Wes Anderson dnes slaví své 55. narozeniny, což je rozhodně důvod k oslavě. Rodilý Texasan jistě patří k nejznámějším osobnostem filmové režie, předně díky jeho na první pohled rozpoznatelnému vizuálnímu stylu. Vloni uvedl svůj jedenáctý celovečerní počin Asteroid City, jenž publikum rozdělil na dva tábory. Jedni myslí, že už se Anderson zcela utopil ve své mysli. Druzí, že se konečně našel a plně realizuje svou nekompromisní vizi. Někdy je ale člověk kvůli tomu dokonce schopný pohádat se sám se sebou. Vloni také uvedl na Netflixu sérii kraťasů podle britského spisovatele Roalda Dahla, z nichž mu Podivuhodný příběh Henryho Sugara (The Wonderful Story of Henry Sugar) konečně vynesl Oscara. Pokusme se nyní o nemožné a seřaďme jeho dvanáct projektů od nejhoršího po nejlepší.
Články 21
Smích léčí, odbourává stres, pomáhá proti úzkostem, posiluje břišní svaly a vůbec je v mnohých ohledech pro člověka velmi prospěšný. Není tedy náhodou, že právě komedie patří mezi jedny z nejoblíbenějších filmových žánrů. Vybrat mezi nimi ty nejlepší je však poměrně oříšek. A právě proto přicházíme s naším tematickým speciálem věnovaným komediím.
Wes Anderson si vybudoval útulný koutek v rohu filmového průmyslu. Jeho snímky v kinech většinou končí na nule, jak dokazuje i jeho poslední Asteroid City. Při rozpočtu zhruba 25 milionů a jen skromné reklamě vydělalo dvojnásobek, což tradičně považujeme za výsledek vyrovnávající všechny náklady. To umožňuje rodilému Texasanovi víceméně točit do nekonečna a těšit se ze svého postavení miláčka podstatné části cinefilů. Stvrdil ho i sérií krátkometrážních filmů pro Netflix, jimiž vyplnil druhou půlku roku. Možná jsme tedy čekali, že si dá po obzvlášť hektickém období pauzu. Pletli jsme se.
Jednoho z nejsympatičtějších herců posledních let snadno poznáme díky nadvakrát přelámanému nosu, blonďaté kštici nebo zálibě ve frázi „wow“, již opakuje průměrně v každém druhém filmu, občas i několikrát. Na texaské koleji se seznámil s režisérem a celoživotním kamarádem Wesem Andersonem, dvanáctkrát spolupracoval s Benem Stillerem a jako většina populárních komiků si prošel temným životním obdobím, když se roku 2007 pokusil o sebevraždu. Owen Wilson dnes slaví 55. narozeniny.
Wes Anderson letos naděluje. Charismatický Texasan a ultimátní filmový autor uvedl před pár měsíci v kinech celovečerní film Asteroid City a nyní připravil pro Netflix sérii čtyř krátkometrážních snímků na motivy kultovního britského spisovatele Roalda Dahla. Dohromady mají délku rozumného celovečeráku a přinejmenším za pokus jejich zhlédnutí rozhodně stojí.
V posledních měsících se hodně hovoří o tom, jak by umělá inteligence mohla v budoucnu proměnit tvář filmového průmyslu. Podle některých insiderů zvládne kompletně vytvořit celovečerní snímek do dvou let. YouTube kanál Curious Refuge a jeho správce Caleb Ward se ponořili do možností AI a začátkem května zveřejnili několik videí, která se ihned stala virálními. Prostřednictvím programů jako Chat GPT nebo Midjourney vytvořili trailery na Star Wars, Avatara a Pána prstenů s vizuální stránkou, která evokuje specifický styl režiséra Wese Andersona.
Režisér Wes Anderson (Grandhotel Budapešť) se v posledních týdnech stal miláčkem sociálních sítích poté, co umělá inteligence přetvořila Star Wars a další slavné tituly do jeho uhrančivého stylu. Režisérův nejnovější snímek Asteroid City měl premiéru na probíhajícím festivalu v Cannes, a přestože si některé kritiky a kritičky nezískal, dosavadní reakce hovoří jasně. Jde o další unikátní počin dokazující, že filmy tohoto autora se nedají imitovat.
V polovině minulého století se narodil umělec, jehož komediální kariéra zažila hned několik vrcholů. Zřejmě největší přitom přišel až díky internetu, kdy se z Billa Murray stala žijící legenda, která nás neustále inspiruje, jak si užívat každý moment života.
Zvládnout režii celovečerních filmů či seriálů, tedy profesi nesmírně komplexní, vyžadující vůdčí, rozhodnou a komunikativní osobnost, je schopnost často připisovaná lidem s lehce či silně rozvinutým egoismem a diktátorstvím. Pro spoustu filmařů to samozřejmě neplatí, ale o opravdu legendárních hollywoodských režisérech se často dočteme spíše nelichotivé morální verdikty. Následujících šest slavných osobností s oscarovými vavříny a miliony (i miliardami) dolarů na kontě ale podle dostupných informací platí za vlídné lidi s nohama na zemi, kteří se v zákulisí nad nikoho nepovyšují.
Devětasedmdesátiletý kanadský režisér David Cronenberg natočil Mouchu, Scanners či Videodrome a patří k tvůrcům, jejichž dílo vždy vyvolávalo vášnivé reakce. Na stará kolena se Cronenberg vrátil ke svým kořenům a v Řecku natočil snímek Crimes of the Future, v němž se lidstvo krčí pod vládou umělého syntetického prostředí. Film má být premiérově uveden na letošním festivalu ve francouzském Cannes a první pořadatelé, kteří jej podle webu World of Reel viděli, mluví o nejvíce kontroverzním střípku režisérovy kariéry.