tržby 2 miliony 383 tisíce Kč / návštěvnost 13 223 diváci / 82 kina
Akční, komediálně laděný thriller z rychlovlaku s Bradem Pittem v hlavní roli se v tuzemských kinech promítá třetí víkend. Celkově na něj přišlo jen 66 tisíc diváků, kteří za vstupenky utratili necelých 12 milionů korun. Celosvětově to také za moc nestojí, film tvůrce vyšel na 90 milionů dolarů (Screenrant) a prozatím utržil pouhých 150 mega (Box Office Mojo). S blockbusterovými akčňáky spadla klec (své o tom ví Netflix), tedy pokud zrovna nejste někdo jako Tom Cruise nebo člen štábu dalšího filmu série Rychle a zběsile. Ani ty komiksy už vždycky nejsou ternem. Jaký druh filmu a přístup producentů je vystřídá?
tržby 2 miliony 388 tisíc Kč / návštěvnost 16 137 diváků / 154 kina
Rodinný animák z Francie se o premiérovém víkendu dostal na pomyslnou bramborovou pozici. Vůdkyně raubířů se šlechetným srdcem zaujala divačky a diváky o poznání víc než před týdnem premiérovaný koprodukční titul Cesta do Tvojzemí (měl těžší téma, byl pro starší publikum a startoval s pouhými 4 tisíci 210 platícími). Na evropský animák je to celkem úspěch. Svědčí to o částečném hladu po filmech pro děti, na druhou stranu si nedělejme iluze, že by áčkový blockbusterový animák vyjma Mimoňů a spol. zabodoval o poznání výrazněji.
tržby 3 miliony 950 tisíc Kč / návštěvnost 21 219 diváků / 82 kina
Třináctý víkend se v českých kinech promítá Maverick s Tomem Cruisem a pořád to vypadá, že ne a ne nejvyšší patra žebříčku opustit. Top Gun: Maverick má aktuálně na kontě téměř 690 tisíc diváků (druhý v pořadí je Vyšehrad: FYLM s 656 tisíci), vede s přehledem i v rámci tržeb, které činí 127 milionů korun. Vypadá to, že je o držiteli titulu komerčně nejúspěšnější film roku 2022 v českých kinech jasno už na konci srpna. Změní to očekávaný a mimořádně promovaný Jan Žižka, který bude mít premiéru už za pár týdnů? Nebo druhý Avatar, který vstoupí do kin až dva týdny před koncem roku?
tržby 3 miliony 976 tisíc Kč / návštěvnost 23 917 diváků / 80 kin
Až se bude rekapitulovat rok 2022 v rámci českých kin, bude řeč i o druhém celovečeráku Mimoňů. Promítají se od konce června (v sálech jsou osmý víkend) a z dlouhodobého pohledu jim na žebříčku top 20 patří třetí místo hned za Maverickem a filmovým Vyšehradem. Do českých kin na Mimoně 2 přišlo 506 tisíc diváků, kteří v pokladnách utratili téměř 83 miliony korun. Ačkoli už jsou žlutí uličníci postrachem řady rodičů, jejich fenomén minimálně z komerčního hlediska funguje dál.
tržby 4 miliony 447 tisíc Kč / návštěvnost 25 972 diváci / 136 kin
Tuzemská romantická komedie s prvky dramatu Střídavka doplatila na letní nasazení a značně protežované herce. V kinech je sice potřetí na vrcholu, ale celková čísla 102 tisíce diváků a necelých 17 milionů korun v rámci tržeb producentům bůhvíjakou radost neudělá. Přitom by si novinka Petra Nikolaeva víc diváků zasloužila, neboť jde v rámci žánru o nadprůměrný příspěvek. Možný signál s podobnými žánrovkami do budoucna skoncovat? Nebo jen zbožné přání?
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.