Datový analytik Stephen Follows na svém blogu dlouhodobě kouzlí s dostupnými informacemi ohledně filmového průmyslu, z čehož lze vysledovat různé trendy současné kinematografie. Před třemi lety se zaměřil na téma, které už dlouho leckteré filmové fandy pálí – proč dnes vzniká takové množství remaků? A opravdu jich je více než dřív?
Články 16
Nejlepším filmovým komediím jsme se již věnovali ve speciálním tematickém článku, který můžete najít zde. Ten dnešní bude zaměřený čistě na českou komediální filmovou tvorbu. Vybereme pro vás ty nejlepší kousky seřazené podle rozličných kritérií tak, aby si, pokud možno, vybral každý.
Po vyklidněných Vánocích a před Novým rokem vzalo publikum tuzemská kina útokem. Mezi čtvrtkem a nedělí dorazilo do sálů na první dvacítku komerčně nejúspěšnějších filmů 216 tisíc divaček a diváků. Dominovala slovensko-česká bláznivá komedie Jedeme na teambuilding s Annou Polívkovou, Jakubem Prachařem, Robinem Ferrem a Vojtěchem Kotkem v hlavních rolích.
Názory postav se liší od tvůrců, kteří neschvalují nezřízené požívání alkoholu či urážky postavené na rasismu a stereotypech. Zhruba tímto alibistickým upozorněním začíná bláznivá komedie Jedeme na teambuilding a je tedy jasné, že nebude nouze o tzv. nekorektní humor. Jenže jak už to u podobných snah pohybovat se za hranou korektnosti bývá, výsledek je výrazně podprůměrný a nezábavný.
Obě dvě ukázky z nové romantické komedie Lítá v tom vzbuzovaly značné rozpaky. Prezentované záběry nepůsobily dojmem, že snímek bude jakkoli převyšovat běžně mrzkou kvalitu podobných produkcí. Jenže naštěstí to dopadlo výrazně lépe a výsledek převyšuje ty nejlepší pasáže z moderněji pojatých romantik posledních let – jako třeba loňský snímek Láska hory přenáší.
Pánský klub, který se poslední dobou těší zájmu diváků a divaček Netflixu, je bolestivý zážitek, nemá cenu chodit okolo horké kaše. Všechna česká sexistická i obecně „komediální“ klišé tady leží na jedné hromadě bez jakékoliv filmařské nebo vypravěčské finesy.
Přestože se diváci a divačky po covidové pandemii do kin vracejí a statistiky návštěvnosti vypadají nesrovnatelně nadějněji než třeba před rokem, k určitým změnám v diváckém vkusu i zvyklostech přece jen došlo. Nejedná se vždy o změny, které by se nám jako milovníkům filmů líbily, přesto je nelze ignorovat.
Málokdo přizná, že by měl remaky osvědčených klasik rád, zároveň však na ně většina z nás chodí do kina. Kde se kouzlo remaků vlastně bere?
Včera byl ve Zlíně zahájen již 62. ročník Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež. Významná přehlídka má na programu řadu pozoruhodných snímků určených předškolákům i teenagerům, na které je letos mimořádně zaměřená. Přinášíme tipy nejen na zajímavé filmy, ale též na doprovodný program.
Ať už tvůrci filmového Vyšehradu, distributor, případně kinaři věřili v mimořádný úspěch nekorektních komediálních skečů Jakuba Štáfka, výsledek předčil veškerá očekávání. Vyšehrad: FYLM ustanovil letošní víkendový rekord v rámci tržeb a návštěvnosti tuzemských kin (statistiky přináší Unie filmových distributorů) a přiblížil se fenomenálnímu Spider-Manovi.