Tereza Kučerová: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Tereza Kučerová: Filmy a seriály

  • Vrať se do hrobu!
    Vrať se do hrobu! (1989)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    Víťa Jakoubek už překročil třicítku, je špatně placený sociolog, spořádaný manžel a každodenními povinnostmi unavený otec dvou dětí. V ústavu, kde pracuje, se podílí na výzkumu postojů středoškolské mládeže. Aby cílovou skupinu lépe pochopil, vydává se za studenta a denně usedá do gymnaziálních škamen. Náhle jako by se vrátil zpátky v čase, cítí se opět mladý a bezstarostný, vidí před sebou spoustu příslibů. Skutečný život se ale ošálit nedá a brzy se přihlásí o svá práva...
    Žánry:Komedie
    73%
    Víťa Jakoubek už překročil třicítku, je špatně placený sociolog, spořádaný manžel a každodenními povinnostmi unavený otec dvou dětí. V ústavu, kde pracuje, se podílí na výzkumu postojů středoškolské mládeže. Aby cílovou skupinu lépe pochopil, vydává se za studenta a denně usedá do gymnaziálních škamen. Náhle jako by se vrátil zpátky v čase, cítí se opět mladý a bezstarostný, vidí před sebou spoustu příslibů. Skutečný život se ale ošálit nedá a brzy se přihlásí o svá práva...
    Žánry:Komedie
    1
  • Faunovo velmi pozdní odpoledne
    Faunovo velmi pozdní odpoledne (1984)
    FilmRole: Tereza
    • Oneplay
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Komediálně laděný film V. Chytilové Faunovo velmi pozdní odpoledne lze označit jako groteskní moralitu. Zachycuje výjevy ze života stárnoucího elegána a svůdce mladých dívek, který se ze strachu před stářím a smrtí zoufale snaží urvat, co se ještě dá. Postupně si však uvědomuje, že jeho počínání je marné a bláhové, že ve svém životě spíše ztrácel než získával. A tak se z Fauna, na první pohled šarmantního a úspěšného muže, stává tragikomická figura zbytečného člověka. Člověka se slabošským charakterem, který po celý život chtěl jen brát a dostávat, aniž by příliš riskoval. Jeho životní styl, úzkostlivě uzavřený do soukromí, je zdánlivě přitažlivý, ale jak sám hrdina zjišťuje, ústí do samoty a prázdnoty. Autorka scénáře V. Chytilová usilovala o jakousi moderní commedii dell'arte. Vrstvením komediálních i vážných situací odkrývá hlubší jádro příběhu, jímž je právě téma stáří a zmarněného života. Snímku dominuje obrazové zachycení Prahy a vynikající herecký výkon L. Suchařípy. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    73%
    Komediálně laděný film V. Chytilové Faunovo velmi pozdní odpoledne lze označit jako groteskní moralitu. Zachycuje výjevy ze života stárnoucího elegána a svůdce mladých dívek, který se ze strachu před stářím a smrtí zoufale snaží urvat, co se ještě dá. Postupně si však uvědomuje, že jeho počínání je marné a bláhové, že ve svém životě spíše ztrácel než získával. A tak se z Fauna, na první pohled šarmantního a úspěšného muže, stává tragikomická figura zbytečného člověka. Člověka se slabošským charakterem, který po celý život chtěl jen brát a dostávat, aniž by příliš riskoval. Jeho životní styl, úzkostlivě uzavřený do soukromí, je zdánlivě přitažlivý, ale jak sám hrdina zjišťuje, ústí do samoty a prázdnoty. Autorka scénáře V. Chytilová usilovala o jakousi moderní commedii dell'arte. Vrstvením komediálních i vážných situací odkrývá hlubší jádro příběhu, jímž je právě téma stáří a zmarněného života. Snímku dominuje obrazové zachycení Prahy a vynikající herecký výkon L. Suchařípy. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    2
  • Pražská 5
    Pražská 5 (1989)
    FilmRole: 4. Barvy - tanečnice
    • Oneplay
    • KVIFF TV
    Během osmdesátých let vybujelo z komunistického podzemí svérázné umělecké hnutí. Stmelilo v sobě řadu nekonformních, mladých lidí a definovalo se výmluvným názvem Pražská 5, jako alternativní proud proti umění oficiálnímu. Díky šokujícím scénickým prostředkům, specifickému humoru a tradicí nezatížené poetice se pět souborů: SKLEP, KŘEČ, MIMOZA, VPŘED, KOLOTOČ rázem zařadilo k nejnavštěvovanějším, nejvýraznějším pražským scénám. Řada ocenění na domácích i zahraničních festivalech a nakonec i zcela zaplněný velký sál Lucerny vedly k myšlence zachytit tuto svéráznou poetiku na filmový pás. Pod režií Tomáše Vorla vznikl r. 1988 ve Filmovém studiu Barrandov experiment, který se po půlročním zákazu dostává i do kin. Film Pražská 5 výrazně zasahuje kulturní podvědomí a posiluje předrevoluční náladu roku 1989. Vyprodaná kina s tleskajícími diváky, nadšené recenze a festivalové ceny potvrzují průraznost a sdělnost tohoto uměleckého hnutí osmdesátých let. „Pražská pětka“ se tak stala potenciálem tvůrčích individualit, dodnes působících v nejrůznějších oborech umění. (Vorelfilm)
    73%
    Během osmdesátých let vybujelo z komunistického podzemí svérázné umělecké hnutí. Stmelilo v sobě řadu nekonformních, mladých lidí a definovalo se výmluvným názvem Pražská 5, jako alternativní proud proti umění oficiálnímu. Díky šokujícím scénickým prostředkům, specifickému humoru a tradicí nezatížené poetice se pět souborů: SKLEP, KŘEČ, MIMOZA, VPŘED, KOLOTOČ rázem zařadilo k nejnavštěvovanějším, nejvýraznějším pražským scénám. Řada ocenění na domácích i zahraničních festivalech a nakonec i zcela zaplněný velký sál Lucerny vedly k myšlence zachytit tuto svéráznou poetiku na filmový pás. Pod režií Tomáše Vorla vznikl r. 1988 ve Filmovém studiu Barrandov experiment, který se po půlročním zákazu dostává i do kin. Film Pražská 5 výrazně zasahuje kulturní podvědomí a posiluje předrevoluční náladu roku 1989. Vyprodaná kina s tleskajícími diváky, nadšené recenze a festivalové ceny potvrzují průraznost a sdělnost tohoto uměleckého hnutí osmdesátých let. „Pražská pětka“ se tak stala potenciálem tvůrčích individualit, dodnes působících v nejrůznějších oborech umění. (Vorelfilm)
    3
  • Kopytem sem, kopytem tam
    Kopytem sem, kopytem tam (1988)
    FilmRole: Jiřina
    • Oneplay
    • Canal+
    Pohledný kontrolor Pepe (T. Hanák), obtloustlý veterinář Dědek (M. Šteindler) a svérázný provozní technik František (D. Vávra) jsou nerozluční kamarádi, kteří si za všech okolností užívají života. S pomocí různých triků si dovedou opatřit dost peněz, které pak utrácejí především ve společnosti lehkých žen, ať už známých nebo cizích. Jejich (nejen) sexuální dobrodružství pokračují i o dovolené na horách – ovšem jen do doby, kdy Pepe onemocní. Když mladík leží v nemocnici na pozorování, dají si rozjaření kamarádi udělat z legrace krevní testy. Výsledek všechny šokuje: jeden ze vzorků je pozitivní na virus HIV. Jenže kvůli zpřeházeným jmenovkám se neví, o čí vzorek se jedná... (Česká televize)
    72%
    Pohledný kontrolor Pepe (T. Hanák), obtloustlý veterinář Dědek (M. Šteindler) a svérázný provozní technik František (D. Vávra) jsou nerozluční kamarádi, kteří si za všech okolností užívají života. S pomocí různých triků si dovedou opatřit dost peněz, které pak utrácejí především ve společnosti lehkých žen, ať už známých nebo cizích. Jejich (nejen) sexuální dobrodružství pokračují i o dovolené na horách – ovšem jen do doby, kdy Pepe onemocní. Když mladík leží v nemocnici na pozorování, dají si rozjaření kamarádi udělat z legrace krevní testy. Výsledek všechny šokuje: jeden ze vzorků je pozitivní na virus HIV. Jenže kvůli zpřeházeným jmenovkám se neví, o čí vzorek se jedná... (Česká televize)
    4
  • Hra o jablko
    Hra o jablko (1978)
    FilmRole: Martina dcera
    • Oneplay
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Do jedné pražské porodnice nastupuje nová zdravotní sestra, mladá a poněkud ztřeštěná Anna Šímová, která má dar vyvolávat chaos. Život znepříjemňuje zejména mladému asistentovi, doktoru Johnovi, který se o ni přes všechno, čím mu komplikuje život, začne zajímat. Přestože má milenku Martu, manželku svého kolegy, nebránil by se dalšímu nezávaznému flirtu, a proto využije náhody a pozve Annu na skleničku. To, co mezi nimi vzniká, bere dívka kupodivu mnohem vážněji než sobecký a zbabělý doktor. John se rozhodne ze vztahu s Annou vycouvat. Jenže pak ji přistihne, jak z laboratoře odnáší výsledek těhotenského testu...
    Žánry:KomedieDrama
    71%
    Do jedné pražské porodnice nastupuje nová zdravotní sestra, mladá a poněkud ztřeštěná Anna Šímová, která má dar vyvolávat chaos. Život znepříjemňuje zejména mladému asistentovi, doktoru Johnovi, který se o ni přes všechno, čím mu komplikuje život, začne zajímat. Přestože má milenku Martu, manželku svého kolegy, nebránil by se dalšímu nezávaznému flirtu, a proto využije náhody a pozve Annu na skleničku. To, co mezi nimi vzniká, bere dívka kupodivu mnohem vážněji než sobecký a zbabělý doktor. John se rozhodne ze vztahu s Annou vycouvat. Jenže pak ji přistihne, jak z laboratoře odnáší výsledek těhotenského testu...
    Žánry:KomedieDrama
    5
  • Panelstory aneb Jak se rodí sídliště
    Panelstory aneb Jak se rodí sídliště (1979)
    FilmRole: učnice
    • Oneplay
    Na rozestavěném sídlišti se někdy i pracuje, ale především zde žijí tisíce lidí a každý z nich má své zájmy, starosti a problémy. Starý venkovan hledá na rozestavěném pražském sídlišti panelák, ve kterém má bydlet s rodinou své dcery. Lidé jsou už z valné části nastěhovaní, avšak ulice ani domy ještě nemají označení. Ani chodníky nejsou zbudovány, a tak se lidé musejí na obřím staveništi brodit blátem. Dobrácký děda je jen jedním ze stovek, ba tisíců lidí, kteří v tomto zmatku prožívají svá drobná či větší každodenní dramata: šestiletý Pepíček utekl ze školky, aby se poprvé setkal s tatínkem, členové kolaudační komise odmítají převzít nové byty se spoustou závad, mladá dívka Soňa se - aspoň po nějaký čas - těší na nastávající roli matky, ale zvažuje, zda vůbec smí do takového světa přivést nový život. A to všechno pozoruje zpoza okna stará paní, která je však možná po smrti… (CS Film)
    Žánry:DramaKomedie
    71%
    Na rozestavěném sídlišti se někdy i pracuje, ale především zde žijí tisíce lidí a každý z nich má své zájmy, starosti a problémy. Starý venkovan hledá na rozestavěném pražském sídlišti panelák, ve kterém má bydlet s rodinou své dcery. Lidé jsou už z valné části nastěhovaní, avšak ulice ani domy ještě nemají označení. Ani chodníky nejsou zbudovány, a tak se lidé musejí na obřím staveništi brodit blátem. Dobrácký děda je jen jedním ze stovek, ba tisíců lidí, kteří v tomto zmatku prožívají svá drobná či větší každodenní dramata: šestiletý Pepíček utekl ze školky, aby se poprvé setkal s tatínkem, členové kolaudační komise odmítají převzít nové byty se spoustou závad, mladá dívka Soňa se - aspoň po nějaký čas - těší na nastávající roli matky, ale zvažuje, zda vůbec smí do takového světa přivést nový život. A to všechno pozoruje zpoza okna stará paní, která je však možná po smrti… (CS Film)
    Žánry:DramaKomedie
    6
  • Šašek a královna
    Šašek a královna (1988)
    Film
    • Oneplay
    • Canal+
    Hradní kastelán se ve svých divokých snech proměňuje v opovrhovaného, ponižovaného šaška, jehož deptá panovačná královna. Režisérka Věra Chytilová si tu pohrává s téměř dokumentárním vylíčením reality a divadelně stylizovanými vizemi, v nichž vládne červená barva. Námět poskytla stejnojmenná divadelní hra Bolka Polívky, jejíž podobu však režisérka často přesahuje, zvláště pak k satirickému vyhrocení, v němž nahlíží naši nedávnou minulost, ztrapněnou poklonkováním před mocnými a bohatými tohoto světa.
    Žánry:Komedie
    69%
    Hradní kastelán se ve svých divokých snech proměňuje v opovrhovaného, ponižovaného šaška, jehož deptá panovačná královna. Režisérka Věra Chytilová si tu pohrává s téměř dokumentárním vylíčením reality a divadelně stylizovanými vizemi, v nichž vládne červená barva. Námět poskytla stejnojmenná divadelní hra Bolka Polívky, jejíž podobu však režisérka často přesahuje, zvláště pak k satirickému vyhrocení, v němž nahlíží naši nedávnou minulost, ztrapněnou poklonkováním před mocnými a bohatými tohoto světa.
    Žánry:Komedie
    7
  • 8
  • Mazaný Filip
    Mazaný Filip (2003)
    Film
    • Oneplay
    Podle vlastní divadelní hry zrežíroval po deseti letech Václav Marhoul i film, jenž je parodií na Chandlerovky a detektiva Phila Marlowa. Než o příběh (Marlow má vypátrat zmizelého muže, bratra-dvojče svého klienta a narazí na mafiánského šéfa L.A. a ženu vamp, jež hraje v hollywoodských filmech) jde o sled scének, vtipů lepších i horších, muzikálových čísel a velkého množství parodických citací (např. Batman, Limonádový Joe, Helzapoppin, Přelet nad kukaččím hnízdem, South Park aj.).
    Žánry:KomedieKrimiParodie
    66%
    Podle vlastní divadelní hry zrežíroval po deseti letech Václav Marhoul i film, jenž je parodií na Chandlerovky a detektiva Phila Marlowa. Než o příběh (Marlow má vypátrat zmizelého muže, bratra-dvojče svého klienta a narazí na mafiánského šéfa L.A. a ženu vamp, jež hraje v hollywoodských filmech) jde o sled scének, vtipů lepších i horších, muzikálových čísel a velkého množství parodických citací (např. Batman, Limonádový Joe, Helzapoppin, Přelet nad kukaččím hnízdem, South Park aj.).
    Žánry:KomedieKrimiParodie
    9
  • Paralelní světy
    Paralelní světy (2001)
    Film
    Především ženské hrdinky vystupují z příběhu velice plasticky a v součtu tvoří důkladnou a detailní mapu ženského světa. Jejich mužské protějšky autor neexponuje jako aktivní elementy, a snad proto může z Paralelních světů dýchnout závan feminismu. Zatímco Tereza touží po přirozeném naplnění vztahu - tedy po dítěti, ambiciózní Kryštof je "spokojeně" uzavřený v současné konstelaci mezi prací, přítelkyní a milenkou. Zarputilost, s jakou Petr Václav pokračuje v cestě mimo vyšlapané pěšiny a mnohdy i proti proudu současných tendencí, vzbuzuje obdiv.
    Žánry:Romantický
    66%
    Především ženské hrdinky vystupují z příběhu velice plasticky a v součtu tvoří důkladnou a detailní mapu ženského světa. Jejich mužské protějšky autor neexponuje jako aktivní elementy, a snad proto může z Paralelních světů dýchnout závan feminismu. Zatímco Tereza touží po přirozeném naplnění vztahu - tedy po dítěti, ambiciózní Kryštof je "spokojeně" uzavřený v současné konstelaci mezi prací, přítelkyní a milenkou. Zarputilost, s jakou Petr Václav pokračuje v cestě mimo vyšlapané pěšiny a mnohdy i proti proudu současných tendencí, vzbuzuje obdiv.
    Žánry:Romantický
    10
  • Žiletky
    Žiletky (1993)
    Film
    65%
    11
  • Na vlky železa
    Na vlky železa (2010)
    Seriál

    Příběh ze současnosti, v němž hlavním hrdinou je lékař, který se účastní výběrového řízení na privatizaci okresní nemocnice. Objektivita rozhodování je zpochybněna pokusem diskreditovat jej před veřejností. On sám pátrá po okolnostech a vyprovokuje zásah ministerské inspekce. Před našima očima probíhá souboj, který obnažuje zákulisí veřejné správy a naznačuje vazby do nejvyšších míst.

    Žánry:Thriller
    60%

    Příběh ze současnosti, v němž hlavním hrdinou je lékař, který se účastní výběrového řízení na privatizaci okresní nemocnice. Objektivita rozhodování je zpochybněna pokusem diskreditovat jej před veřejností. On sám pátrá po okolnostech a vyprovokuje zásah ministerské inspekce. Před našima očima probíhá souboj, který obnažuje zákulisí veřejné správy a naznačuje vazby do nejvyšších míst.

    Žánry:Thriller
    12
  • Sarajevský atentát
    Sarajevský atentát (1975)
    Film
    Více jugoslávský než český film líčí v romantickém hávu proslulý atentát na následníka trůnu Ferdinanda a jeho choť, předcházející výbuchu první světové války. Režisér Veljko Bulajić své vyprávění pojednal jako širokou výpravnou fresku, v níž dosti popisně a ilustrativně zachytil vzrušené politické dění v rakousko-uherské monarchii od nejvyšších politických špiček až ke spiklencům, hledajícím národní svobodu i cestou individuálního násilí. Snad zaujme, že vznešený pár, jehož cesta tragicky skončila v Sarajevu, si zahráli tehdejší mezinárodní hvězdy Christopher Plummer a Florinda Bolkanová; zjednali jim notnou dávku diváckých sympatií, ale méně již pronikli do jejich aristokratické mentality a státnických úvah. Nebylo ponecháno ani původní mnohačetné jazykové rozvrstvení, všechny postavy jsou dabovány do češtiny.
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    60%
    Více jugoslávský než český film líčí v romantickém hávu proslulý atentát na následníka trůnu Ferdinanda a jeho choť, předcházející výbuchu první světové války. Režisér Veljko Bulajić své vyprávění pojednal jako širokou výpravnou fresku, v níž dosti popisně a ilustrativně zachytil vzrušené politické dění v rakousko-uherské monarchii od nejvyšších politických špiček až ke spiklencům, hledajícím národní svobodu i cestou individuálního násilí. Snad zaujme, že vznešený pár, jehož cesta tragicky skončila v Sarajevu, si zahráli tehdejší mezinárodní hvězdy Christopher Plummer a Florinda Bolkanová; zjednali jim notnou dávku diváckých sympatií, ale méně již pronikli do jejich aristokratické mentality a státnických úvah. Nebylo ponecháno ani původní mnohačetné jazykové rozvrstvení, všechny postavy jsou dabovány do češtiny.
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    13
  • Pasti, pasti, pastičky
    Pasti, pasti, pastičky (1998)
    Film
    • Oneplay
    • SledovaniTV
    • KVIFF TV
    • +1
    Černá komedie Věry Chytilové inspirovaná skutečnými událostmi. Dva vlivní muži a dlouholetí známí, architekt Petr a poslanec Pepa, se vracejí z večírku mafiána Bacha, když uvidí u cesty stopařku Lenku, které došel benzín a potřebuje pomoct. Muži ji však místo pomoci v lese znásilní a Lenka, která se při snaze bránit ztratí vědomí. Po probuzení si nic nepamatuje, a tak oba pozve k sobě na chatu na skleničku. Oba ovšem po chvíli usínají, protože Lenka, která ztrátu paměti pouze předstírala, jim dala do pití sedativa, aby se jim mohla pomstít. Oba muže vykastruje, aby jim zabránila v opakování tohoto hrůzného činu. Když se pak oba probouzejí, Lenka je pryč a oni pomalu zjišťují, co se jim stalo, zatímco spali...
    Žánry:DramaKomedie
    59%
    Černá komedie Věry Chytilové inspirovaná skutečnými událostmi. Dva vlivní muži a dlouholetí známí, architekt Petr a poslanec Pepa, se vracejí z večírku mafiána Bacha, když uvidí u cesty stopařku Lenku, které došel benzín a potřebuje pomoct. Muži ji však místo pomoci v lese znásilní a Lenka, která se při snaze bránit ztratí vědomí. Po probuzení si nic nepamatuje, a tak oba pozve k sobě na chatu na skleničku. Oba ovšem po chvíli usínají, protože Lenka, která ztrátu paměti pouze předstírala, jim dala do pití sedativa, aby se jim mohla pomstít. Oba muže vykastruje, aby jim zabránila v opakování tohoto hrůzného činu. Když se pak oba probouzejí, Lenka je pryč a oni pomalu zjišťují, co se jim stalo, zatímco spali...
    Žánry:DramaKomedie
    14
  • Šest statečných
    Šest statečných (1999)
    FilmRole: Pražské nokturno aneb Komora
    Celovečerní film složený z 6 krátkých filmů - 3 českých a 3 slovenských začínajících autorů. Keď nie, tak nie - režie Vladimír Král. Film o drezúře slonů, o tom, jak se nevyplatí ničit si některými věcmi nervy. Tomík - režie Vojtěch Mašek. Absurdní příběh exhibicionisty a jeho rodičů. Rojkovia - režie Jaroslav Vojtek. Příběh o složitosti vztahů v mladém manželství. Pražské nokturno - režie Tereza Kučerová. Zprostředkovává neurotický pocit z velkoměsta. Zloději - režie Martin Repka. Oleg ze svého bytu pozoruje realitu na našich sídlištích. O kouzelném zvonu - režie Aurel Klimt. Obyvatelé městečka Podkrkavice získají darem z Tibetu zvon, který v nich svou harmonií probouzí dobrosrdečnost.
    54%
    Celovečerní film složený z 6 krátkých filmů - 3 českých a 3 slovenských začínajících autorů. Keď nie, tak nie - režie Vladimír Král. Film o drezúře slonů, o tom, jak se nevyplatí ničit si některými věcmi nervy. Tomík - režie Vojtěch Mašek. Absurdní příběh exhibicionisty a jeho rodičů. Rojkovia - režie Jaroslav Vojtek. Příběh o složitosti vztahů v mladém manželství. Pražské nokturno - režie Tereza Kučerová. Zprostředkovává neurotický pocit z velkoměsta. Zloději - režie Martin Repka. Oleg ze svého bytu pozoruje realitu na našich sídlištích. O kouzelném zvonu - režie Aurel Klimt. Obyvatelé městečka Podkrkavice získají darem z Tibetu zvon, který v nich svou harmonií probouzí dobrosrdečnost.
    15
  • Hezké chvilky bez záruky
    Hezké chvilky bez záruky (2006)
    Film
    • Canal+
    • SledovaniTV
    • DaFilms
    Tragikomedie, jak si nelze dělat iluze, v jejímž středu stojí postava psycholožky Hany, která se snaží řešit nejrůznější životní situace svých klientů, mladých i starých, bohatých i chudých, i duchem, do jejichž spletitých osudů se zapojuje také její vlastní životní příběh. Ve výrazných epizodách, v útržkovitém zachycení jednotlivých emocionálních příběhů lásky opětované i neopětované, žárlivé i posesivní, zvrácené i altruistické - všech těch touhou po lásce řízených osudů, které na sebe narážejí a vzájemně se proplétají i s životním příběhem samotné psycholožky - všech, které trápí potíže spojené se zaměstnáním, kteří trpí pocitem strachu, že neobstojí, díky nejrůznějším tlakům, příliš velké zodpovědnosti, konflikty s kolegy, nejistotou pracovního místa, depresemi z pocitu přetížení i jednotvárností a nudou. Autoři chtějí postihnout celý rejstřík současné problematiky tak, aby v jejich spletité kumulaci vynikla směšnost i hrůza žabomyší existence mnohých z nás.
    Žánry:DramaKomedie
    50%
    Tragikomedie, jak si nelze dělat iluze, v jejímž středu stojí postava psycholožky Hany, která se snaží řešit nejrůznější životní situace svých klientů, mladých i starých, bohatých i chudých, i duchem, do jejichž spletitých osudů se zapojuje také její vlastní životní příběh. Ve výrazných epizodách, v útržkovitém zachycení jednotlivých emocionálních příběhů lásky opětované i neopětované, žárlivé i posesivní, zvrácené i altruistické - všech těch touhou po lásce řízených osudů, které na sebe narážejí a vzájemně se proplétají i s životním příběhem samotné psycholožky - všech, které trápí potíže spojené se zaměstnáním, kteří trpí pocitem strachu, že neobstojí, díky nejrůznějším tlakům, příliš velké zodpovědnosti, konflikty s kolegy, nejistotou pracovního místa, depresemi z pocitu přetížení i jednotvárností a nudou. Autoři chtějí postihnout celý rejstřík současné problematiky tak, aby v jejich spletité kumulaci vynikla směšnost i hrůza žabomyší existence mnohých z nás.
    Žánry:DramaKomedie
    16
  • UŽ
    (1996)
    Film

    Příběh s nadsázkou vypráví příběh z karlínského podsvětí o začínající prostitutce, jejím dobráckém pasákovi a o neúplatném policistovi z místního jezdeckého oddílu. Všechny tři postavy hrají role, které jim příliš nesedí. Venkovská dívka Valentýna se dostane do Prahy za dosti dramatických okolností a kupodivu je ochotna stát se prostitutkou, ačkoliv se brání jít s nějakým zákazníkem. Náhodou se zaplétá do osidel, spřádaných slizkým mafiánem Pavoukem, a odmítá podporu, kterou jí nabízí zamilovaný nadstrážmistr Viktor Sokol. Pavoukův poskok Milan, řečený Šáša, by byl rád tvrdým pasákem, ale neumí to. Příběh v parodické rovině komentuje nejrůznější nešvary soudobé společnosti (válka s Němci spočívající ve vývozu plastikových trpaslíků), ale i to, že lidé jsou nuceni být tím, čím vlastně vůbec nejsou...

    Žánry:Komedie
    49%

    Příběh s nadsázkou vypráví příběh z karlínského podsvětí o začínající prostitutce, jejím dobráckém pasákovi a o neúplatném policistovi z místního jezdeckého oddílu. Všechny tři postavy hrají role, které jim příliš nesedí. Venkovská dívka Valentýna se dostane do Prahy za dosti dramatických okolností a kupodivu je ochotna stát se prostitutkou, ačkoliv se brání jít s nějakým zákazníkem. Náhodou se zaplétá do osidel, spřádaných slizkým mafiánem Pavoukem, a odmítá podporu, kterou jí nabízí zamilovaný nadstrážmistr Viktor Sokol. Pavoukův poskok Milan, řečený Šáša, by byl rád tvrdým pasákem, ale neumí to. Příběh v parodické rovině komentuje nejrůznější nešvary soudobé společnosti (válka s Němci spočívající ve vývozu plastikových trpaslíků), ale i to, že lidé jsou nuceni být tím, čím vlastně vůbec nejsou...

    Žánry:Komedie
    17
  • Vyhnání z ráje
    Vyhnání z ráje (2001)
    FilmRole: a scéna a návrhy titulků
    • SledovaniTV

    Dovolená u moře. Na pláži filozofují po prohýřené noci doktor Rosťa s přítelem Petrem o podstatě člověka. Jejich vzrušenou debatu o tom, zda je člověk Bůh nebo Ďábel, přeruší vpád naháče z vedlejší nudistické pláže Paradiso. Muž zoufale hledá lékaře, protože jeho malý syn asi snědl něco, co neměl. Nyní však vychází najevo, že dosavadní příběh byla fikce a že doktor je současně i režisér jakéhosi experimentálního dokumentu. Smyslem filmu je analyzovat, čím se nahý člověk liší od opice. „Materiálem“ k tomuto bádání jsou dobrovolníci, nudisté, které zlákaly peníze, zvědavost nebo touha po exhibici. Ti však nejsou o podstatě experimentu pravdivě informováni, aby se v situacích, které jim filmový štáb nastraží, chovali co nejpřirozeněji. Celý projekt financuje zbohatlický ruský producent Igor. Naivně věří, že se mu podaří potlačit filozofické ambice tvůrců a na lascivní komedii o naháčích pak slušně vydělá. Kromě toho chce mít ze své rozmazlené dcery Lenky herečku. Natáčení provází řada konfliktů, vztahy mezi protagonisty se vyhrocují, ponižovaní nudisté se bouří a za režisérem přijede nečekaně manželka, známá hvězda, řešit i s dětmi rodinné problémy. Situace na pláži Paradiso spěje nevyhnutelně k dramatickému konci. Režisérka Věra Chytilová se opět po hořké komedii PASTI, PASTI, PASTIČKY vrací ke svému zásadnímu celoživotnímu tématu – morálce, svobodě, hledání smyslu existence. Princip „filmu ve filmu“ umožňuje nahlédnout téma z různých úhlů a v několika významových rovinách. „Náš příběh hledá odpověď na to, jestli člověk dokáže být šťasten, když k tomu má možnost. Zda není zahlcen malichernostmi a dovede se dívat na život z ptačí perspektivy. Nahota je ve filmu chápána obrazně jako určitý druh osvobození. Nedovoluje nic předstírat, zbavuje nás předsudků. Ten příběh ale není o nahotě, ale o lidské hlouposti a nepoučitelnosti,“ míní režisérka. Spoluautor scénáře a představitel hlavní role Bolek Polívka říká: „Vyhnání z ráje je také o manipulaci a tvůrčím šílenství. Náš film – to jsou drobná pozorování lidského chování, která mají svůj patos i svoji velikost. Pojednává o lidských citech, vášních a vztazích, i o temné primitivní stránce naší přirozenosti.“ Věra Chytilová chtěla natočit podobenství o tom, jak filmaři natáčejí podobenství, o nahotě jako základu přirozenosti, o nahotě jako rajském stavu odkazujícím až k Adamu a Evě. A také o tvůrčí posedlosti, která nevnímá hrozící důsledky. Ale vyšla jí pitvorná skrumáž po sobě se válejících naháčů, jednou s postavami dobře rostlými, jindy s těly obézními, ochablými, s nestvůrně vyvalenými břichy.

    Žánry:KomedieErotický
    38%

    Dovolená u moře. Na pláži filozofují po prohýřené noci doktor Rosťa s přítelem Petrem o podstatě člověka. Jejich vzrušenou debatu o tom, zda je člověk Bůh nebo Ďábel, přeruší vpád naháče z vedlejší nudistické pláže Paradiso. Muž zoufale hledá lékaře, protože jeho malý syn asi snědl něco, co neměl. Nyní však vychází najevo, že dosavadní příběh byla fikce a že doktor je současně i režisér jakéhosi experimentálního dokumentu. Smyslem filmu je analyzovat, čím se nahý člověk liší od opice. „Materiálem“ k tomuto bádání jsou dobrovolníci, nudisté, které zlákaly peníze, zvědavost nebo touha po exhibici. Ti však nejsou o podstatě experimentu pravdivě informováni, aby se v situacích, které jim filmový štáb nastraží, chovali co nejpřirozeněji. Celý projekt financuje zbohatlický ruský producent Igor. Naivně věří, že se mu podaří potlačit filozofické ambice tvůrců a na lascivní komedii o naháčích pak slušně vydělá. Kromě toho chce mít ze své rozmazlené dcery Lenky herečku. Natáčení provází řada konfliktů, vztahy mezi protagonisty se vyhrocují, ponižovaní nudisté se bouří a za režisérem přijede nečekaně manželka, známá hvězda, řešit i s dětmi rodinné problémy. Situace na pláži Paradiso spěje nevyhnutelně k dramatickému konci. Režisérka Věra Chytilová se opět po hořké komedii PASTI, PASTI, PASTIČKY vrací ke svému zásadnímu celoživotnímu tématu – morálce, svobodě, hledání smyslu existence. Princip „filmu ve filmu“ umožňuje nahlédnout téma z různých úhlů a v několika významových rovinách. „Náš příběh hledá odpověď na to, jestli člověk dokáže být šťasten, když k tomu má možnost. Zda není zahlcen malichernostmi a dovede se dívat na život z ptačí perspektivy. Nahota je ve filmu chápána obrazně jako určitý druh osvobození. Nedovoluje nic předstírat, zbavuje nás předsudků. Ten příběh ale není o nahotě, ale o lidské hlouposti a nepoučitelnosti,“ míní režisérka. Spoluautor scénáře a představitel hlavní role Bolek Polívka říká: „Vyhnání z ráje je také o manipulaci a tvůrčím šílenství. Náš film – to jsou drobná pozorování lidského chování, která mají svůj patos i svoji velikost. Pojednává o lidských citech, vášních a vztazích, i o temné primitivní stránce naší přirozenosti.“ Věra Chytilová chtěla natočit podobenství o tom, jak filmaři natáčejí podobenství, o nahotě jako základu přirozenosti, o nahotě jako rajském stavu odkazujícím až k Adamu a Evě. A také o tvůrčí posedlosti, která nevnímá hrozící důsledky. Ale vyšla jí pitvorná skrumáž po sobě se válejících naháčů, jednou s postavami dobře rostlými, jindy s těly obézními, ochablými, s nestvůrně vyvalenými břichy.

    Žánry:KomedieErotický
    18
  • Don Gio
    Don Gio (1992)
    FilmRole: bruslící servírka
    Don Gio - expresivní morální kulturní horor o těch, kteří se smyslem pro morbiditu, amorálnost a business oslavují úmrtí a hrají Mozarta tak, aby se obracel v hrobě a tak konečně našli, kde je pohřben. Don Gio konce minulého století je postmoderní opera zpracovaná jako videoklip pro filmové plátno v režii bratrů Cabanů. Je to první český film vytvořený v koprodukci s Českou televizí. V první větší roli (Leporela) uvidíte exhibujícího Jaroslava Duška, elegantní Chantal Poullain (Elvíra), nedávno odvolaného ředitele Národního divadla Daniela Dvořáka v roli ředitele divadla a především v titulní roli Karla Rodena, který se ve filmu ocitá v aréně duchovních vztahů a tělesných styků. Don Gio je film o divadle dnů roku 1991, jehož protagonisty jsou postavy Mozartova Dona Giovanniho. Ačkoli by měly být po 200 letech moudřejší, dopouštějí se stejných chyb, trpí stejnými sebeklamy, namlouvají si vlastní genialitu. Touha po vlastní osobitosti vyznívá o to marněji, oč dokonaleji zní původní stará Mozartova hudba, napsaná lehkou rukou Fantazie. Podstata je stejná, jen rekvizity se změnily. Film je nádhernou obrazovou mozaikou, vždy však (nepříjemně) aktuální. (Česká televize)
    Žánry:Hudební
    36%
    Don Gio - expresivní morální kulturní horor o těch, kteří se smyslem pro morbiditu, amorálnost a business oslavují úmrtí a hrají Mozarta tak, aby se obracel v hrobě a tak konečně našli, kde je pohřben. Don Gio konce minulého století je postmoderní opera zpracovaná jako videoklip pro filmové plátno v režii bratrů Cabanů. Je to první český film vytvořený v koprodukci s Českou televizí. V první větší roli (Leporela) uvidíte exhibujícího Jaroslava Duška, elegantní Chantal Poullain (Elvíra), nedávno odvolaného ředitele Národního divadla Daniela Dvořáka v roli ředitele divadla a především v titulní roli Karla Rodena, který se ve filmu ocitá v aréně duchovních vztahů a tělesných styků. Don Gio je film o divadle dnů roku 1991, jehož protagonisty jsou postavy Mozartova Dona Giovanniho. Ačkoli by měly být po 200 letech moudřejší, dopouštějí se stejných chyb, trpí stejnými sebeklamy, namlouvají si vlastní genialitu. Touha po vlastní osobitosti vyznívá o to marněji, oč dokonaleji zní původní stará Mozartova hudba, napsaná lehkou rukou Fantazie. Podstata je stejná, jen rekvizity se změnily. Film je nádhernou obrazovou mozaikou, vždy však (nepříjemně) aktuální. (Česká televize)
    Žánry:Hudební
    19
  • O život
    O život (2008)
    Film

    Michal (Vojta Kotek) se zúčastní oslavy na lesní chatě. Řízením osudu zůstane po skončení oslavy na chatě sám s dívkou Zitou (Dorota Nvotová), kterou vidí poprvé v životě. I když není zrovna jeho typ, pod vlivem výjimečných okolností s ní prožije vášnivou noc. Vlivem lapálie, která se jim stane, jsou nuceni spěchat zpět do města. Náhle jde sice "o život", ale poněkud jiným způsobem a obráceně, než jsme zvyklí. Z chaty uprostřed lesů se vydávají ještě v noci na cestu, aby vše vyřešili. Do cesty se jim, jako v každé správné road-movie, staví nečekané překážky a všechno se komplikuje víc, než zpočátku čekali, takže je tu dost dramatických situací pro to, aby se Michal se Zitou postupně o sobě dověděli víc a zjistili, co všechno mají společného. Jejich cestu navíc doprovází záhadná bytost (Robert Nebřenský) a postava (Bob Klepl), kterou můžeme označit jako ducha zemřelého. Všechny postavy se v průběhu filmu navíc různě propojují a vše spěje k překvapivému rozuzlení...

    Žánry:Komedie
    35%

    Michal (Vojta Kotek) se zúčastní oslavy na lesní chatě. Řízením osudu zůstane po skončení oslavy na chatě sám s dívkou Zitou (Dorota Nvotová), kterou vidí poprvé v životě. I když není zrovna jeho typ, pod vlivem výjimečných okolností s ní prožije vášnivou noc. Vlivem lapálie, která se jim stane, jsou nuceni spěchat zpět do města. Náhle jde sice "o život", ale poněkud jiným způsobem a obráceně, než jsme zvyklí. Z chaty uprostřed lesů se vydávají ještě v noci na cestu, aby vše vyřešili. Do cesty se jim, jako v každé správné road-movie, staví nečekané překážky a všechno se komplikuje víc, než zpočátku čekali, takže je tu dost dramatických situací pro to, aby se Michal se Zitou postupně o sobě dověděli víc a zjistili, co všechno mají společného. Jejich cestu navíc doprovází záhadná bytost (Robert Nebřenský) a postava (Bob Klepl), kterou můžeme označit jako ducha zemřelého. Všechny postavy se v průběhu filmu navíc různě propojují a vše spěje k překvapivému rozuzlení...

    Žánry:Komedie
    20