Top kina ČR: Mladí jdou po emocích. Jedno jakých

Top kina ČR: Mladí jdou po emocích. Jedno jakých
After: Pouto | BontonFilm
5. BULLER TRAIN (USA)
Bullet Train | Sony
tržby 1 milion 644 tisíce Kč / návštěvnost 8943 diváci / 60 kin
Už ani Brad Pitt v upalujícím rychlovlaku není zárukou mimořádného zájmu publika. Za necelý měsíc vyrazilo na akční thriller s prvky humoru jen něco málo přes 80 tisíc diváků, kteří v pokladnách nechali necelých 15 milionů korun. Jak nejste Tom Cruise (jedno v jaké dekádě kariéry), John Wick nebo série Rychle a zběsile, máte to v současné době marné. Celosvětově Bullet Train utržil 173 miliony dolarů (BoxOfficeMojo), přičemž tvůrce vyšel na 90 mega (Screenrant). Filmu se daří víc ve světě než v USA, zatím to však vypadá na komerční neúspěch.

4. STŘÍDAVKA (Česká republika)
Střídavka: trailer | Bontonfilm
tržby 2 miliony 632 tisíce Kč / návštěvnost 15 426 diváků / 111 kin
V kinech je stejně dlouho jako výše zmiňovaný Bullet Train, ale z komerčního hlediska (v rámci tuzemských statistik, pochopitelně) má vztahová komedie Petra Nikolaeva nad Bradem Pittem a spol. navrch. Snímek z prostředí střídavé péče má na kontě téměř 130 tisíc diváků a 21 milion korun v rámci tržeb. Nejsou to bůhvíjaké statistiky, ale tvůrcům budiž k dobru, že natočili ten inteligentnější a řemeslně zdařilejší příspěvek do mimořádně protežovaného žánru.

3. TOP GUN: MAVERICK (USA)
Top Gun: Maverick | CinemArt
tržby 2 miliony 747 tisíc Kč / návštěvnost 14 697 diváků / 70 kin
717 tisíc platících diváků má na kontě druhý Top Gun s Tomem Cruisem v roli hlavního hereckého představitele a koproducenta. Tržby z českých kin činí 132 miliony korun, což ze snímku dělá komerčně nejúspěšnější titul za letošní rok. Trumfne ho Jan Žižka či v samotném závěru roku dlouho očekávaný druhý Avatar?

2. MIMONI 2: PADOUCH PŘICHÁZÍ (USA)
Mimoni 2: Padouch přichází: trailer | CinemArt
tržby 2 miliony 918 tisíc Kč / návštěvnost 18 202 diváci / 100 kin
Dva měsíce se na nejvyšších příčkách drží druzí filmoví Mimoni s podtitulem Padouch přichází. Komediálně-akční animák má na kontě 538 tisíc diváků, kteří za vstupenky zaplatili téměř 88 milionů korun. Po Top Gunu 2 jednoznačný hit letošního léta, který se z velmi dobrých pozic ještě neporoučí.

1. AFTER: POUTO (USA)
After: Pouto
tržby 4 miliony 194 tisíce Kč / návštěvnost 26 160 diváků / 164 kina
Vztahy, vztahy, vztahy. Vztahy. Je to tak, After: Pouto je čtvrtý film romanticko-dramatické série, která každým dílem překvapuje. Psychopatický mladík a důvěřivá dívka jsou recept na zájem mladého publika. Předchozí snímek After: Tajemství před rokem sice žebříček o premiérovém víkendu neovládl (skončil třetí před Shang-chim a Zátopkem), vidělo jej nicméně přes 36 tisíc diváků, kteří za vstupenky utratili přes 5 milionů korun. Nově uváděný titul After: Pouto tentokrát neměl výraznější konkurenci, a tak žebříčku víkendových tržeb a návštěvnosti s přehledem vévodí.
Za sebou nechal horor Pozvánka do pekla (9. místo) i ambiciózního Arvéda. Debut Vojtěcha Maška pojednávající o kontroverzním okultistovi, který šel na ruku nacistiům i komunistům, skončil až na 11. místě. Do 136 kin na film přišli 3793 diváci, tržby činily 594 tisíce korun.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.

Kinobox: Uf, oni jsou tady! Lepší horor letos neuvidíte

Jordan Peele je králem hororu a společenských komentářů o Spojených státech amerických. Oscarově nás vyděsil svým Uteč, zamotal hlavu s podobenstvím My a teď se pustil do tématu UFO.