tržby 2 miliony 253 tisíce Kč / návštěvnost 12 674 diváci / 74 kina
Disneyovka Přání (Wish) se v českých kinech hraje měsíc, přišlo na ni 96 tisíc platících, kteří v pokladnách nechali 15 milionů korun. Disney v rámci loňských oslav sta let založení slavného studia šlápl vedle. Přání celosvětově utržilo pouhých 176 milionů dolarů, producenty vyšlo na obřích 200 milionů, čímž se zařadilo mezi nejdražší animované filmy všech dob a komerčně propadlo.
tržby 4 miliony 19 tisíc Kč / návštěvnost 22 096 diváků / 118 kin
Studio Illumination, které stojí za sériemi Já, padouch a Mimoni, vyslalo do kin Ptáky stěhováky (Migration). Titul režiséra Benjamina Rennera (Myška a medvěd) se u nás promítá druhý víkend, na kontě má 42 tisíce divaček a diváků a 7 milionů korun v rámci tržeb. Celosvětově Ptáci stěhováci utržili 106 milionů dolarů, přičemž studio vyšli na 72 miliony. Převezme Illumination otěže od Disneyho a stane se novou animační jedničkou? Po veleúspěšném Super Mario Bros. (miliarda 360 milionů dolarů) do budoucna ještě upevní spolupráci s Nintendem, tudíž je komerční úspěch zaručený.
tržby 7 milionů 978 tisíc Kč / návštěvnost 41 784 diváci / 103 kina
Před Vánoci kraloval, mezi svátky odolával Aquamanovi a nyní klesl na třetí příčku. Cukrář Wonka režiséra Paula Kinga plný hudby a tance se stal nejlépe hodnoceným filmem roku 2023 a svou pověst potvrdil i v komerční sféře. U nás na něj za necelé tři týdny přišlo 165 tisíc platících, tržby činí 30 milionů korun. Celosvětově Wonka utržil 385 milionů dolarů, přičemž tvůrce vyšel na 125 milionů. Pro srovnání, Burtonova filmová verze verze Karlík a továrna na čokoládu (Charlie and the Chocolate Factory) z roku 2005 stála 150 milionů dolarů a celosvětově utržila 475 milionů. Do českých kin přišlo na Karlíka 129 tisíc divaček a diváků.
tržby 8 milionů 5 tisíc Kč / návštěvnost 38 668 diváků / 117 kin
Minule se přetahoval o vedení s cukrkandlovým Wonkou, tentokrát se díky vyšším tržbám dostal před něj. Aquaman a ztracené království (Aquaman and the Lost Kingdom) má za dva víkendy od premiéry na kontě 96 tisíc divaček a diváků, kteří v pokladnách nechali 19 milionů korun. Nejde tedy o natolik velký průšvih, jak se dopředu novému DC komiksu predikovalo. Ztracené království stálo 205 milionů dolarů, celosvětově má na kontě jen něco málo přes 255 milionů. Jednička z roku 2018 utržila miliardu 150 milionů, Ztracené království bude rádo za poloviční čísla.
tržby 9 milionů 870 tisíc Kč / návštěvnost 52 501 divák / 176 kin
Slovensko-česká komedie Jedeme na teambuilding je remakem rumunského snímku Teambuilding, který se streamuje na Netflixu. Verze z našich luhů a hájů je premiérově v kinech a dotáhla to rovnou na nejvyšší metu. Publikum, které zavítalo do sálů mezi svátky, se zjevně rozhodlo bavit za každou cenu a novinka slovenské režisérky Zuzany Mariankové (Známí neznámí) na tom vydělala. Jedeme na teambuilding to má solidně rozehrané, důležité bude, aby se na film chodilo i následující týdny a kinaři nasazení a zájmu o něj věřili.