Spolupráce režisérky Jitky Rudolfové a spisovatelky Barbory Šťastné by fungovat mohla, alespoň tedy na papíře. Právě podle literární předlohy totiž vznikla nová romantická komedie, která však původní materiál příliš neobohacuje a nabízí jen překvapivě krotkou selanku pro nenáročné publikum.
Články 10
Vzácně se v tuzemském komediálně laděném mainstreamu urodí titul, který vyčnívá nad trsy žánrových souputníků snažících se jakýmkoli způsobem zaujmout publikum. Takže ve výsledku i recenzent musí ocenit solidní filmařinu, kvalitní herce, propracované dialogy, absenci product placementu a zajetých klišé. Na to, co se podařilo Deníčku moderního fotra (2021) a částečně i komerčnímu hitu Prvok, Šampón, Tečka a Karel (2021), navazuje Střídavka režiséra Petra Nikolaeva a scenáristky Lucie Konečné, kterou nyní uvádí Netflix.
Přestože se diváci a divačky po covidové pandemii do kin vracejí a statistiky návštěvnosti vypadají nesrovnatelně nadějněji než třeba před rokem, k určitým změnám v diváckém vkusu i zvyklostech přece jen došlo. Nejedná se vždy o změny, které by se nám jako milovníkům filmů líbily, přesto je nelze ignorovat.
Nový hybridní seriál TV Nova, vycházející s předstihem na Voyo, chce nabídnout zábavu pro celou rodinu. Místo toho však budí rozpaky a neví, pro koho je vlastně určený. Po přehoupnutí do své poloviny klade otázku, zda se jej vůbec vyplatí sledovat.
Bylo jasné, že Jáklův velkofilm o Janu Žižkovi ovládne tržby a návštěvnost českých kin (statistiky přináší Unie filmových distributorů). Od čtvrtka se nicméně čekalo na to, jak dobře si akčně-historický spektákl, který stál 450 milionů korun, povede.
První letošní zářijový víkend v českých kinech? Souboj čtveřice snímků o to, kdo se vyškrábe na vrchol. Oproti předchozímu víkendu však tržby a návštěvnost (statistiky přínáší Unie filmových distributorů) zaznamenaly pokles mnohdy o desítky procent. Z novinek se až na dvanácté příčce „prosadil“ snímek Minamata s Johnnym Deppem v roli umanutého fotoreportéra.
Tessa a Hardin už to táhnou čtvrtý film a diváci na to stále slyší. Romantické drama After: Pouto ovládlo žebříček tržeb a návštěvnosti českých kin (statistiky uvádí Unie filmových distributorů) před matadory jako Top Gun: Maverick nebo Mimoni 2: Vzestup padoucha. Žádná jiná novinka nesklidila u publika větší úspěch.
Zdá se, že distributoři vyhlížejí konec prázdnin, nevýrazné novinky se neprosazují a za hrušní číhá Jáklův Jan Žižka (tuzemská premiéra se uskuteční 8. září). Lákavější titul pro masy aby jeden pohledal, a tak tržby a návštěvnost českých kin drží nad vodou stálice jako druzí Mimoni či Top Gun: Maverick. Statistiky přináší Unie filmových distributorů.
Ani hvězdný Brad Pitt v uhánějícím rychlovlaku nestačil na novou tuzemskou vztahovou komedii s Martinem Hofmannem v hlavní roli. Střídavka ovládla ve slabším, úmorném létu tržby a návštěvnost víkendových kin (statistiky přináší Unie filmových distributorů). Ambiciózní dokument Planeta Praha na pětici komerčně nejúspěšnějších titulů nestačil.
Ačkoli se na Kinoboxu snažíme podchytit ty nejzásadnější trailery, ne všechny se nakonec probijí do našich novinek ze světa filmu. Abychom měli jistotu, že o nic zásadního nepřijdete, přinášíme novou páteční rubriku, v níž se vždy podíváme na zoubek těm nejzajímavějším trailerům, na které se v průběhu týdne nedostalo. A tady je první várka!