Maestro

55%
Maestro
Hraný portrét velikána světové hudby a popularizátora Leonarda Bernsteina, se zaměřením na jeho dlouholetý vztah s ženou Felicií. Napříč třiceti lety Bradley Cooper jako režisér i představitel titulní role rozprostře emocemi nabitou cestu, kterou pár absolvoval. Kombinace osobní a profesní linie prvního významného amerického dirigenta a skladatele tvoří komplexní obraz geniálního umělce i křehkého člověka. Snímek byl součástí soutěže festivalu v Benátkách 2023.



Recenze: Maestro

Kinobox.cz
50%

Strnulá křeč. Maškarní plná nepřesvědčivých prostetik, falešných přízvuků a neorganické imitace klasického Hollywoodu. Exhibice člověka, který chce zoufale uznání a respekt, ale není maestrem a podle tohohle filmu si ani neumí doopravdy představit, jaké to je jím být. Tedy nad rámec dalšího příběhu o ztrápeném géniovi, jehož morální transgrese je třeba tolerovat, protože to v jádru nemyslí špatně a je zmítaný svými múzami.


Chrustyn
Chrustyn
44 025 bodů
4
Tvořený s láskou a nadšením ale pouze pro samotného Coopera. Jako film naprosto sterilní a prázdný a vzhledem k minimu informací, jako životopis nefunkční a jednoduše nudný a chvályhodný pouze po stránce kamery a práci maskérů.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
5
Strnulá křeč. Maškarní plná nepřesvědčivých prostetik, falešných přízvuků a neorganické imitace klasického Holylwoodu. Exhibice člověka, který chce zoufale uznání a respekt, ale není maestro a podle tohohle filmu si ani neumí doopravdy představit, jaké to je jím být. Tedy nad rámec dalšího příběhu o ztrápeném géniovi, jehož morální transgrese je třeba tolerovat, protože to v jádru nemyslí špatně a je zmítán svými múzami.
hrumsrt
hrumsrt
10 741 bodů
6
Maestro Bradleyho Coopera naneštěstí opět dokazuje, že hlavouni Netflixu jsou schopní plnit sny a moc rádi přemýšlejí na ocenitelné projekty, kdy bych se právě vůbec nedivil, kdyby si tady odškrtli svoje cíle a Bradleyho vyslali do bojů o ceny jako svého předního velvyslance.. Žeru Bradleyho Coopera jako herce, ale nepřestává mě udivovat ani jako muž stojící mimo záběry kamer. Po jeho režijním debutu Zrodila se hvězda, ke kterému mám asi vůbec nejosobnější vztah napříč všemi filmy jde o druhý projekt, do něhož se tenhle sympatický americký herec pouští. A jasně dokazuje, že s ním to nebude v téhle profesi úplně snadné, když co projekt to kontroverzní podívaná, kterou navíc i podruhé pojí s hudbou.. Maestro je životopisná pocta možná největšímu hudebnímu dirigentovi minulého století Leonardu Bernesteinovi, jehož ztělesnění se ujal sám Bradley Cooper.. Nedá se filmu vytknout jeho precizní herecký koncert samotného Coopera, který do svého obrazu slavného hudebníka dal naprosto všechno. Ovšem je to dostačující, aby udržel divákovu pozornost po celé dvě hodiny? Není. A i v případě standardní stopáže jsem se dočkal podobně úmorného zážitku jako v případě jiného filmu od Netflixu totiž Blondýnky, která by s Maestrem nakonec mohla mít i hodně společného.. Maestro upoutá černobílou první třetinou, v níž se mu nejspíše rychle povede odradit všechny, kteří nejsou ochotní Cooperovu osobnímu projektu věnovat náležitou pozornost a péči, kdy spíš jen zkouší novinku streamovacího giganta, jenže tady běžný divák nepochodí.. A dokud skutečně nabízí tuhle úvodní pasáž, kde jakoby Cooper dostal pár rad od jednoho ze svých producentů - Scorseseho - o tom, jak by měla vypadat filmová expozice (způsob, jakým snímek načrtává charakteristiky a uvažování postav, jsem u režiséra ještě neviděl) jde v tomhle ohledu o špičkovou práci.. Ovšem, jak se příběh posouvá a Bernsteinův život by měl nabírat na obrátkách, tak Maestro naopak začne ztrácet a film při přechodu do barev postupně přechází do strnulého vyprávění bez špetky soustředění nebo reflexe, a naopak se začíná postupně dusit v přibývajícím materiálu.. Maestro postrádá větší a smyslnější uchopení, u kterého bych pochopil nejen proč, nám o něm tvůrci vypráví, ale především, co si z toho mám jako divák odnést a jak si přiblížit Bernsteinovu osobu.. Těžký tematický základ, kterému chybí dostatečně zřetelné pojítko, které by drželo celý film. I proto je tohle nakonec jeden z těch kousků, kdy forma jasně dominuje nad obsahem, a to je v případě životopisného filmu skoro tragické.. Přesto, že Bradley jak vizuálně tak herecky prošel zřetelně přeměnou a do svého výkonu dává všechno, co může, stejně to je pro příběhem tlačené vyprávění málo.. I přes výtečnou technickou stránku, které pomáhá pořád úplně jinak fungující Matthew Libatique, to chce víc. Miluji, když Bradley drží dirigentskou paličku a strhujícně řídí celou scénu, ale na tom se úspěch dvouhodinového vyprávění postavit nedá.. A nějak ani po skončení nemám to tradiční nutkání dozvědět se o ústředním hrdinovi, tedy Leonardu Bernsteinovi, cokoli navíc. Takhle to dopadá, když netočíte filmy pro lidi, ale pro sebe (a co hůř možná přímo pro Akademii).. 60%


Dodatečné informace

Původní název:
Maestro (více)
  • USA Maestro
  • USA Маестро
  • USA Маэстро
  • USA 大師風華:真愛樂章
Premiéra v ČR:
20. 12. 2023
Distributor:
Netflix
Země původu:
USA, Kanada
Rozpočet:
80 mil. USD
Tržby:
0,3 mil. USD (celosvětově)

Podobné


Powered byJustWatch

  • Původním distributorem byla společnost Paramount Pictures, než se film přesunul na Netflix.
  • Bradley Cooper a Carey Mulliganová se poprvé setkávají ve společném filmu, ale osobně poprvé ne. Mulliganová utrpěla v roce 2018 během broadwayské předpremiéry hry "Girls & Boys" dramatika Dennise Kellyho zranění hlavy poté, co ji nečekaně zasáhla těžká jevištní opona. Cooper byl náhodou v hledišti divadla a doprovodil ji na urgentní příjem na Manhattanu.
  • Projekt získal práva na Bernsteinovu hudbu namísto Bernsteinova životopisného filmu The American režiséra Caryho Joji Fukunagy, v němž měl hrát Jake Gyllenhaal.