Andrea Čunderlíková: Nejlepší filmy
a seriály

6.5

Andrea Čunderlíková: Filmy a seriály

  • Zabil jsem Einsteina, pánové...
    Zabil jsem Einsteina, pánové... (1969)
    FilmRole: klapka
    • VOYO
    • iVysílání
    Fantastický příběh, jehož děj se odehrává střídavě v Americe, někdy na přelomu druhého a třetího tisíciletí, a v Praze roku 1911, je založen na myšlence, zda a do jaké míry by předčasná smrt zakladatele moderní fyziky, Alberta Einsteina, ovlivnila vývoj naší civilizace. Na rozdíl od většiny děl tohoto žánru, která posunují příběh do daleké budoucnosti, se zde děj naopak vrací pomocí "stroje času" do minulosti. Jako historický fakt autoři označili skutečnost, že profesor Einstein mohl přijít v Praze roku 1911 o život - na této myšlence je postaven celý děj filmu. Příběh se odehrává "v budoucnosti", konkrétně v roce 1999. Skupinka bojovně naladěných fanatiků si pohrává s nebezpečným vynálezem - takzvanou bombou G, kvůli které ženy obrůstají plnovousem a nerodí děti. Při hledání viníka toho všeho dojde lidstvo k názoru, že všechno má na svědomí zakladatel moderní fyziky. Do minulosti proto odlétá výprava profesora Moora s jediným cílem - zabít mladého Alberta Einsteina... (Česká televize)
    Žánry:KomedieSci-fi
    78%
    Fantastický příběh, jehož děj se odehrává střídavě v Americe, někdy na přelomu druhého a třetího tisíciletí, a v Praze roku 1911, je založen na myšlence, zda a do jaké míry by předčasná smrt zakladatele moderní fyziky, Alberta Einsteina, ovlivnila vývoj naší civilizace. Na rozdíl od většiny děl tohoto žánru, která posunují příběh do daleké budoucnosti, se zde děj naopak vrací pomocí "stroje času" do minulosti. Jako historický fakt autoři označili skutečnost, že profesor Einstein mohl přijít v Praze roku 1911 o život - na této myšlence je postaven celý děj filmu. Příběh se odehrává "v budoucnosti", konkrétně v roce 1999. Skupinka bojovně naladěných fanatiků si pohrává s nebezpečným vynálezem - takzvanou bombou G, kvůli které ženy obrůstají plnovousem a nerodí děti. Při hledání viníka toho všeho dojde lidstvo k názoru, že všechno má na svědomí zakladatel moderní fyziky. Do minulosti proto odlétá výprava profesora Moora s jediným cílem - zabít mladého Alberta Einsteina... (Česká televize)
    Žánry:KomedieSci-fi
    1
  • Nemocnice na kraji města I. a II.
    Nemocnice na kraji města I. a II. (1978)
    SeriálRole: sestra Ina Galušková
    • iVysílání
    76%
    2
  • Farářův konec
    Farářův konec (1968)
    FilmRole: mladá maminka
    • VOYO
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Zřejmě nejvtipnější Schormův snímek, který využívá schématu falešného kněze (Pilgrim 1923, Nejsme žádní andělé 1988, Corpus Christi 2019), od jehož dobromyslné nekompetentnosti se odvíjí humorné situace. Skrze jeho postavu kostelníka, jenž přijíždí do malé vesnice zaujmout místo nového faráře, ačkoliv k tomu nemá oprávnění a je do pozice de facto dotlačen okolnostmi, Schorm alegoricky zrcadlí vztah socialistické společnosti k církvi. Farářova přítomnost naruší stabilní postavení místního ateistického učitele, který je jakýmsi leaderem vesnice, a razí prostý požitkářský přístup k životu s heslem “chléb a hry”. Farářovo kázání v čele s mravními ideály a hodnotami přesahující lidské bytí jdou učiteli proti srsti a chce se ho za každou cenu zbavit. Ne však kvůli jiné životní filosofii, nýbrž pro stále upadající moc a důležitost ve společnosti, jelikož nový farář se mezi občany těší stále větší oblibě. Vše směřuje až k nevyhnutelné tragické smrti faráře, jehož totožnost je odhalena, a zřítí se z vysokých kostelních pater. Snímek svým způsobem variuje Kristův osud a využívá vícevýznamových obrazů a symbolů.
    76%
    Zřejmě nejvtipnější Schormův snímek, který využívá schématu falešného kněze (Pilgrim 1923, Nejsme žádní andělé 1988, Corpus Christi 2019), od jehož dobromyslné nekompetentnosti se odvíjí humorné situace. Skrze jeho postavu kostelníka, jenž přijíždí do malé vesnice zaujmout místo nového faráře, ačkoliv k tomu nemá oprávnění a je do pozice de facto dotlačen okolnostmi, Schorm alegoricky zrcadlí vztah socialistické společnosti k církvi. Farářova přítomnost naruší stabilní postavení místního ateistického učitele, který je jakýmsi leaderem vesnice, a razí prostý požitkářský přístup k životu s heslem “chléb a hry”. Farářovo kázání v čele s mravními ideály a hodnotami přesahující lidské bytí jdou učiteli proti srsti a chce se ho za každou cenu zbavit. Ne však kvůli jiné životní filosofii, nýbrž pro stále upadající moc a důležitost ve společnosti, jelikož nový farář se mezi občany těší stále větší oblibě. Vše směřuje až k nevyhnutelné tragické smrti faráře, jehož totožnost je odhalena, a zřítí se z vysokých kostelních pater. Snímek svým způsobem variuje Kristův osud a využívá vícevýznamových obrazů a symbolů.
    3
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    71%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    4
  • Královský omyl
    Královský omyl (1968)
    FilmRole: služka
    Nejvyšší královský podkomoří je obviněn ze zrady a uvězněn. I když se podezření ukáže být neopodstatněné, vězeň se ocitá v ohrožení života, protože královský majestát nesmí připustit omyl. Kdyby se totiž nešťastník přiznal, mohl by být omilostněn, jenže takové řešení pan podkomoří ze zásady odmítá... Historický příběh aspirující na rozměr podobenství se odehrává na úsvitu vlády Jana Lucemburského. (Film Europe)
    Žánry:DramaHistorický
    71%
    Nejvyšší královský podkomoří je obviněn ze zrady a uvězněn. I když se podezření ukáže být neopodstatněné, vězeň se ocitá v ohrožení života, protože královský majestát nesmí připustit omyl. Kdyby se totiž nešťastník přiznal, mohl by být omilostněn, jenže takové řešení pan podkomoří ze zásady odmítá... Historický příběh aspirující na rozměr podobenství se odehrává na úsvitu vlády Jana Lucemburského. (Film Europe)
    Žánry:DramaHistorický
    5
  • Sanitka
    Sanitka (1984)
    SeriálRole: Jitka
    • VOYO
    • iVysílání

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    70%

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    6
  • Malá mořská víla
    Malá mořská víla (1976)
    FilmRole: královna Černého moře
    • VOYO
    Vládce podmořské říše má spoustu dcer, ale tu nejmladší - malou mořskou vílu - miluje nejvíc ze všech. V den jejích narozenin jí přichystá překvapení - výlet k vodní hladině s potopením korábu. Vše, co je v něm, daruje dceři. Ta si však všimne, že na lodi je krásný princ a okamžitě se do něj zamiluje. Zachrání mu život a odnese ho na bezpečí mořského břehu. Od té chvíle však zamilovaná dívka nemyslí na nic jiného, než jak se s krásným princem ještě alespoň jednou setkat. Otec je pro to na ni rozezlen, navíc tuto bolestnou situaci už jednou musel prožít - s její matkou, kterou mu malá mořská víla silně připomíná...Ale dívka má tvrdou hlavu - neváhá požádat o pomoc strašnou mořskou čarodějnici. Ani s pomocí jejích kouzel to však nebude mít jednoduché. Čarodějnice od ní za poskytnuté služby žádá mnoho...
    Žánry:Pohádka
    67%
    Vládce podmořské říše má spoustu dcer, ale tu nejmladší - malou mořskou vílu - miluje nejvíc ze všech. V den jejích narozenin jí přichystá překvapení - výlet k vodní hladině s potopením korábu. Vše, co je v něm, daruje dceři. Ta si však všimne, že na lodi je krásný princ a okamžitě se do něj zamiluje. Zachrání mu život a odnese ho na bezpečí mořského břehu. Od té chvíle však zamilovaná dívka nemyslí na nic jiného, než jak se s krásným princem ještě alespoň jednou setkat. Otec je pro to na ni rozezlen, navíc tuto bolestnou situaci už jednou musel prožít - s její matkou, kterou mu malá mořská víla silně připomíná...Ale dívka má tvrdou hlavu - neváhá požádat o pomoc strašnou mořskou čarodějnici. Ani s pomocí jejích kouzel to však nebude mít jednoduché. Čarodějnice od ní za poskytnuté služby žádá mnoho...
    Žánry:Pohádka
    7
  • Pět holek na krku
    Pět holek na krku (1967)
    FilmRole: Nataša
    Přecitlivělá dospívající školačka má smůlu, že je dcerou důležitého funkcionáře. Snaží se kupovat pořízeň svých spolužaček různými dárky a úsluhami, ale ty přesto využijí první příležitosti, aby zradili její důvěru a zesměšnily i první něžnou lásku, Jen zdánlivě dětský příběh se vyznačuje hlubokou znalostí lidských povah, v nichž se již od dětství tají budoucí charakterové vady. Je to výtečně napsaný, inscenovaný i zahraný příběh, dotýkající se celospolečenského mravního klimatu.
    67%
    Přecitlivělá dospívající školačka má smůlu, že je dcerou důležitého funkcionáře. Snaží se kupovat pořízeň svých spolužaček různými dárky a úsluhami, ale ty přesto využijí první příležitosti, aby zradili její důvěru a zesměšnily i první něžnou lásku, Jen zdánlivě dětský příběh se vyznačuje hlubokou znalostí lidských povah, v nichž se již od dětství tají budoucí charakterové vady. Je to výtečně napsaný, inscenovaný i zahraný příběh, dotýkající se celospolečenského mravního klimatu.
    8
  • Orlie pierko
    Orlie pierko (1971)
    FilmRole: Tonka Surka
    • Netflix
    • Google Play
    • SledovaniTV
    Pokračování životních osudů hrdinů filmu Medená veža (1970), chatařů z tatranské Ztracené doliny, začíná jejich propuštěním z vězení, kam se dostali pro pašování, a jejich návratem do rodné vesnice. Jejich pokusy o vyrovnání účtů s nadporučíkem Pardekem končí "remízou" a nakonec je zažehnáno i nebezpečí, že se vyřadí opět ze společnosti. Šťastni se vracejí zpět na chatu ve Ztracené dolině
    66%
    Pokračování životních osudů hrdinů filmu Medená veža (1970), chatařů z tatranské Ztracené doliny, začíná jejich propuštěním z vězení, kam se dostali pro pašování, a jejich návratem do rodné vesnice. Jejich pokusy o vyrovnání účtů s nadporučíkem Pardekem končí "remízou" a nakonec je zažehnáno i nebezpečí, že se vyřadí opět ze společnosti. Šťastni se vracejí zpět na chatu ve Ztracené dolině
    9
  • Luk královny Dorotky
    Luk královny Dorotky (1970)
    FilmRole: dívka s opicí / Elis
    S předlohami Vladislava Vančury jsou potíže. Inspirovaly jak geniální dílo ( Markéta Lazarová ), tak rozpačitě vyhlížející nedodělky, mezi něž lze zařadit i tento povídkový snímek. Tři příběhy zasazené do tuláckého i maloměšťáckého prostředí, pojednávají o nástrahách lásky, o drobných i zákeřných zradách důvěry. 1.Brusič nožů a kočí soupeří o lásku tulačky. 2.Zatímco manžel uvažuje o lásce teoreticky, dává jeho žena přednost praxi. 3.Střetnutí cikána a řezníka v hospodě končí vraždou.. Pokus o náčrt zemitých postav však vyznívá spíše směšně, obsazení týchž herců do různých rolí v jednotlivých povídkách příliš nevychází. Selhává přenášení osobité poetiky Vančurova jazyka do filmové podoby.
    66%
    S předlohami Vladislava Vančury jsou potíže. Inspirovaly jak geniální dílo ( Markéta Lazarová ), tak rozpačitě vyhlížející nedodělky, mezi něž lze zařadit i tento povídkový snímek. Tři příběhy zasazené do tuláckého i maloměšťáckého prostředí, pojednávají o nástrahách lásky, o drobných i zákeřných zradách důvěry. 1.Brusič nožů a kočí soupeří o lásku tulačky. 2.Zatímco manžel uvažuje o lásce teoreticky, dává jeho žena přednost praxi. 3.Střetnutí cikána a řezníka v hospodě končí vraždou.. Pokus o náčrt zemitých postav však vyznívá spíše směšně, obsazení týchž herců do různých rolí v jednotlivých povídkách příliš nevychází. Selhává přenášení osobité poetiky Vančurova jazyka do filmové podoby.
    10
  • Vysoká zeď
    Vysoká zeď (1964)
    FilmRole: Girl
    66%
    11
  • Do zbrane, kuruci!
    Do zbrane, kuruci! (1974)
    FilmRole: Júlia
    Roku 1831 propuklo na Slovensku velké povstání, zapříčiněné nejen útiskem, hladomorem a vykořisťováním, ale také poplašnými zvěstmi o trávení studní. Protože hrozí rozšíření cholerové epidemie, úřady rozhodly o plošné dezinfekci vody - a nevzdělaní vesničané v tom spatřují vražedné úklady. I když je povstání neorganizované, vyskytne se mezi vzbouřenci skupinka uvědomělejších buřičů. Vznikl příkladný revoluční plakátek o tom, že utlačovaným nezbývá nic jiného než vzpoura a že právě oni se stávají morálními vítězi, i když prohrají.
    Žánry:DramaHistorický
    62%
    Roku 1831 propuklo na Slovensku velké povstání, zapříčiněné nejen útiskem, hladomorem a vykořisťováním, ale také poplašnými zvěstmi o trávení studní. Protože hrozí rozšíření cholerové epidemie, úřady rozhodly o plošné dezinfekci vody - a nevzdělaní vesničané v tom spatřují vražedné úklady. I když je povstání neorganizované, vyskytne se mezi vzbouřenci skupinka uvědomělejších buřičů. Vznikl příkladný revoluční plakátek o tom, že utlačovaným nezbývá nic jiného než vzpoura a že právě oni se stávají morálními vítězi, i když prohrají.
    Žánry:DramaHistorický
    12
  • Zlaté rybky
    Zlaté rybky (1977)
    FilmRole: Jiřina - mluví
    • VOYO
    Policie přijíždí do bytu manželů Nejtkových, kde najdou mrtvou ženu, Evu Nejtkovou, a jejího zraněného manžela Zdeňka v bezvědomí, který se podle všeho postřelil brokovnicí. Vyšetřování se ujímá kapitán Hora, který s kolegy začíná zajišťovat stopy, které by pomohly případ objasnit. Zajímavá je pro Horu například skutečnost, že vrah, který zabil ženu úderem do hlavy a rozbil přitom velké akvárium, pečlivě posbíral zlaté rybičky a umístil je do malého akvária. Správný směr, kterým se má vyšetřování ubírat, policistům přihraje náhoda, když se jim podaří zadržet muže, který dodával Nejtkové přímo z výroby kartony přísně evidovaných léků, psychofarmak, která je pak prodávala narkomanům. Protože se však v bytě nenajdou ani drogy, aby peníze, které Nejtek krátce před vraždou vyzvedl ze spořitelny, zaměří se pozornost policistů na narkomany, \"práškaře\", které Nejtková zásobovala. Všichni, které se jim podaří vypátrat, však mají na dobu vraždy alibi. Nesprávnou stopou se ukáže také soused Karásek, se kterým se žena často stýkala. Ten od ní sice kupoval léky, aby je pak prodával dál, ale na dobu vraždy má také alibi. Zraněný Zdeněk Nejtek nejeví příliš ochoty s policií spolupracovat a sotva se trochu zotaví, uprchne z léčebny a přizná se Horovi, že manželku zabil on v opilosti, a když se probral, chtěl se zastřelit. Hora však muži s pocuchanými nervy příliš nevěří a dál pokračuje v pátrání.
    Žánry:Krimi
    60%
    Policie přijíždí do bytu manželů Nejtkových, kde najdou mrtvou ženu, Evu Nejtkovou, a jejího zraněného manžela Zdeňka v bezvědomí, který se podle všeho postřelil brokovnicí. Vyšetřování se ujímá kapitán Hora, který s kolegy začíná zajišťovat stopy, které by pomohly případ objasnit. Zajímavá je pro Horu například skutečnost, že vrah, který zabil ženu úderem do hlavy a rozbil přitom velké akvárium, pečlivě posbíral zlaté rybičky a umístil je do malého akvária. Správný směr, kterým se má vyšetřování ubírat, policistům přihraje náhoda, když se jim podaří zadržet muže, který dodával Nejtkové přímo z výroby kartony přísně evidovaných léků, psychofarmak, která je pak prodávala narkomanům. Protože se však v bytě nenajdou ani drogy, aby peníze, které Nejtek krátce před vraždou vyzvedl ze spořitelny, zaměří se pozornost policistů na narkomany, \"práškaře\", které Nejtková zásobovala. Všichni, které se jim podaří vypátrat, však mají na dobu vraždy alibi. Nesprávnou stopou se ukáže také soused Karásek, se kterým se žena často stýkala. Ten od ní sice kupoval léky, aby je pak prodával dál, ale na dobu vraždy má také alibi. Zraněný Zdeněk Nejtek nejeví příliš ochoty s policií spolupracovat a sotva se trochu zotaví, uprchne z léčebny a přizná se Horovi, že manželku zabil on v opilosti, a když se probral, chtěl se zastřelit. Hora však muži s pocuchanými nervy příliš nevěří a dál pokračuje v pátrání.
    Žánry:Krimi
    13
  • Dolina
    Dolina (1973)
    FilmRole: Jela
    60%
    14
  • Malé letní blues
    Malé letní blues (1967)
    FilmRole: Jiřka
    59%
    15
  • 30 případů majora Zemana
    30 případů majora Zemana (1976)
    Seriál
    58%
    16
  • Útěky domů
    Útěky domů (1980)
    FilmRole: Dana
    • VOYO
    Módní návrhářce Marii se blíží čtyřicítka, je sice úspěšná ve své práci, ale nemá čas na nic jiného. Její mladší manžel Michal se více stará o jejich 12-ti letého syna Honzu. Během jedné noční hádky mezi rodiči se Honza dovídá, že byl jako kojenec adoptován. Rodiče neví, že jejich rozhovor uslyšel. Od této chvíle si přestává rozumět i s otcem a rozhodne se najít si své pravé rodiče, najít svůj domov, o kterém si myslí, že ho nemá. Když má Honza po úspěšném pátrání možnost zjistit svou pravou totožnost, najednou zaváhá a pochopí, že pravými rodiči nejsou ti, kteří jej přivedli na svět, ale Marie s Michalem, kteří jej vychovali.
    58%
    Módní návrhářce Marii se blíží čtyřicítka, je sice úspěšná ve své práci, ale nemá čas na nic jiného. Její mladší manžel Michal se více stará o jejich 12-ti letého syna Honzu. Během jedné noční hádky mezi rodiči se Honza dovídá, že byl jako kojenec adoptován. Rodiče neví, že jejich rozhovor uslyšel. Od této chvíle si přestává rozumět i s otcem a rozhodne se najít si své pravé rodiče, najít svůj domov, o kterém si myslí, že ho nemá. Když má Honza po úspěšném pátrání možnost zjistit svou pravou totožnost, najednou zaváhá a pochopí, že pravými rodiči nejsou ti, kteří jej přivedli na svět, ale Marie s Michalem, kteří jej vychovali.
    17
  • Káťa a krokodýl
    Káťa a krokodýl (1965)
    Film

    Už celovečerní debut věry Šimkové-Plívové prozrazuje bezpečné zvládání dětských herců, kteří před kamerou působí zcela uvolněně. Příběh zachycuje jeden prázdninový den v hlavním městě: nadšený chovatel si vezme domů všechna zvířátka ze školního koutku živé přírody, avšak nepočítá s tím, že rodiče budou takovým činem málo nadšení - a ještěže východisko z nouze nabídla podnikavá Káťa, která si zvířata převezme. Jenže ta využijí chvilky nepozornosti a rozutečou se.

    Žánry:Rodinný
    57%

    Už celovečerní debut věry Šimkové-Plívové prozrazuje bezpečné zvládání dětských herců, kteří před kamerou působí zcela uvolněně. Příběh zachycuje jeden prázdninový den v hlavním městě: nadšený chovatel si vezme domů všechna zvířátka ze školního koutku živé přírody, avšak nepočítá s tím, že rodiče budou takovým činem málo nadšení - a ještěže východisko z nouze nabídla podnikavá Káťa, která si zvířata převezme. Jenže ta využijí chvilky nepozornosti a rozutečou se.

    Žánry:Rodinný
    18
  • Ve znamení Merkura
    Ve znamení Merkura (1979)
    Seriál
    56%
    19
  • Na konci světa
    Na konci světa (1975)
    FilmRole: Tereza
    55%
    20
  • Velká filmová loupež
    Velká filmová loupež (1986)
    FilmRole: herečka
    • VOYO
    • O2 TV
    • DaFilms
    54%
    21
  • Pražské blues
    Pražské blues (1963)
    Film

    Dobově vcelku ojedinělý pokus o zachycení internacionalizace, kde jsou hlavní postavy tmavé pleti a afrického původu, což je i dnes v tuzemském filmu dosti ojedinělé. Zároveň však hlavní tématem není rasismus a skrze ústřední dvojici zahraničních studentů vidíme Československo cizineckou optikou. Snímku jako řadě dalších spíš než o přenesení mnohovrstevnatých dějových linek jde o zprostředkování pocitů, atmosféry a prožitků hlavních postav. Ve filmu hraje důležitou roli hudba, konkrétně jazzová, což je další typický znak pro snímky té doby, kdy už hudba neslouží jako pouhý doplněk či sólový hit s potenciálem objevit se na deskách a v rádiích, ale stejnou měrou jako ostatní formální prostředky dotváří celistvý obraz díla. Zápletka se odehrává na pomyslném pozadí a do popředí vstupuje melancholická nostalgie, milostné vzplanutí a stesk po domově.

    Žánry:Drama
    54%

    Dobově vcelku ojedinělý pokus o zachycení internacionalizace, kde jsou hlavní postavy tmavé pleti a afrického původu, což je i dnes v tuzemském filmu dosti ojedinělé. Zároveň však hlavní tématem není rasismus a skrze ústřední dvojici zahraničních studentů vidíme Československo cizineckou optikou. Snímku jako řadě dalších spíš než o přenesení mnohovrstevnatých dějových linek jde o zprostředkování pocitů, atmosféry a prožitků hlavních postav. Ve filmu hraje důležitou roli hudba, konkrétně jazzová, což je další typický znak pro snímky té doby, kdy už hudba neslouží jako pouhý doplněk či sólový hit s potenciálem objevit se na deskách a v rádiích, ale stejnou měrou jako ostatní formální prostředky dotváří celistvý obraz díla. Zápletka se odehrává na pomyslném pozadí a do popředí vstupuje melancholická nostalgie, milostné vzplanutí a stesk po domově.

    Žánry:Drama
    22
  • Hodina modrých slonů
    Hodina modrých slonů (1971)
    FilmRole: vojákavo dívka

    Ačkoli se vánoční svátky rychle blíží, pro děti z mateřské školy je to nepředstavitelně daleko. Ale protože jsou podnikavé, usmyslí si, že půjdou na Vánoční ostrovy, kde zajisté probíhají oslavy Vánoc ustavičně. Pokus o moderní pohádku, zbavenou klasických rekvizit, však nevyšel a snímek upadl do zapomnění. Možná, že po letech to bude objevitelská podívaná, navíc namluvená slovensky, neboť film vznikal v česko-slovenské koprodukci a má dvě jazykové verze.

    Žánry:FantasyRodinný
    54%

    Ačkoli se vánoční svátky rychle blíží, pro děti z mateřské školy je to nepředstavitelně daleko. Ale protože jsou podnikavé, usmyslí si, že půjdou na Vánoční ostrovy, kde zajisté probíhají oslavy Vánoc ustavičně. Pokus o moderní pohádku, zbavenou klasických rekvizit, však nevyšel a snímek upadl do zapomnění. Možná, že po letech to bude objevitelská podívaná, navíc namluvená slovensky, neboť film vznikal v česko-slovenské koprodukci a má dvě jazykové verze.

    Žánry:FantasyRodinný
    23
  • Volejte Martina
    Volejte Martina (1965)
    Film
    Sérii dětských filmů o detektivu Martinovi, jenž zasahuje v případech, v nichž jsou zapleteny děti, uvozuje právě tento snímek. Skládá se ze dvou povídek: v první se malý hrdina, prchající z dětského domova, zaplete do loupeže poštovních znánek, v druhé děti bojují s nepoctivým majitelem pouťových atrakcí. Dnes je to sice již naivní podívaná, která však přesto zdařile evokuje dětskou bezprostřednost.
    Žánry:KrimiRodinný
    53%
    Sérii dětských filmů o detektivu Martinovi, jenž zasahuje v případech, v nichž jsou zapleteny děti, uvozuje právě tento snímek. Skládá se ze dvou povídek: v první se malý hrdina, prchající z dětského domova, zaplete do loupeže poštovních znánek, v druhé děti bojují s nepoctivým majitelem pouťových atrakcí. Dnes je to sice již naivní podívaná, která však přesto zdařile evokuje dětskou bezprostřednost.
    Žánry:KrimiRodinný
    24
  • U telefonu Martin
    U telefonu Martin (1966)
    Film
    Dva příběhy dětského detektiva Dr. Martina: "Ztracené děti" – Na strahovském stadionu je v době spartakiády zřízen azyl pro ztracené děti. Protože se jim tu líbí, ztracených přibývá...; "Čertova noc" – Skrytý fotoaparát vyfotografuje pachatele loupeže v klenotnictví - dítě v čertovské masce. Při rekonstrukci zorganizované Dr. Martinem je odhalen skutečný pachatel...
    Žánry:KrimiRodinný
    52%
    Dva příběhy dětského detektiva Dr. Martina: "Ztracené děti" – Na strahovském stadionu je v době spartakiády zřízen azyl pro ztracené děti. Protože se jim tu líbí, ztracených přibývá...; "Čertova noc" – Skrytý fotoaparát vyfotografuje pachatele loupeže v klenotnictví - dítě v čertovské masce. Při rekonstrukci zorganizované Dr. Martinem je odhalen skutečný pachatel...
    Žánry:KrimiRodinný
    25
  • Poslední ples na rožnovské plovárně
    Poslední ples na rožnovské plovárně (1974)
    FilmRole: Lenka
    48%
    26
  • Nemocnice na kraji města po dvaceti letech
    Nemocnice na kraji města po dvaceti letech (2003)
    SeriálRole: Ina Blažejová
    Natočit pokračování seriálu Nemocnice na kraji města po dvaceti letech vyžadovalo získat souhlas hlavních 13 protagonistů, kteří hráli v předcházejících sériích. Iniciátorem pokračování Nemocnice byl dr. Borek Severa ze společnosti MediaConsulting, který získal souhlas Magdaleny Dietlové jako dědičky práv na seriálové postavy Jaroslava Dietla. Ta si ve smlouvě vymínila, že bude předem seznámena se scénáři a odsouhlasí hlavní tvůrce seriálu: scenáristu, dramaturga, režiséra a hudebního skladatele. Jejím zástupcem se stal někdejší producent seriálu Ivo Mathé. Pokračování původně měla realizovat TV NOVA (prvních několik dílů bylo napsáno pro ČNTS), dramaturgem byl režisér Jaroslav Dudek. Po rozchodu ČNTS a TV NOVA odkoupila Česká televize prostřednictvím společnosti dr. B. Severy práva. V České televizi se pokračování Nemocnice začalo realizovat v tvůrčí skupině Alice Nemanské a Heleny Slavíkové, dokončeno bylo v Centru dramatické tvorby. Dramaturgy seriálu za ČT jsou Ivo Pelant a Helena Slavíková. (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    38%
    Natočit pokračování seriálu Nemocnice na kraji města po dvaceti letech vyžadovalo získat souhlas hlavních 13 protagonistů, kteří hráli v předcházejících sériích. Iniciátorem pokračování Nemocnice byl dr. Borek Severa ze společnosti MediaConsulting, který získal souhlas Magdaleny Dietlové jako dědičky práv na seriálové postavy Jaroslava Dietla. Ta si ve smlouvě vymínila, že bude předem seznámena se scénáři a odsouhlasí hlavní tvůrce seriálu: scenáristu, dramaturga, režiséra a hudebního skladatele. Jejím zástupcem se stal někdejší producent seriálu Ivo Mathé. Pokračování původně měla realizovat TV NOVA (prvních několik dílů bylo napsáno pro ČNTS), dramaturgem byl režisér Jaroslav Dudek. Po rozchodu ČNTS a TV NOVA odkoupila Česká televize prostřednictvím společnosti dr. B. Severy práva. V České televizi se pokračování Nemocnice začalo realizovat v tvůrčí skupině Alice Nemanské a Heleny Slavíkové, dokončeno bylo v Centru dramatické tvorby. Dramaturgy seriálu za ČT jsou Ivo Pelant a Helena Slavíková. (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    27