
    59%
    19
  • Dravci
    Dravci (1948)
    FilmRole: Martin Žůrek
    59%
    20
  • Revoluční rok 1848
    Revoluční rok 1848 (1949)
    FilmRole: Houska
    České obrozenecké hnutí je na konci první poloviny 19. století rozpolcené. Zatímco starší generace, např. František Palacký, nabádá ke zdrženlivosti, studenti se kloní k radikálním postojům. Zpráva o revolučních událostech v Paříži přiměje české Pražany k sepsání požadavků českého národa na sebeurčení a na vyhlášení konstituce. Napětí vyvrcholí během Všeslovanského sjezdu na pražském Žofíně. Vídeň české požadavky odmítne a sjezd je rakouskou policií brutálně rozehnán. Praha začne stavět barikády...
    Žánry:DramaHistorický
    58%
    České obrozenecké hnutí je na konci první poloviny 19. století rozpolcené. Zatímco starší generace, např. František Palacký, nabádá ke zdrženlivosti, studenti se kloní k radikálním postojům. Zpráva o revolučních událostech v Paříži přiměje české Pražany k sepsání požadavků českého národa na sebeurčení a na vyhlášení konstituce. Napětí vyvrcholí během Všeslovanského sjezdu na pražském Žofíně. Vídeň české požadavky odmítne a sjezd je rakouskou policií brutálně rozehnán. Praha začne stavět barikády...
    Žánry:DramaHistorický
    21
  • Nikola Šuhaj
    Nikola Šuhaj (1947)
    FilmRole: notář Molnár
    56%
    22
  • Kavárna na hlavní třídě
    Kavárna na hlavní třídě (1953)
    FilmRole: kavárník Stýblo
    56%
    23
  • Tři kamarádi
    Tři kamarádi (1947)
    FilmRole: kuchař
    Mladíci Štěpán, Ludvík a Karel se skamarádili v cizině, kde za druhé světové války bojovali. Teď se vrátili domů a přemýšlejí o další budoucnosti. Štěpán je konstruktérem, a tak si založí autodílnu. Najde se v ní práce i pro Ludvíka, zatímco Karel se zaměstná v automobilové továrně Omega. Mladí podnikatelé jsou však samé dluhy a jejich podnik neprosperuje. Štěpán sice vymyslí zplynovač do aut, ale nemá ani jak ho otestovat. V nouzi největší přijde zpráva, že Štěpán bude dědit po strýci z Jižní Ameriky...
    Žánry:Komedie
    55%
    Mladíci Štěpán, Ludvík a Karel se skamarádili v cizině, kde za druhé světové války bojovali. Teď se vrátili domů a přemýšlejí o další budoucnosti. Štěpán je konstruktérem, a tak si založí autodílnu. Najde se v ní práce i pro Ludvíka, zatímco Karel se zaměstná v automobilové továrně Omega. Mladí podnikatelé jsou však samé dluhy a jejich podnik neprosperuje. Štěpán sice vymyslí zplynovač do aut, ale nemá ani jak ho otestovat. V nouzi největší přijde zpráva, že Štěpán bude dědit po strýci z Jižní Ameriky...
    Žánry:Komedie
    24
  • Poslední bohém
    Poslední bohém (1931)
    FilmRole: Hašek
    54%
    25
  • Křížová trojka
    Křížová trojka (1948)
    FilmRole: Ferdinand Lebeda
    53%
    26
  • Pod jednou střechou
    Pod jednou střechou (1938)
    FilmRole: sochař Apolonius Méršvajndl
    53%
    27
  • Bezdětná
    Bezdětná (1935)
    FilmRole: Syrovátka
    52%
    28