Už za měsíc, konkrétně 26. prosince, se na platformu Netflix vrátí jeden z jejích největších hitů, korejský fenomén Hra na oliheň (Squid Game). Po řadě spíše náznakových ukázek nyní dostáváme konečně plnohodnotný trailer, který více poodhaluje řadu otázek i to, na jaké krvavé dětské hry se budeme moci tentokrát těšit.
Články 69
Dlouhé čekání se pomalu chýlí ke konci. Po třech letech od fenomenálního úspěchu seriálu Hra na oliheň (Squid Game) se fanoušci symbolicky v čase vánočních svátků dočkají dalšího kolečka brutálních dětských her. Dlouho vyhlíženou druhou sérii zveřejní Netflix 26. prosince, a tak začíná platforma svůj největší seriálový hit ve velkém propagovat. Režisérem a hlavním tvůrcem seriálu je Dong-hyuk Hwang, jehož měl Kinobox díky Netflixu jako jediné české médium příležitost společně s několika zahraničními novináři vyzpovídat. Co všechno nám o blížící se druhé i finálové třetí řadě prozradil? A co říká na výtky o přílišné brutalitě seriálu?
Pokračování tři roky starého seriálového hitu vrací do kruté hry nešťastného hrdinu Gi-huna. O poznání zkušenější soutěžící 456 má možná při opakování děsivé soutěže více praxe, smrtící mechanismy Hry na oliheň (Squid Game) mu ale připraví stejné utrpení.
Netflix nám na letošní Vánoce nadělí svůj možná nejcennější dárek, neboť od 26. prosince si budeme moct pustit druhou sezónu jihokorejské senzace Hra na oliheň (Squid Game). Tamní nejsledovanější pořad s více než dvěma miliardami zhlédnutí volně naváže příběhem Seong Gi-huna (Lee Jung-jae), jenž po vítězství v sérii smrtelných her o obrovskou finanční odměnu znovu skončí s číslem 456 mezi novou várkou soutěžících, nevědomky odsouzených k smrti. Služba vypouští oficiální teaser, který zprostředkovává hlavně pohled do zákulisí titulního podniku s harmonickým Straussovým valčíkem.
Celý svět už dost dlouhou dobu s napětím čeká na nový anglicky mluvený film režiséra Parazita (Gisaengchung), jihokorejského mistra Bonga Joon Ho, s názvem Mickey 17. Premiéra se však již před nějakou dobou přesunula na prokletý leden, tedy zcela mimo sezónu premiér usilujících o filmové ceny. Podle všeho bylo také vynaloženo nulové úsilí, aby se snímek protlačil do Cannes, kde Bong s Parazitem v roce 2019 vyhrál ještě před jeho opanováním Oscarů. To vše indikuje, že studioví hlavouni jsou s výsledkem velmi, ale opravdu velmi nespokojení a mají nulovou důvěru v jeho potenciál u zkušeného publika (a nejspíš jakéhokoliv publika). Budete jim věřit? Ti z nás, kteří nevzdávají naději, si čekání do ledna mohou zkrátit trailerem, který byl uveden jen pár dnů po režisérových 55. narozeninách.
Nejsledovanější pořad v dějinách malé streamovací služby známé jako Netflix možná není tak originální, jak by přijetí a humbuk plynoucí z milionů promítacích hodin mohly napovídat. Hra na oliheň (Squid Game) principiálně nikdy nebyla původní látkou a vycházela z tradic smrtících her vytyčených třeba v Battle Royale či Hunger Games. Vypečená i drsná satira kapitalistických poměrů nicméně čelí obvinění, že svůj koncept odcizila neznámému indickému filmu Luck z roku 2009. Jeho režisér Soham Shah se s Netflixem hodlá soudit, přičemž v zádech má naděje dusící precedens.
David Fincher patří k nejvíce respektovaným filmařům své generace a jeho filmy, v nichž se rád nimrá v lidské perverzi a zvrácenosti, se většinou stávají událostmi sezóny. Zároveň jde o režiséra, který nemá sebemenší problém adaptovat látku, která i mimo něj žije vlastním životem. Většina jeho filmů jsou literární adaptace a snímek Muži, kteří nenávidí ženy (The Girl with the Dragon Tattoo) dokonce uvedl nehledě na existenci úspěšné švédské filmové verze. Přesto je trochu překvapivé, že by se rozhodl zpracovat jihokorejský fenomén a největší hit Netflixu Squid Game, neboli Hra na oliheň.
Jste muž, nikdo ve vašem okolí vás nebere vážně a žijete v manželství s obávanou policistkou, která je vlastně chlapem mnohem víc než vy. Jenže vám to může být putna, protože za sebou necháváte pravou totožnost a minulost špičkového zvláštního agenta. Tu náhle zpřítomní návrat dávné kolegyně a zatažení do miliardové akce, k níž se bohužel přichomýtne i vaše současná drsná choť. Jihokorejská netflixovská novinka Mise napříč (Keuroseu) přežvýkává západní klišé, s nimiž nakládá ve svérázném rytmu tamních žánrových tradic, jež snoubí hrdou odevzdanost akčním schématům minulosti s jejich mimoňským parodováním.
Technologický vývoj je především v posledních dvou stoletích úžasný, úroveň života na Zemi se v obecném měřítku stále zlepšuje a od druhé světové války jsme neměli válečný konflikt, který by vojensky rozmetal regionální meze a připravoval o život miliony lidí (přestože strašlivé genocidy v Africe se nesmí přehlížet a některé vnitrostátní diktatury nepolevují). Budoucnost civilizace přesto nevypadá zcela růžově. Ve vybledlých barvách ji často vykreslují také filmová díla, ať už ta původní, nebo odvozená z obvykle mnohem komplexnějších literárních zdrojů. Představme si šťastnou třináctku dystopických snímků, jež během necelých sta let nejvýrazněji utvářely přemýšlení o tomto subžánru, který se nemusí omezovat pouze na ryze futuristické science fiction.
Netflix brzy vyrukuje s druhou sérií Hry na oliheň a pátou řadou Stranger Things, ale bohatší televizní sklizeň se chystá u konkurence z Maxu. Streamovací domovina Hry o trůny nebo The Last of Us má v dohledném horizontu v rukávu několik lákavých nabídek, jež určitě nebudeme odmítat. Nově zveřejněné video odhaluje výhled největších seriálových premiér pro rok 2025, vůbec první záběry dostáváme z pořadů jako A Knight of the Seven Kingdoms, Duna: Proroctví, Bílý lotos 3, Welcome to Derry nebo z druhé sezóny The Last of Us.